«پیروان امامین انقلاب»
﷽
◀️ صفویه و #شیعه_قالتاق
✍ آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی در تبیین نقش صفویه و روش علمای شیعه در تقویت مذهب تشیع می فرماید:
📝... شاهان صفوی اگر نبودند، شاید هیچ گاه تشیّع در میان مردم ایران فراگیر و رسمی نمیشد. شاه سلیمان موقوفهای را برای استنساخ و نشر بحارالأنوار مرحوم مجلسی قرار داده بود و اینكه كتب مرحوم مجلسی دركشور منتشر و در منازل مردم كتابهای مجلسی وارد شده بود، در سایه حمایت همین شاهان بود و اگر آنها نبودند، این كار عملی نبود.
در سال 1098 شاه سلیمان تصمیم میگیرد مقام شیخ الاسلامی را به مرحوم مجلسی اعطا كند. در «وقائع السنین والأعوام» خاتون آبادی كه در زمان حیات شاه سلیمان نوشته شده، آمده است كه شاه چند مرتبه كلمه التماس را به زبان خود جاری كرد، با اینكه اینگونه تعابیر از زبان شاهان بهندرت خارج میشد. همچنین نوشته است كه هندیها در دولتخانه شاهی بت میپرستیدند و مجلسی حدود دو ماه بعد از تصدّی شیخ الاسلامی، بتخانه آنها را خراب كرد.
در آن زمان مقام شیخ الاسلامی مقام اول روحانی كشور بود كه همه تصرّفات مربوط به امور دینی به دستور او بود و مرحوم مجلسی تصدّی این مقام را پذیرفته بود، مشروط به اینكه مظاهر كفر را از بین ببرد و احكام شرع و تشیّع را بر ایران حاكم كند. در آن اوضاع اگر علمای شیعه و از جمله مرحوم مجلسی شاهان شیعی را تقویت نمیكردند، حكومت عثمانی كه متصل به ایران بود، ایران را نابود میكرد.
شهادت ثالثه هر چند جزء اذان نیست، ولی در عین حال چون شعار شیعه شده، این شعار باید محفوظ بماند. ناصرالدین شاه بعد از اینكه با سختی بسیار شهر هرات را گرفت، همان روز اول دستور داد در آنجا اذان شیعی گفته شود؛ زیرا علامت حیازت آن جا همین اذان شیعی بود.
شاهان قاجار و صفویه، بیدین نبودند و نباید فسادشان سبب شود كه ما بر تمام اعمال آنها خط بطلان بكشیم. در زمانی كه عثمانی میخواست ایران را ببلعد، اگر این علما در صفویه، مقابل حكومت قرار میگرفتند یا كوتاه میآمدند و حكومت شیعی را تأیید و تأكید نمیكردند، عثمانی غلبه میكرد.
20 آبان 1383ش
📚جرعه ای از دریا، ج4، ص394
✅ با وجود این حقایق مسلم و خدمات برجسته علمای زمان صفویه به مذهب تشیع، جریان های «وحدت نامنضبط» با ناسپاسی از این خدمات برجسته، با عبارت های توهین آمیز، سخن از شکل گیری «شیعه قالتاق» می گویند!
#شیعه_قالتاق
#وحدت
#وحدت_نامنضبط
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏺ شیخ بهایی، پایهگذار تشیع در دولت عثمانی ... .
✍🏻 آیت الله مدرسی در خاطرات خود اشاره به دیداری که با مرحوم واعظ زاده خراسانی داشته است می کند و می گوید:
«... وقتی در همین مشهد به دیدن مرحوم آقای واعظ زاده خراسانی رفتم. ایشان از نظر تفسیر و تاریخ شخصیت بسیار بسیار عظیمی بود و به من محبت و لطف داشت. به ایشان گفتم: شیخ بهایی ۲۴ سالش بود که شیخالاسلام ایران شد. گفت: بله شیخالاسلام یعنی بزرگترین عالم. گفتم: ۵۴ سالگی هم ایشان دومرتبه شیخالاسلام ایران شد. بین ۲۴ و ۵۴ شیخ کجا بود؟ فرمود نمیدانم. گفتم فرض کنید یک مرجعی ناگهانی نیست بشود و ۳۰ سال دیگر دوباره مرجع بشود. این چطور است و چرا کسی بحث نکرده؟ شیخ بهایی که اصالتاً جبل عاملی بود، یک کلاه نمدی پوشید، زبان عربیاش خوب بود و زبان انگلیسی هم بلد بود، در حکومت عثمانیها رفت و بهعنوان یک بازرگان اهل غرب خودش را مطرح کرد و تخم تشیع را آنجا کاشت. آقای واعظ زاده گفت از کجا میگویی؟ گفتم: تاریخنویسهای غرب گفتهاند. اینها دقت کردهاند در مملکت عثمانی که اینقدر متعصب و ضد شیعه و در جنگ بودهاند، چه کسی توانست تشیع را در قالب تصوف پخش کند؟ به یک تاجری رسیدند و بعد معلوم شد که او همان شیخ بهایی بوده است؛ بنابراین گاهی اوقات ما باید از علم و آورده دیگران استفاده کنیم.
https://www.mehrnews.com/news/4683383
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از بر ساحل عبقات
اجرای سیاستهای دشمنان تشیع توسط برخی شیعیان در قالب تمدن و وحدت!
سیاست مشترک کتب کلامی عامه و ردود آنها بر شیعیان در طول تاریخ، علاوه بر سعی در "ابطال استدلال شیعیان بر خلافت بلافصل امیرمؤمنان علیهالسلام و اثبات خلافت خلفا" اثبات این مطلب نیز بوده که "میان اهلبیت و خلفا رفاقت و محبّت وجود داشته! و اهلسنّت، محبّان واقعی اهلبیت بوده و شیعیان در این زمینه دروغگو و تفرقهافکن هستند."
امروزه نیز سیاست اصلی شبکههای ماهوارهای ضد شیعه و کتب متعددی که علیه مکتب اهلبیت منتشر میشود نیز همین است.
آنها مدعی هستند علاوه بر رفاقت آل و اصحاب! علما و بزرگان اهلسنت نیز ارادت ویژهای هم به آل و هم به اصحاب داشتهاند! و آنها همواره حساب دو گروه نواصب و روافض را جدا میدانستند!
بطلان این ادعاهای واهی با مطالعهی کتب تاریخ و حدیث و رجال فريقين واضح است و علمای شیعه نیز ادلهی کافی و وافی در نقد این رفاقتهای ساختگی بیان فرمودند.
یک مؤسسهی علمی_پژوهشی_تبلیغی نیز چند سالی است با عنوان "مبرة الآل والأصحاب" در کویت روی این نقطه تمرکز کرده و آثار فراوانی در این حوزه منتشر کرده است.
اما درد اینجاست که برخی در درون تشیع خائنانه یا جاهلانه همان سیاستها را دنبال میکنند و همهی فعالیتهای خود را به نحو موجبه کلیه مورد رضایت بزرگان شیعه و رهبر انقلاب معرفی میکنند.
رک در این موضوع:
https://eitaa.com/kalame_sawa/237
شما قرار بود اخوت میان شیعه و سنی را گسترش دهید. نه اخوت میان شیعه و ابو حنیفه را!
ظاهرا رسالت شما تغییر کرده است !
اللهم إنا نشكو إليك فقد نبينا وغيبة ولينا
@mir_hamedhoseyn_110
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 انتشار نخستین بار ویژهی عید غدیر
👈 رهبر انقلاب: کتاب «الغدیر» نماد دفاع از امیرالمؤمنین و تشیع است
⚠️ اگر سراسر ۱۱ جلد کتاب الغدیر را بگردید یک توهین مانند آن چه روسیاههای انگلیسیمآب انجام میدهند، در آن وجود ندارد
🔻 رهبرانقلاب پس از شنیدن سرودهی یکی از شاعران در مدح امیرالمؤمنین علیهالسلام: دربارهی الغدیر، البتّه کمتر در عالم شعر حرف زده شده؛ درحالیکه میدانید، کتاب الغدیر، پایهاش پایهی ادبیّات است یعنی اصلاً اسم کامل کتاب #الغدیر، الغدیرفیالکتابوالسّنةوالادب است؛ [یعنی] در شعر تاریخیِ اسلام، مسئلهی #غدیر را دنبال میکند و البتّه شرح میدهد.
🔹️ ایشان خب تجسّم و مثال دفاع از تشیّع بود؛ [امّا] شما نگاه کنید در کتاب الغدیر -در این یازده جلد کتابی که ایشان نوشته که البتّه تمام هم نشده- ببینید یک جایش از این توهینهایی که این روسیاههای انگلیسیمآب میکنند وجود دارد؟ همهی این کتاب نگاه کنید؟ او #نماد_دفاع_از_تشیّع است.
🔹️ در الغدیر -مرحوم امینی (رضوان اللّه علیه) را که شما ندیده بودید، ما ایشان را مفصّل دیده بودیم؛ در جلسات متعدّد، منبرهایش را من دیده بودم- یک کلمه از این حرفهایی که بعضیها بلدند و خیال میکنند که معنای #شیعه بودن این است و بر زبان جاری میکنند، در این کتاب مفصّل یازده جلدی وجود ندارد و [با این حال] نماد دفاع از امیرالمؤمنین و نماد دفاع از تشیّع است؛ استقامت -یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن- معنایش این است. البتّه از قبیل ایشان، دیگران هم بودند؛ مرحوم سیّدشرفالدّین عاملی در لبنان و بعضی دیگر از بزرگان هم همینجورند.
🔺️ حالا [این دربارهی] ایشان، چون بحث الغدیر در میان بود. انشاءاللّه موفّق باشید. ۹۵/۱۲/۰۵
💻 @Khamenei_ir
«پیروان امامین انقلاب»
﷽
⏺ فروکاست بحث کلیدی اعتقادی «امامت خاصه» به یک بحث صرفا تاریخی برای حذف اختلافات مذهبی
✍🏻 یکی از مهم ترین انحرافات جریان های «وحدت نامنضبط» فروکاست مباحث مرتبط با «امامت خاصه» به یک بحث صرفا تاریخی است. یکی از اندیشه ورزان وحدت در سایت «اخوت» چنین می گوید:
«... اما مصداق امام را در بحث عقائد تعیین نمی کنید، بلکه مصداق آن را تاریخ بیان می کند. نبوت کلام است ولی محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله تاریخ، امامت کلام است وعقاید، ولی علی بن ابیطالب علیه السلام تاریخ. بنابراین شما در بحث عقاید کاری به اسم و خصوصیات فرد ندارید که با مشکل و تنش مواجه شوید.»(رک: تصویر سند)
🔹 این در حالی است که با مراجعه ساده به کتب کلامی علمای شیعه و اهل سنت روشن می شود که یکی از مهم ترین بحث های اعتقادی، امامت و نبوت خاصه است که در این باب سخن از تعیین مصداق خارجی امام و پیامبر بر حق است:
ارشاد الطالبین الی نهج المسترشدین، صفحه: ۳۳۸
أصل الشیعة و أصولها، صفحه: ۶۸
أصول الإیمان (بغدادی)، صفحه: ۲۲۳
الإرشاد إلی قواطع الأدلة في أصول الإعتقاد، صفحه: ۱۶۷
الاعتماد في شرح واجب الاعتقاد، صفحه: ۸۷
الاقتصاد فیما یتعلق بالاعتقاد (شیخ طوسی)، صفحه: ۳۱۶
الإمامة في أهم الکتب الکلامیة، صفحه: ۲۲
المسلک في أصول الدین (المسلک في أصول الدین)، صفحه: ۲۱۴
شرح العقائد النسفیة (تفتازانی)، صفحه: ۹۵
شرح المقاصد، جلد: ۵، صفحه: ۲۶۴
نهج الحق و کشف الصدق، صفحه: ۱۷۱
حق الیقین، جلد: ۱، صفحه: ۱۵۷
✅ یکی از مهم ترین انحرافات جریانات «وحدت نامنضبط» عدم توان تشخیص صحیح اختلافات و مدیریت آن است. فروکاست امر کلیدی اعتقادی مرتبط با امامت و نبوت، به یک امر صرفا تاریخی، خلاف واقعیت قطعی نزد همه فرق اسلامی و اصول اعتقادی آنها است.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏺ حقیقت جنگ های امیرالمومنین در کلام امام خمینی
«...حضرت امير سه جنگى (جمل، صفین و نهروان) را كه كرده است با اصحاب پيغمبر، با نزديكان پيغمبر، با مقدس هاى حقه باز كرده است و اين براى مصلحت اسلام بوده است. گرچه من مى دانم كه در بعض دل ها اشكال به حضرت امير هم هست، بعضى اشخاص به حضرت امير هم اشكال دارند، و لو جرأت نمى كنند بگويند كه «چرا با مسلمان ها جنگ كرده است!» لكن حضرت امير تابع اسلام است، اسلام بگويد با مسلمين جنگ كن، جنگ مى كند؛ بگويد با كفار جنگ كن، جنگ مى كند، وقتى بنا شد يك طايفه اى از مسلمين، اين ها توطئه كردند براى اينكه اسلامى كه مى خواهد متولد بشود، اين را از بين ببرند و يك دسته ديگر هم اغفال كردند دنبال اين معنا، تكليف حضرت امير- سلام اللَّه عليه- است كه شمشير را بكشد و در سه جنگ با مسلمين [يعنى] كسانى كه اظهار اسلام مى كردند و فرياد اسلام مى كشيدند و همه شان هم از صدام مسلمان تر بودند، شمشير را بكشد و در سه جنگ با مسلمان ها جنگ بكند براى اطاعت امر خدا و براى حفظ اساس اسلام. آن روزى كه اساس اسلام و اساس ديانت اسلام بستگى دارد به جنگ كردن با كسانى كه اظهار اسلام مى كنند يا واقعاً هم مسلمان هستند، وقتى بنا بر اين شد، شمشير را بايد بكشند مسلمين و با آنها جنگ بكنند ...»
📚صحيفه امام ؛ ج19 ؛ ص214
✅ فلسفه جنگ های امیرالمومنین (ع) حفظ اصل اسلام بوده است. کسانی از صحابه و نزدیکان رسول خدا (ص) که علیه آن حضرت شمشیر کشیدند، هدفشان از بین بردن اسلام بود.
#وحدت
#جهاد_تبیین
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
⚪️ صفویهستیزی از کسروی تا دکتر شریعتی!
👈 ما آخر نفهمیدیم که تشیّع علوی با تشیّع صفوی چه فرقی دارد و چگونه شیعه بعد از صفویه از قبل آن قابل تفکیک است؟
🎙 انتقاد دکتر ولایتی از دکتر شریعتی در بزرگداشت استاد ابوالحسنی (منذر)
🔹 دکتر ولایتی در اسفندماه سال ۹۰ در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
تاریخنگاری معاصر ما بعد از پیدایش مشروطه، به سمت دین زدایی حرکت کرد و استاد ابوالحسنی (منذر)، خدمت بزرگی را در بازگرداندن دین به برداشتهای تاریخی انجام داد و یک تاریخنگاری ایرانی – اسلامی را به نمایش گذاشت. آثار ایشان درباره صفویه و دفاع از حکیم ابوالقاسم فردوسی و شیخ فضل الله نوری و... در همین راستا بود.
🔹[از جمله] یکی از پیامدهای تاریخنگاری [سکولار] بعد از مشروطه، صفویه ستیزی است. ستیز با صفویه در تاریخنگاری [ سکولار ] معاصر بدین جهت است که صفویه پایه گذار یک حکومت مبتنی بر محبت و پیروی اهل بیت (علیهالسلام ) بود . در واقع ستیز با صفویه، به طور غیر مستقیم، ستیز با علمایی [مثل حضرت علامه مجلسی، محقق کرکی، شیخ بهایی و ...] بود که حکومت صفوی را روی تقویت تشیع در ایران حمایت میکردند. اکثریت صاحبان علم معاصر دوره صفویه کسانی بودند که مؤیّد این سلسله بودند ؛ منهای مظالمی که وجود داشت مثل بقیه [شاهان و سلسلهها].
🔹اصلاً بنای آنها [ تاریخنگاران سکولار ] این بود با صفویه بستیزند و شما صفویهستیزی را از آنجایی که کسروی [در آثارش] مینویسد تا دیگران [میبینید] ؛ حتی کسانی که خود را خواهان دفاع از تشیّع میدانستند، میگفتند: «ما داریم از تشیّعی دفاع میکنیم که غیر صفوی است، ها ! یعنی تشیّع علوی»! [نگاه کنید به کتاب تشیع صفوی و علوی دکتر شریعتی]
🔹که حالا ما نفهمیدیم که فرق تشیّع علوی با تشیّع دوره صفوی دقیقاً چیست؟ چون بخش مهمی از بزرگان شیعه از بعد از صفویه هستند ؛ حالا چجوری میتوان اینها را از هم جدا کرد که بخشی از آنها علوی هستند و بخشی از آنها صفوی هستند ؛ ما که نفهمیدیم ! و بعد هم مگر غیر از این بود که در مشروطه، پرچم عدالتخواهی را همین علما برداشتند [ولی متاسفانه] بست نشینی سفارت انگلیس آمد و جایگزین مهاجرت علما به حرم حضرت معصومه (س) شد. تکاپوی ملا علی کنی و میرزای شیرازی و علمای بزرگ ما هم در دوران معاصر [از بعد از صفویه] صورت گرفت.
🔰 دکتر ولایتی در جای دیگر اعلام داشت:
🔹ایران بدون صفویه از اعتبار فعلی برخوردار نمی شد و بازسازی هویت ایران مدیون صفویه است. تمام حکومت های ایران پس از صفویه سرسفره صفویه نشستند و ایران یکپارچه امروز مدیون صفویه است. صفویه فرهنگ اهل بیت را در کشور احیا کرد زیرا که تمسک به اهل بیت (ع) همان تمسک به اسلام است، صفویه تشیع را در ایران احیا کرد و با تشیع باعث اتحاد کشور شد. تشکیل سلسله صفویه شرایط را برای آزادی ،آموزش و پژوهش فراهم آورد و ایران را به مکانی برای علما و محققان شیعه تبدیل کرد.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 گسترش شبکههای شیعه در قم، ری و خراسان با مديريت امام هادی(علیهالسلام)
✏️ رهبر انقلاب: در شهر سامرا عدهای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیلهی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند.
✏️ این شبکههای شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند.
🗓 ۱۵ ذیالحجه، سالروز ولادت #امام_هادی(علیهالسلام)
💻 Farsi.Khamenei.ir
﷽
⏺ مقابله و افشاگری ائمه علیهم السلام در مقابل تحریف ها علمای درباری اموی و عباسی
«... اين حالت در دوران خلافت هاى اموى و عباسى هم وجود داشت. لذا براى اينكه اسلام را از روح و حقيقت خود خالى كنند، عده اى مزدور قلم به مزد و زبان به مزد داشتند. پول مي دادند، حديث درست مي كردند؛ پول مي دادند، منقبت براى آنها درست مي كردند؛ پول مي دادند، كتاب براى آنها مي نوشتند. مي گويد وقتى سليمان بن عبدالملك از دنيا رفت، ما ديديم كتاب هاى فلان عالم بزرگ- كه اسمش را نمي آورم- بر حيوانات بار شد، بر استرها بار شد و از خزانه سليمان بن عبدالملك بيرون آمد. يعنى اين كتاب نويس، اين محدث بزرگ، اين عالم معروف كه اين همه نام او در كتاب هاى اسلامى وجود دارد، اين براى سليمان بن عبدالملك كتاب مي نوشت! خب، كتابى كه براى سليمان بن عبدالملك نوشته بشود، شما توقع داريد در اين كتاب چيزى باشد كه سليمان بن عبدالملك را ناخوش بيايد؟ خب سليمان بن عبدالملكى كه ظلم مي كند، شراب مي خورد، با كفار مي سازد، مسلمين را زير فشار قرار مي دهد، بين مردم تبعيض قائل مي شود، فقرا را روي شان فشار مي آورد، اموال مردم را مي گيرد، اين چه جور اسلامى را مي پسندد؟ اين درد بزرگ جامعه ما، جامعه اسلامى در طول قرن هاى اول بود.
👈ائمه (عليهم السّلام) اين را مي ديدند، احساس مي كردند كه ميراث ارزشمند پيغمبر- يعنى احكام اسلامى كه بايد براى طول تاريخ بماند و انسانها را در تمام ادوار تاريخ هدايت بكند- دستخوش تحريف شده. يكى از هدف هاى ائمه كه خيلى هم مهم بود، تبيين درست اسلام و تفسير حقيقى قرآن و #افشاگرى تحريف ها و تحريف كننده ها بود. نگاه كنيد در كلمات ائمه (عليهم السّلام)، مي بينيد آنچه كه گفته شده، در موارد بسيارى ناظر به آن چيزهائى است كه به نام اسلام، علما و فقها و محدثين وابسته به دستگاه هاى حكومت و دربار هاى سلطنتى گفته بودند.
👈ائمه آنها را رد مي كردند و حقايق را بيان مي كردند؛ اين يك #هدف_اصلى و بزرگ براى ائمه، كه تبيين احكام اسلامى بود؛ اين يك. خب خود همين كار يك ماهيت سياسى دارد. يعنى وقتى كه ما ميدانيم كه تحريف با تحريك دستگاه سلطنت و خلافت انجام مي گيرد و قلم به مزدها و مزدور هاى على الظاهر عالم، براى خاطر سلاطين و حكمرانان تحريف مي كنند، طبيعى است كه اگر كسى عليه آن تحريف ها اقدام بكند، يقيناً كارى برخلاف سياست آن حكام و سلاطين انجام داده...»
📚 خطبه هاى نماز جمعه تهران در تاریخ 23 فروردین 1364
#وحدت
#تبلیغ_هجومی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
4_6030329079394211896.mp3
5.42M
🎧 #کلیپ_صوتی | امام هادی علیهالسلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند
💻 Farsi.Khamenei.ir
✅ اختلاف دیدگاه جریان های وحدت نامنضبط را با مبانی فکری امام خامنه ای ملاحظه کنید! در حالی که این جریان های منحرف هر نوع دعوت و استبصار و شبکه سازی شیعه را اندیشه ای خطا و خلاف وحدت می دانند، امام خامنه ای صریحا تبلیغ امامت، اندیشه تشیع و شبکه سازی برای شیعه را از خصوصیات امام هادی علیه السلام می داند.
#وحدت
#تبلیغ_هجومی
#استبصار
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽
⏺ حقایق مرتبط با «سقیفه» را می توان نوشت و در همه دنیا هم چاپ و منتشر کرد!
✍🏻 مقام معظم رهبری در تاریخ 30 مهر ماه 1368 در بيانات در ديدار با اعضاى بنياد دائرةالمعارف اسلامى می فرماید:
«... اما اگر جزو اعتقادات و معارف لازم المعرفه و لازم الاعتقاد بود، بايد به آسانى از آن نگذريم از جمله جاهايى كه خيلى راحت مى شود حق مطلب را ادا كرد و هيچ مشكلى وجود ندارد و بدون آنكه از اصول كار هم خارج بشويم و از آن چيزهايى هم كه خودمان قبول داريم، بيرون برويم، همين دائرةالمعارف است. مثلًا راجع به كلمه «سقيفه» كه در حرف «سين» خواهد آمد، ما «سقيفه» را درست شرح مى دهيم و نظرات اهل سنت و شيعه را نيز در كنار هم بيان مى كنيم. عقيده ام اين است كه مى شود نوشت و خوب هم مى شود نوشت كه بشود در همه دنيا هم چاپ و منتشر كرد.»
✅ در دیدگاه امام خامنه ای حساس ترین برهه های اختلافی تاریخی را می توان با روشی حکیمانه و صحیح بیان کرد و در تمام دنیا منتشر نمود ولی در دیدگاه برخی جریان های «وحدت نامنضبط» هر نوع طرح مسائل اختلاف انگیز _ همانند ماجرای سقیفه که حاکی از مطاعن، مثالب و انحرافات برخی از صحابه مهم نزد اهل سنت است_ خلاف وحدت است!
#وحدت
#تبلیغ_هجومی
#پایگاه_فکری_تهاجمی
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | غدیر، قاعده اسلام
✏️ رهبر انقلاب: ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. پیغمبر اکرم در ماههای آخر عمر، این قاعده را وضع کرد؛ آن قاعده چیست؟ قاعدهی امامت؛ قاعدهی ولایت. ۱۳۹۵/۶/۳۰
🌷 عید غدیر #بزرگترین_عید_برترین_تبیین
💻 Farsi.Khamenei.ir
✅ در حالی که واقعه عظیم غدیرخم از دیدگاه امام خامنهای قاعده و ضابطه اسلام سیاسی است؛ در نظر برخی کنشگران «وحدت نامنضبط» صرفاً امری تاریخی است و باید تلاش نمود هر نوع برداشتی که دلالت بر مرزبندی با اهلسنت دارد را به حاشیه کشاند!
✧❁دانشگاه امامت
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هماکنون در دیدار مردمی عید غدیر:
مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است
۱۴۰۳/۴/۵
📲 پخش زنده از
Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هماکنون در دیدار مردمی عید غدیر:
حدیث غدیر، متواتر بین شیعه و سنی است
۱۴۰۳/۴/۵
📲 پخش زنده از
Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هماکنون در دیدار مردمی عید غدیر:
وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند
۱۴۰۳/۴/۵
📲 پخش زنده از
Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هماکنون در دیدار مردمی عید غدیر:
غدیر برای ادامه تاریخ اسلام سوغات زیست اسلامی را ارائه میکند
۱۴۰۳/۴/۵
📲 پخش زنده از
Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هماکنون در دیدار مردمی عید غدیر:
حاکم جامعه اسلامی رنج مردم را با تمام وجود خود حس میکند و مردم هم همراهی و دنبالهروی از او دارند
۱۴۰۳/۴/۵
📲 پخش زنده از
Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هماکنون در دیدار مردمی عید غدیر:
تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است
۱۴۰۳/۴/۵
📲 پخش زنده از
Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ رهبر انقلاب؛ هماکنون در دیدار مردمی عید غدیر:
غدیر را بهانهای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم
۱۴۰۳/۴/۵
📲 پخش زنده از
Farsi.Khamenei.ir/live
﷽
🔸شهر مقدس قم، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها
⏺ امنیت و آرامش علمای اهلسنت در انجام مناسک و اعمال عبادی در مرکز جهان تشیع
#وحدت
#شیعه
#اهل_سنت
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
💠
کربلای سقیفه▫️ مرحوم صدرالمتألهین در رساله سه اصل می فرماید: ↙️ پس زنهار که به علم ظاهر و صلاح بی بصیرت، مفتون و مغرور نگردی که هر شقاوتی که به مردودان راه یافت، از #غرور_علم_ظاهر و #عمل_بی_اصل راه یافت و آنچه در قصص الانبیاء خوانده ای یا از احوال شهدا و اولیا شنیده ای از این مصیبت ها و محنت ها که به خاندان نبوت و ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت راه یافته، اگر نیک دریابی آنها همه از #نفاق و #کید اهل شید و ریا و غدر و حیله متشبّهان به اهل علم و تقوا برخاسته. 🔻 #علی_مرتضی (علیه السلام) نه به ضرب ابن ملجم بر زمین افتاد بلکه به سکنجبین شهد صلاح ابوموسی اشعری و سرکه نفاق عمرو بن عاص شربت شهادت نوشید». 🔻 بعد می فرماید: و #امام_حسین (علیه السلام) نه به خنجر بی داد شمر ذی الجوشن خوابید، بلکه به معجون افیون پُر سمّ مکر و افسون و تریاق پرزهر اتفاق اهل نفاق، خونش با خاک کربلا آمیخته شد که «قتل الحسین یوم السقیفة»». فرمود او در سقیفه کشته شد. 👈 اگر ـ خدای ناکرده ـ ایمان، کامل نباشد، نفاق باشد، وابستگی به خارج باشد، نفوذی باشد، بیگانه پرستی باشد، این گونه می شود. این حکیم است، می گوید حسین بن علی در سقیفه کشته شد. 🔻 بعد می گوید: «همچنین پاره های جگر #حسن_مجتبی (علیه السلام) از کید و غدر نهانی معاویه به خاک محنت ریخت و بر این قیاس هر چه به سایر ائمه (علیهم السلام) واقع شده، همه به زور شید اعدا و مکر و تلبیس ارباب زرق و ریا بوده است». #تاسوعا #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 دیدار جمعی از اعضای همایش ملی جایگاه حکمت اسلامی در انقلاب با حضرت استاد تاریخ: 1398/10/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341