eitaa logo
کانال رسمی حسینیه اندیشه
1.2هزار دنبال‌کننده
178 عکس
49 ویدیو
149 فایل
بیش از پنجاه سال پژوهش برای «انقلاب فرهنگی»؛ بستر تحقق «تمدن نوین اسلامی» ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰«ضرورت انقلاب فرهنگی و تولید معادلات کاربردی برای تحقق تمدن نوین اسلامی» 🔶 آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره): 🔅 تا زمانی که «» در جمیع شئون محقق نشود نمی‌توان از پذیرش پیام «انقلاب سیاسی» خود در سطح جهان، توسط مردم دیگر کشورها مطمئن بود، چون ادعای انقلاب ما همواره ارائه که شالوده‌های آن رنگ دیانت دارد، بوده و هست و اگر قرار باشد همواره از ابزار فرهنگیِ خصم، به صورت مطلق یا مشروط بهره جوئیم، آیا اولاً می‌توان چنین تمدنی را بنا نهاد و ثانیاً بر فرضِ بناگذاری، آیا می‌توان ادعاکرد که چنین تمدنی از ماست، در حالی که «» و «»ی دیگران را به عاریت گرفته‌ایم؟! 📝سلسله مباحث گامی عملی در جهت اسلامی کردن فضای دانشگاه‌ها، جلسه 1؛ 1375 @HossiniehAndisheh
🔰ریشه اصلی مشکلات فرهنگی کشور: چالش بین «منطق انتزاعی صوری» با «منطق حسی مجموعه‌نگر» 🔶 آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره): «... الآن دو ماشين تفكّر در اين جامعه وجود دارد كه يكی «» است و «نسبت بين امور» را قطع می‌كند، بنابراين به التزامات قلبی نسبت به عناوين كلی حرمت و وجوب و .. ختم می‌شود، چون موضوعات آنها نيز كلّی است. اما يك دسته ديگر، مسئول اداره عينيّت هستند و «نسبت بين امور» براي آنها اصل است لذا آنها را از يك‌ديگر جدا نمی‌كنند؛ اين تفكّر است. بدين جهت در برابر يك امر، دو موضع در يك جامعه ارائه می‌شود. متأسفانه امروز اين چالش ميان دو دستگاه منطقی، آشكارتر و گسترده‌تر شده است و دامنه آن به ساختارهای اجتماعی ـ مثل ساختار روحانيّت ـ نيز سرايت كرده است و عملاً دو ساختاری كه متولّی اداره عينی و روحانی جامعه‌اند در مقابل يكديگر ايستاده‌اند. لذا قبل از آن‌كه مشكل، سياسی يا اقتصادی باشد، يك مشكل است.» 🗓جلسات پژوهشی پيرامون جهانی شدن فرهنگی دوره دوم، 24 فروردین 1379 @HossiniehAndisheh
زندگی‌نامه علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی.pdf
454.3K
📖 زندگی‌نامه مجاهدت‌های علمی مرحوم آیت‌الله علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ همراه با عناوین بخشی از پژوهش‌های علمی مرحوم علامه ✅@HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه جلسه کارگروه حکمرانی پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی ◀️ با موضوع: «حکمرانی اسلامی؛ ضرورت، زمینه ها و امکان تحقق» 🎙با ارائه حجت‌الاسلام روح الله صدوق (سرپرست حسینیه اندیشه) 🕰شنبه ۱۶ اسفند؛ ساعت ۱۲ الی ۱۴ ❗️جلسه به صورت حضوری (در سالن جلسات پژوهشکده) و مجازی برگزار می گردد. ✅ لینک جلسه: http://vroom.um.ac.ir/ishm@HossiniehAndisheh
📣 پخش زنده گفتگو: 🔸«حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق» با «دکتر حجت‌الله عبدالملکی» ✔️با موضوع: «اقتصاد مقاومتی» 🕰 شنبه ۱۶ اسفند ـ ساعت ۱۵ ◀️ آدرس اینستاگرامی👇 http://Instagram.com/soudeh_hamdani ✅ @HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه نشست: 💠 حجت الاسلام استاد روح الله صدوق "سرپرست حسینیه اندیشه" 🔹با موضوع: تمدن مقاومتی لازمه حرکت به سمت ظهور 🗓 ٢١ اسفند ٩٩ مبعث پیامبر اکرم (ص)، ساعت 10 صبح. قم المقدسة جهت شرکت در این نشست ثبت نام کنید 👇👇👇 https://rahetamaddon.ir/1399/12/16/4874/@HossiniehAndisheh
◼️ 26 اسفندماه سالروز ارتحال جانگداز مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، و مؤسس تسلیت باد ☑️ شادی روح آن استاد فرزانه، صلوات و فاتحه ✅@HossiniehAndisheh
◼️سرانجام در سحرگاه 26 اسفندماه سال 95 و در حالی‌که مرحوم رهسپار شهر شیراز برای تبلیغ و بود، دعوت حق را لبیک گفت... «بروشور علمی حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق» 👇👇👇👇 ✅@HossiniehAndisheh
🔰حجت الاسلام و المسلمین مرحوم استاد صدوق: 🔅در این دوران، اسلام با کفر درگیر شده و امت اسلامی در معرض خطر سجده بر (در امور سیاسی)، (در امور فرهنگی) و (در امور اقتصادی) و انقطاع در برابر زندگی مرفّه و مدرن است. گرچه استفاده از این امور مجاز است اما انقطاع و در مقابل آنها جایز نیست؛ همان‌طور که انبیای الهی نیز از سنگ و چوب استفاده می‌کردند و از نور خورشید و ماه و ستارگان بهره می‌بردند اما پرستش آنها را باطل می‌دانستند. 📘سلسله مباحث گفتمان انقلاب ـ رمضان ۱۳۹۵ ✅@HossiniehAndisheh
فعالیتهای علمی حسینیه اندیشه در سال 1399.pdf
255.1K
📋 همزمان با چهارمین سالگرد ارتحال #مؤسس_حسینیه_اندیشه مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق، #گزارش فعالیت‌های حسینیه اندیشه در سال ۱۳۹۹ منتشر گردید ✔️ فایل PDF گزارش سالانه فعالیت‌ها ✅@HossiniehAndisheh
🔅یادی از ولی‌عصر؛ در تعقیبات نماز عصر🔅 🔷 بعضی نماز «عصر»ها هم هست که یاد شما می‌افتم. نمی‌دانم شاید دنبال بهانه می گردم یا شاید چون ذهنم از کلمه «عصر» می‌پَرد به سوره «عصر» و تفسیر امام علیه السلام از آن: «و العصر: عصر خروج القائم». بعد وقتی پیرمرد خوش‌لحن مسجدمان، تعقیبات نماز عصر را زمزمه می‌کند و «اللهم انی اعوذ بک... من قلب لایخشع...» می‌گوید و از قلب نرم‌نشده و بی‌خشوع به خدا پناه می‌برد، دوباره یاد شما می‌افتم. نمی‌دانم شاید دنبال بهانه می‌گردم یا شاید چون یاد نهیب خدا به قلب‌های نرم‌نشده و بی‌خشوع می‌افتم: «أ لم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم لذکرالله...آیا وقتش نرسیده که قلب مومنین نرم و فروتن شود؟» و بعد به قلب‌های نرم نشده هشدار می‌دهد که نکند سخت و سنگی شوند: «و لایکونوا کالذین اوتوا الکتاب فطال علیهم الامد فقست قلوبهم... وقتش نرسیده که مومنین [عوض شوند] و شبیه اهل کتاب نباشند؛ مثل کسانی نباشند که زمان برای آنها طولانی شد و قلب‌های‌شان سخت شد؟» و دوباره تفسیر امام صادق ع، ذهن مفسّرین را به نور شما روشن می‌کند: «این آیه، درباره اهالی عصر غیبت است و زمان طولانی در اینجا، زمان غیبت است.» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔶 اللهم انی اعوذ بک من قلب لایخشع... پناه بر خدا از قلب نرم‌نشده‌ی من که در این دوران طولانی، به نبودنِ شما عادت کرده و روی روال جلو می‌رود و به دنبال زندگی باثبات است و دارد سخت و سنگی می‌شود. الم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم.... وقتش نرسیده که قلبم با یاد شما نرم شود و از نبودن شما بگیرد و بسوزد و زمان طولانی و محیط ظلمانی را به هم بریزد و بر دنیای بدون امام بشورد؟ اصلا بر فرض که قلب من نرم شود؛ در دنیایی که قلب‌ها را به هر چیزی غیر از شما گره می‌زنند، چه کاری از یک قلب سوخته بر می‌آید؟ مگر شما نگفتید تمام‌شدنِ این دوران طولانی، به «اجتماعٍ من القلوب» وابسته است و با «قلب‌های مجتمع‌شده بر وفای به عهد» است که برمی‌گردید؟! اصلاً می‌شود قلبی که صاحبش عُرضه‌ی ساختنِ «اجتماع من القلوب» ندارد، نرم‌شده و سوخته حساب کرد؟! اگر کفار و منافقین کلی دَم و دستگاه درست کرده‌اند و جهان را به سمت خودشان کشیده‌اند و قلب‌ها را سخت و سنگی کرده‌اند و حتی از بین مومنین هم یار گرفته‌اند، ما نباید برای جمع‌کردنِ قلب‌های سوخته و همدلی و همفکری و همکاری‌شان دَم و دستگاه بسازیم و تدبیر و طراحی و هماهنگی و محاسبه داشته باشیم؟! ♦️ کاش روزی نیمه شعبان ما شرح‌صدری باشد که قلب ما را تا حدّ ساختنِ «اجتماع من القلوب» نرم کند... کاش سفارش ما را بکنید تا آن دعایی که نائب خاص‌تان برای دوران غیبت به ما یاد داد، در حق‌مان اجابت کنند: لَیّن قلبی لولیّ امرک... قلب مرا نرم کن در برابر ولیّ‌امرت... •••─━━⊱✦▪️﷽▪️✦⊰━━─••• ❤️ تقدیم به قلب سوخته‌ی کبیر که در فراق شما، آتش به جان دنیاپرستان انداخت و برای عُشاق‌تان، همدلی ایمانی و قدرت الهی ساخت و منتظر شعله‌های بعدی است که باید به دست ما در خرمن دشمن برافروخته شود؛ مردی که به ما یاد داد: «حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود» و انگار سوز دلش را در این جمله ریخته است: «انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است.» ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅مساله‌ی «بذکرک» یا توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅 🔷 چند وقتی بود که وسطِ «و الهمنی ولهاً بذکرک الی ذکرک» گیر می‌کردم؛ همان فراز پر از ناز و نیاز ِ مناجات را می‌گویم که در ادامه، با عبارت عجیب و شاید بی‌نظیر ِ «و همتی فی روح نجاح اسمائک و محل قدسک» تکمیل شده. البته معلوم بود که «وله» در عربی با «الی» متعدی می‌شود و ترجمه این فراز را به همچین چیزی تبدیل می‌کند: «شیدایی و اشتیاق به یاد خودت را به من الهام کن». یعنی تکلیفم با «الی ذکرک» معلوم بود اما سر این گیر کرده بودم که این «بذکرک» اینجا چه کار می‌کند و چه معنایی دارد؟ ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔶 کم‌کم به این نتیجه رسیدم که خیلی از اشتیاق‌های ما به یاد خدا و «ذکر الله»، بخاطر این است که دنیا و لذت‌هایش را از دست می‌دهیم و دل‌مان می‌گیرد و یاد خدا می افتیم و ... یعنی دردِ نرسیدن به این شغل و آن مدرک یا نداشتن این سطح از رفاه و آن درآمد و درد دوری از این دختر و آن پسر یا این کالا و آن خدمات است که ما را به وادی حرف زدن با خدا و یاد او و کمک‌خواهی از دستگاهش می‌کشاند. خدا هم گرچه در قرآنش از این وضعیت ما گله کرده که «فاذا رکبوا فی الفلک دعوا الله مخلصین... و اذا نجاهم الی البر اذا هم یشرکون» اما خیلی هم به روی‌مان نمی‌آورد و به احترام خداپرستیِ نصفه و نیمه‌ای که داریم، با ما راه می‌آید. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔷 اما در کلاس‌های بالاتر ِ خداپرستی که نباید از این خبرها باشد و فرصت‌هایی که در رجب و و ماه مبارک رمضان قرار داده‌اند، نرم افزاری برای عبور از این بچه‌بازی‌ها و حرفه ای شدن ِ امّت پیامبر اکرم در تهذیب و تکامل و اخلاق و معنویت است. شاید بخاطر همین بوده که این «بذکرک» در وسط این فراز استثنایی گنجانده شده تا بگوید: این اشتیاق به یاد خدا (ولها الی ذکرک) باید مبدأ و علت و موتور محرکه‌ای داشته باشد از جنس یاد خدا (بذکرک) و نه غم از دست‌دادن دنیا و لذتهایش. یعنی نمی‌خواهم «نرسیدن به حاجت‌های دنیایی» باشد که مرا به در خانه تو بیاورد. بیا و کاری کن که «یاد خودت» باعث بشود که من به ذکر و یادت مشتاق شوم. خیلی سخت شد، اصلا شاید دور و تسلسل به راه افتاد؛ نه؟ ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔶 نه! یعنی اگر کسی به یاد «ارکانا لتوحیده» بیفتد و «من اراد الله بدأ بکم» را فراموش نکند و «ذکرنا ذکرالله» را بخاطر بیاورد و بداند که تنها راه واقعی برای توحید و ذکرالله، ائمه معصومین هستند، از خیالِ «دور و تسلسل» نجات پیدا می‌کند و می‌فهمد که در «اشتیاق به ذکر خدا بوسیله ذکر خدا» آن «ذکر خدا»ی دومی، همان یاد ائمه معصومین است که می‌تواند جای غم‌های دنیا را بگیرد و علت اشتیاق واقعی و نیاز حقیقی به یاد و ذکر خدا شود. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔷 اما راستش را بخواهید هنوز گیر داشتم. یاد ائمه هدی چطور می‌توانست علت اشتیاق واقعی و غیردنیایی به ذکر خدا باشد؟ من ِ بدبخت که حتی این راه نجات را هم خراب کرده بودم و توی روضه ها هم فقط وقتی خوب گریه می کردم که دلم زیر آوار مشکلات زندگی لِه شده بود. پس دنیازدگی در گریه بر اهل بیت هم.... اینجا بود که فراز دلربای بعدی _ که انگار داشت جمله قبلی را تفسیر می‌کرد _ به دادم رسید: «و همتی فی رَوح نجاح اسمائک و محل قدسک» همّ و غم و اهتمام و همت من را متمرکز کن در «نسیم پیروزی نام‌هایت» و بعد «اسمائک» را به «نحن الاسماء الحسنی» که امام صادق گفته بود و «السلام علی اسم الله» که در زیارت علی بن ابی‌طالب میگوییم، اضافه کردم و گفتم: همّ و غم مرا در پیروزی دستگاه اهل‌بیت قرار بده. ادامه👇👇👇 ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔅مساله‌ی «بذکرک» یا توضیحاتی درباره «مناجات شعبانیه» و «معنویت انقلابی»🔅 ••─━⊱✦صفحه دوم✦⊰━─•• 🔶 کسی که زندگیش را صرف این پیروزی کند و هم و غمِ غلبه دستگاه حق را داشته باشد، آن وقت خوب می‌فهمد که دستگاه باطل چه عرض و طولی پیدا کرده و به قول خدا با «مکر اللیل و النهار»ش چگونه حیله‌ی شبانه‌روزی می‌کند و «ظلمات بعضها فوق بعض» ش چه تاریک خانه‌هایی از ضلالت درست کرده و چگونه بارانی از مصیبت و عناد را بر سر انبیا و اوصیا می‌ریزد و آنها را به «زلزلوا زلزالا شدیدا» مبتلا میکند و «متی نصرالله» شان را به آسمان می‌فرستد. کسی که شغلش را مبارزه و بت‌شکنی قرار دهد و بتواند در هر عصری آن را به درستی تطبیق بدهد، کسی که گیر دنیا نیفتد و در این درگیری حاضر شود تا «نسیم پیروزی اسماء الهی» بر جهان وزیدن بگیرد؛ آن قدر در فشار و مصیبت و بلا و ابتلا قرار میگیرد که واقعا «بذکرک» سراغ «الی ذکرک» می‌رود و از شدت استیصال در برابر قدرت منافقین و کفار، عمیق‌ترین رابطه‌ها را با مبدأ قدرت یعنی خدا آغاز می‌کند و با تمام وجودش، شیدای یاد خدا می‌شود و از او می‌خواهد در برابر معرکه همه‌جانبه‌ی اهل طغیان، نصرت و یاریش را برای اهل ایمان نازل کند. ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🔷 قبول دارم که کلماتم کم آوردند و لکنت گرفتند. اصلا چرا راه دور برویم؟ برویم سراغ کلمات سرسلسله‌ی عشّاق ؛ همان کسی که اگر همتش برای دفاع از خداپرستی در قرن بیستم نبود امثال ما از هزار فرسنگی این مناجات عزیز هم رد نمیشدیم. همو که عمیق‌ترین ذکرالله و یاد خدا را در شدیدترین مصائبِ درگیری با کفر و پس از پذیرش قطعنامه قلم زد: «خداوندا، تو می‌دانی که ما سر سازش با کفر را نداریم. خداوندا، تو می‌دانی که استکبار و امریکای جهانخوار گلهای باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمی‌شناسیم و غیر از تو نخواسته‌ایم که کسی را بشناسیم. ما را یاری کن، که تو بهترین یاری کنندگانی.» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• ❤️ تقدیم به ابرمرد تاریخ و بزرگ‌معلمِ «عرفان حماسه محور» و «اخلاق و تهذیب انقلابی» و «معنویتِ جهادبنیان»، آن برپادارنده شور حسینی امام روح الله الموسوی ؛ و تقدیم به شهید یک و بیست دقیقه‌ی همه‌ی شبهای جمعه که با قرار گرفتن در نوک پیکان درگیری با کفر مدرن، قله‌های معنویت جهادی و عرفان انقلابی را در نوردید و دل ملت ایران را با خود بُرد و تقدیم به استاد اخلاقِ حاج و معلم و مرادش در همه نفس‌گیری‌های این درگیری، سید علی حسینی . ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه نشست: 💠 حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد 🔹با موضوع: سبک زندگی اسلامی به عنوان بخش نرم افزاری و اصلی تمدن 🗓 جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۱۶ الی ۱۷/۳۰ لینک نشست: 👇👇👇 https://www.skyroom.online/ch/mostaghel_ir/yasuj@HossiniehAndisheh
🔆گمانه‌هایی پیرامون جوشن🔆 ✅ اغلب فکر می‌کنیم که شب قدر، فقط یک رابطه  خصوصی بین ما و خداست و همه‌ی اعمال توصیه شده‌اش رو هم به همین دید نگاه می‌کنیم اما: دعای را جبرئیل برای پیغمبر آورد در یکی از جنگهای آن حضرت؛ در حالیکه بر بدن آن حضرت، جوشن گرانی بود که سنگینی آن، بدن مبارکش را بدرد آورده بود. پس جبرئیل عرض کرد: یا محمد پروردگارت به تو سلام میرساند و می فرماید: *بکن این جوشن را و بخوان این دعا را که امان است برای تو و امت تو*           (مفاتیح الجنان) •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✅ درسته که این دعا در اون دنیا هم کاربرد داره و ما رو نجات میده و درسته که بخشی از اون «نار» که بخاطرش میگیم «خلصنا یارب» ناشی از آتشیه که با هوای نفس خودمون درست کردیم اما شان نزول دعا نشون میده که کارآمدی مهم این دعا در مقابل «نار» و آتشیه که کفار و نظام کفر برای مومنین و نظام ایمان ایجاد کردن و این دعا قراره وسیله‌ای بشه برای قدرتمند شدن و امنیت پیدا کردن نظام الهی در مقابل نظام کفر و نفاق. یعنی این «نار» هم صاحب داره، امام داره و روسایی داره که : و جعلناهم ائمه یدعون الی النار... و اتبعناهم فی هذه الدنیا لعنه •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✳️ بنظرم آتشی که کفار در این دنیا در مقابل خداپرستی به راه انداختن، انقدر حجیم و غلیظ و پیچیده اس که با هزار اسم خدا، صدبار خلاصی خواستن ازش لازم میشه چون دل خود ما هم غش و ضعف میره برای زندگی پر زرق وبرقی که کفار برای کل جامعه جهانی تدارک دیدن و تا ما از این نحوه زندگی متنفرنشیم و از طرق مبارزه و جنگ، خلاصی از اون رو نخوایم، قلبمون برای زندگی با ولی الله نخواهد تپید و در نتیجه، حالا حالاها خبری از ظهور نخواهد بود.... •••─━━━⊱🔷✦◇◇✦🔷⊰━━━─••• ✳️ شاید بخاطر همینه که شب با شهادت گره خورده: *و لیله القدر و حج بیتک الحرام و قتلا فی سبیلک فوفق لنا* ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
♦️روز ♦️ بغضی کنیم و اشکی بریزیم و حالی ببریم و دل‌مان سبک شود و بخشیده شویم و خلاص؟! این شاید اوج تحویل‌گرفتن و عزّت‌تپان‌کردن و احترامی باشد که خرجِ دعاها می‌کنیم، اما بعید است که خدا همچین عبادت‌های گل‌وبلبلی را برای‌مان پسندیده باشد. همان اوائلِ اعمال ماه رمضان در مفاتیح، دعای حجّ است که هر روز این فرازش حسابی به چشم می‌آید: «اسألک أن تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک... از تو درخواست می‌کنم که به وسیله‌ی من دشمنان خودت و دشمنان پیامبرت را به قتل رسانی» و این تازه غیر از دعای هر شبی است که در آن، لیله‌القدر را با حجّ و شهادت گره زده‌اند: «و لیله‌القدر و حج بیتک الحرام و قتلاً فی سبیلک فوفّق لنا» و در  شب قدر ـ که قلب ماه رمضان است ـ گفته‌اند باید با شهداء همراه شویم: «اسألک... أن تجعل... روحی مع الشهداء» تا روح‌مان در کنار کسانی قرار گیرد که روح‌شان برای دفاع از اسلام پَر زده. از آن طرف، اختتامیه‌ی «افتتاح» را با «وانصرنا به علی عدوّک و عدوّنا» آذین بسته‌اند و پایان ماه مبارک و دهه‌ی آخرش را به دعای «یا ملیّن الحدید لداود» پیوند زده‌اند و ما را یاد آهنی انداخته‌اند که خدا برای داود نرم کرد تا پیامبرش یک زره بسازد. آن دعای هر روز را هم که کار را تمام کرده و در رمضانِ رحمت و مغفرت، خشم هر روزه‌ی خدا را برای دشمنان رسولش خواسته: «یا رب محمد اغضب الیوم لمحمد و لابرار عترته و اقتل اعدائهم بددا و احصهم عددا و لا تدع علی ظهر الارض منهم احدا...‌ای پروردگار محمد؛ همین امروز به خاطر او و خاندان پاکش غضب کن و دشمنان‌شان را در پریشانی و پراکندگی بکش و آنان را یک به یک بشمار و بر روی زمین احدی از آنان را باقی نگذار»... ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• معلوم نیست کی بتوانیم از عبادت‌های گل‌وبلبلی‌مان دربیاییم و با دعاها قلب را طوری صیقل دهیم که سرش را از برف دربیاورد و به جنگ بین کفر و ایمان نگاه کند و باورش شود این یک دعوای حقیقی است که بخاطر عمق عناد و غلظتِ غیظ دشمن، به کلّی سرباز و افسر و فرمانده احتیاج دارد و با رمضان طوری هوای نفس را بسوزانیم که دل‌مان دل‌دل نکند و به خط بزند و وارد معرکه شود و آبرو یا فکر یا مال یا جان یا هویتش را خرج قدرت اسلام کند. ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• این شب جمعه‌ای، باز خدا روح‌الله خمینی و شمّ فقاهتِ دشمن‌شناس و ابرقدرت‌سوزش را غرق انوارِ ساکن کربلا کند که رمضان‌مان را با فریاد بر سر کفّار حربی ترکیب کرد و مسلمین را به یاد پیامبری انداخت که فرمانده‌ی بیست و چند جنگ بود و در کتابش، سوالی پرسیده که محک ایمان و دین‌داری را جلوی چشم و دل‌مان قرار می‌دهد: ـام حسبتم أن تدخلوا الجنه و لمّا یعلم الله الذین جاهدوا منکم و یعلم الصابرین...؟!؟ ••─━⊱✦🔸✦⊰━─•• ❤️ تقدیم به روز قدس، و فرمانده نیروی قدس؛ حاج قاسم ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه 🔰مقام معظم رهبری؛ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷: «فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان، امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفه‌ی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند... سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشده» 📒 در راستای بررسی ظرفیت «حکمت نظری» برای امتداد عملی در سطح حکومت و زندگی اجتماعی مردم، «حسینیه اندیشه» جزوه پژوهشی «تحليل نظام‌‏مند از معرفت‏‌شناسی انتزاعی؛ بخش اول: نقد مبادی منطق صوری» را منتشر نمود. #منطق_صوری #معرفت_شناسی_انتزاعی #امتداد_حکمت_نظری_در_جامعه ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
نقد مبادی منطق صوری.pdf
1.04M
📒 «تحليل نظام‏‌مند از معرفت‌‏شناسی انتزاعی؛ بخش اول: نقد مبادی » 🔰بخش‌هایی از پیشگفتار جزوه: ✅ مقام معظم رهبری مرتبا نسبت به ضرورت «امتداد فلسفه در حکومت و زندگی مردم» تاکید فرموده‌اند: «ما وقتی به فلسفه‌های غرب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم مسائلی مثل حکومت، اقتصاد، شأن مردم، شأن انسان، طبق نظرات آنها حل می‌شود... واقعاً برویم ببینیم بر اساس فلسفه‌ی ما، شکل جامعه، بنیان سیاسی جامعه، حکومت در جامعه، به چه شکلی خواهد بود؛ یعنی ما برای مسئله‌ی حکومت، در فلسفه چه پاسخی داریم. نمی‌شود بگوئیم آقا فلسفه ذهنیات محض است و به مسائل زندگی و جامعه ارتباطی ندارد؛ این معنی ندارد.» (۲۳ بهمن ۱۳۹۱) ✅ در واقع فلسفه زمانی به دست خواهد یافت که ربط میان اعتقاد و عمل مورد توجه قرار گیرد و «روش و منطقی هماهنگ» برای آن طراحی شود. یعنی روشی که فقط نسبت به اعتقاد پاسخگو باشد و عینیت و عمل و بالتبع تحقق دین را خارج از وظایف خود بداند، نمی‌تواند نیاز امروز جامعه اسلامی را برطرف کند؛ خصوصاً اگر روش‌هایی که عینیت و عمل را به دست گرفته‌اند، فقط قدرت ملاحظه پیش‌فرض‌های حسی را داشته باشد. ✅ منطق را صرفا نمی‌توان قاعده‌ای برای درست اندیشیدن دانست، بلکه منطق، هم روشی است برای درست اندیشیدن و هم درست عمل کردن. ✅بهینه‌ی روش و منطق است که می‌تواند ضامن امتداد «قاعده‌مندِ» فلسفه در دیگر علوم باشد. حتی می‌توان گفت که توانایی فلسفه‌های غربی برای امتداد در عرصه‌های اجتماعی و حاکمیتی و تمدنی، حاصلِ «تکامل در روش‌ها» و به تعبیر دیگر، رهینِ تولید می‌باشد. ✅ @HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه ✅ گفتگوی تلویزیونی زنده پیرامون ، از 🔰حجت الاسلام محمدصادق حیدری (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) 🕰امشب (شنبه، ۱ خرداد) حدود ساعت ۲۲/۱۵ ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه 🔰 رهبر انقلاب خطاب به جوانان کشور: بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است. ۹۵/۳/۳ ✅ سخنرانی به مناسبت یوم الله سوم خرداد، با موضوع: از فتح خرمشهر در جنگ تحمیلی تا فتح خرمشهرهای پیش رو در انتخابات 🔅حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد 🕌بلوار دانش، شهرک صادقیه، مسجد امام صادق ع 🕰امشب (یکشنبه، ۲ خرداد)، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
سالروز سوم خرداد.mp3
8.73M
🔊 #صوت سخنرانی به مناسبت یوم الله #سوم_خرداد با موضوع: 🔅از فتح خرمشهر در جنگ تحمیلی تا فتح خرمشهرهای پیش رو در انتخابات 🎙حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد 🔰 سر فصل‌‌های مباحث مطرح شده در این جلسه: ✔️ 1. پیروزی مردم فلسطین در جنگ 12 روزه اخیر، نشانگر استمرار یوم الله فتح خرمشهر و پیشرفت و رشد انقلاب ✔️ 2. ترکیب «تدبیر انقلابی» با روحیه مجاهدت و شهادت‌طلبی و اخلاص، عامل اصلی فتح خرمشهر ✔️ 3. بیان شاخصه‌های اصلی «تدبیر انقلابی» در دفاع مقدس و ضرورت استمرار آن در برنامه‌ نامزدهای انتخابات ✔️ 4. عدم کفایت روحیه انقلابی و شعار مبارزه با فساد بدون توجه به پیچیدگی‌های جنگ اقتصادی و اداره کشور؛ با تکیه به بیانات رهبری معظم در دیدار اخیر با دانشجویان ✔️ 5. ضرورت بیان راه حل‌ها و برنامه‌ها و تدابیر جدید از طرف نامزدهای انقلابی در قالب «مناظرات قاعده‌مند و نتیجه‌محور» بین مردم 🕰 یکشنبه دوم خرداد 1400 ـ مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📢 اطلاعیه ✅ سخنرانی با موضوع: 🔅پیچیدگی های اداره کشور و چالشهای پیش روی نامزدهای ریاست جمهوری🔅 🎙حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد 🕌 خیابان امامزاده ابراهیم، مسجد حضرت معصومه علیها السلام 🕰امشب (چهارشنبه، ۱۲ خرداد)، بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
انتخابات، ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ .mp3
7.48M
🎙صوت سخنرانی با موضوع: 🔅پیچیدگی های اداره کشور و چالشهای پیش روی نامزدهای ریاست جمهوری🔅 🎙حجت الاسلام احمد زیبایی نژاد 🕌 قم،‌ مسجد حضرت معصومه علیها السلام 🕰 چهارشنبه شب، ۱۲ خرداد 1400 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
◼️سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره) تسلیت باد. امام خمینی در نامه به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام: «... ، فلسفه عملی برخورد با شرک و و معضلات داخلی و خارجی را تعیین می‏کند و این بحث‏های طلبگی مدارس، که در چارچوب تئوری هاست نه تنها قابل حل نیست که ما را به بن بست‏ها می‏کشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی می‏گردد... باید تمام سعی خودتان را بنمایید که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خم‏های اقتصادی، نظامی، اجتماعی و سیاسی متهم به عدم نگردد...» ۸ دی‌ماه ۶۷ ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh