📢 اطلاعیه
نشست: #راه_رسیدن_به_تمدن_اسلامی
💠 حجت الاسلام استاد روح الله صدوق
"سرپرست حسینیه اندیشه"
🔹با موضوع:
تمدن مقاومتی لازمه حرکت به سمت ظهور
🗓 ٢١ اسفند ٩٩ مبعث پیامبر اکرم (ص)، ساعت 10 صبح. قم المقدسة
جهت شرکت در این نشست ثبت نام کنید 👇👇👇
https://rahetamaddon.ir/1399/12/16/4874/
✅ @HossiniehAndisheh
◼️ 26 اسفندماه سالروز ارتحال جانگداز مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، #اندیشمند_انقلاب_فرهنگی و مؤسس #حسینیه_اندیشه تسلیت باد
☑️ شادی روح آن استاد فرزانه، صلوات و فاتحه
✅@HossiniehAndisheh
◼️سرانجام در سحرگاه 26 اسفندماه سال 95 و در حالیکه مرحوم #استاد_صدوق رهسپار شهر شیراز برای تبلیغ #گفتمان_انقلاب و #انقلاب_فرهنگی بود، دعوت حق را لبیک گفت...
«بروشور #زندگی_نامه علمی حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق»
👇👇👇👇
✅@HossiniehAndisheh
زندگینامه علمی استاد حجتالاسلام و المسلمین مسعود صدوق.pdf
501.7K
📜بروشور #زندگی_نامه علمی مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق
✅@HossiniehAndisheh
🔰حجت الاسلام و المسلمین مرحوم استاد صدوق:
🔅در این دوران، اسلام با کفر درگیر شده و امت اسلامی در معرض خطر سجده بر #سازمان_ملل (در امور سیاسی)، #علوم_جدید (در امور فرهنگی) و #دلار (در امور اقتصادی) و انقطاع در برابر زندگی مرفّه و مدرن است. گرچه استفاده از این امور مجاز است اما انقطاع و #سجده در مقابل آنها جایز نیست؛ همانطور که انبیای الهی نیز از سنگ و چوب استفاده میکردند و از نور خورشید و ماه و ستارگان بهره میبردند اما پرستش آنها را باطل میدانستند.
📘سلسله مباحث گفتمان انقلاب ـ رمضان ۱۳۹۵
✅@HossiniehAndisheh
فعالیتهای علمی حسینیه اندیشه در سال 1399.pdf
255.1K
📋 همزمان با چهارمین سالگرد ارتحال #مؤسس_حسینیه_اندیشه مرحوم حجتالاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، #گزارش فعالیتهای حسینیه اندیشه در سال ۱۳۹۹ منتشر گردید
✔️ فایل PDF گزارش سالانه فعالیتها
✅@HossiniehAndisheh
🔅یادی از ولیعصر؛ در تعقیبات نماز عصر🔅
🔷 بعضی نماز «عصر»ها هم هست که یاد شما میافتم. نمیدانم شاید دنبال بهانه می گردم یا شاید چون ذهنم از کلمه «عصر» میپَرد به سوره «عصر» و تفسیر امام #صادق علیه السلام از آن: «و العصر: عصر خروج القائم». بعد وقتی پیرمرد خوشلحن مسجدمان، تعقیبات نماز عصر را زمزمه میکند و «اللهم انی اعوذ بک... من قلب لایخشع...» میگوید و از قلب نرمنشده و بیخشوع به خدا پناه میبرد، دوباره یاد شما میافتم.
نمیدانم شاید دنبال بهانه میگردم یا شاید چون یاد نهیب خدا به قلبهای نرمنشده و بیخشوع میافتم: «أ لم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم لذکرالله...آیا وقتش نرسیده که قلب مومنین نرم و فروتن شود؟» و بعد به قلبهای نرم نشده هشدار میدهد که نکند سخت و سنگی شوند: «و لایکونوا کالذین اوتوا الکتاب فطال علیهم الامد فقست قلوبهم... وقتش نرسیده که مومنین [عوض شوند] و شبیه اهل کتاب نباشند؛ مثل کسانی نباشند که زمان برای آنها طولانی شد و قلبهایشان سخت شد؟» و دوباره تفسیر امام صادق ع، ذهن مفسّرین را به نور شما روشن میکند: «این آیه، درباره اهالی عصر غیبت است و زمان طولانی در اینجا، زمان غیبت است.»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 اللهم انی اعوذ بک من قلب لایخشع... پناه بر خدا از قلب نرمنشدهی من که در این دوران طولانی، به نبودنِ شما عادت کرده و روی روال جلو میرود و به دنبال زندگی باثبات است و دارد سخت و سنگی میشود.
الم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم....
وقتش نرسیده که قلبم با یاد شما نرم شود و از نبودن شما بگیرد و بسوزد و زمان طولانی و محیط ظلمانی را به هم بریزد و بر دنیای بدون امام بشورد؟ اصلا بر فرض که قلب من نرم شود؛ در دنیایی که قلبها را به هر چیزی غیر از شما گره میزنند، چه کاری از یک قلب سوخته بر میآید؟ مگر شما نگفتید تمامشدنِ این دوران طولانی، به «اجتماعٍ من القلوب» وابسته است و با «قلبهای مجتمعشده بر وفای به عهد» است که برمیگردید؟! اصلاً میشود قلبی که صاحبش عُرضهی ساختنِ «اجتماع من القلوب» ندارد، نرمشده و سوخته حساب کرد؟!
اگر کفار و منافقین کلی دَم و دستگاه درست کردهاند و جهان را به سمت خودشان کشیدهاند و قلبها را سخت و سنگی کردهاند و حتی از بین مومنین هم یار گرفتهاند، ما نباید برای جمعکردنِ قلبهای سوخته و همدلی و همفکری و همکاریشان دَم و دستگاه بسازیم و تدبیر و طراحی و هماهنگی و محاسبه داشته باشیم؟!
♦️ کاش روزی نیمه شعبان ما شرحصدری باشد که قلب ما را تا حدّ ساختنِ «اجتماع من القلوب» نرم کند... کاش سفارش ما را بکنید تا آن دعایی که نائب خاصتان برای دوران غیبت به ما یاد داد، در حقمان اجابت کنند: لَیّن قلبی لولیّ امرک... قلب مرا نرم کن در برابر ولیّامرت...
•••─━━⊱✦▪️﷽▪️✦⊰━━─•••
❤️ تقدیم به قلب سوختهی #خمینی کبیر که در فراق شما، آتش به جان دنیاپرستان انداخت و برای عُشاقتان، همدلی ایمانی و قدرت الهی ساخت و منتظر شعلههای بعدی است که باید به دست ما در خرمن دشمن برافروخته شود؛ مردی که به ما یاد داد: «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» و انگار سوز دلش را در این جمله ریخته است:
«انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است.»
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#نیمه_شعبان
#ميلاد_امام_زمان
#انتظار_فرج
#امام_خمینی
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅مسالهی «بذکرک»
یا
توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅
🔷 چند وقتی بود که وسطِ «و الهمنی ولهاً بذکرک الی ذکرک» گیر میکردم؛ همان فراز پر از ناز و نیاز ِ مناجات #شعبانیه را میگویم که در ادامه، با عبارت عجیب و شاید بینظیر ِ «و همتی فی روح نجاح اسمائک و محل قدسک» تکمیل شده. البته معلوم بود که «وله» در عربی با «الی» متعدی میشود و ترجمه این فراز را به همچین چیزی تبدیل میکند: «شیدایی و اشتیاق به یاد خودت را به من الهام کن». یعنی تکلیفم با «الی ذکرک» معلوم بود اما سر این گیر کرده بودم که این «بذکرک» اینجا چه کار میکند و چه معنایی دارد؟
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 کمکم به این نتیجه رسیدم که خیلی از اشتیاقهای ما به یاد خدا و «ذکر الله»، بخاطر این است که دنیا و لذتهایش را از دست میدهیم و دلمان میگیرد و یاد خدا می افتیم و ... یعنی دردِ نرسیدن به این شغل و آن مدرک یا نداشتن این سطح از رفاه و آن درآمد و درد دوری از این دختر و آن پسر یا این کالا و آن خدمات است که ما را به وادی حرف زدن با خدا و یاد او و کمکخواهی از دستگاهش میکشاند. خدا هم گرچه در قرآنش از این وضعیت ما گله کرده که «فاذا رکبوا فی الفلک دعوا الله مخلصین... و اذا نجاهم الی البر اذا هم یشرکون» اما خیلی هم به رویمان نمیآورد و به احترام خداپرستیِ نصفه و نیمهای که داریم، با ما راه میآید.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 اما در کلاسهای بالاتر ِ خداپرستی که نباید از این خبرها باشد و فرصتهایی که در رجب و #شعبان و ماه مبارک رمضان قرار دادهاند، نرم افزاری برای عبور از این بچهبازیها و حرفه ای شدن ِ امّت پیامبر اکرم در تهذیب و تکامل و اخلاق و معنویت است. شاید بخاطر همین بوده که این «بذکرک» در وسط این فراز استثنایی گنجانده شده تا بگوید: این اشتیاق به یاد خدا (ولها الی ذکرک) باید مبدأ و علت و موتور محرکهای داشته باشد از جنس یاد خدا (بذکرک) و نه غم از دستدادن دنیا و لذتهایش. یعنی نمیخواهم «نرسیدن به حاجتهای دنیایی» باشد که مرا به در خانه تو بیاورد. بیا و کاری کن که «یاد خودت» باعث بشود که من به ذکر و یادت مشتاق شوم. خیلی سخت شد، اصلا شاید دور و تسلسل به راه افتاد؛ نه؟
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔶 نه! یعنی اگر کسی به یاد «ارکانا لتوحیده» بیفتد و «من اراد الله بدأ بکم» را فراموش نکند و «ذکرنا ذکرالله» را بخاطر بیاورد و بداند که تنها راه واقعی برای توحید و ذکرالله، ائمه معصومین هستند، از خیالِ «دور و تسلسل» نجات پیدا میکند و میفهمد که در «اشتیاق به ذکر خدا بوسیله ذکر خدا» آن «ذکر خدا»ی دومی، همان یاد ائمه معصومین است که میتواند جای غمهای دنیا را بگیرد و علت اشتیاق واقعی و نیاز حقیقی به یاد و ذکر خدا شود.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 اما راستش را بخواهید هنوز گیر داشتم. یاد ائمه هدی چطور میتوانست علت اشتیاق واقعی و غیردنیایی به ذکر خدا باشد؟ من ِ بدبخت که حتی این راه نجات را هم خراب کرده بودم و توی روضه ها هم فقط وقتی خوب گریه می کردم که دلم زیر آوار مشکلات زندگی لِه شده بود. پس دنیازدگی در گریه بر اهل بیت هم.... اینجا بود که فراز دلربای بعدی _ که انگار داشت جمله قبلی را تفسیر میکرد _ به دادم رسید: «و همتی فی رَوح نجاح اسمائک و محل قدسک» همّ و غم و اهتمام و همت من را متمرکز کن در «نسیم پیروزی نامهایت» و بعد «اسمائک» را به «نحن الاسماء الحسنی» که امام صادق گفته بود و «السلام علی اسم الله» که در زیارت علی بن ابیطالب میگوییم، اضافه کردم و گفتم: همّ و غم مرا در پیروزی دستگاه اهلبیت قرار بده.
ادامه👇👇👇
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅مسالهی «بذکرک»
یا
توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅
••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─••
🔶 کسی که زندگیش را صرف این پیروزی کند و هم و غمِ غلبه دستگاه حق را داشته باشد، آن وقت خوب میفهمد که دستگاه باطل چه عرض و طولی پیدا کرده و به قول خدا با «مکر اللیل و النهار»ش چگونه حیلهی شبانهروزی میکند و «ظلمات بعضها فوق بعض» ش چه تاریک خانههایی از ضلالت درست کرده و چگونه بارانی از مصیبت و عناد را بر سر انبیا و اوصیا میریزد و آنها را به «زلزلوا زلزالا شدیدا» مبتلا میکند و «متی نصرالله» شان را به آسمان میفرستد. کسی که شغلش را مبارزه و بتشکنی قرار دهد و بتواند در هر عصری آن را به درستی تطبیق بدهد، کسی که گیر دنیا نیفتد و در این درگیری حاضر شود تا «نسیم پیروزی اسماء الهی» بر جهان وزیدن بگیرد؛ آن قدر در فشار و مصیبت و بلا و ابتلا قرار میگیرد که واقعا «بذکرک» سراغ «الی ذکرک» میرود و از شدت استیصال در برابر قدرت منافقین و کفار، عمیقترین رابطهها را با مبدأ قدرت یعنی خدا آغاز میکند و با تمام وجودش، شیدای یاد خدا میشود و از او میخواهد در برابر معرکه همهجانبهی اهل طغیان، نصرت و یاریش را برای اهل ایمان نازل کند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
🔷 قبول دارم که کلماتم کم آوردند و لکنت گرفتند. اصلا چرا راه دور برویم؟ برویم سراغ کلمات سرسلسلهی عشّاق #مناجات_شعبانیه ؛ همان کسی که اگر همتش برای دفاع از خداپرستی در قرن بیستم نبود امثال ما از هزار فرسنگی این مناجات عزیز هم رد نمیشدیم. همو که عمیقترین ذکرالله و یاد خدا را در شدیدترین مصائبِ درگیری با کفر و پس از پذیرش قطعنامه قلم زد: «خداوندا، تو میدانی که ما سر سازش با کفر را نداریم. خداوندا، تو میدانی که استکبار و امریکای جهانخوار گلهای باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمیشناسیم و غیر از تو نخواستهایم که کسی را بشناسیم. ما را یاری کن، که تو بهترین یاری کنندگانی.»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
❤️ تقدیم به ابرمرد تاریخ و بزرگمعلمِ «عرفان حماسه محور» و «اخلاق و تهذیب انقلابی» و «معنویتِ جهادبنیان»، آن برپادارنده شور حسینی امام روح الله الموسوی #الخمینی؛ و تقدیم به شهید یک و بیست دقیقهی همهی شبهای جمعه که با قرار گرفتن در نوک پیکان درگیری با کفر مدرن، قلههای معنویت جهادی و عرفان انقلابی را در نوردید و دل ملت ایران را با خود بُرد و تقدیم به استاد اخلاقِ حاج #قاسم و معلم و مرادش در همه نفسگیریهای این درگیری، سید علی حسینی #خامنهای.
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#مناجات_شعبانیه
#معنویت_انقلابی
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه
نشست: #سبک_زندگی_اسلامی
💠 حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد
🔹با موضوع:
سبک زندگی اسلامی به عنوان بخش نرم افزاری و اصلی تمدن
🗓 جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
🕰 ساعت ۱۶ الی ۱۷/۳۰
لینک نشست: 👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/mostaghel_ir/yasuj
✅ @HossiniehAndisheh
🔆گمانههایی پیرامون جوشن🔆
✅ اغلب فکر میکنیم که شب قدر، فقط یک رابطه خصوصی بین ما و خداست و همهی اعمال توصیه شدهاش رو هم به همین دید نگاه میکنیم اما:
دعای #جوشن_کبیر را جبرئیل برای پیغمبر آورد در یکی از جنگهای آن حضرت؛ در حالیکه بر بدن آن حضرت، جوشن گرانی بود که سنگینی آن، بدن مبارکش را بدرد آورده بود. پس جبرئیل عرض کرد: یا محمد پروردگارت به تو سلام میرساند و می فرماید:
*بکن این جوشن را و بخوان این دعا را که امان است برای تو و امت تو* (مفاتیح الجنان)
•••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─•••
✅ درسته که این دعا در اون دنیا هم کاربرد داره و ما رو نجات میده و درسته که بخشی از اون «نار» که بخاطرش میگیم «خلصنا یارب» ناشی از آتشیه که با هوای نفس خودمون درست کردیم
اما شان نزول دعا نشون میده که کارآمدی مهم این دعا در مقابل «نار» و آتشیه که کفار و نظام کفر برای مومنین و نظام ایمان ایجاد کردن و این دعا قراره وسیلهای بشه برای قدرتمند شدن و امنیت پیدا کردن نظام الهی در مقابل نظام کفر و نفاق. یعنی این «نار» هم صاحب داره، امام داره و روسایی داره که : و جعلناهم ائمه یدعون الی النار... و اتبعناهم فی هذه الدنیا لعنه
•••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─•••
✳️ بنظرم آتشی که کفار در این دنیا در مقابل خداپرستی به راه انداختن، انقدر حجیم و غلیظ و پیچیده اس که با هزار اسم خدا، صدبار خلاصی خواستن ازش لازم میشه
چون دل خود ما هم غش و ضعف میره برای زندگی پر زرق وبرقی که کفار برای کل جامعه جهانی تدارک دیدن و تا ما از این نحوه زندگی متنفرنشیم و از طرق مبارزه و جنگ، خلاصی از اون رو نخوایم، قلبمون برای زندگی با ولی الله نخواهد تپید و در نتیجه، حالا حالاها خبری از ظهور نخواهد بود....
•••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─•••
✳️ شاید بخاطر همینه که شب #قدر با شهادت گره خورده:
*و لیله القدر و حج بیتک الحرام و قتلا فی سبیلک فوفق لنا*
✍️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
#شب_قدر
#جوشن_کبیر
#معنویت_انقلابی
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh