eitaa logo
خُزّانُ العِلم
41 دنبال‌کننده
217 عکس
959 ویدیو
1 فایل
🍃💚﷽💚🍃
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صاحب نفس
دلیل اضطرار چیست و چرا امام عصر (علیه السلام) مضطر نامیده شده اند؟ «أَمَّن يُجيبُ المُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكشِفُ السُّوءَ وَ يَجعَلُكُم خُلَفاءَ الأَرضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَليلاً ما تَذَكَّرُونَ»؛ (آيا آن شريكان بهترند) يا كسى كه دعاى مضطرّ را اجابت مى ‏كند و گرفتارى را برطرف مى‏ سازد، و شما را خلفاى زمين قرار مى ‏دهد؛ آيا معبودى با خداست؟! كمتر متذكّر مى ‏شويد.(1) «مضطر» به معنای اجبار، ناچار و... است. در دعای ندبه می خوانیم: «أَينَ المُضْطَرُّ الَّذِی يُجَابُ‏ إِذَا دَعَا»؛ کجاست آن مضطری که چون دعا کند، خواست او به اجابت می رسد.(2) در روایات متعددی نیز حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) به عنوان مضطر معرفی شده اند؛ از جمله: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ قَالَ: نَزَلَتْ فِي الْقَائِمِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، هُوَ وَ اللَّهِ الْمُضْطَرُّ إِذَا صَلَّى فِي الْمَقَامِ رَكْعَتَيْنِ وَ دَعَا إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَأَجَابَهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُهُ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ»؛ از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمودند: اين آيه در مورد مهدى از آل محمد (علیهم السلام) نازل شده، به خدا سوگند مضطر او است، هنگامى كه در مقام ابراهيم دو ركعت نماز بجا مى‏ آورد و دست به درگاه خداوند متعال بر مى‏ دارد دعاى او را اجابت مى ‏كند، ناراحتى‏ ها را بر طرف مى ‏سازد، و او را خليفه روى زمين قرار مى ‏دهد.(3) در این زمینه روایات مشابه و متعددی وجود دارد.(4) توجه: «مضطر» معنایی عام و گسترده دارد لذا آیه شریفه هر مضطری را شامل می شود، ولی یکی از مصادیق تام و کامل آن، حضرت حجت (علیه السلام) است؛ لذا این روایات در مقام بیان مصداق تام هستند، نه این که آیه را به یک مورد، محدود کرده باشند. علامه طباطبایی(ره) می گوید اين روايات از باب جرى و تطبيق مصداق بر كلى است، زيرا آيه در باره عموم مضطرين است.(5) در تفسیر نمونه آمده: يكى از مصداق هاى روشن آن وجود مهدى (علیه السلام) است كه در آن زمان كه همه جا را فساد گرفته باشد، درها بسته شده، كارد به استخوان رسيده، بشريت در بن بست سختى قرار گرفته، و حالت اضطرار در كل عالم نمايان است؛ در آن هنگام در مقدس ‏ترين نقطه روى زمين دست به دعا بر مى ‏دارد و تقاضاى كشف سوء مى ‏كند و خداوند اين دعا را سرآغاز انقلاب مقدس جهانى او قرار مى ‏دهد و به مصداق‏ «وَ يَجعَلُكُم خُلَفاءَ الْأَرضِ»‏ او و يارانش را خلفاى روى زمين مى ‏كند.(6) مطلب دیگر؛ امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) به عنوان حجت الهی، بیش از سایرین مشتاق ظهور و فرج هستند؛ به شیعیان نیز توصیه می کنند برای فرج من زیاد دعا کنید، چرا که همانا فرج شما در آن است: «وَ أَكثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعجِيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُم»(7) حضرت با دیدن این همه فساد و تباهی، این همه مشکلات و گرفتاری برای بندگان خدا و برای شیعیان آن حضرت، فقر و بی عدالتی، ظلم و جور، سلطه ستمگران و استعمارگران، انحراف مردم از صراط مستقیم، و... ناراحت می شوند و منتظر روزی هستند تا بتوانند عدالت و معنویت و اسلام را در سراسر جهان، حاکم کنند. لذا می توان گفت حضرت در دوران غیبت در حال ناچاری به سر می ‌برند و هر آن، منتظر پایان این دوران هستند. به این روایت توجه فرمایید: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) قَالَ: إِنَّ الْقَائِمَ إِذَا خَرَجَ دَخَلَ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ فَيَسْتَقْبِلُ الْكَعْبَةَ وَ يَجْعَلُ ظَهْرَهُ إِلَى الْمَقَامِ ثُمَّ يُصَلِّي رَكْعَتَيْنِ ثُمَّ يَقُومُ فَيَقُولُ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا أَوْلَى النَّاسِ بِآدَمَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْراهِيمَ‏ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا أَوْلَى النَّاسِ بِإِسْمَاعِيلَ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنَا أَوْلَى‏ النَّاسِ‏ بِمُحَمَّدٍ (صلى الله عليه و آله) ثُمَّ يَرْفَعُ يَدَيْهِ إِلَى السَّمَاءِ فَيَدْعُو وَ يَتَضَرَّعُ حَتَّى يَقَعَ عَلَى وَجْهِهِ وَ هُوَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ "أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا ما تَذَكَّرُون‏"» امام صادق (عليه السلام) می فرمايند: زمانی که قائم خروج کند وارد مسجدالحرام می شود و رو به کعبه و پشت به مقام ابراهيم می ایستد. سپس دو رکعت نماز می گذارد، سپس می ايستد و می گوید: ای مردم من سزاوارترين مردم به آدم هستم، ای مردم من سزاوارترين مردم به ابراهيم هستم، ای مردم من سزاوارترين مردم به اسماعيل هستم، ای مردم من سزاوارترين مردم به محمد (صلى الله عليه و آله) هستم. سپس دستهایش را به سوی آسمان بلند کرده و دعا و تضرع می کند، آن قدر تضرع می کند که از شدت خشوع و اضطرار به رو می افتد. و اين است تعبير قول خداوند (عزوجل) که می فرماید 👇👇👇
هدایت شده از صاحب نفس
د: «أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ...».(8) بنابر این: حضرت حجت (علیه السلام) بیش از همه منتظر فرا رسیدن فرج و ظهور هستند تا بتوانند جهان را که مملو از ظلم و فساد و تباهی شده است، پر از عدل و داد کنند. لذا مضطر بودن ایشان یعنی همین که آن حضرت در دوران غیبت، چاره ای ندارند و خود نیز منتظر فرا رسیدن زمان ظهور هستند. وقتی به اذن الهی، زمان ظهور فرا برسد، دعای ایشان که مضطر واقعی هستند، به اجابت رسیده و این حکومت و خلافت الهی به ایشان سپرده می شود. 🥰 😘 📡 @saheb_nafas 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از عطرخاص
🍃معاد🍃 ➖حکایتی از سید هاشم بحرانی: از عالم زاهد سید هاشم بحرانی است که فرمود: در نجف اشرف شخص عطاری بود که همه روزه پس از نماز ظهر در دکانش مردم را موعظه می نمود و هیچ گاه دکانش خالی از جمعیت نبود. یک نفر از شاهزادگان هند که مقیم نجف اشرف شده بود، برایش مسافرتی پیش آمد. پس جعبه ای که در آن گوهرهای نفیسه و جواهرات پر بها بود، نزد آن عطار امانت گذاشت و رفت. پس از مراجعت، آن امانت را مطالبه کرد. عطار منکر گردید. هندی در کار خود بیچاره و حیران شد و پناهنده به قبر مطهر حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) شد و گفت: یا علی (علیه السلام) من برای اقامت نزد قبر شما ترک وطن و آسایش نموده و تمام داراییم را نزد فلان عطار گذارده و حال منکر شده و جز آن هم مالی ندارم و شاهدی هم برای اثبات آن ندارم. و غیر از حضرتت کسی نیست که به داد من برسد. شب در خواب، آن حضرت به من فرمود: هنگامی که دروازه شهر باز می شود، بیرون شو و اول کسی را که دیدی امانت را از او مطالبه کن، او به تو می رساند. چون بیدار شد و از شهر خارج گردید، اول کسی را که دید پیری عابد و زاهد دید که پشته هیزمی بر دوش دارد و می خواهد آن را بفروشد برای مصرف عیالش، پس حیا کرد از او چیزی بخواهد و به حرم مطهر برگشت. شب دیگر در خواب مانند شب گذشته به او گفتند و فردا همان شخص را دید و چیزی نگفت. شب سوم همان را که شبهای پیش گفته بودند به او گفتند و روز سوم آن مرد شریف را دید. حالات خود را برایش گفت و مطالبه امانت را از او کرد. آن بزرگوار ساعتی فکر نموده فرمود: فردا بعد از ظهر در دکان عطار بیا تا امانت را به تو برسانم. پس فردا هنگام اجتماع خلق در دکان عطار، آن مرد عابد فرمود: امروز موعظه کردن را به من واگذار. قبول کرد، پس فرمود: ای مردم! من فلان پسر فلانم و من از حق الناس سخت در هراسم و به توفیق الهی دوستی مال دنیا در دلم نیست و اهل قناعت و عزلت هستم و با این وصف پیشامد ناگواری برایم واقع شده که می خواهم امروز شما را به آن با خبر کنم و شما را از سختی عذاب الهی و سوزش آتش جهنم بترسانم و بعضی گزارشات روز جزا را به شما برسانم. بدانید که من محتاج به قرض گرفتن شدم، پس از یک نفر یهودی ده قران قرض گرفتم و شرط کردم که به مدت بیست روز به او پس دهم؛ یعنی روزی نیم قران به او برسانم، پس تا ده روز نصف طلب را به او رساندم و بعد او را ندیدم. احوالش را پرسیدم، گفتند: به بغداد رفته. پس از چندی شبی در خواب دیدم گویا قیامت بر پا شده مرا و مردم را برای موقف حساب احضار کردند. و من به فضل الهی از آن موقف خلاص شده و جزء بهشتیان رو به بهشت حرکت کردم، چون رسیدم به صراط صدای نعره جهنم را شنیدم، پس آن مرد طلبکار یهودی را دیدم که مانند شعله آتشی از جهنم بیرون آمد و راه رابر من بست و گفت: پنج قران طلبم را بده و برو. پس زاری کردم و گفتم: من در مقام جستجو از تو بودم و تو را ندیدم که طلبت را بدهم. گفت: نمی گذارم رد شوی تا طلب مرا ندهی! گفتم: این جا چیزی ندارم. گفت: پس بگذار تا یک انگشت خود را بر بدنت گذارم. پذیرفتم، چنین انگشت را بر سینه ام گذاشت از سوزش آن جزع کرده بیدار شدم، دیدم جای انگشت بر سینه ام زخم است و تا به حال هم مجروح است و هرچه مداوا کردم فایده ای نبخشید، پس سینه خود را گشود و نشان مردم داد و چون مردم دیدند، صداها به گریه و ناله بلند شد و عطار هم سخت از عذاب الهی در هراس شد، آن شخص هندی را به خانه خود برد و امانت را به او داد و معذرت خواست. 📗منبع کتاب :معاد نویسنده : آیت الله دستغیب کانال عطر1و1 📡 @atrekhas 🇮🇷
هدایت شده از عطر1و1
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 رزق چیست؟ رزق کلمه ای است بسیار فراتر از آنچه مردم می دانند. زمانی که خواب هستی و ناگهان، به تنهایی و بدون زنگ زدن ساعت بیدار می‌شوی؛ این بیداری ؛ رزق است، چون بعضی‌ها بیدار نمی‌شوند. زمانی که با مشکلی روبرو میشوی خداوند صبری به تو میدهد که چشمانت را از آن بپوشی، این صبر، رزق است. زمانی که در خانه لیوانی آب؛ به دست پدر یا مادرت میدهی این فرصت نیکی کردن ، رزق است. گاهی اتفاق می افتد که در نماز حواست با گفته هایت نباشد؛ ناگهان به خود می آیی و نمازت را با خشوع می خوانی این تلنگر، رزق است. یکباره یاد کسی میفتی که مدتهاست از او بی خبری و دلتنگش میشوی و جویای حالش، این یادآوری؛ رزق است. رزق واقعی این است.‌.. رزق خوبی ها، نه ماشین نه درآمد، اینها رزق مال است که خداوند به همه ی بندگانش میدهد، اما رزق خوبیها را فقط به دوستدارانش میدهد. ودر آخر همینکه عزیزانتان هنوز در کنارتان هستند و نفسشان گرم است و سلامت ؛ این بزرگترین رزق خداوند است ❣زندگیتان پُر از رزق... 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 📡 @atre1o1 🇮🇷
هدایت شده از عطرخاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🇮🇷🌺 ردیابی محموله استارلینک از آمریکا تا دفتر مولوی عبدالحمید 🇮🇷 🔹در روزهای گذشته خبری مبنی بر کشف و ضبط ۲۲ دستگاه ارتباطی و استارلینک آژانس امنیت ملی آمریکا «N.S.A» با ردیابی نیروهای امنیتی ایران منتشر  شد. 🇮🇷 🔹مقصد اصلی ۲ محموله ازین  تجهیزات، دفتر مولوی عبدالحمید در خیابان خیام زاهدان بوده است و ۵ نفر از عوامل موثر دریافت کننده و بهره‌بردار این تجهیزات نیز در زاهدان بازداشت شدند. 🇮🇷 🔹فیلم ردیابی این محموله استارلینک از آمریکا تا دفتر مولوی عبدالحمید را مشاهده کنید. 🌺🇮🇷🌺 کانال 📡 @atrekhas 🇮🇷 📡 @atrekhas 🇮🇷
اَللّٰھُـمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَصَلِّ عَلی جَمیعِ الاَنبیاءِ وَالمُرسَلینَ     🌳🌱وَعَجِّل فَرَجَهُم🌱🌳 وَاَهلِک اَعدائَهُم اَجمَعین مِنَ الجِنِّ وَالاِنس مِنَ الاَوَّلینَ وَالآخِرین لینک گروه خُزّانُ العِلم 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1562509369Ca84f9da85f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا