eitaa logo
واحد خواهران حسینیه اندیشه (کریمه ولایت)
118 دنبال‌کننده
362 عکس
125 ویدیو
128 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹علامه سید منیرالدین حسینی‌الهاشمی(ره): اسرائیل یعنی بیشترین سهام خبری دنیا، بیشترین سهام پولی دنیا، بیشترین سهام تکنولوژی دنیا؛ یعنی بیشترین سهام سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا! اما با همه این‌ها امروز اسرائیل نمی‌تواند برای خودش تأمین امنیت کند. این را کم حساب نکنید! انقلابی در وجدان عمومی جهان پیدا شده است! این جسارت روحی که حزب الله می‌تواند بایستد تا اسرائیل را به زانو دربیاورد تا در وجدان عمومی جهان نباشد، نمی‌توانند؛ و این وجدان عمومی در جهان توسط انقلاب اسلامی بوجود آمده است. مبانی فکری غرب در برابر ارتقاء وجدان عمومی مردم دنیا در حال شکسته شدن است. تئورسین‌های غرب نمی‌توانند این شکست‌های مدیریت را حل کند. نه فقط علوم انسانی که تئوری‌های محاسباتی آن‌ها مانند ریاضیاتشان هم وابسته‌ و فروریختنی است! به نظر من انقلاب فرهنگی در عالم آغاز شده است، یعنی انگیزه مردم جهان دیگر در ساختار اندیشه‌ی قبل، جریان ندارد. این تغییر فرهنگی ضروری است و کار ما باید این باشد که حضور و نقش انقلاب اسلامی را در این دگرگونی بالا ببریم. ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🔰ابرقدرت در «سطح شجاعت» و «نحوه‌ی اقدام» و آینده‌ی پیش رو 🇮🇷دو هفته بود که پیام‌های تهدید و تطمیع امریکایی و اسرائیلی، به زبان انگلیسی و فرانسوی و آلمانی و چینی و ترکی و عربی، پشت در «بیت» صف کشیده بودند. مترجمان ایرانی زبردست البته پشت در نماندند و با تکرار عبارت «تله‌ی جنگ»، به همه جا سر زدند. اما سیل «وعده و وعید مادّی» که از طرف ابرقدرت‌ها و قدرتک‌ها سرازیر شده بود، به سدّ «یقین پولادین»ش خورد. قاعده‌ی «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ ...مَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا»، موج جدیدی از ایمان برایش به ارمغان آورد که «نظام تصمیم‌گیری» را به حرکت درآورد. بامداد بیست‌وشش فروردین «أ لیس الله بکافٍ عبده؟! و یخوّفونک بالذین من دونه» دوباره تفسیر شد. ذکاوت و شجاعت الهی، «مکر و جسارت در مقیاس جهانی» را زمین زد. 🇮🇷«ائتلاف پدافند هوایی» بین امریکا و فرانسه و اسرائیل با مزدوری اردن و سعودی، در مقابل‌مان قد علم کرده بود و به «لبه‌ی فنّاوری» تکیه داده بود. راه حل مقابله اما دویدن به دنبال «تکنولوژی برتر» نبود. ترکیب «مزیت‌های ایمانی و غیرت ایرانی» با «تکنولوژی متوسط و ارزان»، نقطه ضعف‌های دشمن را نمایان کرد و نوک «پیکان اسراییل» را به سمت خودش برگرداند و «گنبد آهنین» را زخم کرد. بامداد بیست‌وشش فروردین، «فئه کثیره» در جبهه کفر و نفاق، دوباره مغلوبِ «فئه قلیله» در جبهه ایمان شد. ابتکار ایمانی که «ساختار متداول فنّاوری» را تغییر داده بود، شانه های «های‌تِک» را در برابر چشم جهان به خاک مالید. 🇮🇷ابرقدرت حالا صادراتش به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت؛ صادراتِ «سطح شجاعت» و «نحوه‌ی اقدام». 🇮🇷 اما دشمن و «های‌تِک»ش هم از خاک بلند خواهد شد و دوباره به سمت‌مان خواهد آمد؛ مخصوصاً اگر موفقیت سیاسی و نظامی‌مان دنباله نداشته باشد و مهندسی معکوسِ این موفقیت، در «فرهنگ» و «اقتصاد» تکرار نشود. «توفیق‌های موردی و مصداقی» در جبهه فرهنگی و جنگ اقتصادی، باید به «فرمول‌های تکرارپذیر» تبدیل شوند و دستیابی به فرمول، کار «اهل علم» است. حوزه و دانشگاه کِی «ابتکارهای ایمانی» را به میدان می‌آورند و به توان ساخت «موشک فرهنگی» و «پهپاد اقتصادی» برای جمهوری اسلامی دست پیدا می‌کنند؟ این سوالِ «خون شهدا» از نخبگان حوزوی و دانشگاهی است. 🇮🇷 این پرسش اگر پاسخی نگیرد و به سوال اصلیِ «افکار عمومی» تبدیل نشود، بهمنی از جنس مردم را به راه خواهد انداخت که «مفاهیم تخصصی» اما «ناکارآمد» را زیر فشار خود دفن خواهد کرد. این خط؛ این نشان! 🌺 سپاسگزار و خاکسار حضرت ولی‌عصر(عج)؛ که در دوران غیبت هم یادگاری‌های از جنس «نیابت عامّه» برای‌مان باقی گذاشت تا با «امّا من کان من الفقهاء صائناً لنفسه...»، توضیحات تازه‌ای برای «بکم اخرجنا الله من الذُل و فرّج عنّا غمرات الکروب» بوجود بیاید. در برابر این نعمت، فقط با کلمات جدّ مطهرش در «مناجات الشاکرین» می‌توان شکرگزاری کرد: إِلَهِي أَذْهَلَنِي عَنْ إِقَامَةِ شُكْرِكَ تَتَابُعُ‏ طَوْلِكَ‏ وَ أَعْجَزَنِي عَنْ إِحْصَاءِ ثَنَائِكَ فَيْضُ فَضْلِكَ وَ شَغَلَنِي عَنْ ذِكْرِ مَحَامِدِكَ تَرَادُفُ عَوَائِدِكَ وَ أَعْيَانِي عَنْ نَشْرِ عَوَارِفِكَ تَوَالِي أَيَادِيكَ وَ هَذَا مَقَامُ مَنِ اعْتَرَفَ بِسُبُوغِ النَّعْمَاءِ وَ قَابَلَهَا بِالتَّقْصِيرِ وَ شَهِدَ عَلَى نَفْسِهِ بِالْإِهْمَالِ وَ التَّضْيِيع‏ ✍ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما به تنهایی در برابر ائتلاف هوایی بزرگی قرار داشتیم ــــــــــــــــــــــــ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری: عملیات وعده صادق مصداقی از آیه شریفه‌ی «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ» است، چون ما در برابر ائتلافی از پدافند هوایی قرار داشتیم و توانستیم ضربه بزنیم! ــــــــــــــــــــــــ تولید شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی eitaa.com/ShabakeTablighhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴به هوای حمزه یا «لا یخسر من یهواکم» ▪️شیر «ثُوَیبه» باعث شده بود که با هم برادر شیری شوند و حتی هنگام خواستگاری از خدیجه هم، برادرش را تنها نگذارد. به حبشه نرفت و حتی در شعب ابی‌طالب هم در کنار برادرزاده‌اش ایستاد. ▪️ده‌ها سال بعد، حضرت صادق شهادت داد که: «هیچ حمیت و تعصبی نیست که صاحبش را وارد بهشت کرده باشد مگر تعصّب به نبیّ‌اکرم.» در فضیلت «جعفر طیّار»، برادریِ «علی» کافی است اما پسر ابوطالب در هنگام نداریِ پدرش به حمزه سپرده شد تا لابدّ بال‌های بهشتی‌اش را مدیون حمزه هم باشد. ▪️در سریّه‌ی «سیف‌البحر»، وقتی برای اولین بار مسلمین عازم جنگ شدند، پیامبر پرچم را برای حمزه بست و عموی پیامبر، فرمانده‌ی سپاه خدا شد. طوری برای تشکیل حکومت نبوی شمشیر زد که ابوسفیان سال‌ها بعد و در دوران خلافت عثمان، نتوانست کینه‌اش را پنهان کند و به سراغ مزار سردار اسلام آمد و لگدی به آن زد که: «آنچه برای آن بر روی هم شمشیر کشیدیم، امروز در دستان کودکان ماست.» ▪️وقتی به قول حضرت باقر «بر ستون عرش نوشته شده: حمزه؛ شیرخدا و شیر رسول خدا و سرور شهداء»، معلوم می‌شود که چرا پیامبر می‌گفت: «حمزه را از همه‌ی عموهایم بیشتر دوست دارم و [یکی از] محبوب‌ترین اسم‌ها برای من حمزه است.» ▪️چه وقتی که علی می‌خواست بر ضدّ غاصبان خلافت احتجاج کند و چه هنگامی حسن و حسین و علی‌بن‌الحسین می‌خواستند مکر بنی‌امیه را باطل کنند، می‌گفتند: «حمزه‌ی سیدالشهداء از ما بود» و دشمن خفه‌خون می‌گرفت. چون ردپای عموی پیامبر در آیات قرآن هم باقی مانده بود و از «هذان خصمان اختصموا فی ربهم» و «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» تا «ام نجعل المتّقین کالفجار» و «فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء»، شجاعت‌های حمزه بود که به شأن‌نزول‌‌ها رنگ بنی‌هاشمی می‌زد. ▪️فرقی نمی‌کند که بعضی گفته باشند پانزده شوال و عدّه‌ی دیگری بگویند هفده شوال. به هر حال همین روزها بود که وعده‌ی پیامبر محقق شد. یکسال از جنگ قبلی گذشته بود؛ همان جنگی که کفار با شمشیر علی در بدر دربه‌در شده بودند و پسر ابوطالب راضی نشده بود که کسی را به اسارت بگیرد و همه را از دم تیغ گذرانده بود یعنی علی از هفتاد اسیرِ کفار حتی یک سهم هم نداشت اما از هفتاد کشته‌ی مشرکین، بیست‌هفت تا را شکار شمشیرش کرده بود. همان‌جا بود که بعضی‌ها به فکر برگرداندن پول‌های‌شان افتادند و‌ به پیامبر گفتند: «این اسراء از قوم تو هستند آنها را آزاد کن و در مقابل، فدیه بگیر.» نبیّ‌خدا هم با این که می‌دانست بشر به عقلانیت خودش بیشتر از خبرهای خدایی ایمان دارد و باور نمی‌کند که کفر ذرّه‌ای از دشنه و دشنامش نمی‌گذرد و در برابر فروختن اسیر، شهید می‌خرد؛ اجازه داد اما وعده کرد: «ولی هر تعداد اسیر دشمن را که در قبال فدیه آزاد کنید، به همان تعداد در جنگ سال بعد، از شما کشته خواهد شد.» ▪️همین شد که سال بعد و در شبی که فردایش جنگ احد آغاز می‌شد، پیامبر با عمویش خلوت کرد و از او خواست حالا که قرار است غیبت طولانی مدّتی داشته باشد، به توحید و نبوّت و امامت شهادت دهد و سپس گواهی کند که حمزه سیدالشهداست! آنجا بود که حمزه چشمان برادرزاده‌اش را بوسید و به گریه افتاد و با صورت به زمین خورد و با رضایت به تقدیر از خاک برخاست. صبح، وقتی اشعه‌ی خورشید روی قلب سپاه ـ جای همیشگی حمزه ـ افتاد، سایه‌ی دو شمشیر روی زمین نقش بست؛ اسدالله و اسدالرسول با دو شمشیر می‌جنگید و در نزدیک‌ترین نقطه به سپاه کفر ایستاده بود تا تنها کسی باشد که به جای پنج تکبیر، مهمانِ هفتاد تکبیر نبیّ‌اکرم بر بالای پیکر پاره پاره‌اش شود. ▪️فاطمه هم این پیکر پاره پاره را رها نمی‌کرد. از پدر شنیده بود که حمزه فقط سید شهدای احد نیست که سرور همه‌ی شهیدان به جز انبیاء و اوصیاست. این شد که بعد از پیامبر، فاطمه مزار حمزه را ترک نکرد و طوری روی خاک عمویش اشک می‌ریخت که محمود بن لبید گفت: «به خدا که رگ‌های قلبم را با گریه‌ات قطع کردی!» البته ابن لبید نگفته که فاطمه در کنار قبر شیر خدا چه روضه‌هایی می‌خوانده ولی کسی چه می‌داند؟ شاید فاطمه روضه‌ی بی‌کسیِ علی را برای حمزه خوانده و به عمو گفته که در روزهای بعد از پیامبر چقدر جایش خالی است. شاید همان عباراتی را برای اسدالرسول نقل کرده باشد که اسدالله وقتی برای بیعت به سمت مسجد کشیده می‌شد، به زبان آورد‌: وا حمزتاه ... و لا حمزه لی الیوم ... 🏴 پی‌نوشت: امیدوارم که این نوشته را به حساب این بگذارید که هوای شما را کرده‌ام و بخاطر همین، نگذارید که ورشکسته شوم؛ یا اسدالله و اسد رسوله! اصلا از زیارت خودتان یاد گرفته‌ام که: «انتم اهل بیت لایشقی من تولّاکم و لایخیب من أتاکم و *لا یخسر من یهواکم*... هر کس هوای شما را کند، دچار خسران نمی‌شود... ✍حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
18.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | «پیشنهادی برای حادثه‌سازی جدید در موضوع غزه» 🎙 🔻مردم چطور می‌توانند محاصره را بشکنند؟ داوطلبان مردمی از کشورهای مختلف جهان اسلام می‌توانند از راه دریا و با حمایت امنیتی و نظامی ایران، کمک‌های بشردوستانه خود را به مردم مظلوم غزه برسانند... 🏷 | دنبال کنید👇🏻 ✅ eitaa.com/HossiniehAndisheh
علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی(ره): اين جریانی است كه شروع شده و به جلو می‌رود! با پتانسيل بسيار سنگينی مديران مستكبر جهانی را مرتباً خرد می‌كند! امروز بزرگ‌ترين مسئله‌ای كه برای آمريكا و انگلستان و فرانسه و ساير مستكبرين است، مسئله مذهب و گرايش تمايلات عمومي به نفع مذهب است. آن كار و حركتي كه در تاريخ آغاز شده و ارتقايی كه براي وجدان بشريت حاصل شده است، بازگشتنی نيست و نظام مديريت و موازنه جهانی موجود را در هم می‌شكند. فقط بلاد شرق نيست كه خرد شده‌اند و تكه‌تكه‌شدنشان را مشاهده می‌كنيد. بلکه تكنولوژی و بلاد غرب هم در آينده شديداً دچار ورشكست‌های مهيب شده و پاره پاره می‌شوند. چون موازنه روانی با نظام تكنولوژی موجود همخوانی ندارد. يعنی در حقيقت، تغييراتی كه در «نرم‌افزار و ابزار اداره و روابط انساني» ايجاد می‌شود با تغييراتی كه در «سخت‌افزار و تكنولوژی و ابزار توليد» جهان وجود دارد، بر يك پايه نيست؛ یکی بر اساس منطق حس و مطلق‌انگاری حسی است و دیگری بر پايه مطلق نشناختن وجود و موجودات در محسوسات و پذيرش اين مطلب است كه وجود ديگری نیز هست؛ يعني هستی در محسوسات منحصر نيست. اين دو مطلب، جمع ندارد و در حال حاضر منطق جامع‌شان در جهان حاكم نيست. بله، در آينده، منطقی كه قدرت جمع بين اين دو را داشته باشد و هر دوی اينها را در خودش تغيير می‌دهد، بوجود خواهد آمد. سلسله جلسات ارزيابی وضعيت زنان در جامعه ـ ۱۳۷۰/۷/۲۲ https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🔅مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: ما چه چيزی را به ملت فلسطين در برابر اسرائيل ياد داديم؟ هزاران بار هم كه بگويند به آن‌ها پول داديم؛ ما یک هزارم پولی را كه آن‌ها لازم دارند نداديم. هزاران بار هم كه بگوئيد كه تكنيك مديريت و غيره داديم؛ هرچه داديم یک هزارم نياز آن‌ها نبوده است. ولی به آن‌ها يک چيز داديم كه اسرائيل را درمانده كرده است و دشمن در برابر آن هيچ كاری نمی‌تواند بكند و آن «فرهنگ مقاومت برای خداست». ۱۳۷۶/۱۰/۲۱ ☑️ @AndisheMonir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله سید ابراهیم رئیسی 🔹️من با یتیمی بزرگ شدم. درد فقر را نشنیدم، لمس کردم. بدانید دولت ما دولت انقلابی خواهد بود. تاکید می‌کنم به نگاه کردن به مردم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ افتخارمون این بود که رئیس‌جمهورمون روضه‌خوان امام حسین علیه‌السلام هست و حالا افتخارمون این شده که مهمان اباعبدالله هست🖤 ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اشک‌های شهید رئیسی به یاد شهدا در راه سفر به نیویورک ☑️ شهید آیت‌الله‌ رییسی: 🔹 باید صدای ملت ایران باشم، صدای قدرتی که متعلق به ملت، شهدا و شهید سلیمانی است. 🔹 من یک طلبه‌ام ... کسی نیستم؛ در سازمان ملل فقط نماینده این قدرت مردم خواهم بود. ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
تحلیلی نوین از علل تورم مدام در ایران ـ حسینیه اندیشه.pdf
774.6K
📣 اطلاعیه 📈 انتشار جزوه نگاهی نو به عوامل تورم و گرانی مزمن در اقتصاد ایران در دومین اجلاسیه جریان‌های تمدنی 🔰عنوان اصلی: فقدان تحلیل و توان کنترلِ «اثر انقلاب اسلامی بر رفتار اقتصادی مردم ایران» از سوی علم اقتصاد متداول؛ عامل اصلی در ناهنجاری‌های اقتصادی 📂پیوست: فایل PDF 🎙صوت توضیحات شفاهی این جزوه در دومین اجلاسیه جریان‌های تمدنی http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی.pdf
1.03M
‌ 🖤 همه باید وصیت‌ نامۀ حضرت امام را مطالعه کنند... 🔳 رهبر معظّم انقلاب فرمودند: وصیت‌نامۀ امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم. 🔳 کسانی که دم از امام میزنند، اما حاضر نیستند فکر امام و راه امام را بپذیرند و به آن تن بدهند، اشتباه می‌کنند. ۱۳۷۷/۳/۱۴ ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کلیپ |مکتب امام 🔻سه بُعد اصلی مکتب امام از نگاه رهبر انقلاب به‌ بهانه‌ی سالروز رحلت امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه) ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🔹بخش‌هایی از وصیت‌نامه حضرت امام خمینی: 🏴باید بدانند که اگر این جمهوری اسلامی شکست بخورد، به‏‎‏جای آن یک رژیم اسلامی دلخواهِ بقیه الله روحی فداه یا‏‎ ‎‏مطیع امر شما آقایان تحقق نخواهد پیدا کرد، بلکه یک‏‎ ‎‏رژیم دلخواه یکی از دو قطب قدرت به حکومت میرسد و‏‎ ‎‏محرومان جهان، که به اسلام و حکومت اسلامی رو[ی]‏‎ ‎‏آورده و دل باخته‌اند، مأیوس میشوند و اسلام برای همیشه‏‎ ‎‏منزوی خواهد شد؛ و شماها روزی از کردار خود پشیمان‏‎ ‎‏می‌شوید که کار گذشته و دیگر پشیمانی سودی ندارد. 🏴و ‎‏شما آقایان اگر توقع دارید که در یک شب همه امور بر طبق‏‎ ‎‏اسلام و احکام خداوند تعالی متحول شود یک اشتباه‏‎ ‎‏است و در تمام طول تاریخ بشر چنین معجزه‌ای روی‏‎ ‎‏نداده است و نخواهد داد و آن روزی که ان شاءالله تعالی‏‎ ‎‏مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و‏‎ ‎‏یک‌روزه عالم اصلاح شود؛ بلکه با کوششها و فداکاریها‏‎ ‎‏ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند.. 🏴یک مرتبه دیگر در خاتمه این وصیتنامه، به ملت‏‎ ‎‏شریف ایران وصیت می‌کنم که در جهان حجم تحمل‏‎ ‎‏زحمتها و رنجها و فداکاریها و جان نثاریها و محرومیتها‏‎ ‎‏مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علوّ رتبه آن‏‎ ‎‏است، آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن‏‎ ‎‏بپاخاستید و دنبال می‌کنید و برای آن جان و مال نثار کرده‏‎ ‎‏و می‌کنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی‏‎ ‎‏است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس‏‎ ‎‏این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد و آن‏‎ ‎‏مکتب الوهیت به معنی وسیع آن و ایده توحید با ابعاد رفیع آن است. ☑️https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت امام با تأکید بر مدیریت الهی، رفتار دستگاه‌های سیاسی، امنیتی، نظامی در ایران را به اسلام و منافع مردم برای یک زندگی تحت لوای دین مشروط ‌کردند. اساساً نظام‌های مردمی و تأمین آزادی برای عموم فقط و فقط به نهضت‌های انبیاء و اولیای الهی اختصاص دارد زیرا انسان به مثابه‌ی یک مخلوق محدود، تنها زمانی به آزادی می‌رسد که به قدرت نامحدود یعنی خدای متعال متصل شود و الا در صورت ارتباط صرف با محدودیت‌ها دچار اسارت خواهد شد. در واقع امام خمینی قدس سره بر این مبنای توحیدی با مؤمنین (مردم ایران)، امت اسلامی و کفار صحبت کرد و عملاً قرآن را وارد عرصه علوم سیاسی کرد و بالتبع آن را به متن زندگی مردم آورد؛ بدون آن که به مباحث تئوریک دانشگاهی و حوزوی بپردازد. در نتیجه و از آنجا که حضرت امام به قدرت نامحدود خدای متعال تکیه کرده بود، از مخالفان خود واهمه نداشت و به همه‌ی نحله‌های سیاسی_فرهنگی که در دوران مبارزه، با مشی ایشان مخالف بودند، اجازه‌ی تحرک داد و از تمامی اقشار و اقوام و جریان‌ها برای حفظ انقلاب و حاکمیت اسلام به‌جای تکیه به شرق و غرب دعوت کرد و به جای آنکه همانند سایر انقلاب‌ها به حذف دیگران مبادرت کند، همگان را برای شرکت در رفراندوم و تعیین نظام حاکم تشویق نمود و براساس منطق برتر خود با آنان گفتگو نمود. برشی از کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» ✅https://eitaa.com/Khaharanhosseiniehandisheh
🔰«اصحاب‌الفیلِ» مدرن و «عبدالمطلب‌»های دوران 《صفحه اول》 🔹خدا در سوره «صد و پنجم» وقتی می‌خواهد سپاه ابرهه را معرفی کند، از آنها به «اصحاب‌الفیل» تعبیر می‌کند. انگار فیل، محور بوده و لشگر به تبع او شکل گرفته و انسانها را صحابی خودش کرده. گویا همگی به امید آن فیل بودند که دور هم جمع شدند و به خودشان جرأت نابودی کعبه دادند. تاریخ ـ وقتی در بیان مشکل‌گشای جعفربن‌محمد (ع) آمده ـ هم همین را تایید می‌کند: «آن فیل را به همه‌ی زینت‌های زیبا آراسته بودند و خرطوم‌هایش با انواع درّ و گوهر، جواهرنشان و مرصّع شده بود و ابرهه با آن فیل، به پادشاهان زمین مباهات می‌کرد.» ابرهه بیشترین قدرت و بهترین ابزار را بدست آورده بود و باید آن را بکار می‌گرفت تا توازن قدرت بین «حبشه و یمن و روم مسیحی» با «حجاز و مکّه‌ی ابراهیمی» را تغییر دهد و محوریّت «خانه‌ی خدا» در بین اعراب را از بین ببرد. 🔸حتی وقتی خدا صحنه را مدیریت کرد تا با مصادره‌ی آن گلّه‌ی شتر، ابرهه در برابر عبدالمطلب ـ «آیه‌ی انسانی خدا» در برابر «قدرت مادّی اهل دنیا» ـ قرار گیرد، باز هم دستور داد تا فیل بزرگش را بیاورند تا عبدالمطلب را بشکند. اما این هیبت نورانیِ نواده‌ی ابراهیم بود که ابرهه را شکست: «پس به صورت عبدالمطلب نگاه کرد و زیبایی و نور جمالش او را شگفت زده کرد و وقتی فهمید پدران او هم چنین جمالی داشته‌اند، گفت: شما از نظر فخر و شرف، بر پادشاهان فائق شده‌اید.» بعد سریعاً خودش را جمع کرد و به عبدالمطلب پیشنهاد مذاکره داد تا با بدون جنگ و با کمترین هزینه، مکّه را از دور خارج کند. اما عبدالمطلب از شترانش گفت و نشان داد که وارد بازی قدرت مادّی نمی‌شود و «امنیت کعبه» را با فروش «مرکزیت و تقدس مکّه» تاخت نمی‌زند. غضب بود که وجود ابرهه را فراگرفت و دستور داد پیرمرد را به مکه برگردانند و حمله را آغاز کنند. آنجا فیلی مانده بود که هر چقدر «مایه‌ی مباهات بر قدرتمندان دنیا» شده بود، به همان میزان در اجبار عبدالمطلب به «مذاکره با دشمن توحید» شکست خورده بود. 🔹اما معجزه‌ای که از نور پیامبر برمی‌خاست به همین جا ختم نشد؛ که امتداد پیدا کرد. عبدالمطلب در راه بازگشت و در نزدیکی حریم حرم، با فیل هم‌صحبت شد و سوال‌های سهمگینی از او پرسید: «آیا می‌دانی چرا تو را به اینجا آورده‌اند؟ فیل سرش را تکان داد که نه! عبدالمطلب گفت: تو را آورده‌اند تا خانه‌ی پروردگارت را نابود کنی. آیا چنین خواهی کرد؟ فیل سرش را تکان داد که نه!» 🔸 وقتی صدای توحید در فطرتِ طبیعت پیچید، هر چقدر تلاش کردند تا فیل را از هر یک از ورودی‌ها وارد حریم حرم کنند، می‌نشست و وارد نمی‌شد و هر گاه رهایش می‌کردند، هروله‌کنان از حرم دور می‌شد. افتضاح را نمی‌شد رها کرد و معجزه باید نابود می‌شد: «پس به فیل حمله بردند و آن را قطعه‌قطعه کردند.» شاید اصلا خدا بخاطر این اسم سوره صد و پنجمش را «فیل» گذاشته که ابرقدرت‌ها گرچه باور نکنند اما بدانند که چطور مبهوتِ قدرت خدا خواهند شد. یعنی خدا با عبدالمطلب‌اش، محور قدرت و تکیه‌گاه توانِ کفار را به بزرگترین معجزه توحید تبدیل کرد و فقط وقتی این اتمام حجت بزرگ رقم خورد و سپس انکار شد، «ابابیل» در افق مکّه آشکار شدند. همان موقع بود که عبدالمطلب پسرش عبدالله را صدا زد و گفت: به بالای کوه برو و به طرف دریا نگاه کن و خبر بده که چه می‌بینی... ❗️ادامه دارد👇👇 ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰«اصحاب‌الفیلِ» مدرن و «عبدالمطلب‌»های دوران 《صفحه دوم》 ...همان موقع بود که عبدالمطلب پسرش عبدالله را صدا زد و گفت: به بالای کوه برو و به طرف دریا نگاه کن و خبر بده که چه می‌بینی... ـــــــــــــــــــ 🔸چند قرن گذشته از دوران «استعمار سخت»؛ که ابرهه‌های مدرن به «علم جدید» و «تسخیر طبیعت» رسیدند و توانستند سلاح‌ها و جنگ‌افزارهای جدید بسازند و با تکیه بر آنها، سرزمین‌ها و منابع ملت‌ها را درو ‌کردند و و از هند و آسیای غربی تا افریقا و امریکای لاتین را به بند استعمار و اشغال کشیدند. حالا چند دهه است که تغییر رویّه داده‌اند و سراغ «تحول نرم‌افزاری» رفته‌اند و همان ظلم‌ها را پیچیده کرده‌اند و به «علوم اجتماعی و انسانی» تعمیم داده‌اند و با فرموله‌کردن «ادبیات توسعه» در «دانشگاه‌ها»، نیروی انسانی جدید تربیت می‌کنند. پس دیگر به زحمت «استعمار علنی» نمی‌افتند و فرمانداران نظامی منصوب نمی‌کنند بلکه با تربیت تحصیل‌کردگان بومی که ظاهراً منتخب مردم هستند، منابع و منافع ملت‌ها را به تاراج می‌برند و «استعمار پنهان» را رقم می‌زنند. 🔹اما خدا هم بیکار ننشسته و با انقلاب اسلامی و به دست خمینی، دندان فاسدِ «ترس از ابرقدرت‌های مادی و ابزار پیچیده‌شان» را از دهان ملت ایران و امت اسلام کشیده و دفاع در برابر استعمار پنهان را تا جایی تشدید کرده که «طوفان‌الاقصی» رقم بخورد و اسرائیل به اوج عصبانیت برسد و وحشیانه‌ترین آدم‌کشی‌ها را جلوی چشم بشریت بیاورد و به همه بفهماند که ابرهه‌های مدرن، روی حیوانات درنده را هم سفید کرده‌اند. 🔸 حالا «علم و دانشگاه»ی که محور استعمار پنهان بوده و «اصحاب‌الفیل» جدید را به دور خودش جمع کرده بود، به محلّی برای اعتراض به ستم و حفاظت از انسانیت تبدیل شده. همان‌هایی که باید فرمول‌ها را یاد می‌گرفتند و ظلم پیچیده را به جهان صادر می‌کردند و به لطائف‌الحیل، «فلسطین‌»ها را همانند لقمه‌ی چربی در دهان «اسرائیل»ها می‌گذاشتند، در برابر ظلم عریان فریادگر شده‌اند. حالا وجدان عمومی در دانشگاههای دشمن بیدار شده و موقع آن است که صدای توحید در گوش فطرت بپیچد و همانند عبدالمطلب، سوال‌های سهمگین بپرسد و با ابزار قدرت کفر، به تخاطب و گفتگو بنشیند و تبدیل آن به قدرت اسلام را آغاز کند: «جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟» ♦️ تقدیم به سید علی خامنه‌ای در سی‌وپنجمین سال پرچمداری‌اش برای توحید و مبارزه خالصانه و هوشمندانه‌اش با ابرهه‌های مدرن؛ به امید آن که حجاب معاصرت با این بزرگمرد، رهزن روح و فکر ما نشود و به شفاعت جدش، لیاقت کمک و یاری او نصیب‌مان گردد و در روز قیامت و هنگامه‌ی «لتُسئلنّ یومئذ عن النعیم»، شرمساری و بی‌عملی عایدمان نشود و پایان دنیای ما را به شهادت‌مان قبل از رفتن او و ندیدنِ دنیای بی او ختم کند؛ لا ارانا الله ذلک الیوم ابداً... ✍حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🇮🇷سی و پنجمین سال رهبری و پرچمداری توحید در دوران غیبت🇮🇷 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰به‌مناسبت سی و پنجمین سال رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای🔰 🎙مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی: 🔹«اَعدل بودن» [برای ولایت و مرجعیت] به عدالت فردی در موضوعات جزئی توصیف نخواهد شد، بلکه توسعه یافته‏‌تر می‌‏شود. مثلاً اگر کسی سؤال کند که «أعدل» مقام رهبری است یا یک عالم درجه یک خوبی که زهد دارد و در قم است (در عین حال که شرافت و مقام این بزرگواران خیلی زیاد است. من نمی‏‌خواهم خدای ناخواسته تنقیص و تضعیف کنم بلکه می‌‏خواهم مثال بزنم) اگر بگویند فلان مرجع عارف، اعدل است یا آقای «خامنه‌ای»؟ می‏گویم ریسک خطری را که آقای خامنه‌ای از اول عمر خود تا به حال کرده، خیلی عظیم بوده است. 🔸شاید کسی بگوید که «ریسک خطر را که (بلا نسبت حضرت آیةالله خامنه‌‏ای) مبارزین کمونیست هم کرده‏‌اند؛ خوب این چه ربطی به عدالت دارد؟!» می‌‏گوئیم آنها در جهت کفر، عادل هستند و حضرت ایشان در جهت ایمان، عادل است. دلخوشی ایشان به این نبوده است که معروف شود بلکه دلخوشی ایشان به این بوده است که در برابر جدش چگونه کار کرده است. الان مخاطراتی که روبروی ایشان قرار دارد، مسأله کوچکی نیست. بهرحال خبرهای جزئی، من و شما را تکان می‌‏دهد اما به ایشان خبرهای مهم می‏رسد. اینکه دشمنان حملات سختی دارند اما ایشان از جا تکان نخورد [مساله عظیمی است]. 🔹من معذرت می‏‌خواهم از اینکه اینگونه مثالها را مطرح می‌کنم اما اگر همسر شما بر علیه شما ادعای تندی کند، حداقل یک ساعت در فکر می‌‏روید (حالا چه جواب به او بدهید چه جواب ندهید) حالا کسانی به سوی مقام معظم رهبری توپ بسته و ایشان را تهدید می‏‌کنند که مثل کلینتون و امثال آن، در موضوع کار خودشان صاحب قدرت هستند؛ یعنی فشارهایی که بر علیه ایشان وارد می‌‏شود فشارهای زیادی است. از داخل حوزه گرفته (که پشتیبانها و دوست‌های اسلام هستند) تا آنهایی که ضد اسلام هستند. در این فشارهای جهانی و داخلی، وقتی ایشان استعانت خود را به خدای متعال محکم نگه می‌دارد، از نظر عقلی عدالت خیلی بیشتری دارد از کسی است که صرفاً اهل مراقبت نسبت به خطورات ذهنیه‌ی خودش است. 🔸آیت‌الله خامنه‌ای نیز طبیعی است که خطورات ذهنیه شخصیه خود را مراقبت کند. ولی این خطورات برای ایشان در موضوعات و برخوردهایی است که شعاع و توسعه و موضوعات آن بسیار متنوع‌‏تر و گسترده‏‌تر است. در این صورت، چگونه می‌‏توان گفت ایشان در مقایسه با کسی که چنین فشارهایی روی او وجود ندارد، اعدل نیست؟! 🔹علاوه بر این، با وجود اینکه حوزه نتوانسته «اصول فقه احکام حکومتی» را تولید کند و در اختیار نظام بگذارد، آیت‌الله خامنه‌ای مجبور است که موضع‌گیری کند و تصمیم بگیرد و این برای کسی که اهل توحید باشد، سختی زیادی دارد. 📘جلسه ۲۶ مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی، ۱۳۷۴/۲/۲۳. ✅ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰 اجلاسیه تخصصی رئیس جمهور و الگوی پیشرفت اسلامی روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر قم آغاز به کار می کند. ✅ محورهای اجلاسیه: ۱- حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۲- حجت الاسلام رضا عزت زمانی (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۳- حجت الاسلام حسین مهدی زاده (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۴- حجت‌الاسلام علی کشوری (چگونگی اصلاح در نظام برنامه‌ریزی) ۵- حجت‌الاسلام محمد صادق حیدری (نگاهی نو به عوامل گرانی و تورم) ۶- حجت‌الاسلام محمد مهدی قاسمی (پیشگیری ساختاری از بیماری) ۷-حجت الاسلام امیر جهانی (اصلاح نظام روانشناسی و مشاوره کشور) ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔸رفت و برگشتی بین «روز جشن و شادی» و «دعای ندبه و زاری» ❇️ وسط «اعمال روز عید قربان»، یکی‌شان هست که خیلی توی چشم است؛ چون خیلی سریع این سوال را به ذهن می‌آورَد که: «عید قربان و دعای ندبه؟! روز شادی و دعای زاری؟» نمی‌دانم. شاید هم یکی از حکمت‌هایی که باعث شده حضرت باقر خودش «عبدالله‌بن‌دینار» را صدا بزند و این حدیث را به او هدیه کند، پاسخ‌دادن به همین سوال بوده: «ای عبدالله! هیچ‌کدام از عیدهای مسلمانان _ چه قربان و چه فطر _ نیست مگر این‌که حزن و غم آل محمد را تازه می‌کند... چون حق خودشان را می‌بینند که به دست دیگران افتاده» ❇️نمازهایی که باید به امامتِ امامان حق برپا می‌شده، به دست «عن صلاتهم ساهون»هایی افتاده که نمونه بارز «هم یراءون» هستند و نماز را به دکان تقدس‌شان تبدیل کرده‌اند و خطبه‌هایی که باید هدایت را با زبان ائمه هدی به کام مردم می‌گذاشته، بلندگوی منافقینی شده که با «یحرفون الکلم عن مواضعه» مشغول توسعه مرزهای بدعت و تأویل‌اند و با «اخوانهم الذین کفروا» نرد عشق می‌بازند و با ابرقدرت‌های دنیاپرست، بر سر «بهره‌مندی بیشتر از لذات دنیا» تقسیم کار می‌کنند و به آنها چشمکِ "لئن اخرجتم لنخرجنّ معکم" می زنند. ❇️ انگار عیدهای مسلمین که ابزاری ایمانی برای تشکّل و تجمّع مومنین و فرصتی اجتماعی برای هم‌دل و هم‌فکر و هم‌کار کردن‌شان بوده، به آلت‌دستی برای قدسیّت حکومت منافقین و رفاقت با مشرکین تبدیل شده. همین‌جاست که حزن بر حاکمیت الهی و دریغ بر غصب نرم‌افزارهایش تجدید می‌شود. گویا عیدهای خدا نه از جنس شادمانی‌های عادی در خرده‌فرهنگ‌های قومی، که جشن‌های حکومتی و تجمعهای سیاسی برای قدرت‌های ایمانی هستند که می‌خواهند «پرستش اجتماعی خدا» را به رخ بکشند. ❇️ اصلا هر وقت خداپرستان جامعه تشکیل می‌دهند و «پرستش دسته‌جمعی» را ابراز می‌کنند، درگیر شدن دنیاپرستان با آنها حتمی است و اینجاست که «سیاست الهی» متولد میشود و رشد می‌کند تا با برقراریِ «توازن قدرت» بین «پرچمداران ایمان و مهندسین طغیان» به بلوغ برسد... ♥️ تقدیم به جمهوری اسلامی ِ عزیزتر از جان که با همه تنگناها و فشارها و کاستی‌ها، پرچم «پرستش اجتماعی خدای متعال» بر روی کره زمین را به دوش می‌کشد و بعد از حضور در توازن قدرت جهانی در بُعد «سیاسی»، باید در جستجوی توازن قدرتِ «فرهنگی و اقتصادی» در هماوردی با «بت‌پرستی مدرن» باشد تا بلوغ شیعه و آمادگی عملی برای ظهور معنادار شود... ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh