eitaa logo
«پیروان امامین انقلاب»
301 دنبال‌کننده
131 عکس
29 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کلمه سواء
✍️ سعید امینایی 🔖درنگی در سخنان برادر ارجمند جناب آقای اسدپور درباره فهم قرآن (بخش ۲ از ۲) آنان به تجربه تاریخی استناد می‌کنند که تمام فرقه‌های اسلامی باورهای خود را به قرآن مستند می‌کنند و کل حزب بما لدیهم فرحون! از این رو ضروری می‌دانند پیش از ورود به وادی فهم قرآن، مفسر با احادیث اهل‌بیت علهیم السلام داشته باشد تا بتواند در چارچوب ثقل همتای قرآن، قرآن را فهم کند. رجوع کنید به مقدمه پنجم تفسیر صافی و همچنین مطالعه کنید این دو سطر از متن تفسیر المیزان درباره همین موضوع را که می‌فرماید: «فالذي ندب إليه: تفسيره من طريقه و الذي نهي عنه: تفسيره من غير طريقه و قد تبين أن المتعين في التفسير الاستمداد بالقرآن على فهمه و تفسير الآية بالآية و ذلك بالتدرب بالآثار المنقولة عن النبي و أهل بيته صلى الله عليه و عليهم و تهيئة ذوق مكتسب منها ثم الورود، و الله الهادي» (المیزان، ج3، ص87). 3. فرمودند: «روایات باید بر قرآن عرضه شود تا فهم شود؛ اما ما بر عکس رفتار می‌کنیم!» قطعا در فهم روایات باید به قرآن نظر داشت، اما این نافی طرف مقابل نیست. چرا که این دو ثقل، مکمل یکدیگرند. بنابراین طبق آنچه از متن المیزان ذکر شد، روایات هم در مقام اعتبارسنجی و هم در مقام فهم باید بر قرآن عرضه شوند و در طرف مقابل قرآن نیز در مقام فهم باید در کنار روایات فهم شود. به عبارت دیگر قرآن و حدیث صحیح در کنار هم ی هستند که در مقام فهم باید در کنار هم لحاظ شوند. 4. این سخنان به مخاطب القا می‌کند که قرآن با احادیث اهل بیت علیهم السلام ناسازگار است و اگر کسی حدیث‌خوانی کند (مثلا کافی بخواند) منحرف می‌شود! (برای مثال فهم قرآن در حد تفاسیر روایی که ذیل آنها آمده، مذمت شده). این در حالی است که مرجعیت اهل بیت و حدیث اهل بیت علیهم السلام در معرفت دینی دقیقاً در کنار قرآن تعریف شده است. حدیث متواتر ثقلین و احادیث متعدد دیگری که درباره جایگاه امام و نقش او به عنوان حجت الهی وجود دارند، تردیدی در این مطلب باقی نمی‌گذارند. تنها اشکالی که ممکن است مطرح شود، تفاوت سنت حاکیه و محکیه و مشکل دسترسی به است. اما چنین اشکالی ناظر به سخنان سخنران جایگاهی ندارد؛ چرا که سخنان او ناظر به حدیث به طور مطلق است و حتی حدیث صحیح را هم به حاشیه می‌راند. 5. آیا تنها نقش معرفتی روایات تخصیص و تقیید قرآن است؟!! آیا روایات هیچ افزوده معرفتی غیر از این ندارد؟!! اینکه سخنران می‌گوید قرآن کتاب اساسی و قانون اساسی است و روایات در حد تخصیص و تقیید است معنایی جز این ندارد؛ اما گمان نکنم از جناب هشام تا مرحوم امام و از کلینی تا خمینی رضوان الله علیهم کسی در میان شیعیان چنین نظری داشته باشد! الغرض نه امام و علامه رحمهما الله آن‌گونه که تصویر می‌کنند، قرآن‌بسنده بودند و نه حدیث‌گرایان ضد قرآن. اما پرسش اینجاست که چرا برخی با شعار ایجاد وحدت میان شیعه و سنی بلکه میان ادیان ابراهیمی، تلاش دارند تقابلی ساختگی و دروغین میان امام خمینی و دیگر علمای شیعه ایجاد کرده و همه را متحجر جلوه دهند؟ آیا هدف، موجه جلوه دادن اندیشه‌های ناسازگار با آموزه‌های شیعی است؟ والله العالم https://eitaa.com/kalame_sawa
هدایت شده از محمدتقی وکیل پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 پسربچه، آخرین لقمه‌اش تو دهانش بوده که شهید میشه لعنت به رژیم کودک‌کش @Vakilpour_ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
⏺ ما نمی توانیم از بحث های صریح اعتقادی مرتبط با حقانیت امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغة کوتاه بیاییم! 🔺در اوائل خلافت در خطبه ‏ى معروف شقشقيه‏: «ان محلى منها محل القطب من الرحى ينحدر عنى السيل و لا يرقى الى الطير» جايگاه من در خلافت جايگاه ميله ‏ى گرداننده‏ ى سنگ آسياب است. در هنگامى كه جمع شدند شوراى شش نفرى با عثمان‏ بيعت كردند: «لقد علمتم انى احق الناس بها من غيرى» يعنى اى مردم! يا اى مخاطبان من، خود شما مي دانيد كه من از همه كس به حكومت و خلافت اولى‏ ترم. يك حق معتقد است؛ اين چيزى است كه در نهج‏ البلاغه واضح است. البته دنبالش بلافاصله‏: «و والله لاسلمن ما سلمت امور المسلمين و لم يكن فيها جورُ الا على خاصه» مادامى كه فقط به من ظلم مي رود من صبر مي كنم، تسليمم، مادامى كه كارها بر محور خود انجام بگيرد من در خدمتم، عين همان بيانى كه در آغاز خلافت ابى‏ بكر هم، يعنى نسبت به آن دوران هم ايشان بيان فرمودند: «فامسكتُ يدى حتى رأيتُ راجعة الناس قد رجعت» اول دست از بيعت شستم، تسليم نشدم، بيعت نكردم، اما ديدم حوادثى دارد به وقوع مي پيوندد كه مصيبت آن حوادث براى اسلام و براى مسلمين و براى شخص على صعب تر و غيرقابل تحمل تر است از مصيبت از دست رفتن حق ولايت؛ بنابراين ولايت را يك حق مي داند و اين جاى انكار نيست. 🔻 خوب است همه ‏ى مسلمان ها به اين مسأله با چشم واقع‏ بينى نگاه كنند؛ اين كارى به بحث غوغايى و جدال‏ انگيز شيعه و سنى ندارد. ما امروز معتقديم كه در آفاق عالم اسلامى بايد برادران شيعه و سنى با هم و براى هم و در جوى مهربان زندگى كنند و اخوت اسلامى را از همه ‏ى چيزها بالاتر بدانند، و اين يك حقيقت است. امروز وظيفه همين است، هميشه وظيفه همين بوده، 👈اما يك بحث علمى و اعتقادى در نهج ‏البلاغه اين را به ما نشان مي دهد ما نمي توانيم چشم مان را روى هم بگذاريم و آنچه را كه نهج ‏البلاغه با صراحت دارد مي گويد اين را نديده بگيريم‏...» 📚 بيانات امام خامنه ای در اولين كنگره‏ى بين ‏المللى نهج ‏البلاغه در تاریخ: 29/ 02/ 1360 ✅ در نگاه امام خامنه ای، با وجود لزوم رعایت وحدت اسلامی، باید مسائل مرتبط با حقایق تاریخی ظلم به امیرالمومنین علیه السلام و مسائل علمی و اعتقادی مرتبط با امامت الهی را مطرح کرد! ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
⏺ ثمره تربیت بر محور فرهنگ سقیفه ✍️ آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔹« شما نمی ‌دانید این چه کار کرد! این آلوسی یک مفسر رسمی سنّی‌ هاست. شما این تفسیر آلوسی را ببینید می ‌گوید سؤال کردند که معاویه بهتر است یا عمر بن عبدالعزیز؟ چون عمر بن عبد العزیز چندین کار مثبت کرد. یکی به دستور امام باقر (سلام الله علیه) مسئله آن طلا و نقره مثقالی را به سکه تبدیل کرد که ضرب سکه در اسلام به راهنمایی امام باقر (سلام الله علیه) در عصر عمر بن العزیز بود (در اسلام البته)؛ یکی اینکه گفت این آیه سوره مبارکه «نحل» که ﴿إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسَانِ وَ إِیتَاءِ ذِی الْقُرْبَی﴾ را در خطبه‌ های نماز جمعه به جای لعن بر علی بن ابی طالب بخوانید؛ تا آن روز تمام خطبه ‌ها با لعن علی بن ابی طالب بود! 🔻آلوسی نقل می‌ کند که از کسی سؤال کردند که آیا معاویه بهتر است یا عمر بن عبدالعزیز؟ می ‌گوید غباری که در بینی اسب معاویه رفت این بهتر از صد عمر بن العزیز است! این را همین آلوسی در تفسیر روح المعانی ذیل همین ﴿وَ آخَرِینَ مِنْهُمْ﴾ نقل می ‌کند. 👈وقتی از اوّل به عداوت علی و اولاد علی تربیت بشوند همین است! 🔹 اینکه جابر بن عبدالله در کوچه ‌های مدینه راه می‌ رفت عصازنان می ‌گفت: «أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَی حُبِّ عَلِی» _علیه السلام_ برای همین است. 👈 این است که گفتند این بیان‌ ها را خوب روشن کنید و برای مردم بگویید.» 📚 سوره مبارکه جمعه جلسه سوم تاریخ: 1397/01/18 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ نکاتی ناب از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی /سوره احزاب، آیات 1 الی 5 : ✅در قلب دو مكتب جا نمي‌گيرد ✅حرفي كه مطابق با حق نباشد باطل است 🔸حضرت امير(سلام الله عليه) در ذيل اين آيه، فرمود كسي حبّ ما را دارد با دوستيِ دشمنان ما جمع نمي‌شود. 🔸نه انسان دو قلب دارد، نه در قلب دو مكتب جا مي‌گيرد؛ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ 🔸خب اگر هر كسي يك دل دارد و در يك دل دو مكتب جا نمي‌گيرد ديگر ممكن نيست شما هم غديري باشيد هم سقفي؛ هم غدير را قبول داشته باشيد هم سقيفه را، اينكه شدني نيست! 🔸فرمود دوستان ما هرگز دوستانِ دشمنان ما نيستند. 🔸پس چه در مسأله توحيد چه در مسأله وحي و نبوّت چه در مسأله امامت دو متضاد در يكديگر جا نمي‌گيرد. 🔸هم ايمان باشد هم كفر، هم ايمان باشد هم نفاق، هم غدير باشد هم سقيفه اين جمع نمي‌شود، لذا فرمود مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ... 🔸فرمود شما پيشنهاد كفار را بخواهي بپذيري با ايمان جمع نمي‌شود پيشنهاد منافق را بخواهي بپذيري با ايمان جمع نمي‌شود پيشنهاد سقفي را بخواهي بپذيري با غديري جمع نمي‌شود... 🔸اينها حرف باطل مي‌زنند، حرفي كه مطابق با حق نباشد باطل است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از کلمه سواء
35.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 هم‌جبهه‌گی با غیر شیعیان مدتی بود که به دنبال یافتن برهه‌ای از عصر حضور اهل بیت علیهم‌السلام بودم که بتواند در فهم وضعیت امروزمان (بایستگی هم‌جبهه‌گی با غیر شیعه) کمک کند. وقتی دیدم استاد ارجمند حجةالاسلام قنبریان نیز دقیقا انگشت روی همان نقطه که به نظر حقیر آمده بود گذاشتند، بسیار خرسند شدم. اما به گمانم این تطبیق تاریخی نيازمند یک تکمله مهم است. اگرچه حضرت علی علیه السلام با همه‌ی کسانی که به دنبال مقاومت در مقابل استکبار اموی بودند جبهه‌ی مستضعفان یکپارچه (متشکل از افرادی با باورهای مختلف) تشکیل دادند اما این مبارزه با استكبار همواره در راستای گسترش همه‌جانبه‌ی باور حق بود، به دیگر سخن تشیع سیاسی مقدمه‌ای برای گسترش تشیع عقیدتی بود و هرگز مجزی و مکفی از آن نبود. لذا چنان‌که خود استاد ارجمند نیز فرمودند، وجود مقدس حضرت به نماز تراویح یا دیگر بدعت‌ها اعتراض می‌کردند و درباره‌ی امامت خود و بطلان غاصبان احتجاج می‌فرمودند. اگرچه روشن است که این مهم را متناسب با ظرفیت لشکریان پیش می‌بردند نه به گونه‌ای که باعث واژگونی ایشان شود و همان تشیع سیاسی نیز از بین برود. به تعبیر خود وجود مقدس ایشان: (لتفرق عني جندي حتى أبقى وحدي أو قليل من شيعتي الذين عرفوا فضلي وفرض إمامتي) متأسفانه ما امروز همان‌طور که مبتلا به شیعیانی هستیم که تشیع را در تشیع مناسکی خلاصه می‌کنند، در سر دیگر طیف کسانی را داریم که تشیع را به تشیع سیاسی فروکاست می‌کنند. پرواضح است که قرار گرفتن شخصی با اعتقاد خوارج در سپاه امیر مؤمنان علیه‌السلام دلیلی بر صحت اعتقاد او نیست. https://eitaa.com/kalame_sawa
﷽ 🔸«عبدالرزاق لاهیجی» يكى از درخشان ترين چهره‌هاى علمى و فلسفى شيعه است. او از شاگردان برجسته ملاصدرا بوده و با نوشتن کتاب های بسیاری همانند «گوهر مراد» و «شورا»، مبانی انحرافی مخالفین اهل بیت علیهم السلام اعم از صوفیه و اهل سنت را با رویکردی تهاجمی به چالش کشیده است. ✍🏻 برای مثال او در یکی از مباحث خود، با اشاره به احادیث متواتر مرتبط با ارتداد اکثریت صحابه در منابع اهل سنت، چنین نتیجه گیری می کند: «... و ظاهر است بر عارف فطن كه ارتداد منسوب به صحابه بعد از پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلم و تبديل و تغيير، و احداث ما احدثوا، نتواند بود مگر آنچه با على و فاطمه، و با ساير اهل بيت - صلوات اللّه عليهم اجمعين - بى‌واسطه يا به واسطه كردند از غصب حقوق ايشان و دفع ايشان از مراتب و مقاماتى كه حقّ سبحانه و تعالى براى ايشان تعيين كرده بود و پيغمبر (ص) به آن خبر داده. و بالجمله پس هرگاه رسول (ص) خبر از ارتداد ايشان داده باشد و به صحّت رسيده و در كتب خود و صحاح احاديث خود نقل كنند؛ استبعاد ننمايند از پنهان داشتن خبرى چند (نصوص جلی مرتبط با ولایت امیرالمومنین ع) كه شنيده باشند، و بنابر اجتهاد و مصلحتى كه شما تجويز مى‌كنيد اظهار آن نكرده، يا انكار هم كرده؛ چه استبعاد بايد كرد؟!» ✅ مواجهه هجومی با قوی ترین استدلال ها مبتنی بر برهان و جدال احسن، روش علمای شیعه _ اعم از اخباری، اصولی، متکلمین، فلاسفه، عرفا و فقها _ در برخورد با مخالفین بوده است. چرا برخی از جریان های «وحدت نامنضبط» این رویکرد را تقبیح می کنند؟! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍ وظیفه گسترش تفکر امامت و مذهب شیعه و لزوم پاسخگویی به شبهات برای جلوگیری از آندلسی شدن جامعه! آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔸 امام رضا (علیه السلام) در زمان حیات خود هم مسائل فقه و احکام و مسائل شریعت را به خوبی بیان می کردند و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر می کردند، ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه ها نیز پیرو آن حضرت باشیم. ما همه در کنار سفره امامان نشسته ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده ایران است، برای اینکه در کشورهای دیگر، امام و امام مدار هست، اما امامت نیست! و اساس کار، این امامت و این تفکر اهل بیت و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند. 🔸 مردم ما واقعاً شیفته اهل بیت (علیهم السلام) هستند، اما این محبت، مادامی که معقول نباشد پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد. اسپانیای فعلی که اندلس سابق است، هم محور اسلام بود و هم محور مسیحیت؛ و چون مهد اسلام بود، مسیحیت هم آنجا پرفروغ بود؛ اما شبهات فکری و عدم پاسخ گویی به آن شبهات، کم کم دین را از اندلس گرفت و الآن هیچ خبری از اسلام و مسیحیت اصیل در آنجا نیست. 🔸 زیارت کردن و بوسیدن درب حرم برای همه مردم است، اما ما وظیفه داریم تا علم آورده و حرف تازه بیاوریم، ما قرآن کریم داریم، ما نهج البلاغه داریم، کتاب تمام نهج البلاغه باید در منزل تمامی ما شیعیان باشد، ما این معارف اهلبیت را باید به سطح جامعه بیاوریم. 📚 دیدار معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی با حضرت استاد تاریخ: 1403/02/27 ✅ یکی از مهمترین انحرافات جریان «وحدت نامنضبط» تقابل با تفکر لزوم گسترش تشیع و اندیشه امامت به جهان است. بالاتر برخی از آنها در لزوم پاسخگویی به شبهات نیز تشکیک می کنند! این تذهبون؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍🏻 مقدمه کتاب «فاطمه اسوه بشر» اثر آیت الله العظمی جوادی آملی: «... سهم (علیها السلام) در ماندگاری دین بسیار عظیم و سنگین است؛ در روزگار بعد از رحلت رسول (ص) که خورشید وجودش افول کرد، تنها ستاره ای که در آسمان غبارگرفته اسلام سوسو می زد و با صدای حزین و آرامَش، دل ها را مشتاق نگاه می داشت، (علیها السلام) بود. در دوران سخت که با حبس و زندان بردن همراه بود، تنها ناله ای که ماند و فریاد شد، ناله دختر رحمةٌ للعالمین بود که با کمال شهامت و شجاعت از دین و ماندگاری آن توسط حضرت علی (ع) می گفت و حقانیت او و بطلان دیگران را صلا می داد. از آنجا که شخصیت ستودنی فاطمه (س) و نقش به یادماندنی آن در حساس ترین فراز تاریخ اسلام باید همواره زنده و پویا باشد، سعی و تلاش مراکز دینی و فرهنگی که از منبع جوشان قرآن و عترت مایه می گیرند، در شناخت صحیح و شناسایی درست این ملکه دار هستی، بایستی اصیل و ناب باشد.» (ص 13) «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
«پیروان امامین انقلاب»
﷽ ◀️ صفویه و ✍ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در تبیین نقش صفویه و روش علمای شیعه در تقویت مذهب تشیع می فرماید: 📝... شاهان صفوی اگر نبودند، شاید هیچ گاه تشیّع در میان مردم ایران فراگیر و رسمی نمی‌شد. شاه سلیمان موقوفه‌ای را برای استنساخ و نشر بحارالأنوار مرحوم مجلسی قرار داده بود  و اینكه كتب مرحوم مجلسی دركشور منتشر و در منازل مردم كتاب‌های مجلسی وارد شده بود، در سایه حمایت همین شاهان بود و اگر آنها نبودند، این كار عملی نبود. در سال 1098 شاه سلیمان تصمیم می‌گیرد مقام شیخ الاسلامی را به مرحوم مجلسی اعطا كند. در «وقائع السنین والأعوام» خاتون آبادی كه در زمان حیات شاه سلیمان نوشته شده، آمده است كه شاه چند مرتبه كلمه التماس را به زبان خود جاری كرد، با اینكه این‌گونه تعابیر از زبان شاهان به‌ندرت خارج می‌شد. همچنین نوشته است كه هندی‌ها در دولتخانه شاهی بت می‌پرستیدند و مجلسی حدود دو ماه بعد از تصدّی شیخ الاسلامی، بتخانه آنها را خراب كرد. در آن زمان مقام شیخ الاسلامی مقام اول روحانی كشور بود كه همه تصرّفات مربوط به امور دینی به دستور او بود و مرحوم مجلسی تصدّی این مقام را پذیرفته بود، مشروط به اینكه مظاهر كفر را از بین ببرد و احكام شرع و تشیّع را بر ایران حاكم كند. در آن اوضاع اگر علمای شیعه و از جمله مرحوم مجلسی شاهان شیعی را تقویت نمی‌كردند، حكومت عثمانی كه متصل به ایران بود، ایران را نابود می‌كرد. شهادت ثالثه هر چند جزء اذان نیست، ولی در عین حال چون شعار شیعه شده، این شعار باید محفوظ بماند. ناصرالدین شاه بعد از اینكه با سختی بسیار شهر هرات را گرفت، همان روز اول دستور داد در آنجا اذان شیعی گفته شود؛ زیرا علامت حیازت آن جا همین اذان شیعی بود. شاهان قاجار و صفویه، بی‌دین نبودند و نباید فسادشان سبب شود كه ما بر تمام اعمال آنها خط بطلان بكشیم. در زمانی كه عثمانی می‌خواست ایران را ببلعد، اگر این علما در صفویه، مقابل حكومت قرار می‌گرفتند یا كوتاه می‌آمدند و حكومت شیعی را تأیید و تأكید نمی‌كردند، عثمانی غلبه می‌كرد. 20 آبان 1383ش   📚جرعه ای از دریا، ج4، ص394 ✅ با وجود این حقایق مسلم و خدمات برجسته علمای زمان صفویه به مذهب تشیع، جریان های «وحدت نامنضبط» با ناسپاسی از این خدمات برجسته، با عبارت های توهین آمیز، سخن از شکل گیری «شیعه قالتاق» می گویند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ شیخ بهایی، پایه‌گذار تشیع در دولت عثمانی ... . ✍🏻 آیت الله مدرسی در خاطرات خود اشاره به دیداری که با مرحوم واعظ زاده خراسانی داشته است می کند و می گوید: «... وقتی در همین مشهد به دیدن مرحوم آقای واعظ زاده خراسانی رفتم. ایشان از نظر تفسیر و تاریخ شخصیت بسیار بسیار عظیمی بود و به من محبت و لطف داشت. به ایشان گفتم: شیخ بهایی ۲۴ سالش بود که شیخ‌الاسلام ایران شد. گفت: بله شیخ‌الاسلام یعنی بزرگ‌ترین عالم. گفتم: ۵۴ سالگی هم ایشان دومرتبه شیخ‌الاسلام ایران شد. بین ۲۴ و ۵۴ شیخ کجا بود؟ فرمود نمی‌دانم. گفتم فرض کنید یک مرجعی ناگهانی نیست بشود و ۳۰ سال دیگر دوباره مرجع بشود. این چطور است و چرا کسی بحث نکرده؟ شیخ بهایی که اصالتاً جبل عاملی بود، یک کلاه نمدی پوشید، زبان عربی‌اش خوب بود و زبان انگلیسی هم بلد بود، در حکومت عثمانی‌ها رفت و به‌عنوان یک بازرگان اهل غرب خودش را مطرح کرد و تخم تشیع را آنجا کاشت. آقای واعظ زاده گفت از کجا می‌گویی؟ گفتم: تاریخ‌نویس‌های غرب گفته‌اند. این‌ها دقت‌ کرده‌اند در مملکت عثمانی که این‌قدر متعصب و ضد شیعه و در جنگ بوده‌اند، چه کسی توانست تشیع را در قالب تصوف پخش کند؟ به یک تاجری رسیدند و بعد معلوم شد که او همان شیخ بهایی بوده است؛ بنابراین گاهی اوقات ما باید از علم و آورده دیگران استفاده کنیم. https://www.mehrnews.com/news/4683383 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از بر ساحل عبقات
اجرای سیاست‌های دشمنان تشیع توسط برخی شیعیان در قالب تمدن و وحدت! سیاست مشترک کتب کلامی عامه و ردود آنها بر شیعیان در طول تاریخ، علاوه بر سعی در "ابطال استدلال شیعیان بر خلافت بلافصل امیرمؤمنان علیه‌السلام و اثبات خلافت خلفا" اثبات این مطلب نیز بوده که "میان اهل‌بیت و خلفا رفاقت و محبّت وجود داشته! و اهل‌سنّت، محبّان واقعی اهل‌بیت‌ بوده و شیعیان در این زمینه دروغگو و تفرقه‌افکن هستند." امروزه نیز سیاست اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای ضد شیعه و کتب متعددی که علیه مکتب اهل‌بیت منتشر می‌شود نیز همین است. آنها مدعی هستند علاوه بر رفاقت آل و اصحاب! علما و بزرگان اهل‌سنت نیز ارادت ویژه‌ای هم به آل و هم به اصحاب داشته‌اند! و آنها همواره حساب دو گروه نواصب و روافض را جدا می‌دانستند! بطلان این ادعاهای واهی با مطالعه‌ی کتب تاریخ و حدیث و رجال فريقين واضح است و علمای شیعه نیز ادله‌ی کافی و وافی در نقد این رفاقت‌های ساختگی بیان فرمودند. یک مؤسسه‌ی علمی_پژوهشی_تبلیغی نیز چند سالی است با عنوان "مبرة الآل والأصحاب" در کویت روی این نقطه‌ تمرکز کرده و آثار فراوانی در این حوزه منتشر کرده است. اما درد اینجاست که برخی در درون تشیع خائنانه یا جاهلانه همان سیاست‌ها را دنبال می‌کنند و همه‌ی فعالیت‌های خود را به نحو موجبه‌ کلیه مورد رضایت بزرگان شیعه و رهبر انقلاب معرفی می‌کنند. رک در این موضوع: https://eitaa.com/kalame_sawa/237 شما قرار بود اخوت میان شیعه و سنی را گسترش دهید. نه اخوت میان شیعه و ابو حنیفه را! ظاهرا رسالت شما تغییر کرده است ! اللهم إنا نشكو إليك فقد نبينا وغيبة ولينا @mir_hamedhoseyn_110
هدایت شده از بر ساحل عبقات
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 انتشار نخستین بار ویژه‌ی عید غدیر 👈 رهبر انقلاب: کتاب «الغدیر» نماد دفاع از امیرالمؤمنین و تشیع است ⚠️ اگر سراسر ۱۱ جلد کتاب الغدیر را بگردید یک توهین مانند آن چه روسیاه‌های انگلیسی‌مآب انجام میدهند، در آن وجود ندارد 🔻 رهبرانقلاب پس از شنیدن سرود‌ه‌ی یکی از شاعران در مدح امیرالمؤمنین علیه‌السلام: درباره‌ی الغدیر، البتّه کمتر در عالم شعر حرف زده شده؛ درحالی‌که میدانید، کتاب الغدیر، پایه‌اش پایه‌ی ادبیّات است یعنی اصلاً اسم کامل کتاب ، الغدیرفی‌الکتاب‌والسّنةوالادب است؛ [یعنی] در شعر تاریخیِ اسلام، مسئله‌ی را دنبال میکند و البتّه شرح میدهد. 🔹️ ایشان خب تجسّم و مثال دفاع از تشیّع بود؛ [امّا] شما نگاه کنید در کتاب الغدیر -در این یازده جلد کتابی که ایشان نوشته که البتّه تمام هم نشده- ببینید یک جایش از این توهینهایی که این روسیاه‌های انگلیسی‌مآب میکنند وجود دارد؟ همه‌ی این کتاب نگاه کنید؟ او است. 🔹️ در الغدیر -مرحوم امینی (رضوان‌ اللّه علیه) را که شما ندیده بودید، ما ایشان را مفصّل دیده بودیم؛ در جلسات متعدّد، منبرهایش را من دیده بودم- یک کلمه از این حرفهایی که بعضی‌ها بلدند و خیال میکنند که معنای بودن این است و بر زبان جاری میکنند، در این کتاب مفصّل یازده جلدی وجود ندارد و [با این حال] نماد دفاع از امیرالمؤمنین و نماد دفاع از تشیّع است؛ استقامت -یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن- معنایش این است. البتّه از قبیل ایشان، دیگران هم بودند؛ مرحوم سیّدشرف‌الدّین عاملی در لبنان و بعضی دیگر از بزرگان هم همین‌جورند. 🔺️ حالا [این درباره‌ی] ایشان، چون بحث الغدیر در میان بود. ان‌شاءاللّه موفّق باشید. ۹۵/۱۲/۰۵ 💻 @Khamenei_ir
«پیروان امامین انقلاب»
﷽ ⏺ فروکاست بحث کلیدی اعتقادی «امامت خاصه» به یک بحث صرفا تاریخی برای حذف اختلافات مذهبی ✍🏻 یکی از مهم ترین انحرافات جریان های «وحدت نامنضبط» فروکاست مباحث مرتبط با «امامت خاصه» به یک بحث صرفا تاریخی است. یکی از اندیشه ورزان وحدت در سایت «اخوت» چنین می گوید: «... اما مصداق امام را در بحث عقائد تعیین نمی کنید، بلکه مصداق آن را تاریخ بیان می کند. نبوت کلام است ولی محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله تاریخ، امامت کلام است وعقاید، ولی علی بن ابیطالب علیه السلام تاریخ. بنابراین شما در بحث عقاید کاری به اسم و خصوصیات فرد ندارید که با مشکل و تنش مواجه شوید.»(رک: تصویر سند) 🔹 این در حالی است که با مراجعه ساده به کتب کلامی علمای شیعه و اهل سنت روشن می شود که یکی از مهم ترین بحث های اعتقادی، امامت و نبوت خاصه است که در این باب سخن از تعیین مصداق خارجی امام و پیامبر بر حق است: ارشاد الطالبین الی نهج المسترشدین، صفحه: ۳۳۸ أصل الشیعة و أصولها، صفحه: ۶۸ أصول الإیمان (بغدادی)، صفحه: ۲۲۳ الإرشاد إلی قواطع الأدلة في أصول الإعتقاد، صفحه: ۱۶۷ الاعتماد في شرح واجب الاعتقاد، صفحه: ۸۷ الاقتصاد فیما یتعلق بالاعتقاد (شیخ طوسی)، صفحه: ۳۱۶ الإمامة في أهم الکتب الکلامیة، صفحه: ۲۲ المسلک في أصول الدین (المسلک في أصول الدین)، صفحه: ۲۱۴ شرح العقائد النسفیة (تفتازانی)، صفحه: ۹۵ شرح المقاصد، جلد: ۵، صفحه: ۲۶۴ نهج الحق و کشف الصدق‌، صفحه: ۱۷۱ حق الیقین، جلد: ۱، صفحه: ۱۵۷ ✅ یکی از مهم ترین انحرافات جریانات «وحدت نامنضبط» عدم توان تشخیص صحیح اختلافات و مدیریت آن است. فروکاست امر کلیدی اعتقادی مرتبط با امامت و نبوت، به یک امر صرفا تاریخی، خلاف واقعیت قطعی نزد همه فرق اسلامی و اصول اعتقادی آنها است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ حقیقت جنگ های امیرالمومنین در کلام امام خمینی «...حضرت امير سه جنگى‏ (جمل، صفین و نهروان) را كه كرده است با اصحاب پيغمبر، با نزديكان پيغمبر، با مقدس هاى حقه باز كرده است و اين براى مصلحت اسلام بوده است. گرچه من مى ‏دانم كه در بعض دل ها اشكال به حضرت امير هم هست، بعضى اشخاص به حضرت امير هم اشكال دارند، و لو جرأت نمى‏ كنند بگويند كه «چرا با مسلمان ها جنگ كرده است!» لكن حضرت امير تابع اسلام است، اسلام بگويد با مسلمين جنگ كن، جنگ مى ‏كند؛ بگويد با كفار جنگ كن، جنگ مى ‏كند، وقتى بنا شد يك طايفه ‏اى از مسلمين، اين ها توطئه كردند براى اينكه اسلامى كه مى ‏خواهد متولد بشود، اين را از بين ببرند و يك دسته ديگر هم اغفال كردند دنبال اين معنا، تكليف حضرت امير- سلام اللَّه عليه- است كه شمشير را بكشد و در سه جنگ با مسلمين [يعنى‏] كسانى كه اظهار اسلام مى ‏كردند و فرياد اسلام مى‏ كشيدند و همه ‏شان هم از صدام مسلمان تر بودند، شمشير را بكشد و در سه جنگ با مسلمان ها جنگ بكند براى اطاعت امر خدا و براى حفظ اساس اسلام. آن روزى كه اساس اسلام و اساس ديانت اسلام بستگى دارد به جنگ كردن با كسانى كه اظهار اسلام مى ‏كنند يا واقعاً هم مسلمان هستند، وقتى بنا بر اين شد، شمشير را بايد بكشند مسلمين و با آنها جنگ بكنند ...» 📚صحيفه امام ؛ ج‏19 ؛ ص214 ✅ فلسفه جنگ های امیرالمومنین (ع) حفظ اصل اسلام بوده است. کسانی از صحابه و نزدیکان رسول خدا (ص) که علیه آن حضرت شمشیر کشیدند، هدفشان از بین بردن اسلام بود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⚪️ صفویه‌ستیزی از کسروی تا دکتر شریعتی! 👈 ما آخر نفهمیدیم که تشیّع علوی با تشیّع صفوی چه فرقی دارد و چگونه شیعه بعد از صفویه از قبل آن قابل تفکیک است؟ 🎙 انتقاد دکتر ولایتی از دکتر شریعتی در بزرگداشت استاد ابوالحسنی (منذر) 🔹 دکتر ولایتی در اسفندماه سال ۹۰ در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: تاریخنگاری معاصر ما بعد از پیدایش مشروطه، به سمت دین زدایی حرکت کرد و استاد ابوالحسنی (منذر)، خدمت بزرگی را در بازگرداندن دین به برداشت‌های تاریخی انجام داد و یک تاریخنگاری ایرانی – اسلامی را به نمایش گذاشت. آثار ایشان درباره صفویه و دفاع از حکیم ابوالقاسم فردوسی و شیخ فضل الله نوری و... در همین راستا بود. 🔹[از جمله] یکی از پیامدهای تاریخنگاری [سکولار] بعد از مشروطه، صفویه ستیزی است. ستیز با صفویه در تاریخنگاری [ سکولار ] معاصر بدین جهت است که صفویه پایه گذار یک حکومت مبتنی بر محبت و پیروی اهل بیت (علیه‌السلام ) بود . در واقع ستیز با صفویه، به طور غیر مستقیم، ستیز با علمایی [مثل حضرت علامه مجلسی، محقق کرکی، شیخ بهایی و ...] بود که حکومت صفوی را روی تقویت تشیع در ایران حمایت می‌کردند. اکثریت صاحبان علم معاصر دوره صفویه کسانی بودند که مؤیّد این سلسله بودند ؛ منهای مظالمی که وجود داشت مثل بقیه [شاهان و سلسله‌ها]. 🔹اصلاً بنای آنها [ تاریخنگاران سکولار ] این بود با صفویه بستیزند و شما صفویه‌ستیزی را از آنجایی که کسروی [در آثارش] می‌نویسد تا دیگران [می‌بینید] ؛ حتی کسانی که خود را خواهان دفاع از تشیّع می‌دانستند، می‌گفتند: «ما داریم از تشیّعی دفاع می‌کنیم که غیر صفوی است، ها ! یعنی تشیّع علوی»! [نگاه کنید به کتاب تشیع صفوی و علوی دکتر شریعتی] 🔹که حالا ما نفهمیدیم که فرق تشیّع علوی با تشیّع دوره صفوی دقیقاً چیست؟ چون بخش مهمی از بزرگان شیعه از بعد از صفویه هستند ؛ حالا چجوری می‌توان اینها را از هم جدا کرد که بخشی از آنها علوی هستند و بخشی از آنها صفوی هستند ؛ ما که نفهمیدیم ! و بعد هم مگر غیر از این بود که در مشروطه، پرچم عدالتخواهی را همین علما برداشتند [ولی متاسفانه] بست نشینی سفارت انگلیس آمد و جایگزین مهاجرت علما به حرم حضرت معصومه (س) شد. تکاپوی ملا علی کنی و میرزای شیرازی و علمای بزرگ ما هم در دوران معاصر [از بعد از صفویه] صورت گرفت. 🔰 دکتر ولایتی در جای دیگر اعلام داشت: 🔹ایران بدون صفویه از اعتبار فعلی برخوردار نمی شد و بازسازی هویت ایران مدیون صفویه است. تمام حکومت های ایران پس از صفویه سرسفره صفویه نشستند و ایران یکپارچه امروز مدیون صفویه است. صفویه فرهنگ اهل بیت را در کشور احیا کرد زیرا که تمسک به اهل بیت (ع) همان تمسک به اسلام است، صفویه تشیع را در ایران احیا کرد و با تشیع باعث اتحاد کشور شد. تشکیل سلسله صفویه شرایط را برای آزادی ،آموزش و پژوهش فراهم آورد و ایران را به مکانی برای علما و محققان شیعه تبدیل کرد. ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 گسترش شبکه‌های شیعه در قم، ری و خراسان با مديريت امام هادی(علیه‌السلام) ✏️ رهبر انقلاب: در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت  هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. ✏️ این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. 🗓 ۱۵ ذی‌الحجه، سالروز ولادت (علیه‌السلام) 💻‌ Farsi.Khamenei.ir
⏺ مقابله و افشاگری ائمه علیهم السلام در مقابل تحریف ها علمای درباری اموی و عباسی «... اين حالت در دوران خلافت هاى اموى و عباسى هم وجود داشت. لذا براى اينكه اسلام را از روح و حقيقت خود خالى كنند، عده ‏اى مزدور قلم به مزد و زبان به مزد داشتند. پول مي دادند، حديث درست مي كردند؛ پول مي دادند، منقبت براى آنها درست مي كردند؛ پول مي دادند، كتاب براى آنها مي نوشتند. مي گويد وقتى سليمان بن ‏عبدالملك از دنيا رفت، ما ديديم كتاب هاى فلان عالم بزرگ- كه اسمش را نمي آورم- بر حيوانات بار شد، بر استرها بار شد و از خزانه ‏ سليمان ‏بن عبدالملك بيرون آمد. يعنى اين كتاب‏ نويس، اين محدث بزرگ، اين عالم معروف كه اين همه نام او در كتاب هاى اسلامى وجود دارد، اين براى سليمان بن ‏عبدالملك كتاب مي نوشت! خب، كتابى كه براى سليمان‏ بن عبدالملك نوشته بشود، شما توقع داريد در اين كتاب چيزى باشد كه سليمان بن ‏عبدالملك را ناخوش بيايد؟ خب سليمان بن‏ عبدالملكى كه ظلم مي كند، شراب مي خورد، با كفار مي سازد، مسلمين را زير فشار قرار مي دهد، بين مردم تبعيض قائل مي شود، فقرا را روي شان فشار مي آورد، اموال مردم را مي گيرد، اين چه جور اسلامى را مي پسندد؟ اين درد بزرگ جامعه ما، جامعه اسلامى در طول قرن هاى اول بود. 👈ائمه (عليهم السّلام) اين را مي ديدند، احساس مي كردند كه ميراث ارزشمند پيغمبر- يعنى احكام اسلامى كه بايد براى طول تاريخ بماند و انسانها را در تمام ادوار تاريخ هدايت بكند- دستخوش تحريف شده. يكى از هدف هاى ائمه كه خيلى هم مهم بود، تبيين درست اسلام و تفسير حقيقى قرآن و تحريف ها و تحريف ‏كننده ‏ها بود. نگاه كنيد در كلمات ائمه (عليهم السّلام)، مي بينيد آنچه كه گفته شده، در موارد بسيارى ناظر به آن چيزهائى است كه به نام اسلام، علما و فقها و محدثين وابسته به دستگاه ‏هاى حكومت و دربار هاى سلطنتى گفته بودند. 👈ائمه آنها را رد مي كردند و حقايق را بيان مي كردند؛ اين يك و بزرگ براى ائمه، كه تبيين احكام اسلامى بود؛ اين يك. خب خود همين كار يك ماهيت سياسى دارد. يعنى وقتى كه ما ميدانيم كه تحريف با تحريك دستگاه سلطنت و خلافت انجام مي گيرد و قلم به مزدها و مزدور هاى على ‏الظاهر عالم، براى خاطر سلاطين و حكمرانان تحريف مي كنند، طبيعى است كه اگر كسى عليه آن تحريف ها اقدام بكند، يقيناً كارى برخلاف سياست آن حكام و سلاطين انجام داده...» 📚 خطبه ‏هاى نماز جمعه تهران در تاریخ 23 فروردین 1364 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
4_6030329079394211896.mp3
5.42M
🎧 | امام هادی علیه‌السلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند 💻‌ Farsi.Khamenei.ir ✅ اختلاف دیدگاه جریان های وحدت نامنضبط را با مبانی فکری امام خامنه ای ملاحظه کنید! در حالی که این جریان های منحرف هر نوع دعوت و استبصار و شبکه سازی شیعه را اندیشه ای خطا و خلاف وحدت می دانند، امام خامنه ای صریحا تبلیغ امامت، اندیشه تشیع و شبکه سازی برای شیعه را از خصوصیات امام هادی علیه السلام می داند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ حقایق مرتبط با «سقیفه» را می توان نوشت و در همه دنیا هم چاپ و منتشر کرد! ✍🏻 مقام معظم رهبری در تاریخ 30 مهر ماه 1368 در بيانات در ديدار با اعضاى بنياد دائرةالمعارف اسلامى می فرماید: «... اما اگر جزو اعتقادات و معارف لازم المعرفه و لازم الاعتقاد بود، بايد به آسانى از آن نگذريم از جمله جاهايى كه خيلى راحت مى ‏شود حق مطلب را ادا كرد و هيچ مشكلى وجود ندارد و بدون آنكه از اصول كار هم خارج بشويم و از آن چيزهايى هم كه خودمان قبول داريم، بيرون برويم، همين دائرةالمعارف است. مثلًا راجع به كلمه‏ «سقيفه‏» كه در حرف «سين» خواهد آمد، ما «سقيفه‏» را درست شرح مى ‏دهيم و نظرات اهل سنت و شيعه را نيز در كنار هم بيان مى ‏كنيم. عقيده‏ ام اين است كه مى ‏شود نوشت و خوب هم مى ‏شود نوشت كه بشود در همه‏ دنيا هم چاپ و منتشر كرد.» ✅ در دیدگاه امام خامنه ای حساس ترین برهه های اختلافی تاریخی را می توان با روشی حکیمانه و صحیح بیان کرد و در تمام دنیا منتشر نمود ولی در دیدگاه برخی جریان های «وحدت نامنضبط» هر نوع طرح مسائل اختلاف انگیز _ همانند ماجرای سقیفه که حاکی از مطاعن، مثالب و انحرافات برخی از صحابه مهم نزد اهل سنت است_ خلاف وحدت است! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341