🔴صرف نظر از اینکه ممکن است کسی از این حرف ناراحت شود اما باید گفت متاسفانه تا به الآن گردان های قسام (شاخه های مقاومت حماس) حتی یک موشک هم به سمت شهرکهای اسرائیلی شلیک نکردند.
بیان این واقعیت در عرف رسانه ای، هیچ خللی به وحدت جریان های مقاومت نمی زند
بازی با کلمات و جملات دیگه کارساز نیست، انتشار این خبر که حماس تا به الآن با جهاد اسلامی مشارکت در جنگ نداشته است از مساله ای افشا گری می کند که رژیم صهیونسیتی به دنبال آن بود، مصري ها و قطري ها در قامت میانجی تا به الآن توانستند حماس را در عدم مشارکت در جنگ جهاد اسلامی با رژیم صهیونیستی قانع کنند
البته این قضیه ممکن است موقت باشد اما یک لکه سیاهی در کارنامه جنبش حماس برای همیشه ثبت خواهد شد.
اینکه عده ای در داخل ایران می خواهند بگویند این یک تاکتیک است صرفا مصرف داخلی دارد و نمیتواند واقعیتی که در نوار غزه در جریان است را تغییر دهد.
هشتاد درصد توان نظامی مقاومت غزه در دستان کتائب قسام (شاخه نظامی حماس) است، توان نظامی سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به گونه ای نیست که به تنهایی امنیت سرزمین های اشغالی را با تهدید قابل توجه روبه رو کند تا عده ای صحبت از نقشه و تاکتیک کنند.
بنابراین فرضیه تاکتیکی بودن این مساله نیز مردود است.
ابوقاسم
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🌷فرقه خطرناک شیرازی؛ عامل انگلیس....؛ دوستان نشر حداکثری بدید لطفا.....
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روايت تكاندهنده رهبرانقلاب از شفا گرفتن فرزند مرحوم الهی قمشهای در نوزادی
🔸ناگهان رسیدم به حضرت علیاصغر و تشنگی علی اصغر(علیه السلام)؛ به ذهنم رسید بچه سه چهار روز است شیر نخورده...
هدایت شده از هیئت ثارالله زنجان
حاج مهدی رسولی4_6017195297036307693.mp3
زمان:
حجم:
14.11M
#شور | و اذا زلزلت الارض..
هیئتثاراللّٰهزنجان
مدّاح: #حاج_مهدی_رسولی
روز تاسوعای محرمالحرام ۱۴۴۴
یکشنبه ۱۶ مــردادماه ۱۴۰۱
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
هدایت شده از هیئت ثارالله زنجان
حاج مهدی رسولی202030_1199121483.mp3
زمان:
حجم:
27.59M
#زمینه | سو مشکیدن که جالاندی...
هیئتثاراللّٰهزنجان
مدّاح: #حاج_مهدی_رسولی
روز تاسوعای محرمالحرام ۱۴۴۴
یکشنبه ۱۶ مــردادماه ۱۴۰۱
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
https://chat.whatsapp.com/KMOeLMMvNnw89KIM9b8Hx0
🔳 ضعف رسانه در تیم مذاکرهکننده هستهای
▪️مذاکرات برای برداشتن تحریمهای ایران و بازگشت همه طرفها به تعهدات خود!! (عنوانی که این روزها به شدت از آن استفاده میکنند) روز دوشنبه به پایان رسید. باز هم طبق معمول همیشه با یک بازی سنگین و سخت رسانهای از طرف غربیها مواجه بودیم. تجربه به ما میگوید هر وقت وارد چنین فضایی شدیم و رسانههای غربی به نقل از منابع!! آگاه خود ادعا کردند که همه چیز تمام است، متن توافق آماده است و فقط ایران باید امضا کند تا همه چیز به پایان برسد و این بهترین سندی است که میشود آماده کرد، بدانید که به جای یک جای کار، چند جای کار به شدت میلنگد.
▪️این تجربه سالیان دراز رصد و تعامل خبری با جریان رسانهای غربی است. در حالی که تیم مذاکرهکننده ایران در ایام محرم و فضای عزاداری کشور در وین به سر میبرد و خبرهای نه چندان زیادی در این زمینه در فضای خبری کشور منتشر میگردید، غربیها فرصت را طبق معمول مناسب دیده و تلاش کردند تا مدیریت فضا کنند و مانند همیشه طرف ایرانی هم منفعل عمل کرده و در حال بازنشر خبرهای تولید شده توسط این رسانهها است!
▪️البته این اشتباه مربوط به امروز و دیروز نیست و متاسفانه سالهای درازی است که ما در این زمینه دچار مشکل شده و نتوانستهایم خروجی دقیقی برای این مهم پیدا کنیم. علی باقری هم که اصولاً آدم رسانهای نیست و بارها به دوستان پیشنهاد کردیم که در این زمینه چند آدم قوی که میتوانند بنویسند و تولید محتوا کنند با خودتان ببرید و سعی کنید خبر اول را خود شما منتشر کنید نه اینکه بعد از انتشار هر دروغی توسط رسانههای غربی، ما در موضع انفعال بخواهیم این خبرها را راست و دروغ کنیم!!
▪️در دوره ظریف هر کسی که میتوانستند میبردند و این دوره خودشان هم به زور رفتند! این سطح از افراط و تفریط ما ایرانیها، به ویژه در سطح مدیران دیگر نوبر است. یا باید از این سمت بام بیفتیم یا از آن سمت!! متاسفانه همچنان درک درستی از موقعیت رسانه در دولت سیزدهم وجود ندارد و ناهماهنگی افرادی که در سطوح مختلف اطلاع رسانی قرار گرفتهاند به شکلی عجیب زیاد است. این امر در مورد مذاکرات هم قابل اشاره است که میبینیم رسانههایی که نزدیک به برخی نهادها هستند خبر مینویسند اما از سمت دولت، هیچ!
▪️در هر صورت، نیاز است که دولت یک فکر اساسی در این زمینه کند. تا جایی که توان داشتم و ارتباط به دوستان گفتم که باید این چرخ را درست کنید، نیاز به تولید دوباره چرخ نیست. برخی از افرادی که مسوولیت گرفتهاند در عمرشان یک خط خبر هم ننوشتهاند و نمیدانند اطلاعرسانی یعنی چه، اینکه چگونه توئیت میزنند را واقعاً نمیدانم که بلد هستند یا نه!
@syriankhabar
🔻بیکرانگیِ حیات عاشورا در تاریخ
🖋 مهدی جمشیدی
۱. عاشورا، "شوریدن" است و ازاینرو، نقطۀ مقابلِ "بیتفاوتی" و "انفعال" و "نظارهگری" است. عاشورا، رسم "خروشیدن" و "جوشیدن" میآموزد و "محافظهکاری" و "مصلحتاندیشی" را بدنام و منفور میسازد. در منطق عاشورا، باید از همهچیزِ خویش گذشت و فانی در حقّ شد؛ باید به بیابان بلا رفت و در گرداب خون، غوطهور شد؛ باید تمام محاسبههای معطوف به خود را کنار نهاد و به حکمِ "عقل سرخ"، دل به دریای شمشیر سپرد؛ باید "آداب عافیّت" را نادیده انگاشت و هزینۀ گزاف مقاومت را پراخت؛ باید میان "تسلیم" و "مرگ"، از جان گذشت و با زندگی در سایۀ حقارت، بدرود گفت؛ و ... .
۲. در میانۀ این ابتلاء عظیم، بسیار بودند آنان که نه در این سو بودند و نه در آن سو، امّا در آن "زمانه" بودند و میتوانستند حسین را در کربلا "تنها" نگذارند؛ حتّی به بهای جان خویش، امّا چنین نکردند و اندکی بیش زندگیکردن را بر این "همراهی" ترجیح دادند. آنان، سالیانی بیشتر زیستند و طعم دنیا را چشیدند، امّا "بیاثر" و "خنثی". مردگانی بودند که زندگی را در "تنفّس در اکنون" میدیدند و شهامت دستکشیدن از اکنون برای "آفریدن یک تاریخِ جدید" را نداشتند. کوتهاندیشانی که خواستهها و تمنیّاتشان، از زندگی روزمرّهاشان فراتر نمیرفت و دینداری را به بازی گرفته بودند.
۳. نمیتوان از "تنهایی" و "غربت" حسین، پرسش نکرد. مردمانِ مسلمان از قیام حسین، بیخبر نبودند؛ نه از قیام او، نه از حقانیّت و فضیلت او. شاید راه او را باور نداشتند و شاید با وجود باور به انتخاب دشوار او، نتوانستند "مخاطرۀ همراهی با او" را بپذیرند. هرچه که هست، حسین در طول دوران امامت خویش، تنها توانست "هفتاد و اندی" را با خود در کربلا همراه کند. دیگران یا در جبهۀ مخالف او بودند یا "بیطرفان" و "خاموشانی" بودند سر به مرداب زندگی خویش فرو بردند و او را در آن معرکۀ تاریخی، "تنها" نهادند. چرا حسین، "تنها" ماند؟ چرا جامعۀ اسلامی، جانب او را نگرفت؟ آری، پس از کربلا، غوغاها برخاست، امّا مسأله این است که چرا در آن لحظۀ تاریخی که او پرچم اعتراض و مقاومت برافراشت، نه فریادی به حمایت از او، سکوت را شکست و نه شمشیری در کنار او از نیام سر بر کشید؟! درد و داغِ "غربت" و "تنهاییِ" حسین، کمتر از شهادت او نیست. نبرد نابرابر کربلا، حاصل کنارهگیریِ مردمانِ مسلمان از این نزاع بود، وگرنه تقدیر دیگری رقم میخورد. مردمان، حقّ را شنیدند، امّا به یاریاش نشتافتند و باطل را دریافتند، امّا در برابر آن صف نکشیدند. همگان، "نظارهگر" و "خاموش" ماندند و حسین در تراکم سکوت اینان، به مسلخ رفت و جرعۀ زهرآگین غربت را نوشید.
۴. حسین در سال شصتویک هجری رفت و اینان ماندند، امّا نه! اگر "همۀ زمانها" عاشورا و "همۀ زمینها" کربلاست، پس باید گفت حسین ماند و اینان رفتند. قافلۀ حسین از حرکت بازنایستاده است و همچنان در متن "تاریخِ حیاتِ باطنیِ انسان"، سیر میکند و تکرار میشود و حماسهها و خیزشها و صیرورتهای قدسی میآفریند. این او بود که به تاریخ، معنای تازه بخشید و خوبان هر نسل و عصر را از تاریکخانۀ تعلّقاتِ زندگی برگزید و به قافلۀ خویش افزود. او در "دل تاریخ"، جاریست؛ همچون چشمهای زلال، میجوشد و جان اصحابِ حقیقت را سیراب میکند. و این "مقاومت" است که تاریخ میآفریند، نه "محافظهکاری". محافظهکاران از زمانۀ خویش فراتر نمیروند و در فردای تاریخ، به شمار نمیآیند.
https://chat.whatsapp.com/KMOeLMMvNnw89KIM9b8Hx0