eitaa logo
واحد خواهران حسینیه اندیشه (کریمه ولایت)
118 دنبال‌کننده
362 عکس
125 ویدیو
128 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰بخشی از پیام تاریخی حضرت امام خمینی: ‏‏ 🇮🇷 صبحگاه ۱۲ فروردین ـ که روز نخستین حکومت الله است ـ از بزرگترین اعیاد مذهبی‏‎ ‎‎‏و ملی ماست... روزی که کنگره‌های‏‎ ‎‏قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطۀ شیطانی برای همیشه رخت‏‎ ‎‏بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.‏.. ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ 🇮🇷https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴«شب قدر»، شاخص ارزیابی برای فهم و تحقق از دین 🔷 در دین اسلام «» ناظر به مدیریت در حال تحققِ خدای متعال است و به جریان اراده‌ی الهی مربوط می‌شود. در این شب، متناسب با قدرت سه نظامِ «کفر، نفاق، ایمان» امور مختلفی تقدیر می‌شود؛ یعنی اندازه و میزان قدرت کفر و نفاق برای ضربه‌زدن به جبهه‌ی ایمان، در نزد دستگاه خدای متعال روشن و معین است و در مقابل، حول و قوه و قدرتی که به پرچمداران توحید برای مقابله با هجمه‌های آنان عطا می‌شود، مقدار معینی در علم ربوبی دارد. 🔹پس همان‌گونه که در مدیریت و برنامه‌ریزی امروزین و متداول برنامه‌ی سالانه در قالب لایحه‌ی بودجه ارائه می‌شود، برنامه‌ی خدای متعال برای سال پیش رو در شب قدر معین می‌شود. البته طبق روایات، شب قدر از زمان هبوط حضرت آدم و سایر انبیای سلف جریان داشته و این در حالی است که کفار پس از گذشت ۶۸۰۰ سال از دوره‌ی اول تاریخ و طیّ ۱۴۰۰ سال از سرفصل دوم آن، به تازگی برنامه‌ریزی سالانه برای نظم در کشورداری و مدیریت در دستور کار خود قرار داده‌اند. 🔹در واقع شاخص ما برای ارزیابی فهم از دین و تحقق آن، توجه به شب قدر است که در آن «کل امر» بر حضرت ولی‌عصر(عج) نازل می‌شود و بالاترین درک از این مقوله، به نایب عام ایشان الهام می‌گردد تا فهم صحیح از «خطابات» و اولویت‌بندی دقیق در «تحقق» به‌صورت سالانه نصیب منزلت نیابت عامه شود. 🔹یعنی اگر در شب قدر «کُلِّ اَمرٍ» بر ولی‌الله‌الاعظم نازل می‌شود، آیا می‌توان پذیرفت که رزق نایب عام آن حضرت نیز در همین شب معین نگردد؟! پس هماهنگی ولایت اجتماعی با ولایت تاریخی باید چگونه و با چه نرم‌افزاری تحقق یابد؟! 🔹آیا آیه‌ی شریفه‌ی «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» یک انسان عامی و بی‌سواد را در بر می‌گیرد اما پرچمدار توحید در عصر غیبت را شامل نمی‌شود و تکلیف نایب عام برای راهبری امت دینی و چگونگی آن به او الهام نمی‌گردد؟! 🔹البته روشن است که این الهام و اعطاء الهی باید در مراحل بعدی خود از طریق عقل و منطق و علم اصول زبان‌دار شود و قابل انتقال به سایر فقهاء باشد و به یک مقوله‌ی اجتماعی در میان أقران او تبدیل گردد. ✍️مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مسعود صدوق 📗کتاب «بررسی سه تئوری تولید قدرت، اطلاع و ثروت در سبک زندگی غربی و سبک زندگی اسلامی»، فصل دوم، گفتار دوم، چهارم و نهم ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰رفت و برگشتی بین «امید و رغبت و عطا» 🏴خب چه کار کنیم؟ عادت کرده‌ایم دیگر. عادت کرده‌ایم که ذهن‌مان هی از این کلمات شما بپَرد به آن جمله‌های‌تان، از این نور به آن نور، از این دُرّ و گوهرها به آن لعل و لُعبت‌ها. 🏴 مثل وقتی که ابوحمزه می‌خوانیم و به «الیک تأمیلی» می‌رسیم و فریاد می‌زنیم که «امیدواری‌م به توست» و لب‌های مبارک حضرت سجاد را تصور می‌کنیم که لابد موقع خواندن این دعا از اشک خیس شده و با گفتن این جمله در مدینه و مثلاً کنار قبر نبی‌اکرم، داشته به تاریخ امید می‌داده. 🏴 بعد ذهن‌مان می پَرد به زیارت‌نامه امیرالمومنین و همان لب‌های مبارک را تصور می‌کنیم که این «تأمیلی» را جای دیگری هم تکرار کرده: وقتی سیدالساجدین به اطراف کوفه رفته و به نقطه‌ای رسیده و همانجا ایستاده و گریه کرده _ و لابد لب‌هایش خیس اشک شده _ و کنار قبر گمشده‌ی علی، سلام به جدش را شروع کرده: «السلام علی ابی الائمه و خلیل النبوه...» و گفته و گفته تا برای درخواست شفاعت از پسر ابوطالب، از این واژه‌ها کمک گرفته: «و لی حق موالاتی و تأمیلی» من حقی دارم، حق دوست‌داشتن تو و حق امیدواری به تو... کدام دم و دستگاه است که بخاطر امیدبستن، حقی برای کسی قائل بشود؟! اما کار خدا از گذشت و بخشیدن گذشته و همینطور برای ما حق درست می‌کند... حق امیدواری و امیدبستن! 🏴 بعد دوباره ذهن‌مان بر می‌گردد به سحرهای ماه مبارک و ابوحمزه‌هایش و می‌بیند که ماجرای لطف و محبت خدا به ما، با «حق امید» هم تمام نشده؛ که «اندازه‌ی امید» ما را هم جزء حساب و کتابش قرار داده و ما را عزت‌تَپان کرده: «فأعطنی من عفوک بمقدار أملی... به اندازه‌ی امیدم، از عفوت به من عطا کن» و بعدتر در شب‌های ماه رمضان، وقتی پای حضرت ولی‌عصر به میان می‌آید و در دعای افتتاح، ضمیرهای «به» مرجعی جز او پیدا نمی‌کند، حدّ عطا و بخشش را از این مقدارهای کوچک ما هم گذرانده و می‌خواهد بالاتر از میل و رغبت ما را به ما بدهد: «و أعطنا به فوق رغبتنا... به برکت امام‌زمان، بالاتر از میل و رغبت‌مان را به ما عطا کن.» 🔘 می‌شود بگویی که این چه وضعی است؟ می‌شود توضیح بدهی که چرا این قدر خوبی؟ ☑️ پی‌نوشت: امید و امل و رغبت ما در این شب قدر این است که به درد این زمانه بخوریم و در این جنگ فرهنگی و اقتصادی، درک درستی از نقشه دشمن پیدا کنیم و سهمی در فتح «خرمشهر»ها داشته باشیم و لبخندی بر لب ولیّ بنشانیم. می‌دانم که این آرزوها و خواست‌ها به قدّ و قواره‌ و قدرِ «اراده و علم و عمل» ما نمی‌خورد و با پرونده‌ی سال قبل‌مان هیچ تناسبی ندارد؛ اما مگر تو خودت قواعد بخشش و امید را به هم نریختی و مرزهای محبت را جابجا نکردی؟! مگر خودت نبودی که با مهربانی‌ت از اندازه‌های ما و کوچکی‌شان عبور کردی؟! مگر از تو چیزی کم می‌شود که ما هم وسط این معرکه خواب نباشیم و پیش خودت شرف و آبرویی پیدا کنیم؟! مگر با این همه بزرگواری‌ت چیزی باقی گذاشته‌ای که ما طمع خواستنش را نکنیم؟! خلاصه؛ هر افتضاحی هم که به بار آورده باشیم، باز هم آخرش وقت قرآن‌به‌سر و «بعلی بن الحسین» گفتن، پشت جمله‌های محبوب خودت پناه می‌گیریم که همیشه در سحرهای این ماه به تو می گفت: «أَنْتَ إِلَهِي أَوْسَعُ فَضْلًا وَ أَعْظَمُ حِلْماً مِنْ أَنْ تُقَايِسَنِي بِفِعْلِي وَ خَطِيئَتِي‏... تو ای خدای من، فضل‌ت گسترده‌تر و بردباری‌ت بزرگتر از این است که من را با کارم و خطایم بسنجی و مقایسه کنی.» نه نشد! متن نباید اینجا تمام می‌شد. اینجا و پای نحوه‌ی مقایسه‌ و سنجش تو نسبت به خرابکارها، تازه باید نوشتن را شروع می‌کردم... ✍ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
نگرشی نوین به دعای افتتاح-جلسه چهارم.pdf
347.1K
📋 متن کامل سخنرانی ماه مبارک 🔰 با موضوع: «نگرشی نو به دعای افتتاح؛ دعای مشارکت امّت در رفع موانع ظهور» 🎙حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ♦️ : الف) تحلیلی درباره «تزیین» (ساخت زیبایی مادّی) در دستگاه طغیان و سه دروغ بزرگ در آن ب) تحلیل «صلوات»: اعلام همراهی با «رحمت الهی بر پیامبر اکرم» به عنوان «غرض از خلقت عالَم» و اعلام وفاداری به سلسله مراتب الهی در مدیریت جهان eitaa.com/HossiniehAndisheh
حضرت آیت الله امام خامنه ای: 🇮🇷 رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد... و همه دنیا مات و مبهوت،منتظر اشاره‌ی از او ‎. تحقق سیلی اول در وعده صادق با رمز یا رسول‌الله(ص) نشانی از قدرت و اقتدار نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی مدافعان امنیت نظام ، شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل برای بار دیگر وخواب راحت زنان و کودکان غزه در شب گذشته مبارک باد این پیروزی🌺🌸🌺🌸🌺 🤲🏼الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّڪَ الْفَرَج 🤲🏼اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه‌ای حتی ظهور https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه سپاهی چه امیری چه فرمانده کلی...😍❤️ ـــــــــــــــــــــــ 🚨پایگاه خبری 💠 @passdar
🔹علامه سید منیرالدین حسینی‌الهاشمی(ره): اسرائیل یعنی بیشترین سهام خبری دنیا، بیشترین سهام پولی دنیا، بیشترین سهام تکنولوژی دنیا؛ یعنی بیشترین سهام سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا! اما با همه این‌ها امروز اسرائیل نمی‌تواند برای خودش تأمین امنیت کند. این را کم حساب نکنید! انقلابی در وجدان عمومی جهان پیدا شده است! این جسارت روحی که حزب الله می‌تواند بایستد تا اسرائیل را به زانو دربیاورد تا در وجدان عمومی جهان نباشد، نمی‌توانند؛ و این وجدان عمومی در جهان توسط انقلاب اسلامی بوجود آمده است. مبانی فکری غرب در برابر ارتقاء وجدان عمومی مردم دنیا در حال شکسته شدن است. تئورسین‌های غرب نمی‌توانند این شکست‌های مدیریت را حل کند. نه فقط علوم انسانی که تئوری‌های محاسباتی آن‌ها مانند ریاضیاتشان هم وابسته‌ و فروریختنی است! به نظر من انقلاب فرهنگی در عالم آغاز شده است، یعنی انگیزه مردم جهان دیگر در ساختار اندیشه‌ی قبل، جریان ندارد. این تغییر فرهنگی ضروری است و کار ما باید این باشد که حضور و نقش انقلاب اسلامی را در این دگرگونی بالا ببریم. ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🔰ابرقدرت در «سطح شجاعت» و «نحوه‌ی اقدام» و آینده‌ی پیش رو 🇮🇷دو هفته بود که پیام‌های تهدید و تطمیع امریکایی و اسرائیلی، به زبان انگلیسی و فرانسوی و آلمانی و چینی و ترکی و عربی، پشت در «بیت» صف کشیده بودند. مترجمان ایرانی زبردست البته پشت در نماندند و با تکرار عبارت «تله‌ی جنگ»، به همه جا سر زدند. اما سیل «وعده و وعید مادّی» که از طرف ابرقدرت‌ها و قدرتک‌ها سرازیر شده بود، به سدّ «یقین پولادین»ش خورد. قاعده‌ی «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ ...مَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا»، موج جدیدی از ایمان برایش به ارمغان آورد که «نظام تصمیم‌گیری» را به حرکت درآورد. بامداد بیست‌وشش فروردین «أ لیس الله بکافٍ عبده؟! و یخوّفونک بالذین من دونه» دوباره تفسیر شد. ذکاوت و شجاعت الهی، «مکر و جسارت در مقیاس جهانی» را زمین زد. 🇮🇷«ائتلاف پدافند هوایی» بین امریکا و فرانسه و اسرائیل با مزدوری اردن و سعودی، در مقابل‌مان قد علم کرده بود و به «لبه‌ی فنّاوری» تکیه داده بود. راه حل مقابله اما دویدن به دنبال «تکنولوژی برتر» نبود. ترکیب «مزیت‌های ایمانی و غیرت ایرانی» با «تکنولوژی متوسط و ارزان»، نقطه ضعف‌های دشمن را نمایان کرد و نوک «پیکان اسراییل» را به سمت خودش برگرداند و «گنبد آهنین» را زخم کرد. بامداد بیست‌وشش فروردین، «فئه کثیره» در جبهه کفر و نفاق، دوباره مغلوبِ «فئه قلیله» در جبهه ایمان شد. ابتکار ایمانی که «ساختار متداول فنّاوری» را تغییر داده بود، شانه های «های‌تِک» را در برابر چشم جهان به خاک مالید. 🇮🇷ابرقدرت حالا صادراتش به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت؛ صادراتِ «سطح شجاعت» و «نحوه‌ی اقدام». 🇮🇷 اما دشمن و «های‌تِک»ش هم از خاک بلند خواهد شد و دوباره به سمت‌مان خواهد آمد؛ مخصوصاً اگر موفقیت سیاسی و نظامی‌مان دنباله نداشته باشد و مهندسی معکوسِ این موفقیت، در «فرهنگ» و «اقتصاد» تکرار نشود. «توفیق‌های موردی و مصداقی» در جبهه فرهنگی و جنگ اقتصادی، باید به «فرمول‌های تکرارپذیر» تبدیل شوند و دستیابی به فرمول، کار «اهل علم» است. حوزه و دانشگاه کِی «ابتکارهای ایمانی» را به میدان می‌آورند و به توان ساخت «موشک فرهنگی» و «پهپاد اقتصادی» برای جمهوری اسلامی دست پیدا می‌کنند؟ این سوالِ «خون شهدا» از نخبگان حوزوی و دانشگاهی است. 🇮🇷 این پرسش اگر پاسخی نگیرد و به سوال اصلیِ «افکار عمومی» تبدیل نشود، بهمنی از جنس مردم را به راه خواهد انداخت که «مفاهیم تخصصی» اما «ناکارآمد» را زیر فشار خود دفن خواهد کرد. این خط؛ این نشان! 🌺 سپاسگزار و خاکسار حضرت ولی‌عصر(عج)؛ که در دوران غیبت هم یادگاری‌های از جنس «نیابت عامّه» برای‌مان باقی گذاشت تا با «امّا من کان من الفقهاء صائناً لنفسه...»، توضیحات تازه‌ای برای «بکم اخرجنا الله من الذُل و فرّج عنّا غمرات الکروب» بوجود بیاید. در برابر این نعمت، فقط با کلمات جدّ مطهرش در «مناجات الشاکرین» می‌توان شکرگزاری کرد: إِلَهِي أَذْهَلَنِي عَنْ إِقَامَةِ شُكْرِكَ تَتَابُعُ‏ طَوْلِكَ‏ وَ أَعْجَزَنِي عَنْ إِحْصَاءِ ثَنَائِكَ فَيْضُ فَضْلِكَ وَ شَغَلَنِي عَنْ ذِكْرِ مَحَامِدِكَ تَرَادُفُ عَوَائِدِكَ وَ أَعْيَانِي عَنْ نَشْرِ عَوَارِفِكَ تَوَالِي أَيَادِيكَ وَ هَذَا مَقَامُ مَنِ اعْتَرَفَ بِسُبُوغِ النَّعْمَاءِ وَ قَابَلَهَا بِالتَّقْصِيرِ وَ شَهِدَ عَلَى نَفْسِهِ بِالْإِهْمَالِ وَ التَّضْيِيع‏ ✍ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما به تنهایی در برابر ائتلاف هوایی بزرگی قرار داشتیم ــــــــــــــــــــــــ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری: عملیات وعده صادق مصداقی از آیه شریفه‌ی «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ» است، چون ما در برابر ائتلافی از پدافند هوایی قرار داشتیم و توانستیم ضربه بزنیم! ــــــــــــــــــــــــ تولید شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی eitaa.com/ShabakeTablighhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴به هوای حمزه یا «لا یخسر من یهواکم» ▪️شیر «ثُوَیبه» باعث شده بود که با هم برادر شیری شوند و حتی هنگام خواستگاری از خدیجه هم، برادرش را تنها نگذارد. به حبشه نرفت و حتی در شعب ابی‌طالب هم در کنار برادرزاده‌اش ایستاد. ▪️ده‌ها سال بعد، حضرت صادق شهادت داد که: «هیچ حمیت و تعصبی نیست که صاحبش را وارد بهشت کرده باشد مگر تعصّب به نبیّ‌اکرم.» در فضیلت «جعفر طیّار»، برادریِ «علی» کافی است اما پسر ابوطالب در هنگام نداریِ پدرش به حمزه سپرده شد تا لابدّ بال‌های بهشتی‌اش را مدیون حمزه هم باشد. ▪️در سریّه‌ی «سیف‌البحر»، وقتی برای اولین بار مسلمین عازم جنگ شدند، پیامبر پرچم را برای حمزه بست و عموی پیامبر، فرمانده‌ی سپاه خدا شد. طوری برای تشکیل حکومت نبوی شمشیر زد که ابوسفیان سال‌ها بعد و در دوران خلافت عثمان، نتوانست کینه‌اش را پنهان کند و به سراغ مزار سردار اسلام آمد و لگدی به آن زد که: «آنچه برای آن بر روی هم شمشیر کشیدیم، امروز در دستان کودکان ماست.» ▪️وقتی به قول حضرت باقر «بر ستون عرش نوشته شده: حمزه؛ شیرخدا و شیر رسول خدا و سرور شهداء»، معلوم می‌شود که چرا پیامبر می‌گفت: «حمزه را از همه‌ی عموهایم بیشتر دوست دارم و [یکی از] محبوب‌ترین اسم‌ها برای من حمزه است.» ▪️چه وقتی که علی می‌خواست بر ضدّ غاصبان خلافت احتجاج کند و چه هنگامی حسن و حسین و علی‌بن‌الحسین می‌خواستند مکر بنی‌امیه را باطل کنند، می‌گفتند: «حمزه‌ی سیدالشهداء از ما بود» و دشمن خفه‌خون می‌گرفت. چون ردپای عموی پیامبر در آیات قرآن هم باقی مانده بود و از «هذان خصمان اختصموا فی ربهم» و «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» تا «ام نجعل المتّقین کالفجار» و «فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء»، شجاعت‌های حمزه بود که به شأن‌نزول‌‌ها رنگ بنی‌هاشمی می‌زد. ▪️فرقی نمی‌کند که بعضی گفته باشند پانزده شوال و عدّه‌ی دیگری بگویند هفده شوال. به هر حال همین روزها بود که وعده‌ی پیامبر محقق شد. یکسال از جنگ قبلی گذشته بود؛ همان جنگی که کفار با شمشیر علی در بدر دربه‌در شده بودند و پسر ابوطالب راضی نشده بود که کسی را به اسارت بگیرد و همه را از دم تیغ گذرانده بود یعنی علی از هفتاد اسیرِ کفار حتی یک سهم هم نداشت اما از هفتاد کشته‌ی مشرکین، بیست‌هفت تا را شکار شمشیرش کرده بود. همان‌جا بود که بعضی‌ها به فکر برگرداندن پول‌های‌شان افتادند و‌ به پیامبر گفتند: «این اسراء از قوم تو هستند آنها را آزاد کن و در مقابل، فدیه بگیر.» نبیّ‌خدا هم با این که می‌دانست بشر به عقلانیت خودش بیشتر از خبرهای خدایی ایمان دارد و باور نمی‌کند که کفر ذرّه‌ای از دشنه و دشنامش نمی‌گذرد و در برابر فروختن اسیر، شهید می‌خرد؛ اجازه داد اما وعده کرد: «ولی هر تعداد اسیر دشمن را که در قبال فدیه آزاد کنید، به همان تعداد در جنگ سال بعد، از شما کشته خواهد شد.» ▪️همین شد که سال بعد و در شبی که فردایش جنگ احد آغاز می‌شد، پیامبر با عمویش خلوت کرد و از او خواست حالا که قرار است غیبت طولانی مدّتی داشته باشد، به توحید و نبوّت و امامت شهادت دهد و سپس گواهی کند که حمزه سیدالشهداست! آنجا بود که حمزه چشمان برادرزاده‌اش را بوسید و به گریه افتاد و با صورت به زمین خورد و با رضایت به تقدیر از خاک برخاست. صبح، وقتی اشعه‌ی خورشید روی قلب سپاه ـ جای همیشگی حمزه ـ افتاد، سایه‌ی دو شمشیر روی زمین نقش بست؛ اسدالله و اسدالرسول با دو شمشیر می‌جنگید و در نزدیک‌ترین نقطه به سپاه کفر ایستاده بود تا تنها کسی باشد که به جای پنج تکبیر، مهمانِ هفتاد تکبیر نبیّ‌اکرم بر بالای پیکر پاره پاره‌اش شود. ▪️فاطمه هم این پیکر پاره پاره را رها نمی‌کرد. از پدر شنیده بود که حمزه فقط سید شهدای احد نیست که سرور همه‌ی شهیدان به جز انبیاء و اوصیاست. این شد که بعد از پیامبر، فاطمه مزار حمزه را ترک نکرد و طوری روی خاک عمویش اشک می‌ریخت که محمود بن لبید گفت: «به خدا که رگ‌های قلبم را با گریه‌ات قطع کردی!» البته ابن لبید نگفته که فاطمه در کنار قبر شیر خدا چه روضه‌هایی می‌خوانده ولی کسی چه می‌داند؟ شاید فاطمه روضه‌ی بی‌کسیِ علی را برای حمزه خوانده و به عمو گفته که در روزهای بعد از پیامبر چقدر جایش خالی است. شاید همان عباراتی را برای اسدالرسول نقل کرده باشد که اسدالله وقتی برای بیعت به سمت مسجد کشیده می‌شد، به زبان آورد‌: وا حمزتاه ... و لا حمزه لی الیوم ... 🏴 پی‌نوشت: امیدوارم که این نوشته را به حساب این بگذارید که هوای شما را کرده‌ام و بخاطر همین، نگذارید که ورشکسته شوم؛ یا اسدالله و اسد رسوله! اصلا از زیارت خودتان یاد گرفته‌ام که: «انتم اهل بیت لایشقی من تولّاکم و لایخیب من أتاکم و *لا یخسر من یهواکم*... هر کس هوای شما را کند، دچار خسران نمی‌شود... ✍حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
18.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | «پیشنهادی برای حادثه‌سازی جدید در موضوع غزه» 🎙 🔻مردم چطور می‌توانند محاصره را بشکنند؟ داوطلبان مردمی از کشورهای مختلف جهان اسلام می‌توانند از راه دریا و با حمایت امنیتی و نظامی ایران، کمک‌های بشردوستانه خود را به مردم مظلوم غزه برسانند... 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی(ره): اين جریانی است كه شروع شده و به جلو می‌رود! با پتانسيل بسيار سنگينی مديران مستكبر جهانی را مرتباً خرد می‌كند! امروز بزرگ‌ترين مسئله‌ای كه برای آمريكا و انگلستان و فرانسه و ساير مستكبرين است، مسئله مذهب و گرايش تمايلات عمومي به نفع مذهب است. آن كار و حركتي كه در تاريخ آغاز شده و ارتقايی كه براي وجدان بشريت حاصل شده است، بازگشتنی نيست و نظام مديريت و موازنه جهانی موجود را در هم می‌شكند. فقط بلاد شرق نيست كه خرد شده‌اند و تكه‌تكه‌شدنشان را مشاهده می‌كنيد. بلکه تكنولوژی و بلاد غرب هم در آينده شديداً دچار ورشكست‌های مهيب شده و پاره پاره می‌شوند. چون موازنه روانی با نظام تكنولوژی موجود همخوانی ندارد. يعنی در حقيقت، تغييراتی كه در «نرم‌افزار و ابزار اداره و روابط انساني» ايجاد می‌شود با تغييراتی كه در «سخت‌افزار و تكنولوژی و ابزار توليد» جهان وجود دارد، بر يك پايه نيست؛ یکی بر اساس منطق حس و مطلق‌انگاری حسی است و دیگری بر پايه مطلق نشناختن وجود و موجودات در محسوسات و پذيرش اين مطلب است كه وجود ديگری نیز هست؛ يعني هستی در محسوسات منحصر نيست. اين دو مطلب، جمع ندارد و در حال حاضر منطق جامع‌شان در جهان حاكم نيست. بله، در آينده، منطقی كه قدرت جمع بين اين دو را داشته باشد و هر دوی اينها را در خودش تغيير می‌دهد، بوجود خواهد آمد. سلسله جلسات ارزيابی وضعيت زنان در جامعه ـ ۱۳۷۰/۷/۲۲ https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🔅مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: ما چه چيزی را به ملت فلسطين در برابر اسرائيل ياد داديم؟ هزاران بار هم كه بگويند به آن‌ها پول داديم؛ ما یک هزارم پولی را كه آن‌ها لازم دارند نداديم. هزاران بار هم كه بگوئيد كه تكنيك مديريت و غيره داديم؛ هرچه داديم یک هزارم نياز آن‌ها نبوده است. ولی به آن‌ها يک چيز داديم كه اسرائيل را درمانده كرده است و دشمن در برابر آن هيچ كاری نمی‌تواند بكند و آن «فرهنگ مقاومت برای خداست». ۱۳۷۶/۱۰/۲۱ ☑️ @AndisheMonir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله سید ابراهیم رئیسی 🔹️من با یتیمی بزرگ شدم. درد فقر را نشنیدم، لمس کردم. بدانید دولت ما دولت انقلابی خواهد بود. تاکید می‌کنم به نگاه کردن به مردم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ افتخارمون این بود که رئیس‌جمهورمون روضه‌خوان امام حسین علیه‌السلام هست و حالا افتخارمون این شده که مهمان اباعبدالله هست🖤 ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اشک‌های شهید رئیسی به یاد شهدا در راه سفر به نیویورک ☑️ شهید آیت‌الله‌ رییسی: 🔹 باید صدای ملت ایران باشم، صدای قدرتی که متعلق به ملت، شهدا و شهید سلیمانی است. 🔹 من یک طلبه‌ام ... کسی نیستم؛ در سازمان ملل فقط نماینده این قدرت مردم خواهم بود. ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
تحلیلی نوین از علل تورم مدام در ایران ـ حسینیه اندیشه.pdf
774.6K
📣 اطلاعیه 📈 انتشار جزوه نگاهی نو به عوامل تورم و گرانی مزمن در اقتصاد ایران در دومین اجلاسیه جریان‌های تمدنی 🔰عنوان اصلی: فقدان تحلیل و توان کنترلِ «اثر انقلاب اسلامی بر رفتار اقتصادی مردم ایران» از سوی علم اقتصاد متداول؛ عامل اصلی در ناهنجاری‌های اقتصادی 📂پیوست: فایل PDF 🎙صوت توضیحات شفاهی این جزوه در دومین اجلاسیه جریان‌های تمدنی http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی.pdf
1.03M
‌ 🖤 همه باید وصیت‌ نامۀ حضرت امام را مطالعه کنند... 🔳 رهبر معظّم انقلاب فرمودند: وصیت‌نامۀ امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم. 🔳 کسانی که دم از امام میزنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه می‌کنند. ۱۳۷۷/۳/۱۴ ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کلیپ |مکتب امام 🔻سه بُعد اصلی مکتب امام از نگاه رهبر انقلاب به‌ بهانه‌ی سالروز رحلت امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🔹بخش‌هایی از وصیت‌نامه حضرت امام خمینی: 🏴باید بدانند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، به‏‎‏جای آن یک رژیم اسلامی دلخواهِ بقیه الله روحی فداه یا‏‎ ‎‏مطیع امر شما آقایان تحقق نخواهد پیدا کرد، بلکه یک‏‎ ‎‏رژیم دلخواه یکی از دو قطب قدرت به حکومت میرسد و‏‎ ‎‏محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی رو[ی]‏‎ ‎‏آورده و دل باخته‌اند، مأیوس میشوند و اسلام برای همیشه‏‎ ‎‏منزوی خواهد شد؛ و شماها روزی از کردار خود پشیمان‏‎ ‎‏می‌شوید که کار گذشته و دیگر پشیمانی سودی ندارد. 🏴و ‎‏شما آقایان اگر توقع دارید که در یک شب همه امور بر طبق‏‎ ‎‏اسلام و احکام خداوند تعالی متحول شود یک اشتباه‏‎ ‎‏است و در تمام طول تاریخ بشر چنین معجزه‌ای روی‏‎ ‎‏نداده است و نخواهد داد و آن روزی که ان شاءالله تعالی‏‎ ‎‏مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و‏‎ ‎‏یک‌روزه عالم اصلاح شود؛ بلکه با کوششها و فداکاریها‏‎ ‎‏ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند.. 🏴یک مرتبه دیگر در خاتمه این وصیتنامه، به ملت‏‎ ‎‏شریف ایران وصیت می‌کنم که در جهان حجم تحمل‏‎ ‎‏زحمتها و رنجها و فداکاریها و جان نثاریها و محرومیتها‏‎ ‎‏مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علوّ رتبه آن‏‎ ‎‏است، آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن‏‎ ‎‏بپاخاستید و دنبال می‌کنید و برای آن جان و مال نثار کرده‏‎ ‎‏و می‌کنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی‏‎ ‎‏است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس‏‎ ‎‏این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد و آن‏‎ ‎‏مکتب الوهیت به معنی وسیع آن و ایده توحید با ابعاد رفیع آن است. ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت امام با تأکید بر مدیریت الهی، رفتار دستگاه‌های سیاسی، امنیتی، نظامی در ایران را به اسلام و منافع مردم برای یک زندگی تحت لوای دین مشروط ‌کردند. اساساً نظام‌های مردمی و تأمین آزادی برای عموم فقط و فقط به نهضت‌های انبیاء و اولیای الهی اختصاص دارد زیرا انسان به مثابه‌ی یک مخلوق محدود، تنها زمانی به آزادی می‌رسد که به قدرت نامحدود یعنی خدای متعال متصل شود و الا در صورت ارتباط صرف با محدودیت‌ها دچار اسارت خواهد شد. در واقع امام خمینی قدس سره بر این مبنای توحیدی با مؤمنین (مردم ایران)، امت اسلامی و کفار صحبت کرد و عملاً قرآن را وارد عرصه علوم سیاسی کرد و بالتبع آن را به متن زندگی مردم آورد؛ بدون آن که به مباحث تئوریک دانشگاهی و حوزوی بپردازد. در نتیجه و از آنجا که حضرت امام به قدرت نامحدود خدای متعال تکیه کرده بود، از مخالفان خود واهمه نداشت و به همه‌ی نحله‌های سیاسی_فرهنگی که در دوران مبارزه، با مشی ایشان مخالف بودند، اجازه‌ی تحرک داد و از تمامی اقشار و اقوام و جریان‌ها برای حفظ انقلاب و حاکمیت اسلام به‌جای تکیه به شرق و غرب دعوت کرد و به جای آنکه همانند سایر انقلاب‌ها به حذف دیگران مبادرت کند، همگان را برای شرکت در رفراندوم و تعیین نظام حاکم تشویق نمود و براساس منطق برتر خود با آنان گفتگو نمود. برشی از کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh