eitaa logo
جهاد تبیینJahaadtabyyn
172 دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
21.7هزار ویدیو
88 فایل
مذهبی،سیاسی،قرآنی،اخبار،احادیث،نهج البلاغه،ورزشی،اطلاعات عمومی،اخبار،خنده،بهداشتی،سلامتی،حوادث و ...(موارد هنجار شکن و ضد اخلاقی، اسلامی، ولایی و قوانین ج ا ا توسط مدیران قابل حذف و پاک کردن در اسرع وقت در کانال است)جهاد تبیین فریضه ای قطعی،فوری و عینیست.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ♨️یا امام رضا(ع) میخوام در بن‌بست قرارت بدم! 👌 بسیار سوزناک 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از قول سدید
✍️چند نکته کوتاه درباره محاربه ◀️بعضی نویسندگان ادعا کرده اند کشیدن سلاح به روی مامور دولت از شمول عنوان محاربه خارج است؛ در این باره گفتنی است: ✅️۱- مردم در ماده ۲۷۹ شامل هر بیگناهی است که بر روی او سلاح کشیده می شود، مشروط بر این که بر اساس خصومت شخصی قبلی نباشد. بنابراین اعم از مامور و غیر مامور است. ✅️۲- در ماده ۲۸۱ مصادیقی خاص از محاربه را پیش بینی کرده که در مورد قاچاقچیان اصولا سلاح صرفا روی مامور کشیده می شود و نه سایر مردم . ✅️۳- مستند شرعی جرم محاربه آیه ۳۳ سوره مائده است؛ جالب است بدانید که شان نزول آیه مربوط به کشیدن سلاح روی ماموران نگهبان اموال حکومتی در اطراف مدینه بوده است نه سایر مردم ! ✅️۴- هر یک از سه دلیل یاد شده به تنهایی کافی است تا ثابت کند ادعای عدم شمول حکم محاربه بر مورد کشیدن سلاح به روی مردم نمی تواند درست باشد! ج.صادق منش ۲۰/۹/۱۴۰۱ http://eitaa.com/sokhanesadeed
هدایت شده از قول سدید
تجمع دیروز دانشجویان انقلابی در برابر سفارت چین دو پیام مشخص دارد؛ اول آنکه چین هرچقدر هم به ایران نزدیک باشد حق ندارد نسبت به تمامیت ارضی ایران ولو در حد یک بیانیه خطا کند و باید نسبت به این مساله پاسخگو باشد. دوم اینکه دانشجویان انقلابی بار دیگر آزادگی خود را نشان دادند که در دفاع از منافع ملی، برایشان شرق و غرب فرقی ندارد. اما کسانی که سالهاست شرق هراسی می کنند، آیا یک بار هم که شده نسبت به خطاهای غربی ها موضع گیری کردند؟ یا همیشه در حال بزک کردن جنایات غرب و امریکا بوده اند؟ http://eitaa.com/sokhanesadeed
هدایت شده از قول سدید
همین قدر وقیحند دواعش وطنی که در ضمن معاونت یا مباشرت در فجیعترین جنایات هشتگ اعدام نکنید می زنند. http://eitaa.com/sokhanesadeed
هدایت شده از قول سدید
✍️به نام ایران، به کام اپوزیسیون دکتر صدقی ▪️کسب درآمد دلاری ضدانقلاب با اتفاقات اخیر به‌ صرف رقص و شامپاین! 🔹اغتشاشات و آشوب‌های سه ماه گذشته درحالی فروکش کرده که اگرچه به قول معروف برای مردم ایران و حتی اغتشاش‌گران آب نداشت اما برای ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین نان داشت! 🔹به‌تازگی یک ایونت هنری از سوی بنیاد برومند در نیویورک برگزار شد که طبق پوستر برنامه ورودی آن ۸۰ دلار بود؛ در این مراسم که با عنوانِ baraye azadi(برای آزادی) برگزار شد، رقص، سرو غذا و نمایش آثار هنری برقرار بود و به بهانه مبارزه سیاسی یک پارتی برگزار کرده بودند! 🔹عائدی این اغتشاشات و گرفتار شدن جوانان فریب‌‌خورده برای اپوزیسیون سفرهای خارجی و دیدار با مقامات کشورها بود و حالا نیز با برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری پول به جیب زدند. 🔹این رویه البته از دیرباز درباره ضدانقلاب مرسوم بوده؛ سران احزاب تجزیه‌طلب همچون کومله و دموکرات خود در کشورهای اروپایی با بودجه‌هایی که برای مبارزه با جمهوری اسلامی می‌گیرند زندگی مرفهی دارند اما جوانان را در مناطق مرزی به مبارزه مسلحانه علیه جمهوری اسلامی تهییج می‌کنند. 🔹حتی برخی هنرمندانی که با کشف حجاب و یا فعالیت مجازی سعی در تحریک جوانان داشتند ساکن خارج کشورند و اوج مبارزه‌شان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی است. 🔹در حقیقت جوانانی که تحت تاثیر این شبکه ها یا افراد در روزهای گذشته پا به خیابان گذاشتند یا حتی اقدام به درگیری کردند، هزینه‌ای را می‌پردازند که محرکان آنها حاضر نیستند به آن تن دهند و با فاکتور کردن اقدامات آنها، به زندگی مرفه و آسوده خود در خارج کشور ادامه می‌دهند http://eitaa.com/sokhanesadeed
هدایت شده از قول سدید
✍️ مروری بر توصیه متواضعانه حاج قاسم عزیز خطاب به علما و مراجع معظم ◀️سخنی کوتاه از یک سرباز 40ساله در میدان، به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی مراجع عظام تقلید؛ سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود. ✅️این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است، این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی‌نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است. نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند. همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید. راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است. من با عقل ناقص خود می‌دیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق‌به‌جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت فقیه میراث امام خمینی (رحمة الله علیه) هستند و می‌بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند. من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیانتان و دیدارهای‌تان و حمایت‌های‌تان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید. اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود. دست مبارکتان را می‌بوسم و عذرخواهی می‌کنم از این بیان، اما دوست داشتم در شرف‌یابی‌های حضوری به محضرتان عرض کنم که توفیق حاصل نشد. سربازتان و دست‌بوستان http://eitaa.com/sokhanesadeed
حکیم زیاش از شروع جام جهانی بیش از ۲۸۰هزار پوند پاداش دریافت کرده که همه اونا رو به یک موسسه خیریه که از نیازمندان در مراکش حمایت می کنه، داده است. ⚽️ کانال ورزش سه و جام جهانی 👇 https://eitaa.com/joinchat/553385984C6ca0cfc901
لحظه ای که علی سوادکوهی پس از پیروزی برابر جردن باروز، اسطوره آمریکایی، دست او را به عنوان پیروز بالا برد. ⚽️ کانال ورزش سه و جام جهانی 👇 https://eitaa.com/joinchat/553385984C6ca0cfc901
هدایت شده از آمران معروف
. عصبانیت حزب اشرافی از گفت‌وگوی صمیمانه رئیسی با دانشجویان روزنامه وابسته به حزب کارگزاران، گزارشی مغرضانه و تحریف‌آمیز از حضور رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان دانشگاه تهران منتشر کرد. روزنامه سازندگی در گزارش مغرضانه خود با عنوان «ابراهیم در زمستان»(!) مدعی شده بود که رئیس‌جمهور سخنان دانشجویان را نشنیده است. شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به این گزارش نوشت: «در یادداشت مزبور ادعا شده است که رئیس‌جمهور پای سخن معترضان ننشسته است. این در حالی است که در نشست روز دانشجو، قبل از سخنرانی رئیس‌جمهور، 7 دانشجو به نمایندگی از تشکل‌های مختلف دانشجویی با سلایق و گرایش‌های متنوع به مدت یک ساعت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. خبر و متن سخنان این دانشجویان منتشر شده که حاوی نقدهای صریح و بی‌پرده به عملکرد دولت و شخص رئیس‌جمهور است. نتیجه این نوع روایتگری، در شرایطی که هر ناظر منصفی با دسترسی به اطلاعات آشکار امکان صحت‌سنجی دارد، لطمه دیدن اعتبار منبع روایت است و این تصور را ایجاد می‌کند که رسانه از قبل تصمیم خود را گرفته تا فارغ از هر اتفاقی در میدان، روایت از پیش آماده شده‌ای را به مخاطب تحویل دهد. در یادداشت مزبور، چندین‌بار تحت پوشش فرصت ندادن به معترضان تلویحاً از اینکه نشست رئیس‌جمهور با دانشجویان بدون تنش برگزار شده است، ابراز نارضایتی شده است. آیا نویسنده از این ناراحت است که چرا دیدار دانشجویی آلوده به توهین و هتاکی نشده است؟ در این دیدار حدود هزار نفر از دانشجویان دانشگاه تهران با عقلانیت قابل انتظار از دانشجو و محیط علمی، در فضایی پرشور و در عین حال منطقی، حضور داشتند و مطالب متنوعی بیان و از طرف رئیس‌جمهور پاسخ داده شد. آیا این ناراحتی دارد که در مراسمی که دشمنان کشور مترصّد مخابره درگیری و توهین از آن بودند، شور و هیجان توأم با متانت و عقلانیت به دنیا مخابره شد و پروژه ایران‌ستیزان شکست خورد؟ نه رئیس‌جمهور از کوره در رفت و مانند بعضی از اسلاف خود دانشجو را تهدید به بیرون انداختن از سالن کرد و نه دانشجویان اجازه تکرار برخی از صحنه‌های زننده دون شأن دانشگاه را دادند. آیا این تعامل عقلانی و در تراز نهاد علم، شایسته تجلیل است یا تقبیح؟ نویسنده در چند بخش از متن، ادعای نشنیدن سخن معترضان را به رئیس‌جمهور منسوب کرده است. در این زمینه از روزنامه و نویسنده محترم دعوت می‌کنیم که قبل از تحریر این‌گونه ادعاها لااقل از جناب آقای مرعشی دبیرکل محترم حزب کارگزاران سازندگی درباره جلسه چندی قبل جمعی از اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور که ایشان نیز در آن حضور داشت، استطلاع می‌کرد. دهها جلسه از این قبیل در 16 ماه گذشته بین رئیس‌جمهور و فعالان سیاسی، رسانه‌ای و مدنی و صاحبنظران علوم اجتماعی و اقتصادی برگزار شده و به‌طور میانگین هر دو ماه یک‌بار رئیس‌جمهور در یک جمع دانشجویی حاضر شده است. در یادداشت از این مسئله انتقاد شده است که چرا رئیس‌جمهور در سخنان خود به دفاع از برنامه‌ها و اقدامات دولت برخاسته است؟ این هم یکی دیگر از عجایب است که بالاترین مقام اجرایی کشور از این بابت مؤاخذه شود که چرا در قبال امور تحت مسئولیت خود پاسخگو است؟ اینکه رئیس‌جمهور پاسخگوی عملکرد دولت خود است و برای عوض کردن میدان و فرار از پاسخگویی، صورت مسئله را با التهاب‌آفرینی عوض نمی‌کند، دقیقاً همان نقطه مورد انتظار مردم است.» لطفا به ما بپیوندید https://eitaa.com/Amerane_maarof
-میگن‌بعد‌شھادت‌خانم... مغداد‌توی‌کوچه‌ردمیشده‌که‌دومے(لعنت‌الله‌علیه) جلوش‌و‌میگیره‌بهش‌میگه‌مغداد؛ قبرزهراڪجاست،بریم‌بالاسرش‌نماز‌بخونیم! مغدادمیگه‌علے(ع)خودش‌کاروتموم‌ڪرد:) چنان‌سیلےبه‌صورت‌مغداد‌میزنه... توکوچه‌دورخودش‌میچرخه،میشینه‌یه‌گوشه.. شروع‌میکنه‌زارزدن.. مسخرش‌میکنه‌،میگه تومثلامردجنگیا!یه‌سیلے‌خوردی‌گریه‌میکنے.. -برای‌خودم‌گریه‌نمیکنم فقط‌بگو.. اون‌روزتوکوچه‌فاطمه(س)روهم‌همینجوری‌زدی... !؟💔
هدایت شده از اخبار مقاومت اسلامی
🔴 عاقبت عفو نابجا و رافت اسلامی میشود این👆 🔻 کسیکه امروز چاقو میکشه، فردا اسلحه میکشه http://eitaa.com/akhbaremoqavemateislami
🧚🌿🌺🌹🍀🌺🌹🍀🍃🧚 روز خود را با نام و یاد خدا و با آیات الهی شروع کنید باشدکه در کنف حمایت او از الطاف و نعمات بیشتری برخورددار شوید. ان‌شاءالله 🤲🤲                 💐💐💐💐💐💐💐      🧚🌺لطفا بامعنی بخوانید🌺🧚       🍀شرکت در ختم قرآن🌿              👇👇👇👇👇👇 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﻛﻪ ﺭﺣﻤﺘﺶ ﺑﻲ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ ﺍﺵ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ. المرسلات أَلَمْ نَخْلُقكُّم مِّن مَّاءٍ مَّهِينٍ ﻣﮕﺮ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭼﻜﻪ‌ﺁﺑﻲ ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻧﻴﺎﻓﺮﻳﺪﻳﻢ (٢٠) فَجَعَلْنَاهُ فِي قَرَارٍ مَّكِينٍ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﻲ ﻣﻄﻤﺌﻦ، ﻳﻌﻨﻲ ﺭﺣِﻢ ﻣﺎﺩﺭ، ﻧﮕﺬﺍﺷﺘﻴﻢ؟! (٢١) إِلَىٰ قَدَرٍ مَّعْلُومٍ ﺗﺎ ﻣﺪﺗﻲ ﻣﻌﻴّﻦ؟!(٢٢) فَقَدَرْنَا فَنِعْمَ الْقَادِرُونَ ﺑﻌﺪ، ﻭﻳﮋﮔﻲ‌ﻫﺎی ﺧﺎﺻﻲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺪﺍﺩﻳﻢ؟! ﻭ ﺍﺯ ﻋﻬﺪﮤ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺑﻪ‌ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺮﻧﻴﺎﻣﺪﻳﻢ؟! (٢٣) وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، ﻭﺍی ﺑﺮ ﻣﻨﻜﺮﺍﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ! (٢۴ أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ كِفَاتًا ﻣﮕﺮ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﻣﺤﻞ ﮔﻨﺠﺎﻳﺶ ﻧﻜﺮﺩﻳﻢ (٢٥) أَحْيَاءً وَأَمْوَاتًا ﺑﺮﺍی ﺯﻧﺪﻩ‌ﻫﺎ ﻭ ﻣﺮﺩﻩ‌ﻫﺎ (٢٦) وَجَعَلْنَا فِيهَا رَوَاسِيَ شَامِخَاتٍ وَأَسْقَيْنَاكُم مَّاءً فُرَاتًا ﻭ ﻛﻮﻩ‌ﻫﺎﻳﻲ ﺭﻳﺸﻪ‌ﺩﺍﺭ ﻭ ﺳﺮﺑﻪ‌ﻓﻠﮏ‌ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻧﮕﺬﺍﺷﺘﻴﻢ ﻭ ﺁﺑﻲ ﮔﻮﺍﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﻨﻮﺷﺎﻧﺪﻳﻢ؟! (٢٧) وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، ﻭﺍی ﺑﺮ ﻣﻨﻜﺮﺍﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ! (٢٨) انطَلِقُوا إِلَىٰ مَا كُنتُم بِهِ تُكَذِّبُونَ ﺑﺮﻭﻳﺪ ﺑﻪ‌ﻃﺮﻑ ﺟﻬﻨﻤﻲ ﻛﻪ ﻣﻨﻜﺮﺵ ﺑﻮﺩﻳﺪ! (٢٩) انطَلِقُوا إِلَىٰ ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ ﺑﺮﻭﻳﺪ ﺑﻪ‌ﻃﺮﻑ ﺳﺎﻳﮥ ﺩﻭﺩی ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﻲ، ﺳﻪ‌ﺷﺎﺧﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. (٣٠) لَّا ظَلِيلٍ وَلَا يُغْنِي مِنَ اللَّهَبِ ﻧﻪ ﺧﻨﮏ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺟﻠﻮی ﺷﻌﻠﻪ‌ﻫﺎی ﺁﺗﺶ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﺩ! (٣١) إِنَّهَا تَرْمِي بِشَرَرٍ كَالْقَصْرِ ﺁﻥ ﺁﺗﺶ، ﺟﺮﻗﻪ‌ﻫﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﻛُﻨﺪﮤ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﭘﺮﺕ ﻣﻲ‌ﻛﻨﺪ، (٣٢) كَأَنَّهُ جِمَالَتٌ صُفْرٌ ﻣﺜﻞ ﮔﺪﺍﺯﻩ‌ﻫﺎی ﺁﺗﺸﻔﺸﺎﻥ!* (٣٣) وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِّلْمُكَذِّبِينَ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، ﻭﺍی ﺑﺮ ﻣﻨﻜﺮﺍﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ! (٣٤)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکری چنان میانه‌ی میدانم آرزوست با دیدن این عکس بیاید باخدا عهد ببندیم نماز اگه نمیخونیم، بخونیم و اگه می‌خونیم باکیفیت بخونیم، اول وقت بخونیم، باحضور قلب بخونیم. خدا یه‌سری بنده‌هاشو سفارشی دوس داره، سعی کنیم اونطوری بشیم... 👈 عضوشوید @hosein_darabi
جهاد تبیینJahaadtabyyn
شکری چنان میانه‌ی میدانم آرزوست با دیدن این عکس بیاید باخدا عهد ببندیم نماز اگه نمیخونیم، بخونیم و
ای جان، التماس دعا، او هرچه بخواهد خدا به درخواست او به ما نیز عنایت و توجه خواهد کرد، ان شاءالله
هدایت شده از آمران معروف
هدایت شده از آمران معروف
🕋 آیه صبحگاهی 📚 تفسیر نور آیه الله قرائتی 📖 سوره الاحقاف         🌼🌸🌼 «١٣» ﺇِﻥَّ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻗَﺎﻟُﻮﺍْ ﺭَﺑُّﻨَﺎ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺛُﻢَّ ﺍﺳْﺘَﻘَﺎﻣُﻮﺍْ ﻓَﻠَﺎ ﺧَﻮْﻑٌ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢْ ﻭَﻟَﺎ ﻫُﻢْ ﻳَﺤْﺰَﻧُﻮﻥَ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﺳﭙﺲ (ﺑﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﺧﻮﺩ) ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻱ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻫﻴﭻ ﺑﻴﻤﻲ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ. «١٤» ﺃُﻭْﻟَﺌِﻚَ ﺃَﺻْﺤَﺎﺏُ ﺍﻟْﺠَﻨَّﺔِ ﺧَﺎﻟِﺪِﻳﻦَ ﻓِﻴﻬَﺎ ﺟَﺰَﺁءً ﺑِﻤَﺎ ﻛَﺎﻧُﻮﺍْ ﻳَﻌْﻤَﻠُﻮﻥَ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺁﻧﭽﻪ (ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻧﻴﻚ) ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻲ ﺩﺍﺩﻧﺪ، ﺍﻫﻞ ﺑﻬﺸﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺎﻧﺪ. ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﻦ «ﺭﺑّﻨﺎ ﺍﻟﻠّﻪ»، ﺗﻨﻬﺎ ﻟﻔﻆ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺣﻖ ﻭ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻱ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭﺍﻗﺮﺍﺭ ﺑﻪ ﺗﻮﺣﻴﺪ، ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﻭ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻱ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺛﻢّ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﻮﺍ» «ﺧﻮﻑ» ﺗﺮﺱ ﻭ ﻫﺮﺍﺱ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ «ﺣُﺰﻥ» ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺳﺨﻦ ﺣﻖ، ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺷﻮﺩ، «ﻗﺎﻟﻮﺍ ﺭﺑّﻨﺎ ﺍﻟﻠّﻪ» ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﻭ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻱ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ، «ﺛﻢ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﻮﺍ» ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﻋﻤﻞ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺑﻤﺎ ﻛﺎﻧﻮﺍ ﻳﻌﻤﻠﻮﻥ» ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻃﺒﻴﻌﻲ، ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﻲ ﺟﺎﻭﻳﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺭﺍﻩ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺗﻤﺎم ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ. ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻱ ﺑﺮ ﺣﻖ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﺑﺎ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﻣﺜﻞ ﺑﻬﺸﺖِ ﭘﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺣﺰﻥ ﻭﺍﻧﺪﻭﻩ، ﺁﺳﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﻟﺬﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺳﺨﺖ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻛﺮﺩ. ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻌﻴّﺖ ﻓﻌﻠﻲ ﺧﻮﺩ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻧﺸﻮﻳﻢ ﻭ ﺻِﺮﻑِ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﺎﻓﻲ ﻧﺪﺍﻧﻴﻢ، ﺑﻠﻜﻪ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﻭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ. «ﻗﺎﻟﻮﺍ ﺭﺑّﻨﺎ ﺍﻟﻠّﻪ ﺛﻢّ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﻮﺍ» (ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻳﻮﺳﻒ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﺯ ﺳﺨﺘﻲ ﻫﺎ ﻭ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻋﺰﻳﺰﻱ ﻣﺼﺮ، ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺗﻮﻓّﻨﻲ ﻣُﺴﻠﻤﺎً ﻭﺍﻟﺤﻘﻨﻲ ﺑﺎﻟﺼﺎﻟﺤﻴﻦ»(٥٦) ﺧﺪﺍﻳﺎ! ﻣﺮﺍ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﻤﻴﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺎ ﻧﻴﻜﺎﻥ ﻣﺤﺸﻮﺭ ﮔﺮﺩﺍﻥ) ٢- ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ، ﺧﻮﻑ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﻣﻲ ﺑﺮﺩ. «ﺭﺑّﻨﺎ ﺍﻟﻠّﻪ... ﻟﺎﺧﻮﻑ ﻋﻠﻴﻬﻢ» ٣- ﺗﻨﻬﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺣﺮﻛﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ. «ﺭﺑﻨّﺎ ﺍﻟﻠّﻪ ﺛﻢ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﻮﺍ... ﻟﺎ ﻫﻢ ﻳﺤﺰﻧﻮﻥ» ٤- ﺟﺰﺍﻱ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﻱ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﻧﻴﻜﻲ ﻫﺎ، ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﻬﺸﺘﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﻮﺍ... ﺧﺎﻟﺪﻳﻦ ﻓﻴﻬﺎ» ٥ - ﺑﻬﺸﺖ، ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺍﻫﻞ ﻋﻤﻞ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺍﻫﻞ ﺳﺨﻦ. «ﺟﺰﺍءً ﺑﻤﺎ ﻛﺎﻧﻮﺍ ﻳﻌﻤﻠﻮﻥ»
آدم از این درد بمیره، رواست! تا حالا از این زاویه به قضیه نگاه نکرده بودیم! دوستان هواستون باشه افرادی هستن که برا نا امنی می خوان باعث رعب و وحشت شوند شاید این خانواده رو می شناختن می دونستن بار داره مخصوص این کا رو کردن 🇮🇷
هدایت شده از رسا
شکری چنان میانه‌ی میدانم آرزوست با دیدن این عکس بیاید باخدا عهد ببندیم نماز اگه نمیخونیم، بخونیم و اگه می‌خونیم باکیفیت بخونیم، اول وقت بخونیم، باحضور قلب بخونیم. خدا یه‌سری بنده‌هاشو سفارشی دوس داره، سعی کنیم اونطوری بشیم... 👈 عضوشوید @hosein_darabi
هدایت شده از قول سدید
✍️درباره رکن روانی محاربه ✅️جرم محاربه موضوع ماده ۲۷۹ ق.م.ا از جرایم عمدی مقید نیازمند سوء نیت عام و خاص است؛ این گزاره را با چند مقدمه توضیح می دهم: ◀️مقدمه: ✅️۱-سوء نیت خاص قصد نتیجه در جرایم مقید نیست بلکه نیت سوء خاصی است که قانونگذار وجود آن را شرط تحقق بعضی جرایم اعم از مطلق و مقید می داند. به عنوان مثال: جرم قتل جرم مقید است ولی نیازمند سوء نیت خاص نیست و جرم بغی جرم مطلق است ولی نیازمند سوء نیت خاص(قصد براندازی) است. ✅️۲-سوء نیت خاص در اکثر قریب به اتفاق موارد، از جنس انگیزه است. به عبارت دیگر انگیزه آنجا که شرط تحقق جرم می شود، سوء نیت خاص نام می گیرد. ✅️۳- قصد نتیجه یا علم به حصول نتیجه شرط تحقق جرم مقید است. ✅️۴- انگیزه ای که وجودش در تحقق جرم، شرط نشده باشدصرفا در تخفیف یا تشدید مجازات موثر است آن هم فقط در جرایم تعزیری ◀️حال ببینیم رکن روانی محاربه دقیقا چیست: ✅️۱- سوء نیت عام: تعلق قصد آزاد مرتکب به کشیدن سلاح با علم به موضوع و ممنوعیت رفتار ✅️۲- سوء نیت خاص: قصد جان یا مال یا ناموس یا ایجاد وحشت نسبت به آماج ✅️۳- با وجود سوء نیت عام و خاص، انگیزه هایی از قبیل تشجیع دیگران، خودنمایی، نیل به امتیازات و ... نفیا یا اثباتا در تحقق محاربه تاثیری ندارد. ج.صادق منش ۲۲.۹.۱۴۰۱ http://eitaa.com/sokhanesadeed