تُپُق زدن مهم نیست
نگرانی جای دیگری است
🔻رئیس جمهور، زیادی تُپُق می زند؟ حتما اگر روان تر سخن می گفت، بهتر بود؛ اما ایرادی نیست که نتوان از آن گذشت. خیلی از ما ها تُپُق می زنیم.
🔹نگویید که شهید رئیسی را به خاطر یک صدم این تُپُق ها مسخره می کردند. ما مثل آنها نیستیم. دین ما، تمسخر را ممنوع کرده و نشانه جهل انسان دانسته است. "قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ. گفتند ای موسی ما را به استهزاء گرفته ای؛ گفت به خدا پناه می برم که از جاهلان باشم.".
🔻آقای پزشکیان امروز گفت "من بلد نیستم زیاد حرف بزنم، چیزهایی هم که باید از روی کاغذ بخوانم بدتر خراب میکنم"؟ این هم ایراد چندانی ندارد. روان خوانی یک متن، برای خیلی از ما ها نیز ممکن است دشوار باشد.
🔹رئیس جمهور گفت "از وزرا دفاع نمیکنم، چون آنها بلد هستند از خودشان دفاع کنند. وزرا را که همه بلدند، من برم بشینم"؟ بله عُرف و قاعده این بوده که رئیس جمهور، یکایک وزیران را معرفی، و از شایستگی های آنها دفاع کند. اما اگر این قاعده را رعایت نکرده، وزرا فرصت معرفی خود را دارند.
🔻اینها هیچ کدام، ایراد مهمی نیست. آن چه محل دغدغه و نگرانی -و نه عیب جویی و ایراد گیری- است، این که آقای پزشکیان، از یک جایی به بعد باید اداره کابینه را مستقیما بر عهده بگیرد و فراتر از مشاوران، مستقیما با مردم و کارشناسان و نمایندگان سخن بگوید.
🔹منظور فقط نشست مطبوعاتی نیست که تا کنون برگزار نشده. این هم ایراد مهمی نیست. اگر اقتصاد، مسئله اول کشور است، آقای پزشکیان باید استنباط کلان از حوزه اقتصاد و جزئیات و فروع آن پیدا کند، مسئولیت یکایک تیم اقتصادی را بشناسد و از اهمیت هماهنگی آنها آگاه باشد.
🔻فراتر از اینها، باید از فاز کلی گویی و مرور شعار ها و هنجارها بگذرد و بگوید که برنامه دولت او برای عملیاتی کردن رونق تولید، گسترش عدالت اقتصادی، عبور از تبعیض و رانت، افزایش قدرت پول ملی، اصلاح نظام های بانکی و مالیاتی و یارانه ها و... چیست.
🔹دغدغه جدی این است که تا اینجای کار در چیدن کابینه، بیش از آقای پزشکیان، گروه موسوم به شورای راهبری ظریف، نقش ایفا کرده و بالای ۷۰ درصد وزرا، انتخاب و سهم آنها بوده است.
🔻مسئله مهم این است که آقای ظریف در حوزه ظاهرا تخصصی اش (سیاست خارجی) هم نا موفق بود، چه رسد به اقتصاد، که نه او و نه بسیاری از اعضای سیاسی کار شورای راهبری، هیچ سر رشته از آن ندارند.
🔹هنوز در عمل، روشن نشده سکاندار تیم اقتصادی کیست و برنامه ای که بتوان بر اساس آن حرکت کرد، کدام است؟ این خلاء بزرگی است که رای اعتماد به وزیران را تحت الشعاع خود قرار می دهد.
@IMANI_mohammad
.
خُرما نتوان خوردن از این خار...
🔻"کارنامه" و "برنامه" وزیران پیشنهادی، دو شاخص مهم در بررسی صلاحیت آنهاست و در این میان، کارنامه و سابقه، بر برنامه اولویت دارد. برنامه، روی کاغذ است اما کارنامه در میدان واقعیت شکل گرفته است.
🔹مسئولیت قانونی وزارت اقتصاد، " نظیم سیاستهای اقتصادی و مالی کشور، ایجاد هماهنگی در امور مالی، اجرای سیاستهای مالیاتی، و اجرای برنامه سیاستهای مالی و تنظیم و اجرای برنامه همکاریهای اقتصادی و سرمایهگذاریهای مشترک با کشورهای دیگر" است.
🔻بر این مبنا باید پرسید عبدالناصر همتی، چه کارنامه درخشانی در بانک مرکزی دولت روحانی بر جا گذاشته، که از سوی آقای پزشکیان (شورای راهبری ظریف) به عنوان وزیر اقتصاد معرفی شده است؟!
🔹در طول دوره فعالیت آقای همتی در بانک مرکزی، در کنار افزایش نرخ رشد نقدینگی، نرخ تورم نقطه به نقطه، ۴۰.۱ واحد درصد بیشتر شد. این نرخ قبل از شروع به کار همتی در مرداد ۱۳۹۷، به میزان ۱۷.۹ درصد بود، اما در خرداد ۱۴۰۰ که او از بانک مرکزی کنار رفت، این نرخ تورم به ۵۸ درصد افزایش یافته بود. در واقع او، رکورددار تورم در میان روسای کل بانک مرکزی در چند دهه گذشته بوده است.
🔻همچنین، قیمت دلار در مرداد ۱۳۹۷ ، ۸۳۹۲ تومان بود. اما در خرداد ۱۴۰۰، بیش از دو و نیم برابر گران شد و به ۲۲۸۳۸ تومان رسید. این نرخ در دولت روحانی تا ۲۷ هزار تومان هم افزایش یافت و در مقطعی، به ۳۳ هزار تومان هم رسید.
🔹ممکن است کسانی بگویند همه این آمار منفی، زیر سر همتی نیست، بلکه او عضو دولتی بوده که کارنامه منفی آن به علاوه کارنامه همتی، موجب ثبت آن شاخص های منفی شده است. این سخن وقتی درست بود که آقای همتی، از رویکرد آن دولت اِعراض می کرد.
🔻اگر بنا باشد همچنان ادعا شود که "تا تحریم ها برداشته نشود، کاری برای بهبود روند های اقتصادی نمی توان کرد"، باید یقین داشت که آقای همتی و دیگر اجزای تیم اقتصادی، کاری از پیش نخواهند برد.
🔹چالش مهم تر کجاست که به معرفی همتی منتهی شده؟ این که آقای پزشکیان گفته بود از اقتصاد سر در نمی آورد، اما به جای این که چیدمان کابینه را به مشاوران اقتصاد شناس و امانتدار بسپارد، به آقای ظریف سپرد و او افرادی سیاسی کارتر از خود و حتی برخی مجرمان امنیتِ فاقد درک اقتصادی را گرد هم آورد.
🔻"خرما نتوان خوردن از این خار که کِشتیم- دیبا نتوان کردن از این پشم که رشتیم/ ...سعدی! مگر از خرمن اقبال بزرگان- یک خوشه ببخشند که ما تُخم نکشتیم".
@IMANI_mohammad
.
🔻باور می کنید بعضی از همین هایی که در "شورای راهبری دولت چهاردهم" دور هم جمع شدند و برای آقای پزشکیان کابینه چیدند و حالا دم از وفاق می زنند، همان هایی هستند که پس از کامجویی در دولت روحانی، ناکارآمد سازی کابینه و عصبانی کردن مردم، به آقای روحانی فشار آوردند تا استعفا کند؟!
🔹آنها همین برنامه زیست انگلی، تغذیه از دولت، اردک لنگ خواندن رئیس جمهور، و فشار برای استعفای او و یا عبور از وی را در متن ماموریت دوگانه سازی حاکمیت و ایجاد انسداد در آن، درباره دولت خاتمی به اجرا گذاشتند. نهایتا هم مدعی شدند رئیس جمهور فاقد اختیارات است!
🔻آنها حالا دوباره برگشته اند و ادعا می کنند مجلس باید رای دربستی به کابینه بدهد و از صلاحیت و کارآمدی یکایک وزرا سوال نکند! ... حتما هم برای زمانی که عوارض انتخاب وزیران ضعیف معلوم شد، برنامه دارند.
@IMANI_mohammad
.
🔻آقای ظفرقندی! ما نه شهید روح الله عجمیان را از یاد می بریم و نه شهید آرمان علی وردی و ده ها شهید دیگر را که در سایه خیانت منافقان داخلی و حاشیه امنیت ساختن برای جنایتکاران برانداز و ویرانی طلبان، سلاخی شدند.
🔹هر کس از فتنه صهیونیستی- آمریکایی پاییز ۱۴۰۱ حمایت کرد، در جنایت قاتلان این شهدای مظلوم شریک است و صلاحیت مدیریت در ایران اسلامی و جمهوری اسلامی را ندارد.
@IMANI_mohammad
.
وفاق طبق قانون
یا برای دور زدن آن؟ -۱
۱) کلمات اگر درست تعریف نشوند، مخاطب را از واقعیت منحرف، و حقیقت را قربانی می کنند. منطقیون می گویند "تعریف باید جامع افراد و مانع اغیار باشد".
این روزها در حالی که نمایندگان مجلس، مطابق مسئولیت قانونی و مطالبه ۱۲ بندی رهبر انقلاب، مشغول بررسی کابینه پیشنهادی هستند، یک جریان سیاسی می کوشد از شعار وفاق و همدلی چماق بسازد یا چنان تحریف کند که به تعطیلی مسئولیت مهم مجلس منتهی شود.
۲) وفاق را در لغت نامه به "ارتباط، سازگاری، موافقت، هماهنگی، همراهی، یکدلی، یکسانی" معنا کرده اند. اما این معنا در میدان سیاست با طرح پرسش هایی شفاف می شود. وفاق بر اساس ملاک های روشن، یا بدون آن و حتی نقض معیار ها و اصول؟ وفاق چه کسانی و بر سر چه چیزی؟
اگر لازمه وفاق، کوتاه آمدن است، از چه چیزی باید کوتاه آمد و تا کجا؟ آیا برخی مدعیان وفاق که سابقه آنها ضد ادعای شان است، کوتاه آمده اند، یا سر موضع باطل خود هستند؟ وفاق، ذیل قانون تعریف می شود، یا دستاویزی برای دور زدن قانون، لوث کردن مسئولیت و خلع مسئولیت از نمایندگان مجلس است؟
۳) وفاق، وسیله و ابزار است، نه هدف. بنابراین باید مقصد آن روشن شود. با کسانی که در گفتار یا رفتار، با ارزش ها و هنجارهای اسلامی، منافع و امنیت ملی، و اصل قانون زاویه دارند، نمی توان همراهی و همدلی و سازگاری داشت. پیامبران و اولیای الهی، در زندگی شخصی، همراه ترین و همدل ترین مردمان بودند و از حقوق شخصی خود می گذاشتند، اما هنگامی که پای مسئولیت های سیاسی و اجتماعی در میان بود، حق نداشتند با معارضان حقوق عمومی و ارزش ها و احکام الهی وفاق و همدلی داشته باشند.
کدام پیامبر، خدمتگزار تر و رنج کشیده تر از نوح نبی (ع) که ۹۵۰ سال از عمر مبارک خود را صرف دعوت به توحید کرده و رنج فراوان دیده بود. اما هم او، هنگامی که طوفان فرو نشست و یادی از فرزند نافرمان و غرق شده خود کرد، با عتاب الهی مواجه شد: "ای نوح، پسر تو، از اهل تو نیست، همانا او عمل ناصالح است، پس، از من، چیزی را که نسبت به آن علم نداری نخواه. من تو را پند می دهم که از جاهلان نباش".
خداوند، پیامبرش را از شفاعت مجرمانِ سر موضع بر حذر می دارد، چه رسد به سپردن مسئولیت.
۴) نظام جمهوری اسلامی، ترازهای شرعی و قانونی روشنی دارد و نمی شود با متعرضان به آن اصول همدلی کرد. رهبر حکیم انقلاب، چند سال قبل فرمودند "فتنه، خط قرمز نظام است". فتنه، خط قرمز است، چون اسلامیت و جمهوریت و امنیت کشور، خط قرمز نظام است.
برخی از کسانی که در شورای موسوم به شورای راهبری دور هم جمع شدند تا فهرست وزیران را پیشنهاد کنند، مجرمان سابقه داری بودند که محکومیت های قضایی داشتند و بعضا هم افرادی را پیشنهاد کردند که در فتنه های تحصن در مجلس ششم و نگارش نامه موسوم به جام زهر و یا فتنه های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱، نقش آفرین بودند؛ کسانی که اطلاعات کشور را به بیگانگان فروختند، و یا به نیابت از آمریکا و اسرائیل و انگلیس، در تدارک شورش علیه جمهوریت و اسلامیت بودند.
۵) بدتر از فتنه ۱۳۸۸، فتنه ۱۴۰۱ بود که طی آن، آشوب افکنی به ویرانی طلبی میل کرد، میدانداری گروهک های وابسته به موساد و سیا و MI6 آشکار تر بود، و جنایت و آتش افروزی و شرارت و حرمت شکنی، شدت بیشتری داشت.
در اینجا نیز، همان افراد متهم، به سمت ویرانی طلبان غلتیدند ودر موضع اتهام ایستادند. کسی آنها را از دایره بیرون نراند، بلکه اصرار داشتند کنار جریان براندازی بایستند. کدام نظام در دنیا با حامیان براندازی تغافل و وفاق و همدلی می کند که جمهوری اسلامی دومین آن باشد؟
💢ادامه دارد
@IMANI_mohammad
وفاق طبق قانون
یا برای دور زدن آن؟ -۲
۶) در حالی که گروهک های ورشکسته و تروریست، دستور ترور و جنایت و آتش افروزی می دادند، برخی از مدعیان اصلاح طلبی، هیزم کش آنها شده بودند. این بازیچگان فتنه، چنان جوگیر شده بودند که حتی کسانی مانند بهزاد نبوی را هم که نخواستند با آنها همراه شوند، از مرکزیت جبهه اصلاحات کنار گذاشتند.
بهزاد نبوی درباره اینها به مجله «آگاهی نو» گفته بود: "وقتی کاری بکنیم که عاقبت آن را ندانیم و دیمی حرکت کنیم، اسمش می شود چپ روی. ما دچار مرض بچه گانه چپ روی هستیم. در مجموعه خودمان هم این را می بینیم و لوچ داریم".
۷) پس از آن که نبوی کنار گذاشته شد، روزنامه اصلاح طلب همدلی در تحلیلی با عنوان «عبور از خاکریز چریک پیر» نوشت:
"به نظر می رسد که نوبت به بهزاد نبوی رسیده که مواضعش به شدت مورد انتقاد قرار بگیرد. چریک پیر، در مصاحبه با هم میهن، رسما با اعتراضات مخالفت کرده و گفته «ما اصلاح طلبان قطعا نمی توانیم با معترضان کف خیابان که شعار های براندازانه می دهند، همسو شویم. بحث محافظه کاری نیست؛ ما شعارهای آنان را قبول نداریم. ما می خواهیم در چارچوب نظام، اصلاح کنیم. نمی خواهیم دینامیت زیر ساختمان نظام بگذاریم، بلکه می خواهیم همین بنا را اصلاح و ایراداتش را برطرف کنیم». این اظهارات، خیلی زود با واکنش کسانی مواجه شد که از او عبور کرده اند".
همچنین روزنامه آرمان گزارش داده بود: «نبوی آبان ۱۴۰۱ اعلام کرد قطعا نمی توانیم با معترضان کف خیابان که شعارهای براندازانه می دهند. این اظهارات، انتقاداتی را در پی داشت».
جالب است بدانید فردی که با فشار تندروها، جایگزین نبوی در ریاست جبه اصلاحات شد و از بازیچه های فتنه ۱۴۰۱ بود، دیروز توییت زده است: "رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان می تواند اولین گام برای حرکت در مسیر وفاق می باشد. هر چند تا رسیدن به معنای حقیقی این وفاق فاصله بسیار است."!
کسانی که همین چند ماه قبل، طرفداران شرکت در انتخابات در جبهه اصلاحات را هو کردند و با انواع توهین ها نواختند، ناگهان یادشان افتاده که وفاق، چیز خوبی است! حکایت شتر خاک و خُل گرفته ای که ادعا می کرد دارد از حمام می آید!
۸) اگر شباهت مواضع سیاسی با مقاصد و مطامع دشمنان ملت ایران، یک بار و دوبار باشد، می توان حمل بر بی خبری و غفلت و خطا یا تصادف کرد. اما اگر همیشه به آن طرف غش کردند، ماجرا فرق می کند.
در همین ۵-۶ سال گذشته، از عهدشکنی مطلق غرب در برجام و پایمال شدن حقوق ایران گرفته، تا ترور شهیدان سلیمانی و فخری زاده و سپس حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق و همچنین ترور شهید هنیه در تهران، هر گاه پای اقدام متقابل برای احیای بازدارندگی به میان آمده، همان متهمان همیشگی، آرزوی آمریکا و انگلیس و اسرائیل را تکرار کرده و به بهانه این که نباید وارد تله تنش و تله جنگ شد، عینا مثل آمریکا و اروپا گفته اند که ایران نه اجرای تعهدات یکطرفه برجامی را متوقف کند و نه اسرائیل یا آمریکا را گوشمالی دهد!
آنهایی که ادبیات شان با ادبیات دشمنان مو نمی زند، چگونه می توانند دلسوز ملت ایران و مدعی وفاق باشند؟ برخی اعضای شورا و نشریات و رسانه های آنها، در ماجرای جنایت اخیر رژیم صهیونیستی نیز همان گفتند و نوشتند که آمریکا و انگلیس گفتند و مطلوب اسرائیل بود.
برخی از آنان، همان هایی هستند که میدان (شهید سلیمانی) را در مقابل دیپلماسی نشان دادند و در حالی که نان اقتدار میدان را می خوردند، مدعی هزینه تراشی میدان برای دیپلماسی شدند.
همچنین، دیدیم که سر بزنگاه ها، چگونه با ادعای استعفا و دادن شوک رسانه ای، به مقاصد و مطامع غرب و غربگرایان کمک می رسانند.
۹) سیاست بازان، وفاق را به رای دربستی به همه وزرای پیشنهادی و عدم بررسی صلاحیت یکایک آنها تفسیر می کنند! در این نگرش، وفاق ملی یعنی سوال نکردن از صلاحیت سیاسی و فنی شورای راهبری و دستپخت آنها در قالب اثرگذاری بر ۷۰ درصد ترکیب نهایی کابینه پیشنهادی. این تقدس جعلی از کجا می آید؟!
این در حالی است که مجلس طبق قانون مسئولیت دارد صلاحیت های سیاسی و تخصصی هر یک از وزیران را احراز کند و رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس بر ضرورت این کار تاکید فرموده اند.
اگر افرادی در میان گزینه های پیشنهادی، صلاحیت فنی یا سیاسی وزارت را نداشته باشند، طبعا اهلیت تصدی وزارت را ندارند. بحث روشن حقوقی و قانونی را نباید به بیغولههای سیاسی کشاند. اگر بنا باشد هر امر حقوقی تبدیل به بحث های سیاسی با تشخیصهای من درآوردی شود، سنگ روی سنگ بند نمی شود.
💢یادداشت روز کیهان
@IMANI_mohammad
.
از کجا خواهند خورد؟
هراس مرگبار در تل آویو
🔻۱۹ روز پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، اسرائیل و حامیانش همچنان منتظرند که ایران و متحدانش، از کدام سمت و چگونه انتقام خواهند گرفت.
🔹اعلام وضعیت قرمز و آماده باش نظامی و اختفا، معمولا چند ساعت یا حداکثر چند روز کاربرد دارد و نیروهایی که در حالت آماده باش قرار می گیرند، پس از مدتی، خسته و فرسوده می شوند و هوشیاری اولیه را از دست می دهند. اینجا، تازه عملیات انتقامی آغاز می شود.
🔻نفس آماده باش و ترس و انتظار، به خودی خود برای رژیم اسرائیل و اتباع آن آزار دهنده بود، چه رسد به این که رویدادی جدید، محاسبات نظامی و امنیتی را نیز به هم بریزد.
🔹اسرائیل و آمریکا و برخی حامیان اروپایی، در این دو هفته دائما احتمالات مختلف عملیات انتقامی ایران را بالا و پایین می کردند:
🔻این که فقط ایران حمله می کند یا به همراه متحدانش؟ حملات از شمال و شرق صورت می گیرد، یا سمتِ جنوب و غرب هم جزو جبهه های فعال در مدار حمله ۳۶۰ درجه ای خواهد بود؟ با انواع پهپاد ها، یا ترکیب حملات پهپادی با انواع موشک های کروز، بالستیک و فرا صوت؟
🔹در حالی که مالیخولیای حاصل از پس و پیش کردن این احتمالات، صهیونیست ها را یک ساعت هم به حال خود رها نمی کرد، اتفاقی تازه و مهم، خواب از چشم آنها ربود: انفجار مهیب در تل آویو، پایتخت جعلی اسرائیل. گردانهای قسام با همکاری سرایا القدس، مسئولیت این عملیات استشهادی را برعهده گرفت.
🔻شبکه تبلیغات نظامی اسرائیل، از دیشب دست و پا می زند تا بگوید عملیات مذکور صرفا توسط یک فرد انجام شده، ناموفق بوده و بمبِ همراه وی، زودتر از موعد منفجر شده است. مگر آنها موعدش کِی و کجا بوده است؟!
🔹اما، مسئله اول و مهم این نیست که قرار بوده بمب، کجا شود، در کنست، یا جایی حوالی تاسیسات مربوط به دولت و موساد و ارتش؟ مسئله مهمی که وحشت مقامات اسرائیل را دو چندان کرد، این است که فرد مهاجم، از نابلس حرکت کرده و بمبی قدرتمند را با عبور از تمام حلقه های امنیتی تو در تو، به عمق تل آویو رسانده است.
🔻معنای دیگر ماجرا این است که گزینه های انتقامی ایران و مقاومت، فقط به بیرون مرزهای فلسطین اشغالی و موشک و پهپاد های نقطه زن محدود نمی شود.
🔹این رویداد با تصویربرداری پهپادی حزب الله لبنان از اقامتگاه نتانیاهو در منطقه قصیریه و رونمایی از شهر موشکی زیر زمینی همراه شده و معنای آن این است که درِ جعبه های تهدید، یکی پس از دیگری در حال گشوده شدن است.
@IMANI_mohammad
.
اختلاف میان ما و لامذهب هاست
🔹شیخ شهید آیت الله فضل الله نوری (ره)، از علما و مجتهدان تراز اول در نهضت عدالتخواهی، همزمان با انحراف مسیر نهضت به مشروطه انگلیسی می فرمود:
🔻«اختلاف میان ما و لامذهب هاست که منکر اسلامیت و دشمن دین حنیف اند ...
🔻آنچه خیلی لازم است برادران بدانند و از اشتباه کاری خصم بی مروت بی دین تحرز نمایند این است که چنین ارائه می دهند که علما دو فرقه شده اند و با هم حرف دینی دارند و با این اشتباه کاری، عوام بیچاره را فریب می دهند...
🔻افسوس که این اشتباه را با هر زبانی و به هر بیانی بخواهیم دفع شود، خصم بی انصاف نمی گذارد».
@IMANI_mohammad
.
۳ دروغ برای دور زدن مجلس که لو رفت
🔹افراطیون مدعی اصلاحات، چند دروغ را با هم گفتند تا الزام قانونی درباره بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس را دور بزنند:
🔻 کابینه در هماهنگی کامل با رهبری بسته شده، بنابراین نیازی به ورود مجلس نیست(!)
🔻 درباره یکایک وزیران پیشنهادی از وزارت اطلاعات، استعلام گرفته شده و بنابراین نیازی به بررسی مجدد مجلس نیست(!)
🔻 اکثریت نمایندگان انقلابی، با تایید مطلق و دربستی کابینه مشکلی ندارند و فقط نمایندگان منسوب به جبهه پایداری مخالفت می کنند(!)
🔹ادعای اول دروغ بود، چرا که رهبر انقلاب چند هفته قبل، صراحتا و موکدا از نمایندگان مجلس خواستند با عمل به قانون، ۱۲ شرط را در وزیران پیشنهادی احراز کنند.
🔹همچنین امروز آقای قالیباف، تذکر آقای رسایی را دقیق دانست و تایید کرد. رسایی گفت: "این ادعا که وزرا با تایید رهبری معرفی میشوند، درست نیست و قبلا دفتر رهبر انقلاب چنین موضوعی را تکذیب کردهاند".
🔹دروغ بودن ادعای دوم هم امروز آشکار شد؛ آنجا که آقای کوثری، دیگر نماینده مردم تهران گفت: "آقای خطیب وزیر اطلاعات، در جلسه کمیسیون امنیتی اعلام کرد دست ما برای اعلام استعلام وزرا بسته است، و ما فقط تابعیت و محکومیت قضایی را اعلام میکنیم". ضمن این که استعلام، حتی اگر جامع و فراگیر بود و به دو مورد مذکور محدود نمی شد، ناظر به سوء سابقه و تخلفات افراد است و نه بررسی کفایت و کارآمدی آنها.
🔹ادعای سوم هم، به چند دلیل دروغ است: اول این که نه آقایان ثابتی و رسایی عضو جبهه پایداری نیستند. ثانیا در حالی که امثال رسایی و ثابتی در انتخابات، لیستی جدا از فهرست شانا (تحت عنوان ائتلاف امناء) ارائه کرده بودند، جبهه پایداری اتفاقا همراه با ائتلاف شانا بود و فهرست مشترک ارائه کرده بود. ثالثا و مهم تر از همه، این که "فتنه، خط قرمز است"، خط قرمز شرعی و عقلی نظام در دفاع از جمهوریت و اسلامیت است و نوع نمایندگان منسوب به جبهه انقلاب، آن را خط قرمز خود می دانند، نه این که خط قرمز یک حزب و گروه خاص باشد.
🔹این که نامزد پیشنهادی برای تصدی وزارت بهداشت، در فتنه سال ۱۳۸۸ از شورش اشرافیت غربگرا علیه جمهوریت و اسلامیت حمایت نموده و در فتنه صهیونیستی سال ۱۴۰۱ نیز هیزم کشی می کرده، و امثال او در مظلومیت شهدایی مانند روح الله عجمیان و آرمان علی وردی و ده ها شهید دیگر شریک بوده اند، خیانتی نیست که بشود با راه انداختن دعواهای حیدری- نعمتی میان نمایندگان منسوب به جبهه انقلاب پوشانند. همین طور است سوء سابقه فرد پیشنهادی برای وزارت تعاون و کار و رفاه، به واسطه همراهی با تحصن مجلس ششم و امضای نامه تسلیم طلبانه در برابر فشارهای آمریکا.
🔹اینها که گفته شد، علاوه بر صلاحیت های فنی و تخصصی یکایک وزیران پیشنهادی است که باید از سوی نمایندگان مجلس احراز شود و قابل مسامحه و چشم پوشی و سهل انگاری نیست.
💢روزنامه کیهان
@IMANI_mohammad
محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
.
.
از پادویی برای ترامپ
تا شانتاژ علیه مجلس
🔹کانال اجاره ای، تیتر زده: " کنایه عباس عبدی به امیرحسین ثابتی" و به نقل از مقاله او در روزنامه اعتماد نوشته: "اگر رانتِ استصواب نبود، با چند درصد رای نمیشد به مجلس رفت و ادای مصدق را درآورد".
🔻هر چند مدیر مسئول اعتماد، الیاس حضرتی است، اما روزنامه توسط تیم عبدی اداره می شود. هنوز شش ماه از انتخابات نگذشته، اما اعتمادیون طوری برخورد می کنند که انگار ماجرای یک قرن قبل را روایت می کنند و چون داده های کافی در دسترس نیست، می شود هر ادعاییرا مطرح کرد.
🔹اولا بیش از ۱۵ هزار نامزد در انتخابات مجلس رقابت کردند که در نوع خود بیسابقه بود.
🔻ثانیا روزنامه اعتماد، دو روز قبل از این انتخابات، تیتر اول خود را به عنوان «نه به تندروی/ معرفی نامزدهای توسعه گرا» اختصاص داد که شامل فهرست ۱۶۵ نامزد مورد حمایت بود
🔹ثالثا برادر صاحب امتیاز روزنامه اعتماد، جزو فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان در تهران بود و در گود رقابت در کنار آقای علی مطهری، خانم داداندیش (همسر آقای واعظی وزیر و رئیس دفتر روحانی) و چند وزیر و استاندار مدعیان اعتدال و اصلاحات حضور داشتند.
🔻اما آقای محبوب حضرتي برادر مدیر روزنامه اعتماد در این انتخابات ۱۸۶۶۵ رأی کسب کرد و نفر نود و نهم شود. مطهری نفر اول آن فهرست هم با ۱۰۳۵۱۲ رأی، نفر شصت و چهارم شد.
🔹همین طور، حضور آقای نوبخت سخنگوی دولت برجام در انتخابات رشت و خیلیهای دیگر که با موفقیت همراه نبود. در عین حال، بیش از ۶۰ نفر از نامزدهای اصلاحطلب به مجلس راه یافتند.
🔻خامسا آقای ثابتی در همان سازوکار انتخاباتی انتخاب شده که آقای پزشکیان انتخاب شده و امثال عباس عبدی برای انتخاب شدن وی گریبان دریده و سپس در شورای چینش کابینه، برای او دولت چیده اند.
🔹البته یقینا، محکوم پرونده "فروش اطلاعات به بیگانگان" کمترین صداقت و وفاداری به پزشکیان ندارد، همان گونه که با روحانی و خاتمی و هاشمی نداشت.
🔻او همان کسی است که در دوره اصلاحات، همزمان با سرنگونی فواره رادیکالیسم، خواستار عبور از خاتمی و خروج از حاکمیت (بخوانید خروج علیه حاکمیت) شد و در اواخر دولت روحانی، به گروهی پیوست که برای فضاسازی علیه نظام، به روحانی فشار می آوردند تا استعفا دهد.
🔹چرا؟ چون دولت ترامپ تابستان و پاییز ۱۳۹۸، پروژه بی ثبات سازی لبنان و عراق و ایران را برای مهار پیروزی های جبهه مقاومت به اجرا گذاشته بود.
🔻مزدوران غرب در عراق، با راه اندازی آشوب خیابانی، دولت عادل عبدالمهدی را سرنگون کردند و در لبنان، متحدان سعد حریری، او را مجبور کردند استفا دهد. در ایران، ماموریت فشار برای استعفای رئیس دولت و بی ثبات سازی کشور، بر عهده پایورانی مثل عبدی بود.
🔹عبدی باید به دست و پای نمایندگان پیگیر و مسئولیت شناس بپیچد، چون ماموریت او در طول این دو دهه، همین بوده است.
@IMANI_mohammad