💠 #حديث_روز یکشنبه 27 خرداد 1398
🔺 پایههای کمال
🔅 #امام_علی_علیه_السلام :
🔸 عقلُ المَرءِ نِظامُهُ ، وأدَبُهُ قِوامُهُ ، وصِدقُهُ إمامُهُ ، وشُكرُهُ تَمامُهُ .
🔹«خرد آدمى، سامان بخش اوست، و ادبش مايه قوام او، و راستگويىاش پيشواى او، و سپاسگزارى اش كمال او.»
📚 غرر الحكم: ح ٦٣٣٥
🔸 @hadithnet
💠سخن، قدرت سحرآميز دارد؛ امّا عمل، اعجاز مى كند!
🔸تبليغ، در قرآن و حدیث
✍️ در قرآن كريم ، واژه «تبليغ» و مشتقّات آن ، ۲۸ بار به كار رفته اند.
از منظر قرآن و احاديث ، رساندن پيام هاى سازنده خداوند مهربان به انديشه و دل مردم، مهم ترين وظيفه انبياى الهى و ادامه دهندگان راه آنان است.
به انجام رساندن اين وظيفه، تا آن جا اهمّيت دارد كه قرآن، خطاب به پيامبر اسلام، تأكيد مى فرمايد :
⚜️« إِنْ عَلَيْكَ إِلَّا الْبَلَاغُ . جز رساندن پيام ، بر عهده تو نيست» .
و پيامبر بزرگوار اسلام، خود را به عنوان يك «مبلّغ» به مردم معرفى مى كند و مى فرمايد :
🔅إنَّما أنَا مُبَلِّغٌ .
من، فقط مبلّغم .
🔺عوامل موفّقيت مبلّغ
بر اساس آنچه امروزه در دانش هاى روان شناسى ، ارتباطات اجتماعى و مديريت مطرح است ، موفّقيت يا شكست مبلّغان و برنامه سازان تبليغاتى در رسيدن به اهداف خود ، به پنج عامل باز مى گردد : 1 . انگيزه 2 . محتوا ، 3 . ويژگى هاى مبلّغ ، 4 . ابزارها و 5 . شيوه تبليغ .
🚩مهم ترين نكته تبليغى اين است كه كارآيى «سخن» در انتقال پيام هاى الهى، در مقابل كارآيى «عمل»، ناچيز است.
سخن ، قدرت سحرآميز دارد؛ امّا عمل، اعجاز مى كند . از اين رو ، پيشوايان دينىِ ما، بيش از تبليغ با سخن، بر تبليغ با عمل، تأكيد دارند .
📚 تبلیغ در قرآن و حدیث، ص 426
👈 بیشتر بخوانید :
➡️ http://hadith.net/post/43083/
🔸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا KMPlayer یا VLC Mplayer باز شود.
می دانم اگر
#داوری_نادرستی در مورد کسی بکنم،
دنیا تمام تلاشش را می کند تا
مرا در شرایط او قرار دهد تا
به من ثابت کند
در #تاریکی همه ی ما شبیه یکدیگریم ...
#داستایوفسکی
👤#سخن
📚
امشب شب شهادت صادق
آلپيامبر است؛
شبي كه خورشيد مدينه دانش،
چهره فروزانِ اهل بيت و
وارثِ علومِ رسالت،
در ظلمتكده دورانِ منصور،
به خونِ دل نشست
#شهادت #امام_صادق علیه السلام تسلیت باد.
2.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رهبر معظم انقلاب:در مسئله خانواده کمبودهای زیادی داریم.
@Farsna