eitaa logo
ایران قوی
182 دنبال‌کننده
87 عکس
67 ویدیو
28 فایل
ایران قوی، محفلی برای ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد در شرایط سنگین ترین جنگ نرم ادمین کانال: @B_Shamizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
عظمت ملت ایران1.mp3
زمان: حجم: 2.88M
🎧 💠اول عظمت ایران، دوم اقتدار جمهوری اسلامی، سوم شکست ناپذیری ملت ایران... اینها واقعیاتی است که دشمنان ملت ایران آرزو می‌کنند که ما اینها را ندانیم یا از آنها غفلت کنیم و گمان دیگری در مورد خودمان و کشورمان ببریم‼️ 🔷 🆔@Iran_ghavy
♨️دل تنگی امام خامنه ای سلمه الله: «خداوند ان‌شاءالله درجاتش [شهید سلیمانی] را عالی کند. خداوند ما را به اینها ملحق کند ان‌شاءالله؛ ما را قدردان اینها قرار بدهد و توجّه او و دعای او و شفاعت او را ان‌شاءالله نصیب ما کند، همچنانی که در دنیا با هم خیلی خوب بودیم، خیلی رفیق بودیم، خدای متعال کاری کند که در قیامت هم همین جور باشد، خیلی خوب باشیم، خیلی خوب باشد با ما، خیلی رفیق باشد با ما؛ ان‌شاءالله». 11 دی 1401 https://eitaa.com/Iran_ghavy
👌از مهم‌ترین ابزار پیشرفت «ابزار پیشرفت، بیش از همه چیز، سلامت عزم و اراده‌ی انسانی و داشتن یک است، تا همه به آن هدف توجّه کنند، آن را قلباً بپذیرند و با قدرت به سمت آن هدف حرکت کنند». امام خامنه‌ای مدظله العالی 13 شهریور 78 https://eitaa.com/Iran_ghavy
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اوائل که میشنیدم زبیر سیف الاسلام بود و بعدا راهش را کج کرد، یه جوری میشدم؛ اینکه این راه مثل اینکه هیچ نوع ضمانتی نداره. بعدا که تو کتاب الخرائج راوندی خوندم که حضرت رسول صلی الله علیه و آله تو یکی از جنگها مجروح شدند و بعد جنگ زخمشون را مداوا میکردند که خون شریفشان را در کاسه ای به زبیر میدند که بریزه بیرون و یه نوعی تأکید هم میکنند که بریز بیرون و نجس هست؛ اما زبیر خون را مینوشه اونجا بود که احساس کردم، این ریل انحراف را از اول پیش گرفتند که یه جایی زاویه زیاد میشه و سقوط و الا اگر راه را اینگونه بدون ضمانت معرفی کنیم خیلی اوضاع خیط میشه حالا اون طرف قضیه هم همینه که اونایی که به جایی رسیدند از همون اول مراقب بوده اند و کم کم شروع کنیم به اونجاها میرسیم که آقا فرمودند شهید سلیمانی را جوری معرفی نکنید که دست یافتنی نباشد اما از همه شیرین تر اون کار جمعی و هویت جمعی و بلکه ایمان به ظرفیت یک جمع بود که شهید از همان نوجوانی داشته روحش شاد و دعاگوی همه بخصوص رهبر عزیزمان سیدعلی جان یاعلی https://eitaa.com/Iran_ghavy
⬛️از هر مصيبتى بزرگتر و سخت‌تر ☑️من در باره‌ى تعبّد علمى و تسليم جزمى‌گرىِ علمى در علوم مختلف شدن، اين اشاره را كردم. به طور علمى معتقدم كه يك خود آگاهى جمعى بايد در همه‌ى محيطهاى علمى نسبت به فرهنگ وارداتى و تحكّم‌آميز و زورگويانه‌ى غربى به وجود آيد. ☑️اين مسأله‌ى تهاجم فرهنگى‌اى كه ما مطرح كرديم، بعضى كسان به شدّت از آن آزرده شدند و گفتند چرا مى‌گوييد تهاجم فرهنگى!؟ در حالى كه تهاجم فرهنگى، وسط ميدان مشغول مبارز طلبيدن است، بعضى كسان سعى كردند آن را در گوشه و كنار پيدا كنند! اين تهاجم فرهنگى، مخصوص برخى از پديده‌هاى ظاهرى و سطحى نيست؛ مسئله اين است كه يك مجموعه‌ى فرهنگى در دنيا با تكيه به نفت، حقّ وتو، سلاح ميكروبى و شيميايى، بمب اتمى و قدرت سياسى مى‌خواهد همه‌ى باورها و چارچوبهاى مورد پسند خودش براى ملتها و كشورهاى ديگر را به آن‌ها تحميل كند. ☑️اين است كه يك كشور گاهى به تفكّر و ذائقه‌ى ترجمه‌اى دچار مى‌شود. فكر هم كه مى‌كند، ترجمه‌اى فكر مى‌كند و فرآورده‌هاى فكرى ديگران را مى‌گيرد. البته نه فرآورده‌هاى دست اوّل؛ فرآورده‌هاى دست دوم، نسخ شده، دستمالى شده و از ميدان خارج‌شده‌اى را كه آن‌ها براى يك كشور و يك ملت لازم مى‌دانند و از راه تبليغاتى به آن ملت تزريق مى‌كنند و به عنوان فكر نو با آن ملت در ميان مى‌گذارند. اين براى يك ملت از هر مصيبتى بزرگتر و سخت‌تر است. ◽️امام خامنه ای مدظله العالی بيانات و پرسش و پاسخ در جمع دانشجويان و اساتيد دانشگاه صنعتى امير كبير 9 اسفند 79
ایران قوی
اوائل که میشنیدم زبیر سیف الاسلام بود و بعدا راهش را کج کرد، یه جوری میشدم؛ اینکه این راه مثل اینکه
بعد از نشر این نوشته دوست عزیزی لطف کرده و پیام دادند که این نقل تاریخی اشتباه است با تشکر از تذکر این عزیز عرض میکنم که متأسفانه اشتباه کرده ام و به جای عبدالله بن زبیر خود زبیر را گفته ام؛ البته این خبر در منابع اهل سنت هم موجود است اما بررسی سندی نکرده ام و مراد یادآوری یک اصل کلی برآمده از کتاب و سنت است که همچنانکه انحراف و دوری انسان از خدا یک امر تدریجی و از ضعف به شدت است، پیشرفت در مسیر بندگی هم تدریجی است. هرچند در تطبیق آن بر مسئله تاریخی حتی در خصوص عبدالله بن زبیر هم اگر حرف باشد در صحت این اصل کلی اشتباه نیست یاعلی
تو را خدا این حقیقت را چگونه تفسیر باید کرد؟ چقدر ما مدیون هستیم؟ تلاش یک نیروی ساده اداره آب و فاضلاب برای برطرف کردن ترکیدگی لوله آب در یکی از شهرستانهای کرمان در سرمای شدید
🎙بازتولید شعارهای انقلاب با ادبیات جدید 🔰خیلی از مفاهیم انقلاب هست که ما یک روز شعارش را دادیم، دنبالش هم بودیم و هستیم، امّا امروز همان مفاهیم باید با ادبیّات جدید، با ادبیّات مناسب امروز، تبیین بشود و بازتولید بشود. هنر امام‌جمعه این است که بتواند مسئله‌ی عدالت را، مسئله‌ی استقلال را، مسئله‌ی حمایت از مستضعفین را، مسئله‌ی پیروی از شریعت را، این چیزهایی را که جزو اصول و مبانی انقلاب است، این مفاهیم عالی را بتواند بازتولید کند با زبان امروز و با زبان نسل جوان؛ سخنگوی انقلاب. 📣امام خامنه ای مدظله العالی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور 05/05/1401 https://eitaa.com/Iran_ghavy
هدایت شده از خبرگزاری فارس
📸 وزیر نیرو از حمید عبدالله دخت، کارگر فداکار آب و فاضلاب فهرج، قدردانی کرد در چند روز اخیر تصویر تلاش این کارگر برای رفع ترکیدگی لوله آب در فضای مجازی پربازدید شده است. @Farsna
🇮🇷مجمع نمایندگان طلاب و وظیفه توسعه بینش و حرکت انقلابی در حوزه علمیه 🔹از دو ديدگاه ميشود درباره‌ى مسائل قم صحبت كرد؛ ديدگاه اوّل، نگاه به مسائل عمومى حوزه‌ى قم است؛ مسائل علم، تربيت علمى، تحقيق، اخلاق، مسائل مديريّتى، مسائل سازمانى و ... ديدگاه دوّم، وضعيّت انقلابى و رشد و بلوغ تفكّر انقلابى در حوزه‌ى قم است؛ امروز اين مورد نظر بنده است. ميخواهيم در مورد تداوم روحيّه‌ى انقلابى و منش انقلابى در حوزه‌ى قم و ديگر حوزه‌ها يك مقدارى فكر كنيم و كار كنيم؛ اين بسيار حائز اهمّيّت است. اگر بخواهيم مقايسه كنيم با آن مقوله‌ى قبلى، اين مقوله اگر از آن مهم‌تر نباشد، به همان اندازه وزانت و اهمّيّت دارد... 🔸ما ميگوييم همه‌ى اقشار مردم در انقلاب شركت داشته‌اند، واقع قضيّه هم همين است، يا در مورد آن گروه‌هاى پيشرو مثلاً ميگوييم «دانشجوها، طلبه‌ها» و اسم دانشجوها را مى‌آوريم، درست است، اينها هم واقعاً پيشرو بوده‌اند، در اين شكّى نيست امّا پيشرو بودن و ورود، يك حلقه‌ى وصلى لازم داشت، يك حلقه‌ى واسطى لازم داشت؛ اين حلقه‌ى واسط حوزه‌ى علميّه‌ى قم بود و البتّه حوزه‌هاى علميّه‌ى ديگر؛ فقط حوزه‌ى قم نبود. شما توجّه داشته باشيد كه اين انقلاب عظيم، اين پديده‌ى حيرت‌انگيز، اين حادثه‌اى كه دنيا را تكان داد، منتهى ميشود به اين حلقه‌ى واسط، يعنى به حوزه‌ى قم. نسبت حوزه‌ى قم با انقلاب اين است. 🔹خب، حالا حوزه‌ى قم را بخواهند از انقلاب تهى كنند، [اين] چيز كوچكى است‌؟ انگيزه‌هايى وجود دارد براى اين كار، حرف من اين است. بنده عرض ميكنم اگر بخواهيم نظام اسلامى، انقلابى بماند، اسلامى بماند، حوزه‌ى قم بايد انقلابى بماند؛ اگر حوزه‌ى قم انقلابى نمانَد، حوزه‌هاى علميّه اگر انقلابى نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. من اين را به شما عرض كنم: حوزه‌ى قم پشتوانه است. حرف من اين است كه ميگويم حوزه‌ى علميّه‌ى قم بايستى به‌عنوان يك حوزه‌ى انقلابى، به‌عنوان مهد انقلاب، به‌عنوان آن كوره‌ى آتشفشانى كه همين‌طور دارد انرژى انقلابى را صادر ميكند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد. 🔸خب، عرض كرديم كه طبيعت قم، طبيعت طلّاب، حوزه‌ى علميّه، طبيعت دين است، طبيعت تبليغ است، طبيعت قناعت است، طبيعت حضور مرجعيّت است كه مرجعيّت خيلى مهم است؛ اينها همه از خصوصيّات حوزه است و همين موجب ميشود كه پايه‌ى انقلاب در اينجا محكم بشود. اگرچنانچه ما ديديم تلاشهايى دارد انجام ميگيرد براى اينكه از حوزه‌ى علميّه‌ى قم انقلاب‌زدايى كنند، بايد احساس خطر كنيم. 🔹عرض من با شما نمايندگان عزيز طلّاب و فضلا اين است: اگر ديديد انقلاب‌زدايى دارد انجام ميگيرد بايد احساس خطر كنيد. خب، احساس خطر كردن كافى نيست، بايد به فكر علاج بود؛ علاج هم تدبير لازم دارد، فكر لازم دارد؛ اين اهمّيّت اجتماع شما را نشان ميدهد. بايد افراد صاحب فكر بنشينند فكر كنند؛ با كارهاى سطحى، با فرياد كشيدن كه احياناً در يك جلسه‌اى آدم داد بكِشد و به يكى اعتراض كند، با اين حرفها مسئله درست نميشود. راه، اينها نيست؛ راه، فكر كردن و انديشيدن و حكمت‌آميز برنامه‌ريزى كردن، مجموعه‌هاى برنامه‌ريزى شده را تهيّه كردن و دنبال كردن است؛ بینش انقلابی در قم بایستی توسعه پیدا کند، حرکت انقلابی باید توسعه پیدا کند. 🎙امام خامنه‌ای مدظله العالی، دیدار مجمع نمايندگان طلّاب و فضلاى حوزه‌ى علميّه‌ى قم 25/12/1394