🗓سالروز شهادت مطیع ولایت
🏳عدالتخواهولایی؛ابوذرغفاری/۵ب
💠رهبرانقلاب
‼️از الزامات حرکت عدالت طلبی که ضروری و حیاتی است آن است که اوّلاً مراقبت شود کسانی با انگیزههای دیگر، این شعار حق را ابزار نکنند؛ و ثانیاً به نام عدالتطلبی، حرکتی غیرمنصفانه از سر جهل یا غفلت انجام نگیرد. ۸۷/۵/۲۲
‼️اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت میشود یک شعار توخالی. خیلیها حرف عدالت را میزنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبهی سیاسی و شکلی پیدا میکند. دوم، عقلانیت. اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل میشود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروههای افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کردهاند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندیهای آن حضرات موجب شده که خود آنها صد و هشتاد درجه گرایشهایشان عوض بشود! ۸۸/۶/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز رحلت علامه مجلسی/۱
💠استادامام،آیةالله شاه آبادی:
‼️علامه مجلسی آنقدر عظمت دارد و خدمات بزرگی به اسلام کرده که جا دارد از اقصی نقاط عالم به زیارت مزارشان بیایند! کتاب آسمانی ص۲۳۲
💠رهبرانقلاب
‼️مرحوم مجلسی از علمای بزرگِ مظلومِ تاریخ ماست. عالم بزرگی است، برای خاطر اینکه از لحاظ علمی، مرد بسیار بلند پایهای است. خبرهی فنِّ حدیث است. خبرهی فنِّ رجال است. فقیه است. حدیث فهم است. شما ملاحظه بفرمایید بیانهایی که ایشان در «بحار» دارد، جزو علمیترین حرفهای دینی است که اگر کسی بخواهد روی «بحار» کار کند، ده کتاب زبدهی بزرگ، از آن بیرون میآید. مجلسی یک محدّث است؛ اما در چه ابعادی؟ ما خیلی محدّث داریم. اما او با چه کسی قابل مقایسه است؟ با صاحب «وسائل» یا «فیض» اینها را آدم باید حساب کند! یک وقت دیدید اگر اینها را در میزان گذاشتیم، پی بردیم که چند نفر صاحب «وسائل» هم یک مجلسی نمیشوند! ۷۲/۳/۲۴
📸مزارعلامه،جوارمسجدجامع اصفهان
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز رحلت علامه مجلسی/۲
💠رهبر انقلاب:
‼️علّامهی مجلسی مرد خیلی بزرگی است، اگر کسی نظراتشان در ذیل روایات کتاب باعظمت بحار را ببیند میفهمد که این مرد هم فقیه است، هم متکلّم است، هم اهل عقلیّات است. مجلسی خیلی بزرگ است! ۹۱/۱۲/۷
‼️علامه مجلسی در بحار الانوار، جلد ۴۸، صفحه ۹۶-۹۷ بیان جالبی دارد. میفرماید: «ان آیات الشرک ظاهرها فی الاصنام الظاهره و باطنها فی خلفاء الجور الذین اشرکوا مع ائمه الحق و نصبوا مکانهم. » یعنی آیات شرک در قرآن، ظاهرش بتها هستند اما باطن آنها خلفای جور است، آنان که به ناحق خود را خلیفه مینامیدند و بر جامعه اسلامی حکومت میکردند، و با امامان حق شریک شدند در ادعای حکومت اسلامی و حاکمیت بر جامعهی مسلمانان، خود این شرک با ائمه حق، شرک با خداست زیرا ائمه حق، نمایندگان خدا هستند و چون خلفای جور، خود را در جای آنها گذاشتند و خود را با آنها در ادعای امامت شریک کردند، بنابراین این ها بت هستند و طاغوتند و هرکس که از آنها اطاعت کند، او در حقیقت مشرک شده است! ۶۱/۸/۱۸
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز رحلت علامهمجلسی/۳
💠رهبرانقلاب:
‼️يک پادشاه بىعرضهى بىارزشِ بىتوانِ فاقدِ معنويّت، فاقد علم و فاقد همه چيز مثل شاه سلطان حسين چون آن روز در مقابل دستگاهها و دشمنها قرار داشت، يك عالم با آن عظمت، مثل مجلسى دوم كه فقط يک محدّث نيست، يک فقيه، يک مفسّر، يک محقق، يک متكلّم و يک شخصيت جامع الاطراف بود، در اوّل كتابهاى حديث و اخلاق و همه چيزش، يک فصل مشبعى از شاه سلطان حسين تعريف میكند البته امثال مجلسی و بهایی و دیگر علما میخواستند سر به تن پادشاهان عالم نباشد، چون آن روز، آن دستگاه فسق و فجور، در مقابل دشمن ضد اسلام بود، مورد حمايت بود، امروز که حکومت اسلامی و دیگر فاسق و فاجر در راس نیست، دستگاه روحانيتِ اسلام همه موظّفند با همهى وجود، از بُن دندان و محض رضاى خدا، از این حکومت دفاع كنند! ۷۶/۴/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزمغفولفوتمحمدحنفیه
💠رهبرانقلاب
‼️با دریافت نامه کوفیان توسط سیدالشهدا، حضرت هم راه میفتد به سمت کوفه اما تمام کسانیکه در مکه مدینه افراد نام و نشانداری بودند و حقیقت قضیه را نمیفهمیدند با این کار حضرت مخالفت میکردند، کسانی مثل محمد حنفیه و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس مخالف بودند، چون محاسبه میکردند که حضرت که به حکومت نمیرسد پس به شهادت میرسد لذا خودشان که نمیرفتند در قیام حضرت هم اشکال میتراشیدند اما سیدالشهدا علی رغم همه این نصیحتهای بظاهر عاقلانه قیام کردند! ۶۱/۸/۴
‼️قیام عظیم حسینی هم علیه حاکمیت طاغوتی بود و هم علیه روحیه راحت طلبى فسادپذیر؛ این کار مهم حضرت است، اگر امام حسین قیام نمیکرد، آیا روحیه تنبلی و گریز از مسؤولیت تبدیل به روحیه ظلم ستیزی و مسؤولیت پذیری میشد؟! چراکه وقتی امام حسین، از مدینه که مرکز بزرگان اسلام بود، به مکه رفت. فرزند عباس، فرزند زبیر، فرزند عمر، همه اینها در مدینه جمع بودند و هیچکس حاضر نشد در آن قیام تاریخی، به حضرت کمک کند. ۷۱/۱۱/۶
⚠️توجه؛
🏳علت اشتهار محمدحنفیه به حنفیه اینستکه مادرش خوله از قبیله بنیحنفیه بود!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز دستور امام رضا
🏴به ریانبنشبیب محدث
🏴بر اقامه عزای حسینی
💠رهبرانقلاب
‼️قیام حسین بن علی برای اینبود که، بینی حکام ضد اسلام و انسان را بخاک بمالد! مجالس حسینی هم باید، مجالس ضدیزیدهای زمان باشد! ۶۸/۱۰/۱۹
‼️بالاترین نشر معارف در جلسات هیئات، تبیین ماهیت نظام جمهوری اسلامی است، که غفلت از آن خیانت به اسلام است! ۷۴/۳/۳
‼️هیئت نماد تجمع فکری و عاطفی برمحور سیدالشهداست، بارها گفتهام که با شورحسینی موافقم اما جهتدار، اگر شورحسینی جهتدار نباشد اثر نمیگذارد، الآن در هیئت برای امام حسین خون گریه میکنیم اما یک لحظه بعد درست ضد اهداف اسلامی که حضرت برایش این همه سختی کشید حرکت کرده و به یزید زمان کمک میکنیم، وقتی پشت سر شور حسینی فکر نباشد این از آب درمیاید! ۸۴/۶/۳
‼️چرا امام رضا به ریان بن شبیب دستور میدهد مصیبت اباعبدالله را در میانتان بخوانید؟ آنوقتکه بنیامیه تارومار شده بود. این کار برای اینستکه راه حسین بن علی عَلَم حرکت عظیم امت اسلام بسوی اهداف اسلامی است؛ این علم تا امروز سر پا و امت اسلام هدایت کرده است از پس هم باید سر پا بماند! ۸۳/۴/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مهم روز جهانی مسجد
🏳تبیینمسجدوامامجماعتانقلابی
🏳درکلامامامخمینیو رهبرانقلاب/۱
💠رهبرانقلاب
‼️فراموش نکنیم که «روز مسجد» اساساً یک روز انقلابی است؛ یعنی تعیین این روز که به خواست جمهوری اسلامی بود و در سازمان کنفرانس اسلامی بهعنوان «روز مسجد» تصویب شد، بمناسبت آتش زدن مسجدالاقصی است؛ بمناسبت مقابله با دشمن صهیونیست است؛ اساس این روز یک چنین اساسی است؛ با این نگاه به روز مسجد نگاه کنید و حرکت را در این مسیر قرار بدهید. لذا مسجد اهمّیّت دارد، پایگاه است، نه فقط پایگاه برای مسئال اجتماعی، بلکه برای همه کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسانسازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابلهی با دشمن و زمینهسازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت افزاییِ افراد؛ مسجد یک چنین جایگاهی است. بنابراین مسجد هستهی مقاومت است، مقاومت فرهنگی، مقاومت سیاسی، مقاومت امنیّتی و نظامی؛ کمااینکه در مساجد اینگونه بوده و باید باشد! ۹۵/۵/۳۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مهم روز جهانی مسجد
🏳تبیینمسجدوامامجماعتانقلابی
🏳درکلامامامخمینی و رهبرانقلاب/۲
💠امام خمینی
‼️مساجد را نگه دارید، مساجد بود که انقلاب را پیروز کرد. خیال نکنید که حالا دیگر ما پیروز شدیم دیگر مسجد میخواهیم چه کنیم. پیروزی ما برای ادارۀ مسجد است. مساجد را خالی نگذارید. این یک توطئه است که میخواهند مسجدها را خالی کنند. من امروز باید بگویم که تکلیف است برای مسلمین که حفظ مساجد امروز جزء اموری است که اسلام به او بسته است، اگر این مسجد و مرکز اسلام، قوی باشد ترس از آمریکا و فانتومها نداشته باشید. از آن روز باید ترسید که شما پشت بکنید به اسلام و مساجد! ۵۹/۴/۲۰
💠رهبرانقلاب
‼️مسجد، نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشور عزیز اسلامی ما، بلکه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ، منشأ حرکتهای اسلامی بزرگی شده است. مثلا قیام مردم مسلمان کشورهای شمال آفریقا مثل الجزایر که سالها در زیر سلطه نظامی استعمار فرانسویها بودند، از مساجد شروع شد و به پیروزی رسید و کشورها استقلال پیدا کردند اما انقلاب در این کشورها هم، آن روزی شکست خورد و دوباره استقلالشان را از دست دادند که رابطه خود را با مساجد و با دین و ایمان مساجد قطع کردند! ۷۵/۱۰/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مهم روز جهانی مسجد
🏳تبیینمسجدوامامجماعتانقلابی
🏳درکلامامامخمینی و رهبرانقلاب/۳
💠رهبرانقلاب
‼️یکی از علل پیروزی این انقلاب مبارک در ایران اسلامی این بود که مردم و خصوصا جوانان مساجد را پر کردند و علمای اعلام، مساجد را به عنوان مرکزی برای تعلیم، تربیت، روشنگری افکار و اذهان، مورد استفاده قرار دادند و مسجد، مرکزی برای حرکت، آگاهی، نهضت و افشای اسرار زمامداران فاسد و خودفروخته رژیم طاغوت شد. در دوره مشروطیت و دوره ملی شدن صنعت نفت هم اینطور بود و در زمان انقلاب هم که این مسأله، به حداعلی رسید. ملت ایران باید مساجد را مغتنم بشمارد و پایگاه معرفت و روشن بینی و روشنگری و استقامت ملی به حساب آورند. اگر کسی خیال کند که در مسجد، فقط چند رکعت نماز میخوانند و بیرون میآیند و این چه تأثیری دارد، خطاست. اینطور نیست. اگر همان چند رکعت نماز هم با چشم بصیرت نگاه شود، مایه برکات زیادی میشود. نماز یک ملت را به قیامِ لله وادار میکند. نماز انسانها را از فساد دور و به خلوص و فداکاری نزدیک میکند. مسجد فقط برای نماز نیست؛ در مسجد انواع عبادات هست. از جمله آن عبادات، تفکر است، مسجد، هم محل دانش است و هم مرکز تصفیه و اتّصال بنده به خدا! ۷۵/۱۰/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مهم روز جهانی مسجد
🏳تبیینمسجدوامامجماعتانقلابی
🏳درکلامامامخمینی و رهبرانقلاب/۴
💠رهبرانقلاب
‼️انقلاب از مساجد شروع شد؛ امروز هم در هنگامی که حرکت و بسیج مردم مطرح میشود چه سیاسی و چه نظامی باز مساجد کانونند؛ این برکت مساجد است؛ لیکن مساجد که فقط در و دیوار نیست. این سؤال واجبی است که ما باید از خودمان بکنیم، و اگر نکنیم، دیگران از ما روحانیت سؤال میکنند که شما برای تحول بخشیدن و پیشرفت دادن به مساجد چه کارهایی میخواهید بکنید و چه برنامههایی در پیش دارید. در دورههای پیش از انقلاب، عالمی به مسجد میرفت، نمازی میخواند و مسألهیی میگفت؛ در ایام مخصوص هم یک منبری دعوت میشد و سخنرانی میکرد. اگر امروز که روز حاکمیت اسلام و ارزشهای اسلامی است مساجد به همان شکل، بلکه در مواردی با افت کیفی و کمی اداره بشود، آیا این مقتضای حق و مصلحت است؟ آیا این پیشرفت است؟! ۷۰/۱۲/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مهم روز جهانی مسجد
🏳تبیینمسجدوامامجماعتانقلابی
🏳درکلامامامخمینی و رهبرانقلاب/۵
💠رهبرانقلاب
‼️قدر مساجد را بدانیم؛ مبادا مسجد مورد بیاعتنایی قرار بگیرد. من با روحانیونی که در یک ادارهای مشغول کار میشوند، در حالی که پیشنماز فلان مسجد هم هستند، مخالفم؛ چون یک روز در هفته، دو روز در هفته، سه روز در هفته برای اقامهی نماز جماعت به مسجد نمیروند. میگوییم چرا؟ میگوید گرفتار شدم؛ سرم شلوغ بود. یا میرود نماز، ولی دیر میرود؛ مردم در صف جماعت منتظر نشستهاند؛ حالا آقا بعد از مدتی دوان دوان میآید؛ گاهی یک کیف سامسونت هم دستش است! من با این روش موافق نیستم. پیشنماز مسجد، باید مسجد را خانهی خود، جایگاه خود و ادارهی خود بداند؛ وقتی وارد مسجد شد، «کالسّمک فی الماء» باید باشد؛ احساس کند که اینجا جای اوست و عجلهای برای بیرون رفتن از مسجد نداشته باشد؛ این درست است. جلسات مذهبی هم همین طور است. البته در درجهی اول مسجد، بعد هم در درجهی بعد، جلسات مذهبی و عُرفیات فراوانی که ما در این زمینه بحمدالله داریم. این اولین وظیفه ماست و این را باید قدر بدانیم! ۸۵/۸/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز رحلت شیخ الرئیس
💠رهبرانقلاب
‼️فلسفهی اسلامی، پایه و دستگاهی بوده که انسان را به دین، خدا و معرفت دینی نزدیک میکرده است. فلسفه برای نزدیک شدن به خدا و پیدا کردن یک معرفتِ درست از حقایق عالم وجود است؛ لذا بهترین فلاسفهی ما - مثل ابنسینا و ملاّ صدرا - عارف هم بودهاند. اصلاً آمیزش عرفان با فلسفه در فلسفهی جدید - یعنی فلسفهی ملاّ صدرا - بهخاطر این است که فلسفه وسیله و نردبانی است که انسان را به معرفت الهی و خدا میرساند؛ پالایش میکند و در انسان اخلاق بهوجود میآورد. ما نباید بگذاریم فلسفه به یک سلسله ذهنیّات مجرّد از معنویت و خدا و عرفان تبدیل شود! ۸۲/۱۰/۲۹
‼️امروز در ایران مثلاً در محیطهای دانشگاهی و علمی ما فلسفهی کانت بمراتب رائجتر و شناخته شدهتر است از فلسفهی بوعلی سینا. یعنی ابنسینای با این عظمت که همهی تاریخ بشر، از هزار سال پیش به این طرف، با اسم او درگیر است، در مجامع دانشگاهی ما حکمت و فکر فلسفیاش شناخته شده نیست به آن اندازهای که کتاب فکر فلسفىِ مثلاً کانت شناخته شده است. این یک مسئلهی مهمی است. ما باید عکس این را عمل کنیم. یعنی باید هدف را این قرار بدهیم که تفکر فلسفهی اسلامی - حالا با همان مشخصاتی که دارد؛ که خود این، جای بحث و گفتگو دارد که فلسفهی اسلامی چیست - در دنیا به عنوان گفتمان فلسفی شناخته شود! ۹۱/۱۱/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini