پدیده مرگ و حیاتِ پس از آن عین تحول و پیشرفت و تکامل است. هیچ تحولی بدون مردن صورت نمیگیرد. تکامل حقیقی انسان تنها در پرتوِ گذر کردن از مرحلهای تحقق مییابد که در آن میزید. تبدیل سلولهای بدن انسان به اندیشه و فکر تنها پس از مرگ شدنی است. مرگ راه کمال و مقدمه تحول و مایه جاودانگی و راه کشفِ حقیقت است.
منبع؛
گام به گام با امام، جلد۱، صفحه ١٥٦
Ins: instagram.com/p/ClLvIA-uvnT/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
برای اینکه معلوم شود فرق میان اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی میشود تا چه حد است شما را توجه میدهم به تفاوتی که میان قرآن و کتب حدیث با رسالههای عملیه است. قرآن و کتابهای حدیث که منابع و دستورات اسلام است با رسالههای عملیه که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته میشود از لحاظ جامعیت و اثری که در زندگانی اجتماعی میتواند داشته باشد به کلی تفاوت دارد. نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن از نسبت صد به یک هم بیشتر است.
منبع؛
ولایت فقیه(حکومت اسلامی)، صفحه ۷و۸
Ins: instagram.com/p/Clq2vR1SW_u/?igshid=MTg0ZDhmNDA=
بعضی افراد جامعه خودمان فکر کردند راه پیشرفت صنعتی این است که قوانین و عقاید خود را کنار بگذارند. همین که آنها مثلاً به کره ماه رفتند اینها خیال میکنند باید قوانین خود را کنار بگذارند! رفتن به کره ماه چه ربطی دارد به قوانین اسلامی؟ مگر نمیبینند که کشورهایی با قوانین و نظامات اجتماعی متضاد توانستهاند در پیشرفت صنعتی و علمی و تسخیر فضا با هم رقابت کنند و با هم پیش بروند؟
منبع؛
ولایت فقیه(حکومت اسلامی)، صفحه ۱۶
Ins: instagram.com/p/ClwUlZaOiOP/?igshid=MTg0ZDhmNDA=
در همه کشورهای دنیا اینطور است که جعل قانون به تنهائی فایده ندارد و سعادت بشر را تأمین نمیکند. پس از تشریع قانون باید قوه مجریه به وجود آید. در یک تشریع یا در یک حکومت اگر قوه مجریه نباشد نقص وارد است. به همین جهت اسلام همانطور که جعل قوانین کرده قوه مجریه هم قرار داده است. ولی امر متصدی قوه مجریه قوانین هم هست اگر پیغمبر اکرم (ص) خلیفه تعیین نکند «مَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» رسالت خویش را به پایان نرسانده است.
منبع؛
ولایت فقیه(حکومت اسلامی)، صفحه ۱۷ و۱۸
Ins: instagram.com/p/ClycLaZuvjp/?igshid=MTg0ZDhmNDA=
در زمان رسول اکرم (ص) این طور نبود که فقط قانون را بیان و ابلاغ کنند، بلکه آن را اجرا میکردند. رسول الله صلی علیه و آله مجری قانون بود، مثلاً قوانین جزائی را اجرا میکرد، دست سارق را میبرید، حد میزد، رجم میکرد. خلیفه هم برای این امور است. خلیفه قانون گذار نیست. خلیفه برای این است که احکام خدا را که رسول اکرم (ص) آورده اجرا کند.
منبع؛
ولایت فقیه(حکومت اسلامی)، صفحه ۱۸
Ins: instagram.com/p/Cl1POnqOLKT/?igshid=ZmRlMzRkMDU=