eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
301 دنبال‌کننده
131 عکس
29 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⏺ حقیقت جنگ های امیرالمومنین در کلام امام خمینی «...حضرت امير سه جنگى‏ (جمل، صفین و نهروان) را كه كرده است با اصحاب پيغمبر، با نزديكان پيغمبر، با مقدس هاى حقه باز كرده است و اين براى مصلحت اسلام بوده است. گرچه من مى ‏دانم كه در بعض دل ها اشكال به حضرت امير هم هست، بعضى اشخاص به حضرت امير هم اشكال دارند، و لو جرأت نمى‏ كنند بگويند كه «چرا با مسلمان ها جنگ كرده است!» لكن حضرت امير تابع اسلام است، اسلام بگويد با مسلمين جنگ كن، جنگ مى ‏كند؛ بگويد با كفار جنگ كن، جنگ مى ‏كند، وقتى بنا شد يك طايفه ‏اى از مسلمين، اين ها توطئه كردند براى اينكه اسلامى كه مى ‏خواهد متولد بشود، اين را از بين ببرند و يك دسته ديگر هم اغفال كردند دنبال اين معنا، تكليف حضرت امير- سلام اللَّه عليه- است كه شمشير را بكشد و در سه جنگ با مسلمين [يعنى‏] كسانى كه اظهار اسلام مى ‏كردند و فرياد اسلام مى‏ كشيدند و همه ‏شان هم از صدام مسلمان تر بودند، شمشير را بكشد و در سه جنگ با مسلمان ها جنگ بكند براى اطاعت امر خدا و براى حفظ اساس اسلام. آن روزى كه اساس اسلام و اساس ديانت اسلام بستگى دارد به جنگ كردن با كسانى كه اظهار اسلام مى ‏كنند يا واقعاً هم مسلمان هستند، وقتى بنا بر اين شد، شمشير را بايد بكشند مسلمين و با آنها جنگ بكنند ...» 📚صحيفه امام ؛ ج‏19 ؛ ص214 ✅ فلسفه جنگ های امیرالمومنین (ع) حفظ اصل اسلام بوده است. کسانی از صحابه و نزدیکان رسول خدا (ص) که علیه آن حضرت شمشیر کشیدند، هدفشان از بین بردن اسلام بود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⚪️ صفویه‌ستیزی از کسروی تا دکتر شریعتی! 👈 ما آخر نفهمیدیم که تشیّع علوی با تشیّع صفوی چه فرقی دارد و چگونه شیعه بعد از صفویه از قبل آن قابل تفکیک است؟ 🎙 انتقاد دکتر ولایتی از دکتر شریعتی در بزرگداشت استاد ابوالحسنی (منذر) 🔹 دکتر ولایتی در اسفندماه سال ۹۰ در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: تاریخنگاری معاصر ما بعد از پیدایش مشروطه، به سمت دین زدایی حرکت کرد و استاد ابوالحسنی (منذر)، خدمت بزرگی را در بازگرداندن دین به برداشت‌های تاریخی انجام داد و یک تاریخنگاری ایرانی – اسلامی را به نمایش گذاشت. آثار ایشان درباره صفویه و دفاع از حکیم ابوالقاسم فردوسی و شیخ فضل الله نوری و... در همین راستا بود. 🔹[از جمله] یکی از پیامدهای تاریخنگاری [سکولار] بعد از مشروطه، صفویه ستیزی است. ستیز با صفویه در تاریخنگاری [ سکولار ] معاصر بدین جهت است که صفویه پایه گذار یک حکومت مبتنی بر محبت و پیروی اهل بیت (علیه‌السلام ) بود . در واقع ستیز با صفویه، به طور غیر مستقیم، ستیز با علمایی [مثل حضرت علامه مجلسی، محقق کرکی، شیخ بهایی و ...] بود که حکومت صفوی را روی تقویت تشیع در ایران حمایت می‌کردند. اکثریت صاحبان علم معاصر دوره صفویه کسانی بودند که مؤیّد این سلسله بودند ؛ منهای مظالمی که وجود داشت مثل بقیه [شاهان و سلسله‌ها]. 🔹اصلاً بنای آنها [ تاریخنگاران سکولار ] این بود با صفویه بستیزند و شما صفویه‌ستیزی را از آنجایی که کسروی [در آثارش] می‌نویسد تا دیگران [می‌بینید] ؛ حتی کسانی که خود را خواهان دفاع از تشیّع می‌دانستند، می‌گفتند: «ما داریم از تشیّعی دفاع می‌کنیم که غیر صفوی است، ها ! یعنی تشیّع علوی»! [نگاه کنید به کتاب تشیع صفوی و علوی دکتر شریعتی] 🔹که حالا ما نفهمیدیم که فرق تشیّع علوی با تشیّع دوره صفوی دقیقاً چیست؟ چون بخش مهمی از بزرگان شیعه از بعد از صفویه هستند ؛ حالا چجوری می‌توان اینها را از هم جدا کرد که بخشی از آنها علوی هستند و بخشی از آنها صفوی هستند ؛ ما که نفهمیدیم ! و بعد هم مگر غیر از این بود که در مشروطه، پرچم عدالتخواهی را همین علما برداشتند [ولی متاسفانه] بست نشینی سفارت انگلیس آمد و جایگزین مهاجرت علما به حرم حضرت معصومه (س) شد. تکاپوی ملا علی کنی و میرزای شیرازی و علمای بزرگ ما هم در دوران معاصر [از بعد از صفویه] صورت گرفت. 🔰 دکتر ولایتی در جای دیگر اعلام داشت: 🔹ایران بدون صفویه از اعتبار فعلی برخوردار نمی شد و بازسازی هویت ایران مدیون صفویه است. تمام حکومت های ایران پس از صفویه سرسفره صفویه نشستند و ایران یکپارچه امروز مدیون صفویه است. صفویه فرهنگ اهل بیت را در کشور احیا کرد زیرا که تمسک به اهل بیت (ع) همان تمسک به اسلام است، صفویه تشیع را در ایران احیا کرد و با تشیع باعث اتحاد کشور شد. تشکیل سلسله صفویه شرایط را برای آزادی ،آموزش و پژوهش فراهم آورد و ایران را به مکانی برای علما و محققان شیعه تبدیل کرد. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 گسترش شبکه‌های شیعه در قم، ری و خراسان با مديريت امام هادی(علیه‌السلام) ✏️ رهبر انقلاب: در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت  هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. ✏️ این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. 🗓 ۱۵ ذی‌الحجه، سالروز ولادت (علیه‌السلام) 💻‌ Farsi.Khamenei.ir
⏺ مقابله و افشاگری ائمه علیهم السلام در مقابل تحریف ها علمای درباری اموی و عباسی «... اين حالت در دوران خلافت هاى اموى و عباسى هم وجود داشت. لذا براى اينكه اسلام را از روح و حقيقت خود خالى كنند، عده ‏اى مزدور قلم به مزد و زبان به مزد داشتند. پول مي دادند، حديث درست مي كردند؛ پول مي دادند، منقبت براى آنها درست مي كردند؛ پول مي دادند، كتاب براى آنها مي نوشتند. مي گويد وقتى سليمان بن ‏عبدالملك از دنيا رفت، ما ديديم كتاب هاى فلان عالم بزرگ- كه اسمش را نمي آورم- بر حيوانات بار شد، بر استرها بار شد و از خزانه ‏ سليمان ‏بن عبدالملك بيرون آمد. يعنى اين كتاب‏ نويس، اين محدث بزرگ، اين عالم معروف كه اين همه نام او در كتاب هاى اسلامى وجود دارد، اين براى سليمان بن ‏عبدالملك كتاب مي نوشت! خب، كتابى كه براى سليمان‏ بن عبدالملك نوشته بشود، شما توقع داريد در اين كتاب چيزى باشد كه سليمان بن ‏عبدالملك را ناخوش بيايد؟ خب سليمان بن‏ عبدالملكى كه ظلم مي كند، شراب مي خورد، با كفار مي سازد، مسلمين را زير فشار قرار مي دهد، بين مردم تبعيض قائل مي شود، فقرا را روي شان فشار مي آورد، اموال مردم را مي گيرد، اين چه جور اسلامى را مي پسندد؟ اين درد بزرگ جامعه ما، جامعه اسلامى در طول قرن هاى اول بود. 👈ائمه (عليهم السّلام) اين را مي ديدند، احساس مي كردند كه ميراث ارزشمند پيغمبر- يعنى احكام اسلامى كه بايد براى طول تاريخ بماند و انسانها را در تمام ادوار تاريخ هدايت بكند- دستخوش تحريف شده. يكى از هدف هاى ائمه كه خيلى هم مهم بود، تبيين درست اسلام و تفسير حقيقى قرآن و تحريف ها و تحريف ‏كننده ‏ها بود. نگاه كنيد در كلمات ائمه (عليهم السّلام)، مي بينيد آنچه كه گفته شده، در موارد بسيارى ناظر به آن چيزهائى است كه به نام اسلام، علما و فقها و محدثين وابسته به دستگاه ‏هاى حكومت و دربار هاى سلطنتى گفته بودند. 👈ائمه آنها را رد مي كردند و حقايق را بيان مي كردند؛ اين يك و بزرگ براى ائمه، كه تبيين احكام اسلامى بود؛ اين يك. خب خود همين كار يك ماهيت سياسى دارد. يعنى وقتى كه ما ميدانيم كه تحريف با تحريك دستگاه سلطنت و خلافت انجام مي گيرد و قلم به مزدها و مزدور هاى على ‏الظاهر عالم، براى خاطر سلاطين و حكمرانان تحريف مي كنند، طبيعى است كه اگر كسى عليه آن تحريف ها اقدام بكند، يقيناً كارى برخلاف سياست آن حكام و سلاطين انجام داده...» 📚 خطبه ‏هاى نماز جمعه تهران در تاریخ 23 فروردین 1364 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
4_6030329079394211896.mp3
5.42M
🎧 | امام هادی علیه‌السلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند 💻‌ Farsi.Khamenei.ir ✅ اختلاف دیدگاه جریان های وحدت نامنضبط را با مبانی فکری امام خامنه ای ملاحظه کنید! در حالی که این جریان های منحرف هر نوع دعوت و استبصار و شبکه سازی شیعه را اندیشه ای خطا و خلاف وحدت می دانند، امام خامنه ای صریحا تبلیغ امامت، اندیشه تشیع و شبکه سازی برای شیعه را از خصوصیات امام هادی علیه السلام می داند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ حقایق مرتبط با «سقیفه» را می توان نوشت و در همه دنیا هم چاپ و منتشر کرد! ✍🏻 مقام معظم رهبری در تاریخ 30 مهر ماه 1368 در بيانات در ديدار با اعضاى بنياد دائرةالمعارف اسلامى می فرماید: «... اما اگر جزو اعتقادات و معارف لازم المعرفه و لازم الاعتقاد بود، بايد به آسانى از آن نگذريم از جمله جاهايى كه خيلى راحت مى ‏شود حق مطلب را ادا كرد و هيچ مشكلى وجود ندارد و بدون آنكه از اصول كار هم خارج بشويم و از آن چيزهايى هم كه خودمان قبول داريم، بيرون برويم، همين دائرةالمعارف است. مثلًا راجع به كلمه‏ «سقيفه‏» كه در حرف «سين» خواهد آمد، ما «سقيفه‏» را درست شرح مى ‏دهيم و نظرات اهل سنت و شيعه را نيز در كنار هم بيان مى ‏كنيم. عقيده‏ ام اين است كه مى ‏شود نوشت و خوب هم مى ‏شود نوشت كه بشود در همه‏ دنيا هم چاپ و منتشر كرد.» ✅ در دیدگاه امام خامنه ای حساس ترین برهه های اختلافی تاریخی را می توان با روشی حکیمانه و صحیح بیان کرد و در تمام دنیا منتشر نمود ولی در دیدگاه برخی جریان های «وحدت نامنضبط» هر نوع طرح مسائل اختلاف انگیز _ همانند ماجرای سقیفه که حاکی از مطاعن، مثالب و انحرافات برخی از صحابه مهم نزد اهل سنت است_ خلاف وحدت است! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | غدیر، قاعده اسلام ✏️ رهبر انقلاب: ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. پیغمبر اکرم در ماه‌های آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعده‌ی امامت؛ قاعده‌ی ولایت. ۱۳۹۵/۶/۳۰ 🌷 عید غدیر 💻 Farsi.Khamenei.ir ✅ در حالی که واقعه عظیم غدیرخم از دیدگاه امام خامنه‌ای قاعده و ضابطه اسلام سیاسی است؛ در نظر برخی کنش‌گران «وحدت نامنضبط» صرفاً امری تاریخی است و باید تلاش نمود هر نوع برداشتی که دلالت بر مرزبندی با اهلسنت دارد را به حاشیه کشاند! ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون در دیدار مردمی عید غدیر: مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است ۱۴۰۳/۴/۵ 📲 پخش زنده از Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون در دیدار مردمی عید غدیر: حدیث غدیر، متواتر بین شیعه و سنی است ۱۴۰۳/۴/۵ 📲 پخش زنده از Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون در دیدار مردمی عید غدیر: وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند ۱۴۰۳/۴/۵ 📲 پخش زنده از Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون در دیدار مردمی عید غدیر: غدیر برای ادامه تاریخ اسلام سوغات زیست اسلامی را ارائه میکند ۱۴۰۳/۴/۵ 📲 پخش زنده از Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون در دیدار مردمی عید غدیر: حاکم جامعه اسلامی رنج مردم را با تمام وجود خود حس می‌کند و مردم هم همراهی و دنباله‌روی از او دارند ۱۴۰۳/۴/۵ 📲 پخش زنده از Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون در دیدار مردمی عید غدیر: تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است ۱۴۰۳/۴/۵ 📲 پخش زنده از Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هم‌اکنون در دیدار مردمی عید غدیر: غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم ۱۴۰۳/۴/۵ 📲 پخش زنده از Farsi.Khamenei.ir/live
﷽ 🔸شهر مقدس قم، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ⏺ امنیت و آرامش علمای اهلسنت در انجام مناسک و اعمال عبادی در مرکز جهان تشیع «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
💠
 کربلای سقیفه
▫️ مرحوم صدرالمتألهین در رساله سه اصل می ‌فرماید: ↙️ پس زنهار که به علم ظاهر و صلاح بی ‌بصیرت، مفتون و مغرور نگردی که هر شقاوتی که به مردودان راه یافت، از و راه یافت و آنچه در قصص الانبیاء خوانده‌ ای یا از احوال شهدا و اولیا شنیده ‌ای از این مصیبت ‌ها و محنت ‌ها که به خاندان نبوت و ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت راه یافته، اگر نیک دریابی آنها همه از و اهل شید و ریا و غدر و حیله متشبّهان به اهل علم و تقوا برخاسته. 🔻 (علیه السلام) نه به ضرب ابن ملجم بر زمین افتاد بلکه به سکنجبین شهد صلاح ابوموسی اشعری و سرکه نفاق عمرو بن عاص شربت شهادت نوشید». 🔻 بعد می فرماید: و (علیه السلام) نه به خنجر بی داد شمر ذی الجوشن خوابید، بلکه به معجون افیون پُر سمّ مکر و افسون و تریاق پرزهر اتفاق اهل نفاق، خونش با خاک کربلا آمیخته شد که «قتل الحسین یوم السقیفة»». فرمود او در سقیفه کشته شد. 👈 اگر ـ خدای ناکرده ـ ایمان، کامل نباشد، نفاق باشد، وابستگی به خارج باشد، نفوذی باشد، بیگانه‌ پرستی باشد، این گونه می شود. این حکیم است، می‌ گوید حسین بن علی در سقیفه کشته شد. 🔻 بعد می گوید: «همچنین پاره‌ های جگر (علیه السلام) از کید و غدر نهانی معاویه به خاک محنت ریخت و بر این قیاس هر چه به سایر ائمه (علیهم السلام) واقع شده، همه به زور شید اعدا و مکر و تلبیس ارباب زرق و ریا بوده است». 📚 دیدار جمعی از اعضای همایش ملی جایگاه حکمت اسلامی در انقلاب با حضرت استاد تاریخ: 1398/10/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍ «عبرت های عاشورا» ابتکاری مغفول مانده! ◾️یکی از مهمترین ابتکارات امام خامنه‌ای در موضوع حماسه حسینی، تحلیل قضایای این واقعه عظیم با دید «عبرت های عاشورا» است. 📡 http://khl.ink/f/2886 🔸 محور کلیدی این نگاه، تحلیل ریشه های واقعه شهادت امام حسین علیه‌السلام با نگاهی عمیق و انتقادی به انحرافات کلان جامعه اسلامی بعد از وفات رسول الله صلی الله علیه وآله است. 🔷 برآیند این نگاه، کاربست نتایج آن در سیاست های کلان حکمرانی جمهوری اسلامی _به عنوان تنها نظام مبتنی بر ولایت سیاسی اهلبیت علیهم السلام _ است. چنانچه رهبری عزیز با اشاره به فسادهای اقتصادی کلان برخی صحابه معروف همانند طلحه و زبیر و ...، دنیازدگی را یکی عوامل انحطاط حکومت اسلامی معرفی می‌کند. 🔻با وجود اهمیت فوق العاده این موضوع و تاکید رهبری بر دنبال کردن این زاویه دید، به دلیل برداشت ناصحیح جریان های وحدت نامنضبط از مقوله وحدت، پژوهشگران ورود چندانی به این عرصه پیدا نکردند؛ چرا که تحلیل انتقادی تاریخ بعد از وفات پیامبر تا زمان شهادت امام حسین علیه‌السلام همواره با برچسب تحجر، در تاریخ مانده، انجمن حجتیه، وحدت شکن، شیعه انگلیسی و ... را از سوی جریانات وحدت نامنضبط در پی داشته است. 🔸با کمال تأسف شاهد آن هستیم که در فلان موسسه حوزوی، موضوع پایان نامه تخصصی طلاب اگر کوچکترین طعن و نقدی به صحابه داشته باشد، رد می شود! اگر یک پاسخگوی به شبهه یا یک منبری به ریشه های شهادت حضرت نقب بزند، در رسانه ملی ممنوع التصویر می شود و ... ! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍️ متن وصیت سیاسی الهی امام خمینی رحمة الله علیه خطاب به تمام ملت های مسلمین: 💧«... و با كمال جِد و عجز از ملت هاى مسلمان مى ‏خواهم كه از ائمه اطهار و فرهنگ سياسى، اجتماعى، اقتصادى، نظامى اين بزرگ راهنمايان عالم بشريت به طور شايسته و به جان و دل و جانفشانى و نثار عزيزان پيروى كنند...» ✅ با وجود دعوت علنی و صریح امام خمینی رحمة الله علیه از تمام مسلمین برای تبعیت مطلق از ائمه اطهار علیهم السلام، جریان های «وحدت نامنضبط» دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام را خلاف وحدت اسلامی می دانند و انواع برچسب ها مثل متحجر، در تاریخ مانده، شیعه قالتاق، انجمن حجتیه ای و ... به مبلغین معارف اهل بیت علیهم السلام می زنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️اختلاف دیدگاه ها و توصیه های جریان های «وحدت نامنضبط» با مبانی امام خمینی رحمة الله علیه در مقوله عزاداری و حفظ وحدت 1️⃣ توصیه های تکراری جریان های «وحدت نامنضبط» در عزاداری ها: « لعن و نفرین ظالمین و دشمنان اهل بیت علیهم السلام خلاف وحدت است. تحریک احساسات اهل سنت است. زیرا دلالت بر بطلان عقاید اهل سنت از دیدگاه ما می کند و یک سنی از بطلان عقاید خود ناراحت می شود. اینها مساله اصلی جهان اسلام نیست و ... » 2️⃣ پاسخ امام خمینی رحمة الله علیه _ در وصیت نامه سیاسی الهی خویش _ به این تفکر: «... و از آن جمله مراسم عزادارى ائمه اطهار و بويژه سيد مظلومان و سرور شهيدان، حضرت ابى عبد اللَّه الحسين- صلوات وافر الهى و انبيا و ملائكة اللَّه و صلحا بر روح بزرگ حماسى او باد- هيچ گاه غفلت نكنند. و بدانند آنچه دستور ائمه- عليهم السلام- براى بزرگداشت اين حماسه تاريخى اسلام است و آنچه لعن و نفرين بر ستمگران آل بيت است، تمام فرياد قهرمانانه ملتها است بر سردمداران ستم پيشه در طول تاريخ الى الابد. و مى‏ دانيد كه لعن و نفرين و فرياد از بيداد بنى اميه- لعنة اللَّه عليهم- با آنكه آنان منقرض و به جهنم رهسپار شده ‏اند، فرياد بر سر ستمگران جهان و زنده نگه داشتن اين فرياد ستم ‏شكن است. و لازم است در نوحه ‏ها و اشعار مرثيه و اشعار ثناى از ائمه حق- عليهم سلام اللَّه- به طور كوبنده فجايع و ستمگري هاى ستمگران هر عصر و مصر يادآورى شود؛ و در اين عصر كه عصر مظلوميت جهان اسلام به دست امريكا و شوروى و ساير وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، اين خائنين به حرم بزرگ الهى- لعنة اللَّه و ملائكته و رسله عليهم- است به طور كوبنده يادآورى و لعن و نفرين شود. و همه بايد بدانيم كه آنچه موجب وحدت بين مسلمين است اين مراسم سياسى است كه حافظ ملّيت مسلمين، بويژه شيعيان ائمه اثنى عشر- عليهم صلوات اللَّه و سلم- [است‏].» 📚 صحيفه امام ؛ ج‏21 ؛ ص400 ✅ نتیجه: در دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه، لعن، نفرین، یادآوری فجایع و ستمگری دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام در هر عصری _ اعم از ظلم های صورت گرفته در سقیفه، کربلاء و یا در فلسطین_ ، در عزاداری های سیاسی شیعیان برای ائمه علیهم السلام، عامل حقیقی وحدت بین مسلمین و حفظ اصل اسلام به ویژه مذهب شیعه است! جریان های «وحدت نامنضبط» در تشخیص مصادیق حقیقی وحدت دچار ابهام و خطای راهبردی هستند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
✍️ استکبار ستیزی با «اسلام التقاطی» و «اسلام آمریکایی» 💧با مطالعه در اندیشه های امامین انقلاب پیرامون مفهوم «اسلام ناب محمدی» روشن می شود که مظهر تام و حقیقی آن، مذهب شیعه است که با متد «فقه سنتی» یا همان «فقه جواهری» و با همین روش های معمول اجتهاد در حوزه های علمیه زمان ما به دست می آید. البته واضح است که اسلام ناب، تمام اقتضاءات زمان و مکان را لحاظ می کند و در ذات خود استکبار ستیز و دشمن شناس بوده و در تقابل کامل با «اسلام آمریکایی» است. 📚بیانات در تاریخ 26/05/ 1394 و 25/06/ 1394 و 14/3/ 1394 و صحيفه امام ؛ ج‏21 ؛ ص396 و 400 🔹بسیار روشن است که شالوده اصلی وحدت میان مذاهب اسلامی نیز باید مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد. با اسلام ناب است که می توان بنیان محکمی برای تمدن اسلامی پیریزی کرد. این اسلام ناب است که منطق صحیح مبارزه با استکبار جهانی را در تمام حوزه های اعتقادی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ... به ما آموزش می دهد. 🔸در منطق اسلام ناب محمدی و در دیدگاه فقهای بزرگ فقه سنتی و جواهری، مفهوم ولایت و امامت سیاسی اهل بیت علیهم السلام، از اصول محکم اعتقادی و مبتنی بر قطعیات عقلی، قرآنی، روایی و تاریخی است. این مفهوم از ولایت، در طول تاریخ شیعه _ بالاخص دوران مبارزاتی امام خمینی رحمة الله علیه _ موتور محرکه و مشروعیت بخش مبارزات جریان حق و مستضعفین عالم علیه مستکبرین و طاغوت های زمان بوده است. 🔺با این وجود، برخی جریان های وحدت نامنضبط و کنشگران وحدت، مفهوم ولایت و امامت با قرائت رسمی مبتنی بر اسلام ناب را، امری صرفا تاریخی و کلامی _ البته به مفهوم صرف جدال و نزاع با مخالفین_ می دانند که «... با خنجر فرقه‌گرایی از پشت به جبهه مستضعفین عالم ضربه وارد می‌آورد...»! (رک: تصویر متصل به متن) اگر کسی در منبر و یا گفتگوهای علمی از مفهوم ولایت سیاسی مورد اختلاف اهل بیت علیهم السلام و علمای شیعه با مخالفین و ائمه جور زمان خود سخنی بگوید و یا به حوادث تاریخی و مظلومیت های جبهه ولایت الهی اشاره کند، متحجر، در تاریخ مانده، انجمنی و ... می گردد! این در حالی است که: 1️⃣ فروکاست مفهوم ولایت و امامت اهل بیت علیهم السلام از معنی روشن سیاسی و هویت بخش مذهب شیعه، به مفهوم نوپدید و مجمل «حبّ مستضعفین» انحراف از مبانی اسلام ناب محمدی است که قطعا خروج از ولایت الهی و توحید در تشریع و هدم تمامی مبانی کلامی، سیاسی و فقهی مذهب شیعه را در پی دارد! 2️⃣ آیا با مفهوم مبهم «حب مستضعفین»، ولایت سیاسی و فقهی اهل بیت علیهم السلام _ که مشروعیت بخش ولایت فقیه است _ ثابت می شود؟ شما با چه مبنای اجتهادی، از تعریف تمام علمای شیعه از مفهوم ولایت و امامت اهل بیت علیهم السلام، عدول و عبور نمودید؟ مبانی اجتهادی شما چیست که انکار و مخالفت با قطعیات و ضروریات اعتقادی مذهب شیعه را جایز می داند؟ 3️⃣ با انکار تفسیر سنتی از مفهوم ولایت و امامت، مدل مبارزاتی شما چه تفاوتی با مبارزات افرادی مثل گاندی، نلسون ماندلا، چگوارا و ... خواهد داشت؟ آیا می توانید مدعی این باشید که مبارزات امام خمینی از حیث مبانی اعتقادی الهی، روش و سبک _ یا عنصر فعلی و فاعلی_ هیچ تفاوتی با این افراد ندارد؟ آیا هویت اسلامی، شیعی، اجتهادی و عرفانی امام را نادیده می گیرید؟ 4️⃣ مبتنی بر تعریف امامین انقلاب از اسلام ناب محمدی، تفسیر امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام به «حب مستضعفین» به همراه انکار تعریف سنتی و هویت بخش شیعی آن، قطعا افتادن در دام التقاط و اسلام آمریکایی است. تمسک به این مفاهیم نوپدید، مجمل، مبهم و فاقد هر گونه وجاهت علمی، تمام نظام سیاسی شیعه و اسلام ناب را مختل می کند و باعث استحاله هویتی جوان مبارز شیعه می شود؛ چرا که دست او را از تراث صدها ساله هویت بخش شیعه کوتاه می کند و برای او اسلام ناب محمدی مبتنی بر ثقلین و اسلام سلفی گری مبتنی بر اندیشه های محمد عبده یا قرضاوی و ... هیچ تفاوت نمی کند! برای چنین فردی، دویدن در بیابان و مبارزه مهم است مبنا، شیوه و فقه مبارزه مهم نیست! ✅ در اندیشه امامین انقلاب باید تمام جهان بینی، فقه و منطق مبارزه، باید بر اساس اسلام ناب محمدی باشد و استکبار ستیزی با «اسلام التقاطی» و «اسلام آمریکایی» آب در هاون کوبیدن است! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
نظر مخاطبین درباره پست اخیر 👇
کم کم انحرافات مداهنه گران روشن می شود. پیامبر اکرم ولایت را محبت و قبول سرپرستی امیرالمومنین و ائمه اطهار علیهم السلام می دانند ولی جریان نفوذ آن را محبت مستضعفان تلقی می کند و تقریر پیامبر را دعوای تاریخی و کلامی می نامد!