eitaa logo
ایران قوی
201 دنبال‌کننده
75 عکس
61 ویدیو
27 فایل
ایران قوی، محفلی برای ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت جوان متعهد در شرایط سنگین ترین جنگ نرم ادمین کانال: @B_Shamizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم‌الله ✅«ولی من رای می‌دم. چون پسرم اتیسم داره.» 🔺همین‌که جمله‌ام تمام شد با ترمز راننده، همه هُل خوردیم سمت جلو. نمی‌دونم ترمزش به خاطر مخالفت صریح با حرف‌هاش بود یا ... پنجره‌ را داد پایین تا صدای «گوسفند» گفتنش به ماشین جلویی برسه که سوز هوای بهمن‌ماه خورد توی صورتم و منو با خودش به بهمن پارسال برد؛ 🔻وقتی که توی همین تاکسی‌های سبز رنگ نشسته بودم و بین انگشتام کاغذ آدرس داروخانه‌ را در کوچه پس کوچه‌های جنت‌آباد شمالی را فشار می‌دادم. یک واسطه بهم اطمینان داده بود که آنجا رسپیریدون دارد؛ قرصی کوچکتر از عدس. اندازه نقطه‌ای که توی زندگی پسرم بین کلمه مرگ و زندگی فاصله می‌انداخت. پسر دو ساله من، درکی از ارتفاع نداشت. این یک نوع کم‌حسی در اتیسم است. بدون آن قرص، ممکن بود خودش را از هر بالا بلندی به پایین پرتاب کند. 🔻وقتی به مقصد رسیدیم هوا تاریک شده بود. رفتم توی داروخانه خلوت. ناخودآگاه با صدای پایین‌تر از معمول، از مرد پشت شیشه پرسیدم رسپیریدون دارید؟ مرد چند ثانیه‌ای به من نگاه کرد. انگار می‌خواست... نسخه را از کیفم بیرون کشیدم و گفتم «آقا بخدا برای همین کاغذ ۳۷۰ تومن پول ویزیت روانپزشک اطفال دادم. ثبت اینترنتی هم هست. می‌تونید کدملی بچه‌مو چک کنید.» بغض اگر چهره داشت، در آن لحظه حتما شکل من بود. سراغ رایانه‌اش نرفت. فقط جوری با احتیاط و آهسته برگه قرص را روی پیشخان گذاشت که انگار داریم کوکائین رد و بدل می‌کنیم. تشکرکنان قرص را توی دستم فشار دادم. هنوز در خروجی را باز نکرده بودم که صدای مرد توی داروخانه پیچید: «خانم این آخریش بود. دیگه اینجا نیاین.» 🔻آنجا به اشک‌هایم اجازه ریختن ندادم. اما کمتر از یک هفته بعدْ دیگر دلیلی برای اختفای اضطرابم نداشتم و می‌شد راحت و رها گریه کنم. توی تاکسی بودم. قرص‌های تو برگه یا بهتر بگویم، روزهای آرامش خانه‌مان، تمام شده بود. صبح زود، کاسه‌ی چه کنم را برداشته بودم تا آن را سمت متصدی داروخانه سیزده آبان بگیرم. راننده، رادیو را برای اخبار ساعت هفت روشن کرد. گوینده اخبار، اول مطمئن‌مان کرد که اینجا تهران است؛ و صدا، صدای جمهوری اسلامی ایران. بعد جوری که انگار مخاطبش فقط خود خود من باشم متن اولین خبر را خواند: «دانشمندان ایرانی توانستند قرص رسپیریدون را بومی‌سازی کنند. ماده اولیه این دارو در لیست جدید تحریم‌ها علیه ایران قرار داشت. این دارو برای درمان و کنترل اتیسم به کار می‌رود...» نه صورتم را پوشاندم و نه صدایم را پایین آوردم. اشک شادی که پنهان کردن ندارد. شیرین‌تر این که تنها بیست روز بعد، همسرم با سه برگه رسپیریدون از داروخانه‌ی محله‌مان به خانه آمد. 🔺من رای می‌دهم چون پسرم اتیسم دارد. چون می‌دانم اگر با صندوق‌های خالی اقتدار و امنیت این مملکت خال برداره، هزاران مادر نگران مثل من، برای یافتن داروهای ساده‌ای مثل تب‌بر و سرماخوردگی، راهی این مسیر پر رنج می‌شوند. این تنها جایی است که نمی‌خواهم هیچ مادری درکم کند‌. صدای بوق ممتد راننده مرا به بهمن ۱۴۰۲ و حوالی انتخابات برگرداند. 🔺زنی با غیظ داشت راجع به چای دبش و قیمت گوشت و شاسی‌بلندهای نماینده‌ها حرف می‌زد. پسر جوان کنارش که ... در تایید حرفش گفت: «آدم یه گوسفند توی مراتع سوئیس باشه شرف داره به اینکه یه شهروند باشه تو این مملکت خراب شده» 🔺خواستم بگویم اتفاقا خیلی از مردمان سرزمین‌های جنگ‌زده‌ی اطرافمان رفتند سوییس؛ منتها مثل گوشت گوسفندی، قلب و چشم و کلیه‌شان با قاچاق اعضای بدن رفت توی فریزرهای اروپا، نه مراتع سرسبزش! اما نمی‌شد. چون هم به مقصد رسیده بودم و هم بعید بود پسرک خبری از آمار شهروندان ربوده شده یا مفقود شده‌ی لیبی و عراق و سوریه، در خلال جنگ‌های داخلی‌شان داشته باشد. 🔺در را که برای پیاده شدن باز کردم از راننده پرسیدم: «این عبارت *آهسته ببندید* که زیر دستگیره نوشته رو خودتون میدید بزنن یا سازمان تاکسی‌رانی برای همه ماشینا میزنه؟» راننده که انگار سر درد و دلش باز شده باشد گفت: «نه خواهر من! خودم زدم. خون دل خوردم تا این ماشینو خریدم. مردم مراعات نمی‌کنن که! باید خودم حواسم بهش باشه. به امید این و اون باشیم که کلاه‌مون پس معرکه است.» ✅با خنده‌‌ام تاییدی نثارش کردم و گفتم: چقدر خوبه آدم به چیزی که مال خودش می‌دونه تعلق و تعصب داشته باشه، حالا چه ماشینش باشه، چه وطنش.
📌من و تو یا «من و تو»؟! 🤔تا حالا، فکر کردی رفقات چطوریه؟! یا بهتره بگم، فکری به حال انتخاباتیشون کردی؟! اگه بخواهی یه حساب سرانگشتی بکنی، میتونی بگی الان چند چندی؟ رو چند نفرشون میتونی حساب باز کنی؟! با چند نفرشون باید چونه بزنی تا پای کار بیان؟! چندتاشونو میتونی بی‌خیال بشی؟ یا نه، بی‌خیال همه شدی و اصلا رفیق انتخاباتی نداری؟ یا نکنه خودت هم یه جورایی، آره!؟ 🤨نه، فکر نکنم تو یکی به این زودیا بی‌خیال ماجرا بشی؛ آره باید سراغشونو بگیری؛ بی‌رفیق که نمیشه؛ اول از اونی که حاضریراقه و پایه است شروع کن؛ نمیدونم هرجور که بلدی سر صحبت را باز کن؛ اگه میخواستی ازش قرض بگیری، چطوری آسمون ریسمون می‌کردی، همونطوری؛ آره میتونی از زیر زبونش که نه، از ته دلش خبر بگیری که با خودش چند چنده؟ داره گل به خودی میزنه؟ یا منتظر توپ گله؟ یا خودش توپ گل به این و اون پاس میده؟ البته خودت میدونی با بیست سوالی و پاسخ نامه و اینا نمیشه؛ با چندتا انتقاد از این مسئول و آقازاده هم نمیشه فهمید که طرف بریده. 😉اصلا میتونی اینطوری شروع کنی: «میگم ها، داداش سعید... می‌بینی نامردا ول کن نیستن؛ دست از سر ما برنمی‌دارن؛ اصلا از رو نمی‌رن، هی میگن، رأی چیه و واسه چی میخواهید رأی بدید؛ رأی بدید پدرتون درمیاریم و .... آخه چرا اینا اینقدر سمجن؟! همه‌ش گیر دادن به و رأی ما، مگه خودشون.... ؟ البته یه جوریا تقصیر خودمونه؛ وقتی می‌بینن ما روزه سکوت 🤐گرفتیم، اون بنده خداها هم مجبورن یه چیزی بگن؛ بالاخره نمیشه که گوش‌ خلق الله بیکار بمونه؛ خب طفلیا تکلیف شرعی هم ندارن که حرف‌های ما را بزنن». فکر کنم اینطوری بتونی با اون «منِ عالی» رفیقت سرصحبت را باز کنی؛ البته تو بهتر میشناسیش و باید ببینی از کجا شروع کنی و چطوری بفهمی فاز رفیقت چیه؟ 🙃خلاصه اگه جویای حال انتخاباتی رفقا نشیم، اون وریا، واسه هممون، یه ضد حال انتخاباتی خوبی تدارک دیدن؛ اصلا برا تحریم انتخابات، چه راهی بهتر از اینکه صحبت کردن من و تو را تحریم کنن؛ با متیونن به من بگن «تو خسته و بی حالی، نشون به این نشون که حتی حال حرف زدن هم نداره»؛ به تو هم بگن که «رفیقت هم مثل خودت بریده»؛ چون خلأ سکوت که معنی نداره و همه‌اش حرفه و حرف؛ اما نه حرفِ من و تو بلکه حرف شبکه «من و تو». یا علی 📝همسنگرت: مصطفی صدرزاده
هدایت شده از هیئت ثارالله زنجان
48.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌« صحبت‌های حاج در مورد » جلسه هفتگی ۱۲ بهمن هیئت ثارالله زنجان 📍هیئت‌ ثارالله زنجان [ @sarallah_zanjan ] [ @mahdirasuli_ir ]
⚽️ گل ملت ایران در 11 اسفند 🥅الان داشتم با راننده اسنپ در مورد فوتبال صحبت می کردم گفتم روزی که همه ملت ایران میخوان گل بزنن 11 اسفنده 🍦جگرش حال اومد گفتم به دوستان و همکاران و فامیل بگید، برخی حواسشون نیست 📞 تلفنش زنگ خورد... بعد اینکه قطع کرد از عملکرد دولت مجلس صحبت کردیم گفتگوی خوبی بود 🙏الحمدلله شما هم دعوتید یه یا علی میخواد یا علی
تهران میدان انقلاب در خدمت یکی از بچه ها ی غواص عملیات کربلای 5 حاج سعید جاهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قلب مطمئن 💠 به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 🎙 📆 سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ 🏴 مراسم عزاداری شهادت امام کاظم (ع) 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) [[ @mahdirasuli_ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
محتوای پشتیبان معجزه مشارکت.pdf
704.6K
✅و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی ...قال انی آمنت بربکم فاسمعون ✳اگه میخواهید با صدای بلندو با صراحت کامل از معجزه مشارکت سخن بگویید و شور شعور سیاسی را نشر بدهید ❇اگرمیخواهید جایگاه انتخابات در صحنه مبارزه تمدنی را بشناسید و بشناسانید 🔰اگرمیخواهید از بهترین و معتبرترین نظرسنجی ها در خصوص میزان مشارکت و میزان تواصی با خبر بشید ✅اگر میخواهید از ارتباط تواصی با جنگ نرم و غزه و یمن بدانید و ... پیشنهاد میکنیم این جزوه را با دقت مطالعه کنید و بعد هم با بیان و فهم خودتان به دیگرانی که باید قیام کنند و صفهای تواصی را به راه بیاندازند بگویید
44.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 دعوت کارگران ذوب‌آهن اصفهان از مردم برای حضور در انتخابات👷‍♂ 🔹جهادگران خط مقدم تولید پای کار آمدند و همه مردم ایران را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند. 🤝آیدی ادمین: 📩سوژه های انتخاباتی تون رو برامون ارسال کنید. ╭🪴 ╰┈➤ @Setademardomeiran_admin 📲آیدی کانال: https://eitaa.com/setad_mardoome_iran
🔴 ‏رأی که هیچ! برای ماندن جمهوری اسلامی سر هم دادن... 🤲 🇵🇸🇮🇷 @yalesaraat
⚡️هنوز واسه انتخابات دست به کار نشدی؟! 📣رویداد "وقت مأموریت" 🔹دورهمی گروه های فعال در انتخابات ارائه تجربیات گروه‌های فعال، محتوای تبلیغی، ایده های تبلیغی، سازماندهی طلاب و... 🗓یکشنبه٫ساعت۱۶ 📌سالن کوثر٫سازمان تبلیغات 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
📷 یک ایرانی با پای مصنوعی بلندترین کوه آزاد جهان را فتح کرد 🔹سجاد سالاروند کوهنورد اسلامشهری با دو پای مصنوعی در ۵ شبانه روز کوه‌پیمایی با پرچم کشورمان و عکس شهیدان حسن طهرانی‌مقدم و حاج محمود شفیعی به کوه کلیمانجارو صعود کرد. 🔹کوه کلیمانجارو با ارتفاع ۵۸۹۵ متر بام آفریقا و همچنین بلندترین کوه آزاد جهان است. پ. ن دشمن اگر شرکت در انتخابات را حتی به سختی بالا رفتن این کوه نشان بده باز ملت ایران همت فتح آن را دارند
🔺و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی... انی آمنت بربکم فاسمعون 🔻معبری به نام عبور از خواص ... (1) 🔹ترس برخی خواص نه از دشمن بلکه از .... 🔰بار دیگر فرمان حضرت آقا در خصوص انتخابات را مرور کنیم؛ ایشان به صراحت فرمودند مشارکت بالا معجزه میکند؛ بعد فرمودند هرکسی وظیفه دارد مخاطب خودش در خانواده، فامیل، دوستان و همکاران و هر کسی که میتونه روی آنها اثر بگذارد را به انتخابات دعوت کند. بعد هم تضمین دادند که اگر این کار را انجام شود، مشارکت بالا میرود. 🔰بی‌تردید کار اصلی این بود که این فرمان تواصی همگانی را با همین سادگی، به گوش عموم مردم بخصوص خواص جامعه ‌رسانده می‌شد و به آنها کمک می‌شد تا مخاطبین خاص خود در همه بسترهای خانواده، خویشاوندان، همکاران و دوستان را به مشارکت دعوت کنند؛ اگر این اتفاق می‌افتاد تا حالا شاهد تقویت و تکمیل بیش از پیش زنجیره تواصی در میان همه اقشار بودیم؛ 🔰اما مشکل اصلی چیست که احساس میشود هنوز آن اتفاقی که باید بیافتد، نیفتاده است و هنوز قشر زیادی از مردم در گفتگوهای انتخاباتی وارد نشده‌اند؟ مشکل اصلی این است که دستگاه محاسباتی کسانی که وظیفه دارند این راهبرد ساده را به گوش عموم مردم برسانند، دچار اختلال شده است و به جهت اثرپذیری از اغواء دشمن، فهم درستی از این راهبرد ندارند و لذا در امکان عملیاتی شدن آن تردید داشته و در نتیجه به نام تواصی همگانی، عملیات غلط طراحی کرده‌اند؛ کسانی در خوش‌بینانه‌ترین صورت، خیلی ساده‌لوحانه میخواهند بار 15 میلیون ایرانی خواص را که باید با مخاطبین خود سخن بگویند را به دوش حداکثر 100 هزار نفر می‌گذارند. البته اگر همین 100 هزار نفر را هم پیدا کنند و به همان‌ها ایمان بیاورند. اما ریشه این مشکل چیست؟ پاسخ در یک کلمه است و آن ترس است؛ بله ترس اما ترس خواص و نه عوام؛ آن‌هم ترس از چیزی که دشمن برای آنها به عنوان لولو خورخور درآورده است و آن چیزی نیست جز مردم؛ ✅ آری متأسفانه در ذهن و دل این افراد، بالای 70 درصد مردم ایران، قشر خاکستری هستند که تحت تأثیر جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن دل خوشی از نظام اسلامی و کارکرد آن ندارند و بخش زیادی از آنها ناراضی و معترض هستند به طوری که خواص جامعه و افرادی که اطلاعات خوبی هم دارند، نمیتوانند با این افراد صحبت کنند و قانعشان کنند تا چه رسد به عموم رأی دهندگان که خودشان شبهات زیادی دارند و بیشتر به جهت تعبد شرعی یا عِرق انقلابی و دشمن ستیزی رأی میدهند و در مسائل و مشکلات داخلی بدتر از معترضین نباشند بهتر نیستند.
🔻و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی... انی آمنت بربکم فاسمعون 🔺معبری به نام عبور از خواص ... (2) 🔹مردم معجزه‌آفرین یا مردم معترض.... 🔰درست در پاسخ و حل مسئله ترس برخی خواص از مردم بود که در 19 دی، رهبری معظم فرمودند: ما نباید قدرت معجزه آفرین مردم را فراموش کنیم؛ قدرتی که بارها تجربه‌اش کرده‌ایم. و مهم‌تر اینکه فرمودند: الان هم مردم آماده اند تا معجزه بیافرینند؛ و این یعنی اینکه هر دو قشر دعوت کننده و دعوت شونده آماده هستند و بلکه بالاتر از آن، عموم مردم برای تواصی دو جانبه آمادگی دارند؛ وفرمودند: این وظیفه افراد وسط میدان است که با توان‌بخشی معرفتی و جهت دهی دقیق، نیروهای مردمی را سازماندهی کنند. ✅ اما آیا با توجه به ترس بخش معتنابهی از خواص نامدار از مردم، میتوان ظرفیت تواصی 18 میلیون افراد مصمم به رأی (30 درصد شصت میلیون واجد شرایط) با 24 میلیون فرد مردد را فعال کرد؟ آیا این اقیانوس بزرگ را میتوان با سرانگشتان بسیار محدود و کوچک برخی خواص مواج کرد آن هم در زمان کوتاه باقیمانده؟ ✅در پاسخ به این مشکل بود که در 16 بهمن، رهبری معظم معبر جدیدی در پیشبرد عملیات تواصی گشودند و آن «عبور از خواص نامدارِ غیرواقعی به خواص در حاشیه اما واقعی» بود؛ ایشان فرمودند اولا منظور از خواص، آدم‌های نام و نشان‌دار نیست؛ آدمهایی که کانون جنگ روانی دشمن در بدبین کردن به ظرفیت عمومی مردم بوده و محکوم به ریزش هستند؛ بلکه مراد از خواص جماعتی است که با تکیه به ظرفیت گسترده و متنوع جمهوری اسلامی همواره در حال رویش بوده و امروز جمهوری اسلامی در بهترین وضعیت از این جهت به سر میبرد و این خواص در اقلیت نبوده و در همه اقشار حضور دارند. 🔰بنابراین براساس ایمان به این خواص، دیگر نباید معطل خواصی شد که با فرصت سوزی و ایجاد ناامیدی مانع به راه افتادن ظرفیت تواصی همگانی میشوند؛ بلکه باید با قشرهای مختلف مردم به طور مستقیم سخن گفت و همین فرمان ساده را با عموم آنها در میان گذاشت چنانکه رهبری فرمان تواصی را خطاب به عموم مردم صادر کردند؛ و این خواص موجود در اقشار مختلف هستند که پیشران عمل به فرمان تواصی شده و دیگران را نیز با خود همراه خواهند ساخت. که مهم‌ترین ظرفیت تواصی روابط فامیلی هست که براساس محبت بنا شده است.
🔺و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی... انی آمنت بربکم فاسمعون 🔻معبری به نام عبور از خواص... (3) 🔹 سطوح مخاطبین هر شخصی که تصمیم قطعی دارد که رأی بدهد باید به دنبال توصیه کردن مخاطب خودش باشد؛ کسی که میشناسیم و میتوانیم در او اثر بگذاریم؛ پس شلیک کور و هوایی ممنوع؛ چون وقتی مایه اصلی تأثیرگذاری یعنی اعتماد و شناخت و محبت وجود ندارد، ارتباط و گفتگو، نه براساس شناخت واقعی بلکه براساس شناختی که دشمن از افراد ایجاد کرده یعنی از آنها به عنوان آدمهای معترض و ناراضی و نق زن و از شما به عنوان افراد وابسته به حکومت و مانند آن، شکل میگیرد و به جای حال و هوای واقعی، شبهات برساخته دشمن و ... مطرح میشود لذا اثر که نمیگذارد بلکه میتواند اتحاد موجود را هم لکه دار کند و بدتر از همه، زمینه گفتگوی سالم این فرد با دیگرانی که میتوانند بر او اثرگذار باشد را خراب کند. اما وقتی هرکسی مخاطب خودش را پیدا کرد، مسئله تواصی خیلی راحت پیش میرود و نیاز به محتوا و روش خاصی نخواهد بود بلکه هر کس براساس دلیلی که میخواهد رأی بدهد افراد هم سطح خود را نیز میتواند قانع کند.البته باید توجه کرد که هر کس سه سطح از مخاطبین دارد: 🔹سطح اول مخاطبینی هستند که پیشران مجموعه افرادی هستند که مصمم به دادن رأی هستند ومیتوانند با مخاطبین خود سخن بگویند؛ افرادی مانند مداح هیئت، مسئول یک مجموعه فرهنگی، مدیر یک کارگاه، معلم، استاد دانشگاه، منبری و سخنران، مرجع تقلید، مدیر دستگاه اجرایی و ... . روشن است که اگر شخصی مخاطبینی در این سطح دارد باید بتواند آنها را به وظیفه تواصی آشنا سازد و تا آنجا که میتواند نیاز آنها در تواصی زیر مجموعه خود را برآورده سازد. 🔹سطح دوم مخاطبینی هستند که مانند خودش مصمم به رأی هستند اما از انجام وظیفه تواصی غافل هستند؛ فرد باید بتواند با تشویق وسازماندهی آنها در محیط هایی چون محل کار، فامیل، دوستان مدرسه و دانشگاه و حوزه و ... عملیات تواصی را نسبت به سطح سوم مخاطبین انجام دهند. 🔹یعنی افرادی که باید از آنها دعوت کنیم تا در انتخابات شرکت کنند؛ اما همه این افراد یک جور نیستند؛ بلکه بیشتر این مخاطبین در دو قشر جا دارند: ....
🔺و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی... انی آمنت بربکم فاسمعون 🔻معبری به نام عبور از خواص...(4) 🔹خیلی ها معترض و مخالفند؟... 🔸یک قشر حداکثری، افرادی هستند که هیچ تصمیمی نسبت به رأی دادن و ندادن ندارند و اصلا نمیشه گفت مردد هستند بلکه اساسا دل مشغولی به مسائل روزمره زندگی موجب شده است که آنها هیچ توجهی به مسئله انتخابات نداشته باشند؛ افرادی که یا بچه‌اش مریضه یا قرض بالا آورده یا اختلاف خانوادگی داره یا بچه‌اش معتاده یا دخترش طلاق گرفته یا کار و بارش کساده یا ... . البته ممکن است به گوششان خبرهایی از انتخابات رسیده باشد اما آنقدر قوی و پرجاذبه نیست که ایجاد انگیزه کند چنانکه در معرض یک عده شبهات هم قرار میگیرند اما آنقدر اثرگذار نیست که بخواهند رأی ندهند؛ این افراد کسانی هستند که عِرق دینی و سیاسی دارند و مثلا در تشییع جنازه حاج قاسم خودجوش آمده‌اند وسط میدان یا در فتنه 1401 حواسشان جمع بوده که حداقل خانواده اش درگیر این ماجرا نشوند و .... . اینجاست که یک نفر مثل من و شما که یا فامیلش هستیم یا دوستش و یا همکار و بچه محلش، با هر راهی شده اهمیت این قضیه را برایش روشن کنیم. برای شروع هم باید اول از حس و حال خودمان بگوییم و به همان استدلالهایی که میخواهیم رأی بدهیم اشاره کنیم و اینکه عده‌ای که او هم قبولشان ندارد، برای کشورمان نقشه کشیده اند. البته نباید گول برخی حرفهای به ظاهر شبهه آلود این افرا را بخوریم و وارد بازی که دشمن میخواهد بشویم. بلکه براساس شناختی که داریم و میدانیم که بیشترین مانع، مشغله‌های زندگی است، سعی کنیم توجهش را به اهمیت انتخابات جلب کنیم؛ این مخاطبین نیاز به مراقبت دارن و باید تا دم انتخابات همراهی کنیم و یادآوری؛ دقیقا برعکس دشمن که سعی میکند دل مشغولی آنها را زیاد و حواسشان را پرت کند. 🔸قشر دیگر کسانی که تصمیم به رأی دارند، افرادی هستند که از فهم سیاسی نسبتا بالاتری برخوردار هستند و به اهمیت انتخابات هم تا اندازه‌ای واقف هستند اما این افراد نه اینکه شبهاتی در خصوص انقلاب و نظام و کارآمدی آن داشته باشند و یا مثلا در مورد مجلس و عملکردش شبهه داشته باشند؛ بلکه این افراد از جایی دلخور هستند و در مواردی فکر میکنند که حقشان ضایع شده است و به نوعی قهر کرده و در رأی دادن تردید دارند؛ مثلا قرار بود فرزندش در اداره‌ای استخدام بشه و پارت بازی شده؛ قرار بود وامی را دریافت کند که پرداخت نشده؛ قرار بود ... . روشن است که نسبت به این افراد نیز پرداختن به شبهات برساخته دشمن کار را خراب میکند و بلکه باید با پذیرش برخی اشکالات گفت که این مشکلات یا به نقص قانون یا به عملکرد غلط مجریان برمیگردد و باید برای بهتر شدن هر دو تلاش کرد و راهش با تقویت کردن بنیه کشور هست که انتخابات یکی از آنهاست. 🔸قشر دیگری هم هستند که تحت تأثیر شبهات دشمن قرار گرفته و فکر میکنند انتخابات فایده‌ای ندارد؛ با این افراد تا جایی که فرد منتقد معتدل و با انصاف باشند باید وارد صحبت شد و با تأکید بر روایت پیشرفت و تکیه آن به مردم سالاری دینی که اوجش انتخابات است، سعی کرد تا از کارآمدی نظام و انتخابات دفاع کرد و البته باید متذکر این افراد شد که رأی ندادن به معنای نفی نظام اسلامی نیست چنانکه رأی دادن هم به معنای دفاع صد در صد از عملکرد مسئولین و نفی مشکلات نیست و در آخر اینکه رأی ندادن هرچند به نیت ادب کردن مسئولین باشد ولی هیچ وقت این نتیجه را نبخشیده و نخواهد بخشید بخصوص با سوء استفاده دشمنان از رأی ندادن ها. اما با کسانی که منتقد افراطی هستند و انصاف ندارد نباید وارد بحث شد و بلکه برای این افراد باید یه نوعی رجزخوانی کرد؛ هم از پیشرفتها و هم از مردمی که میخواهند رأی بدهند تا به نوعی فکر نکنند در اکثریت هستند چون برخی از این افراد به این گمان رأی نمیدهند. و اگر ببینند که رأی دهندگان در اکثریت هستند، کوتاه می‌آیند. ...
🔺و جاء من اقصی المدینة رجل یسعی... انی آمنت بربکم فاسمعون 🔻معبری به نام عبور از خواص...(5) 🔹 شتاب بخشی به تواصی 🔰حال سوال اساسی این است آیا همه این افراد که به فرموده رهبری خواص هستند و در همه اقشار پخش هستند، متوجه وظیفه تواصی هستند؟ آیا میدانند که باید مخاطبین خودشان را به انتخابات دعوت کنند؟ و اگر نه، چگونه میتوان این خیل عظیم از ملت ایران را متوجه وظیفه‌شان کرد؟ پاسخ اجمالی این است که اگر هر کس که پیام آقا را شنیده است با هر یک از گروه‌های مخاطبین سخن بگوید، کار پیش خواهد رفت اما اگر بخواهیم این کار را شتاب ببخشیم باید از شتاب‌دهندگان استفاده کنیم که رهبری در 16 بهمن فرمودند. 🔰از این جهت لازم است: 🔹اولین گام مهم این است که با استفاده ازظرفیت دستگاه‌های حکومتی بخصوص صدا و سیما در قالب برنامه‌های متنوع در کنار دعوت از مردم برای رأی دادن، از مردم بخصوص خواص به معنای جدید آن، بخواهد که به وظیفه تواصی نیز عمل کنند. 🔹دومین گام این است که با استفاده از سرشبکه‌های مجموعه‌های فرهنگی، مدیران مجموعه‌های فرهنگی مانند ائمه جمعه، ائمه جماعات، هیئات، کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج و.... را نسبت به سازماندهی سرمایه‌های اجتماعی خود در امر تواصی همگانی توجیه کنند. 🔹سومین گام استفاده از ظرفیت افراد و چهره‌های اثرگذار اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، هنری، رسانه‌ای و ... در توجیه مخاطبین خود برای عملیات تواصی در کنار دعوت به انتخابات است. مانند اساتید دانشگاه، معلمان، اساتید حوزه، ورزشکاران، بازیگران، ... . 🔹چهارمین گام ورود کردن در میدان‌هایی است که خیل عظیمی از مردم حضور دارند و میتوان با آنها در قالب مشخص و روشن سخن گفت و آنها را با وظیفه تواصی آشنا کرد اما متأسفانه کسانی که این وظایف را با آنها در میان بگذارند وجود ندارد؛ از جمله مهمترین این گروه، کارگران در محیط کارخانه و کارگاه هستند که جمعیت 22 میلیون نفری دارند و متأسفانه به دلیل مشغله های کاری دسترسی به این قشر در دیگر تجمعات عمومی کم است و بهترین جا همان کارخانه است. بنابراین توجه دادن بخشی از این افراد به وظیفه تواصی در میدان کار و فعالیت اقتصادی، میتواند محیط کار و خانواده این افراد را به عرصه تواصی تبدیل کند. 🔹پنجمین گام این است که از ظرفیت تخاطب عمومی در جامعه استفاده کنیم؛ یعنی عموم مردم را در اماکن عمومی مخاطب قرار دهیم و آنها را با تأکید بر روایت پیشرفت دعوت کنیم به تواصی همگانی. نه اینکه پیش فرض را بر این بگذاریم که مخاطب ما حتما تصمیم گرفته که رأی ندهد و سعی کنیم آنها را متقاعد بسازیم که رأی بدهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت اول 🎙 ⏱زمان: ۲:۴۰ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/aejIG 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت دوم 🎙 ⏱زمان: ۲:۵۹ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/X5lIb 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت سوم 🎙 ⏱زمان: ۳:۵۱ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/Vck3B 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت چهارم 🎙 ⏱زمان: ۳:۰۷ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/nrylP 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت پنجم 🎙 ⏱زمان : ۲:۴۱ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/AOD4z 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت ششم 🎙 ⏱زمان: ۳:۲۵ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/NUIqC 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه برنامه ( ) 📌قسمت هفتم 🎙 ⏱زمان: ۴:۴۵ 🌐لینک آپارات https://aparat.com/v/rNxS0 🔻نمو | پایگاه علمی، تزکیه‌ای، مهارتی و بصیرتی 🆔 @nomov_ir