eitaa logo
🇮🇷 ناحیه امام حسین«ع» کرج
947 دنبال‌کننده
56هزار عکس
8.7هزار ویدیو
717 فایل
#انقلاب_ادامه_دارد #تمدن_نوین_اسلامی #جوان_مومن_انقلابی کانال اصلی @Basijnewsir_Karaj
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 عزاداری ایام فاطمیه اول 🏴 ◾️ سخنران: شیخ محمد رسول بابایی ◾️ با مداحی: مداحان اهل بیت 📆 پنجشنبه | ۲۵ آذر ماه به مدت ۳ شب 📌 به همراه موکب پذیرایی 🕔 از ساعت ۱۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ ⏰ شروع عزاداری ساعت ۲۰:۰۰ ⬅️ بلوار بلال، پارک تاجیکستان 💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی: ۶۲۷۳-۸۱۷۰-۱۰۱۰-۰۲۲۴ 👤 به نام: گروه جهادی خط ممتد ۱۱۹_شهید_اشرفی_اصفهانی 💠 @shahidan_torkian
⚜️بسمه تعالی⚜️ 💢 توضیحات بیشتر و شرایط ثبت نام در سی و یکمین دورۀ مقدماتی بصیرت رسانه‌ای (سواد فضای‌مجازی) 👇 🔻نکات را با دقّت بخوانید🔻 1️⃣ نام و رزومه مختصر اساتید دوره: ✅ حجت الاسلام و المسلمین محمد کهوند ▫️نویسنده کتاب شبکه عنکبوتی ▫️کارشناس فضای مجازی رادیو معارف ▫️فعال مجازی و متخصص حوزه فضای مجازی ✅حجت‌الاسلام دهقان ✅حجت‌الاسلام حیدری 2️⃣ نهاد برگزار کننده دوره: این دوره توسط تشکیلات انقلابی کربلا، کارگروه جهادی دوره‌های بصیرت رسانه‌ای و با همکاری و پشتیبانی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌گردد. 3️⃣ این دوره برای طلاب به صورت برگزار می گردد و مبلغ ۵٠ هزار تومان به عنوان بیعانه دریافت می‌شود که در صورت قبولی در آزمون و حضور در حداقل ۶ جلسه از ۸ جلسه، عودت داده می‌شود. 💠 هزینه ثبت نام برای بزرگوارانی که طلبه نیستند ۵٠ هزار تومن است که عودت داده نمیشود و گواهی پایان دوره نیز به ایشان تعلق نمیگیرد 4⃣ دوره‌ی سی‌‌ویکم آنلاین از [شنبه 4 دیماه] آغاز می‌شود و به‌مدت دوهفته یک روز در میان، ادامه دارد. ساعت برگزاری دوره‌های آنلاین روزهای زوج ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ می باشد. 🔹استثنائا پنج شنبه‌ها ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱ هم کلاس برگزار می‌گردد.🔹 5⃣ دوستان اجازه دارند برای استفاده شخصی، دوره‌ها را ضبط کنند ولی اجازه انتشار ندارند. ▫️ و جلسات برای کسانی که به صورت آفلاین از دوره استفاده می.کنند بارگزاری می‌شود اما به افرادی که آفلاین شرکت کردند گواهی تعلق نمی‌گیرد و هزینه عودت داده نمی‌شود. 6⃣ جهت رشد و پیشرفت دوستان، برای هر دوره یک استادیار که قبلا تمامی دوره ها را به صورت کامل گذرانده در نظر گرفته شده که به عنوان هم بحث و همراه دوستان، شما را تا رسیدن به استادی همراهی می کند. 🔰 برای ثبت نام به شناسه زیر پیام دهید👇 🆔 @mohsentalebii ✅ کانال تشکیلاتِ انقلابیِ کربلاء را به دوستان خود معرفی کنید 👇 eitaa.com/tashkilat_karbala
⚜️بسمه تعالی⚜️ 💢 توضیحات بیشتر و شرایط ثبت نام در سی و یکمین دورۀ مقدماتی بصیرت رسانه‌ای (سواد فضای‌مجازی) 👇 🔻نکات را با دقّت بخوانید🔻 1️⃣ نام و رزومه مختصر اساتید دوره: ✅ حجت الاسلام و المسلمین محمد کهوند ▫️نویسنده کتاب شبکه عنکبوتی ▫️کارشناس فضای مجازی رادیو معارف ▫️فعال مجازی و متخصص حوزه فضای مجازی ✅حجت‌الاسلام دهقان ✅حجت‌الاسلام حیدری 2️⃣ نهاد برگزار کننده دوره: این دوره توسط تشکیلاتِ انقلابیِ کربلاء ، کارگروه جهادی دوره‌های بصیرت رسانه‌ای و با همکاری و پشتیبانی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌گردد. 3️⃣ این دوره برای طلاب به صورت برگزار می گردد و مبلغ ۵٠ هزار تومان به عنوان بیعانه دریافت می‌شود که در صورت قبولی در آزمون و حضور در حداقل ۶ جلسه از ۸ جلسه، عودت داده می‌شود. 💠 هزینه ثبت نام برای بزرگوارانی که طلبه نیستند ۵٠ هزار تومن است که عودت داده نمیشود و گواهی پایان دوره نیز به ایشان تعلق نمیگیرد 4⃣ دوره‌ی سی‌‌ویکم آنلاین از [شنبه 4 دیماه] آغاز می‌شود و به‌مدت دوهفته یک روز در میان، ادامه دارد. ساعت برگزاری دوره‌های آنلاین روزهای زوج ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ می باشد. 🔹استثنائا پنج شنبه‌ها ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱ هم کلاس برگزار می‌گردد.🔹 5⃣ دوستان اجازه دارند برای استفاده شخصی، دوره‌ها را ضبط کنند ولی اجازه انتشار ندارند. ▫️ و جلسات برای کسانی که به صورت آفلاین از دوره استفاده می.کنند بارگزاری می‌شود اما به افرادی که آفلاین شرکت کردند گواهی تعلق نمی‌گیرد و هزینه عودت داده نمی‌شود. 6⃣ جهت رشد و پیشرفت دوستان، برای هر دوره یک استادیار که قبلا تمامی دوره ها را به صورت کامل گذرانده در نظر گرفته شده که به عنوان هم بحث و همراه دوستان، شما را تا رسیدن به استادی همراهی می کند. 🔰 برای ثبت نام به شناسه زیر پیام دهید👇 🆔 @mohsentalebii ✅ کانال تشکیلاتِ انقلابیِ کربلاء را به دوستان خود معرفی کنید 👇 eitaa.com/tashkilat_karbala
📲 دورهٔ مقدماتی «بصیرت رسانه‌ای» 📲 💢 به‌صورت رایگان برای طلبه ها💢 🖥 به صورت آنلاین با امکان پرسش و پاسخ و مزایای ویژه 👌 🎙 با تدریس اساتید گرامی: ▫️حجت الاسلام کهوند ▫️حجت الاسلام دهقان ▫️حجت الاسلام حیدری ▫️مزایا: امکان ارائه گواهی مورد تایید حوزه علمیه دعوت منتخبان به تدریس و پژوهش امکان شرکت رایگان در دوره‌های تولید محتوای مجازی و تربیت کارشناس فضای مجازی 🔹 زیرِنظر معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 📝 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر بزنید👇https://eitaa.com/tashkilat_karbala/213 📲 کانال تشکیلاتِ انقلابیِ کربلاء 👇 eitaa.com/tashkilat_karbala
پاره ی تن مردم است. الزهرا_س # حوزه 128حضرت ام البنین_س # پایگاه_شهید_صیاد_شیرازی # سه شنبه های مهدوی ✅پخش ۱۱۰ عدد انار در ایستگاه صلواتی وحسینه ی قمر بنی هاشم توسط خیرین در سعادتیه 📆 سه شنبه ۱۴٠٠/۹/۲۳
هدایت شده از خبرگزاری بسیج البرز
⏹ جشنواره مالک اشتر/ در دهمین جشنواره مالک اشتر از ۱۲۲ رده‌ی موفق و برتر سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز تجلیل شد ⏺ در راستای فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر ترتیب اثر دادن به نتایج حاصل از رصد، پایش و ارزیابی رده‌ها و ترغیب انگیزه‌ها برای رشد و ارتقا آمادگی همه جانبه و نیز تقویت فرهنگ شایسته سالاری و تکریم نیروی انسانی، جشنواره مالک اشتر سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز برگزار شد. متن کامل خبر 👇🙏🌸 https://basijnews.ir/fa/news/9400039 به کانال خبرگزاری بسیج در استان البرز بپیوندید🔻🌐 @basijalborz_irankochak
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۶۱ سوره آل عمران از نکته ها ۳ ـ پاسخ به سؤال در اینجا سؤال معروفى است که فخر رازى و بعضى دیگر درباره نزول آیه در حق اهل بیت(علیهم السلام) ذکر کرده اند: چگونه ممکن است منظور از أَبْناءَنا (فرزندان ما) حسن و حسین(علیهما السلام)باشد؟ در حالى که أَبْناء جمع است و جمع بر دو نفر گفته نمى شود؟ و چگونه ممکن است نِسائَنا که معنى جمع دارد تنها بر بانوى اسلام فاطمه(علیها السلام) اطلاق گردد؟ و اگر منظور از أَنْفُسَنا تنها على(علیه السلام) است، چرا به صیغه جمع آمده است؟! پاسخ: اولاً ـ همان طور که قبلاً به طور مشروح ذکر شد، اجماع علماى اسلام و احادیث فراوانى که در بسیارى از منابع معروف و معتبر اسلامى اعم از شیعه و سنى در زمینه ورود این آیه در مورد اهل بیت(علیهم السلام)، به ما رسیده است و در آنها تصریح شده پیغمبر(صلى الله علیه وآله) غیر از على(علیه السلام) و فاطمه(علیها السلام) و حسن و حسین(علیهما السلام) کسى را براى مباهله نبرد، قرینه آشکارى براى تفسیر آیه خواهد بود; زیرا مى دانیم از جمله قرائنى که آیات قرآن را تفسیر مى کند، سنت و شأن نزول قطعى است. بنابراین، ایراد مزبور تنها متوجه شیعه نمى شود. بلکه همه دانشمندان اسلام باید به آن پاسخ گویند. ثانیاً ـ اطلاق صیغه جمع بر مفرد یا بر تثنیه تازگى ندارد، و در قرآن و غیر قرآن از ادبیات عرب و حتى غیر عرب شواهد بسیارى دارد. توضیح این که: بسیار مى شود به هنگام بیان یک قانون، یا تنظیم یک عهدنامه، حکم به صورت کلى و به صیغه جمع آورده مى شود، و مثلاً در عهدنامه چنین مى نویسند: مسئول اجراى آن امضاءکنندگان عهدنامه و فرزندان آنها هستند، در حالى که ممکن است یکى از دو طرف تنها یک یا دو فرزند داشته باشد، این موضوع هیچگونه منافاتى با تنظیم قانون یا عهدنامه به صورت جمع ندارد. خلاصه این که: ما دو مرحله داریم، مرحله قرارداد و مرحله اجرا ، در مرحله قرارداد، گاهى الفاظ به صورت جمع ذکر مى شود تا بر همه مصادیق تطبیق کند، ولى در مرحله اجرا، ممکن است مصداق، منحصر به یک فرد باشد، و این انحصار در مصداق، منافات با کلى بودن مسأله ندارد. به عبارت دیگر پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) موظف بود طبق قراردادى که با نصاراى نجران بست، همه فرزندان و زنان خاص خاندانش و تمام کسانى را که به منزله جان او بودند، همراه خود به مباهله ببرد، ولى مصداقى جز دو فرزند و یک زن و یک مرد نداشت (دقت کنید).🤔🤔 اضافه بر این، در آیات قرآن موارد متعددى داریم که عبارت به صورت صیغه جمع آمده اما مصداق آن به جهتى از جهات منحصر به یک فرد بوده است: مثلاً در همین سوره آیه ۱۷۳ مى خوانیم: الَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ ... کسانى که مردم به آنها گفتند دشمنان (براى حمله به شما) اجتماع کرده اند از آنها بترسید . که منظور از النّاسُ (مردم) طبق تصریح جمعى از مفسران نعیم بن مسعود است که از ابو سفیان اموالى گرفته بود تا مسلمانان را از قدرت مشرکان بترساند! و همچنین در آیه ۱۸۱ مى خوانیم: لَقَدْ سَمِعَ اللّهُ قَوْلَ الَّذینَ ... خداوند گفتار کسانى را که مى گفتند: خدا فقیر است و ما بى نیازیم (و لذا از ما مطالبه زکات کرده است!) شنید . در حالى که منظور از الَّذِیْنَ در آیه، طبق تصریح جمعى از مفسران حُیى بن اخطب یا فِنحاص است. گاهى اطلاق کلمه جمع بر مفرد به عنوان بزرگداشت نیز دیده مى شود، همان طور که درباره ابراهیم مى خوانیم: إِنَّ إِبْراهیمَ کانَ أُمَّةً قانِتاً لِلّهِ: ابراهیم امتى بود خاضع در پیشگاه خدا در اینجا کلمه أُمّت که اسم جمع است بر فرد اطلاق شده است. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۶۷۹ https://eitaa.com/basijnahie3
🔰 طبخ و توزیع آش رشته به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج) و نزول باران رحمت الهی امروز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در جنب مسجد جامع بین مردم و محلیها 🔰
💫 : بنده حوائج یکساله خود را در ایام فاطمیه می‌گیرم. 💬 نشست برنامه‌ریزی ایام فاطمیه روابط‌عمومی | حوزه ۱۲۵ ♨️خبرگزاری مردم (روبیکا _ ایتا) @Rajaee125_ir
«نشست های هفتگی سیاسی عقیدتی» در حوزه ۱۱۴ حضرت محدثه افتتاح می گردد. این سلسله نشست ها که هر پنج شنبه در حسینیه ی این حوزه برگزار خواهد شد به صورت حلقه و کتاب محور خواهد بود. هادی سیاسی خانم میرمجیدی و مربی عقیدتی خانم رضیئی گردانندگان این کارگاه عقیدتی سیاسی خواهند بود. در این سلسله نشست ها سعی خواهد شد تا به مسائل روز اعتقادی و سیاسی حوزه منطقه ای استحفاظی پرداخته شود. @hozebasij114
برگزاری کلاس آموزشی سبک زندگی اسلامی با موضوع صمیمیت زن وشوهر حضرت زینب(س) 118 حضرت آمنه 1400/9/22