eitaa logo
علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ
540 دنبال‌کننده
163 عکس
125 ویدیو
63 فایل
📝با ما #امتداد_حکمت (ISP) را در حوزه تجربیات نزدیک به مرگ (NDE) تجربه کنید: #مقاله #پایان‌نامه #محصولات_رسانه‌ای 📚 تصویب پایان نامه‌ها و رساله‌های فلسفی، کلامی و میان رشته‌ای ارتباط با مدیر علمی: @navayeney
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتر جوارشکیان.mp3
29.84M
❁﷽❁ 📌موضوع: تاملات فلسفی در باب تجربیات بیرون از بدن 3⃣ نشست سوم 🔰با ارائه: جناب آقای دکتر عباس جوارشکیان و با حضور جناب آقای دکتر عباس موزون سرفصل مطالب مطرح شده در نسشت: ✅ تاثیر خاص این مطالعات روی نظریه پردازی در دانشهایی چون فلسفه ذهن، فلسفه زبان، فلسفه معنا، فلسفه طبیعت و ... قابل لمس است و گاهی تا حدّ تحوّل پیش خواهد رفت. ✅ضرورت تاسیس مرکزی خاص برای مطالعه در مسئله تجربیات فرامادی نزدیک به مرگ سه مرحله در تجربیات نزدیک به مرگ که در پژوهش در این باب برای ما اهمیت دارد: ۱. مرحله خروج از بدن ۲. افزایش ادراک و آگاهی تجربه گر ۳. افزایش و توسعه شخصیّت و هویّت تجربه گر 🌱مرحله اول در نسشت های قبل طرح بحث شد 💠مرحله دوم: 🌱نظریات اصلی مطرح در باب مبدا و کیفیت حصول اداراک: ۱.(تاثیر انفعالی از واقعیتهای خارجی (مشّآئین و ارسطو مزاجان) ۲. افاضات موجود برتر یا عقل فعّال (ابن سینا و مشّآئین مسلمان) ۳. خلاقیّت نفس (ملّاصدرا) ۴. اشراق و ارتباط حضوری با واقعیّتهاست (شیخ اشراق)) 🌱سنخ ادراکات 🌱نسبت ادراکات با نفس 🌱بازنمایی این ادراکات 💠سخنان آقای دکتر موزون: 🌱مسئله اعتبار منابع پژوهشی موجود در تجربیات نزدیک به مرگ. 🌱ذکر تفصیلی در ویژگی های خاص در برخی از ادراکات تجربه گران ایرانی و.... ━━⊰❀🦋❀⊱═━ °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️چرا مسلمانان از مرگ می ترسند؟ ▫️از امام جواد علیه السلام پرسیدند، چرا مسلمانان از مرگ خوششان نمی آید؟ 📜 فرمود: لأنَّهُم جَهِلُوهُ، ‌فَکَرِهُوهُ، ‌وَ لَو عَرَفُوهُ وَ کانُوا مِن اَولِیاءِ اللهِ عزّوجلّ لاَحَبُّوهُ، ‌وَ لَعَلِمُوا اَنَّ الآخِرَةَ خَیرٌ لَهُم مِنَ الدُّنیا؛ برای آن که آن را نمی شناسند، از این رو آن را نمی پسندند، و اگر آن را می شناختند و از دوستان خداوند متعال بودند، مرگ را دوست داشتند و می دانستند که آخرت، ‌برای آنان بهتر از دنیاست. 📚 موسوعة الکلمات الامام الجواد علیه السلام، ص 147 °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
📌 مقدّمه‌ای درباره تحقیقات فرا-روان در غرب 🔰 گروه تخصّصی اعتبار سنجی تجربیات نزدیک به مرگ با همکاری آموزش سطح چهار مدرسه عالی نواب برگزار می‌کند. 👤 ارائه دهنده: دکتر مصطفی حسامی دانشجوی دکتری فلسفه دانشگاه تربیت مدرّس 📆 شنبه نوزدهم خرداد ⏰ ساعت ۱۶ 📍اتاق جلسات سطح چهار مدرسه عالی نواب °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
حضرت علّامه (ره).mp3
2.77M
💠کلیپ صوتی 🌱جنابعالی یعنی اعمال متمثّل متراکم چندین ساله‌ات. تجسّم اعمال، همین تویی که این چند ساله، افکار و آراء و شنیدن‌ها و گفتن‌ها و عبادات، شده شخص جنابعالی. 🌱 احکام آن عالَم را با این عالَم قیاس نکن. 🌱 برزخ، حاجب، واسطه و حائل است. جهان و عالَمی است بین جسم و عقل، بین جسم محدود و بین عالم عقول مجرّده. هم از این‌طرف نشانه‌ای دارد، هم از آن‌طرف. اوسع از این نشئه است. 🌱مثال این عالم است در حدّش، در شکلش. نمونه‌ای از آن نشئه دارد که وسیع‌تر از این عالم است، به تجرّد نزدیک‌تر است، از ماده دورتر است. °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
❁﷽❁ به‌باور عارفان مسلمان، اولیای الهی پس از مرگ، می‌توانند با پیکر مثالی خود، گاه در عالم ماده پیدا شوند؛ به‌گونه‌ای که مردم دنیا آنها را دیده و نمی‌دانند که مثال‌اند. محیی‌الدین عربی سخنان جالبی دراین‌باره دارد. این نکته می‌تواند کلیدی مهم در تفسیر روایات رجعت باشد. جالب آن‌که سنت‌های دیگر عرفانی، مانند اوپانیشاد نیز چنین باوری دارند. متن زیر تعبیر خاص عرفان هندی، از آموزه یادشده است: "استادان بزرگ معنوی، پس از مرگ توانایی متراکم‌سازی ارتعاشات لطیف کالبد اختری در کالبد فیزیکی را دارند. و معمولا برای دست‌گیری از سلسلهٔ شاگردان و افراد مستعد و یا مأموریت‌های معنوی در ابعاد مادی ارتعاشات کالبد اختری را در کالبد فیزیکی به‌گونه موقت، متراکم می‌سازند". تعبیر "متراکم‌سازی ارتعاشات کالبد اختری در کالبد فیزیکی" به‌احتمال زیاد، تبیین دیگری از تجسم پیکرهای مثالی در عالم مادی است. واژه "تراکم" می‌تواند به‌معنای غلظت و زُمختی شایسته اجسام، یا همان تبدیل انرژی به ماده فیزیکی باشد. و می‌تواند به‌معنای تنزل در مراتب تشکیکی و افزایش حدود وجودی بوده باشد (معنای متافیزیکی). و نیز ممکن است هردو معنا صحیح باشد. به‌هرروی گفتگوی سنت‌های عرفانی، گاه دقت نظرهای ویژه‌ای به‌دست داده و گوشه‌های تازه‌ای از بحث را آشکار خواهد کرد. °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
هدایت شده از دانش حیاتی
۸ ژوئن،‏ ۱۶.۰۶​ فراروان‌شناسی _1.m4a
44.95M
✨بسم الرب الحکیم✨ ☯ مقدمه‌ای بر فراروان‌شناسی 🔹 ادراک فراحسی، تحریک با ذهن و مسئله بقاء 🔹جنبش مسمریسم و روح‌گرایی 🔹انجمن تحقیقات روان 👤مصطفی حسامی 📌برای کارگروه علوم عقلی و تجارب نزدیک به مرگ 🗓 ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ @criticalknowledge 🧬 دانش حیاتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر خاطره‌ی تلخ مانده در ذهنت ز نیزه دار که سر برده بود حوصله را 💔 علیه‌السلام🥀 🥀 °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫آیا همه عالمان و فیلسوفان شیعه تناسخ را انکار می‌کنند؟! ✨در این پادکست کوتاه درباره دیدگاه یکی از عالمان و فیلسوفان معاصر شیعه صحبت کردم که معتقدند امکان وقوع تناسخ وجود داره. نسخه صوتی ࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅──── ✨ معنویت، توسعه فردی (پادکست طنین‌آوا) ✅ https://t.me/taninaava ❇️https://instagram.com/ali_imaninasab °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
علوم عقلی و تجربیات نزدیک به مرگ
💫آیا همه عالمان و فیلسوفان شیعه تناسخ را انکار می‌کنند؟! ✨در این پادکست کوتاه درباره دیدگاه یکی از
💠دراین پادکست ادعاي مطرح شده است مبنی بر اینکه، استاد فیاضی بعنوان یک فیلسوف شیعی ، تناسخ را پذیرفته اند . این پادکست در کانال انجمن بین الملی تجربیات نزدیک به مرگ در ایران منتشر شده است. 💡در ادامه پاسخ استاد اعتمادی نیا، در رابطه به این مدعا در پادکست مذکور ارائه خواهد شد👇 °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
📌بازخورد و توضیح جناب دکتر مجتبی اعتمادی نیا درباره پست آخر کانال: جناب آقای دکتر قاسمیان نژاد با سلام و درود در باب مطلبی با عنوان «آیا همه عالمان شیعه تناسخ را انکار می‌کنند؟!» که در کانال متبوع شما بازنشر یافته، ذکر نِکات زیر را به‌جهت پرهیز از برخی سوءتفاهم‌ها در باب عنوان و محتوای این فرسته ضروری می‌یابم؛ غلامرضا فیاضی در درسگفتار بیست و چهارم از کتاب علم‌النفس فلسفی تناسخ را صرفاً «انتقال روح از یک بدن مادی به بدن مادی دیگر» می‌داند اما در ادامه مباحث‌شان که به رد ادله عقلی و نقلی در نفی تناسخ می‌پردازند، این‌که بدن دوم همان بدن اول باشد یا نه را چندان مهم تلقی نمی‌کنند و تأکیدشان بر این است که نه‌تنها بازگشت روح به بدنی در این دنیا از حیث عقلی ناممکن نیست بلکه متون دینی ما مسلمانان نمونه‌هایی از این بازگشت‌ها را گزارش داده‌اند؛ نظیر زنده شدن مردگان به دست عیسی(ع) و احیای پرندگان به فرمان ابراهیم(ع) و نیز ماجرای مرگ و احیای دوباره عُزیرِ پیامبر(ع). جالب است که همه این مثال‌ها بازگشت روح به همان بدن نخست است! اما مسئله این است که  اغلب باورمندان به تناسخ مدعی‌اند که تداوم آگاهی انسان (یا به عبارت دقیق‌تر بسیاری از انسان‌ها) پس‌از مرگ از طریق بازگشت به بدنی دیگر غیر از بدن اول و به واسطه سازوکار تولد جسمانی صورت می‌بندد و این چیزی است که غلامرضا فیاضی به استناد نصوص اسلامی معتقد است «تحقق نیافته و نخواهد یافت». این به زعم ایشان همان تناسخی است که جایگزین معاد می‌شود. به عبارت دیگر، ایشان به‌هیچ‌رو مدعای کسانی را که به تناسخ مصطلح باور دارند، قبول ندارد بلکه معتقد است بازگشت روح به بدنی عنصری ناممکن نیست و نمونه‌هایی از آن به گواهی متون مقدس ما مسلمانان اتفاق افتاده اما اینکه حیات انسان پس‌از مرگ از طریق سازوکار تناسخ تداوم یابد را به‌کلی منکر‌اند و عقیده دارند که انکار آن «جزو ضروریات دین اسلام است». بنابراین اینکه در فرسته‌ مذکور گفته می‌شود که مبتنی بر دلایل فیاضی «محال نیست که تناسخ وجود داشته باشه اما با معاد هم قابل جمع باشه؛ یعنی مثلاً ممکنه که انسان‌ها به دفعات تناسخ پیدا کنند اما درنهایت با معاد به انتها می‌رسه و ادامه‌دار نیست» به‌هیچ‌رو با دیدگاه‌های آقای فیاضی سازگار نیست. زیرا ما اگرچه می‌دانیم که همه باورمندان به تناسخ منکر معاد نیستند و گونه‌هایی از تناسخ‌باوریِ سازگار با معاد وجود دارد اما مسئله این است که غلامرضا فیاضی اولاً همه تناسخیان را منکر معاد تلقی می‌کند و ثانیاً تداوم حیات انسان پس‌از مرگ را از طریق سازوکار تناسخ، مخالف ضروریات دین اسلام می‌داند. بنابراین او علی‌المبنا احتمال مذکور را منکر‌ است. م. اعتمادی‌نیا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پینتبال حرفه ای
📚 تو این سفر کتاب فوق العاده خواندنی و جذّاب کریس کارتر را با هم می‌خونیم. روزی یک پیام کوتاه از این کتاب در کانال زیر براتون منتشر می‌کنم: https://eitaa.com/ISP_NDE --------------------------------- همراه شما هستیم👇 ✅ کانال پینتبال حرفه‌ای 🚩 https://eitaa.com/Paintball_Mashhad
💠 نیل گراسمن 🔰 دکترای تاریخ و فلسفه علم از ایندیانا، سال ۱۹۷۰ 🔰 استاد فلسفه دانشگاه ایلینویز شیکاگو 🖊 در مقدمه‌اش بر کتاب "علم و تجربه نزدیک به مرگ" معتقد است که شواهد تجربیات نزدیک به مرگ به اندازه کافی در رد دیدگاه‌های ماتریالیست‌ها در دسترس است. 🔖 این تجربیات و سایر شواهد فراحسّی به این سوال فلسفی که "آیا آگاهی مستقل از بدن است و پس از مرگ بدن بقا می‌یابد؟" پاسخ مثبت می‌دهند. 🚫 و روی گردانی ماتریالیست‌ها از این شواهد علمی را به خاطر فقدان کنجکاوی یا امری غیر علمی و فرار از مسئولیت می‌داند علاوه بر اینکه برای حفظ جایگاه شهرت، اعتبار و ثروتشان دست از باورهای غلط برنمی‌دارند. او می‌نویسد: ♨️ "اگرچه علم مسئولیتی منطقی است، ولی انسان‌ها موجودات معقولی نیستند، نه در زندگی شخصی‌شان و نه در هنگامی که سعی دارند کا علمی انجام دهند. هنگامی که شخصی با داده‌های تجربی‌ای مواجه می‌شود که باورهای عمیق قلبی را به چالش می‌گیرند؛ مانند تجربیات نزدیک به مرگ برای ماتریالیست‌ها، حقه‌های منطقی گوناگونی وجود دارد که معمولا برای دفاع از باورهای که فرد نمی‌خواهد کنار بگذارد، به کا می‌روند." °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
4-18-6-00-_s.mp3
36.43M
❁﷽❁ صوت_نشست 📌موضوع: تاملات فلسفی در باب تجربیات بیرون از بدن 4⃣ نشست چهارم 🔰با ارائه: جناب آقای دکتر عباس جوارشکیان (18 شهریور 1400) ✅سرفصل مطالب: 💠انواع ادراکات: حسی، خیالی و عقلی 🌱هویت ادراک؟ 🌱نسبت ادراکات با نفس؟ (عوارض و لواحق است یا اتحادی؟/ نسبت قوا با نفس) 🌱مبدا مدرکات(افاضات موجود برتر، ناشی از خلاقیت نفس، تاثیرانفعالی از واقعیت خارجی، اشراق و یک واقعیت حضوری در بحث ابصار 💠دستاوردهای گزارشات و تجربیات 💠ویژگی های ادراکات فرامادی در تجارب نزدیک به مرگ: ۱-همه سویه و احاطی است( همه ابعاد رو میدیده) ۲-جمعی است بدون تداخل(همه حوادث رو همزمان درک میکند) ۳-درک ترکیبی و توامان ( چندبعدی و چند احساسی) ۴-درک تفصیلی ۵-درک وجودی( به تمام واقعیت) ━━⊰❀🦋❀⊱═━ °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
sound.mp3
34.05M
📌 نشست پژوهشی: احتمالات فلسفی تجربیات شبه تناسخ ✅ استاد: حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی ....🌿....🌿....🌿....🌿 مرکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی @nhrazavi °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«امیرالمومنین علی علیه‌السّلام: هر که مرا دوست داشته باشد، در هنگام مرگش مرا آن‌گونه که خوشایند اوست بیابد و هرکه مرا دشمن داشته باشد، به هنگام مرگش مرا بدان‌گونه که ناراحت شود بیابد.» (صحیفة الامام الرِّضا، ص۸۶، ح۲۰۳) 🌹الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ ابْنِ أَبِی طالِب علیه‌السلام 🌸 عید سعید غدیر به محضر امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه و همه شیعیان علی علیه‌السلام مبارک باد... 🎉 °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مصاحبه دکتر جفری لانگ با فاکس نیوز - «خدا و تجارب نزدیک به مرگ» ✅ زیرنویس فارسی در این برنامه با عنوان spirited debate کتابی از دکتر لانگ با عنوان «خدا و زندگی پس از مرگ» معرفی میشه که ضمن بررسی عناصر ان دی ئی, بر ملاقات تجربه کنندگان نزدیک به مرگ با خدا تمرکز داره. «دکتر لانگ» کتاب بسیار جامع دیگه ای در حوزه تجارب نزدیک به مرگ دارن که با عنوان «شواهد تجربی حیات پس از مرگ» توسط دکتر علی نقی قاسمیان نژاد ترجمه شده و ما قبلا معرفیش کردیم . در این ویدئو دکتر لانگ درباره ی میزان شایع بودن تجارب نزدیک به مرگ, عناصر مشترک این تجربه ها, تجربه نزدیک به مرگ نابینایان, تجربه نزدیک به مرگ غیرمذهبی ها و آتئیست ها و ملاقات اونها با خدا و ... صحبت می کنه. ━━⊰❀🦋❀⊱═━ 🎥 لینک همین ویدئو در آپارات: https://aparat.com/v/KbuFU °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 لحظه ای با امام زمان علیه‌السلام مومن همیشه با عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه چه در ظهور چه در غیبت °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 ویژه | نامزد اصلح از منظر رهبر انقلاب را بشناسید 👆برای مردم که می‌خواهند فردا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و میخواهند از شاخصهای رهبر انقلاب برای نامزد اصلح مطلع شوند ✏️نامزد اصلح کیست؟ ✏️معتقد به مبانی ، و دارای توانایی کار. 💻 Farsi.khamenei.ir
📌مرگ‌بازان (مرگ‌جویان) (به انگلیسی: Flatliners) 📆 این عنوان متعلّق به دو فیلم اکران شده در سالهای ۱۹۹۰ و سال۲۰۱۷ است. 🎞 هر دو اثر در ژانر علمی–تخیلی وحشت روان‌شناختی آمریکایی است. 📽 فیلم محصول ۱۹۹۰ به کارگردانی جوئل شوماخر، نویسندگی پیتر فیلاردی و تهیه‌کنندگی مایکل داگلاس و ریک بیبر است. 🎥 و فیلم دوم توسط سونی پیکچرز در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۷، به کارگردانی نیلز آردن اوپلیو و نویسندگی بن ریپلی است. این فیلم ۲۷ سال پس از اکران اولین فیلم، به نمایش درآمد. °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○
🔷🔷 قسمت بسیار عجیب در تفکر، شکاکان تجربیات نزدیک به مرگ این است که آنها دقت نمی کنند که ما گروهی از متخصصین  قلب، جراح مغز و بیماری‌های مغز هستیم و قطعا اگر اطلاعاتمان راجع به عملکرد مغز بیشتر از آنها نباشد، به یقین کمتر از آنها نیست. ما می دانیم که توهم کی رخ می دهد و یا عوارض کمبود اکسیژن بر ارگانهای بدن و مغز چه پیامدهایی ایجاد می کند. ما در گزارشاتمان از افرادی که تجربیات نزدیک به مرگ انجام داده اند در حالیکه هیچ عملکرد مغز نداشته اند و دچار مرگ بالینی بوده اند، صحبت می کنیم. # پروفسور ویلفرید کوهن ریس کلینیک ( Chefarzt) مغز و اعصاب اشواین فورت, معاون و همکار دکتر یوهاخیم نیکلای  شبکه تجربیات نزدیک به مرگ آلمان °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°• 〽️ پیش به سوی 💡چراغی در اینجا روشن است 👇 https://eitaa.com/ISP_NDE ●○●○●○●○●○●○●○