#بشارت #تورات به #دوازده_امام
در تورات یعنی بین 1000 تا 1500 سال قبل از پیامبر اسلام ص، بشارت داده شده به 12 امیر از میان نوادگان اسماعیل (عربها) که نبی نیستند اما آنقدر مهم هستند که قرنها پیشتر درباره آنها بشارت داده میشود👇
می فرماید از نسل اسماعیل 12 رئیس پدیدار می کنیم(رئیس با نبی فرق داره)
اینو به فرزندان اسحاق میگه یعنی به بنی اسرائیل و یهودیان میگه که نه از شما که از نسل اسحاقید بلکه از ذریه اسماعیل (یعنی عربها) 12 رئیس پدید می آوریم!👇👇
دوازده رئیس از ذریه اسماعیل (عرب) در تورات:
ترجمه عربی آیه سِفر پیدایش(سِفر التكوين)، سوره 17 ، آیه 20
:
و امّا اسماعيل فقد سمعتُ لك فيه؛ ها انا اُبارِكُهُ و اُثَمِّرُهُ و اٌكَثِّرُهُ كثيراً جِدّاً اثنَي عشرَ رئيساً يَلِدُ و اَجعَلُهُ اُمَّةً كبيرةً
ترجمه فارسی:
«و اما درباره اسماعیل، خواسته تو را شنیدم (مستجاب کردم) و او را بابرکت و پرثمر قرار می دهم و نسلش را بسیار بسیار فراوان می کنم. او دوازده امیر به دنیا می آورد و او را امتی عظیم قرار می دهم.»
طبعا این مستقل از بشارتهای کتب مقدس پیشین درباره پیامبر خاتم ص است.
یعنی بشارت به پیامبر خاتم ص در جاهای دیگر کتب آسمانی آمده و بشارت به دوازده امام از نسل اسماعیل ع، در جای دیگر.
باید توجه کرد که این دوازده امیر، امیران عادی و بی دین نیستند بلکه امیرانی الهی هستند که وجود آنها دلیل بر برکت و ثمردهی در ذریه اسماعیل است و برای دین خدا اهمیتی دارند که نامشان در کتاب آسمانی ذکر می شود.
البته شیعیان برای اثبات #امامت، صرفا به آیه #تورات استناد نمی کنند بلکه به برخی از آیات #قرآن و نیز به احادیثی دالّ بر عدد دوازده در کتب اهل سنت و #شیعه استناد می کنند.
💠 #حديث
🔺 دوستت دارم..!
🔅 #پیامبر_اکرم_(ص) :
🔸 إذا أحَبَّ أحَدُكُم أخاهُ فِي اللّهِ فَليُعلِمهُ ؛ فَإِنَّهُ أبقى فِي الاُلفَةِ ، وأثبَتُ فِي المَوَدَّةِ.
🔹 هر گاه يكى از شما برادر دينى اش را دوست دارد ، اين را به او اعلام كند ؛ چرا كه اين كار ، الفت را پايدارتر و دوستى را استوارتر مى كند .
📚 #الإخوان : ص ١٣٨ ح ٦٩
🔸
به نام خدا................................................................................امروز در تهران هم #بارش_باران چند ساعت مداوم و نسبتاً سنگین بود. چندین مرتبه دست به دعا برداشتم. و از خدا خواستم که بلا را دور کند. دیدن صحنههای #سیل در #شیراز که ماشینها را با مسافر می برد و درهم می کوبید بسیار دلخراش و ناراحت کننده بود. یکی از ناظران می گفت در مسافتی دورتر به مردم گفته شد که نزدیک شیراز سیل به راه افتاده، ولی مردم به جای فرار کردن و فاصله گرفتن از روی کنجکاوی به همان سمت حرکت کرده بودند و خود را در معرض خطر مرگ قرار دادند.
در صحنه ای دیگر کسی به مردم می گفت از ماشین ها پیاده شوید ولی متاسفانه جز چند نفر کسی اعتنا نکرد و حاضر نشدند ماشین خود را رها کنند تا جان خود را نجات دهند و به خاطر این تصمیم غلط و دل نکندن از ماشین احیاناً گران قیمت خود، هم جان خود را و هم ماشین را از دست دادند.
این صحنه ها بسیار عبرت انگیز و یادآور سفر آخرت است کسانی که سبکبار باشند و وابستگی به دنیا نداشته باشند به راحتی به سفر آخرت تن میدهند.
در صحنهای دیگر که سیل با سرعت زیاد و در حجم وسیع در حال حرکت بود، افرادی در فاصله یک متری و لبه ی پرتگاه ایستاده بودند و مشغول تماشا یا فیلمبرداری بودند و متاسفانه اصلاً خطر را درک نمی کردند مانند کودکی که هنوز نمی داند نزدیک شدن به سماور آب جوش یا اتوی داغ خطرناک است و بی پروا به سمت آن می رود گویی عدهای از هموطنان ما هنوز با خطر حوادث طبیعی آشنا نیستند و این نشانه ی کاستی و قصور در کار رسانه ای کشور است یا اینکه مردم به هشدارها بی اعتنا هستند و بی پروا خود را در معرض خطر مرگ قرار می دهند. امروز روز سختی بود خدا به هموطنان آسیب دیده ما صبر عنایت کند و به حرمت شهیدان و رنجهای جانبازان و خانواده های آنان، بلا را از کشور ما دورکند.
حسین #صفره، دوشنبه #پنجم_فروردین 1398
▫️ #آیت_الله_مصباح
💠بعضی چیز ها هست که اثرش در دنیا زود ظاهر می شود؛
1⃣یکی #خدمت به #پد_و_مادر است
2⃣یکی #صله_رحم
اینها در همین دنیا اثرش ظاهر میشود.
💠شاید نباشد انسانی که در زندگی خود به پدر و مادر خدمت کرده باشد و در #دنیا #بدبخت شده باشند.
#شرح_احادیث_اخلاقی_در_بیان_مقام_معظم_رهبری
موضوع : 🔅 #طرد_نکردن دیگران به علت #عیوبشان🔅
بسماللهالرحمنالرحیم
الحمدلله رب العالمین
📝متن و شرح:
«فِی الکافی عَن مَسعَدَةِ بنِ صَدَقَة، قالَ سَمِعتُ أباعَبدِالله عَلَیهِ السَّلام یَقولُ لِأصحابِهِ یَوماً: لا تَطعَنوا فی عُیوبِ مَن أقبلَ إلَیکُم بِمَوَدَّتِهِ»
یک کسی است با شما اظهار دوستی میکند، به سمت شما میآید و اظهار علاقهای به شما میکند، دست رد به سینهی او نزنید؛ با ذکر عیوبی که شما در او مشاهده میکنید. خیلی دستور مهم، بزرگ و عمومیای است. یک کسی میآید پیش ما، اظهار علاقهی به ما میکند، ما فوراً برویم سراغ آن اشکالاتی که در او وجود دارد و روی آنها تکیه کنیم و طعن بر آنها بزنیم.
میفرمایند، مضمون این حدیث این است که، محبت کسی را که به شما اظهار محبت میکند قبول کنید، بپذیرید محبت او را، ولو حالا یک عیبی هم در او سراغ دارید؛ لزومی ندارد که طعن در آن عیب بکنید و این را موجب این قرار دهید که دست رد به سینهی او بزنید. «وَ لا توقِفوهُ عَلی سَیِّئَةٍ یَخضَعُ لَها» اگر کار خلافی دارد، گناهی دارد، عیبی دارد، لازم نیست او را به خاطر این عیب طرد کنید، رد کنید، متوقف کنید، یعنی جلوی او را بگیرید، [البته] منافاتی ندارد با نهی از منکر، منافاتی ندارد با «أحَبُّ أصحابی مَن أهدی إلیَّ عُیوبی»، با این منافاتی ندارد. لکن رشتهی پیوند محبت را حفظ کنید، بعد البته انسان برای نهی از منکر، یا برای اهدای عیوب دوستش و مرآت بودن برای مؤمن، فرصتهایی دارد، میتواند از این فرصتها استفاده کند و این کار را انجام بدهد. اما اینجور نباشد که به مجرد اینکه یک ایرادی را در او سراغ دارید، یک عیبی را در او سراغ دارید، این موجب بشود که شما محبت او را و خودِ او را طرد کنید و قبول نکنید. این یکی از آن شاه بیتهای برخوردِ در روابط اجتماعی است.
بعد فرمود: «فَإنَّها لَیسَت مِن أخلاقِ رَسولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِه وَ لا مِن أخلاقِ أولیائِهِ» این جزو اخلاق و رفتار پیغمبر و اولیایش نیست، یعنی آنها کسانی را که سراغشان میآمدند، عیوبی هم داشتند، اشکالاتی داشتند، دست رد به سینهی آنها نمیزدند؛ جذبشان میکردند، نگهشان میداشتند، البته در اصلاح آنها هم میکوشیدند، امر به معروف هم میکردند، نهی از منکر هم میکردند.
این یک قاعدهی کلی است که به اندک بهانهای افرادی را طرد کردن و رد کردن و آنها را از مرز دوستی خود خارج کردن؛ این مخالف با آن چیزی است که در این حدیث به ما دستور داده شده است.
الکافی، ثقة الاسلام کلینی، ج۸، ص۱۵۰. #حدیث
📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=24053
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
😭امشب رضا ز سوز جگر گريه مى كند
😭مانند سيل ز ابر بصر گريه مى كند
😭تنها پسر نه، دختر چشم انتظار هم
😭از داغ جانگداز پدر گريه مى كند
🏴 #شهادت باب الحوائج #امام_کاظم(ع) را تسلیت عرض می کنیم.🏴
💠 #حديث
🔺 خوشاخلاقی با خانواده
🔅 #پیامبر_اکرم_(ص):
🔸 سُئِلَ رَسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله : أيُّ المُؤمِنينَ أكمَلُ إيمانا ؟ قالَ : أحسَنُهُم خُلُقا مَعَ أهلِهِ .
🔹 از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله سؤال شد : كدام مؤمن ، ايمانش كامل تر است؟ فرمود : «آن كه با خانواده اش ، خوش اخلاق تر باشد» .
#حدیث
📚 #تنبيه_الغافلين : ص ۵۱۶ ح ۸۱۶h
⚠️مراقب باشیم #انتظار ما #انتظار_یهودی نباشد
آیت الله #حائری_شیرازی:
🔹«همین انتظار که امروز ما نسبت به #حضرت_مهدی (عج) داریم، یهود نسبت به #پیامبر اکرم داشتند. یهودیان بر اساس همین انتظار… به سوی مدینه روانه شدند و در اطراف آن خیبر، فدک و… سکنی گزیدند تا به هنگام ظهور پیامبر آخر الزمان نخستین بیعت کنندگان با او باشند… اما وقتی پیامبر موعود به رسالت مبعوث شد، نه تنها با او بیعت نکردند، بلکه در مقابل انجام رسالتش خدعه، توطئه و صف آرایی کردند.
🔺آنها گمان می کردند که فاصله شان با پیامبر فاصله زمانی است، در حالیکه با آن حضرت، فاصله ی اخلاقی داشتند
‼️ فاصله ی ما با مهدی موعود (عج) نیز فاصله ی اخلاقی و معنوی است این فاصله اگر برداشته نشود، دیر یا زود ما را از امام زمانمان جدا خواهد ساخت…
🔸 و در مقابل چه بسیار کسانی که در ظاهر از بی خبران بسیار دورند، اما به دلیل آگاهی و پاکی درونی در واقع با امام عصر (عج) نزدیکند و پس از ظهورش بلافاصله به او می پیوندند.»
✔️ آری، یهودیان مدینه به دیگران همچون محرومان و بی خبران می نگریستند، اما خود از بیعت با پیامبر موعود بازماندند، چرا که با آن حضرت فاصله ی اخلاقی داشتند. در مقابل سلمان ها و اویس ها که در ظاهر از دوران و بی خبران بودند، پس از بعثت پیامبر خود را به پیامبر رساندند و بیعت کردند، چون فاصله ی معرفتی و اخلاقی را در نوردیده بودند.
اما فاصله ی ما با امام زمان (عج) چقدر است⁉️
خدا کند ما به سرنوشت یهودیان مدینه دچار نشویم…
⛅️أللَّھُمَ عجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج