eitaa logo
معارف اسلامی
575 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
237 فایل
@drhosseins برای ارتباط با مدیر کانال از این آی دی استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
*عمامه عاریتی؟!* مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. *در حرم محضر امیرالمؤمنین (ع)* می‌رود. زیارت می‌کند و به آقا می‌گوید: *آقا ما داریم برمی‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدان و مراجعان در مسائل شرعیه به سمت ما می‌‌‌آید. آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام، این الگو بشود برای ما شاخص، این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند.* *حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند* و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شود، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کند. *سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند.* جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع)هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند، آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب می‌خوابد، *خواب سیدالشهداء (ع) را می‌بیند. آقا می‌فرماید:* "شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. *می‌فرماید:"فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر،کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان 18 ساله‌ای نشسته،* عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی ولباس کرباسی هم پوشیده. شما که وارد می‌شوی،این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند،یک سلام به علی اکبر، یک سلام به جمیع شهداء،از حرم خارج می‌شود بعد از طلوع فجر.این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است ". حاج شیخ می‌فرماید: بیدار شدم. طلوع فجر، وقتی وارد حرم شدم،دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر، همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود، نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سیدالشهداء(ع)،یک سلام به علی اکبر و یک سلام به جمیع شهداء، ازحرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن،صدایش زدم و گفتم:آقا،بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: "آقا! عمامه‌ی من عاریتی است. " و رفت. از صحن رفت بیرون،رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم: آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: "آقا! عبای من هم عاریتی است "؛ و رفت. آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ی دو امام،بااین دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم: بایست.عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ی من عاریتی است یعنی چه؟ *شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما*. یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: "چه کسی من را به شما معرفی کرد؟". آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سید الشهداء(ع). به حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: "امروز چندمِ ماه است؟" حاج شیخ عبدالکریم روز را می‌گویند. می‌گوید: "دنبال من بیا ". در کوچه‌پس‌کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند.یک تلّی بود که روی آن تل، یک اتاقکی بود. می‌رسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: اینجا خانه‌ی من است، فردا طلوع فجر، وعده‌ی دیدار من و شما همین جا. می‌رود داخل و در را می‌بندد. شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا، این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کردبه فردا.چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ی من را تضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام. ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم.آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا، روی همان تل پشتِ همان اتاقک.آمدم در بزنم، صدای ناله‌ی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی.پسرم، پسرم. در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک آلود در را گشود. گفتم: خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ی من است و با من وقت ملاقات گذاشته.این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود، الآن پیشِ پای شما از دنیا رفت. وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم. یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم، این خاطره را نقل کرده بود از دوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع) به من آموخت، درسِ عملی بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ی من عاریتی است، عبای من عاریتی است. فردا جلوی چشمانِ من، عبا و عمامه را گذاشت و رفت. می‌خواست به من بگوید: *شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت، عاریتی است. ریاست، عاریتی است. خانه‌هایتان، عاریتی است پول‌های حسابتان، عاریتی است وجودتان، عاریتی است سلامتی‌تان، عاریتی است. هر چه می‌بینید، عاریه است. و امانت است دل به این عاریه‌ها نبندید. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 @Islamimaaref
💐 میلاد باسعادت حضرت امام محمد تقی، جواد الائمه و حضرت علی اصغر علیهماالسلام مبارک باد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم توصیه می‌شود حتما این کلیپ رو مشاهده فرمائید. لطفا نشر حداکثری ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیاتی موثر در اجابت دعا حتما انجام بدین، دو سه دقیقه بیشتر وقت نمی‌گیره. برای بقیه هم بفرستین. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
نکتهٔ بسیار مهمی که معمولاً مغفول واقع میشود، تفاوت ظریف واژه‌های عدل، انصال، و فضل است‌‌. آنچه در کف است و رعایتش بر همه واجب و ترکش مساوی ظلم بوده و عذاب دنیوی و اخروی دارد، عدل است. عدل قانون است. خشک است. میگوید اگر کسی را کشت، میتوانید بکشیدش. یعنی حق دارید بکشیدش. عدل در کف است. اما سقف، فضل یا همان احسان است. در احسان نه تنها انسان انتقام نمیگیرد و نه تنها از بدی‌ها گذشت نمی‌کند، بلکه در ازای آنها خوبی می‌کند‌. ما از خدا انتظار داریم که با ما با فضلش تا کند نه عدلش. رسول خدا(ص) میفرماید: بر مدار عدل، هیچ‌کس لایق بهشت نمیشود و فضل است که مؤمنان را بهشتی می‌کند. هرچه کسی بیشتر مرضی خدا باشد، خدا بیشتر از عدل فاصله گرفته و با فضلش با وی تعامل می‌کند. پس عدل در همه‌جا زیبنده است ولی فضل به لیاقت طرف منوط است. ما باید با همه عادل و با خوبان و نزدیکان و ذوی‌الحقوق، فاضل و محسن باشیم. عدل رحمانیت است و فضل رحیمیت. هر دو هم لازم است: إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ [سوره النحل : 90]. اما ما بین این سقف و کف، یک چیز دیگری هم هست که عبارتست از انصاف. انصاف خودش واژهٔ نصف را در خود نهان داشته. انصاف گاهاً با الفاظ قسط و مساوات هم در ادبیات دینی آمده: فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ [سوره الحجرات : 9]. بیست و چند بار خدا در قرآن به قسط دعوت کرده. در قسط، انسان خودش را نصف میکند و نصف وجودش را میبرد آن طرف دیگر و از دید شخص دیگری که با او در مسئله‌ای درگیر است به قضیه می‌نگرد و هرچه برای خود می‌پسندد، برای او هم می‌پسندد. یعنی منفعت را مساوی تقسیم میکند. برای همین به آن مساوات هم میگویند. یعنی میگوید اگر خودم آنطرف بودم، انتظار داشتم با من چگونه رفتار کنند؟ پس سعی می‌کند همانطور رفتار کند که انتظار دارد با او رفتار کنند. قسط، فضیلت اخلاقی است؛ عدل حد ادنای اخلاق است بطوریکه نبودش مساوی با رذیلتِ ظلم است و احسان، کمال اخلاق یا مکارم اخلاق است. کسی که با احسان با دیگران رفتار میکند، محسن است و خدا هم با احسان با وی تعامل میکند و کسی که با قسط و انصاف با دیگران رفتار می‌کند، خدا دوستش دارد و نسبت به او انصاف را رعایت می‌کند یعنی ضعف‌ها و فقدان‌ها و جهل‌ها و شرایط خاص او را هم مدّ نظر قرار میدهد و در عقاب او سرعت به خرج نمیدهد. چنین کسی به مغفرت نزدیک است و عاقبت، عاقبت به خیر میشود‌. لازمهٔ انصاف نسبت به مردم، برخورداری از صفت رحمت است. آدمی که بقدر انصاف، رحمت داشته باشد، همان رحمت، عاقبت به خیرش می‌کند‌: مَن رَحِمَ عُصفوراً، رَحِمَهُ الله. کسی که به گنجشکی رحم کند، خدا به او رحم می‌کند‌. در احسان، وجود فرد چنان از مهر و محبت و رحمت، مملوّ است که به لیاقت دیگران نگاه نمی‌کند. مثل ابر است که می‌بارد، مثل خورشید که می‌تابد. برای همین محسنین حساب و کتاب ندارند و غرق رحمت خدا بوده و بی‌حساب به بهشت میروند. اما اهل عدل و حساب و کتاب با مردم، آنها مدام مردم را قضاوت کرده، در موارد زیادی مستحقّ نمی‌دانند و محروم می‌کنند. لذا با خودشان هم همینطور تا می‌شود و محرومیت زیادی می‌کشند و حساب و کتاب دقیقی دارند. پناه بر خدا از عدل! اهل عدل زیاد در وادی ظلم می‌لغزند و زیاد آتش آنها را مسّ می‌کند. این سه‌‌گانه تقریباً منطبق است بر سه‌گانهٔ اصحاب شِمال، اصحاب یمین، و مقرّبین. هرچه انسان فتیلهٔ رحمت را در خود بالاتر بکشد، راحت‌تر به سعادت می‌رسد و راحت‌تر از سختی‌های دنیا و عُقبی میگذرد. چون بهرهٔ خودش از رحمت خدا بیشتر میشود. در واقع ما با جاری کردن رحمت خدا از وجود خود به اطراف، واجد آن می‌شویم. اگر رحمت از ما بسوی دیگران جاری نشود، به خود ما هم نمیرسد. این، سرّ حدیث نبوی است که: إرحَم، تُرحَم. حجةالاسلام مصطفی نیک اقبال ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
خانه‌ی جهنمی چه خانه‌ای است؟! ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
🔰نویسنده این متن زیبا را نمی شناسم اما هر که هست خدا به او و قلمش برکت دهد. 🌲یکم بهمن ۵۷ آیت‌اللّه خمینی با قبای نوک‌مدادی و عرقچین سفید درحالی که پارچه سفید با خط‌های آبی روی دوش‌انداخته، در کلبه‌ محقری میان دهکده نوفل‌لوشاتو مشغول چای‌نوشیدن است. چند کتاب قطور کهنه اطراف خود چیده و روی میز تحریر کوچک‌اش مشغول تصحیح آخرین کتابش است. پنجره اتاق باز است. نسیم خنکی از میان درختان حیاط، می‌خزد توی اتاق؛ کاغذها را جابه‌جا میکند و گونه‌های آقا را نوازش میکند. امروز جمهوری اسلامی فقط درحد فکری در ذهن آقاست و ایده ولایت فقیه، فقط درحد نوشته‌های سیاهی روی کاغذهای سفید روی میز. ابرقدرت‌ها به تلاطم افتاده‌اند. روح‌اللّه اما کار را به‌ خدا سپرده. او اگر بخواهد نظم ظالمانه جهانی تغییر خواهد کرد. آیت‌اللّه، چایش را می‌نوشد. 🌲یکم بهمن ۱۴٠۲ آیت‌اللّه خامنه‌ای در اتاق کارش در خیابان فلسطین‌جنوبی تهران مشغول کار است. حالا جمهوری اسلامی روی زمین است. ولایت فقیه لای کاغذها نیست. شهرهای موشکی زیر پاهایش در جریان است و ماهواره جدید، بالای سرش در مدار قرار گرفته. مشت مستضعفین پر شده. نیروهای آیت‌اللّه، نه در میدان ژاله تهران که در قلب بیروت و دمشق و بیخ گوش اسرائیل شهید می‌شوند. دریا را بچه‌های یمن قبضه کرده‌اند و خشکی را چریک‌های حزب‌اللّه و قدس و کتائب. متخصصان، آمریکای امروز را حتی قابل مقایسه با آمریکای ۵۷ نمی‌دانند. اسرائیل توان خروج از پیچیده‌ترین و طولانی‌ترین نبرد تاریخ خود را ندارد. عکس امام روی دیوار لبخند می زند. آیت‌اللّه، چایش را می‌نوشد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆تفکر معیوب و بی انصافانه روحانی❌ 👌و پاسخ سیار عالی، مستدل و عاقلانه رهبر معظم انقلاب به این اراجیف را بشنوید ....... اللهم‌احفظ قائدنا الخامنه‌ای ┄┅┅❅🇵🇸 🇵🇸 🇵🇸 ❅┅┅ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
ولادت باسعادت مولی الموحدین و امام المتقین و امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام بر همه آزادگان جهان، ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام و شیعیان ایشان مبارک باد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
کار آفتاب «به ذره گر نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند» علی علی ست، چو قنبر نظر ز لطف کند مس وجود ترا همچو زر ناب کند چو گفت : « من و علی باب امتیم» نبی سزاست کس که علی را پدر خطاب کند ز شوق مقدم او، کعبه سینه بشکافد نباشد آن قدرش صبر فتح باب کند به روز خندق اگر او کند به میدان رو به جان لشکر احزاب، اضطراب کند جمال خود چو نماید شبی علی، مهتاب ز شرم روی علی، روی در نقاب کند خبر بداد پیمبر که خصم، ماه صیام محاسنش ز دم فرق وی خضاب کند هنر بود تبعیت کند علی را، کس وگرنه دعوی حُبش که شیخ و شاب کند «صفا» علی که چنین منقلب کند اعدا ببین به قلب محبان چه انقلاب کند! حسین صفره(صفا) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﭘﺎے ﮔﻠﻬـﺎ ﻫﻤﭽــﻮ ﺧﺎﺭﻡ ﺍﮔﺮ سـرمایہ ﺍے ﺑﺮ ڪﻒ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﺧﻮﺷﻢ ﺍﺯ ﺭﻭے ﺍﺧﻠﺎﺹ ﻭ ﺍﺭﺍﺩٺ اَمیرالمُؤمِنیـنْ ﺭﺍ ﺩﻭﺳٺـــ ﺩﺍﺭﻡ 🌺 (ع)✨🌺 ✨🌺 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
عموم مردم چون از حقیقت قرآن فقط از ظاهر آن بهرهمندند، هرگز نمی توانند صاحب مدارج علمی و معرج قرآنی شوند فقط کسانی می توانند به این کمالات راه یابند که به نعمت تعقّل و تفکر در بطون آیات قرآنی متنعّم باشند اما آن ها که حتی از ظاهر قرآن هم بهره ای ندارند، اصلاً در محدوده ی انسانیت که انزل مرتبه آن همان ناس و عموم مردمند وارد نمی شوند، و در حقیقت در مراتب مادون انسانیت به سر می برند. آن ها هم که از این مقدار فراتر آمده و توفیق عمل به ظواهر آیات قرآن را داشته و در حدّ انجام بعضی مستحبّات و ترک محرمات و بعضی مکروهات مانده اند، لایق بهشت و نعمت های موعود آن می شوند. که اگر بخواهیم بهشت را هم دارای مراتبی بدانیم این گروه در مرتبه ی انزل بهشت وقوف خواهند داشت، چرا که ایشان اگر چه توفیقات بسیاری در انجام واجبات و ترک محرمات داشته اند اما از نعمت تعقّل و تفکّر در اسرار عبادات که فصل حقیقی انسان است محروم بوده اند. علامه حسن زاده آملی ( ره) 📚شرح رساله رابطه علم و دین ╰➤ -Erfane_eslamii ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
امام جعفر صادق علیه السلام: عمل خالص آن عملی است که دوست نداری درباره آن، احدی جز خدای سبحان از تو تعریف و تمجید کند. 📚 کافی، ج۳، ص۲۶ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
دشمن چرا از وحشت‌زده است؟! 🔻انتخابات در ایران اسلامی به همان اندازه که تضمین‌کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پیش‌روی دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران نیز هست و ماشین تبلیغاتی آنها در توهم‌پراکنی علیه مردمی بودن نظام اسلامی را از کار می‌اندازد و انداخته است. 🔻«‌جان کین‌» مسئول مرکز مطالعات دموکراسی لندن، استاد دانشگاه وست مینستر انگلیس و مشاورارشد MI6 (شاخه خارجی سرویس اطلاعاتی انگلیس‌) که قبل از فتنه آمریکایی-اسرائيلی ۸۸ دو بار به دعوت مدعیان اصلاحات به ایران سفر کرده و با برخی از افرادی که قرار بود در فتنه یاد شده ایفای نقش کنند ملاقات داشته است، تصریح می‌کند که انقلاب‌های رنگی (بخوانید کودتاهای مخملی‌)، باید «انتخابات‌محور‌» باشند. 🔻دقیقاً به همین علت و در اجرای همین فرمول دیکته شده سیاستمداران کهنه‌کار غربی است که سران و اصحاب فتنه ۸۸، کودتای خود را با ادعای تقلب در انتخابات! کلید می‌زنند. چرا که حضور گسترده مردم در انتخابات نشانه اعتقاد و اعتماد آنها به نظام حاکم است و این، همان رخدادی است که ماشین تبلیغاتی و توهم‌پراکنی دشمن علیه مقبولیت نظام را ناکارآمد و فلج می‌کند. 🔻این که در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان چه کسانی انتخاب شده و بر کرسی‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌پردازی نظام بنشینند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی حضور گسترده مردم در انتخابات نقش ویژه و کاربردی نه فقط حیاتی، بلکه از جهاتی حیاتی‌تر دارد چرا؟! برای آن‌که توطئه دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آنها علیه مردمی بودن نظام را خنثی کرده و بر باد می‌دهد. 🔻و بالاخره با توجه به نکات یاد شده با جرأت می‌توان گفت که انتخابات یکی از میدان‌های سرنوشت‌ساز جنگ نرم است و حضور در این عرصه به یقین و بی‌تردید، حضور در میدان جهاد است. 🔻رهبر معظم انقلاب در تعریف جهاد می‌فرمایند: جهاد به هر اقدام و عمل و گفتاری گفته می‌شود که علیه دشمن صورت گرفته و دشمن را به خشم می‌آورد. (نقل به مضمون). 🔻حالا نگاهی به تبلیغات و تحرکات پر دامنه و فراگیر و بی‌امان دشمنان علیه حضور مردم در انتخابات بیندازید! چرا تا این اندازه از حضور و شرکت مردم در انتخابات صرفنظر از این که چه کسانی انتخاب می‌شوند به وحشت افتاده است؟! دفتر سرپرستی 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🤲گوشه‌ای از دینداری دهه نودی‌ها 📌این رویش‌های انقلاب و تجلی پرشکوه ایمان در نسل جوان و نوجوان ما درحالی‌است که زیر سنگین‌ترین حملات تهاجم فرهنگی دشمن قرار داشته و دارند... 📌 گاهی از سر دلسوزی با مشاهده برخی انحرافات و ریزش‌ها، دچار خطای محاسباتی شده و از اساس منکر تلاش‌ها و بسترسازی فرهنگی انقلاب اسلامی می‌شویم؛ البته که اگر ساختارهای فرهنگی ما کارآمدتر شوند، قطعا برآیند بهتری خواهیم داشت و ریزش‌های کمتری... 🖋 محمد جوانی 🧠⚔علوم و جنگ شناختی @CWarfare ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
بعضی فکر می کنند همین که در انتخابات شرکت کردند، رسالتشان انجام شده است. قرآن خلاف این را می گوید. چرا؟ چون قرآن می گوید: «ان الانسان لفی خسر، الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر». می گوید ایمان و عمل صالح، انسان را از خسران نجات می دهد اما نه به تنهایی! رأی دادن، مثل ایمان و عمل صالح است. اما «تواصوا بالحق» هم لازم است. رأی دادن لازم است، اما کافی نیست. اگر کسی خانوادۀ خودش را توصیه به شرکت در انتخابات نکند، همسایه های خودش را توصیه نکند، دوستان خودش را توصیه نکند و برای این کار، تبلیغ نکند، طبق آیه قرآن از جملۀ زیانکاران است. هم آن کسی که شرکت نکند و هم آن کسی که شرکت بکند و تبلیغ نکند، زیانکار هستند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
نقد کتاب گفتگو با خدای نیل دونالد والش و افکار او را در این لینک بخوانید.👇 https://www.infors.ir/cults/new-thought/28813.html ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
🔻 اینجا فلسطین، یهودی ها به کندن آسفالت ها و خراب کردن جاده ها و کارهایی از این دست در کرانه ی باختری روی آورده اند.... اسرائیل حتی یک گروه تروریستی نیست، یک بیماری روانی است که انگل وار خودش را با بشریت کشانده تا به امروز تاریخ، فلسطین و منطقه ی ما رسیده است. با این بیماری روانی باید مقابله کرد... پرچم بالاست 🇮🇷✌️ @mrtahlilgar ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
📱 آیا استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل ، و حلال است؟ 🌷 پاسخ مقام معظم رهبری چیست؟ 📙 ایشان برای جواز استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی، چهار شرط قرار داده‌اند: 1️⃣ مفسده نداشته‌باشد 2️⃣ خوف ارتکاب گناه نباشد 3️⃣ خلاف مقررات نظام نباشد 4️⃣ موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین نشود 🔹 بر اساس شرط اول، عملکرد این شبکه ها در ترویج فساد و جنگ علنی با باورهای اسلامی، بر همگان روشن است. پس استفاده از این پیام رسانها که قطعاً مفسده دارد، حرام است. 🔹 بر اساس شرط دوم، خوف ارتکاب گناه و تغییر باورهای دینی در استفاده از اینستاگرام برای 99 درصد کاربران، وجود دارد. پس استفاده از آن، به این دلیل هم حرام است. 🔹 بر اساس شرط سوم، فعالیت در پلتفرم‌های اینستاگرام، واتساپ و تلگرام، با توجه به فیلتر بودن آنها و ضرورت استفاده از فیلترشکن که مخالف مقررات کشور است، حرام است. 🔹 بر اساس شرط چهارم، فعالیت در واتساپ، اینستاگرام و تلگرام که متعلق به یک صهیونیست، و موجب تقویت دشمنان نشان‌دار اسلام است، جایز نیست. با افزایش کاربران فعال اینستاگرام ، تلگرام و واتساپ سرمایه مالک اینها در چند سال اخیر چند برابر شده‌است. این یعنی فعالیت در این شبکه‌ها، باعث تقویت مالک آن که صهیونیست و علناً ضد اسلام و ایران است و کافر حربی است، شده است و دشمنان اسلام و ایران را ثروتمندتر کرده. پس استفاده از این پیام رسانها به این دلیل هم حرام است. 🔻 به مسئله استفتاء، تاکید مستمر و مجدانه حضرت آقا بر استفاده از کالاهای ایرانی در مقابل مشابه خارجی شان را هم اضافه کنید. استفاده از کالای خارجی که مشابه ایرانی دارد، حرام است. پس استفاده از پیام رسانهای خارجی از این جهت هم حرام است. 🔸 خلاصه: استفاده از اینستا، تلگرام و واتساپ: 1️⃣ مفسده دارد. پس حرام است. 2️⃣ خوف ارتکاب گناه در آنها زیاد است. پس حرام است. 3️⃣ خلاف مقررات کشور است. پس حرام است. 4️⃣ موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین می شود. پس حرام است. 🔸 پس تکلیف نهی از منکر و جهاد تبیین و روشنگری و تبلیغ چه می شود؟ 🔻 پاسخ: نهی از منکر، جهاد تبیین، روشنگری و تبلیغ در این پیام رسانها به شرطی برای ما جایز است که موجب به گناه افتادن خود ما نشود که اگر موجب شود خودمان به گناه افتیم، نه تنها واجب و جایز نیست، بلکه حرام است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدرت نظامی و تسلیحاتی ایران از عوامل بازدارنده جنگ؛ نباید اقدام مستقیمی علیه ایران انجام دهیم! 🔶واکنش رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی به احتمال درگیری مستقیم با ایران و برحذر داشتن تحلیلگران و کارشناسان این رسانه‌ها از مقابله آمریکا با ایران 🔷 مجری شبکه آمریکایی" MSNBC" خطاب به کارشناس برنامه: ایران کشوری به شدت مسلح و بزرگ با موشک‌ها و پهپادهای بسیار خوب و قابلیت‌های هسته‌ای در حال ظهور است. 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دروغگوی کم حافظه؛ اعتراف رئیس حزب تروریستی کومله به ماموریت داشتن چهار تروریست اعدامی در ایران! 🔹 عبدالله مهتدی در حالی مدعی است که این گروهک تروریستی فعالیت مسلحانه ندارند که بارها رسانه‌های مختلف از جمله بی‌بی‌سی با حضور در پایگاه‌های این گروهک از آموزش‌های نظامی و عملیات‌های آنها مستند و گزارش تهیه کرده‌ است. 🔹با وجود اعتراف عبدالله مهتدی به عضویت این چهار نفر در کومله که اخیرا مجازات شده‌اند، برخی از رسانه‌های فارسی زبان و اپوزیسیون برای ملتهب کردن فضای جامعه و برانگیخته کردن احساسات از این چهار نفر به عنوان فعالین سیاسی یاد می‌کنند. 🇮🇷🇮🇷•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️باید این کلیپ ۹۰ثانیه را انتشار حداکثری بدهیم اگر می‌توانید بدست زنان مکشفه برسانید و در ذهن آن‌ها فقط دو سوال ایجاد کنید: اولا جمهوری اسلامی از حجاب شما چه سودی می‌برد که حاضر است بابتش اینقدر هزینه بدهد؟ 📌ثانیا کشف حجاب شما چه سودی برای دشمنان غربی دارد که دست‌بردار نیستند و بابتش اینقدر هزینه می‌دهند. 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید. @Islamimaaref