eitaa logo
امام شناسی
369 دنبال‌کننده
532 عکس
187 ویدیو
2 فایل
ارتباط با ادمین @BehnazEmam نشانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/imamology.info/
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ امام رضا علیه السلام فرمود: 🔷 هر كس مصائب ما را ذكر كند و بگرید و یا بگریاند، در روزی كه چشم ‌ها گریان می ‌شوند، چشم ‌های او نمی ‌گرید؛ و هر كس در مجلسی بنشیند كه امر ما در آن زنده می ‌شود، در روزی كه قلب ‌ها می ‌میرند، قلب او نمی ‌میرد؛ 🔷 و امام علیه السلام درباره آیه: «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا» (الاسراء/7) فرموده است: یعنی اگر نیكی كنید، به خودتان نیكی كرده ‌اید و اگر بدی كنید، خداوندی دارد كه آن را می ‌بخشد. 📚 عیون اخبار الرضا علیه السلام / ج1 / ص264 / باب28 / ح48 و 49
✨ شبی دیدم به خواب، اذنِ حرم دادی و گفتی: ✨ شنیدم و کنجِ ایوان دوست داری...! 🌙 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️بسم الله الرحمن الرحیم ☀️ 🍃«إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ لِيَسُوؤُواْ وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِيرًا ؛ عَسَی رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا» (الاسراء/7و8) 🍃«اگر نيكی كنيد، به خود نيكی كرده ‏ايد، و اگر بدی كنيد، به خود (بد نموده ‏ايد). و چون تهديد آخر فرا رسد (بيايند) تا شما را اندوهگين كنند و در معبد(تان) چنان كه بار اول داخل شدند (به زور) درآيند و بر هر چه دست‏ يافتند يكسره (آن را) نابود كنند ؛ اميد است كه پروردگارتان شما را رحمت كند، و(لی) اگر (به گناه) بازگرديد (ما نيز به كيفر شما) بازمی‏گرديم، و دوزخ را برای كافران زندان قرار داديم» 🚫❌❌✡🕍✡❌❌🚫 ✴️ علی بن ابراهیم درباره آیه «فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ» گفته است: یعنی علیه السلام و یارانش ؛ ✴️ «لِیَسُوؤُواْ وُجُوهَكُمْ» یعنی تا چهره ‌هایشان را سیاه كنند ؛ ✴️ «وَلِیَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ» منظور، رسول خدا صلی الله علیه و آله و یارانش و امیر المؤمنین علی علیه السلام همراه با یارانش است ؛ ✴️ «وَلِیُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِیرًا» بر شما غلبه یافته و شما را می ‌كشند ؛ 🌿 سپس دوباره سخن درباره آل محمد علیهم‌ السلام است، می‌فرماید: «عَسَی رَبُّكُمْ أَن یَرْحَمَكُمْ» یعنی شما را علیه دشمنانتان یاری دهد. ☄ سپس بنی ‌امیّه را مخاطب قرار داده و می ‌فرماید: «وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا» یعنی اگر شما با سُفیانی برگردید، ما نیز با قائم آل محمد علیهم السلام باز می ‌گردیم. 🔥 «وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِینَ حَصِیرًا» یعنی جهنم را زندانی می ‌سازیم كه در آن محبوس و حصر می ‌شوند. 📚 تفسیر قمی / ج1 / ص406
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️ 🍃«اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ» (البقره/15) 🍃«خدا آنان را [به کيفر اين کار منافقانه در دنيا و آخرت] عذاب خواهد کرد، و آنان را در سرکشی و تجاوزشان مهلت می دهد [تا در گمراهی شان] سرگردان و حيران بمانند». 🕌 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 بهشت ارزانی خوبان عالم؛ 🌸 بهشتِ من تماشای (ع) است... مبارک ✨ @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ بسم الله الرحمن الرحیم ☀️ 🍃 «وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا ۖ حَتَّىٰٓ إِذَا جَآءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ» (زمر/73) 🍃 «ولی كسانی كه از پروردگارشان پروا كردند آنان را گروه گروه به می ‌برند، چون به آن رسند در حالی كه درهایش از پیش گشوده شده است، نگهبانانش به آنان گویند: سلام بر شما، پاكیزه و نیكو شدید، پس وارد آن شوید كه [در آن‌] جاودانه ‌اید». مبارک 🌻 @Imamology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻 اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌻 🌷 خداوندا کسی در مسئله به حدّی نمی ‌رسد مگر آنکه احسان دیگرِ تو او را به شکری دیگر ملزم می‌کند، 🌷 و از طاعتت به‌اندازه‌ای دست نمی ‌یابد جز اینکه در برابر آنچه شایسته فضل توست مقصّر است، 🌷 بنابراین شاکرترین بندگانت از شکر تو ناتوان، و عابدترین بندگانت از طاعتت مقصّر است، 🌷 کسی مستوجب آن نیست که از باب استحقاق او را مورد مغفرت قرار دهی، یا بر اساس سزاواری از او خشنود باشی، 🌷 پس هر که را بیامرزی از احسان توست، و از هر که خشنود شوی در اثر تفضل توست، 🌷 عمل اندک را که بپذیری از باب فضل پذیرفته ‌ای، و طاعت مختصر را مزد می ‌دهی، تا آنجا که گویی شکر بندگانت که بدان سبب پاداششان را واجب ساخته ‌ای و اجرشان را از آن رو بزرگ ساخته‌ای مسئله ‌ای است که در برابر تو قدرت روی برتافتن از آن را داشته ‌اند و از این جهت پاداششان دادی، یا گویی سبب آن شکر به دست تو نبوده و بدین خاطر به ایشان اجر بخشیدی، 🌷 بلکه ای خدای من مالک امر ایشان بوده ‌ای پیش از آنکه ایشان مالک عبادت تو شوند، و مزدشان را پیش از اینکه به طاعتت اقدام کنند آماده کرده ‌ای، زیرا که آئینت انعام، و عادتت احسان، و راهت عفو و بخشش است. 🌷 از این رو همه آفریدگان معترف ‌اند که تو درباره هر که عقوبتش کنی ستم نکرده‌ ای، و شاهدند که هر که را ببخشی در حقّش تفضل فرموده‌ ای، و همگان درباره خویش به تقصیر نسبت به آنچه سزاوار آنی معترفند. 🌷 بنابراین اگر شیطان ایشان را از طاعتت نفریبد هیچ عصیان گری تو را معصیت نکند، و اگر شیطان باطل را در نظرشان به صورت حق جلوه ندهد هیچ گمراهی از راه تو منحرف نشود، 🌷 پس منزّهی تو، چه آشکار است بزرگواریت در معامله با کسی که تو را اطاعت کرده یا عصیان نموده: مطیع را در مقابل آنچه خود برایش فراهم آورده‌ ای پاداش می ‌دهی، و معصیت کار را در آنچه تعجیل در کیفرش به دست توست مهلت می ‌دهی، 🌷 به هر یک از آن دو نفر عطایی نموده ‌ای که مستحق آن نبوده، و به هر یک تفضّلی فرموده‌ ای که عملش از آن قاصر است، 🌷 و اگر مطیع را بر آنچه حضرتت او را بر آن گماشته ‌ای (نه بر عمل خودش) جزا می ‌دادی، بیم آن بود که ثوابت را از دست بدهد، و نعمتت از او زایل شود، ولی تو به بزرگواری خود در برابر مدت کوتاه از دست رفتنی به مدّتی طولانی و همیشگی، و در مقابل مدت نزدیک گذرا با مدت دامنه ‌دار جاوید او را پاداش دادی، 🌷 سپس در برابر رزقی که از سفره نعمت تو خورده تا به سبب آن بر طاعتت نیرو گیرد با او معامله پایاپای نکردی، و از او بازپرسی دقیق درباره ابزاری که آنها را سبب رسیدن به مغفرتت قرار داده ننمودی، و اگر با مطیع چنین رفتار می ‌نمودی تمام حاصل دسترنج و سعی و زحمت او در مقابل کوچک ‌ترین نعمت ‌ها و عطاهایت از دست می ‌رفت، و در پیشگاه مقدّست به خاطر سایر نعمتهایت در گرو می ‌ماند، پس چه زمانی شایستگی چیزی از ثواب تو را می ‌داشت، نه، هیچ گاه!! 🌷 این است حالِ آن کسی که تو را فرمان برده، و سرنوشت کسی که به عبادت تو اقدام نموده، و اما آن که از تو نافرمانی کرده و نهی تو را مرتکب شده پس عجله در انتقام از او نکردی، تا مگر به جای حال معصیت تو حال برگشت به طاعت تو گزیند، در صورتی که او در اولین باری که بر عصیان تو همّت نموده مستحق تمام عقوبتهایی که برای جمیع بندگانت مهیا نموده‌ ای گشته، 🌷 پس هر عذابی که از او به تأخیر انداخته ‌ای، و هر سطوت انتقام و عقابی که از او بازپس داشته‌ ای حق قطعی توست که وا می گذاری، و به کمتر از آنچه استحقاق توست رضا داده ‌ای. 🌷 پس (ای خدای من) کریم ‌تر از تو کیست؟ و بدبخت ‌تر از کسی که به سبب مخالفت با تو هلاک شده، چه کسی است؟ نه، هیچ کس! پس تو والاتر از آنی که جز به احسان وصف شوی، و منزّه از آنی که جز از جهت عدل از تو بترسند، بیم جور و جفا به معصیت کار از تو نمی‌رود، و ترس واگذاشتن پاداش کسی که تو را به عبادت خشنود ساخته درکار نیست، پس بر محمد و آلش درود فرست، و آرزوی مرا برآور، و هدایتت را آن گونه بر من افزایش ده که به سبب آن توفیق در کار خویش یابم، زیرا که تو بخشنده کریمی. 🌻 اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌻 📚 دعای سی و هفتم صحیفه سجادیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا