eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.3هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ 1⃣ نگاه به همجنسِ بالغ : " نگاه به عورت جایز نیست و نگاه به غیر عورت مانعی ندارد ". 2⃣ نگاه به همجنسِ غير بالغِ ممیز : " نگاه به عورت جایز نیست و نگاه به غیر عورت مانعی ندارد ". 3⃣ نگاه به همجنسِ غير بالغِ غیر ممیز : " نگاه کردن به تمام بدن اشکال ندارد ". ---------------------------- " غیر از مورد نگاه به همسر ، در تمامي مواردی که نگاه کردن مجاز شمرده شده است، مشروط است به اینکه همراه با قصد لذت و همچنين ترس واقع شدن در حرام‏ نباشد ". " منظور از مميز کودکي است که بالغ نشده ولی خوب و بد را می فهمد و به حدی رسیده که می تواند نظر شهوانی داشته باشد ؛ سن تمییز، به تبع تفاوت اشخاص در استعداد و درک و هوش ، مختلف است ". " رفت و آمد در اماکن عمومی که زنان نامحرم بدون مراعات حجاب اسلامی حضور دارند ، اشکال ندارد ، هرچند بداند به صورت اتفاقی نگاهش به آنها می افتد ، مشروط به اینکه ترس وقوع درفتنه و فساد نباشد ". " در تمام مواردی که نگاه حرام است نگاه به فیلمی که به طور مستقیم پخش می شود نیز بنا بر احتیاط واجب حرام است ، ولی نگاه به عکس يا فیلمی که غیر مستقیم پخش میشود - مشروط به این که محرک شهوت نباشد - اشکال ندارد ". " البته نگاه به فیلم یا عکس زن نامحرم (که حجاب شرعی ندارد و بی موالات نسبت به حجاب هم نیست) و مرد او را می شناسد ، بنابر احتياط واجب جایز نیست ، هر چند محرک شهوت نباشد ".
﷽؛ 📝 پیامبر مهربانےفرمود : " محبّت فاطمه علیها السلام در صد موضع ، نفع و فایده مےبخشد و آسان‌ترين آن‌ها ، هنگام مرگ و ميزان ، صراط و حساب است ".
﷽؛ سلام‌الله‌علیها به زائران فرزند شهیدش علیه‌السلام عنایت ویژه‌ای دارد . علیه‌السلام می‌فرماید : « هنگامی که آنان به امام حسین علیه‌السلام می‌روند ، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها حاضر می‌شود و برای آنان طلب و می‌کند ».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یاعلی.mp3
457.8K
🚨 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه }💎🎆 @Javanmardi_langarudi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام.mp3
950.6K
🚨 🔹مرد ناصبی و سلام به امیرالمؤمنین @Javanmardi_langarudi
1_12742604.mp3
2.81M
🌷 سختی شب اول قبر 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
حجربن عدی.mp3
2.34M
🚨 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه }💎🎆 @Javanmardi_langarudi
عشق به علی.mp3
1.06M
🔹فضائل و مناقب مولا علی [ علیه السلام ] 1⃣ عشق به علی از لسان استاد هاشمی نژاد @Javanmardi_langarudi
ذکرعلی عباده.mp3
813.8K
🔹فضائل و مناقب مولا علی [ علیه السلام ] 2⃣ ذِکْرُ عَلِیٍ عِبٰادَةُ از لسان استاد هاشمی نژاد @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 🌧 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درباره آنچه به سَبُک شمارنده نماز می رسد ، می فرماید :  « و امّا پیامدهاى دنیوى سَبُک شمردن نماز : 1⃣ خداوند ، برکت را از عمر او بر می دارد ؛ 2⃣ خداوند ، برکت را از روزى او بر می دارد ؛ 3⃣ خداوند ، سیماى (نشان) صالحان را از چهره او می زداید ؛ 4⃣ هر عملى را که انجام می دهد ، پاداش نمی یابد ؛ 5⃣ دعایش به آسمان ، بالا نمی رود ؛ 6⃣ در دعاى صالحان ، بهره اى نخواهد داشت » ، علی بن موسی ، فلاح السائل و نجاح المسائل ، صفحه 22
﷽؛ به جنس مخالفِ مَحرَم 1⃣ همسر باشد " نگاه به تمام بدن همسر جایز است ". 2⃣ غیر همسر ( بالغ باشد ) " نگاه به تمام بدن ، غيراز عورت مانعی ندارد و نگاه به عورت حرام است ". 3⃣ غیر همسر ( غیر بالغ ) ممیز باشد " نگاه به تمام بدن -غير از عورت - جایز است ". 4⃣ غیر همسر ( غیر بالغ ) غیر ممیز باشد " نگاه به تمام بدن جایز است ". " غیر از مورد نگاه به همسر ، در تمامي مواردی که نگاه کردن مجاز شمرده شده است ، مشروط است به اینکه همراه با قصد لذت و همچنين ترس واقع شدن در حرام‏ نباشد ". " منظور از مميز کودکي است که بالغ نشده ولی خوب و بد را می فهمد و به حدی رسیده که می تواند نظر شهوانی داشته باشد ؛ سن تمییز ، به تبع تفاوت اشخاص در استعداد و درک و هوش ، مختلف است ". " رفت و آمد در اماکن عمومی که زنان نامحرم بدون مراعات حجاب اسلامی حضور دارند ، اشکال ندارد ، هرچند بداند به صورت اتفاقی نگاهش به آنها می افتد ، مشروط به اینکه ترس وقوع درفتنه و فساد نباشد ". " در تمام مواردی که نگاه حرام است نگاه به فیلمی که به طور مستقیم پخش می شود نیز بنا بر احتیاط واجب حرام است ، ولی نگاه به عکس يا فیلمی که غیر مستقیم پخش میشود - مشروط به این که محرک شهوت نباشد - اشکال ندارد ". " البته نگاه به فیلم یا عکس زن نامحرم (که حجاب شرعی ندارد و بی موالات نسبت به حجاب هم نیست) و مرد او را می شناسد ، بنابر احتياط واجب جایز نیست ، هر چند محرک شهوت نباشد ".
﷽؛ ... « قَلَّ يَا رَسُولَ اللهِ عَنْ صَفِيَّتِکَ صَبْرِي وَ رَقَّ عَنْهَا تَجَلُّدِي¹» ؛ ! " از دورى دختر برگزيده‏‌ات شكيبايى‌‏ام كم شد و طاقتم از دست رفت ". " آن مردی که خیبر به زانویش در نیاورد ، خندق کمرش را نشکست و لیلة المبیت را گذراند ، مرگ سلام‌الله‌علیها بیچاره‌اش کرد و فرمود : « قَلَّ يَا رَسُولَ اللهِ عَنْ صَفِيَّتِکَ صَبْرِي » " این درد را هم به کسی نگفت ؛ اصلا چه کسی بود تا این درد را به او بگوید ؟ کسی نبود تا بفهمد که بر او چه گذشت ، جز همان کسی که به او خطاب کرد و گفت : « از دورى دختر برگزيده‌‏ات شكيبايى‏‌ام كم شد و طاقتم از دست رفت ». بعد هم عذر قلّت صبر را آورد ؛ درست است که من همان کسی هستم که « صَبَرْتُ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجاً ² » ؛ در آن حال ، با اینکه خار در چشم خلیده و استخوان در گلو گیر کرده بود ، صبر پیشه کردم . اگر اینجا صبر نمی‌کنم معذورم ؛ چون « فَبِعَيْنِ اللهِ تُدْفَنُ ابْنَتُکَ سِرّاً ³ » ؛ در پیشگاه خداوند ، دخترت دفن می‌شود ". ۱. نهج البلاغة خطبه۲۰۲؛ روضة الواعظین، ص۱۵۲. ۲. نهج البلاغة، خطبه۳. ۳. کافی، ج۱، ص۴۵۹؛ دلائل الامامه ص۱۳۸. آیت الله العظمی وحیدخراسانی صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 📝 حضرت‌باقرالعلوم علیه‌السلام فرمود : " به‌خدا قسم ! فاطمه در آن روز (قیامت) شيعيان خود را به گونه‌ای از ميان اهل محشر جدا می‌كند و نجات می‌‌دهد كه پرنده ، دانه‏‌هاى‏ نيكو را از ميان دانه‏‌هاى بی‌ارزش برمی‌چيند ".
﷽؛ 📝 قالَتْ علیهاالسلام : « امّا وَاللّهِ ، لَوْتَرَكُوا الْحَقَّ عَلى اهْلِهِ وَاتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبیّه ، لَمّا اخْتَلَفَ فِى اللّهِ اثْنانِ وَلَوَرِثَها سَلَفٌ عَنْ سَلَفٍ وَخَلْفٌ بَعْدَ خَلَفٍ حَتّى یَقُومَ قائِمُنا ، التّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِم‌السَّلام ». 📖 حضرت سلام‌الله‌علیها : « به خدا سوگند ، اگر حقّ یعنى و را به اهلش سپرده بودند و از و صلوات ‌اللّه‌ علیهم پیروى و متابعت كرده بودند ، حتّى دو نفر هم با یكدیگر درباره‌ی و اختلاف نمى‌كردند . و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یكى پس از دیگرى منتقل مى‌گردید و در نهایت تحویل عجّل ‌اللّه‌ فرجه‌ الشّریف و صلوات ‌اللّه‌ علیهم ‌اجمعین مى‌گردید كه او نهمین فرزند از علیه‌السلام مى‌باشد ». 📚 الامامة والتبصرة، ص۱؛ بحارالانوار، ج۳۶، ص۳۵۲، ح۲۲۴
﷽؛ 💎 در قیامت خطاب به فاطمه سلام الله علیها ندا می رسد : " ای حبیبه و فرزند رسول من ! از من بخواه تا عطا نمایم و شفاعت بکن تا بپذیرم . فاطمه سلام‌الله‌علیها مى ‏گويد : بار خدايا ! فرزندان ، شيعيان ، دوستان ، و دوستانِ دوستانِ فرزندان مرا به من ببخش ! ... پس فاطمه سلام‌الله‌علیها جلو مى ‏رود ، تا این‌که ايشان را داخل بهشت مى ‏نمايد '. ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi ❄️ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی ❄️
﷽؛ ✅ تفاوت معنای و 📝 پرسش : آیا و به یک معنا می باشند یا متفاوت اند ؟ 📖 پاسخ اجمالی : و از ماده «رحمت» گرفته شده . معروف اين است كه كسى است كه رحمتش عام است ، و همگان را شامل مى شود ، در حالى كه به كسى گفته مى شود كه رحمتش خاص است . بنابراين خداوند سبب شده است كه فيض نعمتش دوست و دشمن و مؤمن و كافر را شامل شود ؛ ولى او ايجاب مى كند كه مؤمنان را مشمول مواهب خاصّى در دنيا و آخرت قرار دهد كه دور افتادگان از خدا و بى خبران از آن محرومند . 📖 پاسخ تفصیلی : و ؛ اين دو واژه از ماده «رحمت» گرفته شده ، و معروف اين است كه كسى است كه رحمت اش عام است ، و همگان را شامل مى شود ، در حالى كه به كسى گفته مى شود كه رحمت اش خاص است ، بنابراين خداوند سبب شده است كه فيض نعمت اش دوست و دشمن و مؤمن و كافر را شامل شود ؛ ولى او ايجاب مى كند كه مؤمنان را مشمول مواهب خاصّى در دنيا و آخرت قرار دهد كه دور افتادگان از خدا و بى خبران از آن محروم اند . اين تفاوت امور زير است : 1⃣ صيغه مبالغه است و صفت مشبهه ؛ و صيغه مبالغه تأكيد بيشترى را مى رساند و دليل بر گستردگى اين نوع رحمت است . ولى بعضى هر دو را صفت مشبهه و يا هر دو را صيغه مبالغه دانسته اند ، امّا با اين حال تصريح كرده اند كه مبالغه بيشترى را مى رساند . 2⃣ بعضى نيز گفته اند : چون صفت مشبهه است و دلالت بر ثبات و استمرار دارد مخصوص مؤمنان است ولى كه صيغه مبالغه است چنين دلالتى ندارد . 3⃣ نام مخصوص خدا است و به غير او اطلاق نمى شود ؛ در حالى كه هم به او گفته مى شود و هم به غير او ؛ و اين دليل بر آن است كه مفهوم رحمت گسترده ترى است . 4⃣ اين قاعده در ادبيات عرب معروف است كه «زيادةُ المبانى تَدُلُّ عَلى زِيادَةِ المَعانِى» ؛ (يعنى واژه اى كه حروف اش بيشتر است مفهوم آن نيز بيشتر است) و چون پنج حرفى ، و چهار حرفى است ؛ بنابراين مفهوم وسعت بيشترى دارد . 5⃣ اين تفاوت را بعضى افراد ، از آيات قرآن نيز استفاده كرده اند . زيرا در قرآن غالباً به صورت مطلق آمده ، در حالى كه در بسيارى از موارد مقيّد است . مانند:  «إِنَّ اللهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ» ؛ (زيرا خداوند نسبت به مردم ، رئوف و مهربان است) ،  «وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيماً» ؛ (او نسبت به مؤمنان همواره مهربان بوده است) ،  «إِنَّ اللهَ كَانَ بِكُمْ رَحِيماً» ؛ (خداوند نسبت به شما مهربان است) . در حالى كه بدون اين قيود ذكر شده و دليل بر عموميت رحمت او است . 6⃣ بعضى از روايات نيز شاهد اين تفاوت است . در حديث پر معنايى از امام صادق (عليه السلام) مى خوانيم :  «الرَّحمنُ اِسْمٌ خاصٌ بِصِفَة عامَّة، وَالرَّحيمُ اسمٌ عامٌ بِصِفَة خاصَّة» ؛ ( اسم خاص است [ مخصوص خداوند ] امّا با وصفى عام ـ مفهوم رحمت اش دوست و دشمن را در بر مى گيرد ـ ولى اسم عام است به صفت خاص [ اين اسم هم بر خداوند و هم غير او اطلاق مى شود ، ولى مفهوم اش رحمتى است مخصوص مؤمنان ] ) . امّا با تمام اينها نمى توان انكار كرد كه گاهى اين دو واژه به يك معنا به كار مى رود ؛ مانند آنچه در دعاى عرفه از امام حسين(عليه السلام) نقل شده است :  «يا رحمنَ الدُّنيا وَالآخِرةَ وَرَحِيْمَهُما»؛ (اى خدايى كه رحمان دنيا و آخرت و رحيم هر دويى) ولى اين ممكن است يك استثنا بوده باشد؛ بنابراين منافاتى با تفاوت فوق ندارد . 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆 @Javanmardi_langarudi 🌧أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌧
🌸🌼 چرا نماز خوان ها ، گرفتار مشكلات هستند و بی نماز ها ، در رفاه به سر می برند ؟ 🍃 خداوند اولیای خود را دوست دارد ، لذا اگر خلافی كنند فوراً آنان را با قهر خود می گیرد تا متذكّر شوند } خداوند پیامبران را در صورت ترک اُولی نیز تأدیب می كند { و همچنین اگر مؤمنین خلافی کنند چند روزی نمی گذرد مگر آنکه گوشمالی می شوند . } 🍃 امیرالمومنین مي فرمايد : يَا ابْنَ آدَمَ إِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ سُبْحَانَهُ يُتَابِعُ عَلَيْكَ نِعَمَهُ وَ أَنْتَ تَعْصِيهِ فَاحْذَرْه ُ اگر گناه پشت سر گناه کردید و خدا شما را گوشمالی نکرد ، از استدراج و مهلت دادن خداوند بترسید { * اما اگر نا اهلان خلاف كنند ، خداوند به آنان مهلت می دهد و هرگاه مهلت سر آمد، آنان را هلاك می كند : » وَ جَعَلْنا لِمَهْلِكِهِمْ مَوْعِداً « و اگر امیدی به اصلاحشان نباشد ، خداوند حسابشان را تا قیامت به تأخیر می اندازد و به آنان مهلت می دهد تا پیمانه شان پر شود . » إِنَّما نُمْلي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهينٌ « * 🍃 اگر قطره ای چای روی شیشه عینك شما بریزد ، فوراً آن را پاك می كنید . اگر قطره ای چای روی لباس سفید شما بچكد ، صبر می كنید تا به منزل بروید و لباس خود را عوض كنید . اگر قطره ای چای روی قالی زیر پای شما بچكد ، آن را رها می كنید تا مثلاً شب عید به قالی شویی ببرید . 🍃 خداوند نیز با هر كس به گونه ای رفتار می نماید و بر اساس شفافیت یا تیرگی روحش ، كیفر او را به تأخیر می اندازد . 📚 از کتاب پرسش های مهم ؛ پاسخ های کوتاه ؛ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی * حكمت 25 نهج البلاغه سوره كهف ، آیه 59 * سوره آل عمران ، آیه 178 @Javanmardi_langarudi 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆