.
امروز مجبور بودیم عسلهای موم دار رو بسته بندی کنیم چون هوای گرم قم باعث شده بود عسل ها کم کم آب بشه و بریزه. خلاصه که امشب خیلی خسته ایم. تعدادی عسل طبیعی موم دار هست ان شاء الله استفاده کنید و برای ما هم دعا کنید. این عسل ها کاملا به دست خانواده ما بسته بندی شده. دست بچه سیدا بهش خورده
.
طبیبِ جان 🏴
. گاهی آقایون وقتی تو مشکلات زندگی کم میارن، رو میارن به امورات #هیجانی... بیشتر توضیح بدم یا دیگه
.
میشه مجردای کانال همه پیاما رو نخونن؟! 😐
چکار کنیم؟ هشتگ #مجردا_نخونن بزنیم؟! 🤔
.
طبیبِ جان 🏴
. امروز مجبور بودیم عسلهای موم دار رو بسته بندی کنیم چون هوای گرم قم باعث شده بود عسل ها کم کم آب ب
.
بله موم دار هست. برای خودم چند بسته بردم خونه، انقد که این عسل خوش طعم و پر از خاصیت هست. این عسل موم دار تموم بشه دیگه نداریم تا سال بعد
.
.
اگر انتخاب همسر با خدا باشه یعنی انتخاب همسر و خواستگاری و تحقیق درباره همسر و مشورت و... همش میشه کشک!
این همه روایت و احکام شرعی درباره خواستگاری و دقت در انتخاب و دقت در ملاکهای ازدواج و... همش میشه دوغ!
#همسرداری
#انتخاب_همسر
طبیبِ جان 🏴
. اگر انتخاب همسر با خدا باشه یعنی انتخاب همسر و خواستگاری و تحقیق درباره همسر و مشورت و... همش میشه
.
اگر بگیم انتخاب خدا هست و انتخاب خودش نیست با فلسفه خلقت که اراده و رشد و اختیار انسان هست منافات داره
این میشه جبر!
حالا اونی که طلاق میگیره میشه چی؟! اونی که ده تا زن و یا شوهر عوض میکنه چی؟ اونی که با چندتا زن ازدواج موقت میکنه چی؟
همه اینها خواست خداست؟!
اصلا زیر بار این حرف نرید! انتخاب همسر، انتخاب خودمون هست و با اراده و اختیار خودمون و بله گفتن خودمون
#همسرداری
.
نگید خدا قسمت تون کرده
بگید خودم انتخاب کردم!
خودم بله گفتم!
خودم خواستم!
با ارادهی خودم بود!
با اختیار خودم بود
#همسرداری
طبیبِ جان 🏴
. اگر انتخاب همسر با خدا باشه یعنی انتخاب همسر و خواستگاری و تحقیق درباره همسر و مشورت و... همش میشه
.
اگر دنبال این هستیم که به زن و مرد امید به زندگی بدیم، این راهش نیست!
اگر دنبال این هستیم که کانون خانواده محکم بشه و گرم بمونه، این راهش نیست!
#همسرداری
طبیبِ جان 🏴
. اگر انتخاب همسر با خدا باشه یعنی انتخاب همسر و خواستگاری و تحقیق درباره همسر و مشورت و... همش میشه
.
همین بزرگواران که این مطلب را گفتند و یا خیلی از بزرگان دیگه ای که همه تون میشناسید و از اساتید مشهور هستن و تو مجازی و تلویزیون خیلی معروف هستند، یا طلاق دادند و یا تو خانواده شون طلاق اتفاق افتاده و مثلا دخترشون طلاق داده شده یا پسرشون طلاق داده!
میدونم که این دلیل نمیشه اما میخوام بگم این مدل تفکر برای این اساتید هم باعث نشده که خودشون پایبند به زندگی شون بمونن
.
طبیبِ جان 🏴
. ان شاء الله دوباره مشاوره دادنم، رزق عزاداری در این شبها بوده باشه .
.
قصد دارم برای مشاوره ده نفر به ده نفر مشاوره بدم. ده نفر رو پذیرش میکنیم و نوبت میدیم، هر وقت تموم شد، ده نفر بعدی. اینطوری کسی معطل نمیمونه. خوبه؟!
البته همچنان، فقط مشاورهی طبی میدیم. مشاورهی خانواده و تربیتی و... نه.
.