کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
🔺اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، دربارهی زمان انتخاب رشته، مواد و منابع امتحانی متقاضیان آزمون اخت
📕اطلاعیه سازمان سنجش، منتشر شده در نشریه "پیک سنجش" دربارهی زمان انتخاب رشته و مواد و منابع امتحانی متقاضیان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم (فرهنگیان) ۱۴۰۳
https://eitaa.com/Jameisargran/5205
https://eitaa.com/Jameisargran/5207
📝اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان انتخاب رشته متقاضیان شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نوبت اول) و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم (۱۴۰۲/۰۹/۰۵) به اطلاع متقاضیان شرکت در این آزمون میرساند که به محض وصول اطلاعات مربوط به رشته محل ها از سوی وزارت آموزش و پرورش به این سازمان زمان انجام انتخاب رشته آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.
یادآوری میشود که آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نوبت اول) و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۷ برگزار خواهد شد.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
........
📝اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ و اطلاعیه اصلاحات آن در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۹، به اطلاع می رساند که اساس اعلام معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و بر پرورش در خصوص مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، اصلاحات مربوط به منابع و عناوین این آزمون، به شرح ذیل اعلام میشود:
❌موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت نام
بخش ۲-۲» شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم در دانشگاه فرهنگیان مندرج در صفحه ۲۱ دفترچه راهنمای ثبت نام
🖍۱) ماده امتحانی «هوش و استعداد معلمی» طبق اعلام قبلی با ضریب ۳ اعمال میشود. جنبههای شناختی و تحلیلی این استعداد با هدف سنجش تواناییهای ذهنی داوطلبان همانند قدرت درک تحلیل استدلال و استنتاج آنها در کنکور مبنای طرح سؤال قرار میگیرد سؤالاتی از جنس درک مفهوم متن استدلال بر پایه گزارههای منطقی طبقه بندی و تحلیل متغیرها انجام مقایسه های کمی و حل مسائل عددی نمونه هایی از سؤالات این عنوان امتحانی هستند؛ بنابراین با توجه به اینکه هدف از سؤالات مربوط به این عنوان سنجش توانایی ذهنی و طبیعی است نه، سنجش اکتسابی دانش آموزان، این عنوان فاقد منبع است.
🖍۲) ماده امتحانی تعلیم و تربیت اسلامی طبق اعلام قبلی با ضریب ۲ اعمال میشود و منابع امتحانی به شرح جدول ذیل است:
۱- سه فصل اول کتاب مهارت معلمی» استاد محسن قرائتی
۲- کتابهای دین و زندگی متوسطه دوم به شرح ذیل:
الف) برای رشتههای ریاضی فیزیک علوم تجربی و فنی و حرفه ای / کاردانش
• دین و زندگی پایه دهم (کد ۱۱۰۲۰۴) - بخش دوم ( از درس هشتم تا درس دوازدهم) - ص ۹۸ الی ص ۱۵۲
• یازدهم کد ۱۱۱۲۰۴ - بخش دوم ( از درس یازدهم تا درس دواردهم) - ص ۱۳۴ الی ص ۱۵۸
ب) برای رشته علوم انسانی:
• دین و زندگی پایه دهم کد ۱۱۰۲۰۵ - بخش دوم ( از درس نهم تا درس چهاردهم) - ص ۹۶ الی ص ۱۵۸
• دین و زندگی پایه یازدهم کد ۱۱۱۲۰۵ - بخش دوم ( از درس شانزده تا درس هجدهم) - ص ۱۹۶ الی ص ۲۳۰
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
نامه مرکز پژوهشهای مجلس به وزیر آموزش و پرورش با موضوع عدم رتبهبندی نومعلمان و تخطی از قانون به
تخصیص امتیاز رتبهبندی برای ۵۷۰۹ دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان
معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش از تصویب امتیاز رتبهبندی برای معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ که قبل از فارغالتحصیلی به کلاس درس رفتند، خبر داد.
مصطفی پردلی در صفحه ویراستی خود نوشت: «با دستور وزیر آموزش و پرورش و تصویب هیئت ممیزه مرکزی رتبهبندی برای تقدیر از دانشجومعلمان عزیز ورودی ۹۹ و ۹۸ دانشگاه فرهنگیان که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتند و ابلاغ تدریس دارند، امتیازی در رتبه بندی در نظر گرفته خواهد شد. میزان این امتیاز در حال بررسی است.»
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
ساخت مسکن نخبگان به کجا رسید؟ مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با پرداختن به موضوع ساخت مسکن نخبگان
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن برای نخبگان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و خوابگاه های متأهلی دانشگاه های دولتی و آزاد
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
🛑 اطلاعیه بانک سپه موضوع تسهیلات کمک ودیعه مسکن مستاجرین موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن - سهمیه س
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
.
✴️ #تسهیلات_ودیعه_مسکن ابلاغ شد
https://eitaa.com/Jameisargran/5212
https://eitaa.com/Jameisargran/5213
کانال خبری جامع ایثارگران - سهمیه جدید تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲به شعب بانک ابلاغ شد.
این تسهیلات مصوب ۳ بهمن امسال هیأت مدیره این بانک دولتی تا سقف ۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و به عنوان کمک ودیعه مستأجران پرداخت می شود که در قالب سهمیه سوم تسهیلات ودیعه مسکن از محل اعتبارات قانون جهش تولید مسکن است.
سقف تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰، مراکز استان ها ۱۵۰، سایر شهرها ۱۰۰ و روستاها ۴۰ میلیون تومان است.
در صورتی که سقف تسهیلات بیشتر از مبلغ اجاره بها باشد، مبلغ تسهیلات اعطایی تا مبلغ رهن کامل آن واحد مسکونی کاهش می یابد؛ نرخ تبدیل اجاره بها به رهن کامل نیز ۳۰ درصد (هر ۳۰ هزار تومان اجاره معادل یک میلیون تومان) محاسبه خواهد شد.
نرخ سود این تسهیلات نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (۲۳ درصد) و مدت زمان بازپرداخت حداکثر ۵ سال است.
متقاضیان مشمول از سوی وزارت راه و شهرسازی بر اساس ضوابط موضوعه درچارچوب سهمیه های تعیین شده از طریق سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir به بانک ها معرفی می شوند.
شعب پرداخت کننده تسهیلات موظفند قبل از پرداخت تسهیلات نسبت به اخذ استعلام از سامانه سمات بانک مرکزی بابت عدم دارا بودن تسهیلات جاری در بخش مسکن شامل تسهیلات ساخت، خرید، جعاله و ودیعه مسکن برای متقاضی و همسر ایشان اقدام و در صورت مثبت بودن این استعلام نسبت به رد درخواست متقاضی درسامانه با ذکر دلیل اقدام کنند.
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
میزان تاثیر «نمره» در کنکور فرهنگیان ✅ ماده ۳- میزان تأثیر نمرات و امتیازات در نتیجه نهایی سنجش و پ
🔻#باز_نشر:
https://eitaa.com/Jameisargran/4960
💢تاثیر نمرات آزمونها در پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳
https://eitaa.com/Jameisargran/5214
✓ سوابق تحصیلی «امتحانات نهایی»: ۵۰%
✓ ارزیابی شایستگی معلمی «مصاحبه»: ۲۵%
✓ آزمون سراسری «کنکور»: ۱۵%
✓ آزمون اختصاصی «تربیت معلم»: ۱۰%
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
راه اندازی نخستین ابر میکروالکترونیک کشور
نخستین ابر میکروالکترونیک کشور توسط ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و برنامه ملی میکروالکترونیک و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی، راهاندازی شد.
استفاده از بهروزترین ابزارهای لازم برای طراحی و ساخت تراشههای مجتمع آنالوگ، دیجیتال و فرکانس بالا در بستههای مختلف نرمافزاری این حوزه بر بهترین بستر سختافزاری موجود در کشور از ویژگیهای این ابر است که دسترسی همگانی را در هر نقطهای از کشور برای متخصصان، اساتید، دانشجویان و شرکتهای دانشبنیان این حوزه فراهم میکند.
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
شخصی با دسترسی غیر مجاز به کیف الکترونیک اشخاص، اقدام به تحصیل ارزهای الکترونیک نموده است.
۱_ آیا این اقدام (با فرض وجود سایر شرایط قانونی) مشمول عنوان کلاهبرداری مرتبط با رایانه میگردد؟ (به عبارت دیگر آیا ارزهای الکترونیک وجه، مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی تلقی میگردد؟)
۲_ با فرض مثبت بودن پاسخ سوال فوق، با توجه به تکلیف دادگاه به صدور حکم به رد مال، آیا دادگاه بایستی حکم به استرداد ارزهای الکترونیک تحصیلی از مال باخته صادر نماید یا معادل ریالی آن؟
الف_ چناچه نظر بر معادل ریالی است، قیمت چه زمانی ملاک استرداد میباشد؟ (زمان خرید، تحصیل یا رد)
ب_ چنانچه نظر بر استرداد ارزهای الکترونیک باشد، با توجه به وضعیت مبهم چنین معاملاتی نحوه وصول آن از محکومعلیه به چه شکل میباشد؟
نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه (نظریه شماره ۷/۱۴۰۲/۶۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۹/۱۱)
اولاً، ملاک تحقق بزه این است که «وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات» با استفاده غیرمجاز از سامانههای رایانهای یا مخابراتی و با ارتکاب اعمالی از قبیل واردکردن، تغییر، محو، ایجاد، متوقف کردن دادهها یا مختل کردن سامانهها تحصیل گردد؛ وگرنه اگر کسی بدون ارتکاب چنین اعمالی ولی با استفاده از سامانههای رایانهای یا مخابراتی موجب فریب فرد یا افرادی گردد و مالی از آنان تحصیل نماید، موضوع از مصادیق کلاهبرداری ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری خواهد بود.
به عنوان مثال، چنانچه فردی با استفاده از سامانههای رایانهای یا مخابراتی به قصد فریب با امیدوار کردن به امر واهی، افراد شرکتکننده در قرعهکشی واهی را فریب دهد و از این طریق وجوه آنها را تصاحب کند، موضوع از مصادیق بزه ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری خواهد بود.
بنابه مراتب فوق و بالحاظ آنکه ارزهای الکترونیک واجد ارزش عرفی و مال تلقی میشود، رفتار ارتکابی با تحقق شرایط حسب مورد میتواند از مصادیق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری تلقی شود.
ثانیاً، با عنایت به مقررات مربوط، معادل آنچه از کیف پول الکترونیکی برده شده است، باید به مالباخته مسترد شود؛
از آنجا که مال موضوع سؤال مثلی تلقی میشود، دادگاه باید حکم به پرداخت ارز دیجیتال صادر کند و در صورت امتناع، با عنایت به اینکه معامله ارزهای دیجیتال بر اساس مقررات بانک مرکزی در مبادلات داخلی رسمیت ندارد، لذا توقیف و فروش آن به وسیله اجرای احکام ممکن نیست؛ بنابراین در حکم مالی است که به آن دسترسی نیست و قیمت آن به تراضی طرفین و در صورت عدم تراضی، بهای آن به قیمت یومالاداء به وسیله کارشناس و خبره محاسبه و از محکومعلیه وصول و به محکومله پرداخت میشود.
#نظریه_مشورتی #رمز_ارز #ارز_الکترونیک #رد_مال
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران
بخشنامه معاون حقوقی رئیسجمهور؛
شکل صحیح نگارش لاتین کلمه "ضبط" در ضمانتنامه ها
شماره ۱۵۱۲۳۹
تاریخ ۱۳۸۵/۱۱/۱۸
معاون حقوقی و امور مجلس
ریاست جمهوری اسلامی ایران
بخشنامه به کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، مؤسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری های سراسر کشور
با توجه به اینکه ضبط ضمانتنامه یا ضبط هر گونه دارایی پس از سپری شدن جریان دادرسی و تشریفات قانونی و قطعیت محکومیت محکوم علیه قابل اجرا میشود لذا با عنایت به رویه دادگاههای کشورهای دیگر و به منظور احتراز از بروز مشکل در این خصوص به منظور حفظ و حراست از منافع نظام مقتضی است تمامی دستگاههای دولتی بالاخص بانکها اعم از بانکهای داخلی و خارجی به منظور مطالبه وجه ضمانتنامه ها از جمله ضمانتنامه های متقابل از بکارگیری واژۀ «ضبط» (Confiscate برای مطالبه وجه ضمانتنامه خودداری نموده و بجای آن از واژه «پرداخت» یا «مطالبه وجه «ضمانتنامه کلمه Call یا مترادف آن Demand در زبان انگلیسی) استفاده گردد.
سید احمد موسوی
کانال🕊⃝⃡🇮🇷 خبری جامع ایثـارگران