🌷 این شماره هفتهنامه خط حزبالله به روح مطهر شهید جلال افشار تقدیم میشود.
📜 khl.ink/khat | #با_این_ستارهها
🔰 نورانیت کسب شده از مجالس حسینی را حفظ کنیم
📜 khl.ink/khat | #در_این_ایام
🔰 حضور آیتالله خامنهای در جمع رزمندگان لشکر۳۱ عاشورا - مرداد۱۳۶۷
📜 khl.ink/khat | #قاب_ماندگار
🔰 روز عاشورا، حتی ذرهای اضطراب هم در امام حسین(علیهالسلام) مشاهده نشد
📜 khl.ink/khat | #خطبه_های_انقلاب
🔰 ستمگری ستمگران هر عصر در نوحهها یادآوری شود
📜 khl.ink/khat | #کلام_امام_نقشه_راه_انقلاب
🔰 اسلام، زنده به عاشورا و حسینبنعلی(علیهالسلام) است
📜 khl.ink/khat | #حدیث_زندگی
🔰 زینب کبری(س) هم دشمن و هم سختیهای تحمیلی آن را تحقیر کرد
📜 khl.ink/khat | #به_رسم_آیهها
🔰 دیدار رئیس و قائم مقام دفتر مقام معظم رهبری با رئیس جمهور منتخب
📜 khl.ink/khat | #خبر_هفته
📝 چه کسی باید میداندار باشد؟
👆 بازخوانی ۱۲ معیار رهبر انقلاب برای تعیین کابینهی دولت چهاردهم در خطحزبالله ۴۵۴
📢 چهارصدوپنجاهوچهارمین شمارهی هفتهنامهی «خط حزبالله» در آستانه تنفیذ حکم ریاست جمهوری چهاردهم و آغاز به کار رسمی دولت جدید منتشر شد.
🖼 چاپ و توزیع به همت نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور
📥 نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید.
May 11
تابلو اعلانات خطحزبالله۴۵۴.pdf
4.53M
📝 نسخه #تابلو_اعلانات | شماره ۴۵۴ نشریه خط حزبالله
📝 #یادداشت_هفته | با «صحیفهی سجادیه» مأنوس شوید
🔸زندگی امام سجّاد علیهالسلام یکی از مهمترین نقطههای عطف در تاریخ اسلام است؛ دورانی که بهواقع یک پیچ تاریخی بزرگی به شمار میرفت. شناخت این دوران و آثار این امام عزیز یکی از مهمترین وظایف شیعیان است. یکی از آثار امام سجّاد علیهالسلام در این دوران، صحیفهی مبارکهی سجّادیّه است. تمام علما و بزرگان اسلامی، بهویژه حضرت امام خمینی رحمهالله و حضرت آیتالله خامنهای، به اُنس با این کتاب مهم توصیهی اکید نمودهاند. به مناسبت ایّام ماه محرّم و شهادت امام سجّاد علیهالسلام در هجدهم ماه محرم به روایتی، خطّ حزبالله در یادداشتی ضرورتِ اُنس با صحیفهی سجّادیّه و تدبّر در آن را مبتنی بر بیانات رهبر انقلاب تبیین مینماید.
🔸صحیفهی سجّادیّه یکی از آثار مکتوب ائمّه علیهمالسلام است که در میان علما و بزرگان به «اُختالقرآن»، «انجیل اهلبیت علیهمالسلام» و «زبور آل محمّد صلیاللهعلیهوآلهوسلم» مشهور است. صحیفهی سجّادیّه را میتوان اوّلین کتاب از قرن اوّل و دوّم هجری به شمار آورد. برای اینکه جایگاه صحیفهی سجّادیّه را در تمدّنسازی اسلامی درک کنیم باید به فضای فکری و فرهنگی عصر امام سجّاد علیهالسلام توجّه کنیم. دوران زندگانی و امامت امام سجّاد علیهالسلام یکی از دورانهای حسّاس تاریخ اسلام است.
🔹انحطاط و فساد اخلاق مردم؛ سبب فاجعهی کربلا
🔸امام سجّاد علیهالسلام، بعد از حماسهآفرینی و خطبههای آتشین دوران اسارت، در مدینه حضور داشتند. در آن دوران «بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعهی کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند. اگر مردم آنطور پست نشده بودند، آنطور به خاک نچسبیده بودند، آنطور از آرمانها دور نشده بودند و رذایل بر آنها حاکم نمیبود، ممکن نبود حکومتها ــ ولو فاسد باشند، ولو بیدین و جائر باشند ــ بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعهی عظیمی، یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمهی زهرا سلاماللهعلیها وادار کنند. مگر این شوخی است؟ یک ملّت وقتی منشأ همهی مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود؛ این را امام سجّاد علیهالسلام در چهرهی جامعهی اسلامی تفحّص کرد و کمر بست به اینکه این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا دعای «مکارمالاخلاق» دعا است، امّا درس است؛ صحیفهی سجّادیّه دعا است، امّا درس است.» ۱۳۷۲/۰۴/۲۳
🔸بنابراین، «باید دین مردم درست میشد، باید اخلاق مردم درست میشد، باید مردم از این غرقاب فساد بیرون میآمدند، باید دوباره جهتگیری معنوی ــ که لُبّ لُبابِ دین و روحِ اصلیِ دین همان جهتگیری معنوی است ــ دوباره در جامعه اِحیا میشد. ... [امّا] اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وقت اجازه نمیداد که امام سجّاد بخواهند با آن مردم، بیپرده و صریح و روشن حرف بزنند؛ نه فقط دستگاهها نمیگذاشتند، [بلکه] مردم هم نمیخواستند؛ اصلاً آن جامعه یک جامعهی نالایق و تباهشده و ضایعشدهای بود که باید بازسازی میشد.» ۱۳۶۵/۰۴/۲۸
🔹دعا؛ بهترین راه درست کردن اخلاق مردم زمان امام سجّادعلیهالسلام
🔸لذا امام سجّاد علیهالسلام شروع به اصلاح جامعه کرد و بهترین روش و ابزاری که میتوانست برای این هدف به کار ببندد دعا بود. ایشان دعا را شالودهی این درمان قرار داد و توانست فضایی معنوی در جامعهی اسلامی به وجود بیاورد. «امام سجّاد علیهالسلام صحیفهی سجّادیّه را به صورت دعا تنظیم فرموده و اصلاً دعا خوانده است، امّا این کتاب پُر از معارف الهی و اسلامی است: توحید خالص در صحیفهی سجّادیّه است؛ نبوّت و عشق به مقام تقدّس نبىّ اسلامصلیاللهعلیهوآلهوسلمدر صحیفهی سجّادیّه است؛ مثل بقیّهی دعاهای مأثور، معارف آفرینش در این کتاب است. ... نه اینکه آن بزرگوار ــ امام سجّاد علیهالسلام ــ نمیخواسته دعا کند و دعا را پوشش قرار داده است؛ نه، دعا میکرده، مناجات میکرده و با خدا حرف میزده است، منتها انسانی که قلبش با خدا و با معارف الهی آشنا است، حرف زدنش هم اینگونه است؛ حکمت از او سرریز میشود و دعای او هم عین حکمت است.» ۱۳۷۳/۱۱/۲۸
🔰 ادامه👇
📝 ادامه #یادداشت_هفته
🔹«صحیفهی سجّادیّه»؛ تجلّی قرآن
🔸اگر کسی با صحیفهی سجّادیّه اُنس بگیرد، بهوضوح درمییابد که تکتک جملات آن برگرفته از قرآن کریم است؛ صحیفه سجادیه همان گزارههای خبری قرآن است که آن را در قالب جملات و گزارههای انشائی به ما تعلیم میدهد، «همان حرف زدن با خدا است. یکوقت شما قرآن میخوانید، خدا دارد با شما حرف میزند؛ یکوقت دعا میکنید، شما دارید با خدا حرف میزنید. وقتی قرآن میخوانید، این قرآنِ نازل است؛ یعنی خدای متعال دارد با شما صحبت میکند و حرف میزند، حقایق را برای شما روشن میکند، از بالا نازل میشود؛ و وقتی شما دعا میخوانید، شما دارید با خدا حرف میزنید؛ این صدای شما است که صعود پیدا میکند.» ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
🔹هر دعای «صحیفهی سجّادیّه»، یک درس عالی از معارف اسلامی و قرآنی
🔸دلیل دیگر بر اهمّیّت صحیفهی سجّادیّه این است که صحیفهی سجّادیّه یک «کتاب معجزنشانی است.» ۱۳۸۷/۰۴/۲۶ و «خلاصه و عصارهای از تفکّرات اهلبیت علیهمالسلام در این کتاب گنجانده شده است.» ۱۳۸۶/۰۵/۲۸ این کتاب هرچند در قالب دعا بیان شده است، امّا «بحر موّاج معارف اسلامی است.» ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
🔸صحیفهی سجّادیّه، درحقیقت، حجم بسیار زیادی از موضوعات را در بر دارد و میتوان پاسخ بسیاری از مسائل زندگی را از این کتاب استخراج کرد. «دعاهای صحیفهی سجّادیّه ... و تمام این دعاهایی که از ائمّه علیهمالسلام به ما رسیده است، پُر است از معارف اسلامی دربارهی توحید، دربارهی نبوّت، دربارهی حقوق، دربارهی وضع جامعه، دربارهی اخلاق، دربارهی حکومت و دربارهی همهی مسائلی که انسان احتیاج دارد از اسلام بداند.» ۱۳۷۱/۱۲/۰۷ لذا «یک زمینه ... برای تفکّر، همین دعاها است.» ۱۳۹۰/۰۵/۱۶ «این صحیفهی سجّادیّه را اگر مطالعه کنید و جنبهی دعائیِ کلمات را ندیده بگیرید، هر دعای آن یک درس عالی از معارف اسلامی و قرآنی است. اگر کسی خطبهی امیرالمؤمنینعلیهالسلامدر توحید را ــ که خطبهی اوّل نهجالبلاغه است ــ جلوی خودش بگذارد، یا دعای اوّل صحیفهی سجّادیّه را که در تحمید است، حمد الهی است، جلوی خودش بگذارد، میبیند این دو مثل هم هستند و فرقی با هم ندارند؛ خطبهاند و درسند.» ۱۳۷۱/۱۲/۰۷ اینها همه بخشی از برکات سفره پرفیض صحیفه سجادیه است که خداوند متعال به واسطه امام سجاد علیهالسلام در اختیار همه افراد عالم قرار داده است تا به اندازه ظرفیت خود از بهره ببرند.
🔹ضرورت اُنس با «صحیفهی سجّادیّه»
🔸باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که نیاز انسانها به انس با صحیفه سجادیه جنبههای ضروری و حیاتیتری هم میتواند داشته باشد. مقداری عینیتر که به این مسئله نگاه کنیم، یک مورد آن، مسئله «ریزش»ها است که به عنوان یکی از آسیبهای هر انقلابی است که بهویژه جوانان مؤمن و انقلابی را تهدید میکند. اصلیترین ریشهی این ریزشها عمیق نبودن معارف اسلامی در دل و ذهن انسان است. اُنس با صحیفهی سجّادیّه و تدبّر در آن از این منظر نیز بسیار ضروری است، زیرا «صحیفهی سجّادیّه پُر از معارف دینی است. با این کار بنیهی دینی و انقلابی خودتان را هم محکم میکنید. جوان ما اگر بنیهی دینیاش مستحکم باشد، خیلی از این کسانی که ... مشغول تلاشند برای منحرف کردن ذهنها به سمتهای گوناگون، وقتی دیدند جوان ما محکم است، میکشند کنار.» ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
🔸لذا رهبر معظّم انقلاب بارها فرمودهاند «خواهش میکنم عزیزان من، بخصوص جوانان، با صحیفهی سجّادیّه اُنس بگیرند؛ زیرا همه چیز در این کتابِ ظاهراً دعا و باطناً همه چیز، وجود دارد.» ۱۳۷۳/۱۱/۱۴ «اینها فقط دعا نیست؛ درس است.» ۱۳۸۷/۰۴/۲۶
🔸«من به یکایکِ شما عزیزان توصیه میکنم تا آنجا که میتوانید، با صحیفهی سجّادیّه مأنوس شوید؛ کتاب بسیار عظیمی است. این که گفتهاند "زبور آل محمّد"، واقعاً همینطور است؛ پُر از نغمههای معنوی است، دعا و درس است؛ هم درس اخلاق است، هم درس علمالنّفس است، هم درس امور اجتماعی است. آنجا ملاحظه کنید: اَللٰهُمَّ اِنّی اَعوذُ بِکَ مِن هَیَجانِ الحِرصِ وَ سَورَةِ الغَضَبِ ... وَ اِلحاحِ الشَّهوَة؛صحیفهی سجّادیّه، دعای هشتم؛ «بارخدایا! به تو پناه میبرم از طغیان آزمندى و شدّت خشم ... و اصرار شهوت.» یعنی یکییکی این خصوصیّات معنوی و اخلاقی و این ریشههای فاسدی را که در نفْس ما هست، در زبان دعا به ما معرّفی میکند. شما باید علاج اینها را هم از خدا بخواهید. وقتی که با خدا راز و نیاز میکنید، از جملهی چیزهایی که میخواهید علاج همین مشکلات درونی و نفسانی است. آن جامعهای که حدّاقل مجموعهی بزرگی از آن با این خصوصیّات پرورش پیدا کند، همان جامعهای است که هیچ ترفندی در آن کارگر نخواهد شد.» ۱۳۷۶/۰۹/۱۳
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
✏️ #گزارش_هفته | چه کسی باید میداندار باشد؟
👈 دوازده معیار رهبر انقلاب برای تعیین کابینهی دولت چهاردهم
🔸کمتر از دو ماه پس از حادثهی دلخراشی که منجر به شهادت رئیسجمهور فقید و همراهانش شد، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری طیّ دو مرحله برگزار شده و منتخب مردم برای مسؤولیت ریاست جمهوری مشخّص شد. مهمترین مسئلهای که در حال حاضر فضای کشور درگیر آن است، انتخاب اعضای کابینه و آغاز دولت چهاردهم است. رئیسجمهور منتخب، پس از مراسم تنفیذ ــ طبق بند نهم از اصل یکصدودهم قانون اساسی ــ و به دست گرفتن رسمی سکّان ریاست جمهوری، باید اعضای پیشنهادی خود را برای به دست گرفتن مدیریّت نوزده وزارتخانهی دولت به مجلس شورای اسلامی معرّفی کند.
🔹دو اصل قانون اساسی به طور مشخّص به مسئولیّت رئیسجمهور در پیشنهاد وزیران و مسئولیّت مجلس در بررسی و رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی پرداخته است.
در اصل هشتادوهفتم قانون اساسی آمده است: «رئیسجمهور برای هیئت وزیران، پس از تشكیل و پیش از هر اقدام دیگر، باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد. در دوران تصدّی نیز در مورد مسائل مهم و مورد اختلاف میتواند از مجلس برای هیئت وزیران تقاضای رأی اعتماد كند.»
و در ادامه، در اصل یكصدوسیوسوّم تأکید شده: «وزرا توسّط رئیسجمهور تعیین و برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرّفی میشوند. با تغییر مجلس، گرفتن رأی اعتماد جدید برای وزرا لازم نیست. تعداد وزیران و حدود اختیارات هر یک از آنان را قانون معیّن میکند.»
همانطور که در قانون نیز بهصراحت مشخّص شده، رئیسجمهور با پیشنهاد و مجلس با رأی اعتماد یا عدم رأی اعتماد، در تعیین ترکیب وزرا نقش و مسئولیّت قانونی دارند. سؤال مهم و اساسیای که در این میان وجود دارد، معیارهای انتخاب اعضای کابینهی جدید است.
رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در دو ماه گذشته و درحالیکه مباحث انتخاباتی داغ و رقابت در جریان بود، برخی شاخصها را دربارهی جهتگیری دولت بعدی و معیارهای همکاران رئیسجمهور بیان فرمودند؛ امّا در دیدار اخیر نمایندگان مجلس،۱۴۰۳/۴/۳۱ ایشان به طور مشخّص معیارهایی را برای تعیین کابینه بیان فرمودند که از آن میتوان به قطبنمایی برای انتخاب گزینهها، هم از سوی رئیسجمهور به عنوان پیشنهاددهنده و هم مجلس به عنوان ارزیابیکننده، تعبیر کرد.
🔸تعیین کابینهی جدید، با تعامل سازندهی دولت و مجلس
🔹حضرت آیتاللّهالعظمی خامنهای، در این دیدار، هشت نکته و توصیه داشتند که معیارهای تعیین کابینه در هشتمین نکته بیان شد. پیش از ورود به این بحث، تأمّل در دوّمین نکتهی ایشان خطاب به مجلس لازم و ضروری به نظر میرسد. ایشان در این قسمت به موضوع همکاری میان قوا اشاره کردند و تأکید کردند: «نکتهی دوّم در باب همکاری بین قوا است. مجلس بخش مهمّی از نظام سیاسی کشور است. بدیهی است که بخشهای مختلف نظام باید در کنار هم یک «کل» را تشکیل بدهند، یک «مجموعهی واحد» را تشکیل بدهند؛ یعنی قوّهی مقنّنه، قوّهی مجریّه، قوّهی قضائیّه، نیروهای مسلّح ــ که به یک صورت جزو قوّهی مجریّه هستند ــ باید مجموعاً یک کل را به وجود بیاورند. اگر لازم باشد که یک کل از اینها به وجود بیاید، پس باید با هم تعامل داشته باشند، باید با هم کار کنند، باید به هم کمک کنند ... بالاخره شما به عنوان برادران و خواهران عزیز نمایندهی مجلس، یکی از کارهای مهمّتان مسئلهی تعامل است. من توصیهی مؤکّدی که اینجا یادداشت کردهام، تعامل سازندهی با دولت جدید است.»۱۴۰۳/۴/۳۱ روشن است که این توصیه و در واقع مطالبهی رهبر انقلاب، فراتر از موضوع تعیین کابینه و نقش دولت و مجلس در آن است. «تعامل سازنده» یک سرفصل مهم و جدّی و همیشگی است و البتّه که تعیین کابینه و اعضاء هیأت وزیران، به نوعی اوّلین و مهمترین آزمون چنین تعاملی میان دو قوّهی مجریه و مقنّنه است. قطعاً «تعامل سازنده» به معنای نفی هر گونه اختلافسلیقه و دیدگاههای متفاوت نیست، و چگونگی برخورد با این اختلافات و نظرات متفاوت میتواند انواعی داشته باشد که موضوع این گزارش نیست؛ امّا آنچه مسلّم است، یکی از وجوه کلیدی و ضروری جلسات رأی اعتماد به وزیران در عین عمل به انجام وظایف قانونی، باید دوری از تشنّجآفرینی باشد و این همان چیزی است که رهبر معظّم انقلاب در توصیهی بعدیِ خود به آن اشاره کردند.
🔰 ادامه👇
✏️ ادامه #گزارش_هفته
🔸مجلس؛ مرکز انتشار آرامش، نه منشأ تشنّج
🔹«نکتهی سوّم مربوط به حاکمیّت اخلاق در مباحثات صحن عمومی مجلس است. عزیزان من! مجلس باید مرکز انتشار و صدور آرامش و طمأنینه به سطح افکار عمومی کشور باشد؛ باید شما از مجلس امواج مثبت صادر کنید برای مردم؛ مجلس نباید منشأ تشنّج در افکار عمومی مردم بشود؛ یا سیاهنمایی کردن، منفیبافی کردن، که گاهی اوقات در بعضی از مجالس، از ناحیهی بعضی از نمایندگان دیده شد؛ البتّه اغلب نمایندگان همیشه پایبند به این مبانی مهم و معتبر بودهاند؛ واقعاً ما این را بدون تعارف عرض میکنیم، واقعیّت این است؛ امّا در مواردی هم خلاف این مشاهده شد.»۱۴۰۳/۴/۳۱
🔹قطعاً و مانند همهی ادوار، در بررسی صلاحیّت وزرای پیشنهادی دولت، مباحث متعدّد و داغی پیش خواهد آمد؛ امّا رعایت اخلاق، انصاف، آرامش افکار عمومی و نکات مهمّی از این قبیل، میتواند فضایی امیدوارکننده برای مردم و مأیوسکننده برای دشمنان ایران به وجود آورد. همانطور که رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند، دشمنان جمهوری اسلامی «در دنیا گوش تیز کردهاند که نشانههای اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند»۱۴۰۳/۴/۳۱ و «لشکر سایبری دشمن منتظر سوءاستفاده است».۱۴۰۳/۴/۳۱
🔸دوازده معیار برای تعیین کابینهی چهاردهم
🔹و امّا آخرین نکتهی رهبر انقلاب در این دیدار به موضوع مهمّ تعیین کابینهی جدید اختصاص داشت. اوّلین نکتهای که از بیانات ایشان استنباط میشود تسریع در تشکیل کابینه است، به طوری که عبارت «کار فوری و فوتی» را در این خصوص بیان نموده و تأکید کردند: «البتّه هر چه زودتر کابینهی پیشنهادی ــ حالا بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد ــ تصویب بشود و دولت مشغول کار بشود، برای کشور بهتر است.» لذا، هم رئیسجمهور منتخب پس از طیّ مراحل قانونی میبایست در تعیین وزرای پیشنهادی سرعتعمل به خرج داده و هم نمایندگان مجلس در بررسی و رأی اعتماد به افراد تسریع کنند. البتّه که این «تسریع» به معنای کار ضعیف و بدون تدبیر نیست، چرا که اگر چنین بود اساساً چه نیازی به تعیین دوازده معیار در این زمینه وجود داشت؟
رهبر انقلاب کابینه را جمع میدانداران میدانهای اساسی و مهمّ کشور میدانند: «در این زمینه، هم شما، هم رئیسجمهور منتخب محترم، مسئولیّتهای سنگینی دارید. چه کسی میخواهد میداندار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعّالیّتهای سازندگی، میدان تولید؛ چه کسی میخواهد میداندار باشد؟»
ایشان، در ادامه، دوازده معیار را برای انتخاب افراد از سوی رئیسجمهور و رأی اعتماد از سوی نمایندگان بیان میفرمایند که عبارتند از:
🔸امین
🔹صادق
🔸متدیّن
🔹معتقد به نظام و جمهوری اسلامی از بُن دندان
🔸باایمان
🔹امیدوار به آینده
🔸داشتن نگاه مثبت به افق
🔹متشرّع
🔸اشتهار به پاکدستی و صداقت
🔹نداشتن سابقهی سوء
🔸داشتن نگرش ملّی
🔹کارآمدی
معیارهای فوق ترکیبی از ویژگیهای اعتقادی، دینی، اخلاقی، سیاسی و مدیریّتی است. بیاغراق، باید گفت جمع شدن تمام این ویژگیها در حدّ اعلای آن در یک فرد، امر آسانی نیست؛ امّا اگر به این نکته نیز توجّه کنیم که قرار است میدانهایی کلیدی همچون اقتصاد، فرهنگ، سیاست، دیپلماسی و مانند اینها را که با مسیر جمهوری اسلامی و سرنوشت ملت ایران و زندگی بیش از هشتاد میلیون ایرانی پیوند خورده، به چنین جمعی بسپاریم، آیا میتوان از چنین معیارهایی گذشت؟
بههرحال، هم رئیسجمهور و هم نمایندگان مجلس در این زمینه مسئولیّتی فوری، خطیر و سنگین بر دوش دارند؛ مسئولیّتی که در قبال آن باید پاسخگو نیز باشند، از جمله در این دنیا در مقابل مردم و در عقبیٰ در مقابل خداوند.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
📝 خط حزبالله ۴۵۴ | چه کسی باید میداندار باشد؟
🔹چهارصد و پنجاه و چهارمین شماره هفته نامهی «خط حزبالله» منتشر شد.
🔸خط حزبالله در گزارش هفته خود، دوازده معیار رهبر انقلاب برای تعیین کابینه دولت چهاردهم را بررسی کرده است.
🔹یادداشت هفته خط حزبالله به مناسبت ایام ماه محرم و شهادت امام سجاد علیهالسلام، ضرورت انس با صحیفه سجادیه و تدبر در آن را مبتنی بر بیانات رهبر انقلاب تبیین کرده است.
🔸این شماره هفتهنامه خط حزبالله به روح مطهر دانشمند هستهای شهید داریوش رضایینژاد تقدیم میشود.
📥 «خط حزبالله» را از اینجا دریافت کنید
farsi.khamenei.ir/weekly
🌷 این شماره هفتهنامه خط حزبالله به روح مطهر شهید داریوش رضایینژاد تقدیم میشود.
📜 khl.ink/khat | #با_این_ستارهها