📝 «حزبالله پیروز است»
👈 چهارصد و شصت و سومین شمارهی هفتهنامهی «خط حزبالله»، با تیتر یک «حزبالله پیروز است»، ارزیابی حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر درباره حال و آینده نبرد مقاومت با رژیم صهیونی را به همراه دستخط دبیرکل حزبالله لبنان منتشر کرده است.
✍ خطحزبالله همچنین در یادداشت هفتهی خود، به بررسی دغدغهی اصلی و دیرپای رهبر انقلاب درباره «ساخت امت اسلامی» و همچنین وظیفهی ما برای تحقّق این درس نبوی پرداخته است.
🔍 گزارش هفتهی خطحزبالله ۴۶۳ نیز نگاهی داشته است به شش کتاب دربارهی قهرمانان ایثار و شهادت که رهبر انقلاب اخیراً بر آنها تقریظ نوشتهاند.
🖼 نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور میتوانند در چاپ و توزیع این هفتهنامه در مساجد و هیئتهای مذهبی شهر و منطقه سکونت خود مشارکت کنند.
📢 «خط حزبالله» را از اینجا دریافت کنید.
💻 @Khatt_khamenei
May 11
📝 #یادداشت_هفته | «ساخت امت اسلامی»؛ وظیفهی ما برای تحقّق این درس نبوی چیست؟
👈 نگاهی به یک دغدغهی اصلی و دیرپای رهبر انقلاب
🔹رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در آخرین روز شهریورماه، در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت، تشکیل «امّت اسلامی» را یکی از مهمترین درسهای نبوی معرّفی کردند. نکتهی مهم و قابل تأمّلی که ایشان در ادامه به آن اشاره کردند، فقدان «امّت اسلامی» است: «ما امروز فاقد امّت اسلامی هستیم. کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی میکنند امّا عنوان «امّت» را نمیتوان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یکجهت نیستند. امّت یعنی مجموعهی انسانهایی که در یک جهت، به سوی یک هدف، با یک انگیزه دارند حرکت میکنند؛ ما اینجور نیستیم، ما متفرّقیم.» ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ نتیجهی این تفرقه سلطهی دشمنان اسلام است که خود را به اَشکال گوناگونی نمایان میکند. نسلکشی بیسابقهی امروز مردم مظلوم غزّه به دست باند جنایتکار صهیون که در سایهی حمایت کشورهای غربی و بیعملی مجامع بینالمللی انجام میشود، تنها یکی از تبعات خسارتبار فقدان «امّت اسلامی» است.
🔸یک دغدغهی اصلی و همیشگی
🔹دغدغهی رهبر معظّم انقلاب اسلامی در زمینهی «اتّحاد و یکپارچگی دنیای اسلام»، دغدغهای باسابقه و دیرپا است و بیراه نیست اگر بگوییم این یکی از دغدغههای اصلی و همیشگی ایشان بوده است. برای نمونه، بیش از سه دهه پیش، در یکی از سخنرانیهای خود، صحنه را اینگونه تشریح میکنند:
«ملّت اسلام بیش از یک میلیارد نفوس در دنیا دارد. کشورهایی در آسیا، در خاورمیانه، در آفریقا، با عنوان اسلامی وجود دارد. شخصیّتهای برجسته، دانشمندان، متفکّران و فیلسوفان، در میانِ مسلمانانِ همه جای دنیا هستند. این جمعیّتِ بیش از یکمیلیاردی ــ که بیش از یکپنجم نفوس دنیا را دارند ــ اگر بخواهند به قدر نفوس خودشان در حوادث دنیا اثر بگذارند، معنایش این است که یکپنجم همهی حوادث عالم با ارادهی مسلمین انجام بگیرد؛ چیز خیلی مهم و عظیمی است. دین اسلام هم برخلاف بعضی از ادیان دیگر، مردم را به تصمیمگیری، حضور در صحنه، کار داشتن به کار سیاست و مُلکداری و اداره و اینطور امور تشویق میکند. این دین، دین زندگی و حکومت و سیاست است. مثل ادیان دیگر نیست که دوری از سیاست و صحنهی زندگی و فعّالیّتهای گوناگون و امثال اینها را جزو اصول خودشان بدانند. درست توجّه کنید! جمعیّتی با این عظمت و با این اعتقاد دینی که باید در امور دنیا و امور زندگی دخالت بکنند، اگر یکپارچه و بانشاط باشند، اگر برای خودشان حق قائل باشند، اگر وارد صحنه باشند، چقدر برای ابرقدرتها سنگین تمام خواهد شد! چقدر برای نیروهای استعماری که در کشور همین مسلمانان، نفت و ثروتهای طبیعی و پول و بازار و هرچه را که بوده و نبوده، غارت کردهاند، خسارتبار تمام خواهد شد! درست است؟ برای اینکه چنین روزی پیش نیاید و مسلمانان یک روز به عنوان مزاحمی برای غارتگران عالم به حساب نیایند، حدّاقل ۱۵۰ سال و شاید بیشتر است که استعمار کار میکند و نقشه میکشد و پول خرج میکند و کار نظامی و سیاسی و فرهنگی میکند، تا از حادثهی حضور عظیم مسلمین در صحنهی عالم جلوگیری کند.» ۱۳۶۹/۳/۱۵
🔸موانع و چالشهای امّتسازی
🔹نگاه رهبر انقلاب به ساخت «امّت اسلامی» واقعگرایانه و دور از سطحینگری و شعارزدگی است. ساخت «امّت اسلامی»، به معنای واقعی کلمه، کاری سهل و سریع نیست و در این راه، موانع و چالشهای ریز و درشت متعدّدی وجود دارد. دشمنان دنیای اسلام که امروزه بیشترین منفعت را از عدم اتّحاد دنیای اسلام میبرند، اصلیترین مانع احقاق این هدف متعالی هستند. تشکیل «امّت اسلامی» دست آنان را از بسیاری تعدّیها و زیادهخواهیها و دخالتها در پهنهی وسیع عالم اسلامی کوتاه میکند و از این منظر، عجیب نیست که نگران این موضوع باشند و از تمامی ابزار و امکانات در دسترس خود برای ممانعت از اتّحاد و انسجام دنیای بزرگ اسلام استفاده کنند و این، نکته ای بود که در بیانات اخیر رهبر انقلاب بد آن تاکید شد: «البتّه این حرفی که بنده عرض میکنم ــ ایجاد این وحدت و تشکیل امّت اسلامی ــ دشمنانی دارد؛ دشمنان اسلام؛ روی «دشمنان اسلام» فکر کنید، تکیه کنید؛ دشمن فلان کشور، مهم نیست؛ کسانی هستند دشمن اسلامند، ولو به یک بخشی از مسلمین بظاهر خودشان را نزدیک میکنند برای اینکه یک بخش دیگر را نابود کنند امّا در واقع دشمن اسلامند؛ اینها نمیخواهند این امّت اسلامی تشکیل بشود؛ اینها نمیخواهند این اتّحاد به وجود بیاید؛ اینها گسلهای مذهبی درون دنیای اسلام را فعّال میکنند.
📝 ادامه #یادداشت_هفته👇
📝 ادامه #یادداشت_هفته
🔹یکی از مشکلتراشترین گسلهای موجود بین جوامع، گسل اعتقادی و دینی است، مثل گسلهای زلزله. اگر چنانچه این گسل فعّال بشود، خیلی آسان نمیشود این گسل را خاموش کرد. جنگهای صلیبی دویست سال طول کشید و واقعاً صلیبی بود؛ واقعاً جنگ دینی بود و روی تعصّبات دینی این کار انجام گرفت. نمیگذارند، نمیخواهند بگذارند. باید بر خواست دشمن فائق آمد. اینکه امام بزرگوار ما از قبل از پیروزی انقلاب بر روی وحدت دنیای اسلام و وحدت شیعه و سنّی اینهمه تکیه کردهاند، به خاطر همین است؛ چون قدرت دنیای اسلام ناشی از اتّحاد است و دشمن عکس این را میخواهد و بعکس این عمل میکند و تلاش میکند. این درس امروز ما از حضرت است.» ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
🔸چگونه «امّت اسلامی» ساخته میشود؟
🔹ساخت «امّت اسلامی»، از منظر رهبر انقلاب، سِیری روشن و منطقی دارد؛ باید مسیری را پیمود که به بیداری و احساس نیاز واقعی ملّتهای اسلامی به اتّحاد و انسجام عملی و مؤثّر منجر شود. ایجاد این بیداری و خواست عمومی بر عهدهی خواصّ دنیای اسلام است: «سیاستمداران، علما، دانشمندان، دانشگاهیان، طبقات بانفوذ و صاحب فکر، شعرا، نویسندگان، تحلیلگران سیاسی و اجتماعی، اینها میتوانند اثر بگذارند. فرض بفرمایید اگر ده سال همهی مطبوعات دنیای اسلام بر روی اتّحاد مسلمین تکیه کنند، مقاله بنویسند، شاعر شعر بگوید، تحلیلگر تحلیل کند، استاد دانشگاه تبیین کند، عالِم دینی حکم کند، بلاشک در طول این ده سال وضعیّت بکلّی عوض خواهد شد؛ ملّتها که بیدار شدند، ملّتها که علاقهمند شدند، دولتها ناچار میشوند در آن جهت حرکت بکنند.» ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
🔸وظیفهی ما چیست؟
🔹تشکیل «امّت اسلامی» یک آرمان و ایدهی بزرگ و متعالی است که راه بسیاری تا تحقّق آن باید پیموده شود، امّا طولانیترین راهها را نیز باید با برخاستن و گام برداشتن پیمود. ممکن است برای اعضای جامعهی مؤمن و انقلابی داخل کشور این سؤال پیش بیاید که «من، به عنوان یک فرد، چه نقش و وظیفهای در این مسیر طولانی و پیچیده دارم و اساساً میتوانم داشته باشم؟» پاسخ به این سؤال، بسته به تواناییها، شرایط و موقعیّت سؤالکننده، میتواند وجوه مختلفی داشته باشد؛ «فرض بفرمایید اگر ده سال همهی مطبوعات دنیای اسلام بر روی اتّحاد مسلمین تکیه کنند، مقاله بنویسند، شاعر شعر بگوید، تحلیلگر تحلیل کند، استاد دانشگاه تبیین کند، عالِم دینی حکم کند، بلاشک در طول این ده سال وضعیّت بکلّی عوض خواهد شد.» ۱۴۰۳/۰۶/۳۱
🔹در کنار استفاده از تواناییها و موقعیت فردی، باید به برخی نکات دیگر نیز توجه کرد از جمله اینکه بنا به تاکید دقیق رهبر انقلاب، صدور پیام وحدت به دنیای اسلامی و زمینهسازی برای تشکیل، اتّحاد و انسجام امّت اسلامی، یک پیشزمینهی بسیار مهم و جدّی دارد که عبارت است از اتّحاد و انسجام در داخل کشور: «این را هم ما خودمان و مردم کشور خودمان توجّه داشته باشیم که اگر ما میخواهیم پیام ما، پیام وحدت ما، در دنیا صادقانه تلقّی بشود، باید بین خودمان این اتّحاد را ایجاد کنیم. اختلاف سلیقه و اختلاف نظر و اختلافات سیاسی و امثال اینها نباید در همدستی و همبازویی و همگامی ملّت و همدلی ملّت تأثیر بگذارد؛ دنبال اهداف حقیقی باید حرکت کنیم.» نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد و رهبر انقلاب نیز نسبت به آن هشدار دادند، فعال کردن گسل های مذهبی است. بی شک آنان که دغدغه تشکیل امت اسلامی را دارند در این زمین که توسط دشمن تعریف شده بازی نمی کنند و در جهت عکس آن می کوشند.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
✏️ #گزارش_هفته | «مجیدبربری» با «پاییز آمد»
👈 نگاهی به شش کتاب دربارهی قهرمانان ایثار و شهادت که رهبر انقلاب بر آنها تقریظ نوشتند
🔹«ملّت مسلمان و انقلابى ایران! برادران و خواهران! دولت دستنشانده و مزدور عراق تجاوز هوایى را به حریم جمهورى اسلامى ایران آغاز کرده و به چند پایگاه هوایى حمله نموده است. ما تا کنون نخواسته بودیم حمله را آغاز کنیم ...» گویی همین چند روز پیش بود که آیتاللّه خامنهای، در سیویکم شهریورماه ۱۳۵۹ و در آغاز جنگ تحمیلی، ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسّط رژیم صدّام، بهعنوان نمایندهی حضرت امام خمینی (ره) پیامی را خطاب به ملّت ایران بهصورت رادیویی و از طریق تلفن صادر کردند و مردم را دعوت به آرامش کردند. آن روزها شاید هیچکس فکر نمیکرد که قرار است جنگی بزرگ بین ایران و رژیم بعث شکل بگیرد و، در همهی ابعاد، هشت سال کشور را درگیر خود کند. امّا این اتّفاق افتاد و در کنار همهی سختیها و دشواریها، دستاوردهای بینظیری برای کشور داشت؛ دستاوردهایی همچون ساری و جاری شدن فرهنگ جهاد و ایثار و مقاومت و شهادت در کشور؛ فرهنگی که رهبر انقلاب زنده نگهداشتن آن را یکی از نیازهای اساسی کشور میدانند و همواره بر روی آن تأکید دارند. به همین مناسبت و در هفتهی دفاع مقدّس، شش کتاب حوزهی «جهاد و مقاومت» که رهبر معظّم انقلاب اسلامی بر آنها تقریظ نگاشتهاند، در گزارش زیر معرّفی خواهد شد.
🔸پاییز آمد
🔹کتاب را که میخوانی، در نگاه اوّل، آن را روایتی از عاشقانههای یک زوج متدیّن و انقلابی میبینی که در گیرودار انقلاب و جنگ و حوادث آن روزها، با هم آشنا میشوند، به هم دل میبندند و، در نهایت، یک زندگی ساده و شیرین را آغاز میکنند؛ زندگیای که پُر است از حسّ خوبِ با هم بودن، پُر است از لحظههای شیرین و عاشقانهای که شاید کمتر به گوش مخاطب امروز رسیده باشد و با این بُعد زندگی شهدا آشنایی داشته باشد.
🔹امّا وقتی برمیگردی و کمی با دقّتِ بیشتر، روایت زندگی فخرالسّادت را میشنوی، حس میکنی مسئلهی او صرفاً بیان خاطرات نبوده است؛ گویی او قصد داشته از مفهومی مهم صحبت کند که مسیر شکلگیری زندگیاش را بر اساس آن پیریزی کرده و باعث تحمّل آنهمه سختی و رنج در زندگی او شده است. و آن مفهوم، آن واژه، آن نیّت انسانساز، کلمهای نیست جز «رشد»؛ در واقع، فخرالسّادات به این درک و شناخت رسیده است که باید برای قوی شدن و رشد شخصیّت خود، با احمد یوسفی زندگی کند و پشتِپا بزند به تمام آن راحتیها و امکانات و بیخیالیها و مرفّهانه زیستنها. و این میشود شاکلهی اصلی تشکیل کتاب؛ آنگاه، خواننده دیگر کتاب را صرفاً یک عاشقانهی شهدایی نمیبیند، بلکه در ورای قصّهی یک زوج جوان، پی به مفاهیم مهمتری میبرد؛ مفاهیمی که سرنوشت یک انسان را دگرگون میکند و از او شخصیّتی مستقل و قوی و خودساخته میسازد؛ شخصیّتی به مثابهی یک الگو برای زنان.
🔸هواتو دارم
🔹همسرش میگفت: «خیلی بامرام بود. یک لوطیگری خاصّی در رفتارش بود. هر کسی برایش کاری میکرد، قطعاً آن را بیجواب نمیگذاشت. میگفت بعد از شهادتش هم این مرام و لوطیگری را دارد. اگر برایش یک زیارت عاشورا بخوانی و به او هدیه کنی، قطعاً پاسخت را میدهد و جبران میکند.» امّا مهمترین قسمت گفتوگویم با همسر شهید، در همان ابتدای مصاحبه رقم خورد؛ آنجا که از او پرسیدم به عنوان همسر، مهمترین ویژگی او را چه میدانید و او در پاسخ گفت: «مرتضیٰ تکلیف خودش را و خواستهای را که از زندگی داشت، میدانست.» و این دانستنِ تکلیف و وظیفه بود که از همان ابتدا به زندگی او جهت داده بود و او را در مسیری درست نهاده بود. او تکلیفمدار بود و برای همین هم وقتی در سال ۱۳۹۲، جریان تکفیری به مزار حجربنعدی جسارت کرد، خونش به جوش آمد و دیگر نتوانست نشستن و تماشا کردن را تحمّل کند و ببیند که دشمن به نزدیکی زینبیّه رسیده و در صدد جسارت به حرمِ بزرگراویتگرِ تاریخِ تشیّع، یعنی حضرت زینب سلامالله علیها باشد.
🔸فقط بیست سال و سه روز
🔹عنوان «جوانترین مدافع حرم»، بهخودیِخود، آنقدر جذّاب است که دیگر برای خواندن قصّهی زندگیاش دنبال دلیل و مدرک نگردیم؛ زندگی جوانی بیستساله که مانند بسیاری از شهدای دفاع مقدّس، نه در پی یک تحوّل آنی، که طیّ یک فرآیند چندساله و در مواجهه با آثار اندیشمندان بزرگ اسلامی و غوطهور شدن و غُور در این آثار، در مقطعی مهم از تاریخ، تکلیف خود را تشخیص میدهد و پای در عرصهی نبردی سهمگین مینهد؛ نبردی که باعث میشود در اوج جوانی از بسیاری از تمایلات خود بگذرد، قید تحصیل در خارج از کشور را بزند و با شناخت و بینشی عمیق، قدم در راهی بگذارد که اعتقاد به آن ذرّهذرّه در وجود او شکل گرفته است.
✏️ ادامه #گزارش_هفته👇
✏️ ادامه #گزارش_هفته
🔹قسمت جذّاب ماجرا آنجا است که وقتی زندگی شهدا را از بالا نگاه میکنیم، میبینیم که علیرغم داشتن شباهتهایی با یکدیگر، بهشدّت در جزئیّات با هم متفاوت بودهاند و هر یک ماجرایی خاص دارند. سیّدمصطفیٰ موسوی از آنهایی بود که در این جزئیّات با دیگران بسیار متفاوت بود. از سبکِ کتابهایی که میخواند گرفته تا مدل رفتار با پدر و مادر و حضور در جمع دوستان تا تیپ و ظاهر و مدلموی او، همگی سبب میشد که زندگی او خواندنی و، بهخصوص برای نسل جوان، متفاوت باشد؛ نسلی که نیاز دارد بداند که شهدا افرادی بودند از جنس خودشان و در همین کوچهپسکوچههای تهران قدم میزدند، کافه میرفتند، برای ظاهرشان ساعتها وقت میگذاشتند و، خلاصه، افرادی بودند که می شود به آنها دست پیدا کرد و در آسمان هفتم آشیانه نداشتند.
🔸نفوذ از دل خاک
🔹اهمّیّتش را بعد از ماجرای هفتم اکتبر بیشتر فهمیدیم؛ آنجا که رزمندگان حماس، با استفاده از این راهبرد، باند تروریست رژیم صهیونی را به معنی واقعی کلمه به زانو درآوردند و توانستند با امکاناتی بسیار کمتر و با خلّاقیّتی بسیار بیشتر، جنگ را به نفع خود پیش ببرند. از «تونلهای زیرزمینی» صحبت میکنیم؛ تونلهایی که بلای جان صهیونها شد و جنگ را به نفع مبارزان فلسطینی مغلوبه کرد. ما نیز تجربهی حفر تونل را بیش از سی سال پیش و در دفاع مقدّس خودمان داشتیم و درست در روزهایی که جنگمان گره خورده بود، توانسته بودیم با استفاده از این روش، عملیّات را به نفع خودمان به پایان برسانیم.
کتاب «معبد زیرزمینی» روایت یکی از همین گرهها است؛ گرهی که به واسطهی دشت باز و بدون مانع بین دو خطّ نبرد، و خاکریز بلند بعثیها و اشراف کامل آنان به منطقه به وجود آمده بود و امکان هیچ گونه پیشروی را به نیروهای خودی نمیداد. اینجا است که حاج غلامحسین رعیّت رکنآبادی وارد قصّه میشود و پس از بررسی کامل منطقه، اعلام میکند که میتواند به یاری خدا این گرهِ کور را باز کند؛ گرهی که باز کردن آن، در آن گرمای طاقتفرسا، مرد یل میخواهد و هر کسی از عهدهی آن برنمیآید. برای این کار، او جمعی از مقنّیان شهر را جمع میکند و با مینیبوس به منطقه میرود.
🔸از «مجیدبربری» تا «شهید مجید قربانخانی»
🔹پیشتر، جایی در متن نوشته بودم که وقتی از بالا به زندگی شهدا نگاه میکنیم، با وجود اختلاف در جزئیّات، قرابتهای زیادی در زندگی آنان میبینیم؛ گویی همه شبیه به هم بودند و از یک الگوی خاص در زندگی پیروی میکردند. امّا مجید قربانخانی از آنهایی بود که اگر از صدفرسخی هم به زندگی او نگاه میکردیم، هیچ شباهتی بین او و دیگر شهدا پیدا نمیکردیم. ما با صفحات کتاب «مجیدبربری» مسیرِ رفتهی یک جوان را زندگی میکنیم: از روزهای تاریک و آغشته به منم بودنهایش تا روزهای پاک و سفیدی که جز نجات جان دیگر انسانها دغدغهای ندارد؛ از شلوارهای زخمی جین و دربهدر دنبال خالکوب گشتن تا سروکلّه زدن با آدمخوارهای داعشی با گوشت و پوست و استخوان و تن و جان. کتاب «مجیدبربری» روایتی است جانانه از مجیدی که با تمام اعتقادات غریبه بود، امّا یک اتّفاق مسیر زندگیاش را بهکلّی عوض کرد و او را در مسیری قرار داد که پایان آن به فُوز عظیم شهادت ختم شد.
🔸آخرین فرصت
🔹زندگیاش را که نگاه میکنی، به طرز عجیبی عجین شده با کلمات حضرت حیدر؛ نهفقط با کلمات، که با راه و رسم و مرام حضرت حیدر. از همان ابتدای انقلاب که در مسجد محل، کلاس تفسیر نهجالبلاغه داشت، تا تولّدش که در روز غدیر بود، تا روز ازدواجش که در روز غدیر بود، تا آرزو برای شهادتش که باز هم در روز غدیر بود، همه و همه باعث شد تا ما این شهید عزیز را به «شهید غدیری کشور» بشناسیم.
🔹کتاب «آخرین فرصت» روایتی است از زندگی مشترک شهید علی کسایی و همسر ایشان، خانم قافلانکوهی، که با قلمی روان و گیرا به رشته تحریر درآمده است. این روایت نیز مثل همه داستانهای دیگر، مملو از شیرینیها و تلخیها در کنار یکدیگر است؛ امّا آنچه مخاطب را پای کتاب مینشاند، تماشای سبک زندگی شهید است: سبکی از زندگی که در تمام جزئیّات رفتاری او، مطلبی برای یاد گرفتن دارد، همراه با عشقی به مولا امیرالمؤمنین علیهالسلام که چنان در وجود حاجعلیآقای کسایی رسوخ کرده که در همهی ابعاد شخصیّتیاش، بهوضوح، آن را نمایان کرده است.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
نسخه تابلو اعلانات ۴۶۳ خط حزبالله.pdf
969.6K
📝 نسخه #تابلو_اعلانات | شماره ۴۶۳ نشریه خط حزبالله
💻 @Khatt_khamenei
🌷 این شماره هفتهنامه خط حزبالله به فرماندهان یگان رضوان حزبالله و دیگر شهدای حملات اخیر رژیم صهیونسیتی به مناطق جنوبی لبنان تقدیم میشود.
📜 khl.ink/khat | #با_این_ستارهها
🔰 توجه به خدا در دوران جوانی سبب آسان و هموار شدن کارها میشود
📜 khl.ink/khat | #به_رسم_آیهها
🔰 وصیتنامه شهدا را مطالعه کنید
📜 khl.ink/khat | #کلام_امام_نقشه_راه_انقلاب
🔰 مصیبت تسلط بیگانه صد برابر از مصیبت جنگ سختتر است
📜 khl.ink/khat | #خطبه_های_انقلاب
🔰 ملت ایران خود را در آیینه دفاع مقدس شناخت
📜 khl.ink/khat | #در_این_ایام
🔰 تصویری از آیتالله خامنهای در لباس سربازی و در کنار جمعی از رزمندگان دفاع مقدس
📜 khl.ink/khat | #قاب_ماندگار
📝 «راه نصرالله؛ خط حزبالله»
👈 به مناسبت شهادت مجاهد کبیر مقاومت جناب حجتالاسلاموالمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزبالله، چهارصد و شصت و سومین شمارهی هفتهنامهی «خط حزبالله»، با بررسی میراث این شهید بزرگ و با عنوان «راه نصرالله؛ خط حزبالله» منتشر شد.
🔍 در این شماره، نشانههای زوال رژیم صهیونی بر اساس تحلیل رهبر معظم انقلاب در سی و سه سال اخیر در قالب اطلاعنگاشت منتشر شده است.
🖼 نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور میتوانند در چاپ و توزیع این هفتهنامه در مساجد و هیئتهای مذهبی شهر و منطقه سکونت خود مشارکت کنند.
📢 «خط حزبالله» را از اینجا دریافت کنید.
💻 @Khatt_khamenei
May 11
📝 #یادداشت_هفته | راه نصرالله؛ خطّ حزبالله
👈 مروری بر کارنامه و میراث دبیرکلّ شهید حزبالله لبنان
🔹«مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی و رهبر مدبّر سیاسی» تنها چند مورد از ویژگیهای شخصیّت بینظیر یکی از بهترین شاگردان مکتب روحالله الموسویّ الخمینی در عصر و زمان حاضر، حجّتالاسلام والمسلمین سیّدحسن نصرالله، دبیرکلّ شهید حزبالله لبنان است که رهبر انقلاب اسلامی در پیام خود به مناسبت شهادت ایشان برشمردند. شهادت این عالم ربّانی و مجاهد بزرگ در حالی رخ داد که «سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بیپناه ضاحیهی بیروت و خانههای ویرانشده و عزیزان پرپرشدهی آنان بود، همچنان که دهها سال برای دفاع از مردم ستمدیدهی فلسطین و شهر و روستای غصبشده و خانههای تخریبشده و عزیزان قتلعامشدهی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود.» ۱۴۰۳/۷/۷
🔸سازش نکرد
🔹درحالیکه جهان در برابر نسلکشی مردم مظلوم غزّه صرفاً تماشاچی است و اقدامی درخور و شایسته برای متوقّف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی ــ که فرمان آن به دست آمریکا است ــ انجام نمیدهد، این سیّدحسن نصرالله بود که در ادامهی سالها مجاهدت و حمایت از فلسطین، از ابتدای جنگ غزّه مردانه وارد این میدان شد و اعلام کرد تا جنایات رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم مظلوم غزّه پایان نیابد، حزبالله نیز از این معرکه خارج نشده و از اِعمال فشار به رژیم صهیونیستی دست نخواهد کشید؛ موضوعی که منابع رژیم نیز به آن اذعان داشته و اعلام کردند دبیرکلّ حزبالله در برابر تهدیدها و تطمیعها در این زمینه، حاضر به سازش و ترک میدان نبرد نشد. در همین زمینه، شبکهی اِنبیسی آمریکا به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی نوشت که تصمیم به ترور نصرالله پس از آن گرفته شد که تلآویو به این نتیجه رسید که دبیرکلّ حزبالله هیچ راهحلّ دیپلماتیکی را برای پایان دادن به درگیریها بین دو طرف نمیپذیرد، مگر اینکه جنگ در غزّه پایان یابد. به گفتهی این مقام رژیم صهیونی، تلآویو از روز هشتم اکتبر ــ اوّلین روز آغاز تجاوز به غزّه و ورود حزبالله به جنگ برای حمایت از مردم غزّه ــ سعی کرد توافقی جداگانه با حزبالله داشته باشد، امّا سیّدحسن نصرالله آن را نپذیرفت و هر گونه توافق را منوط به توافق با حماس کرد. در واقع، میتوان و باید گفت دبیرکلّ فقید حزبالله لبنان، شهید راه آزادی قدس شریف شد و جان خود را در این مسیر فدا کرد؛ لذا «فیض شهادت، پس از اینهمه مجاهدت، حقّ مسلّم او بود.» ۱۴۰۳/۷/۷
🔸استحکام حزبالله
🔹با ترور وحشیانه و جنونآمیز این پرچمدار مقاومت که به دنبال ترور برخی از فرماندهان ارشد حزبالله در طیّ یکی دو هفتهی اخیر در لبنان روی داد، صهیونیستها گمان کردند کار حزبالله به پایان رسیده و میتوانند برای همیشه از زیر ضرب این حلقهی کلیدی جبههی مقاومت خارج شوند ــ اخبار و تحرّکات برای حملهی زمینی به جنوب لبنان در همین راستا قابل ارزیابی است ــ امّا رخدادهای روزهای بعد نشان داد که محاسبات دشمن در این زمینه کاملاً اشتباه بوده است؛ چرا که حجم و عمق شلّیکهای موشکی حزبالله به سرزمینهای اشغالی افزایش یافت و نیروی زمینی دشمن، علیرغم عملیّات روانی گسترده، تا کنون در مرز جنوب لبنان زمینگیر شده و برخی تلاشهای آن برای ورود به خاک لبنان با واکنش قاطع و غافلگیرانهی رزمندگان حزبالله مواجه شده و تلفاتی جدّی را نیز متحمّل شده است تا شاهدی بر این تحلیل دقیق رهبر انقلاب از راه نصرالله باشد: «اساسی که او در لبنان پایهگذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه، استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبههی مقاومت بر پیکر فرسوده و روبهزوال رژیم صهیونی، به حول و قوّهی الهی کوبندهتر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی، در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.» ۱۴۰۳/۷/۷
🔰ادامه #یادداشت_هفته👇
📝 ادامه #یادداشت_هفته
🔸مجاهد فیسبیلالله
🔹امّا راز این استحکام که در برابر سختترین ضربات دوام میآورد و از زیر سهمگینترین آوارها بار دیگر قامت راست میکند، در چیست؟ عوامل متعدّد و مهمّی در این قضیّه دخیل هستند، امّا اصل و روح آن به ایمان و باور عمیق و خاصّ این شهید برمیگشت که تمام قولوفعلهایش «فیسبیلالله» بود و همین ایمان و اتّکال، به منبعی برای دیگر نیروهای حزبالله نیز تبدیل شده بود. شهید نصرالله علاوه بر آنکه در ایمان و معنویّت، شخصیّتی برجسته و کمنظیر بود، درعینحال در مدیریّت و اجرا این ایمان را با تدبیر و عقلانیّتی مثالزدنی آمیخته بود. آمیزهی ایمان و عقلانیّت، از او رهبری تاریخی ساخت که الهامبخش مردم منطقه شد؛ مردمی که بارها طعم تلخ شکست از رژیم صهیونی را چشیده بودند، کشتارها را دیده بودند و از این غدّهی سرطانی متنفّر بودند، امّا این تنفّر با ترس نیز همراه بود؛ شکستهای تاریخی، به همراه القائات برخی سران خائن منطقه، آنان را به این نتیجهی نادرست رسانده بود که ایستادن در برابر رژیم غاصب، غیرعقلانی است و کسی را یارای پنجهدرپنجه افکندن با این هیولای خونخوار نیست.
🔹حزبالله، به رهبری سیّدحسن نصرالله، این الگوی ذهنی را تغییر داد. او نشان داد که میتوان هم مؤمن و مبارز بود و هم عقلانی حرکت کرد و میتوان مقابل رژیم غاصب صهیونی ایستاد و شکست نخورد. مردانگی، شرافت، غیرت، صداقت، شجاعت و ایمان مثالزدنی این شخصیّت برجسته، او را به یکی از محبوبترین چهرههای جهان اسلام و بهخصوص در میان مردم مسلمان منطقه و اعراب تبدیل کرد، تا جایی که نامش به شعارها راه یافت و گویی این مردمِ تحقیرشده و پُر از خشم و کینه، درحالیکه رهبرانشان پنهان و آشکار با قاتلان صهیونی دستِ دوستی میدادند و پیمان سازش میبستند، سیّدحسن را تنها قهرمان قابل اتّکاء برای تحقّق آرمانهای دور و بربادرفتهی خود میدیدند و میگفتند: «یا نصرالله یا حبیب، اضرب اضرب تلأبیب» و «یا الله یا الله، احفظ لنا نصرالله»؛ وقتی هم که قهرمان خود را شهید یافتند، شعار سر دادند که «هیلا هیلا هلا، هیلا هیلا هلا، کلّنا حسن نصرالله».
🔸عزاداریم، امّا به پیش میرویم
🔹بدون شک، اندوهِ از دست دادنِ چنین بزرگمردی برای تمام مستضعفان و مبارزان عالم سخت و سنگین است، امّا مسئلهی اساسی همان است که رهبر معظّم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با نخبگان علمی کشور فرمودند: «ما در این روزها عزاداریم؛ بخصوص بنده، بجد عزادار هستم. حادثهای که اتّفاق افتاد حادثهی کوچکی نیست؛ فقدان آقای سیّدحسن نصرالله حادثهی کمی نیست و جدّاً ما را عزادار کرده. ... ما گرچه در عزا هستیم، امّا عزای ما به معنی ماتم گرفتن و افسرده شدن و یک گوشه نشستن نیست؛ جنس عزای ما از جنس عزای سیّدالشّهدا علیه السّلام است؛ زنده و زندهکننده است. عزاداریم امّا این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار میکند. من میخواهم این پیام را در دل و جان خودمان، به معنای واقعی کلمه نفوذ بدهیم، احساس کنیم عزاداریِ ما هم باید ما را به پیش ببرد.» ۱۴۰۳/۷/۱۱
🔹سیّدحسن نصرالله، این مجاهد بزرگ و پرچمدار مقاومت، پس از چند دهه جهاد مخلصانه به آرزوی دیرین خود رسید و به برادران شهیدش سیّدعبّاس موسوی، حاج عماد مغنیه، حاج قاسم سلیمانی و دیگران پیوست، امّا میراثی سترگ و ماندگار از خود به جا گذاشت که گریبان صهیونیستها را رها نخواهد کرد. «سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سیّدعباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سیّدحسن هم بر زمین نخواهد ماند.» ۱۴۰۳/۷/۷
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
نسخه تابلو اعلانات شماره ۴۶۴ خط حزبالله.pdf
15.23M
📝 نسخه #تابلو_اعلانات | شماره ۴۶۴ نشریه خط حزبالله
💻 @Khatt_khamenei