eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
10.2هزار دنبال‌کننده
875 عکس
18 ویدیو
163 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 هرچه به ذهن می‌رسد را نباید در فضای مجازی منتشر کرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 تصویری از تشرف آیت‌الله خامنه‌ای به حرم حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در دوران ریاست جمهوری 📜 khl.ink/khat |
🔰 ایستگاه خیابان روزولت؛ پرکننده یک خلأ رسانه‌ای تبلیغاتی 📜 khl.ink/khat |
🔰 آمریکا شروع کننده دشمنی با ملت ایران است 📜 khl.ink/khat |
🔰 قدرت و برکت الهی در خدمت کارهای مخلصانه قرار می‌گیرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 حکم راه رفتن در هنگام وضو 📜 khl.ink/khat |
تابلو اعلانات ۴۶۸ خط حزب‌الله.pdf
2.08M
📝 نسخه | شماره ۴۶۸ نشریه خط حزب‌الله 💻 @Khatt_khamenei
✏️ حزب‌الله؛ میراث ماندگار نصرالله 📢 چهارصد و شصت و نهمین شماره‌ هفته‌نامه‌ «خط حزب‌الله» منتشر شد. 🔹گزارش هفته این شماره خط حزب‌الله به مناسبت اربعین شهادت مجاهد بزرگ و خستگی‌ناپذیر جناب سیّدحسن نصرالله (رضوان‌الله‌علیه) به پرسشی درباره اینکه «ریشه‌ی مقاومت لبنان چقدر مستحکم است و چرا؟» پاسخ داده است. 🖼 خط حزب‌الله در یادداشت هفته خود با عنوان «سه‌گانه توحید، معنویت،عدالت در جامعه‌سازی» براساس اشاره اخیر رهبر انقلاب به موضوع «توحید» در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، نقش عدالت در تحقق توحید در جامعه از نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را بررسی کرده است. 👈 نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور می‌توانند در چاپ و توزیع این هفته‌نامه در مساجد و هیئت‌های مذهبی شهر و منطقه سکونت خود مشارکت کنند. 🌷 این شماره خط حزب‌الله به روح مطهر دو شهید سانحه هوایی اخیر جنوب شرق کشور، سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید مازندرانی و پاسدار حامد جندقی تقدیم میشود. 📣 نسخه PDF هفته‌نامه را از اینجا دریافت کنید. 🖥 @Khatt_khamenei
📝 | حزب ‌اللّه؛ میراث ماندگار نصراللّه 👈 ریشه‌ی مقاومت لبنان چقدر مستحکم است و چرا؟ 🔸رهبر انقلاب اسلامی، در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری که روز پنجشنبه هفدهم آبان ۱۴۰۳ برگزار شد، با اشاره به اربعین شهادت دبیرکلّ حزب‌اللّه لبنان فرمودند: «... مرحوم آقای نصراللّه و دیگرِ این شهدای عزیزِ این روزها، اینها حقّاً و انصافاً به اسلام عزّت دادند، به جبهه‌ی مقاومت هم عزّت دادند و توانایی و قدرت مضاعف دادند؛ همه‌ی اینها؛ اینهایی که اسم بردیم، هر کدام به حدّی و به شکلی. سیّد عزیز ما خب به مقامات عالیه‌ی شهدا عروج کرد و او خود به آنچه آرزوی آن را داشت رسید، لکن یک یادگار ماندگاری هم در اینجا گذاشت و آن «حزب‌اللّه» است. «حزب‌اللّه» به برکت شجاعت سیّد و درایت سیّد و صبر و توکّل عجیبی که او داشت، رشد کرد؛ رشد فوق‌العاده‌ای کرد و حقیقتاً تبدیل شد به یک تشکیلاتی که دشمنِ مجهّزِ مسلّح به انواع سلاحهای مادّی و بیانی و تبلیغی و رسانه‌ای و غیره، نتوانسته بر آن فائق بیاید و ان‌شاءاللّه نخواهد توانست فائق بیاید. مرحوم آقای سیّدحسن نصراللّه «حزب‌اللّه» را به یک چنین موجودی، به یک چنین پدیده‌ای تبدیل کرده. ... حالا یک عدّه‌ای در خود لبنان و جاهای دیگر، به گمان اینکه حزب‌اللّه ضعیف شده، زبان به قَدْح کارهای حزب‌‌اللّه باز کرده‌اند؛ اشتباه میکنند، اینها دچار توهّمند. حزب‌اللّه قوی است و دارد مبارزه میکند. بله، شخصیّت برجسته و مهمّی مثل جناب سیّدحسن نصراللّه یا جناب سیّدهاشم صفی‌الدّین و امثال اینها در بین آنها نیستند امّا [این] تشکیلات با مردان خودش، با قدرت معنوی خودش، با روحیه‌ی خودش بحمداللّه حضور دارد و دشمن نتوانسته بر این تشکیلات فائق بیاید، و ان‌شاءاللّه نخواهد توانست ...» در این گزارش، به ابعاد و ریشه‌های این میراث بزرگ پرداخته می‌شود. 🔹سراب شکست حزب‌اللّه 🔸ضربات سنگین و دومینووار رژیم صهیونیستی علیه حزب‌اللّه با ترور شهید فؤاد شُکر آغاز شد، سپس ماجرای انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها رخ داد که بر اثر آن، ده‌ها تن از نیروهای مقاومت و مردم عادی در لبنان به شهادت رسیدند و هزاران تن مجروح شدند؛ بعد از آن نیز، در غروب غم‌بار بیروت، ضاحیه با ده‌ها بمب اهدایی آمریکا به رژیم صهیونیستی بمباران شد که بر اثر آن، سیّدحسن نصراللّه ــ دبیرکلّ حزب‌اللّه ــ و جمعی از همراهانش به شهادت رسیدند و چند روز بعد هم سیّدهاشم صفی‌الدّین، در بمبارانی مشابه، ترور شد.پس از این اتّفاقات، صداهایی در منطقه و فراتر از منطقه بلند شد و از پایان حزب‌اللّه گفتند. سفیر آمریکا در بیروت، برخی چهره‌ها و شخصیّت‌های لبنانی را جمع کرد و گفت لبنان باید خود را برای مرحله‌ای جدید ــ که عبارت است از حذف حزب‌اللّه ــ آماده کند. البتّه چنین اظهارات و مواضعی چندان نیز جای تعجّب نداشت؛ آنچه حزب‌اللّه در حدود دو ماه اخیر تجربه کرد برای از پا درآوردن یک حکومت نیز کافی به نظر می‌رسید، چه رسد به یک گروه مقاومت! 🔹شناخت عمیق و یک پیش‌بینی 🔸امّا معدود‌کسانی که حزب‌اللّه را عمیق و دقیق می‌شناختند، نگاه و نظر دیگری داشتند. رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در پیامی به مناسبت شهادت دبیرکلّ حزب‌اللّه، تأکید کردند: «دنیای اسلام شخصیّتی باعظمت را و جبهه‌ی مقاومت پرچم‌داری برجسته را و حزب‌اللّه لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چندده‌ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت جهت بخشید، با فقدان او نه‌تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و روبه‌زوال رژیم صهیونی، به حول و قوّه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه به پیروزی دست نیافته است. سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت.» ۱۴۰۳/۷/۷ 🔸آنچه باند جنایت‌کار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی و حامیان اصلی آن ــ یعنی آمریکا و دیگر کشورهای غربی ــ از فهم و درک آن عاجز هستند، ماهیّت و هویّت حزب‌اللّه است. آنان نمی‌دانند که با یک گروه صرفاً چریکی و نظامی روبه‌رو نیستند، بلکه با یک حزبِ به معنای واقعی کلمه اعتقادی و ایدئولوژیک روبه‌رو هستند که رژیم صهیونیستی را عامل اصلی مشکلات و تهدید شماره‌ی یک منطقه و جهان اسلام می‌داند و بر اساس همین نگاه اعتقادی، «شهادت یا پیروزی» را یک راهبرد می‌داند. 📝 ادامه 👇
📝 ادامه 🔸امام خیمنی؛ پدر معنوی حزب‌اللّه رژیم صهیونیستی به بهانه‌ی مقابله با مبارزان فلسطینی که آواره شده و در لبنان مستقر بودند، در تابستان سال ۱۳۶۱ به لبنان هجوم برد؛ هجومی که تقریباً مقاومت خاصّی در برابر آن وجود نداشت و ارتش متجاوز صهیونیستی به‌سرعت به بیروت رسید و پایتخت را نیز تحت اشغال خود درآورد، ده‌ها شخصیّت برجسته‌ی لبنانی ترور شدند و مردم این کشور نیز به معنای واقعی کلمه تحقیر شدند. در چنین شرایطی، عدّه‌ای از بزرگان شیعیان لبنان به این نتیجه رسیدند که گروه‌های مقاومت فعلی و فعّال در این کشور، کارایی لازم را ندارند و نیازمند تشکیل یک گروه جدید با مختصّات و ویژگی‌های جدید هستند؛ گروهی که اگرچه کاملاً لبنانی بود امّا، در عقیده و راه، از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی الهام گرفته بود.سیّدحسن نصراللّه درباره‌ی نسبت حزب‌اللّه و انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی چنین می‌گوید: «ما، در آن زمان، تحت تأثیر ادبیّات امام خمینی بودیم و همچنان هستیم. این واقعیّت را انکار نمی‌کنیم که انقلاب اسلامی ایران و پیروزی آن در سال ۱۹۷۹ اثرات عظیمی بر همه‌ی امّت گذاشت. ما هم بخشی از همین امّت بودیم و با این پیروزی، کنش و واکنش درونی پیدا کردیم. یقیناً، ما به‌شدّت تحت تأثیر تفکّر امام خمینی، نظرات امام خمینی، روحیّه‌ی امام خمینی، شادابی امام خمینی و، طبعاً به عنوان نتیجه‌ی قطعی، تحت تأثیر ادبیّات امام خمینی قرار داشتیم. امام از حزب‌اللّه صحبت می‌کرد و طبعاً از حزب‌اللّه به معنای وسیع کلمه صحبت می‌کرد و در نتیجه، هر گروه مؤمن به اسلام و فداکار و مجاهدی که به این راه اعتقاد داشت می‌توانست خود را «حزب‌اللّه» بنامد. ما هم گفتیم خب اسم خودمان را بگذاریم «حزب‌اللّه» و بقیّه‌ی اسامی را رها کنیم که شاید از طرف دیگران استفاده شده باشد یا شاید خیلی دقیق بازتاب‌دهنده‌ی عقاید ما در خصوص مرحله‌ای که در آن به سر می‌بریم و با آن مقابله می‌کنیم نباشد.» 🔸این راه، دیوانگی است! 🔹او درباره‌ی وضعیّت خاصّ آن ایّام و چالش‌های طاقت‌فرسایی که حزب‌اللّه در ابتدای تولّدِ خود با آن روبه‌رو بود نیز می‌گوید: «سال‌های اوّل بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود؛ ولی چون اراده بود و ایمان بود و عزم بود و یقین و اطمینان به درستی راه بود، توانستیم آن سختی‌های طاقت‌فرسا را پشت سر بگذاریم. چرا به اطمینانمان به درستی راه اشاره می‌کنم؟ دلیلش این است که از همان روزهای اوّل بعضی‌ها می‌گفتند «رفتن در این راه، دیوانگی است! شماها می‌خواهید با اسرائیل بجنگید؟ شماها که یک مشت جوان هستید، امکانات خاصّی هم ندارید.» ولی ما به درستی راه ایمان داشتیم و با همین ایمان پیش رفتیم.» 🔹حزب اللّه نشان داد اگرچه دشمن روی کاغذ و بر اساس محاسبات صرفاً مادّی برتری کامل دارد، امّا چنین دشمنی نیز قابل شکست دادن است اگر رزمندگانی که مقابلش صف‌آرایی کرده‌اند، فقط به عوامل مادّی جنگ تکیه نکنند و عنصر ایمان و اعتقاد را نیز وارد عرصه‌ی نبرد کنند. این نسخه و راهبرد جدید جنگی که دیگر فقط مختصّ جنگ نبود و مفهومی فراگیرتر و عمیق‌تر به نام «مقاومت» نامیده می‌شد، هر قدر هم دشمن قوی و وحشی بود، قابل شکست دادن نبود.شهید سیّدحسن نصراللّه، در طول دوره‌ی طولانی رهبری خود بر حزب‌اللّه، «مقاومت» را به مفهومی جذّاب مبدّل کرد؛ مفهومی که دیگر فقط محدود به جامعه‌ی شیعیان نبود و غیر‌شیعیان لبنان و حتّی آزادگانی در بیرون از مرزهای این کشور نیز جذب آن می‌شدند. 🔸مثل ققنوس 🔹روند نبرد در چند هفته‌ی اخیر نشان داد همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید کرده بودند، نه‌تنها حزب‌اللّه در وضعیّت ضعف نیست، بلکه شگفتی‌های جدیدی نیز برای دشمن دارد؛ آن‌قدر شگفت که اتاق‌خواب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم دیگر برایش جای چندان امنی نباشد. حزب‌اللّه از چالش سنگین فقدان سیّد عزیز و دیگر فرماندهان خود خارج شده و با ساختاری جدید و ناشناخته، همچنان تهدیدی مهلک برای رژیم جعلی اسرائیل است؛ نکته‌ای که از دید رسانه‌های این رژیم نیز دور نمانده و چندی پیش، یکی از آن‌ها اعتراف کرد: «به ما گفته شد که حزب‌اللّه شکست خورده و در هم شکسته است، امّا حزب‌اللّه با حملات به پایگاه گولانی ثابت کرد که می‌تواند مرگ‌بار باشد.» 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
📝 | سه گانه توحید، معنویت، عدالت در جامعه‌سازی 👈 بررسی نقش عدالت در تحقق توحید در جامعه از نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔸رابطه «توحید، عدالت و معنویت» یکی از مباحث بنیادی در جامعه سازی اسلامی است. حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان، گزاره مهمی را بیان فرمودند: «هدف انقلاب اسلامی...عبارت است از محقّق کردن “توحید” در زندگی مردم در کشور.» ۱۴۰۳/۰۸/۱۷ از طرفی ایشان معتقدند: «توحید یک امر واقعى و یک نظام و یک دستورالعمل زندگى است.» ۱۳۷۷/۴/۲۱ در کنار این گزاره، ایشان معتقدند: «بدون عدالت، بدون استقرار عدل و انصاف، توحید معنایى ندارد.» ۱۳۸۷/۹/۳ نیز معتقدند: «بدون عدالت، پيشرفت مفهومى ندارد.» ۱۳۸۷/۶/۲ از طرفی دیگر درباره رابطه «معنویت و عدالت» می فرمایند: «اگر معنويت نشد، عدالت تبديل مى‌شود به ظاهرسازى و رياكارى.» ۱۳۸۷/۶/۲ اینها گزاره های بنیادینی هستند که همه حکایت از پیوند ناگسستنی «توحید، معنویت و عدالت» با یکدیگر دارد. به گونه ای که می توان گفت: جامعه ای که «عدالت در آن باشد، توحید باشد، معنویت باشد. اینها اهداف هستند.» ۱۳۹۰/۴/۱۳ 👈 در این یادداشت ابتدا ابعاد تحقق «توحید» در زندگی را شمرده، سپس به جایگاه «عدالت» در تحقق توحید پرداخته و به نقش «معنویت» در اجرای عدالت اشاره میکنیم. 🔸توحید؛ هدف انقلاب اسلامی 🔹انقلاب ها، در دنیا برای اهدافی به وجود می آیند. در این میان، قرآن کریم هدف انقلاب اسلامی را تنها «توحید» می داند. به عنوان نمونه «عبارت “إِیٰاک نَعْبُدُ” اشاره به توحید کامل است که به‌وجود آورنده‌ى حکومت و مقرّرات، و نیز عامل به‌وجود آورنده‌ى انقلاب است.» تفسیر سوره برائت، ص۴۲۴ این بیان نشان می دهد، توحید هم عامل و انگیزه انقلاب است و هم هدف آن؛ لذا همانطور که اشاره شد، «هدف انقلاب اسلامی...عبارت است از محقّق کردن “توحید” در زندگی مردم در کشور.» ۱۴۰۳/۸/۱۷ 🔸توحید، روح حاکم بر زندگی 🔹حضرت آیت الله خامنه ای از ۵۰ سال گذشته تاکنون معتقد بوده است «توحید، علاوه بر اینکه یک بینش است، یک برداشتِ از واقعیت است؛ علاوۀ بر این، یک شناخت عمل زا و زندگیساز است.» طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جلسه ۱۰ به تعبیر بهتر «توحید، آگاهی و دانستنیست که به دنبال این دانستن، تکلیفها، وظیفه ها، مسئولیتها به انسان متوجه میشوند.» طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جلسه ۸ به عبارت دیگر «توحید اسلامی الهامی است در زمینه‌ی حکومت، در زمینه‌ی روابط اجتماعی در زمینه‌ی سیر جامعه، در زمینه‌ی هدفداری جامعه، در زمینه‌ی تکالیف مردم، در زمینه‌ی مسئولیّتهایی که انسانها در مقابل خدا، در مقابل یکدیگر، در مقابل جامعه و در مقابل پدیدههای دیگر عالم دارا هستند.» طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جلسه۹ 🔸رابطه تحقق توحید با تحقق دین 🔹از توصیف گذشته می توان این نتیجه را گرفت که «توحید، همه‌ی دین است.» ۱۴۰۳/۰۸/۱۷ چرا که دین «عبارت است از مدیر مجموعه‌ی زندگی انسان؛ یعنی برنامه‌ی جامع؛ نه برنامه‌ی شخصی و برنامه‌های صرفاً عبادی و فردی انسان.» ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ «عرصه‌ی فعّالیّت این دین، تمام گستره‌ی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بین‌المللی، تا مسائلی که به مجموعه‌ی بشریّت ارتباط دارد.» ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ و از طرفی، «توحید یک امر واقعى و یک نظام و یک دستورالعمل زندگى است.» ۱۳۷۷/۴/۲۱ به همین دلیل است که «این مفهوم باید در زندگی جامعه محقّق بشود.» ۱۴۰۳/۸/۱۷ در نتیجه توحید، همان تحقق دین، است. 📝 ادامه 👇
📝 ادامه 🔸ابعاد تأثیر توحید در زندگی و جامعه 🔹همانطور که گذشت، توحید در تمام ابعاد زندگی انسان تأثیر دارد. در حقیقت «تعهدی که توحید به یک جامعۀ موحد میدهد، شامل مهمترین، کلیترین، بزرگترین، اوّلیترین و اساسیترین مسائل یک جامعه است... مثل حکومت، مثل اقتصاد، مثل روابط بین الملل، مثل روابط افراد با یکدیگر.» طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جلسه۱۰ در ادامه به برخی از ابعاد «تأثیر توحید در زندگی و جامعه» اشاره می کنیم. 🔹الف) نیازمندی به ولی جامعه: «این بینش درباره‌ى انسان میگوید که او براى سرمنزل و هدفى خلق شده و خود نمیتواند با عقل به آن برسد و محتاج نبوّت و راهنمایى انبیا است.» تفسیر سوره برائت، ص۶۵۹ 🔹ب) انسجام اجتماعی: «توحید... جامعه را به صورت یک جامعه‌ى هماهنگ و مرتبط به یکدیگر و متصل و برخوردار از وحدت وحدت جهت و وحدت حرکت و وحدت هدف مى‌سازد.» ۱۳۶۸/۹/۲۹ 🔹ج )نترسیدن از غیرخدا: «توحید با ترسیدن نمیسازد، و موحّد از قدرتهاى غیرِ خدایى نمی هراسد... ترسى که از غیر خدا در وجودِ اهل ایمان هست از ضعفِ توحید ناشى میشود.» تفسیر سوره برائت، ص۷۰ 🔹د) نفی بندگی دیگران: «معنا و روح توحید عبارت است از اینکه انسان از غیر خدا عبودیّت نکند و در مقابل غیر خدا، جبهه‌ی بندگی به زمین نساید.» ۱۳۷۳/۱۰/۱۰ «بندگی خدا یعنی آزادی از عبودیّت و بندگی هرچه غیر خدا و هرکس غیر خدا است.» طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جلسه۹ 🔹هـ ) نفی طبقات اجتماعی: «جامعه‌ی توحیدی... یک جامعه‌ی بی‌طبقه است؛ یک جامعهای است که گروه‌های انسانها در آن جامعه برحسب حقوق و مزایا جدا نشده اند. همه‌ی انسانها زیر یک سقف حقوق زندگی میکنند؛ همه در یک مسیر و با یک نوع امکانات و با یک نوع حقوق زندگی میکنند و حرکت میکنند.» طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جلسه۱۲ 🔸پیوند «توحید، معنویت و عدالت» 🔹در منظومه فکری اسلام، جامعه الهی، جامعه ای است که «استقرار عدالت در آن باشد، توحید باشد، معنویت باشد. اینها اهداف هستند.» ۱۳۹۰/۴/۱۳ البته این اهداف، برای رسیدن به هدف بالاتر «انسان سازی» و این نیز برای رسیدن به هدف نهایی «قرب الهی» است. «هدف نهائى، تعالى و تکامل و قرب الهى است. هدف پائین‌تر از آن، انسان‌سازى است.» ۱۳۹۰/۴/۱۳ 🔹راز شکست انقلاب هایی مانند انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی و نرسیدن به اهداف انقلاب، نادیده گرفتن «توحید، عدالت و معنویت» بوده است. لذا «در همه‌ى کشورهایى که حرکت کمونیستى در آنجا به شکلى از اشکال - انقلاب یا کودتا - تحقق پیدا کرده بود، “عدالت” محور شعارهاى آن‌ها بود؛ اما واقعیت زندگى آن‌ها مطلقاً نشان‌دهنده‌ى عدالت نبود؛ درست ضد عدالت بود.» ۱۳۸۴/۶/۸ به عنوان نمونه در انقلاب شوروی «عده‌یى به اسم کارگر سر کار آمدند، که همان طبقه‌ى اشرافىِ رژیم‌هاى طاغوتى بودند و هیچ تفاوتى با آن‌ها نداشتند... از همه‌ى امکانات برخوردار بود؛ مردم هم در فقر و تهى‌دستى و بدبختى زندگى مى‌کردند.» ۱۳۸۴/۶/۸ در مقابل راز رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف خود، اجرای عدالت است؛ هرچند «ما نتوانستیم عدالت اجتماعى را به‌طور کامل در این کشور به‌وجود بیاوریم امّا خیلى از راه را جلو آمدیم.» ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ انقلاب اسلامی، وقتی از عدالت سخن می گوید، «یعنى باید شما براى خدا و اجر الهى دنبال عدالت باشید.» ۱۳۸۴/۶/۸ ضرورت این سخن آنگاه دوچندان می شود که اساسا خود «این انقلاب، ترکیبى از عدالتخواهى و آزادى‌خواهى و مردم‌سالارى و معنویت و اخلاق است.» ۱۳۸۱/۳/۱۴ 🔸نقش عدالت در تحقق توحید 🔹«آنچه مسلّم است، همه‌ى پیغمبران و اولیا براى این آمدند که پرچمِ توحید را در عالم به اهتزاز درآورند و روح توحید را در زندگى انسانها زنده کنند. بدون عدالت، بدون استقرار عدل و انصاف، توحید معنایى ندارد. یکى از نشانه‌ها یا ارکان توحید، نبودن ظلم و نبودن بى‌عدالتى است. لذا شما مى‌بینید که پیام استقرار عدالت، پیام پیغمبران است.» ۱۳۷۸/۹/۳ 🔹با این بیان، روشن می شود که «در جامعه ای که اشراف و غیر اشراف دارد، در جامعه ای که برخورداری های مردم به شدت با یکدیگر متفاوت است و آن برخوردار، حقّ خود می داند. در جامعه ای که بندگان خدا همه در یک تراز نیستند و بعضی باز بندۀ بعضی دیگر هستند؛ در این جامعه توحید نیست.» طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، جلسه۹ 👈 سخن پایانی اینکه برای رسیدن به هدف نهایی انقلاب اسلامی، «کشور باید پیشرفت کند؛ پیشرفتِ در همه‌ی بخشها... اما همه‌ی این پیشرفتها باید در سایه‌ی عدالت و در کنار تأمین عدالت باشد.» ۱۳۸۷/۱/۱ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
تابلو اعلانات ۴۶۹ خط حزب‌الله.pdf
836.9K
📝 نسخه | شماره ۴۶۹ نشریه خط حزب‌الله 💻 @Khatt_khamenei
🌷 این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر شهیدان مازندرانی و جندقی تقدیم میشود. 📜 khl.ink/khat |
🔰 اولین سخن قرآن، تجلیل از کتاب و کتاب‌خوانی است 📜 khl.ink/khat |
🔰 عظمت فاطمه زهرا(س) را تنها میتوان با پیامبر و اهل بیت(ع) قیاس کرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 ایام عزاداری حضرت زهرا(س) 📜 khl.ink/khat |
🔰 شغل پرستاری در تراز عبادتهای درجه اول است 📜 khl.ink/khat |