eitaa logo
مبلغان بدون مرز
782 دنبال‌کننده
156 عکس
144 ویدیو
4 فایل
کانالی برای تمامی افرادی که دغدغه رساندن پیام اسلام به سراسر جهان را دارند. ارسال مطالب فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز می باشد. ادمین: @preacher
مشاهده در ایتا
دانلود
10.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Allah4all ❇️ بعضی وقتها از دست خودت خسته‌ای! بعضی وقتها احساس فاصله و دوری می‌کنی! بعضی‌ وقتها دلتنگی! بعضی وقتها دلت میخواد قربون صدقه‌اش بری... هر کدوم از این حالتهات، نوع ارتباط مخصوص به خودش رو می‌طلبه! باید یاد بگیریم در حالتهای مختلف، چجوری باید با خدا نشست و برخاست کرد. ❇️ Иногда ты устаешь от себя! Иногда чувствуешь отдаленность и отстраненность! Иногда чувствуешь тоску! Иногда хочешь бесконечно обожать их... Каждое из этих состояний требует своего способа связи. Нам нужно научиться взаимодействовать с Богом в разных состояниях. مرجع تخصصی @Allah4all
هدایت شده از مبلغان بدون مرز
| @IntMob ✳️ تکه های الماس در گفتگو با توبیاس یا 🔹دانشجویان یهودی چگونه هویت مذهبی خود را حفظ می‌کنند. 🔸 بخش 2 از 3 از فضائل علمی او همین بس که هارون گلاسرمن را بی‌برنامه و جنگولک و بی‌سواد می‌دانست! به منابع مکتوب کهن و جدید، از عهد عتیق گرفته تا منابع اسلامی و نیز مقالات و کتاب‌های حدید انگلیسی و فرانسه تسلط بسیار خوبی داشت. تقریبا هر بحثی که استاد مطرح می‌کرد، چند ثانیه بعد از لب‌تابش یک مقاله در همان موضوع پیدا می‌کرد و نظری می‌داد. تقریباَ هر بحثی که در اندیشه اسلامی مطرح می‌شد، اظهار نظر دقیقی می‌کرد؛ به عنوان نمونه اظهارنظرهایش درباره غزالی و ابن تیمیه برایم جالب بود. از دانشمندان شیعی هم اطلاع خوبی داشت و آثار مهم از اصحاب فکر شیعی را مطالعه کرده بود. اما خودش اظهار می‌داشت که تخصص و علاقه‌اش ”تاریخ فکر“ است. آثارش نیز گواه همین امر است. سخنرانی او در مدرسه درباره احمد بن محمد مقری تلمسانی و کتاب ”احکام لاهل الذمه“ او بود. در انتخاب این اثر نیز تعمد ویژه‌ای داشته، چه اینکه تلاش داشت تا نشان دهد این کتاب یک اثر یهودستیزانه است و نقش مهمی در تعذیب و آزار یهود شمال آفریقا ایفا کرده است.. من چون پیش‌تر کتاب ”یهودیان اسلام“ نوشته برنارد لویس را خوانده بودم و به عنوان تکلیف درسی برای دوره اسلام و ادیان ابراهیمی دانشگاه اکستر ملاحظاتی نوشته بودم،‌ دیدگاه او را در اینباره نقد کردم که شرحش به زمان دیگر احتیاج دارد. باری من و توبیاس و دوست ایرانی دیگر حاضر در مدرسه تابستانی، ساعت‌ها با او گفتگو کردیم و سعی کردیم اسرار تحصیل او را استخراج و برای دوستانمان شرح دهیم. به این ترتیب موضوعات مختلفی را از او جویا شدیم. در مدرسه هم جای من و او کنار هم قرار داده شده بود. یک بار به مناسبتی دیدم که متنی به زبان عبری را می‌خواند که یک عکس تعزیه وسطش بود. متن عبری را نمی‌فهمیدم و لذا سوال کردم که این چه متنی است؟ و او توضیح داد که ترجمه یک تعزیه‌نامه شیعی به زبان عبری است که در اسرائیل منتشر شده؟! به هر صورت او هویت یهودی کاملی داشت و یک بار بر سر مناقشه اسرائیل - حماس، که در ایام دوره ما جریان داشت،نزدیک بود با دوست ایرانی مدافع آرمان فلسطین بگو مگو پیدا کند. 🔺 : اسامی افراد و مکان ها تغییر داده شده است. ادامه دارد ... 🔸لینک بخش اول 💯 مبلغان بدون مرز @IntMob
مبلغان بدون مرز
#خاطرات_بین_المللی | #آمریکا @IntMob ✳️ تکه های الماس در گفتگو با توبیاس یا 🔹دانشجویان یهودی چگونه ه
| @IntMob ✳️ تکه های الماس در گفتگو با توبیاس یا 🔹دانشجویان یهودی چگونه هویت مذهبی خود را حفظ می‌کنند. 🔸 بخش 3 از 3 آنچه برای من جالب بود خودآگاهی توبیاس و تعهدش برای انتخاب موضوعی در تاریخ فکر اسلامی بود که به نحوی به سود جریان فکری یهودی تمام شود. درست برخلاف دوست فلسطینی اهل غزه و حاضر در مدرسه ما که وقتی من با او عربی حرف می‌زدم و توبیاس گوشش تیز می‌شد، او با من انگلیسی حرف می‌زد. دوست ایرانی می‌گفت من از این فلسطینی بی‌غیرت‌تر ندیده‌ام و راست می‌گفت. توبیاس به اهمیت Statement of Purpose خود در پذیرش دکترایش و در مرحله بعد توصیه‌نامه‌های عالی‌اش برای اخذ این پذیرش تاکید می‌کرد. در ارائه اطلاعات علمی هم بسیار گشاده‌دست بود و بخلی نمی‌ورزید. بعد از سخنرانی من، تا به امروز نیز اگر مقاله‌ مناسب کار من پیدا کند برایم می‌فرستد و من نیز برایش چنین می‌کنم. @IntMob سخن را در اینجا با این نکته به پایان می‌برم که توبیاس می‌گفت: کتابی دارم در سه جلد، به زبان عبری، شامل دست‌نوشته‌ها، خاطرات و تاملات یهودیان مناطق مختلف جهان که در آنها دلالت از یهودستیزی وجود داشته. این کتاب سه جلدی، هشتاد سال قبل در برلین چاپ شده و ”کتاب اشک“ نام دارد. توبیاس می‌گفت او این کتاب را به دقت خوانده و برنامه مفصلی دارد تا به آنالیز دست نوشته‌های موجود در آنها بپردازد و آنها را در کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی ارائه دهد تا آنچه ”مظلومیت تاریخی“ یهود می‌دانست، را عملاً به جامعه نخبگان جهانی،‌ که در مراکز علمی جهان مشغول به فعالیت هستند،‌ اثبات کند. من نمی‌توانم ایرادی به این منش او بگیرم چه این که ”الناس مسلطون علی اموالهم“ و تبعا علی ”افکارهم و اوقاتهم“. اگر هم تناقضی ذاتی و نتیجه‌گیری ناجوانمردانه‌ای از او سوی او نسبت به تاریخ و عقاید مسلمانان ببینم، صریحاَ به او گوشزد می‌کنم، اما ای کاش ما نیز همین هویت را داشته باشیم، ”کتاب اشک‌“های خود را فراموش نکنیم، آن نقد عمری که در کف داریم را به راحتی از دست ندهیم و همچون توبیاس در بالاترین سطح دانشگاهی جهان،‌ به آنچه مرضی جناب حق و در مسیر منفعت مکتب است،‌ مشغول باشیم‏، سخن را کوتاه کنم که ”در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!“ 🔺 : اسامی افراد و مکان ها تغییر داده شده است. 🔸لینک بخش اول 🔸لینک بخش دوم 💯 مبلغان بدون مرز @IntMob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@IntMob دختر بعد از ماه‌ها به خانه‌شان در بیت حانون در شمال غزه برگشته با لبخند و پرچمِ فلسطین به دست این یک نمونه از ده‌ها ویدئوی درخشان این روزهای بازگشته گویی هرکدام از این فلسطینی‌ها سال‌ها حرفه‌ای‌ترین دوره‌های رسانه‌ای رو گذروندند. 💯 مبلغان بدون مرز @IntMob
104.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Allah4all ❇️ آشنايي با فروشگاه ها و محصولات اسلامی در روسیه (3) 🔸فروشگاه اسلامی Muslim shop/ طبقه اول 🔹ایده های خوبی وجود دارد و جای فروشگاه های شیعی و محصولات ایرانی-اسلامی خالی است. مرجع تخصصی @Allah4all
✳️ ساختارهای تبلیغ تشیع در غرب @Allah4all 🔹مصاحبه با دکتر حمیدرضا مقصودی 🔸شیعیان و به طور کلّی دنیا، نسبت به ساختار فکری ما در داخل کشور متفاوتند و اگر این مطلب در فعالیت های علمی و تبلیغی لحاظ نشود ، فقط به اقشار سنّتی مهاجران ایرانی محدود می مانید. به عنوان مثال: رویکرد ما در ایران نسبت به اسلام، تعبّدی است و همه تلاش ها نیز بر همین است؛ در حالیکه این رویکرد در دنیا جایگاهی ندارد و اسلام باید به عنوان مجموعه ارزشمندی که باعث سعادت اخروی می شود و در رقابت با سایر اردیان است عرضه شود. این نگاه به اسلام، نوع محتوا را دچار دگرگونی و انقلاب می کند. من در کل دنیا سخنرانی نمی شناسم که بگوید "اسلام همین است که هست"؛ بلکه می گویند "ببینید اسلام چیست و آنگاه خودتان انتخاب کنید". 🔸اوّلین قدم یک مبلّغ باید قبول این مطلب باشد که "اسلام، می بَرَد". یعنی شرط موفّقیّت یک مبلّغ این است که تعلیل، تبیین و تحلیل کند که این روش در نهایت منتج به تعبّد و بندگی هم خواهد شد. @Allah4all این نگاه (یعنی پذیرش یک Paradigm Shift از پذیرش بی چون و چرا به تعلیل و تبیین و تحلیل) نیاز امروزه غرب یعنی ارائه اسلام در قالب یک سبک زندگی است؛ و آنچه که با این رویکرد فهمیده نمی شود بعضی مشکلات را پدید آورده است. در این Paradigm، حتّی چهارچوب فقهی نیز قابل فهم است؛ چه برسد به اخلاق و اعتقادات. 🔸باید تبیین عقلانی و منطقی را تمرین کرد و Platform عقل بشری را برای دین تعریف کرد. عقل در روایات نیز دو نوع است: عقل طبع و عقل مسموع. در قرآن و روایات نیز عقل بشری (مسموع) نیازمند بها دادن است. ما در تشیّع سنتی ایرانی، عقل بشری را تجربه نکرده ایم و تا به حال فقط متکلّم وحده بوده ایم؛ حال آنکه بسیار پتانسیل عقل منطقی بشری داریم. در افراد داخل، کسانی که به این مطلب بها داده باشند بسیار کم اند. آنچه که مهم است، شناخت فرهنگ ها است و نباید موضع ما این باشد که "فقط همین مطلب درست است". ✔️حقوق بشر یعنی احترام هر فرد و آزادی وی، یک اصل اصیل جهانی است و تبدیل کردن این فرد آزاد به بنده محض خداوند، کاری بسیار خاص، سخت و دارای ظرایف است. مرجع تخصصی @Allah4all
14.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@Allah4all ✳️ کتاب "امید برای مسلمان ها" ✳️ Esperanza Para Los Musulmanes 🔹این کتاب توسط سازمان های پشتیبانی کننده مبلغین پروتستان تهیه شده و در اختیار کشیش‌هایی قرار میگیرد که می خواهند در سرزمین‌های اسلامی مشغول تبلیغ مسیحیت شوند! 🔸دقتی که در این کتاب وجود دارد واقعا بی نظیر بوده و ما در چنین زمینه‌ و موضوعاتی شاید یک قرن (و بیشتر) از غربی‌ها عقب هستیم. 🔺کاش محققین و پژوهشگران حوزه و دانشگاه مجالی هم به مخاطب شناسی در تبلیغ و تامین محتوای تبلیغی اختصاص دهند. کاش تولید چنین کتاب هایی در بین متولیان و مراکز ذی ربط هم جا بیفتد. 🔻علاقه مندان به دریافت فایل زبان اصلی کتاب (اسپانیایی) به آیدی @Ebnosiam پیام دهند. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
هدایت شده از مبلغان بدون مرز
@IntMob ✳️ آیا دولت سوئد بچه‌های مسلمان رو از خانواده هاشون جدا میکنه؟ 🔹نویسنده: آیات سالمی، ایرانی مقیم سوئد (منبع) / قسمت اول سلام دوستان خوبین؟ چند روز پیش کتابی به دستم رسید با عنوان هویت زدایی کودکان مسلمان در سوئد, نوشته سید عیسی موسوی که دوتا دخترشو دولت سوئد ازش گرفتن. ظاهرا این کتاب یا نوشته های مشابه این کتاب در فضای مجازی باعث ایجاد دیدگاهی شده که دولت سوئد بچه ها رو از خانواده‌ها جدا میکنه. (خصوصا بچه های مسلمان رو) قانون گرفتن بچه از والدین در سوئد و در بیشتر کشورهای غربی وجود داره و به هیچ وجه انکارپذیر نیست. اما فکر می‌کنید این مسأله ساده ست و به سادگی و همیشه رخ میده؟ باید بگم خیر. این مساله مراحل و جزئیات فراوانی داره و به آسونی و فقط با یک شکایت ساده, بچه رو از خانواده جدا نمیکنن. لازمه به نکته ای اشاره کنم. وقتی میگم بچه منظورم همه بچه‌ها با تمام ادیان و قومیت‌هاست. در سوئد بچه‌ها از سنین بسیار پایین آموزش میبینن تا در شرایطی که احساس خطر میکنن به 112 زنگ بزنن. برای آموزش این شماره به بچه‌ها میگن شماها یک دهان, یک بینی و دوتا چشم دارین پس میشه یک یک دو. این شماره پلیس, آمبولانس و آتش نشانی ست. @IntMob در مدارس به صورت مستقیم و غیر مستقیم بچه یاد میگیره که از طرف هیچ کس نباید مورد ضرب و شتم قرار بگیره و این کار اشتباهی هست. معلمین هم مسئولن اگر مورد مشکوکی دیدن به خدمات تأمین اجتماعی گزارش بدن تا پرونده ای تشکیل بشه و تحقیقات لازم صورت بگیره و بعد از اتمام تحقیقات لازم، تصمیم نهایی گرفته میشه. البته بر اساس قانون (1990:52) دولت این حق رو داره که در شرایط اورژانسی بدون هیچ تحقیقاتی تا سن 19 سالگی بچه رو از والدین جدا کنه. میخوام براتون از دو اتفاقی که در اطرافیانم رخ داده و خودم شاهدش بودم بگم. 🔴 کیس اول درباره‌ی دختر نوجوانی که از پدرش بخاطر کتک زدن شکایت کرده بود. تحقیقات خدمات تأمین اجتماعی نشون داد که مادر این دختر هم صلاحیت داشتن حضانت کامل رو نداره, چون مادرهم مورد ضرب و شتم قرار میگرفت. اما عمه‌ی دختر نوجوان ضمانت داد که ایشون امکان مراقب کامل از برادر زاده‌اش رو داره و از اونجایی که ایشون یک شخص متاهل و مادر دو بچه بود حضانت دخترک به ایشون سپرده شد. چند سال بعد مادر دختر نوجوان موفق شد مسکنی جدا از همسرش تهیه کنه و پرونده دوباره به اجرا افتاد و بعد از بررسی های خدمات تأمین اجتماعی حضانت دختر نوجوان به مادر سپرده شد. ادامه دارد... 💯 مبلغان بدون مرز @IntMob
هدایت شده از مبلغان بدون مرز
✳️ چطور با اسلام و ایران آشنا شدم؟ 🔹نویسنده مهمان: دانشجوی کانادایی تازه مسلمان شده / قسمت اول سال دوم دبیرستان رو توی یکی از دبیرستان های شهر ونکوور کانادا داشتم می خوندم. اونجا دختر و پسر با هم مختلط بودن اصلا یه وضع افتضاحی بود... همه اونجا دنبال پارتی هاشون و ... بودن هیچکس به فکر درس نبود . بخاطر این اون سال رو مردود شدم. سال بعد مدرسه ام رو عوض کردم و به یه دبیرستان دیگه رفتم و باز سال دوم دبیرستان ام رو تکرار کردم. وسط سال متوجه یه پسری تو کلاس شدم که راحت نبود دختر ها نزدیکش بشن و هر وقت ساندویچ بهش تعارف می کردیم قبول نمی کرد. یه روز با چند تا از دوستام رفتم تا اذیتش کنم و ببینم چه مشکلی داره که از ما دخترای شاخ مدرسه دوری میکنه که یهو داد زد : I'm a Muslim (من یک مسلمونم) کنجکاو شدم بدونم مسلمون ها کیان که اصلا گوشت نمی خورن و ما دخترا نمی تونیم دست بزنیم بهشون. یک هفته با خانواده ام لج کردم و فقط نشستم در مورد اسلام خوندم... اما هیچی یاد نگرفتم. هر سایت اینترنتی یه تعریف دیگه ای از اسلام داشت. وقتی بعد یک هفته به مدرسه برگشتم اول با رفتار سرد مدیر مدرسه برخورد شدم. بعد اصرار پدرم گذاشتن که وارد کلاس بشم. چشمم دنبال همون پسر بود ولی نبود... زنگ تفریح که خورد از دوست هام پرسیدم پسره کجاست و بعد متوجه شدم که اخراجش کردن چون مسلمون بود. از یکی از دوستای اون پسره پرسیدم که به کدوم مدرسه رفته و اون ها هم یه مدرسه در جنوب ونکوور رو به من معرفی کردن. رفتارم عجیب شده بود بخاطر این همه با من قطع رابطه کردن حتی دوست پسرم!!! @IntMob یه روز به بهانه این که دارم میرم به خونه دوستم از خونه زدم بیرون و با اتوبوس رفتم به سمت جنوب ونکوور و اون مدرسه رو پیدا کردم. از یکی از کارکنان مدرسه به زور و التماس آدرس پسره رو گرفتم. نزدیک غروب بود و مطمئن بودم مامان و بابام نگران اند و شک کردند ولی... رفتم دم در خونه اون پسره . وقتی زنگ زدم یه خانم اومد که حجاب پوشیده بود (اون زمان داشتم فکر میکردم چرا پارچه رو سرشه) سراغ پسرش رو گرفتم. دیدم اون خانم رفت تو خونه و شروع کرد به صدا زدن پسره : علی علی .... پسره که اومد باز مثل همیشه سر به زیر . من رو که دید می خواست در رو ببنده ولی مانعش شدم و گفتم که اومدم در مورد اسلام ازت بپرسم . مادرش که شنید اومد و من رو به داخل راهنمایی کرد. علی حرفی نمی زد و مادرش در مورد اسلام به من می گفت. علی پا شد و فقط گفت : if you want to know about Islam just go to Iran ( اگه می خوای در مورد اسلام بدونی برو به ایران) ازش که پرسیدم چرا ؟ گفت : تا به حال مردی رو دیدی که یه مملکت رو زیر و رو کنه ؟ گفتم نه ... اونم گفت برو به ایران و از مردم بپرس خمینی کیست ... همین دو کلمه برام کافی بود : ایران و خمینی… منبع: Mojtaba in France 💯 مبلغان بدون مرز @IntMob
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺 💠 نیمه مبارک شعبان؛ با سعادت صاحب الزمان حضرت ابن الحسن العسگری علیهم السلام بر دلباختگان آن حضرت و تمامی آزادگان جهان تبریک و تهنیت. @Allah4all 💠 Congratulations On The Birthday anniversary of Imam Muhammad ibn al-Hasan al-Mahdi (A.J.) 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺 🔹پیامبر اکرم ص: [حضرت] مهدی (عج) از خاندان من است، از فرزندان [حضرت] فاطمه سلام الله علیهم 🔹: The Mahdi is from my family, from the sons of Fatima (A)." مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all 🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
@IntMob ✳️ گفت: از اسلام برایم بگو داشتم با عجله دنبالِ کتابِ حساب می‌گشتم که شنیدم کسی گفت چند دقیقه وقت دارم یا نه. همکارم فیلیپ بود. گفت کنجکاو است در مورد اسلام بداند. کمی جا خوردم. فیلیپ هر چند یک سفیدپوست ِ موقرمزِ ایرلندی است، ولی مثلِ مسلمان‌هاست. متمرکز روی کارش است و اهلِ صحبت‌های بیهوده در مورد ِفیلم و سریال نیست و تنها کسی است که روز یادبودِ حضور کانادا در جنگِ جهانی، گفت حرفِ رسانه‌ را باور نمی‌کند. اولِ صحبت‌مان گفت مدتی است در مورد اسلام تحقیق می‌کند و سؤال‌هایی دارد که دوست دارد از یک مسلمان بپرسد. از حجاب پرسید. گفتم اصلِ اسلام «بندگی» است و حجاب هم یعنی بندگی کردن و فرصتِ بندگی فراهم آوردن برای دیگران. بعدش گفت از «جهاد» بگو. گفت معنای «جهاد» را درست نمی‌فهمد. گفت جایی خوانده جهاد می‌تواند حتی درس‌خواندن و ورزش‌کردن هم باشد. گفت مثلًا اگر تصمیم بگیرد قهرمانِ تنیس شود آیا این هم جهاد است؟ گفتم هدف از جهاد زنده نگه داشتنِ دین است و توحید و رسیدن به بندگی تامِ خداوند. خودش ربط‌اش داد به جنگ. @IntMob گفتم هدف از جهاد در جنگ، دفاع از دین است و اسلام. نه کشورگشایی. گفت از نمازها بگو. گفت اگر ایرادی ندارد برنامه یک روزِ دینی اسلامی را برایم بنویس. چه ساعتی باید نماز خواند و از کدام طرف میرسید به قبله. سجاده‌ی همراهم را روی زمین پهن کردم و گفتم این‌ها اسباب‌اش است. هیجان‌زده شده بود. گفت اگر اجازه هست عکس بگیرد. بعدش از ایران پرسید. گفت اینکه کشوری شریعت دارد یعنی چه؟ فرقش با کانادا چیست؟ گفتم در ایران، زمینه برای بندگی‌ فراهم است. اینکه شریعت دارد یعنی این که مثلِ کانادا نیست که هر دو روز قوانین را به بهانه‌ی آزادیِ بیشتر عوض کنند. گفتم اساسِ قوانین را روی بندگی تام ِ خداوند چیده‌اند و عقایدِ باطل جایی برای جولان ندارند. گفت مشتاق است در فرصتی دوباره بیشتر بداند. {3 جلد کتاب در رابطه با اسلام} به او هدیه دادم و گفتم خودم اولِ راهم، ولی میدانم اگر یک قدم بروی به سوی‌اش، صد قدم می‌آید به سوی‌ات. ❇️ مبلغان بدون مرز @IntMob
@IntMob ❇️ من و بانوی شیعه هلندی در جشن نیمه شعبان که بچه‌ها در هلند ترتیب داده بودند، او را از نزدیک دیدم. به وجد آمدم و با او سلام و علیک کردم. تقریبا به خوبی فارسی صحبت می‌کرد و این خیلی کارم را راحت‌تر کرده بود. درخواست کردم که آیا امکان دارد یک وقت اختصاصی به من بدهد. با بزرگواری قبول کرد و یک روز را مشخص کردیم که به منزل ایشان بروم. بعد از گپ و گفت‌های معمولی اولین سوالم را که خیلی دوست داشتم جوابش را بدانم پرسیدم: چه طور مسلمان و شیعه شدید؟؟ و او شروع کرد: ۱۱ ساله بودم که در یک سال مادربزرگم از دنیا رفت و پدر و مادرم هم از هم جدا شدند. خیلی ضربه روحی سنگینی بود و از طرفی سوالاتی هم برایم ایجاد کرده بود. خانواده ما هیچ دینی نداشتند. ما حتی مسیحی نبودیم. اما من همیشه عادت داشتم با خدای قلبم صحبت کنم. شب‌ها گریه می‌کردم و می‌گفتم مادر بزرگ من یعنی کجا رفته؟ بعد ادامه داد: من مدرسه‌ای می‌رفتم که چند نوجوان مسلمان هم بودند. می‌دیدم که قوانین و آدابی دارند. مکانی بنام مسجد دارند و خیلی با خدا صحبت می‌کنند. دوست داشتم منم مثل آن‌ها باشم. اما تصور می‌کردم فقط یک گروهی از انسان‌ها می‌توانند مسلمان باشند. مثلا کسانی که اهل عراق و سوریه و افغانستان و ایران و... هستند. باز شب‌ها که وقت صحبت با خدای قلبم می‌شد می‌گفتم: خدایا! چرا ما نمی‌توانیم مسلمان باشیم؟ چرا فقط اینها حق دارند مسلمان باشند؟؟ مسلمان بودن را امتیازی می‌دانستم که شامل حال ما که اروپایی هستیم نمی‌شود... این گذشت تا اینکه شبی خواب عجیبی دیدم... خواب دیدم عالمی با لباس دینی در مسجد نشسته با عمامه مشکی و قرآنی در دست دارد. صورتش را نمی‌دیدم فقط خطابش به من بود. انگار همان لحظه مستقیم با خداوند صحبت می‌کرد و پیغام را به من می‌رساند. گفت: خداوند می‌فرماید: صدای تو را شنیدیم. نه اشتباه می‌کنی مسلمان شدن مخصوص گروه خاصی نیست... می‌گفت: دوستان مسلمان داشتم و رفتم برایشان تعریف کردم. آن‌ها گفتند این خواب خاصی است و گفتند تو شب قدر این خواب را دیده‌ای! متوجه شدم آن شب شب قدر بوده است... اما خب نمی‌خواستم به خواب اتکا کنم و این شد که خیلی جدی نگرفتم و مدتی گذشت. من به نوجوانی رسیدم و ناگهان دچار افسردگی شدید شدم. روز و شب گریه می‌کردم و روزها به سختی می‌گذشت. تا اینکه اخباری از جنگ در همین سرزمین‌های اسلامی منتشر شد. می‌دیدم که طرف خانه‌اش خراب شده، عزیزش را از دست داده اما لبخند از لبش نمی‌افتد. خیلی محکم حرف می‌زند. الحمدلله می‌گوید و مدام می‌گوید: خدا برای ما کافیست. من متحیر نگاه می‌کردم که من در هلند در امنیت و آرامش حالم بد است. یک مادر بزرگم را از دست دادم نابود شدم و اینها زیر بمباران و مصیبت حال خوبی دارند. واقعا حسرت حال آن‌ها را خوردم که آن‌ها چه دارند که من ندارم؟؟ آن‌ها چه دارند که شخصیت آن‌ها را قوی کرده و من چه ندارم که انقدر ضعیف هستم؟ حالش دگرگون بود و چشمانش اشک‌آلود... نفس عمیقی کشید و گفت: من فهمیدم آن «ایمان» است. ایمان به خدایی که هست و می‌بیند و محاسبه می‌کند... آن‌ها ایمان به وجود این خدا داشتند... می‌گفت: اینجا بود که تصمیم گرفتم دیگر کامل مسلمان شوم. شروع کردم به خواندن قرآن و تفکر کردن... خیلی حرف هایش برایم خاص بود. از زاویه دید آن‌ها ایمان داشتن مسلمانان یک نوع داشتن قدرت است که آن‌ها از آن محروم اند... خیلی جالب و قابل تامل بود... پرسیدم: مسلمان شدی. یعنی هنوز نمی‌دانستی مسلمانان خودشان چند گروه هستند... گفت: بله نمی‌دانستم تا اینکه با مردی آشنا شدم که با بقیه مسلمانانی که می‌شناختم عقایدش متفاوت بود... او شیعه بود... منبع: @ninfrance 💯 مبلغان بدون مرز @IntMob