*منبري که در آن از خميني تعريف شود، بيش از اين نميارزد!*
امام خمينی(ره) پيش از قيام پانزده خرداد و تبعيد به نجف اشرف، به مناسبتهاي مختلف مانند شهادت ائمه معصومين (عليهم السلام) در بيت خود مجالس روضه داشت و از منبريهاي مطرح در قم در اين مجلس به ايراد سخن ميپرداختند و روضه ميخواندند.
يک سخنران نامآشناي آن روزها نقل ميکرد: چند جلسهاي در بيت حضرت امام صحبت کردم و به رسم رايج آن روز، حضرت امام مبلغي را که درون پاکتي بود، در ازاي آن چند جلسه به من عطا کردند. پس از يکي دو روز، وقتي هنگام نياز به پول، در پاکت را گشودم، ديدم که مبلغ داخل آن، بسيار ناچيز است. تعجب کردم که نکند اين پاکت پول مربوط به مورد و شخص ديگري بوده و در آن اشتباهي صورت گرفته است...!
مدتي از اين ماجرا گذشته بود که روزي به مناسبتي با مرحوم حاج آقا مصطفي، فرزند امام ـ که با هم دوست بوديم ـ صحبتي داشتيم، در آن فرصت، به اين موضوع نيز اشاره کردم. البته در آن زمان به مبلغ پولي که مرسوم بود و براي چند جلسه ميدادند، نياز جدي نداشتم و برايم مهم نبود، فقط ميخواستم حقيقت قضيه را بفهمم. مرحوم حاج آقا مصطفي از مبلغ پول داخل پاکت پرسيد و من به ايشان گفتم که: ... ريال. ايشان هم بسيار تعجب کردند و فرمودند: از آقا بپرسم ببينم ماجرا چه بوده. از ايشان تقاضا کردم طوري مطرح نکند که حضرت امام تصور کنند به کمي مبلغ معترضم. ايشان هم قول دادند که موضوع را ماهرانه طرح کنند تا براي من بد نشود.
پس از مدتي حاج آقا مصطفي به من فرمودند: فلاني! جريان پاکت را از آقا سؤال کردم و به ايشان گفتم: آقا جان! گويا در پاکت پولي که به آقاي «....» بابت جلسات روضه داديد اشتباهي صورت گرفته و مبلغ آن بسيار ناچيز بود، شايد با پاکت ديگري اشتباه شده است. آقا فرمودند: «نه، اشتباهي در کار نبود. ما از ايشان دعوت کرديم تا در وصف ائمه و معصومين ـ عليهم السلام ـ سخن بگويد، نه اينکه از خميني تعريف کند. منبري که در آن از خميني تعريف شود، بيش از اين نميارزد!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*علاقه به نهج البلاغه🌷*
💠از کودکی در مساجد و جلسات مذهبی شرکت می کرد و با اسلام و قرآن آشنا شد..
💛وی علاقه زیاد و ارتباط عمیقی با نهج البلاغه داشت و این ریشه در همین دوران کودکی شکل گرفت:)..
🌹سالروز شهادت شهید محمد حسین یوسف الهی تسلیت باد🌹
این یکی دو سالی که راهپیمایی ۲۲بهمن به صورت خودرویی برگزار شد،
واقعیتی را نشان داد که ۲۲بهمن سالهای قبل چندان نمیتوانست آن را عیان کند.
نگاهی ساده به سطح خودروهای شرکتکننده در مراسم نشان میدهد که قشر مرفه مشارکت چندانی در حفاظت از انقلاب ندارد،
و این قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که پای کار انقلاب ایستادهاند،
همانطور که از ابتدا هم اینگونه بودهاست.
و این مسئله به نوبه خودش تاییدی دیگر بر این واقعیت تاریخی است که همواره جبهه حق را قشر ضعیف رونق میبخشند،
و غالبا قشر مرفه، با حق همراهی نمیکنند.
🔹 خداوند در قرآن کریم، بارها فرمودهاند که هر وقت پیامبری را به سوی قومی فرستادیم،
سرمایهداران و افراد برخوردار آن قوم، او را تکذیب کردند،
و برعکس، اقشار فقیر و فرودست جامعه به او ایمان آوردند.
این مسئله از ابتدای تاریخ بشریت، تا به امروز، یک واقعیت تاثیرگذار در تشکیل جبهه حق و باطل بودهاست.
🔹 سالهاست عدهای با اهداف مشخص، در ذهن مردم فرو کردهاند که فقر باعث کشیدهشدن مردم به سمت بیایمانی است،
هرچند این حرف بر مبنای یک روایت، و حرف کاملا درستی است،
ولی اگر برای فقر، یکی دو مورد روایت اینچنینی داریم،
در مورد غنا، به وفور حدیث و آیه و روایت، و همچنین فرمایشهای مختلف از زبان امامین انقلاب داریم.
🔹 و این بزرگنمایی اثر فقر، کاملا هدفمند،
و در جهت توجیه هرنوع رفتار خلاف شرع در جامعه است،
به نحوی که حتی وقتی به یک شهروند مرفه هم اعتراضی بابت رفتار اجتماعی نادرست او میشود،
پاسخ میدهد که
«مردم نان خوردن هم ندارند،
اگر راست میگویی برو اول دزدیها و اختلاسها را درست کن!»
🔹 فقر و غنا، بیماری و سلامتی، ناامنی و امنیت، و.. همگی آزمونهای الهی هستند،
آزمونها علاوه بر اینکه باعث تمرین و رشد آزموندهندگان هستند،
ممکن است مقدمه شکست و سقوط هم باشند.
و بر اساس روایات، آزمون غنا، بسیار دشوارتر از آزمون فقر، و در حالت عمومی، احتمال شکست در آن بیشتر است.
تا جایی که خداوند در قرآن اطلاق عمومی میکند، و میفرماید:
انسان آنگاه که خود را در غنا و دارایی میبیند، طغیان میکند. (علق _ آیات ۶و۷)
یعنی این یک قاعده عمومی است، و صرفاً استثنائاتی اندک دارد.
🔹 انقلاب ما هم از این قاعده مستثنی نبودهاست،
این طبقات ضعیف بودند که انقلاب کردند، و بعد از انقلاب هم برای حفظ آن، شهید دادند
و نجیبانه پای خوب و بد انقلاب نشستند،
و به فرموده حضرت روحالله،
تنها کسانی تا انتها با انقلاب خواهندماند که طعم فقر و استضعاف را چشیدهباشند،
🔹 بیشتر غرغرها و نقزدنهایی هم که بین فقر و انقلاب نسبت برقرار میکنند،
معمولا از اقشار بالایی طبقه متوسط، و طبقه مرفه، شنیده میشود،
که از لابلای زندگی شبهاشرافیشان، برای قشر مستضعف، هشتگهای همدردی مینوازند،
و اگر امروز هم گهگاهی از طبقات پایین جامعه چنین صدایی به گوش میرسد، همان ادبیات طبقه برخوردار است که از طریق تسلط رسانهای، به طبقات پایینی تحمیل شدهاست.
غلامرضا گلصفتان
@valaadiyat
🔰مصاحبه با روزنامه همشهری (۱)
موسی نجفی در پاسخ به این سؤال که 70درصد جمعیت کشور، دوره قبل از انقلاب را ندیدهاند و بهدلیل بمباران خبری رسانههای دشمن دچار شبهه شدهاند و اینطور وانمود میشود که مردم بدون هدف انقلاب کردهاند، گفت: مردم برای اینکه چیزی را قبول کنند نیاز نیست که سرمنشأ آن را ببینند. صرف ندیدن دلیل بر نبودن نیست. هر رویدادی که سرمنشا داشته باشد و اصیل باشد، جریان دارد. ندیدن سرچشمه، سبب ندیدن امتداد نیست و انقلاب اسلامی ایران هم مستثنی از این موضوع نیست. امروز مردم اثرات انقلاب و ماهیت آن را میبینند. نباید اینگونه تصور شود که انقلاب صرفا ماهیتی مبتنی بر سرنگونی رژیم شاهنشاهی داشته است. بلکه انقلاب وجوه مفصلتری را در دل خود دارد که باید به واکاوی آن پرداخت. وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، جریانی اصیل، بزرگ و دارای هویتی کاملا مشخص است که نمیتوان آن را کتمان کرد، افزود: برخی جریانهای معاند یا افرادی که در جریان انقلاب بودند این روزها چنین ادعا میکنند که مردم از سر شکمسیری یا تفنگبازی انقلاب کردند. این ادعا از اساس قابلقبول نیست چرا که انقلاب مردم نه برای سرنگونی یک رژیم بلکه برای براندازی ساختارهای غلطی به وقوع پیوست که مردم آنرا قبول نداشتند.
ادامه👇👇
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@Habibollah_Babai
🔰مصاحبه با همشهری (۲)
✅نجفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، دارای ابعاد ناشناختهای بود که انقلابیون در آن زمان حتی تصوری از وجود آن نداشتند، گفت: در ماجرای انقلاب فرانسه، انقلابیون نمیدانستند که این رخداد مبدا اتفاقی بزرگ مانند تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر از دل انقلابشان خواهد شد. درانقلاب اسلامی ایران نیز شاهد چنین اتفاقی بودیم و انقلابیون نمیدانستند در آینده، انقلابی که برپا خواهند کرد دارای چه ابعاد جهانشمول و چه وسعتی خواهد شد. وی با تأکید براینکه انقلابیون و مردم در بهمن 57دنبال انقلابی بودند که فسادی در دستگاه حکومت وجود نداشته باشد، اما درباره ظرفیتها و ویژگیهای انقلاب درکی نداشتند، گفت: ظرفیتی که دین آزاد کرد در دست انقلابیون نماند و این ظرفیت به گنجینه 1400ساله اسلام برمیگردد و انقلابیون تصور نمیکردند این ظرفیت عظیم را بتوانند انجام دهند. بنابراین مردم عمق و ابعاد موضوع را درک نکرده بودند.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مردمی است اما اینکه مردم همه ظرفیت انقلاب را درک کرده باشند یا بتوانند تمام این ظرفیت را درک کنند، افزود: اکثریت انقلابیون عظمت انقلاب را نمیتوانستند درک کنند که انقلابشان تا آفریقا هم برسد. وی در پاسخ به این سؤال که مردم در ابتدای انقلاب دنبال جهانی شدن انقلاب نبودند، گفت: مهم نیست که مردم دنبال چه چیزی بودند بلکه مهم این بود که مردم موانع پیش روی انقلاب را بردارند و این کار را نیز انجام دادند. انقلاب از ایران شروع شد اما به ایران ختم نشد و این ویژگی انقلاب اسلامی بود. وی به این شائبه که با گذشت 43سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این احساس دربخشی ازمردم ایجاد شده که انقلاب از مسیر و آرمانهایی که برای آن ایجاد شده فاصله گرفته است و اکنون کمتر سهمی در انقلاب دارند، با تأکید بر اینکه چنین احساسی در جامعه به شکل انبوه دیده نمیشود، گفت: با وقوع هرانقلابی قرار نیست افراد از آن سهمخواهی کنند. هر نظام سیاسی برای خود قواعد و قوانینی دارد. امکانات محدود است و باید همه امکانات به عدالت در بین مردم توزیع شود.
نجفی ادامه داد: دولت کنونی وارث مخروبهای است که دولت قبل آن را تحویل داده است و کار زیادی از سوی این دولت باید انجام شود تا ویرانیهای قبل برداشته شود.اما این به این معنا نیست که دولت باید همه مردم را تک تک از خود راضی کند. این کار عملا شدنی نیست. اما این را باید درنظرگرفت که ایران دهه پنجم انقلاب با ایران دهه اول انقلاب کاملا متفاوت شده است. وی توضیح داد: عمق انقلاب در دهه پنجم عمر خود افزایش یافته و رشد جدی پیدا کرده و به شکل عمیقتر با سلطه جهانی در حال درگیر شدن است که این خود نشاندهنده آن است که شعارهای ابتدای دوره انقلاب به ثمر نشسته است. جمعیت ایران از 35میلیون نفر به 85میلیون نفر افزایش یافته است. بهعنوان مثال، در ابتدای انقلاب مردم مطالبه بانکداری اسلامی نداشتند اما الان این مطالبه را به شکل جدی مطرح میکنند. همین مطالبه در روزهای ابتدای انقلاب هم مطرح بود اما نه عمق نداشت و نه کسی درباره آن چیزی میدانست اما اکنون این مطالبه انقلاب دارای ابعاد علمی و عمیقتری شده است.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با طرح بههمریختگی ساختارهای اول انقلاب، گفت: در سالهای 56و57 به ظاهر مسائل اقتصادی مرتب بود و کسی هم مشکلی نداشت اما آن ساختار دارای مشکلاتی بود. ایران قبل از وقوع انقلاب حکم بیماری را داشت که برای درمان یک بیماری دیگر نزد پزشک رفته و با معاینه پزشک متوجه غده سرطانی شده است. اگر این غده درمان نمیشد میتوانست منجر به مرگ بیمار شود اما با جراحی انقلاب، آن غده سرطانی از بدن ایران خارج شده است.
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@Habibollah_Babai
نجفی افزود: کسانی که تصور میکنند وضعیت کشور قبل از سال 57و وقوع انقلاب بهتر از وضعیت کنونی بود، حکم افرادی را دارند که از بیماری و عمق آن خبر نداشتند چون دردی ناشی از بیماری حس نکرده بودند. این افراد اینگونه تصور میکنند که قبل از انقلاب زندگی بهتری داشتهاند درحالیکه ادامه آن روند میتوانست به مرگ فرد آن هم بدون درد منجر شود. وی با بیان اینکه غده وابستگی به خارج از ایران خارج شده و با این اتفاق، سطح زندگی مردم رشد چشمگیری پیدا کرده است تأکید کرد: وضعیت معیشت مردم نسبت به سالهای قبل از انقلاب اسلامی بهتر شده است. آمارها نشان میدهد بسیاری از مردم تهران قبل از انقلاب گاز نداشتند و در روستاها نیز بحث برخورداری از گاز تقریبا صفر بوده است اما الان بسیاری از روستاییان ما خانههایی مانند شهرنشینان دارند و روستاییها همان چیزی که دنیای مدرن به شهرنشینان داده است در اختیار دارند. این سطح پیشرفت زندگی را در ایران بعد از وقوع انقلاب نشان میدهد و نمیتوان به سادگی از کنار این پیشرفتها گذشت.
این استاد دانشگاه، با بیان اینکه نباید یک واحد یا یک رویداد را با یک رویداد دیگر مقایسه کرد و باید یک مجموعه را با یک مجموعه مقایسه کرد، با بیان اینکه معاندین این شائبه را ترویج میکنند که با گذشت زمان اگر رژیم پهلوی در مصدر امور بود میتوانست خدمات بیشتری به کشور نسبت به انقلاب ارائه کند، گفت: خاطرات هایزر را بخوانید و ببینید که او با شاه چگونه مانند یک نوکر برخورد میکند و این را با امامی که اجازه خواندن پیام نخستوزیر ژاپن را نمیدهد ببینید. این برای ایرانی که مستقل است بدون هزینه نیست. میخواهند سیاهنمایی کنند. این حرفها اثری بر واقعیت ندارد. نجفی امنیت پایدار را محصول انقلاب دانست و با بیان اینکه برخی دنبال این هستند که احساس ناامنی را در جامعه ترویج کنند و اشتباهاتی که در برخی حوزهها از سوی مدیران رخ داده است را گردن انقلاب بیندازند، گفت: جامعه امروز از امنیت نسبی خوبی برخوردار است که در هیچ کدام از کشورهای منطقه شاهد آن نیستیم. ممکن است در کشور سوءمدیریتهایی وجود داشته باشد اما ضعفها و مشکلاتی که داریم را نباید پای ذات انقلاب گذاشت چرا که ضعفهای افراد ارتباطی به دین و انقلاب ندارد.
او ذات انقلاب اسلامی را ذاتی تحولگرا دانست و گفت: لازم نیست انقلابی از درون انقلاب دربیاید. انقلاب مدام در حال تازه شدن است و این موضوع به این دلیل است که برهههایی از زمان شاهد این هستیم که انقلاب از عدهای عبور میکند. این عبور کردن از نامها و افراد خود تصدیقی برای تحولگرا بودن انقلاب است.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در ادامه در پاسخ به این سؤال که در سالهای بعد از انقلاب اسلامی روسای جمهوری با شعارهای انقلابی بر سرکار آمدند اما در نهایت از قطار انقلاب پیاده شدند این اتفاق را طبیعی خواند و گفت: انقلاب مانند خودرویی است که هر یک از روسای جمهور بعد انقلاب غیر از بنیصدر، به شکل مؤثری آن را به سمت جلو هل دادند. این خودرو حرکت کرده است و این افراد تا زمانی که در خدمت انقلاب و اصالت آن بودند همراه آن بودند اما هر وقت خودخواهی کردند و اجتهاد خود را داشتند زمین خوردند و انقلاب از آنان عبور کرد. قرار نیست انقلاب خود را برای این افراد حالا هر عنوان یا سمتی که داشته باشند فدا کند و برای آنان بایستند. قرار نیست انقلاب در عقاید و ایدههای این افراد زندانی شود. نجفی با بیان اینکه این افراد ممکن است طرفدارانی داشته باشند اما اسلام برای این افراد و طرفداران آنها متوقف نمیشود، گفت: این افراد میتوانند زاویه نگاه خود را به کل بیان کنند اما قرار نیست کل به این افراد محدود شود. مردم اگر از چیزی عبور کنند حتی اگر از آن هم به نیکی یاد کنند دیگر به گذشته بر نمیگردند. مردم اگر چیزی را بخواهند انجام میدهند. در موضوع بنزین مردم ناراحت شدند
نه اینکه در این ماجرا گروهی بیاید و بخواهد به سرنگونی نظام فکر کند. وی توضیح داد: مردم هر مقداری که از نظام شاهنشاهی عبور کردند، کردهاند و اگر میخواستند نظام شاهنشاهی برگردد این کار را تا الان انجام داده بودند و کسی هم نمیتواند جلوی مردم را بگیرد. اگر مردم از هاشمی عبور کردند و به خاتمی رأی دادند یعنی از هاشمی عبور کردند و اگر از خاتمی به احمدینژاد رسیدند و به او رأی دادند یعنی از خاتمی عبور کردهاند. وقتی هم احمدینژاد رد صلاحیت شد، آب از آب تکان نخورد و اتفاقی را ندیدیم. الان این وضع برای روحانی تکرار شده است و مردم هم از این فرد عبور کردهاند. این به آن معنا نیست که این افراد آدمهای حتما بدی هستند اما به این معناست که مردم دیگر اینها را نمیخواهند. این عبورها از نظر من مثبت است و این تکامل انقلاب و مردم و نشانه آگاه شدن مردم است.
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
@Habibollah_Babai
عشق یا شهوت؟؟
مدتی است در فضای مجازی و حقیقی جامعه، افرادی که هیچ سنخیتی با مقام والای عشق ندارند، مدعی عشق و عاشقی شده اند و همه ی ارزش های اخلاقی، انسانی و الهی را به قربانگاه برده اند. غافل از آنکه آنچه که خود در آن هستند و دعوت به آن می کنند، خود خود " شهوت" است و نه مقام حضرت "عشق".
البته جماعتی که خود هیچ بهره ای از علم و فرهیختگی ندارند، به صورت طبیعی، عروسک خیمه شب بازی سیاستمداران می شوند و صد البته که اقتضای بازیگری همین است که کارگردان صحنه ی بازی، شخص دیگری است.
در هرصورت، عشق و شهوت با همدیگر متفاوتند و دقت در تفاوت این دو، ما را به این یقین خواهد رساند که این شهوت پرستان، به دروغ، مدعی عشق شده اند. در عین حال، به برخی از این تفاوتها اشاره میکنیم:
1."عشق" همراه با ایثار و "شهوت" همیشه با خود خواهی
ویژگی اصلی یک عاشق، از خود گذشتگی و ایثار است در حالیکه آنچه این مدعیان دنبال می کنند و دیگران را به آن دعوت می کنند، خود خواهی و نفسانیت و بلکه حیوانیت است. عمل " سقط جنین"، یک جنایت بشری و اخلاقی است در حالیکه این مدعیان می گویند: برای اینکه به عشقت برسی، سقط جنین اشکالی ندارد و این در حالی است که برای گربه، سگ و سایر حیوانات اشک تمساح می ریزند. یعنی برای جنین انسان، به اندازه یک حیوان ارزش قائل نیستند.
مدعیان دروغین عشق می گویند: برای رسیدن به عشق، می توانی از همسر چند ساله و فرزند خرد سالت فاصله بگیری!! یعنی یک نفر و بلکه چندین نفر را به پای احساسات(شهوت) خودت قربانی کنی، بعد اسمش را بگذاری عشق!!
داستان این احمق ها، همانند آن شخصی است که به خواستگاری می رود و بعد بهش دختر نمی دهند و بعد برای اثبات عشقش، معشوق را می کشد!!!
حال شما پاسخ دهید آیا این عشق است و یا شهوت؟؟
امام علی ع: شهوت، شما را به سمت بدیها سوق میدهد(غررالحکم)
2."عشق"، روشنگر و شهوت، گمراه کننده
از هم پاشیدگی خانوادگی، هرج و مرج در روابط عاطفی و انسانی، به تاراج رفتن ارزش های الهی و انسانی و... همه و همه سوغات شهوات نفسانی است نه عشق که میراثش ثبت است بر جریده ی عالم. امام علی ع: با وجود شهوت، هیچ عقل و خردی نیست( غررالحکم)
عشق یعنی ایثار آن بانویی که یک عمر پای شوهر قطع نخاعیش صبر می کند و او را عاشقانه، پرستاری می کند و هم چنین آن بانویی که عاشقانه تنها فرزندش را برای حفظ ارزش های انسانی و الهی به قتلگاه می فرستد و تا آخر می ایستد. و عشق یعنی آن بانو و یا آقایی که یک عمر به خاطر فرزندان، پای بد اخلاقی ها و بی مهریها صبر می کند.
3. "عشق" آزادی بخش است و " شهوت" اسارت آور
امام علی ع: "شهوت ها، افراد احمق را به گروگان می گیرند"(غررالحکم).
عشق یعنی آزادی از منفعت طلبی، هرزه گری و همه رزائل اخلاقی در حالیکه شهوت طلبی، غرق شدن در بدیها و رسوائیها را به دنبال دارد. حالا قضاوت با شما، کسانیکه زمینه ی از هم گسستن خانواده ها، قتل، هرج و مرج، غربگرایی و هزاران بدی را فراهم می کنند، عاشق اند یا شهوت پرست؟.
"جهاد تبیین"
محمد علی خسروی، استاد حوزه علمیه یزد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهید مدافع حرمی که حضرت زینب سلاماللهعلیها به سوریه دعوتش کرد
@BisimchiMedia
در محضر امام خمینی(ره)
اگر تو حاضری جهنم را تحمل کنی
حاج آقامصطفی(ره) نقل میکرد: روزی برای طلبهای نزد امام وساطت کردم تا پولی را بگیرم و به آن طلبه بدهم. امام به وساطت من ترتیب اثر ندادند.
مرتبۀ دوم وساطت کردم، باز هم امام ترتیب اثر ندادند. کمکم از این برخورد امام دچار تعجب و حیرت شده بودم.
وقتی برای مرتبۀ سوم وساطت کردم، امام در جواب فرمودند: مصطفی! این کمد و گنجهای که میبینی، مقدار زیادی پول هم در آنجاست! این هم کلید این گنجه است! من این کلید را در اختیار تو میگذارم تا هرچه میخواهی از آن پول برداری و به این طلبه بدهی، مانعی ندارد، ولی به یک شرط و آن شرط این است که جهنمش را هم باید خودت بروی.
من دیگر حاضر نیستم به این طلبه روی عدم لیاقتی که در او وجود دارد، پول سهم امام بدهم. اما اگر تو حاضری که جهنم را تحمل بکنی، این پول و این گنجه و این کلید در اختیار تو.
* آیتالله محمد فاضل لنکرانی – مصاحبه با صدای جمهوری اسلامی ایران – برنامه راه نور– 1/9/74
لزوم تلاش #سرپرست _خانواده برای #تأمین_حوائج
یک روز #امام_علی(ع) گوشت خریده بودند، و در یک ظرفی گذاشته و به طرف منزل تشریف میبردند. در بین راه کسی به حضرت برخورد کرد، و عرض کرد: «احمل عنک یا امیرالمومنین» آقا من عوض شما میبرم. (این آن موقعی است که امام علی(ع) خلافت ظاهری دارد) قال: لا، حضرت فرمودند: نه، ابوالعیال احق ان یحمل» آن کسی که دارای خانواده است، سزاوارتر است از اینکه آذوقه را به سوی خانوادهاش حمل کند.(1)
____________
1- بحارالانوار، ج 70، ص 207
وعده خدا به شبخیزان(حکایت اهل راز)
در حالات مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء(ره) که از بزرگان علما و ساکن نجف اشرف بود، آمده است: در یکی از شبها که برای «تهجّد» برخاست، فرزند جوانش را از خواب بیدار کرد و فرمود: «برخیز به حرم مطهّر مشرّف شده در آنجا نماز بخوانیم.... آقازاده، به ناچار از جا برخاست و وضو ساخت و با هم
به راه افتادند.
کنار درب صحن مطهّر که رسیدند، آنجا مرد فقیری را دیدند، نشسته و دست سؤال(گدایی) برای گرفتن پول از مردم باز کرده است.
آن عالم بزرگوار ایستاد و رو به فرزندش فرمود: «این شخص در این وقت شب برای چه اینجا نشسته است؟» گفت: «برای تکدّی از مردم.» فرمود: «چه مقدار ممکن است از رهگذران، عاید او گردد؟» گفت: «احتمالاً مقداری ناچیز.»
فرمود: «درست فکر کن ببین، این آدم برای یک مقدار بسیار اندک کمارزش دنیا، در این وقت شب از خواب و آسایش خود دست برداشته و آمده در این گوشه نشسته و دست تذلّل به سوی مردم دراز کرده است!
آیا تو، به اندازه این شخص، اعتماد به وعدههای خدا درباره شبخیزان و متهجّدان نداری که فرموده است: «احدی نمیداند که به پاداش عملشان چه چشمروشنیها برای آنان، ذخیره گردیده است.
* کتاب: نماز شب، کلید حلّ مشکلات
سید مرتضی موسوی، انتشارات میثم تمار، 1389
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه کم از صلابت و صراحت امام خمینی(ره) ببینید و عشق کنید 😍😊
@BisimchiMedia
https://kayhan.ir/fa/news/236963/ چراغی در غبار جهاد تبیین سواد رسانه ای جنگ رسانه ای
بگذر ز مثنوی و به شرح خودت برس
به عبدالکریم سروش
علیرضا قزوه
بنگر چه فتنه زادی و بنگر چه میکنی
در سرزمین شعبده آخر چه میکنی؟
ارث پدر به باد مده، ناخلف مشو
با خاطرات خواهر و مادر چه میکنی؟
امروز بر سریر چه خوانی نشستهای؟
لم داده روی خوان تفاخر چه میکنی؟
با اژدهای هفتسر خود چه کردهای؟
با نفس، این سیاهی ششسر چه میکنی؟
آتش بزن به عود و به عنبر عزیز من!
آتش مزن به چوبهء منبر، چه میکنی؟
دروازهبان دوزخ و جنت من و توایم
آتش مزن به پایهء این در، چه میکنی؟
سنگی بزن به جای شیاطین به جان خویش
گر عارف منایی و مشعر، چه میکنی؟
عبدالکریم! صبح قیامت دمیده است
با شعلههای آتش محشر چه میکنی؟
با آیههای روشن قرآن جدل مکن
فردای حشر نزد پیمبر چه میکنی؟
آیا تو آن سروش نخستین عاشقی؟
با عشق، فیلسوف گرانسر! چه میکنی؟
عبدالکریم! برکش از این مرگگاه، پای
با کشتی رهاشدهلنگر چه میکنی؟
دستت به دست کیست؟ از ابلیسها بپرس
بگذر ز ملک جنزده، بگذر، چه میکنی؟
عبدالکریم! در نی این مشرکان مدم
جز سر چه میدوانی و جز شر چه میکنی؟
عبدالکریم! خاک بهسر بیش از این مکن
فردا که عمر میشودت سر چه میکنی؟
بیشمس و پیر، پیر شدی، کودکی مکن
کژ شد قدت چو چرخ مدوّر، چه میکنی؟
تو مولوی نبودهای و شمس نیستی
بر فرق خود نهادهای افسر؟ چه میکنی؟
بگذر ز مثنوی و به شرح خودت برس
فردا تو با سیاهی دفتر چه میکنی
ای باخترنشسته چه را باختی؟ ببین
با مردهریگ زندهء خاور چه میکنی؟
این حرفها ز اهل یهود است پیش از این
گر مسلمی، در آن سوی خیبر چه میکنی؟
دیروز گفتهای که پیمبر نداشت وحی
امروز با سلالهء اطهر چه میکنی؟
"قل" گفتن خدا به رسولش دلیل نیست؟
با این خطابههای مکرّر چه میکنی؟
با مولوی به جنگ بزرگان حق مرو
استیزه با امام مطهر چه میکنی؟
گفتی امام، حضرت سلطان دنیویست؟!
ای ناخدای سفسطه، آخر چه میکنی؟
جانت اگر که مکّی و حالت محمدیست
در قصر پرقساوت قیصر چه میکنی؟
مانند مار و کژدم، نیشی به خود زدی
فردا که میزنندت نشتر چه میکنی؟
آن پهلوان که تیع به رویش کشیده ای
گر برگرفت در کف خنجر، چه میکنی؟
گفتی کتاب یزدان، رویای احمد است
با ذوالفقار حضرت حیدر چه میکنی؟
قران نبود فکر تو زندهبهگور بود
با خاک گشتهای چو برابر چه میکنی؟
یأجوج روزگاری و مأجوج عهد خویش
الحال پشت سد سکندر چه میکنی؟
از بادهء تخیل تو باد مانده است
با خالی پیاله و ساغر چه میکنی ؟
عبدالکریم! مشرک دوران خود شدی
با جمع عاشقان قلندر چه میکنی؟
یک سوره با سه آیه بیاور پی دلیل!
هنگام داوریست، تو داور! چه میکنی؟!
26 بهمن ماه 1400
🔻ارمغان جنگ روانی دشمن:
❌ مردمی که در اوج اقتدار هستند، احساس ضعف میکنند
❌ انقلابیهایی که خستگی، خوف، و یاس پیدا میکنند
🔻راهکار خنثی سازی آثار جنگ روانی دشمن:
۱.زنجیره تواصی
۲.جهاد تبیین
#جهاد_تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سخنان استاد مهدی امینی درباره فعالیتهای امید دانا
#مهدی_امینی
#امید_دانا
#ایران
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه