•••─━━⊱✦🔹﷽🔹✦⊰━━─•••
🔹تقدیم به اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق🔹
🔅راز «مُعَلّی»🔅
♦️همان موقع باید به فکرش میرسید؛ همان موقع که «مُعلّی» جلوی چشم همه به دولت طاغوت یورش میبرد و ظلم آنها را در گوش ِ کر مردم مدینه فریاد میزد و خونش برای حق حکومت ِ اهل ایمان به جوش میآمد. همان روزهایی که #معلّی بر خلاف همه، غبارآلود و محزون و به هیأت ِ مصیبتدیدهها به محلّ نماز عید میآمد و حق هم داشت. خودشان گفته بودند که هیچ «فطر» و «قربان»ی نیست مگر اینکه مصیبت آل محمد تجدید میشود؛ چون حق حکومتشان را در دست غاصب دیگران میبینند. همین که خطیب دربار با پاهای نجساش از منبر پیامبر بالا میرفت تا خطبهی عید بخواند، معلّی هم عید ِ طاغوت را عزا میکرد؛ دستهایش را به سوی آسمان میگرفت و میگفت: «خدایا! این مقام ِ برگزیدگان توست که آن را به زور گرفتهاند و دزدیدهاند. اولیائت مقهور شدهاند و میبینند که کتابت به گوشهای انداخته شده و احکامت تحریف گشته و سنتهای پیامبرت متروک است. پس دشمنانِ اولیائت را لعن کن و جبارانِ زمان ما را هم به همان ملعونین ملحق نما!»
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
♦️اما دوست نداشت به عاقبت معلّی فکر کند. مگر شیعه چند تا مثل او داشت تا بخواهد فقدان آنها را تحمّل کند و به روزهای بدون آنها عادت کند؟ شنیده بود که #جعفر_بن_محمد چقدر به معلّی توجه دارد و حتی اصحاب میگفتند: «یکبار که #اباعبدالله ، معلّی را در اوج غم دیده بود و حس کرده بود که دل صحابیش برای زن و بچههایش تنگ شده، دستی بر صورت معلّی کشیده بود تا به قدرت الهی، فرسنگها را در مقیاس ثانیهها طی کند و کمی در نزد اهل و عیالش مأوی بگیرد.»
با فکر و خیال او که چیزی عوض نمیشد. بالاخره حکومت جور، سوء هاضمه داشت و فقط با خوردن خونِ مبارزین آرام میشد. بخاطر همین وقتی «داود بن علی» از طرف خلیفهی عباسی به امارت مدینه گماشته شد، در به در به دنبال معلّی افتاد و هر جور که بود صید بزرگش را شکار کرد. حاکم مدینه شخصاً به سراغ معلّی آمد و از او خواست تا شیعیان ِ جعفر بن محمد را افشاء کند.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
♦️_کتمان میکنی؟ اگر نگویی خودم می کشمت!
+ مرا به مرگ تهدید میکنی؟!! به خدا قسم که اگر اصحاب او زیرپای من بودند، ذرّهای پایم را از جایش تکان نمیدادم تا تو به آنها دست نیابی.
وقتی برای معلّی معلوم شد که عزم حاکم مدینه برای کشتن او جزم است، گفت: «مردم، مال زیادی از من طلب دارند. من را در میان مردم ببر تا به بدهکاریهایم گواهی دهم.» وقتی او را به وسط بازار مدینه بردند و تمام شهر دورش حلقه زدند، فریاد زد که: «آی مردم! من مُعلّی بن خُنَیس هستم. شاهد باشید! هر مالی که دارم از برده و کنیز و خانه و ...، همگی از آن ِ جعفر بن محمد است!» همان جا بود که غیظ، رییس شرطهها را به رعشه درآورد؛ غیظ از اینکه این مرد تا دم مرگ هم از حمایت مولایش و عَلم کردن ِ نام او دست برنمیدارد و در تمام وجوه، فدایی ِ جعفر بن محمد است. دیگر تاب نیاورد و همانجا گردن معلّی را زد و بعد جسدش را از دار الاماره آویزان کرد.
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
♦️ ... همان موقع باید به فکرش میرسید اما دیگر دیر شده بود و آنچه نباید میشد، شده بود. در آن حال زار، جایی نداشت جز خانهی اباعبدالله. وارد شد و «مفضل بن عمر» را دید که به جعفر بن محمد میگوید: «نمیبینی که امروز چه فاجعهی سنگینی بر شیعه نازل شد؟» وقتی جواب امام را شنید که : «منتظر این روز بودم»، ذهنش دوید به یکسال قبل و علم غیبی که امام با اصحابش در میان گذاشت؛ همان وقتی که در محضر حضرت صادق نشسته بودند و حرف از معلّی به میان آمد و امام فرمود: «آنچه را میگویم، پنهان بدارید معلّی به درجهی ما نمیرسد مگر آنکه دچار آن چیزی شود که داود بن علی در حق او انجام خواهد داد» گفتند: داوود بن علی با او چه میکند؟ فرمود: دستور میدهد گردنش را بزنند و جسدش را از بلندی بیاویزند...
_ یعنی میشود یک روزی من هم ...
••─━⊱✦▪️✦⊰━─••
♦️این نوشته _ که ترکیبی از چند روایت منقول در «رجال الکشّی» بود _ پر کاهی است تقدیم به اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق که اصحابی مثل «معلی بن خنیس» را پرورش داد؛ مردی که با وفاداریاش، به دینداریهای راحتطلبانهی ما طعنهی مردانهای زد، ما را یاد نهیب ِ «أم حسبتم ان تدخلوا الجنه و لمّا یعلم الله الذین جاهدوا منکم» انداخت و کاری کرد که حضرت صادق، همان جملهی بالایی را دربارهاش گفت؛ جملهای که هزار و چند صد سال بعد، دوستداران خمینی و خامنهای به فارسی ترجمهاش کردند:
و در این عالم «راز» ی هست که جز به بهای خون فاش نمیشود...
••─━⊱✦🔸✦⊰━─••
🖌: #محمدصادق_حیدری
#جعفر_بن_محمد
#صادق
🔹سروش sapp.ir/msnote
🔸ایتا Eitaa.com/msnote
🔹بله https://ble.im/msnote
🔸تلگرام https://t.me/msnote
📝 سوال خبرنگار از امام خمینی که شما اقتصاد و حقوق نخوانده اید و پاسخ مرحوم امام خمینی
🔻 سوال خبرنگار:
شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکردهاید.
تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گیر و دار یک زندگی اجتماعی درگیر نبودهاید.
آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمیآورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟
✅ پاسخ حضرت امام قدس سره:
ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسیای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده میشده است را شکستهایم.
ما خود چارچوب جدیدی ساختهایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم.
از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم ، حال شما اسمش را هرچه میخواهید بگذارید.
ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند.
✅ آری با ضوابط شما من هیچ نمیدانم و بهتر است که ندانم.
📗 صحيفه امام، ج١١، ص ١٦٠
#امام_حوزه
#امام_جامعه
#علوم_اصیل_حوزوی
@Manahejj
💠 نکاتی از آیتالله میرباقری در تبیین حکمرانی رهبر معظم انقلاب
🔹 از نگاه رهبر انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی آغاز عصر جدیدی است. این انقلاب داعیه مبارزه با عصر روشنگری غرب را دارد که با صدای بلند با دین مخالفت میکند. بعضیها میگویند غرب سرمایهداری مخالف دین نیست که البته کاملاً اشتباه میکنند.
🔹 مقصود حضرت آقا از دولتسازی، دولت به معنی قوه مجریه نیست، بلکه مجموعه نظامی است که در آن حکمرانی اسلامی محقق شود. رهبری به الزامات این نظام اعم از نرمافزاری و سختافزاری آگاهی دارند و میدانند که باید نیروی انسانی متناسب با این نظام تربیت شود.
🔹 یکی از خدمات حضرت آقا ایجاد زیرساختهای حکومت اسلامی است و ایشان در این راستا کمک شایانی به شکلگیری نهضت نرمافزاری و بحث کرسیهای نظریهپردازی و علوم انسانی اسلامی کردهاند.
🔹 یکی دیگر از خدمات حضرت آقا محافظت از انقلاب اسلامی در مقابل استحاله شدن و فاصله گرفتن از اهداف اصلی است. ایشان با تئوریزه کردن انقلاب اسلامی، آن را از افتادن در دام اشرافیت و خوی پادشاهی نجات دادند. رهبریِ چنین نظامی، نیازمند فرد توانمندی است که در این مقیاس میاندیشد و ارادهای پولادین متناسب با این مقیاس دارد.
🔹 رهبری با ارائه مراحلی پنجگانه، انقلاب اسلامی را در مقیاس عصر جدید در مقابل عصر روشنگری قرار داده و با هوشیاری پیش بردهاند. ایشان بهخوبی میدانند که حرکتهای بزرگ برای رسیدن به نتیجه، زمان میبرد. به همین دلیل هم با دولتها مدارا میکنند، زیرا میدانند در کنار کارهای روزمره دولتها، کار بزرگتری به عهده انقلاب اسلامی است و این انقلاب با ظرفیتی که دارد، از این دولتها عبور میکند. متاسفانه دولتها تا کنون همتراز انقلاب اسلامی نبوده و آسیبهایی را به انقلاب اسلامی وارد آوردهاند. بنابراین، جوشش انقلاب اسلامی ارتباطی به رئیسجمهورها ندارد، بلکه یک حرکت عظیم الهی است که از رئیسجمهورها و دولتها عبور میکند. آقا هم چندان سر به سر دولتها نمیگذارند، چون انقلاب اسلامی ترمز آنها را کشیده است. بعضی میخواستند انقلاب اسلامی را استحاله کنند، اما نتوانستند و انقلاب اجازه نداد دولتها فرمان آن را به دست بگیرند.
🔹 رهبر انقلاب با تئوریزه کردن انقلاب، آن را در مقابل چالشهای بزرگ جهانی اعم از منافقین دنیای اسلام و کشورهای عربی و داعش و چالشهای داخلی غربگراها و منافقین حفظ کردند.
🔹 من معتقدم خدای متعال ایشان را برای این مأموریت ساخته است. دوران جوانی ایشان را ببینید که چه امتحانهای بزرگی را از سر گذراندند. مطالعات ایشان در اسلامشناسی یک نگاه اجتماعی است و ایشان به دنبال تحقق دین در جامعه هستند. بنابراین خدای متعال ایشان را به لحاظ اندیشهای و به لحاظ کارآمدی کامل کرده است. (۱۴۰۰/۲/۳۰، مصاحبه با نشریه پاسدار اسلام)
☑️ @mirbaqeri_ir
🌅 ایرانیان مومن ترین مردم تاریخند.
👤مصاحبه آیت الله میرباقری در مورد ایران و رهبران انقلاب اسلامی:
🔹 برخی ادعا میکنند که دینداری در ایران کاهش پیدا کرده، درحالی که به نظر من ضریب دینداری بهشدت ارتقاء یافته است. شاخصهای تعیین دینداری کدامند؟ به نظر من اصلیترین شاخص این است که ملتی پرچم دفاع از مکتب حق را در دست بگیرد، پای این مکتب بایستد و زیر بار فشارهای سنگین، مقاومت کند.
#ایرانیان
#تمدن_ایران
#امامین_انقلاب
لینک مصاحبه:
http://www.isaq.ir/vdca.on6k49n6a5k14.html
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی به وقت حوادث عصا نمی گیرد...🇮🇷❤️🇮🇷
🔴توییت هوشمندانه سیدحسن #نصرالله دبیرکل #حزبالله لبنان با انتشار تصویر سردار #قاآنی در کنار ایت الله #رییسی و اشاره به آیه
«وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ...»: به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم: «...خانهام را از هرچه رنگوبوی بتپرستی دارد، پاک کنید.» (بقره، ۱۲۵)
✅ ابراهیم [رییسی]
✅ اسماعیل [قاآنی]