🗓سالروزقمری کشتارعزادارانحسینی
🏴درحرمرضوی روزعاشورای حسینی
🏴توسطسازماننحسمنافقین خبیث
💠رهبرانقلاب
‼️انا لله و انا الیه راجعون، باردیگر دست خیانتکار دشمنان اسلام، به جنایتی بزرگ آلوده شده و با هتک حریم مطّهر و مقدس بارگاه رضوی عدّهیی از زوّار مظلوم را در حرم مطّهر امام هشتم و در روز عاشورای حسینی به خون غلتانده است. دشمنان منافق و معاند و سنگدل با این کار نشان میدهند که به هیچیک از موازین انسانی پایبند نیستند و دشمنی آنان با ملّت غیور و مؤمن هیچ حدّ و مرزی نمیشناسد. منافقین کوردل و خائن نشان میدهند که برای حریم مقدّس اهل بیت عصمت و طهارت نیز هیچگونه حرمتی قائل نیستند و زمان و مکانی بدین عظمت و قداست مانع و رادع خونخواری و ددمنشی و کینه سبعانه آنان نسبت به ملت ایران نیست. لعنت خدا و نفرین و نفرت بندگان خدا بر آن دستهای جنایتکار و دلهای سیاه باد. دشمنان ملت ایران با اینگونه کارها عجز و ناتوانی خود را به اثبات میرسانند و ثابت میکنند که محکوم به زوال و نابودیاند، از مسؤولین امر و نیروهای امنیتی و انتظامی میخواهم که با جدیّت به دنبال عاملان این جنایت باشند و در اسرع وقت ممکن آن خفّاشان خونخوار را به دست عدالت بسپرند. و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون! ۷۳/۳/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزهتکحرمتعاشورای۸۸
💠رهبرانقلاب:
‼️گناه نابخشودنی فتنهگران عاشورای۸۸ اینبودکه نظام را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند! ۹۰/۳/۸
‼️مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بیحیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند و میگویند اصل نظام نشانه است، انتخابات بهانه است؛ با آنها آشتی نمیکند! ۹۵/۱۱/۲۷
‼️بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال ۸۸ به وسیلهی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز ۹ دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبهروز این احساسات تندتر و این معرفت عمیقتر شده است! ۸۹/۷/۲۷
⚠️توجه؛
🏴عاشورای۸۸ در ۶دیماه واقع شد!
📸مسجدلولاگر، جوان بسیجی
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز فاجعه اسارت آلالله
🏴روزتجلیل از اسراءومفقودان
💠رهبرانقلاب
‼️یقیناً یکی از مناسبتهای مهم جمهوری اسلامی که بسیار هم دارای تناسب است، همین روز اسرا و مفقودان است که با خاطره تاریخی آن مناسبت دارد. همه میدانید که در روز یازدهم محرّم، یکی از عظیمترین فاجعههای تاریخ اسلام به وقوع پیوست. اسارتی اتفاق افتاد که نظیر آن را دیگر ملت و تاریخ اسلام ندید و به آن عظمت هم نخواهد دید. کسانی اسیر شدند که از خاندان وحی و نبوّت و عزیزترین و شریفترین انسانهای تاریخ اسلام بودند. زنانی در هیأت اسارت در کوچه و بازارها گردانده شدند که شأن و شرف آنها در جامعهی اسلامىِ آن روز نظیر نداشت. کسانی این عزیزان را به اسارت گرفتند که از اسلام بویی نبرده بودند و با اسلام رابطهای نداشتند و خبیثترین و پلیدترین انسانهای زمان خودشان بودند. در روز یازدهم محرّم، خاندان پیامبر به اسارت دچار شدند و این خاطره به عنوان یکی از تلخترین خاطرهها، برای ما تا امروز و تا آخر مانده و خواهد ماند! ۶۸/۵/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏴سالروزشهادت سیدالساجدین/۱
💠رهبرانقلاب
‼️ای کاش همه خلفای بنیامیه و بنیعباس مانند معاویه سعی بر تخریب اسلام میکردند اما آنها کار خطرناکتری کردند و آن تحریف اسلام بود و اینکار آنچنان قرنها موفق بوده که اگر نگاهی نو از اسلام و قرآن و اهلبیت تعریف شود گویی به آنان توهین شده مثلا امام سجاد را یک امام بیمار و بیاراده صعیف معرفی کردن و هیچ لقب احساس برانگیز و شور برانگیزی غیر بیمار کربلا برای این مجاهد نیافتند آن هم چه امام با عظمتی، آن امام سجاد که بنیانگذار نهضت مخفی تشیع بعد عاشورا است، امام سجاد متزلزل کننده بنیانهای سلسله اموی است، امام سجاد والد و ضامن همه نهضتهای طول تاریخ تشیع است، امام سجاد اقامه کننده ذکرالله است، اما شیعه امروزش او را بیمار کربلا میخواند، دیگر نباید این عنوان غلط را بر این امام با عظمت بماند باید عنوان امام عالم، امام مجاهد، امام تشکیلات ساز، امام بنیادساز اینهاست آن عناوین حقیقی امام سجاد! ۵۱/۱۱/۱۹
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏴سالروزشهادت سیدالساجدین/۲
💠رهبرانقلاب
‼️بنده این روایت امام صادق را مکرر گفتم که حضرت میفرماید: بعد از شهادت امام حسین، همه شیعیان مرتد شدند یعنی همه از راه درست امامت برگشتند، مرتد شدن را کافر شدن معنا نكنید. ارتداد یعنی راه انقلاب را نیمه کاره گذاشتن؛ یعنی هنگام ضرورت، به خاطر سختیها و فشارها، راه را رها کردن، به زندگی راحت دل دادن، از سختیها سرپیچیدن؛ این معنای ارتداد است. مردم از راه درستی که امامان راستین اسلام در مقابل آنها گذاشته بودند، برگشتند. یعنی آنهایی که درِ خانه اهلبیت بودند هم بر اثر ترس برگشتند فقط سه نفر ماندند یحیی بن اُم طویل، ابوخالد کابلی، جبیر بن مطعم، که میتوانستند در مقابل خلفا حرفشان را بگویند باقی همگی از مرکز امامت جدا شدند اما با مجاهدت و محوریت امام سجاد تشیع تقویت شد آن وقت مردم ذره ذره، گرد آمدند و تشیع گسترش پیدا کرد، اگر زحمات سی و چندساله امام سجاد نبود ما دیگر امام باقر و صادق هم نداشتیم و دنبالش معارف اسلامی و شیعی هم نداشتیم این حاصل مجاهدت امام سجاد بود و الا باعاشورا همه چیز تمام شده بود! ۷۹/۲/۱۱
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏴سالروز شهادت سیدالساجدین/۳
💠رهبر انقلاب:
‼️«مفهوم صبر در شمار مهمترین واژههای فرهنگ اسلامی است اما متاسفانه بلای تحریف که اغلب واژگان اسلامی را دچار کرده، این واژه را نیز بینصیب نگذاشته و تا حد مسخ مفهوم آن پیش رفته؛ به طریقی که صبر، تحمل ناگواریها معنا شده. لذا این واژه در یک جامعه ستمکِش و بیاراده و اسیر عوامل فقر و فساد و انحطاط، بزرگترین وسیله ستمگران و مفسدان برای عقب ماندگی خواهد شد و شربت تلخ مهلک آنان برای وضع نابسمان جامعه است.
رواج چنین صبری فقط به سود ظالمان است در حالی که معنی و مفهوم واژه صبر در آیات و روایات ضد معنی رایج است بطوری که صبر تبدیل میشود به اهرمی که سنگینترین موانع را باسهولت برطرف میکند و کلید خوشبختیها میشود.
صبر، عمل مجاهدانه است نه تحمل منفعلانه، به این خاطر است که صبر، آخرین توصیه انبیا و اولیا به جانشینان و پیروانشان است؛ ابوحمزه ثمالی که از پیروان خاص و از عناصر اصلی جبهه تشیع راستین است از امام و استاد و رهبر خود یعنی امام باقر روایت میکند که حضرت فرمود پدرم امام سیدالساجدین در هنگام شهادت مرا به سینه خود چسباند و فرمود: ای فرزندم تو را به چیزی وصیت میکنم که پدرم حسین بن علی در هنگام شهادت به من وصیت کرد و پدرش به او وصیت کرد که فرمود "اصبر علی الحق و ان کان مرّا" این کوتاهترین و پرمغزترین جمله درباره صبر است؛ یعنی بر حق صبر کن گرچه تلخ باشد، یعنی در راه حق مردد مشو از موانع واهمه نکن راهت را با مجاهدت ادامه بده گرچه تلخ باشد، این وصیت سلسله امامت است!» / گفتاری در باب صبر ص۱تا۱۶
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزتصویب اصل ولايةفقيه/۱
💠امام خمینی:
‼️ولایةفقیه از موضوعاتى است كه تصور آنها موجب تصديق میشود، و چندان به برهان احتياج ندارد. به اين معنى كه هر كس عقايد و احكام اسلام را حتى اجمالًا دريافته باشد چون به ولایةفقیه برسد و آن را به تصور آورد، بیدرنگ تصديق خواهد كرد! کتاب ولایةفقيه ص۹ ۴۸/۱۱/۱
💠رهبرانقلاب:
‼️به نظر بنده اگر هیچ دلیل نقلی برای اثبات حکومت توسط ولایةفقيه نداشیم، دلایل عقلی کفایت میکند برای اثبات این اصل اسلامی! ولایةوحکومت ص۲۵۹ ۶۲/۲/۳۰
⚠️توجه،
‼️با جستجوی جمله "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد" درمیابیم؛ عین این جمله از امام نیست با آن که از نگاه امام اصل ولایت فقیه از موضوعات بدیهی و ضروری است اما عین چنین مطلبی در صحیفه امام نیامده است، بلکه حضرت امام درباره نقش ولایت فقیه در کشور این گونه فرمودهاند: امر دولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی بر این مملکت نخواهد وارد شد. صحیفه امام ۱۰/۵۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزتصویب اصل ولايةفقيه/۲
💠امام خمینی:
‼️موضوع ولايت فقيه چيز تازهاى نيست كه ما آورده باشيم؛ بلكه اين مسأله از اول مورد بحث بوده است. حكم مرحوم ميرزاى شيرازى در حرمت تنباكو چون حكم حكومتى بود، براى فقيه ديگر هم واجب الاتباع بود. و همه علماى بزرگ ايران- جز چند نفر- از اين حكم متابعت كردند. مرحوم ميرزا محمد تقى شيرازى كه حكم جهاد دادند و همه علما تبعيت كردند، براى اين است كه حكم حكومتى بود! ولايةفقيه ص۱۲۴
💠رهبر انقلاب:
‼️اعتقاد به ولایت فقیه اعتقاد به یک خط اسلامی است نه اعتقاد به شخص ولی فقیه! ۶۱/۲/۷
‼️ولایت فقیه موضوعی نیست که ما درباره اثبات آن مشکل داشته باشیم، اصل ولایت فقیه از واضحات اسلام است، از اول اسلام تاکنون هیچ کدام از علما اصل ولایت فقیه را منکر نشدهاند؛ البته در وسعت و اختیارات ولی فقیه بحث بوده و هست و حتما هم باید توسط خبرگان فقه بحث بشود و الا ناخبرگان میآیند و شطحیات بیمنطق خود را رایج میکنند! ۷۵/۱۱/۲۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزتصویب اصل ولايةفقيه/۳
💠رهبر انقلاب:
‼️اگر کتاب «اسرار هزار ساله» از سوی یک فرد منحرف که ترکیبی از تفکرات سکولاریستی و گرایشهای وهابیگری داشت، منتشر نمیشد، امام بزرگوار ما نمیرفت درس خود را مدتی تعطیل کند و کتاب «کشف الاسرار» را بنویسد؛ که در این کتاب، اهمیت حکومت اسلامی و ولایت فقیه، نخستین جوانههایش مشاهده میشود.
بازتولید این تفکر مهم فقهی و شیعی در کتاب «کشف الاسرار» امام بزرگوار محسوس است. ۸۹/۷/۲۹
‼️«ولایت فقیه» از مسلمات فقه شیعه است. اینکه حالا بعضی نیمه سوادها میگویند امام «ولایت فقیه» را ابتکار کرد و دیگر علما آن را قبول نداشتند، ناشی از بیاطلاعی است. کسی که با کلمات فقها آشناست، میداند که مسأله «ولایت فقیه» جزو مسائل روشن و واضح در فقه شیعه است. کاری که امام کرد این بود که توانست این فکر را با توجه به آفاق جدید و عظیمی که دنیای امروز و سیاستهای امروز و مکتبهای امروز دارند، مدوّن کند و آن را مستحکم و مستدل سازد؛ یعنی به شکلی درآورد که برای هر انسان صاحب نظری که با مسائل سیاسی روز و مکاتب سیاسی روز هم آشناست، قابل فهم و قابل قبول باشد. ۷۸/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini