eitaa logo
معارف اسلامی
601 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
244 فایل
🔷 برای ارتباط با مدیر کانال از این آیدی استفاده کنید 👇🏻 @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام بعدازتلفات انسانی براثر : خيلي مغرور شده بوديم ، خيلي مشغول شده بوديم ، در تخريب و تصرف طبيعت خيلي بي پروا شده بوديم ، به چيزي جز منافع خود نمي انديشيديم ، ضعيف را پامال مي كرديم به صاحب قدرت و ثروت براي ارتقاي مال و موقعيت كرنش مي كرديم ، باور داشتيم قاعده دنيا همين است و اينگونه خواهد ماند. آسمان را از دود و سرب و گازهاي سمي سياه كرده بوديم ، دريا را از ماهي تهي و از زباله و نفت و فاضلاب پر كرده كرده بوديم. بنام دين ، بنام دمكراسي ، بنام حقوق بشر مي كشتيم ، اسير مي كرديم ، مي كرديم و حتي از کشتن زنها و بچه ها شرم نمي كرديم. هم دارد ، تحمل كائنات هم حدي دارد ،ظرفيت زمين و آسمان هم حدي دارد. بالاخره بايد كسي پيدا مي شد و به انسان مست و مغرور فرمان بدهد . !!!؟؟؟ و اين ماموريت به يك غير قابل رويت واگذار شد تا به معناي واقعي انسان طغيانگر را سر جايش بنشاند. و بدرستي به او بفهماند كه اي انسان : تو خيلي ضعيفي تو خيلي تنهايي تو خيلي ترسويي همه هواپيماها و قطارها را زمين گير كرد همه تجارتخانه ها و همه بازارهاي بورس را تعطيل كرد. درهاي استاديومها ، اماكن تفريحي ،رستورانها، كازينوها، سينماها ، پاركها را به دست خود انسان بست. و به كره گفت حالا بكش ، به آسمان گفت حالا آبي شو ، به خورشيد و ماه و ستاره ها گفت حالا بچرخيد و برقصيد. به حيوانات هم گفت حالا بدون ترس از شكار شدن بدست آنگونه كه در ذات و ميل شماست كنيد. و به انسان دستور داد در خانه بمان و به آنچه داشتي و به آنها ناسپاس بودي بيانديش شايد هنوز فرصتي براي زيستن عاشقانه پيدا كني.
*💚علامه طباطبايي (ره):* *«ممکن است انسان گاهی از خدا غافل شود و خدا يک تب سخت خطرناک چهل روزه به او بدهد، برای اين که يک بار از ته دل بگويد: يا الله».* *💖(جرعه های جانبخش، نوشته غلامرضا گلی زوار، ص ۳۸۰)*
IMG-20200401-WA0000.jpg
163.6K
⭕️توئیت جالبِ ‏دکتر لبنانی در 🔹دیروز هنگام شیفتم بعد از سرکشی به بخش قرنطینه در حیاط بیرونی، وارد دفترم شدم، آنجا عکس و دارم، زانو زدم گذاردم ونذر کردم اگر پس از این بیماری واگیردار، سالم از اینجا جان به در بردم، سه مرقد را کنم: ۱- مرقد در ۲- مزار در لبنان ۳- مزار در کرمان 👈این است تأثیر نور اهل بیت و شاگردانِ این مکتب بر روح انسان‌های حقیقت‌طلب.
IMG-20200402-WA0005.jpg
62.9K
📲دکتر فریده الحبیب، متخصص کویتی بیماری‌های قلبی: این ملت ایران است که حسینیه را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کرده تا با کرونا مبارزه کند، زیباترین کارگاهی که تا حالا دیده‌ام.
🔴 کاش را به اندازه جدی می‌گرفتیم! 🔹این روزها که با شیوع کرونا همه در خانه ها پناه گرفته ایم، در گوشه گوشه هر شهر کارگاه هایی شکل گرفته برای تولید ماسک یا دستکش و گان مخصوص پرستاران و کادر درمان. 🔸در هر کارگاه هم ۲۰ تا ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال فعالیت اند. برخی کارگاه ها دو شیفته و سه شیفته کار می کنند. تعدادی ماسک می دوزند تعدادی گان و ... . 🔹عمدتاً چرخ های خیاطی هم مردمی است. خانم های خیاط، چرخ خیاطی خود را آورده اند یا برخی که توان حضور نداشته اند چرخ شان را به کارگاه داده اند. 🔸در هر شهر حداقل ۵-۶ کارگاه کوچک و بزرگ دایر شده! برخی اصلاً خانگی کار می کنند. عده ای در خانه های خود ماسک تولید می کنند و این تولیدات روزانه از منازل جمع آوری می شود. آن هم کسانی که در عمرشان خیلی خیاطی نکرده اند. یک روزه خیاط می شوند! 🔹نه فقط زنان و دختران جوان پای این کار آمده اند که مردان آنها نیز به کار خیاطی مشغول شده اند یا در کار تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده و محلول های بهداشتی و ... دست به کار شده اند! این تولیدات معمولا یا رایگان و جهادی در اختیار مراکز درمانی و مشاغل پررفت و آمد مثل نیروی انتظامی و شهرداری و ... قرار می گیرد یا به اقشار نیازمند اهدا می شود و یا با قیمت خیلی پائین تر از بازار به داروخانه ها و فروشگاه ها و بازار تزریق می شود. 🔸این ظرفیت ها باعث شده تا ایران با وجود «تحریم های فلج کننده» که هر کدامشان برای براندازی یک حکومت کافی بود عملاً مشکلاتش را در داخل حل کند و ان شاءالله به خودکفایی هم در برخی اقلام برسد. 🔹اما یک سؤال مهم؛ چرا این دغدغه و شوق که برای تولید ماسک و گان و الکل در جای جای کشور ایجاد شده در تولیدات اقتصادی و تولید لباس و پوشاک بوجود نیامده؟ چرا اقتصاد را به اندازه کرونا جدی نگرفته ایم؟ 🔸پاسخ روشن است: چون در برابر کرونا حس پیدا کرده ایم. همان حسی که در سیل و زلزله و حالا کرونا به ما دست داده در مسئله اقتصاد و تولید به ما دست نداده است! 🔹در حالیکه قریب ۷۰ – ۸۰ درصد البسه مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود، چرا این حس را در سایر ایام سال پیدا نمی کنیم؟ چون پیام «جنگ اقتصادی» را درک نکرده ایم! نائب امام زمان سالهاست که فرمان جهاد اقتصادی را صادر کرده! بیش از ۱۰ سال است پیام اصلی و نام هر سال، فرمان جهاد اقتصادی است. اقتصاد مقاومتی سالهاست ابلاغ شده؛ خبری از انقلاب مردمی و جهاد گروه های خودجوش نیست. 🔸این روزها اقتصاد مقاومتی را در کارگاه های مردمی تولید ماسک و گان به عینه دیده ایم. اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد یعنی همین! فعال کردن ظرفیت ها و استعدادهای خفته مردمی در اقصی نقاط کشور البته با هدایت و نظارت و پشتیبانی دولت! اگر این همه کارگاه که در ایام کرونا تشکیل شد و در هر شهر چند صد نفر پای کار آمدند، اگر همین ها وارد فاز تولید لباس و پوشاک و هر کالای مورد نیاز کشور شوند بی شک یک انقلاب در اقتصاد به پا خواهد شد. کافی است با جان و دل درک کنیم فرمان اقتصاد مقاومتی و را! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
بعد از اینکه یک مرد ۹۳ ساله در از مرخص می شود، به او گفته شد که هزینه یک روز ونتیلاتور (تهویه) بیمارستان را بپردازد. پیرمرد به گریه افتاد. پزشکان به او دلداری دارند تا بخاطر صورتحساب بیمارستان گریه نکند. ولی آنچه پیرمرد در جواب گفت، همه پزشکان را گریه انداخت. پیرمرد گفت: "من به خاطر پولی که باید بپردازم گریه نمی کنم. تمام پول را خواهم پرداخت." گریه من بخاطر آن است که 93 سال را کردم، و هرگز پولی نپرداختم. در حالیکه برای استفاده از دستگاه ونتیلاتور (تهویه) در بیمارستان به مدت یک روز باید اینهمه بپردازم. آیا می دانید چقدر به خدا مدیون هستم؟ من قبلاً را نمی کردم " اما سخنان آن پیر مرد ارزش تأمل دارد. وقتی هوا را بدون درد و بیماری آزادانه تنفس می کنیم، هیچ کس هوا را جدی نمی گیرد. فقط وقتی وارد بیمارستان می شویم می توانیم بدانیم که حتی تنفس اکسیژن با دستگاه تهویه نیز هزینه ای دارد!! ناگهان مرا به یاد گلستان سعدی انداخت که فرموده: منّت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربتست و به شکر اندرش مزید نعمت هر نفسی که فرو می رود ممدّ حیاتست و چون بر می آید مفرّح ذات پس در هر نفسی دو نعمت موجودست و بر هر واجب.
و به ساختار نظام‌مند جهان، در سه بعد نظام فاعلی، غایی و داخلی از انسجام، ارتباط و هماهنگی برآمده از علم و حکمت خبر می‌دهد.(جوادی آملی، 1386، 21-22) از لوازم این نظام، حاکمیت سنّت‌ها و قوانین ثابت الهی بر آن است که جهان طبیعت و انسان هر دو را در زیر چتر خود گرفته است. (انفال: 38، فاطر: 43) و جدایی کامل میان قوانین اخلاقی حاکم بر جامعه بشری و قوانین حاکم بر طبیعت ممکن نیست. (نصر، 1385، 99-98) و برخی تسبیح گوی بودن هرچه در آسمان و زمین است.(حشر: 1) را وجه اشتراک انسان و طبیعت و پیوند همه‌ی آفریدگان دانسته‌اند. (ایتن، 1384، 231 و 242) کنشگر بودن نظام آفرینش، جلوه‌ای از اسما و صفات خدای متعال است، چنان‌که فیض کاشانی در تفسیر آیه: «وَ اللَّهُ سَرِيعُ الْحِسابِ» گفته ‌است: «خدا بنده را در دنیا، در هر آن و هر لحظه مورد محاسبه قرار می‌دهد، سپس او را در برابر عملش، در هر حرکت و سکونی، پاداش می‌دهد. و طاعات او را با توفیقات و معصیت‌های او را با خذلان‌ها مکافات می‌دهد. از این رو خوبی، خوبی را می‌کِشد و بدی، به بدی فرا می‌خواند. و هر که خود را در دنیا مورد حسابرسی قرار دهد، این معنا را می‌شناسد و برای همین در روایت وارد شده است که به حساب خود برسید قبل از آن که به حسابتان برسند. (فیض کاشانی، تفسير صافي، ج‏1، ص 238) بر این اساس، آموزه‌های حدیثی در موضوع مورد بحث، کاربردی و اصلاح کننده‌ی رفتار و سبب تهذیب نفس انسان است، امّا زمانی کارایی کامل خواهد داشت و به اصلاح رفتار می‌انجامد که در پی شناخت آن، محاسبه نفس مستمر وجود داشته باشد.
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢سخنان عجیب و افشاگرانه پوتین در میدان سرخ مسکو/ سندی محکم در رابطه با آمریکا علیه بشریت! من امروز خسته ام! از همه چیز خسته ام! مایلم رهبران جهان را مخاطب قرار دهم! چه اتفاقی برای شما افتاده است!؟ در حال طراحی کدام نقشه شیطانی هستید!؟ شما عمدا در تلاش برای کاهش جمعیت هستید! آنها در حال انجام این کار به قیمت جان انسانهای بی گناه هستند! ای زورمداران جهان، من نقشه شیطانی شما جهت کاهش جمعیت این سیاره را می دانم! اما امروز تاریخ به شما نشان خواهد داد که خرد جمعی قویتر است! ما از شما می خواهیم‌ که به ابتدای نقشه خود برگردید! من امروز اینجا در صلح و آرامش ایستاده ام و می خواهیم که ذهنهای جوانان و ستمدیدگان در صلح باقی بماند! اما یک قدم ‌محکم بردارید و ببینید که من از نقشه شما آگاه هستم! سیاستهای شما باید تغییر کند! رسانه شما باید حقیقت گویی را آغاز کند! و اگر به نقشه خود خاتمه ندهید، علاوه بر مواجهه با غضب الهی، باید با من هم رو در رو شوید! یک حقیقت است
📸 تصویر سازی از حضور سلیمانی و در 🎐 اثر
قسمت دوم- یکی از پرسش‌های اساسی که در خلال مباحث اين نوشتار ممکن است مطرح شود، اين است که فلسفه‌ی ايجاد يک نظام کنش‌گر در جهان توسط خدای حکيم چيست؟ و ابتلا به مصائب و آثار گناهان چه حکمت يا حکمت‌هایی در بر دارد. آن‌چه ذکرش لازم به نظر می‌رسد اين است که گرفتاري‌هاییکه برای ابنای بشر رخ میدهد با وجود تشابه ظاهری و یکسان بودن ماهيّت بلايا، اغراض و غايات متفاوت و متعدّدی را دارد. چنان‌که اميرالمؤمنين (ع) فرموده است: «بلا برای ستمگر تأديب است و برای مؤمن امتحان و برای پيامبران مقام و درجه است و برای اوليا کرامت.» (مجلسی، بحارالأنوار، 78/198؛ نيز، نوری،2/438) بی ترديد بلايایی که برای يک پيامبر معصوم مانند ايوب(ع) پيش می‌آيد، به سبب گناهان نيست و حکمت ديگری دارد. و گرفتاري‌‌های يک مؤمن صالح با گرفتاري‌های يک کافر طالح غرض واحد در پی ندارد، و هر یک تابع یکی از سنت‌های الاهی است. چنان که وسعت روزی برای برخی افراد در دنیا گاه از روی استدراج و گاه برای ابتلاست. (نک: فیض‌کاشانی، تفسير صافي، ج‏1، ص244) گرچه از مطالعه‌ی روايات اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) به دست می‌آيد که پاره‌ای از قواعد در نظام کنشگر جهان عموميت دارد و پاره‌ای اعمال از هرکه سرزند، صرف‌نظر از مؤمن يا غير مؤمن بودن او آثار ثابتی را به دنبال خود دارد. (نک: کلینی،2/347؛ حرّعاملی، وسائل‌الشيعة، ج23، ص207؛ نيز: آثار صله‌ی رحم در همين نوشتار) اميرالمؤمنين(ع) در بيان حکمت مصائب در نظام کنش‌گر جهان، فرموده است: «خدای متعال بندگانش را هنگام ظهور بدي‌ها و گناهان از ايشان، به کاستی در محصولات و حبس برکات و قفل زدن به گنج‌های خيرات مبتلا می‌کند تا توبه‌کننده‌ای توبه کند و کسی از گناه دست بکشد و کسی که‌ می‌تواند متذکّر شود و آن‌که تواند از گناهان انزجار و نفرت پيدا کند.» (دیلمی، اعلام‌الدين،‌285؛ مجلسی، بحارالأنوار، 88/312) این بخش از سخن امام علی(ع): «تا توبه‌کننده‌ای توبه کند و کسی از گناه دست بکشد...» حکمت اصلی عمده‌ی واکنش‌های نظام هستی به کارهای بد و رفتارهای ناشایست انسان‌ها را به روشنی بیان می‌کند. /حسین /