طبیبِ جان 🏴
. مواردی که ایشون گفتن خطرناک و خطرساز هست. اینجوری فکر نکنید اصلا. چرا؟! دلیلش رو توضیح میدم .
.
قانون دنیا این هست که همیشه راه حل وجود داره. ما بن بست نداریم. سختی های زندگی رو باید مثل شکر و یا نمک تو آب حل کرد
.
طبیبِ جان 🏴
. حالا چی و چه کاری میتونه ما رو از این تله نجات بده و چکار کنیم تو این کلاف سردرگم نیفتیم؟! اول شم
#ارسالی_کاربران
امام علی (ع)عَجِبتُ لِمَن يُنكِرُ عُيوبَ النّاسِ ، و نَفسُهُ أكثَرُ شَيءٍ مَعابا و لا يُبصِرُها!
در شگفتم از كسى كه عيبهاى مردم را بد مى داند، در حالى كه خودش از همه پُر عيب تر است و آنها را نمى بيند.
ما هنر کنیم ، عیب های خودمون رو پیدا کنیم و اصلاحشون کنیم، اینجوری دیگه بند و گیر پیدا کردن و اصلاح کردن عیب همسرمون نخواهیم بود.
هر کسی رو تو قبر خودش میذارن و از خودش حساب میکشن ما مسئول عیب های بقیه نیستیم، بهتره انگشت اتهاممون سمت خودمون باشه
ما مالک افکار ، رفتار و گفتار کسی نیستیم و نباید مالکانه با عیب های دیگران برخورد کنیم، ولی اتفاقا مالک رفتار خودمونیم پس باید خودمونو اصلاح کنیم
از طرف دیگه موظفیم خوبی هاشو بزرگ ببینیم و قدردان و شکر گذارش باشیم .
شکر نعمت، نعمتت افزون کند.
#همسرداری
طبیبِ جان 🏴
✉️پیام مخاطب [آفرین، زندگی مشترک نیاز به یادگیری داره، خیلی از مشکلات نیاز به پرس و جو و تحقیق داره
.
منتظرم یکی بیاد بگه ما 50 سال پیش ازدواج کردیم و هیچ آموزشی هم ندیدیم و زندگی مون هم خیلی خوبه😐
.
طبیبِ جان 🏴
✉️پیام مخاطب [آفرین، زندگی مشترک نیاز به یادگیری داره، خیلی از مشکلات نیاز به پرس و جو و تحقیق داره
#ارسالی_کاربران
سلام منم دقیقا باایشون موافقم ،در همه جوانب حرفشون.
همیشه با خودم و بقیه میگم کاش مهارتهای زندگی (همسرداری ارتباط با خانواده خودمون و همسرمون، توجه و رسیدگی به نظرات و خواسته های خودم و همسرم در زندگی مون رو بلد بودیم و ده سال از زندگی مون نمیسوخت و اینهمه دردسر با همسر و خانواده شوهرمون نداشتیم ....😔
همیشه به بقیه میگم که اگر مهارت های زندگی کردن رو یاد نگیریم ، زمانه بصورت نامهربان، یادمون میده ،که درد ناک و سوزناک هست ....👌
خیلیها به ما که دهه شصتی بودیم و درس و دانشگاه رو طی کرده بودیم میگفتن شما که تحصیل کرده هستین ،دیگه چرا مشکل دارین.؟!
ولی بنظر من درک و فهم و حکمت تو زندگی چیزی نیست که تو دانشگاه به آدم یاد بدن ، اینجور مهارت ها باید تو خونه و خانواده پدری مون و تو دوره های مختلف مهارت های زندگی یاد بگیریم.(چه قبل و خیلی در بعد از ازدواج)
پس بهتره به بچه هامون در کنار درس و مشقاشون،اینها رو هم یاد بدیم که چطور عزتمند و با مهارت زندگی کنند ،چه در مجردی و چه در متاهلی. تا کمتر دچار مشکل بشن.
#همسرداری
طبیبِ جان 🏴
✉️پیام مخاطب
.
گاهی تو زندگی مشترک وقتی حرف زدن جواب نمیده و یا شرایط رو بدتر میکنه، دم دست ترین راه و بهترین راه، سکوت هست😊 تا زمانی که یاد بگیریم چی بگیم و چطور بگیم
گاهی همین سکوت و گذر زمان خیلی از مشکلات رو حل میکنه
.
طبیبِ جان 🏴
. گاهی تو زندگی مشترک وقتی حرف زدن جواب نمیده و یا شرایط رو بدتر میکنه، دم دست ترین راه و بهترین راه
.
مردا یهو جو گیر میشن و مثلا تو جمع باجناقا یا خانواده ش یهو برقش میگیره و به سرش میزنه فلان کار رو انجام بده. بزارین انجام بده و ممانعت نکنید. فقط نظر مخالف تون رو اعلام کنید و بعدش صبر کنید تا گذر زمان همه چی رو حل کنه
#همسرداری
طبیبِ جان 🏴
. مردا یهو جو گیر میشن و مثلا تو جمع باجناقا یا خانواده ش یهو برقش میگیره و به سرش میزنه فلان کار رو