بحران هویتی عامل ناهنجاری در حجاب و عفاف.pdf
444.8K
📂#فایل_PDF بیانیه راهبردی واحد خواهران حسینیه اندیشه بهمناسبت روز «عفاف و حجاب»
✔️ عناوین اصلی این بیانیه:
۱. بحران هویتی ناشی از حاکمیت ساختارهای نظام سرمایهداری و سرگردانی هویتی زنان در کشور
۲. عدم ملاحظه منزلت اجتماعی الهی برای زنان در فرهنگ سنتی و انحصار وظایف آنها به خانواده ذیل روابط مادی حاکم بر مردان
۳. باز تعریف معنای «حجاب» بعد از انقلاب به «لباس زنِ مؤثر در ایجاد حکومت و تمدن اسلامی»؛ علت هجمه تمدن غربی به حجاب زن ایرانی
۴. ارائه راهکارهای پیشنهادی برای کاهش بدحجابی:
🔹الف) تعریف رابطه مقنن بین زن و مرد در هماهنگی با وضعیت فعلی جامعه و الگوی مشارکت نظام سرمایهداری
🔹ب) تبیین رابطه حجاب و عزتمندی زن محجبه با مشارکت در ضربه زدن به مظالم عالم و کمک به ساختارسازی اجتماعی برای تمدن اسلامی
🔹ج) تعریف نقش اجتماعی «سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» زنان در سازمانهای خاص زنانه به جهت ارتقاء جایگاه آنان در موازنه قدرت اجتماعی و جلوگیری از اختلاط
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 قابل توجه مبلغین محترم
🏴به اهتمام اداره کل مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، محتوای تبلیغی ِ تولید شده توسط حسینیه اندیشه با موضوع «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» به عنوان محتوای منتخب سازمان تبلیغات در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین، چاپ و منتشر شد و در دسترس مبلغین سراسر کشور قرار گرفت.
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #معرفی_کوتاه از ایده تبلیغی منتخب سازمان تبلیغات اسلامی در جهت امیدآفرینی و جهاد تبیین برای ایام محرم با موضوع:
«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی»
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فتنه_اعتقادی.pdf
3.54M
📂 #فایل_PDF کتاب «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی»؛ (ایده تبلیغی منتخب برای ایام محرم)
🏴شب اول: مشکلات اقتصادی؛ عامل هجمه به اعتقادات ملت ایران و ضرورت حضور مردم برای پایان دادن به «مشروطه اقتصادی» در امتداد قیام امام حسین (ع)
🏴شب دوم: تهدید اهالی «جمع المال» در سوره «همزه» و امتداد آن در مقابله ملت ایران با فاصله طبقاتی برخاسته از «نظام سرمایهداری»
🏴شب سوم: سیره علوی در برخورد با «جمع المال» و «فاصله طبقاتی»
🏴شب چهارم: نقش فرهنگ «جمعالمال» در شهادت امام حسین (ع) و «وابستگی تولید به تجمع سرمایه از طریق شرکتهای خصوصی» به عنوان مصداق امروزین آن
🏴شب پنجم: ترکیب اخلاق رذیله، عامل تحقق فرهنگ «جمع المال» و امتداد آن در اجماع کارشناسی بر «محوریت بخش خصوصی در تولید»
🏴شب ششم: برخورد امیرالمؤمنین با ساختارهای اجتماعیِ مادّی و امتداد آن در مدیریت دفاع مقدس برخلاف قواعدِ جنگ کلاسیک
🏴شب هفتم: تحلیلی جدید از روایت «النّاسُ عبیدُالدّنیا» و امتداد امروزین آن، در تمایل به «الگوی مصرف امریکایی و اروپایی»
🏴شب هشتم: همزمانی حجم عظیم «تولید» با اوج زهد در «مصرف» در سیره امیرالمؤمنین(ع) و ضرورت امتداد آن در ملت ایران برای برقراری «توازن بین تولید و مصرف»
🏴شب نهم: غلبه عبیدالله بر قیام حضرت مسلم (ع) با تکیه بر وابستگی مردم کوفه به غنایم حرام و ضرورت عبرتگیری از آن در جنگ اقتصادی
🏴جلسه دهم: وابستگی «انتقام خون سیدالشهدا(ع)» به «تغییر توازن قوا به نفع اسلام» و ضرورت «تغییر توازن قوای اقتصادی» از طریق مطالبه عمومی برای «تغییر الگوی تولید»
☑️@HossiniehAndisheh
🏴السلام علیک یا اباعبدالله علیه السلام🏴
مراسم عزاداری دهه اول محرم با موضوع:
▪️«فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» ▪️
☑️ سخنران: حجةالاسلام محمدصادق حیدری
🗓 از جمعه ۱۴۰۱/۵/۷ (شب اول محرم الحرام ۱۴۴۴)
🔘به مدت ۱۱ شب
🕌 تهران، خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، جنب بانک صادرات
☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 انتشار متن تحلیلی واحد خواهران حسینیه اندیشه در سایت khamenei.ir با عنوان:
«بررسی جایگاه و تأثیرات خطبههای حضرت زینب سلاماللهعلیها در حفظ و امتداد قیام عاشورا»
✔️ آدرس متن: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=50820
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣انتشار تحلیل حسینیه اندیشه در شماره ۸۰۳۳ روزنامه ایران (مورخ ۱ آبانماه ۱۴۰۱) با عنوان:
قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند»
📋دریافت فایل تحلیل◀️ hsnand.ir/bfvm
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅#چکیدهای از متن قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند»:
1️⃣ «واکنش به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عدهای بیایند خیابانها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودروی مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود.». این جملات حکیمانه رهبری معظم وقتی در کنار عبارت دیگر ایشان: «البته ممکن است از برخی زمینهها استفاده کرده باشند» قرار بگیرد، اذهان جستجوگر را به زمینههایی توجه میدهد.
2️⃣ این واقعیت یادآور همان نکتهای است که توسط رهبر حکیم انقلاب پس از اغتشاشات سال 1396 بیان شد: «دشمن خارجی هست، امّا این موجب نشود که از ضعفهای خودمان غافل بشویم. ما هم ضعف داریم، ما هم یک جاهایی اشکال و نارسایی و نابسامانی در کارمان هست؛ اینجوری نیست که ما هیچ اشکالی نداریم، هیچ مشکلی در کار ماها نیست، فقط دشمن خارجی است که دارد [مشکل ایجاد میکند]؛ نه! مگس روی زخم مینشیند؛ زخم را خوب کنید، زخم را نگذارید به وجود بیاید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، نه این شبکهها میتوانند اثر بگذارند، نه آمریکا میتواند هیچ غلطی بکند.»
3️⃣ به نظر میرسد «مشکلات معیشتی و اقتصادی» به عنوان مسأله اصلی کشور توسط مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر ناخشنودکننده بودن وضعیت شاخصهای کلان اقتصادی در یک دهه گذشته، میتواند نشانگر این واقعیت باشد: مشکلات اقتصادی، عامل اصلی در ایجاد ناخشنودی و نارضایتی عمومی است.
4️⃣ متناسب با همین توضیحات است که تمامی مسئولین نظام به درستی بر تفکیک «معترضین» از «اغتشاشگران» تأکید دارند چرا که وضعیت اقتصادی «اعتراضبرانگیز» است. اما به دلیل فقدان یک بستر واقعی برای این تفکیک که فضای «اعتراض منظم» را فراهم کند، دشمن در طول پنج سال اخیر موفق شده سه بار بر موج این اعتراضاتِ بیاننشده سوار شود و ضربههایی را به نظام اسلامی وارد کند.
5️⃣ باید توجه داشت که آنچه بیش از نهاد گفتگو اهمیت دارد، تعیین قواعد این گفتگوست. چرا که در صورت عدم دقت در تعیین این قواعد، تجربههای شکستخورده قبلی در انتظار ما خواهد بود: از «گفتگوی منحصر به شخصیتهای سیاسی» که حاصل آن، تشدید اختلافات داخلی است تا «هیجان بدون اخلاق» در گفتگوها که تأثیراتی در حوادث سال 88 داشت و نگرانی برای رعایت اخلاق در گفتگو که با «نظممحوری بدون هیجان» مناظرات کمخاصیت در انتخاباتهای بعدی را در پی داشت.
6️⃣ علاوه بر این، نمیتوان منکر شد که اکثر گفتگوهای موجود به دلیل فقدان زیرساختها و ضوابط علمی، مانع جمعبندی در اذهان مخاطبین میشود و به جای ایجاد درک مشترک عمومی، مردم را با «عدم قدرت قضاوت نسبت به گزارههایی پراکنده» تنها میگذارد.
7️⃣ پس جامعه برای گفتگوهای جدی به قواعدی نیازمند است که هم «انگیزش و هیجان جمعی» را در جهت همدلی برای حل مشکلات کشور قرار دهد و هم با ایجاد درک مشترک و عمیق از چالشهای کشور و پیچیدگی راهحلها، ارتقاء عقلانیت عمومی و همفکری را در پی بیاورد و هم چارچوبهای اخلاقی جامعه را رعایت نماید و مانع تشدید نزاع و دوقطبی شود.
8️⃣ در همین راستا مرحوم علامه آیتالله سیدمنیرالدین حسینیالهاشمی با تیزبینی و آیندهنگری کمنظیر خود نسبت به تنشهای جامعه اسلامی در آینده، نیاز نظام مقدس جمهوری اسلامی به این مهم را سالها پیش تشخیص داد و طی یک سلسله بحث، پیشنهادی مبنی بر «مناظرات سازمانی» را ارائه کرد که به خلاصهای فشرده از آن در این تحلیل حسینیه اندیشه اشاره شده است.
📁متن کامل تحلیل◀️ hsnand.ir/bfvm
✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند».pdf
234.3K
🗂#فایل_PDF متن کامل تحلیل حسینیه اندیشه با عنوان:
قواعد ساخت نهادی مردمی برای «اعتراض قاعدهمند»
✔️این تحلیل در شماره ۸۰۳۳ روزنامه ایران (مورخ ۱ آبانماه ۱۴۰۱) منتشر گردید.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 سری مقالات «فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی» در روزنامه همشهری
❇️ انتشار مقاله حجتالاسلام محمد صادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) در شماره 8620 روزنامه همشهری مورخ 2 آبان 1401 با عنوان:
«مشروطه غیر مشروعه؛ مصداق تسلط کفر»
🗞آدرس مقاله 🔽
https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/174916/%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B7%D9%87-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%82-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%B7-%DA%A9%D9%81%D8%B1.html
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
▪️دومین نشست علمی با موضوع:
اقتصاد در بیانیه گام دوم
با حضور:
حجت الاسلام روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه)
دکتر حمید رضا مقصودی
دکتر طه رمضانی
🔸جمعه ۲۰ آبان، ساعت ۸:۳۰
🔸پخش زنده از طریق پیام رسان روبیکا با آدرس🔽
@soudeh_hamdani
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محتوای_فاطمیه
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟
✔️ چالش محوری امروز جامعه زنان: از یک سو بعضی هویت زن در اسلام را منحصر به مادری و همسری تعریف میکنند و هیچ وظیفه اجتماعی برای او قائل نیستند و از سویی دیگر تمدن مدرن هویت زن را به تحصیل و اشتغال مادی معرفی میکند...
☑️ تبیین الگوی سوم زن مسلمان (نه شرقی و نه غربی) با تکیه به ابعاد اساسی و گمنام زندگی حضرت زهرا سلامالله علیها و بعضی از زنان تاریخساز
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محتوای_فاطمیه
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت دوم)
☑️ در الگوی سوم زن مسلمان، هویت زن نه (همانند تمدن غربی) به «مرد واره شدن» تبدیل میشود و نه (همانند زن در فرهنگ سنی و شرقی) منحصر به وظایف درون خانه؛ بلکه بر اساس فطرت اصلی خود (عطوفت و محبت) سرپرستی هدایت عواطف جامعه و خانواده را بعهده میگیرد.
☑️نباید عاطفه و محبت زن فقط شکل فردی داشته باشد بلکه باید ظهور و بروز اجتماعی عفیفانه نیز داشته باشد یعنی باید هویت اجتماعی دینی زنان بر محور «سرپرستی و ولایت بر عواطف جامعه» شکل بگیرد؛ هم هماهنگی عواطف درون جامعه زنان و هم تاثیرگذاری بر عواطف کل جامعه. خداوند متعال در قرآن کریم نیز به این سطح از ولایت زنان تصریح دارد: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (توبه/71)
❇️ در این صورت است که هم زنانگی زن به رسمیت شناخته میشود و هم تاثیرگذاری زن بر هدایت جامعه...
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محتوای_فاطمیه
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت سوم)
☑️ محوریترین بُعد شخصیت زن «عاطفه» است، که با ترکیب با «اقتدار» بهعنوان محوریترین بُعد شخصیت مرد، میتواند یک ترکیب متعادل در خانواده و در جامعه ایجاد کند. اساسا اقتدار بدون عاطفه منجر به «ظلم» میگردد و عاطفه بدون اقتدار باعث «ضعف» میشود.
☑️ بر این اساس به نظر میرسد وصف «سیدة نساء العالمین» به معنای «سرپرست و سرور تاریخی عواطف زنان» است. از جمله مصادیق سرپرستی عواطف جامعه توسط حضرت زهرا سلامالله علیها را میتوان در حوادث بعد از خطبه ایشان برای زنان مدینه (که برای عیادت، خدمت ایشان آمده بودند) ملاحظه کرد...
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
#محتوای_سخنرانی_فاطمیه۱۴۴۴
🏴منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟
📣 شبکه «مبلغان و عملیاتهای تبلیغی» سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری علمی «حسینیه اندیشه» کتاب «قدرت پنهان» را جهت محتوای پیشنهادی برای سخنرانی #فاطمیه_دوم ۱۴۴۴ تدوین و منتشر نمود.
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
کتاب کامل قدرت پنهان.pdf
3M
🏴#محتوای_سخنرانی_فاطمیه ۱۴۴۴🏴
📂فایل کامل کتاب «قدرت پنهان»
❇️ سرفصلهای اصلی:
☑️ مجلس اول
از «سیده نساء العالمین» تا «رهبری جامعه زنان»
(نگاهی نو به سیره حضرت زهرا سلاماللهعلیها در رهبری جامعه زنان)
☑️ مجلس دوم
رهبری جامعه زنان؛ از «مدیریت عواطف اجتماعی» در اسلام تا «مردوارگی زن» در غرب
(بررسی انتقادی هویت اجتماعی زن غربی)
☑️ مجلس سوم
از «پردهنشینی» تا «مدیریت عواطف اجتماعی»
(بررسی انتقادی رویکرد سنتی به نقش زن در جامعه)
☑️ مجلس چهارم
انقلاب اسلامی و رستاخیز «مدیریت عواطف اجتماعی»
(بازخوانی نقش انقلاب اسلامی در احیاء هویت اجتماعی زن مسلمان)
☑️ مجلس پنجم
مدیریت عواطف اجتماعی؛ از «مصداقیابی» تا «نهادسازی»
(راهکارهای تحقق و توسعه «مدیریت عواطف اجتماعی»)
❗️توجه: مبلغین محترم جهت استفاده بهتر از این محتوای تبلیغی میتوانند به سامانه شبکه شمع به آدرس زیر مراجعه کنند:
ShabakeTabligh.ir
ـ
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محتوای_فاطمیه (منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟)
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «قدرت پنهان» (قسمت چهارم)
☑️ «رهبری عواطف اجتماعی» به صورت فطری و ذاتی به کسی داده نمیشود؛ بلکه اکتسابی است و همیشه در جوامع این منصب صاحبانی دارد. حضرت زهرا سلامالله علیها با حادثهسازیها و عرفشکنیها توانست منصب رهبری عواطف جامعه را در راستای پشتیبانی از نهضت نبوی بدست آورد.
☑️ امروزه نیز اگر زنان مؤمنه و انقلابی، منصب «سرپرستی اجتماعی عواطف الهی» را بعهده نگیرند، قطعا عواطفِ مادی بر جامعه و خانواده مؤمنین غلبه خواهد کرد...
📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت عواطف اجتماعی»🏴
#قدرت_پنهان
«در قرآن، آنجا که ظهور و بروز در دفاع از ایمان در مقابل کفر و نفاق است برای زنان، منزلت اجتماعی برشمرده است؛ اما از جنس زنانگی، عواطف، دلسوزی و محبت! نه منزلتی از جنس تحصیل و اشتغالی مادی که نظام سرمایهداری امروزه برای زنان تعریف کرده است. بر این اساس در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی امروز نظام کفر مُدرن نیز باید برای منزلت زنان تعیین وظیفه کرد تا برای بانوان، «هویت اجتماعی» از موضع دین ایجاد شود.»
☑️برشی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه اول
📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴
#قدرت_پنهان
▪️تمدن غرب، گرچه مدّعی ایجاد هویت اجتماعی برای زن است اما در واقع باعث «مردوارگی» در بانوان میشود، زیرا همان تحصیل و اشتغال مردانه را برای زنان تجویز میکند و به فطرت رقیق آنها ضربهای اساسی وارد میکند.
▪️توجه به سیره مخدراتی همچون حضرت هاجر (که با عاطفه خود، مبدأ شکلگیری شهر مکه بهعنوان مرکز عبادت در کرۀ زمین شد) نشان میدهد که برای نقشآفرینی زن در جامعه، نیازی به تحصیل و اشتغال متداول در غرب نیست و «سرپرستی عواطف اجتماعی» میتواند جایگزین این مردسالاریِ مدرن شود.
▪️رفتارهای موجآفرین و حادثهساز حضرت صدیقه طاهره (س) در حمایت از نهضت نبوی، عاملی مهم در مدیریت ایشان بر جامعه زنان مدینه بود که یک نمونه از آن، موجب هدیه بزرگ الهی به ایشان در قالب «تسبیحات حضرت زهرا س» شد.
▪️امروزه نیز زنان مومن میتوانند هویت محلهها و شهرها را بر محور دفاع از کلمه توحید بازآرایی کنند و با مدیریت عاطفه در اقوام و همسایگان و محله، مرکزی برای جهاد تبیین در منطقه خود باشند.
☑️برشهایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه دوم
📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴
#قدرت_پنهان
▪️خطبه فدکیه، نمونه بارزی از تسلط صدیقه طاهره سلامالله علیها بر روابط اجتماعی جامعه مدینه است؛ جامعهای که در برابر فداکاریهای عظیم آن بانوی بزرگوار در دوران نهضت نبوی سر تعظیم فرود میآورند و پیامبر اکرم (ص) در واکنش به این رفتارها، ندای «فداها ابوها» سر میدهد.
▪️البته تفکر سنتی با استناد به روایاتی مانند «ان تلزم قعر بیتها»، نقش اجتماعی زن را به موارد اضطرار محدود میکند. اما اولا این نگرانی از حضور اجتماعی زن، ناشی از هویت اجتماعی زنِ غربی است و الا مدیریت عواطف همراه با بروز حیاء و عفت است و نه تبرج به شهوات.
▪️ثانیا امروزه دشمن پس از قرنها تحقیر زن، او را به میدان آورده و با تمام نیروی انسانی به کلمه توحید حملهور است. در چنین شرایطی نمیتوان مقابله با دشمن و دفاع از کلمه توحید را فقط به نیمی از جامعه (مردان) محدود کرد؛ لذا بر فرض پذیرش نظریه اضطرار، حضور زنان مومنه (قدرت پنهان عواطف) برای دفاع از اسلام در جنگ فرهنگی و اقتصادی، از اهم مصادیق اضطرار است.
☑️ برشهایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه سوم
📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به کانال حسینیه اندیشه به آدرس زیر مراجعه نمایید👇👇
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴
#قدرت_پنهان
▪️حضرت فاطمه سلامالله علیها با شکستن الگوی مصرفِ اهلدنیا، فضا را برای درگیری با قطب تجاری حجاز فراهم کرد و جامعه را در مسیر نهضت پیامبر اکرم (ص) بسیج نمود.
▪️مواجهه انقلاب اسلامی با طواغیت زمان در ایران و جهان نیز بستری برای رشد زنان در جهت مدیریت عواطف ایجاد کرد که نمونه آن در رفتار مادران و همسران شهدا به خوبی قابل مشاهده است.
▪️امروز نیز زنان متدین ما باید در عرصه جنگ اقتصادی دست به قیام عاطفی بزنند و با شکستن الگوی مصرف غربی که گریبان ارزش پول ملی را گرفته، صحنههای جدیدی از فداکاری رقم بزنند و با پویشهایی از قبیل خرید نکردن و استفاده از کالاهای خارجی، کالاهای ارزبَر و حتی تبدیل تجمعات زنانه به فضاهای تولیدی متناسب با روحیات بانوان و مطالبه تغییر الگوی تولید بر این اساس، قدم در راه امتداد نهضت فاطمی بگذارند.
☑️ برشهایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه چهارم
📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به آدرس ذیل مراجعه نمایید ◀️ hsnand.ir/dutn
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«قدرت سرپرستی عواطف اجتماعی»🏴
#قدرت_پنهان
▪️فرزندان کوچکی که سه روز روزه باشند و اندک افطاری خود را به مسکین و یتیم و اسیر کافر ببخشند، تکیه به عواطف و تربیت مادری دارند که امکانات دنیوی را تحقیر کرده و آخرت را تعظیم نموده. این حادثهسازی و عرفشکنی حضرت زهرا سلامالله علیها، فقط رهبری جامعه زنان مدینه نیست بلکه رهبری زنان در سطح تاریخ (سیدة نساء العالمین) است.
▪️شناخت مصادیق امروزین سرپرستی عواطف (که بر محور مقابله با فشارهای جاهلیت مُدرن معیّن میشود)، فتحبابی خواهد بود برای شکلگیری نهاد «مدیریت عواطف اجتماعی» تا با طراحی الگوی سوم زن ، تعادل را در همه تصمیمگیریهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تمدن نوین اسلامی رقم بزند.
▪️دنیای غرب به قدرت پنهان زن، یعنی عاطفه پی نبرده است؛ غرب از زن، به جنسیت آن تکیه کرده است. اگر عاطفه وسط میدان بیاید و «قدرت پنهان» خود را آشکار کند، آنوقت بهگونهای در جهان میپیچد که مثل «محور مقاومت» تأثیرگذار خواهد بود.
☑️ برشهایی از کتاب «قدرت پنهان»؛ جلسه پنجم
📘جهت دریافت فایل کتاب قدرت پنهان (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به آدرس ذیل مراجعه نمایید ◀️ hsnand.ir/dutn
✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب اول.mp3
18.66M
🎙صوت سخنرانی #شب_اول_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓جمعه، ۲ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
شب دوم.MP3
17.44M
🎙صوت سخنرانی #شب_دوم_فاطمیه
🔲 با موضوع: «نقش حضرت زهرا (س) در سرپرستی عواطف جامعه و تاریخ و امتداد آن به نقش امروز بانوان در جنگ فرهنگی و اقتصادی»
☑️ حجتالاسلام روحالله صدوق
🗓 شنبه، ۳ دی ۱۴۰۱
🏴هیئت محفل اشک انصار الحسین (ع) ــ شهر مقدس قم
☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh