eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
301 دنبال‌کننده
131 عکس
29 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
50.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : تبیین تحریف و تضاد مبانی فکری برخی کنشگران وحدت با دیدگاه های امام خامنه ای آیا دعوت به تشیع با مبانی امام خامنه ای در تضاد است؟ 🎙 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
این دو کلیپ فوق العاده مهم است. نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم 👇👇 @Alialialialiali_110
﷽ ❇️ قبولی عبادات مشروط به معرفت به ✍️ بعضی از روایات باب ولایت نشان میدهد که اینطور افرادی اگر همه‌ی عمرشان را عبادت بکنند، اما ولیّ خدا را نشناسند، تا به دلالت او حرکت بکنند و مسیر را با انگشت اشاره‌ی او معلوم نمایند، به نتیجه ای نمی رسند! «و لم یعرف ولایة ولیّ‌اللَّه فیوالیه و یکون جمیع اعماله بدلالته». این، چه طور عبادتی است؟! امیرالمؤمنین با چنین افرادی درگیر بود. 📚 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۲۶/فروردین/۱۳۷۰ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
امام حسن علیه‌السلام سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آورد ✏️ رهبر انقلاب: امام حسن(ع) بعد از حادثه‌ی متارکه‌ی جنگ، بنا کرد تشکیلات دهی و سازماندهی، آن کاری که آن زمان انجام نشده بود لزومی هم نداشت، امکان هم نداشت، یک سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آوردند این همان سازماندهی است که شما در کوفه، در مدینه، در یمن، در خراسان، در مناطق دور دست حتی نشانه‌های او را میبینید زمان امام حسین و بعد از ماجرای شهادت امام حسین(ع) همان سازماندهی بود که ماجرای توابین را به وجود آورد، ماجرای مختار را به وجود آورد، ماجراهای فراوانی را در دنیای اسلام ایجاد کرد که تا آخر هم نگذاشت آب خوش از گلوی خلفای بنی‌امیه پایین بیاید. این تشکیلات زمان امام حسین بود که امام حسین وقتی شهید میشد میدانست که دنبال خودش یک تشکیلاتی را دارد باقی میگذارد که اینها پرچم را بالا نگه خواهند داشت و نمیگذارند که قضیه لوث بشود و حقیقت مکتوم بماند. ۱۳۶۵/۳/۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
«پیروان امامین انقلاب»
امام حسن علیه‌السلام سازماندهی عظیم شیعی را به وجود آورد ✏️ رهبر انقلاب: امام حسن(ع) بعد از حادثه‌ی
چه اشکالی داره جمهوری اسلامی و نظام ولائی هم تشکیلات عظیم شیعه را در تمام جهان و شهرها راه اندازی کنه؟ آیا این امر منافات با وحدت اسلامی می تواند داشته باشد؟
❁﷽❁ ⏹ مبانی وحدت صحیح از دیدگاه امام خامنه ای: ✍️ مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان در دومین همایش بزرگداشت ابن میثم بحرانی در تاریخ 25 دی 1385 به برخی از مهم ترین مبانی وحدت صحیح میان شیعه و اهل سنت اشاره کرده اند که به دو مورد اشاره می کنیم: 1️⃣ عدم منافات وحدت اسلامی با مرزبندی اعتقادی عقاید فرق اسلامی «... مسئله، مسئله ى اين نيست كه شيعه يا سنى، عقايد يكديگر را قبول كنند؛ نه، هر كسى عقيده ى خودش را دارد، هر كسى تابع استدلال است و به هر عقيده اى رسيد، درست است. مسئله اين است كه اصحابِ عقايد مختلف، بايستى به وسوسه ى دشمن گوش نكنند، به جان هم نيفتند، با هم دشمنى نكنند و نسبت به هم كارشكنى نكنند. دشمنان ما هر كدام هر چه بلدند «يوحى بعضهم الى بعض زخرف القول غرورا» به همديگر ياد مى دهند؛ انگليسيها به امريكاييها ياد مى دهند، اسرائيليها به آنها ياد مى دهند. ما بايستى مردم خودمان را هشيار و بيدار كنيم و خودمان مراقب باشيم...» 2️⃣ وظیفه سنگین علمای اسلامی برای ارشاد امت اسلام علیه جریان ها تکفیری «... آن كسانى كه بدون فهم، فهم حقيقت، بدون تقوا، جمعيت عظيمى از مسلمانان را از دين خارج مى دانند، خارج مى كنند، تكفير مى كنند اين گروه هاى تكفيرىِ نادان - حقيقتاً مناسب ترين صفت براى اينها نادانى است، اگرچه در آنها خباثت هم هست، اما جهالت مهمترين خصوصيت اينهاست - اينها را بايستى ما تا آنجايى كه مى توانيم، ارشاد كنيم؛ مردم را از اينها بترسانيم كه مردمِ ما «و لتصغى اليه افئدة الذين لايؤمنون بالأخرة و ليرضوه و ليقترفوا ما هم مقترفون» بعضى ها به خاطر ضعف ايمان، به خاطر ضعف معرفت، مجذوب اين حرفهاى دشمنان مى شوند. ما بايد مراقبت كنيم. وظيفه ى علما، وظيفه ى سنگينى است...» https://www.leader.ir/fa/speech/2996 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❁﷽❁ ⏹ مبانی وحدت صحیح از دیدگاه امام خامنه ای: ✍️ مقام معظم رهبری در دیدار مردم سقز در تاریخ 29 اردیبهشت 1388، به یکی از مهم ترین راهکارها و مبانی وحدت صحیح پیروان مذاهب گوناگون اشاره کردند: 3️⃣ خط قرمز نظام اسلامی میان پیروان مذاهب اسلامی: ممنوعیت مطلق اهانت به مقدسات یکدیگر «... دشمن اميد بسته است كه بتواند پيروان مذاهب گوناگون را مقابل هم قرار بدهد. هيچ كس نبايد تسليم اين نقشه ى خائنانه و خباثت آميز دشمن بشود. آنها ميخواهند شيعه در مقابل سنى، سنى در مقابل شيعه، دلها از هم چركين، نسبت به هم بدبين؛ آنها اين را ميخواهند. براى همين است كه من اعلام كردم، باز هم تأكيد ميكنم: خط قرمز از نظر نظام اسلامى و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات يكديگر. آن كسانى كه نادانسته، از روى غفلت، گاهى از روى تعصبهاى كور و بيجا، چه سنى و چه شيعه، به مقدسات يكديگر توهين ميكنند، نميفهمند چه ميكنند. بهترين وسيله براى دشمن همينها هستند؛ بهترين ابزار در دست دشمن همينها هستند؛ اين خط قرمز است. سنى و شيعه هر كدام مراسم مذهبى خودشان را، آداب خودشان را، عادات خودشان را، وظائف دينى خودشان را انجام ميدهند و بايد بدهند؛ اما خط قرمز اين است كه نبايد مطلقاً بين اينها به خاطر اهانت به مقدسات - چه آنچه كه از سوى بعضى از افراد شيعه از روى غفلت صادر ميشود، چه آنچه كه از روى غفلت از بعضى از افراد سنى مثل سلفى ها و امثال اينها صادر ميشود كه يكديگر را نفى ميكنند - چيزى بيان شود. اين همان چيزى است كه دشمن ميخواهد. اينجا هم بايد هوشيارى باشد ...» «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341 www.leader.ir/fa/speech/5428
❁﷽❁ ⏹ پاسخ امام خامنه ای به نامه‌ جمعي‌ از دانش‌آموختگان‌ و پژوهشگران‌ حوزه‌ علميه‌ ✍️ «... نبايد از آزادي‌ ترسيد و از مناظره‌ گريخت‌ و نقد و انتقاد را به‌ كالاي‌ قاچاق‌ و يا امري‌ تشريفاتي‌ تبديل‌ كرد، چنانچه‌ نبايد به‌ جاي‌ مناظره‌ به‌ جدال‌ گرفتار آمد و به‌ جاي‌ آزادي‌ به‌ دام‌ هتاكي‌ و مسئوليت‌گريزي‌ لغزيد.» www.leader.ir/fa/content/2374 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❁﷽❁ ⏹ هشدار امام خامنه ای درباره روش های غلط شیعه کردن مخالفین: «... چه چيزى ميتواند دلهاى دنياى اسلام را از جمهورى اسلامى و از ملت ايران جدا كند؟ همين اختلافها و تعصبهاى مذهبى است. اينها ميتواند دلها را از هم جدا كند. از اين بايد ترسيد؛ از اين بايد ترسيد. همه مسئولند كه مراقبت كنند. اينكه در دنياى تشيع عليه برادران اهل سنت، در دنياى تسنن عليه برادران شيعه كتاب بنويسند، تهمت بزنند، بدگوئى كنند، اين نه هيچ شيعه اى را سنى خواهد كرد، نه هيچ سنى اى را شيعه خواهد كرد. آن كسانى كه مايلند همه ى مردم دنياى اسلام به محبت اهل بيت و ولايت اهل بيت بگروند، بدانند با دعوا راه انداختن و با اهانت كردن و با دشمنى كردن هيچ كس را نميتوان شيعه كرد و به ولايت اهل بيت متوجه كرد. دعوا ايجاد كردن جز بَغضاء و جدائى و دشمنى هيچ اثر ديگرى ندارد و اين بغضاء و دشمنى و جدائى همان چيزى است كه امروز آمريكا ميخواهد، صهيونيستها ميخواهند و دارند براى آن تلاش ميكنند.» www.leader.ir/fa/speech/4528 ✅ جمع بندی: 🔹 در دیدگاه امام خامنه ای اصل دعوت صحیح و حکیمانه مخالفین به تشیع و ولایت اهل بیت علیهم السلام هیچ اشکالی ندارد ولی مسئله کلیدی و خطرناک، استفاده از شیوه های غلط همانند ایجاد دعوا، تهمت زدن، بدگویی کردن و ... است و الا با روش تبیین صحیح با بیان مستند انحرافات اعتقادی مخالفین، همانند روش علمای بزرگ مثل علامه حلی، علامه امینی، علامه شرف الدین و ...، می توان قلب های بشریت را به سوی ولایت اهل بیت علیهم السلام رهنمون کرد. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ بررسی دیدگاه امام خامنه ای درباره دعوت غیر شیعیان به مکتب اهل بیت علیهم السلام ✍️ یکی از مهم ترین مواردی که برخی از کنشگران وحدت دچار ابهام و خطای راهبردی شده اند، موضوع دعوت غیر شیعیان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است. این موضوع در عرصه های رسانه ای، با عناوینی مثل: استبصار، دعوت به مذهب شیعه، شیعه سازی(مورد تاکید شبکه های وهابی و ضد انقلاب)، آشنایی با مذهب اهل بیت علیهم السلام، گسترش مذهب شیعه و ... یاد می شود. ✍️ یکی از اسناد مهم این موضوع، بیانات رهبری در دیدار مسئولان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ 20 آبان 1370 است: «... آن مسأله‌ی وحدتی هم که شما(معاون اجتماعی وقت سازمان تبلیغات اسلامی) گفتید، بسیار مهم است. هیچ اصرار نداشته باشید که مردم را به آنچه شما حق می دانید، دعوت کنید؛ بگذارید در آن‌جا همان مسأله‌ی اسلامی اصل باشد و احساسات جریحه‌دار نشود. از توطئه‌ها علیه خودتان واقعاً بیمناک و برحذر باشید؛ چون اندک چیزی که پیش بیاید، شما را متهم میکنند که آمده‌اند سنّی های ما را شیعه کنند! اگر از این حرفها بزنند، آن‌وقت شما دیگر نمی توانید در آن‌جا کار کنید. نگذارید چنین بهانه‌هایی به دست افراد بیفتد. بالاخره آن برادر سنی هم فکر و راه و فقه و نظر خودش را دارد؛ آن برادر شیعه هم فکر و راه و فقه و نظر خودش را دارد. فعلاً آنچه که مسأله‌ی ماست، این نیست که یکی به عقیده‌ی دیگری برگردد الان مسأله‌ی کشور ما و زمان ما این نیست؛ این مسأله ممکن است بعدها مجال های خیلی بهتری داشته باشد. فعلاً مسأله این است که آن حرکت و جهت گیری اسلامی، امروز در دنیا بزرگترین دشمنی ها را در مقابل خودش دارد. شاید هیچ حرکتی - حتّی حرکت مارکسیستی در دوره‌ی گذشته - با چنین مقابله‌ی عظیم و همه‌جانبه‌یی روبه‌رو نشده باشد که حرکت اسلامی روبه‌رو شده است؛ این را من از روی تحقیق عرض میکنم. با ارزیابی خطراتی که در مقابل ما هست، باید این‌گونه بگوییم که هیچ‌وقت هیچ حرکتی، این‌چنین با صف‌آرایی مواجه نشده است. در مقابل این حرکت، باید عاقلانه، هوشیارانه، با کمال زیرکی، و البته با چالاکی و تردستی حرکت کرد. باید راههای سلامت و موفقیت را پیدا کرد و به نتیجه رسید؛ خدا هم ان‌شاءاللَّه با شماست.» ✍️ از آنجایی که از دیدگاه ما، امام خامنه ای یک «فقیه نظام ساز ایستاده بر قله فقاهت» است، باید با روش فقه جواهری کلمات و بیانات ایشان را تحلیل کرد لذا می گوییم: 1️⃣ در جواز حکم اولی دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام هیچ گونه شک و شبهه ای وجود ندارد. علاوه بر أدله خاصه در مسئله مورد بحث(رک: الاحتجاج، ص: 15_ 21)، عمومات «وجوب ارشاد جاهل»، «أمر به معروف و نهی از منکر» و « نهی از کتمان علم توسط علما» نیز دلیل جواز است. این نکته در بیانات رهبری تحت عنواین کلیدی همچون «جهاد تبیین»، «تبلیغ هجومی»، «ضرورت پاسخ به شبهات و دفاع از مبانی انقلاب» بیان شده است. 2️⃣ با بررسی های صورت گرفته در ادله شرعی، هیچ دلیلی که مثبت «منع مطلق به صورت قضیه حقیقیه» باشد یافت نشد. با واکاوی بیانات مقام معظم رهبری نیز چنین منعی یافت نشد. بلکه هیچ منع حکومتی یا نهی مولوی نسبت به اصل موضوع دعوت به مکتب اهل بیت علیهم السلام پیدا نشد. 3️⃣ بیانات فوق مبنی بر عدم اصرار نسبت به دعوت به معارف اهل بیت علیهم السلام، و در نظر گرفتن مصالح کلان امت اسلامی، نهی ارشادی با هدف مدیریت هوشمند برای جلب حداکثری «مصلحت تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام» و زدودن حداکثری مفاسد توطئه گران و دشمنان است. رهبری با توجه به بافت جمعیتی کردستان و در نظر گرفتن زندگی مسالمت آمیز شیعه و اهل سنت در کنار هم، روش صحیح بیان معارف اهل بیت علیهم السلام و اسلام را تبیین می کند. این روش«... باید عاقلانه، هوشیارانه، با کمال زیرکی، و البته با چالاکی و تردستی حرکت کرد. باید راههای سلامت و موفقیت را پیدا کرد و به نتیجه رسید» 4️⃣ توصیه و ارشاد رهبری به عنوان یک «مدیر مجتهد متخصص در روش صحیح تبلیغ» است که در صدد آن هست که هیچ مانعی در جهت گسترش حقایق و معارف شیعی به وجود نیاید. ایشان تاکید می کند که مسئله اصلی و کلیدی، مقابله با تهاجم گسترده علیه حرکت اسلامی در جهان است. منافع مذهب و تبلیغ آن، ذیل منافع اصلی و أهم دنیای اسلام باید تعریف شود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
✍️ تأثیر گذاری جریانی روش علامه حلّی در تعامل با دیگر مذاهب اسلامی 1️⃣ از مهم ترین آثار کلامی امامیه که تا کنون تأثیر جریانی در جهان اسلام داشته اند، کتاب های «منهاج الکرامة» و «نهج الحق و کشف الصدق» است. «علامه حلّی» در این دو کتاب، با بیانی محکم و مستند به أدله عقلی، قرآنی و روایی مورد قبول اهل سنت، مبانی اعتقادی شیعه را بیان و ثابت کرده است. 2️⃣ این کتب تحول بسیار مهمی در زمانه خود ایجاد نمود. تا جایی که بسیاری از بزرگان اهل سنت همانند فیروزآبادی، ابن تیمیه، ابن روزبهان و ... در مقام ردّ این کتب برآمدند. 3️⃣ در این میان ابن تیمیه حرانی، بنا به درخواست بسیاری از اهل سنت زمان خود، کتاب «منهاج السنة» را در ردّ «منهاج الکرامة» نوشت ولی به دلیل ادبیات تند، زننده، تنقیص اهل بیت علیهم السلام و انکار فضائل قطعی امیرالمومنین علیه السلام، از سوی علمای بزرگ اهل سنت همانند: ابن حجر عسقلانی، ابن حجر مکی، کوثری، غماری، سقاف و ... متهم به ناصبی گری شد! 4️⃣ در این باره، کوثری با انتقاد شدید از ابن تیمیه، در کتاب «الاشفاق» می نویسد: «ابن مطهر حلی، وقتی کتاب ابن تیمیه را مشاهده کرد گفت: اگر او سخنان من را فهمیده بود، به اشکالاتش پاسخ می گفتم ولی جواب من به او در عمل روشن خواهد شد. پاسخ عملی ابن مطهر، آن بود که توانست در قلب کشورهای اهل سنت، یک دولت غالی در تشیع (رافضی و شیعه اصطلاحی دوازده امامی) ایجاد کند و «خدابنده» پادشاه بلاد فارس، عراق و شرق آسیا نیز به مذهب او گروید. این دولت شیعه به خاطر تندی ابن تیمیه شکل گرفته و تا کنون نیز ادامه دارد» ⚠️ برای دیدن سند به تصویر پیوست مراجعه کنید! ✅ در دیدگاه امام خامنه ای، روش محکم علامه حلی در برخورد با مخالفین، یکی از مهم ترین الگوهای فقه تعاملی با دیگر مذاهب اسلامی است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
تبیین و نکات کلیدی حجت الاسلام و المسلمین دکتر یوسفعلی تبار در موضوع وحدت فرق اسلامی و دعوت غیر شیعیان به مکتب اهل بیت علیهم السلام 👇👇👇
﷽ یکی از ریشه های اختلاف نظر بین برخی باحثین مباحث امامت و آنانکه خود را قائل به وحدت اسلامی می دانند ناشی از بي توجهي به مقامهای متفاوتی است که بعضی لايه هاي آن با همديگر خلط شده و بعضا موجبات فهم غیر دقیقی از بیانات امامین انقلاب را فراهم مي آورد. 1. بستر انقلاب اسلامی بلا شک و شبهه در دل اندیشه شیعی رقم خورده و انقلاب اسلامی اصالتا یک انقلاب شیعی است. کما اینکه امام خمینی هم در وصیتنامه الهي-سياسي شان خیلی صریح به ائمه هدی اشاره و به آن افتخار می کنند. 2. انقلاب اسلامی برای شکست کفر و طاغوت محصور در تشیع نیست. لذا سیاست شیعه سازی لزوما در دستور کار نیست. هر چند غایت نهایی و افق بلند مدت این هست که همه در طریق هدایت به نور ولایت ائمه هدی قرار بگیرند و البته طبیعی هست که این هدف و افق بلند هم نیاز به داد و فریاد علنی ندارد و اتفاقا فریاد کردنش بسیار خطاست و نبايد با ذره بين دنبال چنين چيزي در بيانات امامين انقلاب گشت. ( اینجا دو نحوه از همکاری برای شکست کفر و طاغوت قابل تصور است: یکی همکاری در مقام عمل و دیگری قرابت تئوریک و عملی که در این باره ما باید بتوانیم یک تقریر از انقلاب اسلامی مطابق با مبانی اسلامی-قرانی که برای اهلسنت قابل پذیرش باشد تولید کنیم. حتی در یک سطح دیگر هم انقلاب اسلامی را می توان در قامت یک تئوری برای حاکمیت دینی در جهان مسیحیت تقریر کرد. لازمه این امر هم این نیست که ما از نکته 1 عدول کنیم بلکه سطح به سطح و لایه به لایه باید حرف تولید کنیم. تا دیگران را با خودمان همراه کنیم. در اینجا اگر خاطرتان باشد حضرت آقا در زمان وقوع انقلاب در مصر حرفی را به این مضمون بیان کردند که در جریان حرکت بیداری اسلامی جهان اسلام باید قانون اساسی ها تغییر پیدا کند و هندسه قانون اساسی ایران هندسه خوبی برای این تغییر است منتهی باید در کشورهای انقلاب کرده مطابق با مبانی مورد پذیرش آنها بومی سازی شود.) 3. (بلحاظ جامعه شناختی) روی آوردن به یک تفکر لزوما با اثبات اعتقادات نیست بلکه در نتیجه مواجهه با کارآمدی یک تفکر هم واقع میشود. ( علاقه زکزاکی به امام نتیجه مواجهه امام با استبداد عصر خودشان و درافتادن با استکبار بود یا علت شکل گیری سازمان جهاد اسلامی در مصر را ببینید یا آمدن آقای حسن تونو از مالزی به ایران در زمان جنگ یا خاطره آیت الله مروی از توسعه تشیع در تایلند و ... از طرف دیگر علاقه بخشی از مسلمین به غرب هم ناظر به همین نکته است که در طرف خودشان احساس رکود و ناکارآمدی دارند و نسبت به غرب احساس رشد و کارآمدی می کنند. لذا رجوع معرفتی بسمت آنچه که احساس کارآمدی در آن میشود در سطح اجتماعی مداوما اتفاق میفتد که غربگرایان جهان اسلام یا امثال همین آقای زکزاکی و تونو و شیعه در تایلند و ... مثالهایی برای این امر اجتماعی هستند. لذا یک امر غیر معرفتی باعث شده تا افراد کم کم از عقیده خودشان عدول کنند و سراغ اعتقادات و فکر دیگری بروند.) در جمع بندی این مطلب عرض میکنم که ما باید حواسمان را جمع کنیم تا ساحات مختلف انقلاب را به همدیگر تقلیل ندهیم و بخاطر یکی از دیگری عدول نکنیم، حرکت تهاجمی انقلاب را در لایه مبانی به یک حرکت تدافعی و مرده تقلیل ندهیم. ایضا افق های بلند مدت را در کوتاه مدت مطالبه نکنیم. از طرف دیگر در لایه سیاست گذاری وزنِ علت روی آوردن و اقبال به یک تفکر را با اثبات منطقی و عقیدتی آن خلط نکنیم و نیروهای فکری مان را بشکل صحیحی توزیع کنیم. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ با افتخار، نقد های شما را در کانال منعکس می کنیم 👇👇 @Alialialialiali_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ امیرالمؤمنین علیه‌السّلام وصیت کرده است که بدن طیّب و طاهر او را هنگام شب غسل دهند و دفن کنند. به راستی در خاندان پیغمبر، عجب سنّتی قرارداده شد! همان‌گونه که بدن فاطمه زهرا سلام‌اللَّه‌علیها را شبانه غسل دادند و غریبانه در نیمه شب دفن کردند، بدن امیرالمؤمنین علیه‌السّلام را نیز شبانه غسل دادند و غریبانه به خاک سپردند. کسانی که سالها بر فراز منبرها، علی را لعن کردند، اگر میدانستند محل دفنش کجاست، بعید نبود بروند قبر را بشکافند و اهانتی به جسد مطهّر امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام روا دارند. خطبه‌های نماز جمعه ۱۳/اسفند/۱۳۷۲ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ 🔶 مشاوره و تنها راه بیدار کردن عقل جمعی ✍️ «... چنانچه‌ در نامه‌ خود توجه‌ كرده‌ايد، براي‌ بيدار كردن‌ عقل‌ جمعي‌، چاره‌اي‌ جز مشاوره‌ و مناظره‌ نيست‌ و بدون‌ فضاي‌ انتقادي‌ سالم‌ و بدون‌ آزادي‌ بيان‌ و گفتگوي‌ آزاد با «حمايت‌ حكومت‌ اسلامي‌» و «هدايت‌ علماء و صاحبنظران‌»، توليد علم‌ و انديشه‌ ديني‌ و در نتيجه‌، تمدن‌سازي‌ و جامعه‌پردازي‌، ناممكن‌ يا بسيار مشكل‌ خواهد بود.» 📚 پاسخ‌ به‌ نامه‌ جمعي‌ از دانش‌آموختگان‌ و پژوهشگران‌ حوزه‌ علميه‌، 16 بهمن 1381 www.leader.ir/fa/content/2373 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍️ به و قائل شدن اعتبار و ارزش برای پادشاهان آنها با وجود ظلم و خودکامگی به دلیل آنها ار علیهم لسلام و تمامیت ارضی ایران 🔹پادشاهان صفوي، مايه افتخار ما هستند - مي دانيد، ما براي پادشاهان صفوي ارزش و اعتباري قائليم؛ چون پيرو مکتب اهل بيت بودند و استقلال و تماميّت ارضي ايران را حفظ کردند - اما شما ببينيد همين شاه عباس که يک چهره برجسته است، چقدر ظلمِ ناشي از خودکامگي محض کرده است. آن قدر از خويشاوندان خود را کشت و کور کرد که بعضي اشخاص مجبور شدند برخي از شاهزاده هاي صفوي را به گوشه اي ببرند و گم و گور کنند تا شاه از وجود آنها مطّلع نباشد! مثلاً دستور داد چهار پسر امام قلي خان را سر ببُرند و جلوِ او بگذارند؛ در صورتي که امام قلي خان جزو افرادي بود که به صفويه خيلي خدمت کرده بود؛ جزو خدّامِ قديمي صفويه و سرداران و سياستمداران صفويه بود؛ اما به خاطر وجود روح ديکتاتوري و استبداد در شاه، اين بلا سرِ او آمد...» 📚 بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار جوانان استان اصفهان،12 آبان 1380 www.leader.ir/fa/speech/2179 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏹ مظلومیت اهل بیت علیهم السلام؛ ضرورت تبیین معارف و هدایت شیعیان به سمت اهداف آنها ✍️ درباره‌ى اهل‌بيت(عليهم‌السّلام) هم مطلبى نمى‌گويم؛ جز اين‌كه عرض بكنم اين بزرگواران همواره بودند - «و لم نزل اهل البيت مظلومين» - و همچنان مظلوم هستند؛ به خاطر اين‌كه براى بسيارى از مسلمين، معارفشان شناخته نيست و راهشان مشخص نمى‌باشد. اين مسؤوليت به عهده‌ى ماست كه هرچه مى‌توانيم، در جهت معرفى اهل‌بيت و روشن كردن راه آنها و متشكل كردن پيروان آنها و به سمت تلاش كنيم. ما خواستيم كه اين مجمع جهانى اهل‌بيت (عليهم‌السّلام) در اين طريق كار يك مركز را بكند. 📚بيانات‌ در ديدار اعضاي‌ شوراي‌ عالي‌ مجمع‌ جهاني‌ اهل‌بيت‌(ع‌)، 4 مهر 1370 www.leader.ir/fa/speech/572 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ◀️ لزوم بحث و گفتگو و برای حل مشکلات جهان اسلام از دیدگاه مولوی محمد اسحاق مدنی ✍️ به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی محمد اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، وجود اختلاف را ضروری دانست و گفت: «مسلمانان اگر واقعاً می‌خواهند مشکلات جهان اسلام حل شود، حتماً گفت‌وگو و بحث و لازم است، ولی این گفت‌وگو باید بین افرادی باشد که اخلاص دارند و به دنبال حل مشکل هستند». 📌برای اطلاع از آخرین اخبار سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به ما در پیام رسان های ایتا، بله و روبیکا بپیوندید. https://eitaa.com/joinchat/3719889094C10898415b1 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341