🗓روزجهانی مبارزه با نژادپرستی
💠رهبرانقلاب
‼️یکی از ماجراهای گریهآور تاریخ که نظام سلطهی آمریکا و امثال آن دوست ندارند این داستان احیا بشود، مسئله برده گرفتن مردم آفریقا است؛ کشتیها را از اقیانوس اطلس میآوردند، در سواحل کشورهای غرب آفریقا مثل گامبیا و امثال اینها نگه میداشتند، بعد میرفتند با تفنگ و سلاحهایی که دست مردمِ آن روز از این سلاحها خالی بود، صدها و هزارها پیر و جوان و مرد و زن را میگرفتند، با شرایط بسیار سختی با این کشتیها برای بردگی به آمریکا میبردند. انسان آزاد را که در خانهی خودش زندگی میکرد، در شهر خودش زندگی میکرد، به اسارت میگرفتند؛ الان سیاهانی که در آمریکا هستند، از نسل آنهایند. چند قرن آمریکاییها این فشار عجیب را آوردند که در این زمینه کتابها نوشتهاند که این کتاب ریشهها کتاب مغتنمی است برای نشان دادن گوشهای از این فجایع. انسانِ امروز چطور میتواند اینها را فراموش کند؟ با همهی این حرفها هنوز هم در آمریکا بین سیاه و سفید تبعیض هست! ۹۲/۸/۲۹
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏴شب شهادت حضرت زینب
💠امام خمینی:
‼️همان مقداری که فداکاری سیدالشهدا در پیشبرد نهضت کمک کرده، خطبههای حضرت سجاد و حضرت زینب هم به همان مقدار تاثیر داشته است! ۶۱/۷/۲۵
💠رهبرانقلاب
‼️عاشورا بدون زینب کبری آن حادثه ی تاریخیِ ماندنی نمیشد، زینب کبری در فاجعه عاشورا یک حسین دوم است در قالب یک زن! ۶۳/۷/۲۰
‼️اینکه گفته میشود در حادثهی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد، عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام میشد! ۸۴/۳/۲۵
‼️همانگونه که زینب کبری بعداز فاجعه عاشورا با آنهمه محنت و مصیبت، مأيوس نشد و شروع به تبیین قیام سیدالشهداء کرد؛ ما هم مادامی كه در مسیر آنان هستیم، نباید مأيوس باشیم! ۶۳/۸/۲۲
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز آغاز نهضت امام خمینی
🏴درپی کشتار طلاب مدرسه فیضیه
🏴بدنبالتحریمرفراندومانقلابسفید
🏴توسط امام خمینی و بعضی علما
🏴وشهادتاولینشهیدنهضتاسلامی
🏴حجت الاسلام سیدیونس رودباری
🏴در سالروز شهادت امام صادق(ع)
💠امام خمینی:
‼️این فاجعۀ عظیمه، واقعۀ شهدای کربلا را در ذهنها زنده میکند! ۴۲/۱/۱۰
‼️مگر این سید ۱۷ساله (سید یونس رودباری) باشاه چه کرده بود؟! آنها با اساس اسلام مخالفند! ۴۲/۳/۱۳
‼️مدرسۀ فیضیه شاهد قضایایی بوده است که اگر زبان داشت و بیان میکرد ماها متأثر میشدیم! ۵۸/۴/۲۸
⚠️توجه؛
🏳تاریخ نهضت اسلامی باید در بستر تاریخ قمری مطالعه شود چراکه بعداز فاجعه فیضیه در سالروز شهادت امام صادق، امام خمینی محرم حسینی را محور قیام خود قرار داد!
📸حجت الاسلام شهید سید یونس رودباری، اولین شهید نهضت اسلامی امام خمینی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت جرج سارتن
🏳مولف کتاب تاریخ علم/۱
💠رهبرانقلاب
‼️متأسفانه جوانهای ما تاریخ علمی کشور را نمیشناسند. این یکی از ضعفهای ماست، در همهی این قرنها ما برجستگان علمی در کشورمان داشتهایم که البته به این قرون آخر که رسیده، ضعیف شده چون پادشاهان نالایق، جنگهای داخلی گوناگون نگذاشته والّا در دورههای مختلف و در زمینههای گوناگونِ علوم روزِ دنیا، ما نخبهپرور بودهایم. در قرنهای چهارم و پنجم هجری - یعنی قرنهای دهم و یازدهم میلادی که دوران قرون وسطای اروپاست؛ یعنی دوران جهالت محض - ما ابن سینا را داشتیم، محمدبن زکریای رازی را داشتیم. اروپائیها وقتی به گذشته نگاه میکنند، خیال میکنند همهی دنیا در قرون وسطی بوده! تاریخ را هم آنها نوشتهاند! متأسفانه تاریخهای آنها هم در کشور ما ترجمه و ترویج شده. دوران قرون وسطای اروپا، یعنی دوران نهایت ظلمت و تاریکی و بیخبری؛ من یک وقتی در جمع جوانها از «تاریخ علم جرج سارتن» یا تاریخ علوم دیگر مطالبی دربارهی وضع پیشرفت مسلمانها در آن دوره گفتهام، خوب است جوانان ما با تاریخ علم کشور خود آشنا شوند! ۸۶/۶/۱۲
📸جرج سارتن
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت جرج سارتن
🏳مولف کتاب تاریخ علم/۲
💠رهبرانقلاب
‼️باید غرور ملی را در دانشجو زنده کرد. ما از اول، درسهایمان اینطور بوده که اسم دانشمند یونانىِ قدیم مثل طالس تا دانشمندان گوناگون غربی در قاعدهی هندسه یا در فرمول شیمی را میشناختیم اما به قدر یک تاریخ علم نویس مانند «جرج سارتُن» - من ۴۰سال پیش، هم کتاب «پیر روسو» را که تاریخ علوم است، هم کتاب «جرج سارتن» را دیده بودم - که دورههای علمی اسلامی را تقسیم میکند به دورهی جابربنحیان، دورهی خوارزمی و دورهی فلان، دانشمندان خودمان را نمیشناسیم! دانشجوی ما آنها را نمیشناسد، ولی غربیها میشناسند! خیام را به عنوان یک دانشمند و یک ریاضیدان بزرگ در دنیای غرب میشناسند؛ اما دانشجوی ما خیام را مثلاً با کوزهی گلىِ مِی میشناسد؛ اگر هم بشناسد. نمیداند خیام که بوده است. اینها موجب میشود که آن اعتماد به نفس ملی از دست برود و دانشجوی ما گذشتهی علمی و میراث عظیم علمی و افتخارات علمی خودش را نداند. این از جملهی کارهایی است که باید حتماً در محیط دانشگاه انجام بگیرد. درس میگذارید، رشته میگذارید، تبلیغات میکنید، هر کاری میکنید، من نمیدانم، این کار باید بشود! ۸۵/۵/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فوت جرج سارتن
🏳مولف کتاب تاریخ علم/۳
💠رهبرانقلاب
‼️من یک جملهای را نقل کنم از جُرج سارتُن؛ چون دیگران که میگویند، باور پذیرتر میشود تا خود ما بگوییم! وَالّا عادت ندارم دائم حرف این و آن را از فرنگیها و غربیها نقل کنم اما این جُرج سارتُن که تاریخ علم را نوشته که معروف است و ترجمه و چاپ شده میگوید: دانشمندان ایرانی، بیشترین سهم و نقش را در تمدن اسلامی را داشتهاند. البتّه این حمل بر روحیه قوم گرایی و ناسیونالیستی نشود، اما باید گفت در بین کشورهای اسلامی قلّهی تولید فکر و تولید علم، ایران است؛ یعنی هیچ جای دیگر ما چنین شخصیّتهای بزرگی نداریم، این میراث ما است؛ این گذشتهی ما است؛ این تاریخ ما است، با این میراث گذشته تاریخ آشنا شوید! ۹۴/۸/۲۰
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت سالروز مبارک
🏳تاسیس حوزه علمیه قم
🏳توسط آیةالله حائری(ره)
🏳و امر مکرر و موکدرهبری
🏳بر اصلاح اشکالات حوزه
👇۶پست ویژه قرارمیگیرد!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزتاسیس حوزهعلمیهقم
🏳توسط آیةالله حائری یزدی/۱
💠امام خمینی
‼️حوزه علمیه اگر درست بشود، ایران درست میشود. و اگر خدای نخواسته در حوزه علمیه فسادی به وجود آید ولو در دراز مدت، در سرتاسر ایران آن فساد پیدا میشود! ۶۵/۱۱/۵
‼️روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا در حوزهها کم نیستند، امروز عده ای با ژست تقدس مابی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند.خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله هستند! ۶۷/۱۲/۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini