eitaa logo
معارف اسلامی
597 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
244 فایل
🔷 برای ارتباط با مدیر کانال از این آیدی استفاده کنید 👇🏻 @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹 معیار تشخیص خیر 🔆💠 ...وَ عَسى‌ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئاً وَ هُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‌. 216/بقره 🌱 ...و چه بسا چيزى را ناخوش داريد، در حالى كه خير شما در آن است و چه بسا چيزى را دوست داريد، در حالى كه ضرر و شرّ شما در آن است. و خداوند (صلاح شما را) مى‌داند و شما نمى‌دانيد. 🍃🌹تعبير بعسي‌ ‌براي‌ اينست‌ ‌که‌ نه‌ ‌هر‌ مكروهي‌ داراي‌ خير ‌باشد‌ بلكه‌ ‌هر‌ چه‌ ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ ‌باشد‌ چه‌ ‌از‌ امور تكويني‌ مانند مصائب‌ و شدائد و بليات‌ و چه‌ ‌از‌ امور تشريعي‌ مانند احكام‌ شاقّه‌ همه‌ ‌از‌ روي‌ حكمت‌ و مصلحت‌ بنده‌ عين‌ خير و صلاح‌ اوست‌. 🍃🌹 و بسا اموري‌ ‌که‌ ‌شما‌ دوست‌ ميداريد و بحسب‌ ظاهر خوب‌ و آراسته‌ ‌است‌ مانند ثروت‌ و دولت‌ ،ولي‌ صلاح‌ ‌شما‌ ‌در‌ ‌آن‌ نيست‌ و بضرر شماست‌. 👌 اينگونه‌ امور ‌را‌ خداوند ‌که‌ عالم‌ بهمه‌ امور و محيط بتمام‌ حكم‌ و مصالح‌ ‌است‌ ميداند ولي‌ ‌شما‌ ‌که‌ ظاهري‌ ‌را‌ تنها مي‌بينيد نمي‌دانيد. 📚تفسیراطیب البیان ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 💫کانال زیست قرآنی https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d 🔸🔸
❇️ اختلاف، دوست‌ آدم را از آدم می گيرد! حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شرح کلمه 65 از کلمات قصار حضرت امیر علیه السلام: 🌟💠 «فَقْدُ الْأَحِبَّةِ غُرْبَةٌ»؛ 👈 آدم دوستان خودش را از دست بدهد تنها می شود، اختلاف دوست‌های آدم را از آدم مي‌گيرد. 🌺👌 رعايت نکردن آداب و سنن انسانی دوست را از آدم مي‌گيرد و انسان تنها می شود. انسانِ تنها ،غريب است. 🌺👌 حالا لازم نيست که اين به مرگ احبّه منتهی بشود. با اختلاف احبّه که بدترين مرگ است انسان احساس غربت می ‌کند. انسان غريب هرگز به مقصد نمی ‌رسد. تنها و راه‌گم کرده به مقصد نمی ‌رسد. 📚آیت الله جوادے آملے ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ 💫کانال زیست قرآنی https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d 🔸 🔸🔸
هدایت شده از فارس پلاس
▪️‏یافته های یک پژوهش نشان میدهد که bbc فارسی روی القای جفت هیجانی «ترس-نفرت» تمرکز کرده و همین امر در بلند مدت سبب ایجاد اختلالات «استرس»،«افسردگی» و «هراس» در دنبال کنندگان این رسانه می‌شود. (اگر می‌خواهید ‎ شوید، bbc را دنبال کنید.) 🔻‏از جیغ های سحر ‎زکریا تعجب نکنید. این جیغ ها، محصول خوراک رسانه ای او و امثال اوست. اگر کسی bbc و سایر رسانه های اپوزیسیون را دنبال کند و از شدت نا امیدی جیغ نزند؛ باید تعجب کرد. 💬 مصطفی کوشکی @Fars_Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر هوایی از راهپیمایی باشکوه و پرشور موتوری /مردم ایران انقلاب خود را تنها نمیگذارند 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خنجر زنگ زده را دوباره تیز نکنید! 🔹آقای روحانی امروز گفت 🔻"من به مذاکرات افتخار می‌کنم، مذاکره جزو لوازم حکمرانی مدرن است. من به مذاکره افتخار می‌کنم. من ۸ سال دولت را به سه بخش تقسیم می‌کنم، دوران ثبات و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی تا پایان ۹۹، و ۶ ماهه پایان دولت، دوران باز آفرینی. دوران جنگ اقتصادی تمام شده است". 🔹ادعای پایان جنگ اقتصادی، یعنی برداشته شدن تحریم ها و پایان کارشکنی های آمریکا علیه تعاملات اقتصادی ایران؛ آقای روحانی مستند به کدام واقعیت، این ادعا را مطرح می کند؟ 🔹این که مذاکره، ابزار دیپلماسی است، یک موضوع است؛ و سر هم بندی حقوق ملت ایران در توافق برجام و عهدشکنی دولتین اوباما و ترامپ در آن، واقعیتی دیگر. سرانجام مذاکره ای چنان، مایه عبرت است و نه افتخار. 🔹حالا هم دولت آمریکا برای این که بدهکاری و بدعهدی اش را نپذیرد، اعلام می کند که ایران باید به تعهداتش برگردد تا پس از آن، واشنگتن بررسی کند که می خواهد چگونه رفتار کند و چگونه از توافقی را که زیر پا گذاشته، سکویی برای مذاکره و طلبکاری های جدید استفاده کند! 🔹سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی قبل از سخنرانی آقای روحانی مدعی شد: 🔻"از مجموعه‌ای از ابزارها در جهت محدود سازی و جلوگیری از پیشرفت برنامه موشکی ایران استفاده می‌کنیم. ما کشورهای دیگر را برای برداشتن گام‌هایی در جهت مقابله با این فعالیت‌ها ملزم می کنیم 🔻هدف ما فقط بازگرداندن ایران به رعایت کامل تعهدات هسته‌ای خود ذیل توافق نیست، بلکه می‌خواهیم از برجام، به عنوان سکویی برای دستیابی به یک توافق گسترده‌ تر که رفتارهای ایران و برنامه موشکی‌اش را نیز پوشش دهد، استفاده کنیم". 🔹فارغ از مهمل بودن این ادبیات، آقای روحانی چگونه روی واژه مذاکره مانور می دهد و با کارِ نکرده برای بی اثر کردن تحریم ها، ادعای پایان جنگ اقصادی را پیش می کشد؟ مذاکره را ابزار توقف جنگ اقتصادی جا زدن، پالس ضعف می فرستد و برداشته شدن تحریم ها را به تاخیر می اندازد. 🔹تا دشمن از ادبیات برخی مقامات ما، این برداشت را می کند که تحریم موثر است، جنگ اقتصادی را متوقف نخواهد کرد و مذاکره هم در این فضا، صرفا مبنایی برای باج خواهیخواهد بود. 🔹جنگ اقتصادی نه با تغییر دولت ها در آمریکا، بلکه با همت درونزا، مبتنی بر اعتماد به ظرفیت های بزرگ ملی و بهره گیری از فرصت تعاملات راهبردی با جان وسیع "غیر غرب" پایان می پذیرد؛ با بی اثر کردن عملی تحریم ها، تبدیل آن به فرصت شکوفایی، و نا امید کردن دشمن. 🔹فشار حداکثری آمریکا با مقاومت ملت ایران، شکست خورده. اما فرستادن پالس غلط، خنجر زنگار بسته تحریم را دوباره تیز می کند. چنان که کسانی در سال 92، کردند. 🔹بعد از اعلام توافق برجام، اوباما و کری و شرمن بارها اذعان کردند تحریم ها به بن بست رسیده و ساختمان تحریم ها (در اثر مقاومت ایران) در حال فروپاشی بود اما با توافق توانستند امتیازهای بزرگی بگیرند. خطای آن روز را نباید تکرار کرد.
معارف اسلامی
خنجر زنگ زده را دوباره تیز نکنید! 🔹آقای روحانی امروز گفت 🔻"من به مذاکرات افتخار می‌کنم، مذاکره جزو
صلی الله علیه و آله فرمود: «لا يُلسَعُ المُؤمِنُ مِن جُحرٍ مَرَّتَين» از . و در روايت ديگر «لا يُلدَغُ‏» و لسع و لدغ يك معنى دارند (گزيدن مار) و جحر، سوراخ مار است و معنايش اين است كه مؤمن از يک جهت نبايد دو بار گول بخورد يا دو بار گول نمى‏خورد، زيرا در بار اول كه زيان ديد بايد عبرت گيرد و از تجربه خود پند پذيرد. اين خبر از پيغمبر (ص) وارد است و سبب بيان اين است كه ابو غره شاعر برادر مصعب بن عمير روز بدر اسيرِ مسلمانان شد (ابو غره در جبهه مشركين بود و از دشمنانِ كينه ورز پيغمبر به شمار مى‏رفته، و مصعب بن عمير از مسلمانانِ با اخلاص و مهاجرين است) و از پيغمبر (ص) درخواست كرد كه به او منت‏ نهد و او را آزاد كند، پيغمبر درخواستِ او را پذيرفت و با او شرط كرد كه بر عليهِ وى تبليغ نكند و دشمنان را به او نشوراند و در اشعارِ خود او را هجو نكند و به او دشنام نگويد، و چون آزاد شد و نزد خاندانِ خود رفت به همان شيوه ديرين برگشت و عهد و شرطِ پيغمبر (ص) را شكست و روزِ جنگ احُد بارِ ديگر با مشركان به جنگ مسلمانان آمد و اسيرِ مسلمين شد و باز هم پيشنهادِ درخواستِ آزاد شدن و منت كشيدن به پيغمبر (ص) عرضه داشت و آن حضرت اين جمله پُر معنا و بليغ را ادا كرد كه از ابتكارهاى كرامت مآب او است و كسى در اين ضرب المثلِ جامع و مختصر و پُر معنا بر آن حضرت سبقت نجسته است و در آن تنبيهِ عميقى است بر اينكه چون شخص مؤمن يک بار آزار از كسى و از موضوعى ديد بار ديگر نبايد خود را در معرض آن آزار اندازد و اين نتيجه هوشمندى و زيركى و خردمندى است كه از اخلاق مؤمن است (زيرا اين گونه علم و آموزش را علم تجربى مى‏دانند و دنياى امروز هر مسأله‏اى كه مورد آزمايش شده و درست از آزمايش در آيد آن را مسأله علمى و قابلِ پيروى مى‏داند و پايه و مايه دانش بر تجربه و آزمايش گذارده شده و پيغمبرِ اسلام با اين جمله رسا و پُر معنا اين اصلِ علمى بشرى را بيان كرده است. (أصول الكافی، ترجمه كمره‏اى، ج‏5 ، ص597) عوالى اللآلى : إنّ أبا غرّة الجُمَحيَّ وَقَعَ في الأسرِ يَومَ بَدرٍ فقالَ : يا محمّدُ ، إنّي ذو عَيلَةٍ فَامنُنْ عَلَيَّ ، فَمَنَّ علَيهِ أن لا يَعودَ إلَى القِتالِ ، فَمَرَّ إلى مَكّةَ فقالَ : سَخِرتُ بمحمّدٍ فَأطلَقَني ! و عادَ إلَى القِتالِ يَومَ اُحُدٍ، فَدعا علَيهِ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله أن لا يُفلِتَ ، فَوَقَعَ في الأسرِ ، فقالَ : إنّي ذُو عَيلَةٍ فامنُنْ عَلَيَّ ! فقالَ عليه السلام : حتّى تَرجِعَ إلى مكَّةَ فتقولَ فينادي قريشٍ: سَخِرتُ بمحمّدٍ؟!لا يُلسَعُ المؤمنُ من جُحرٍ مَرَّتَينِ . و قَتَلَهُ بيَدِهِ . ابو غرّه جُمَحىّ در جنگ بدر اسير شد. به پيامبر گفت: اى محمّد! من مردى عيالوارم. منّت نهاده مرا آزاد كن. پيامبر هم او را آزاد كرد، به شرط آن كه دوباره در جنگ [با مسلمانان] شركت نكند. او به مكّه رفت و گفت: محمّد را مسخره كردم [و دروغ گفتم] پس آزادم كرد. در جنگ احد مجدداً شركت جست، رسول خدا صلى الله عليه و آله دعا كرد كه از چنگ مسلمانان فرار نكند. ابو غرّه اسير شد. [و مانند دفعه قبل ]گفت: من مردى عيالوارم، منّت نهاده آزادم كن. پيامبر فرمود: آزادت كنم كه به مكّه برگردى و در جمع قريش بگويى: محمّد را [دو بار] مسخره كردم؟ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمى شود. آن گاه با دست خود او را كشت. علاوه بر روشن، این شریف یک هم دارد و آن اینکه 👈کسی که دو بار و بیشتر از یک ناحیه گول بخورد – قطعاً- مؤمن نیست.👉 حال چه هست باید بررسی شود. ممکن است و باشد. ممکن است باشد. ممکن است باشد... هر چه باشد مؤمن نیست.
🔴 *..* (حتماببینید...) 😳