eitaa logo
ایران آینده🇮🇷
2هزار دنبال‌کننده
781 عکس
73 ویدیو
117 فایل
کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم ع @safari_67 https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
مشاهده در ایتا
دانلود
(4) 🔸دکتر محسن دوباشی 🔹طراح و مدیر برنامه مسابقه استعدادیابی اتم 🔹مدیر عامل ستاد پیشرفت جامع منطقه ای 🔹رئیس شورای سیاستگذار نوآوری و پیشرفت ایرانی https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۱۶ فروردین ۱۴۰۱
(۵) 🔸حجت الاسلام حسین مهدیزاده 🔹طلبه سطح چهار با علاقه علمی فقه الاقتصاد 🔹مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🔹عضو هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🔹پژوهشگر فقه حکومتی https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۱۶ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
#معرفی_مهمانان(1) 🔹سرکارخانم دکتر یاوری ◾رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) ◾مدیرکل برن
خانم دکتر یاوری.mp3
5.36M
صوت نشست :جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی(1) سرکارخانم دکتر یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۱۹ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
معرفی مهمانان(2) 🔸حجت‌الاسلام دکتر مهدی سلطانی 🔹عضو هیات علمی دانسگاه باقرالعلوم (علیه السلام) 🔹اتما
دکتر مهدی سلطانی.mp3
5.78M
صوت نشست :جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی(2) حجت الاسلام دکتر مهدی سلطانی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۱۹ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
#معرفی_مهمانان(3) 🔸دکتر سیدمهدی ناظمی 🔹 دکتری فلسفه محض از دانشگاه اصفهان 🔹 مدرس دانشگاه، مؤلف و پژ
دکترسید مهدی ناظمی.mp3
5.92M
صوت نشست :جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی(3) دکتر سید مهدی ناظمی، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۱۹ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
#معرفی_مهمانان(4) 🔸دکتر محسن دوباشی 🔹طراح و مدیر برنامه مسابقه استعدادیابی اتم 🔹مدیر عامل ستاد پیشر
دکتر محسن دوباشی.mp3
3.93M
صوت نشست :جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی(4) دکتر محسن دوباشی طراح و مدیر برنامه مسابقه استعدادیابی اتم 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۱۹ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
#معرفی_میهمانان(۵) 🔸حجت الاسلام حسین مهدیزاده 🔹طلبه سطح چهار با علاقه علمی فقه الاقتصاد 🔹مدیر میز ن
حجت الاسلام حسین مهدیزاده.mp3
5.57M
صوت نشست :جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی(5) حجت الاسلام حسین مهدیزاده مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۱۹ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
📢سلسله نشستهای #ایران_آینده ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡#عصر_جدید (جایگاه پ
🔖نشست «جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی» در پژوهشکده باقرالعلوم (علیه اسلام) برگزار شد. 🖋به گزارش روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی سلطانی عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام)، دکتر الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دکتر سید مهدی ناظمی، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، دکتر محسن دوباشی طراح برنامه استعدادیابی اتم و حجت‌الاسلام حسین مهدی‌زاده مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم به بیان نظرات خود پرداختند. ادامه.... 🔽🔽 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۲۲ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
🔖نشست «جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی» در پژوهشکده باقرالعلوم (علیه اسلام) بر
🔶پرورش استعدادهای هنری در مسیر تمدن‌سازی یا تمدن‌سوزی 🔹حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به اهمیت پرورش استعدادهای هنری در راستای تمدن سازی یا تمدن سوزی، اظهار کرد: غربی‌ها در مقوله هنر از همین دو حیث استفاده کردند و اگر ما به دنبال تمدن‌سازی هستیم و می‌خواهیم از پرورش استعدادهای هنری در مسیر تمدن سازی استفاده کنیم، باید ببینیم که چه معنایی از هنر می‌تواند تمدن سازی یا تمدن سوز باشد. 🔹عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) گفت: تمدن و تمدن سازی یک کار عقلانی است و در فرم و صورت عقلانی ممکن می‌شود. وقتی از صورت و فرم عقلانی صحبت می‌کنیم در مورد همه حیث‌های انسانی، اجتماعی، طبیعی و... حرف می‌زنیم. اگر مجموعه انسانی بخواهد تمدن داشته باشد باید یک معنایی از عقل را بتواند فراهم کند و این معنای از عقل را فقط در متافیزیک و فلسفه می‌تواند به ثمر برساند، به همین دلیل می‌شود گفت که مجموعه‌های انسانی اگر فلسفه نداشته باشند نمی‌توانند تمدن ساز باشند. 🔹وی گفت: کشورهایی همچون ترکیه، عربستان، روسیه و حتی چین نمی‌توانند یک تمدن جدید را پایه‌گذار باشد چون فیلسوف ندارند و وقتی فیلسوف نداشته باشند و نتوانند یک معنای جدید از عقلانیت را طرح کنند، صلاحیت شکل دادن تمدن را ندارند. ایران جزو کشورهایی است که دارای قدمت فلسفی از فارابی تا ملاصدرا است و شارحان حکمت صدرایی توانستند معنایی از عقلانیت را فرم و سازمان بدهند و ابعاد مختلف را باز بکنند، به همین دلیل در اینجا می‌شود صحبت از تمدن سازی را به میان آورد. 🔹حجت‌الاسلام سلطانی افزود: تمدن غربی وقتی خواست مدرنیته را رقم بزند تلاش‌های زیادی کرد که از آگوستین تا هگل یک فرم جدید از عقلانیت را در آتن (پایگاه فلسفه) و اورشلیم (پایگاه نبوت) رقم بزند و تمدن مدرن را ایجاد کند، به همین دلیل تمدن مدرن به شدت مسیحی‌زده است. 🔹وی با اشاره به پررنگ بودن جایگاه تخیل در مقوله هنر، گفت: جالب اینجاست که بحث نبوغ و پرورش استعداد خاص که بتواند یک صورت جدیدی را علی رغم صورت‌های پیشینی که بود شکل بدهد باز کار نیروی خیال است. وقتی دنبال پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری هستیم باید در ذیل عقلانیت اسلامی عمل بکنیم، چون هنر می‌تواند در درون یا بیرون از عقلانیت عمل بکند. 🔹ایشان تمدن مدرن را تمدن به شدت سرکوب‌گر دانست و اظهار کرد: غربی‌ها سعی کردند در قرن بیستم به واسطه برجسته کردن خیال که بتوانند از حدود متافیزیک مستقر بیرون بیایند تا از نفی زندگی که متافیزیک آگوستینی تا هگلی رقم زدند عبور کنند. این نفی متافیزیک در ساحت‎های علوم طبیعی، نیوتن خودش را شکل می‌دهد. در کشور ما هم مجموعه استعدادهای درخشان دنبال پرورش نیوتن هستند؛ نیوتن‌هایی که هم خودشان را له می‌کنند و هم طبیعت را و هم ساحت‌های انسانی را در دانشکده‌های علوم اجتماعی از بین می‌برند که باید در مورد اینها فکر شود. 🔹حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به تعبیر «مجمع البحرین» که علامه حسن‌زاده آملی در بحث خیال مطرح کردند، گفت: یکی از بحران‌های مهمی که روی مفهوم مجمع البحرین بودن خیال سرمایه گذاری می‌کنیم، مبتلاشدن به سکولاریسم است. مرحوم علامه حسن‌زاده آملی تعبیر جالبی دارند که خیال هم می‌تواند از طرف پایین باشد و هم از طرف عالم ملکوت. پس در نگاه حکمت متعالیه، خیال هم در تاریخ، جغرافیا، زمان و مکان جمع می‌شود و هم مجمع البحرینی است که از عالم بالا می‌آید. 🔹وی افزود: صورت‌های جدیدی که در آفرینش‌ها و خلاقیت‌ها شکل پیدا می‌کند اگر در خیال با عالم عقل و ملکوت چفت و بسط نشود ما را دچار سکولاریسم خواهد کرد. این نکته خیلی مهم است که الهیات و عقلانیت باید در اینجا مد نظر باشد تا این مسیرهای هنری، مسیرهای تمدن‌ساز باشند و صورت‌های جدیدی بیافرینند که با معانی عقلانی ما بتواند نسبت‌بندی درستی داشته باشد تا بتوانیم انسانی که انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی دنبالش است داشته باشیم وگرنه از مرزهای عقلانیت اسلامی عبور خواهد کرد و بحران‌های جدیدی را برای ما ایجاد خواهد کرد. ادامه.... 🔽🔽 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۲۲ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
🔶پرورش استعدادهای هنری در مسیر تمدن‌سازی یا تمدن‌سوزی 🔹حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به اهمیت پرورش ا
🔶استعدادیابی باید متناسب با اهداف تمدنی باشد 🔹رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در این نشست با ابراز خرسندی از تنوع شناسایی استعدادها گفت: در سال‌های اخیر تنوع استعدادها به رسمیت شناخته شده و برنامه‌های مختلفی داعیه این را دارند که استعدادهای متعدد و متنوع افراد را شناسایی کنند. خوشبختانه این استعدادیابی به حوزه دختران و زنان جوان کشیده شده و یک نوع استعدادهای متفاوت از استعدادهای مرسومی که می‌شناختیم شناسایی و در آن موفقیت‌های خوبی دیده شد که عمدتا استعدادهای مادری، همسری و استعدادهای علمی بود و این مهم را باید به فال نیک گرفت. دکتر الهام یاوری افزود: در جامعه، یک مخزن استعدادی ارزشمندی داریم که اگر به این استعدادها توجه نکنیم و مسیرهای متناسب جلوی آنها باز نکنیم که در حوزه‌هایی که به آن علاقه‌مند هستند یا در آن احساس توانمندی می‌کنند خودشان را نشان دهند و نیاز به دیده شدن و گرفتن تائید اجتماعی را انتخاب کنند، به بیراهه می‌روند و به چیزی که در ادبیات روانشناسی بروز منفی خانم‌ها گفته می‌شود مبتلا خواهند شد، به این معنا که افراد با نشان دادن ناهنجاری‌ها، خودشان را با دیگران متمایز می‌کنند و نیاز به دیده شدن را رفع می‌کنند. 🔸عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در انتقاد به رویکرد یکسان انگاری افراد جامعه، اظهار کرد: تلاش بی‌رویه و بی‌پشتوانه دینی و معرفتی در برخی دوره‌ها برای اینکه افراد را یکسان کنیم و تمایز بین استعدادها را نادیده بگیریم، با یک نوع مواجهه منفی نسبت به پدیده نخبگی مواجه شده و نادیده‌شدن این تفاوت‌ها و یکسان انگاری افراد، خیلی وقت‌ها باعث شده آدم‌ها به ناهنجاری دست پیدا کنند برای این که توجه مورد نیاز را جلب کنند. وی تعریف هدف غایی در شناسایی استعدادها را مهم دانست و افزود: استعداد یعنی آمادگی؛ یعنی قبل از آن که استعدادی تعریف شود، باید هدفی تعریف شود و به فرد گفت که آمادگی رسیدن به این هدف را بیشتر از دیگران دارید. کشورهای غربی که ما گاهی وقت‌ها در شناسایی استعدادها از آنها گرته برداری و تقلید می‌کنیم، مسابقات برجسته فرهنگی هنری را متناسب با نیاز و هدف گذاری در قالب مصرف‌گرایی طراحی می‌کنند، به این صورت که کسانی در این مسابقات درخشش بیشتری خواهند داشت که به محصولات روز بر اساس مد و آخرین دستاوردهای اقتصادی جامعه مجهز باشند. طراحی این مسابقات و استفاده جدی از تکنولوژی در ساخت میدان مسابقه و زرق و برق و هیجان و احساسات کاملا بر اساس اهدافی طراحی می‌شود که جامعه تلاش می‌کند افراد را به آن سمت سوق بدهد و آمادگی و استعداد افراد را برای رسیدن به آن هدف افزایش دهد و قابل تحسین کند. یاوری گفت: اینکه جامعه ما چه اهدافی را در نظر گرفته و این اهداف چه تناسبی با افرادی که هدایت و راهبری می‌کنیم دارد، محل تامل جدی است. در مسابقات و جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری هدف تعیین نمی‌شود، بنابراین استعدادیابی در کشور ما نیاز به کار بیشتر دارد. فرض کنید هدفی که در بنیاد نخبگان برای طرف نخبگانی تعهد داریم این است که می‎خواهیم انسان‌هایی تربیت کنیم که آمادگی رفع نیازهای کشور و تمدن نوین اسلامی را داشته باشند. اگر این تعریف را از هدف کشور در پرورش استعدادها بدانیم، مشخص می‌شود که به چه چیزی استعداد می‌گوییم و به چه چیزی استعداد نمی‌گوییم و چه استعدادی را جدی بگیریم و تشویق کنیم. 🔹رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان این که درصد افراد علاقه‌مند به علوم مختلف پایه و کاربردی در بین دختران و پسران بالاست، اظهار کرد: اقبال و علاقه مندی به دانش خیلی زیاد است، اما قله‌های این دانش را به خصوص قله‌هایی که دانش خود را در خدمت به کشور و اهداف تمدنی قرار داده‌اند به خوبی شناسایی نکردیم و به جامعه معرفی و الگوسازی نکردیم و از آنها شخصیت‌های انسانی دوست داشتنی قابل تکرار و قابل تقلید و قابل افتخار نساختیم. وی افزود: برای ما برنده‌های المپیادها و مسابقات علمی، یک اسم هستند در حالی که احساسات و علاقه‌مندی‌های برنده‌های فلان مسابقه هنری و فرهنگی را می‌دانیم، به همین دلیل طبیعی است که بچه‌های این کشور علاقه مند هستند که فوتبالیست شوند تا این که دانشمند رده یک جهان باشند. 🔸یاوری در عین حال، توجه به استعدادهای مختلف هنری و فرهنگی و علوم انسانی را ضروری دانست و تاکید کرد: این کار باعث می‌شود مرواریدهای ارزشمندی که در کشور هستند صید دشمنان نشوند و برای اینکه به تلالو کافی برسند خودشان را به ضد ارزش‌ها نفروشند. اما این شناسایی، ارزش‌گذاری و پررنگ سازی باید به شدت متناسب با اهداف تمدنی جمهوری اسلامی و نظام اسلامی باشد. باید استعدادها را به درستی شناسایی و به سمت حل مشکلات و رفع نیازهایی که مقدمه درخشش کشور است گسیل کنیم. ادامه.... 🔽🔽
۲۲ فروردین ۱۴۰۱
ایران آینده🇮🇷
#حکمرانی_فرهنگی #عصر_جدید #استعداد_یابی #ایران_آینده👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978
🔶فریبکاری نظام سرمایه‌داری در استعدادیابی 🔹دکتر ناظمی با انتقاد از رویه استعدادیابی در رسانه‌ها گفت: چیزی که با عنوان استعدادیابی در رسانه‌ها مطرح است هیچ ربطی به استعداد ندارد. برنامه‌های استعدادیابی در تلویزیون‌های دنیا یک فعالیت و شوی اقتصادی است و مربوط به بحران سرمایه‌داری متاخر است و هیچ استعدادی نه در این برنامه‌ها وجود دارد و نه قرار است وجود داشته باشد و نه هیچ کدام از اتفاق‌هایی که می‌بینید واقعیت دارد. 🔹عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی افزود: در همه برنامه‌های استعدادیابی باید شوی زیبایی را ارائه بدهند و چیزی که قرار است شو باشد باید بتواند جنبه تصویری پیدا بکند، یعنی شما باید بتوانید جلوه‌گری نمایشی از آن فعالیت را داشته باشد. اگر یک برنامه‌ای دو درصد بیننده داشته باشد نمی‌تواند جذب اسپانسر داشته باشد اما برنامه عصر جدید که بیش از 30 درصد بیننده دارد می‌تواند اسپانسرهای قوی بگیرید و بخش قابل توجهی از هزینه‌های سنگین این برنامه را جبران کند. وی در بیان فلسفه وجودی طراحی و اجرای این برنامه‌ها در کشورهای مختلف، اظهار کرد: در قضیه «رئالیتی شو» تلویزیون تا حدی از نظر ژانر دچار بحران شده و مردم احساس می‌کردند همه چیز جنبه نمایشی پیدا کرده و از واقعیت فاصله پیدا کردند و با فریبکاری تحکمی و سازمان یافته مواجه هستند. ژانر رئالیتی خلق شد تا واقع نمایی کند یعنی تظاهر کند که اتفاق‌های واقعی رخ می‌دهد. 🔸ناظمی بیان داشت: فلسفه وجودی چلنج شو این است که به انبوهی از انسان‌ها که موقعیت‌های اساسی رشد را در زندگی ندارند بگویند که اگر این موقعیت‌ها را از دست دادید تقصیر خودتان است وگرنه موقعیت‌های رشد و دسترسی به جاهای بزرگ و کلان برای همه فراهم است و مشکل خودتان است که توانایی ندارید. 🔹وی این برنامه‌ها را نوعی فریبکاری نظام سرمایه داری دانست و گفت: مثلا گفته می‌شود یک مجری برای هر برنامه 40 میلیون تومان دریافت می‌کند، در حالی که یک معلم یا کارمند با 5 تا 6 میلیون تومان حقوق نمی‌تواند زندگی کند، پس باید کار دوم داشته باشد و عملا خانواده نخواهد داشت و به افسردگی مبتلا می‌شود و برای اینکه دچار فروپاشی و نابودی نشوید سوپاپ‌های اطمینان را تعبیه می‌کنند که جوامع دچار اعتراض‌های لجام گسیخته در برابر نظام سرمایه‌داری نشوند. 🔸عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بیان داشت: وقتی صحبت از «چلنج شو» می‌شود سخن از فریبکاری سازمان یافته نظام سرمایه‌داری برای تثبیت توده‌های مردم است. شما در نتیجه چلنج شو باور می‌کنید که تقصیر خودتان است که در برنامه شرکت نمی‌کنید. ادامه.... 🔽🔽 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
۲۲ فروردین ۱۴۰۱