فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺روش رسم ارتفاع متوازی الاضلاع
همراه با تمام نکته ها و جزییات
پایه دوم
✏️☘☘✏️join🔜 @KheshteAvvali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ایده آموزشی برای مبحث علامت کوچکتر و بزرگتر
📒 پایه دوم👇👇
join🔜 @KheshteAvvali
4_6010163245866812361.pdf
105.8K
⏺ کاربرگ_ریاضی
🌷ده_تا_ده_تا
join🔜 @KheshteAvvali
💢پایه دوم
4_5922734646776300411.pdf
154K
✔ #کاربرگ_ریاضی
💢الگویابی_جدول_شگفت_انگیز
join🔜 @KheshteAvvali
🌷پایه دوم
4_5999074679690625573.pdf
224.7K
♦️آموزش تصویری وضو
💢شعر زیبای وضو
join🔜 @KheshteAvvali
🌷پایه دوم
4_5789546967897997845.pdf
22.8K
🔺کاربرگ قرآن
join🔜 @KheshteAvvali
💢پایه دوم
17.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فیلم آموزشی
🎥 هوای سالم آب سالم
📺 به سبک پاورپوینت
join🔜 @KheshteAvvali
📒 پایه دوم
حدس بزن
برای این قسمت از بچه ها بخواین بدون شمارش هر کس مقداری مداد رنگی بذاره روی میزش و باز هم بدون شمارش حدس بزنین روی میز مداد کدوم یکی بیشتر هست (هر میز یک گروه باشه)
بعد برای اثبات حدسشون بشمارن
حالا فعا
join🔜 @KheshteAvvali
با سلام خدمت عزیزان
امروز با تدریس ریاضی فصل اول تا صفحه ی 4 کتاب در خدمت شما هستیم
join🔜 @KheshteAvvali
قبل از تدریس آنچه معلم باید بداند👇👇👇
بچه ها تو سن قبل از دبستان شمارش اشیا ی اطراف خودشون رو شروع میکنن و فرایند شمارش هم به این شکل هست.
1-هر شی و .. فقط یک بار بشمارد.
2-در شمردن باید ترتیب رو رعایت کند
3-آخرین عددی که در شمارش بیان می شود نشان دهنده ی تعداد عناصر می باشد.
شمارش چند مرحله دارد :
1-شمارش از روی عادت
2-شمارش همراه با اشاره کردن
3-شمارش همراه با تعقل
4-شمارش رو به جلو
5-شمارش رو به عقب
6-شمارش جهشی
پیش دانسته های دانش آموز:
بچه ها عمل شمارش و همچنین نوشتن نماد را در کلاس اول با بازنمایی های مختلف یاد گرفتن
اهداف کلی
یادآوری عدد و رشد مهارت های شمارش
اهداف جزئی
شمارش اشیا با دسته بندی
استفاده از ابزارهای متفاوت شمارش
کسب مهارت مشاهده ی دقیق و مقایسه ی نحوه ی شمارش
توانایی شمارش اشیای واقعی
تقویت مهارت نوشتن
ابزارهای مورد نیاز فصل
انگشتان
تصاویر
چینه
چوب خط
اشکال هندسی
دسته های ده تایی و یکی
کارت رقم
و...
join🔜 @KheshteAvvali
برای تدریس صفحه ی 2 کتاب ریاضی
ایجاد انگیزه :
میتونید با یک تسبیح وارد کلاس بشید طوری که وقتی وارد شدید از دستتون ندش وا شه و مهرهاش بریزه
حالا با کمک بچه ها جمع میکنید مهره ها رو و با کمک دانش آموز ها میخواین که بیان و کمکتون کنن برای شمارش مهره های تسبیح تا ببینید مهره ای گم نشده باشه
به نوع شمارش کردن ها توجه میکنید و بعد میگید بچه ها میخوام دو نفر بیان و برام به دو روش مختلف این مهره ها رو بشمارند
حالا از بچه ها میخوایم که چینه هاشون رو روی میز بذارن و به چند روش شمارش کنن
از وسایلی که دارند هم میتونید استفاده کنید مداد رنگی هاتون رو بشمارید.
حالا برای افزایش دقت و انتخاب بهترین نوع شمارش کلاس هایی که تخته هوشمند دارن تصویر چند توپ کنار هم یا چند گل و ... رو در معرض دید دانش آموز قرار بدید و بگید با دقت نگاه کنید تو مدت ..... فرصت دارید که بشمارید چند توپ در تصویر میبینید .
بعد که تایم تموم شد صفحه رو ببندید و جواب ها رو بپرسید و نه تایید کنید و نه رد
حالا اونایی که جواب درست دادن بپرسید که چطور شمارش کردن و وش های مختلف شمارش کردن بیان میشه
کلاس هایی که هوشمند نیستن میتونن روی تخته کلاس شکل بکشن و با روزنامه. یا ... روی شکل رو بپوشونن و این مراحل رو انجام بدن
حالا که این مراحل انجام شد میتونید فعالیت صفحه 2 کتاب رو انجام بدید
برای تدریس این صفحه همون طور که سوال گفته هر دو نفر با هم انجام میدن ولی برای یادآوری کشیدن چوب خط چند تمرین انجام بدین بعد فعالیت مربوطه رو کامل کنن
مثلا بگید برای عدد 8 چوب خط رسم کن
یا تعدادی چوب خط بکشید و بگید این چوب خط ها تعدادشون چند تاست.
حالا که مطمئن شدید مشکلی تو رسم چوب خط ندارن میخواید که فعالیت رو انجام بدن
🖋🌹جدول شگفت انگیز 🖋🌹
ابزار و وسایل مورد نیاز :
کارت اعداد
روش تدریس :
با استفاده از موزاییک های کلاس و خود دانش آموزان و کارت های اعداد جدول سودوکو یا شگفت انگیز را تدریس کنید به این شکل که اول بر روی موزاییک ها خانه های جدول را مشخص کنید(توجه کنید که تعداد خانه های جدول نباید در مرحله ی اول خیلی زیاد باشد) و هر دانش آموز را معرف یک عدد در نظر بگیرید مثلا پنج دانش آموز کارت عدد ۱داشته باشند و الی آخر یعنی نه و سپس با توضیح این که در این بازی باید توجه کنند که در مربع های سه در سه که با رنگ دیگری مشخص هست و همچنین ردیف های عمودی و افقی عددهای تکراری قرار نگیرد و دانش آموزان با جا ب جا شدن های متعدد جایگاه خود را پیدا می کنند.
💥نکته💥
یادتان نرود در بعضی از خانه ها اعداد را بنویسید.
و به بچه ها آموزش دهید که بهتر است از ردیف و یا جایی شروع کنند که فقط یک جای خالی عدد دارد و به ترتیب همچنان ادامه دهند.
در مرحله ی بعد می توانید جدولی را آماده کرده (کلاس های هوشمند با استفاده از تخته و غیر هوشمند یا بر روی تخته بکشید یا بر روی مقوا کشیده و چندین سال استفاده کنید) و با استفاده از کارت اعداد از دانش آموزان بخواهید جدول را کامل کنند و در آخر فعالیت جدول شگفت انگیز کتاب را انجام دهند.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صفحه ی 4 کتاب تمرین داریم که هدف از تمرین های فصل تثبیت یادگیری هست
دانش آموزان در کلاس اول خواندن ساعت رند را یاد گرفته اند .
نوشتن اعداد را هم به ترتیب انجام داده اند.
فقط تو این صفحه آشنایی با اعداد لاتین که به خواندن ساعت کمک کنه و مدل نوشتن عدد 4 و 6 به شکل دیگه رو معرفی میکنه
و تمرین شماره 3 هم نوشتن عدد قبل و بعد هست که انجام میدن .
join🔜 @KheshteAvvali
لیت کتاب رو انجام بدین
بعد تکلیف شفاهی بدید که حدس میزنین تعداد دانش آموزای کدوم کلاس از همه بیشتره
حدس میزنید تعداد دانش آموزای کلاس اول بیشترن یا دوم
همه حدس خودشون رو یادداشت میکنن و زنگ تفریح با پرسیدن از مدیر یا معاون یا بچه های مدرسه جواب قطعی رو میدن
join🔜 @KheshteAvvali