.
تو کانال مشاوران چند شب پیش توضیح دادم چرا گاهی عصبی میشیم و چطور باید برای کنترل اقدام کنیم
عصبانیت و پرخاشگری گاهی از احوالات جسم(مزاج) هست. باید تغذیه و محیط موثر بر جسم رو مدیریت کنید. چطوری؟! تو پست بعدی میگم👇
.
.
اگر دیدید همسر یا فرزندتون زود عصبی میشه، فقط نگید اخلاقش بده و بهش برچسب بزنید و...
خیلی وقتا پشت این عصبیت، غلیان صفرا، حرارت زیاد بدن، خشکی اعصاب، کمخوابی، گرسنگی طولانی، یبوست، ضعف هضم، مصرف زیاد ادویه های تند، سرخکردنی، فستفود، قهوه، کاکائو، گوشی زیاد و فشارهای روحی خوابیده ( با در رابطه با همسرتون وقتی سلام علیک خصوصی ش ردیف نباشه به هم میریزه)
🔺وقتی طرف وسط عصبانیت و غلیان حرارت هست، بحث کردن و نصیحت کردن مثل اینه که روی آتیش بنزین بریزید. اون لحظه آب خنک، سکوت و فاصله بهتر از هزار تا نصیحت جواب میده
برای آروم کردن غلیان صفرا و تندی اعصاب، چند تدبیر ساده میتونید انجام بدید:👇
روزانه سکنجبین بدین بهشون
یک لیوان آب خنک یا ولرم، دو قاشق غذاخوری سکنجبین طبیعی، چند برگ نعناع تازه یا کمی عرق نعناع یا خیار رنده شده. عصرها یا وقتی حرارت و عصبانیت بالا میره، کمکم میل بشه. برای صفراویها و آدمهای زودجوش خیلی خوبه
شربت آبلیمو عسل هم عالیه، یک لیوان آب، یک قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه. اگر حرارت خیلی بالاست، عسل زیاد نریزید. این شربت هم حرارت رو فروکش میکنه، هم دل و معده رو سبکتر میکنه👌
دمنوش بهلیمو و بادرنجبویه هم عالیه، بهلیمو یک قاشق مرباخوری، بادرنجبویه یک قاشق مرباخوری، با یک لیوان آب جوش، ده دقیقه دم بکشه. شبها یا عصرها مصرف بشه. برای عصبیت، اضطراب، بیقراری و فشار روحی خیلی خوبه
شربت عناب و زرشک هم برای افرادی که دیگه خیلی میجوشن جوابه. عناب پنج عدد، زرشک یک قاشق غذاخوری، با دو لیوان آب بجوشه تا حدود یک لیوان بمونه. صاف کنید و کمی خنک میل بشه. برای حرارت، جوشش خون، صفرا، خشکی دهان، تندی خلق و سنگینی بدن مناسبه و غلظت خون رو هم برطرف میکنه
#مزاج_شناسی
#پرخاشگری #عصبانیت
▪️@Javaher_alhayat
طبیبِ جان 🏴
. اگر دیدید همسر یا فرزندتون زود عصبی میشه، فقط نگید اخلاقش بده و بهش برچسب بزنید و... خیلی وقتا
این پیشنهادات دمنوش و شربت که دادم برای این روزهای گرم هم خیلی خوبه👌
.
طبیبِ جان 🏴
. 🎍برخی از خواص طریفل : درمان ضعف معده و سستی هاضمه کمک به هضم غذاهای سنگین رفع سوءهضم بلغمی و ر
طبیبِ جان 🏴
. هر سفارشی که دارین کنارش #اطریفل هم سفارش بدین. بار جدید اطریفل آوردیم تازه و باکیفیت. امروز اطریف
.
اطریفل که آوردیم به صورت قرص هست
۵۰ گرم هست و قیمتش هم پایین😊
.
.
ابهل قاعده آور هست
تو فروشگاه آوردیم فقط باید وارد سیستم حسابداری بشه و بعدش میتونید سفارش بدین. فکر کنم دو سه روزی طول بکشه
#بانوان
طبیبِ جان 🏴
.
بریم سراغ پاسخگویی به سوالات شما در دوره #بانوان
امشب سوالات قبلی رو جواب میدم که تموم بشه. بعدش گروه رو باز میکنم تا سوالاتتون رو بپرسید
.
.
🔸تا حالا میدونستید مجموعه ما تو شهر مشهد مقدس موسسه داره و دوره های حضوری برگزار میکنیم و آموزش طب و اعمال یداوی و... داریم و... ؟!
میتونید از این تابستان پیش رو نهایت استفاده رو ببرید 👌
.