eitaa logo
کلبه اندیشه و فرهنگ
546 دنبال‌کننده
270 عکس
874 ویدیو
174 فایل
تاملات و یادداشت های تحلیلی در حوزه فرهنگ، سیاست و حکمرانی @Kolbe_Andishe_Farhang ارتباط باما @mohsenmohammadi63
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سلطنت آمریکایی تجدد با دو صدا از درون کلیسای مسیحی برآمد. یک صدا در مقابل نظام باورهای خرافی بود. این صدا بر عقل و تدبیر انسانی تکیه کرد، انسان را به جای خدا نشاند و رهاوردش خلاقیت‌های تکنیکی، رفاه و توسعه و گسترش سرمایه بود. صدای دوم در مقابل زرق و برق و ریا و دروغ کلیسا برآمد. خدا را از اسارت کلیسا رهانید و بنیادی استوار برای فردیت آزاد از قیود بیرونی خلق کرد. فردیتی که معنویت را در نسبت متمایز و خود خواسته خود با خدا جستجو می‌کرد. رهاورد این صدا، ایجاد پشتوانه برای فردیت، آزادی، حق، عدالت و صلح انسانی بود. تجدد با ایجاد توازن میان این دو صدا می‌توانست ضمن توسعه و پیشرفت مادی، بعد اخلاقی و معنوی خود را از دست ندهد. هر روز که از عمر تجدد گذشت، صدای دوم کم رمق‌تر شد و صدای اول مدعی معنا و صلح و عدالت هم شد. ترامپ اوج این تفوق است. او در کنار شماری از ثروتمندترین چهره‌های قرن حاضر، سینه سپر کرد، خود را فرستاده خدا نامید و وعده داد صلح را به ارمغان خواهد آورد. اما نه با تکیه بر صدای دوم تجدد، بلکه با تکیه بر زور و پول. احتمالا بعضی جنگ‌ها با تدبیر زورمندانه او به پایان خواهد رسید و آنچنانکه دستیارانش برنامه‌ریزی کرده‌اند یکی دو سال دیگر جایزه صلح نوبل هم خواهد گرفت. اما نه ترامپ نه مشاورانش نمی‌دانند تجدد خالی شده از هر بعد انسانی و معنوی، تنها به کار تولید ذخیره‌های انبوه کینه ناشی از تحقیر و ناکامی خواهد آمد. تخم تفرقه و جنگ و ستیز در جهان خواهد پاشید. اینهمه جنگ و تفرقه و کینه ورزی در اینجای جهان که ما هستیم، حاصل همین سنخ تجدد عاری از معناست. تجدد را می‌خواستیم و برای رفع کسری معنای آن، ذخائر فرهنگی خودمان را به خدمت گرفتیم و ناکام شدیم. ترامپ از معاهده‌هایی که به کاستن گرمای زمین و گسترش بهداشت جهانی مدد می‌کرد خارج شد. او با شعار «اول آمریکا» ناسیونالیسم خودخواهانه آمریکایی را تحریک کرد. به همه جهان هشدار داد که آمریکا برای اعاده قدرت از دست رفته‌اش به میدان آمده است. با لحنی تهدیدآمیز تلاش کرد تصویری رعب‌آور برای همگان خلق کند. از درون دمکراسی آمریکا، یک سلطان قدر قدرت ظاهر می‌شود. او شهروندانش را قانع کرده تا از ارزش‌هایی نظیر آزادی و عدالت روی‌گردان شوند تا به جای آن رفاه بیشتر به دست آورند. روزگاری را نوید داده است که مردم جهان دوباره با حسرت از پشت شیشه به رفاه آمریکایی بنگرند. اما نمی‌داند حتی به شرط موفقیت، نمی‌تواند مانع کسانی شود که شیشه‌ها را خرد می‌کنند و امکان رفاه خودخواهانه و دگرستیزانه را از آنها خواهند ستاند. ✍جواد کاشی @Kolbe_Andishe_Farhang
💠 پرونده سوریه، نقطه جدایی جهان اسلام از ایران! چند روز قبل فهمی هویدی را در استانبول دیدم. سالها قبل در همایش های بیداری اسلامی با او گپ زده بودم. به غایت شکسته و پیر شده بود. او عمری را برای تبیین حقیقت گذاشته و کتاب او که ده سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با عنوان «ایران من الداخل» نوشت منبع خیلی از عرب ها برای شناخت بهتر ما شد و از این باب، حقی بر گردن ما نیز دارد.کتاب او پس از کتاب «مدافع آیت الله» مرحوم حسنین هیکل، نقش بسزایی در معرفی انقلاب ما حتی به فلسطینی ها و الجزایری ها و.. داشته است. البته مقالات این سالهای او درباره ایران هم کم نبوده و نیست و حیف که جامعه ما با آثار او آشنا نیستند. در یک جلسه، حرف های خوبی زد که خلاصه آنها را نقل میکنم: «سعودی در حال تبلیغ سلفی تبلیغی و امارت در حال تبلیغ صوفیه است و هر دو از رشد اسلامگرایی و سلفی جهادی نگران هستند! ولی بر اساس یک نظرسنجی حتی در داخل سعودی، بیش از ۹۵ درصد مردم، مخالف عادی سازی هستند!/ هر چند اوضاع داخلی مصر خوب نیست ولی طوفان الاقصی کاری کرد که مسأله غزه به خانه همه مردم وارد شد و عملا با سیاست درآمیخته شدند/ ما بعد از غزه فهمیدیم که اشغالگری ملی خطرناک تر از اشغالگری خارجی است!/ این روزها مرده های غزه در حال محاصره زنده های اسراییلی هستند/ مواضع رییس جدید سوریه عاقلانه بوده ولی بدنه آنها چی؟!..» ولی خب موضوع یادداشت من این است که چرا حتی چنین آدمی وقتی با من روبرو می‌شود می گوید «چرا موضع ایران در سوریه به نحوی است که حتی من هم دیگر نمی توانم از آن دفاع کنم؟!» سعی کردم برای او نگاه متفاوت ایران به مسأله سوریه را بیان کنم ولی واقعیت آن است که این بحران از پانزده سال قبل مهمترین چالش فکری همه دوستداران انقلاب با ما بوده است تا جایی که خیلی ها را از ما دور کرد و به دشمن بدل نمود! ایستادن کنار دیکتاتوری بعثی سوری چیزی نبود که مسلمانان جهان از ما توقع داشته باشند و تریبون های سعودی عملا این فرصت را برای متهم کردن ما به «منافع شیعی» بهره بردند حال آنکه ماجرا اصلا مذهبی نبود... بگذریم! کوتاهی های گذشته را با درک درست امروز‌ میتوان جبران کرد ولی تا نگرش این است که نیازی به بدنه فعال و موثر‌ جهان اسلام نداریم انگیزه ای هم برای اصلاح نخواهد بود! کجاست این قوه عاقله تبیینی برای جهان اسلام؟ الله اعلم! ✍علیرضا کمیلی @Kolbe_Andishe_Farhang
💠 بالقیاس الی الغیر ببینید! چرا نمایشگاه بخش خصوصی سالانه شده است؟! برای بخش کارگری چرا چنین گفتگوهایی شکل نمی گیرد؟! 1⃣ توجه ویژه رهبری به بخش خصوصی در مقایسه با بخش کارگری نیست؛ بالقیاس به اقتصاد وابسته به خارج و بسته به تحریم است. رهبری "مقاوم سازی اقتصاد مقابل تحریم ها" را اقتصاد مقاومتیِ "درون زا_برون گرا" می داند. "علاج تحریم فقط و فقط تکیه بر توانایی های ملی است." حتی "دور زدن تحریم یک تاکیک است، مصون سازی در مقابل تحریم یک راهبرد است." "تکیه اقتصاد کشور نباید به ستونی باشد که ممکن است با نعره مثلا ترامپی بلرزد... باید درون زا باشد" لذا توانمندی های درونی را نمایشگاه می کند، به رخ دولت هم می کشد تا رئیس جمهور هم باور کند. "در نمایشگاه فعالان اقتصادی رئیس جمهور رفت، آنجا ثابت کردند که ما رشد ۸٪ را بدون احتیاج به خارج می توانیم تامین کنیم" (۴۰۳/۱۰/۱۹) 2⃣ اما در مقیاس داخلی و بالقیاس به کارگران(بال دیگر کنار کار آفرین) دیگر ترجیح با کارآفرین و سرمایه گذار نیست! "یک اصل مهم برای رشد تولید، ارتقاء زندگی کارگر" است. "بهترین راه عدالت بنیان کردن اقتصاد: طراحی برای مشارکت قشرهای ضعیف در فعالیت های اقتصادی" است. "سهم بری عادلانه از درآمد کار"، "توجه به سهم کارگر" هم جزء اصول همان سیاست های اقتصاد مقاومتی است. حتی به غیر عادلانه هایی تصریح می کنند: "دیدم دوستانی شکایت می کنند از بعضی مصوباتی که نظرات کارگر در آنها ملاحظه نشده، خیلی خب این مقررات بایستی حتما با نگاه عادلانه تنظیم بشود". ✍ محسن قنبریان @Kolbe_Andishe_Farhang
‍💠‏چند خط برای روح و روان تتلو بخش اول تتلو در زندان تهران بزرگ، دقیقا در همان تیپی است که من بودم(تیپ ۵) و دقیقا در همان اندرزگاه(۴) و در همان سالن(۲) و در همان اتاق(۱) و دقیقا روی تختی می‌خوابد که من می‌خوابیدم. یکی دو روز بعد آزاد شدن من، از اوین به اینجا (تهران بزرگ) منتقل شد. تقریبا روز نیست که بچه‌های زندان زنگ‌ بزنند و جویای حال و احوالش نشوم. دیروز با بچه‌های اتاق حرف می‌زدم گفتند این چند روز خیلی اوضاعش خراب است. امیدوارم کارش به خود زنی، خودکشی یا هرگونه آسیب زدن به خودش نرسد. زندانی خیلی شبیه مرده‌هاست. حضرت یوسف تعبیرش در مورد زندان «گور زندگان» بود. آدم زنده قشنگ مثل مرده‌ها دستش از دنیا کوتاه می‌شود. فرقش اینست با هر خبری که این بیرون از تمدید زندان یا لغو مرخصی یا… پخش می‌شود زندانی آن داخل دوباره می‌میرد‌ و زنده می‌شود. حالا این بنده خدا که یکهو ۵سال حبس‌اش شد اعدام! خدا بداند الآن چه حال و روزی دارد! در زندان یک پیرمرد صاحب دلی مسئول اتاق‌ ما بود. الآن هم مسئول همین اتاق تتلو است. اتاق ۱ سالن ۲ اندرزگاه ۴ ۲۵ سال بود در زندان بود. سخنران هیات‌ما در زندان بود. سرهنگ‌ ناجا بود. بخاطر یک تصمیم غلط اینجا گرفتار شده بود. حالا از قصه خودش بگذریم! پسرش هم در همین اتاق بود. وکیل بند ما بود. پسر گل و با معرفتی بود. زندانی‌ها عاشقش بودند. مداح و قاری قرآن و میان‌دار هیات بود. پسرش هم ۱۵ سال بود در زندان بود. یک پدر و پسر دیگر هم در همین اتاق ما بودند. الآن هم اتاقی تتلو هستند. چند تا پدر و پسر و چند تا برادر دیگر هم در همین بند داشتیم. مثل یوسف که مدافع حرم بود و با برادرش هم اتاقی بودند و قصه‌اش را [اینجا] نوشتم. الآن هم پیگیر آزادی‌شان هستم. یک‌بار با این پدر و پسرها سر سفره درد و دل می‌کردیم. یکی‌شان گفت آقا وحید زندان مثل گور است. آمدی داخل دفن‌ات که کردند ۴۰ روز نشده آن بیرونی‌ها و دوستان و اقوام سرد می‌شوند و به زندگی عادی‌ برمی‌گردند. دیگر تو می‌مانی و خودت. و الآن ما اینجا در حال تجربه پس از مرگیم. همه سالهاست به نبودن‌مان عادت کرده‌اند انگار که از اول نبودیم. فقط فرق مال ما با تو اینست که ما در حال تجربه یک مرگ خانوادگی هستیم. مثل موشک خوردن وسط یک خانه یا یک زلزله که در یک لحظه یکهو یک خانواده را نیست و نابود می‌کند. آن بیرونی‌ها که سرپرست‌شان گرفته شده یک‌جور… این داخل زندانی ها هم یک‌جور دیگر…. من ولی فکر می‌کنم این برای همه زندانی‌هاست. فقط مختص به این پدر و پسرها و برادرها نیست. زندان برای همه فقط کیفر یک زندانی نیست. زندان تبعات عجیب و غریب اجتماعی و خانوادگی دارد و یک خانواده را همزمان شکنجه می‌کند. به فرض که پدر و پسر و یا دو برادر اصلا داخل زندان نباشند تمام یک خانواده و بستگان درجه یک شکنجه می‌شوند. زندان به قول علمای حقوق ناقض اصل شخصی بودن مجازات است. همین الآن اوضاعی که مادر و خواهر تتلو دارند کم از روزگاری که زندانی دارد تجربه می‌کند نیست. کما اینکه روزگاری که همسر من و دختر ۷ ساله و پسر ۲ ساله‌ام این بیرون طی کردند هم خیلی سخت‌تر از شرایط من در زندان بود. اصل فردی بودن مسئولیت کیفری یا شخصی بودن مجازات به این معناست که هیچ کس را نباید برای فعلی که دیگری مرتکب شده است کیفر کرد و مسئول دانست. بخاطر همین در همه دنیا تولید ادبیات در مورد بازنگری در مورد کیفر زندان و زندان زدایی خیلی جدی شده است ولی ما در ایران طبق معمول خیلی عقبیم. چه از جهت ادبیات حقوقی و قانونی و جایگزین ساختن برای زندان چه از جهت فناوری و تکنولوژی‌هایی که بشود با آنها با زندان خداحافظی کرد. من در زندان فکر می‌کردم یکی از مشکلات عمده در ایران ما اینست که سیاستگذار و قانون گذار و مجری و قاضی، اصلا زندان ندیده‌اند. اصلا نمی‌دانند زندان چیست. بخاطر همین مثل نقل و نبات زندان تجویز می‌کنند. حتی در صدور احکامی که اصلا نیاز به زندان نیست و هزار راه جایگزین دارد. طبق آمار تعداد زندانیان اول انقلاب در سال ۵۸ حدود ۱۰ هزار نفر بوده است. حالا جمعیت کشور حدودا دو و نیم برابر شده است. ولی جمعیت زندانیان با یک انفجار ۳۰ برابر شده است. الآن قریب ۳۰۰ هزار نفر زندانی داریم. با این دست‌فرمان تهش هم معلوم نیست. نمی‌دانم اینهمه شهوت زندان کردن آدم‌ها از کجا می‌آید. در خیلی از زندان‌ها مثل تهران بزرگ دیگر جانیست و کف خواب اتاق و حسینیه خواب و کریدورخواب و امثالهم هم داریم. یعنی مثل ایام اعتکاف حتی در راهروهای رفت و آمد هم شبها یک عده جا می‌اندازند و می‌خوابند چون ظرفیت تکمیل است. ✍وحید اشتری @Kolbe_Andishe_Farhang
💠چند خط برای روح و روان تتلو بخش دوم حالا پرانتز اول را ببندم برگردیم ب تتلو! ولی یک موج جدی در کشور باید در زندان زدایی راه بیفتد. با فعالان اجتماعی و رسانه‌ای و اساتید دانشگاه و مسئولانی ک ادامه این فاجعه را درک می‌کنند تا بشود بازنگری در قوانین و تسهیل کیفرهای جایگزین را کلید زد و زندان‌ها را خالی کرد. پرونده تتلو در شعبه۹ دادگاه کیفری یک منجر ب ۵سال حبس شد. پس از صدور این حکم، دادستان ب این رأی اعتراض کرد و پرونده ب دیوان‌ عالی کشور فرستاده شد. آنجا حکم نقض شد و ب شعبه هم عرض رفت. حالا زمزمه‌های حکم اعدام برای تتلو بعد از اعتراض دادستان بر سر زبانهاست. حالا با جزئیات حکم تتلو و پرونده‌اش کاری ندارم. ولی پرانتز دوم را ب بهانه تتلو چند خط در مورد ساختار دادستانی باز کنم. بالاخره دادستان اسمش مدعی العموم است. یعنی یکی از مهمترین کارهایش اینست ک ظاهرا قرار است حق عموم‌ مردم را از اهالی قدرت مطالبه کند. ولی شما هرچه می‌شنوید بازداشت فلان معلم با پیگیری دادستان، بازداشت فلان کارگر با شکایت دادستان، بازداشت فلان روزنامه نگار با اعلام جرم دادستان، تبدیل حکم ۵ سال حبس فلان خواننده ب اعدام با پیگیری دادستان، تشکیل پرونده برای فلان افشاگر فساد توسط دادستان و غیره است. آنهم در همین مملکتی ک فرض بفرمایید ۲۵ سال پیش یک فسادی ب نام ‎ آن بالا در بین اهالی قدرت رخ داده است و هنوز جریان‌های مختلف سیاسی در موردش توئیت می‌زنند و برای هم کری می‌خوانند. در تمام این سالها حتی یک محکمه در موردش برگزار نشده ک ببینیم بالاخره مقصرش چ کسانی بودند. یک دادستان ب نمایندگی از عموم مردم بابت زیان چند میلیارد دلاری از مسئولان شکایت نکرده بلکه این زخم سرباز الی الابد روح این جامعه را نخورد و … بگذریم! ولی یک توئیت دیگر بنویسم و پرانتز دوم را هم ببندم. بالاخره باید فراخوان داد تا نخبگان و اندیشمندان کشور بنشینند فکر کنند که از اساس این ساختار دادستانی که خودش منصوب مستقیم رئیس قوه قضائیه است چقدر می‌تواند مدعی العموم هم باشد. اشکال مختلف دادستانی در نظام‌های قضائی دنیا چیست و ما چه راه‌های جایگزینی داریم و الخ! دوباره برگردیم به تتلو! نه قبل‌اش پرانتز سوم را باز کنم. ظاهرا خبر حکم اعدام برای تتلو را اولین‌بار کانال روزنامه جام جم منتشر کرده است. با اصل خبر کاری ندارم ان‌شاا… تکذیب شود. ولی خود حکم اعدام هم متاسفانه چیزی مثل نقل و نبات شده و برای افکار عمومی هم عادی شده است. ✍وحید اشتری @Kolbe_Andishe_Farhang
💠چند خط برای روح و روان تتلو بخش سوم اعدام‌های زیادی در کشور که اتفاقا باعث هجمه خارجی به ایران هم می‌شود را همین الآن طبق قوانین حقوقی و فقهی‌مان می‌شود بازنگری کرد. از جمله‌اش اعدام‌های مواد مخدر که اصل بازدارنده بودنش هم سالهاست زیر سوال رفته است. چند روز پیش در خبرها خواندم یک آزارگر خیابانی را اعدام‌ کردند. ظاهرا در خیابان با یک درفش به اذیت و آزار خانم‌ها می‌پرداخته است. هرچقدر از جزئیاتش و نحوه صدور حکم اعدام خواندم بیشتر متعجب شدم. از چند نفر از وکلا و اساتید حقوق هم خواستم وقت بگذارند مطالب مرتبط با وی را بخوانند و همگی متفق القول بودند که این شکل برخورد خیلی عجیب است. فردی که ظاهرا بخاطر طلاق دچار اختلالات روانی شده و در خیابان با کلاه کاسکت هر زنی را می‌دیده یک درفش به وی می‌زده که برخی دچار زخم‌های سطحی شده‌اند بدونی اینکه کسی آسیب جدی خورده باشد را بعنوان یک بیمار روانی باید در تیمارستان بستری کنند و نهایتا یک حبس طویل المدت بدهند. مثل همه جای دنیا یک مدتی طرف را از جامعه دور کنند تا دوران درمان و بازپروری را طی کند نهایتا یک مدت مدید برای تادیب در زندان نگهش دارند و الخ. ولی اینجا با برخی واژه‌های گل و گشاد مثل محاربه و ارعاب برای طرف حکم اعدام صادر شد و آویزانش هم کردند و آب از آب تکان نخورد. من اینجا بیشتر حرفم در مورد صاحبان بلندگوهاست. این حجم از اعدام در موارد زیادی که واقعا قابل بازنگری است و ضرورتی ندارد اینقدر برای افکار عمومی، رسانه‌ها، وکلا و اساتید حقوق عادی شده که هیچ‌کس دم برنمی‌آورد و حتی سوال نمی‌کند. خبر اعدام برای یک خواننده هم همچنین! صبح تا شب مسئولان مملکت در مورد شرایط مهیا برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور حرف می‌زنند. بعضا اسم برخی تاجران و هنرمندان خارج نشین را هم می‌آورند. احتمالا این عزیزان آنجا در حال تولید کار فرهنگی برای توسعه راهیان نور نبوده‌اند و هرکدام زندگی خودشان را داشته‌اند. خب وقتی با کسی که با پای خودش پاشده آمده چنین برخوردی می‌شود و اینجوری با موضوع اعدامش تیتر یک گاردین می‌شوید احساس نمی‌کنید باقی عزیزان خارج نشین که شما قصد بازگرداندن‌شان را دارید قدری عاقل اندر سفیه شما را نگاه کنند؟ تازه به فرض اینکه در زندان بلای خاصی بر سر خودش نیاورد. 🔗پی‌نوشت: من در این رشتو اصلا در موضع دفاع از تتلو نیستم. سر جمع ۵ تا کارش را هم تا حالا گوش نکرده‌ام. اینجا هم بیشتر تتلو را فرصتی دیدم تا در مورد دغدغه‌هایم از زندان و ساختار قضایی حرف بزنم. ولی سوالم در موضوع تتلو خیلی ساده است. خب طرف با پای خودش پاشده آمده ایران. هرکاری هم کرده چه قابل دفاع چه غیر قابل دفاع طبق همین قوانین با همین قضات مملکت محاکمه شده و ۵ سال حبس گرفته و خلاص! چه اصراری هست که قاطعیت‌تان در اجرای احکام اسلام را روی این بنده خدا نشان دهید و اینجوری مملکت را مضحکه عام و خاص کنید؟ ✍وحید اشتری @Kolbe_Andishe_Farhang
💠 بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع ظلم را به مردم بفهماند چیزی که ما در روز مبعث باید توجه به آن بکنیم این است که بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع ظلم را به مردم بفهماند، راه اینکه مردم بتوانند با قدرت های بزرگ مقابله کنند به مردم بفهماند. بعثت برای این است که اخلاق مردم را، نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اینها را از ظلمت ها نجات بدهد، ظلمات را بکلی کنار بزند و به جای او نور بنشاند، ظلمت جهل را کنار بزند و به جای او نور عمل بیاورد، ظلمت ظلم را به کنار بزند و به جای او عدالت بگذارد، نور عدالت را به جای او بگذارد و راه او را به ما فهمانده است، فهمانده است که تمام مردم، تمام مسلمین برادر هستند و باید با هم وحدت داشته باشند، تفرق نداشته باشند. ✍امام سیدروح الله خمینی 📚صحیفه نور ، جلد ۱۷ ، صفحه ۲۵۳ @Kolbe_Andishe_Farhang
Farhad Vahdat.mp3
1.84M
🎼 گفتی که یک دیار... هرگز به ظلم و جور نمی‌ماند... برپا و استوار... هرگز هرگز... والا پیامدار محمد(ص)... نمی‌دانم ‌این ترانه "وحدت" با صدای ماندگار فرهاد مهراد در کشاکش روزهای پر التهاب زمستان ۵۷ با دل انقلابی‌ها چه می‌کرد. ولی برای ما هنوز واقعا آرامش بخش و امیدوار کننده است. فرا رسیدن عید مبعث پیامبر اسلام بر رهروان راستینش مبارک. @Kolbe_Andishe_Farhang
💠ممکن است معامله کنیم، اما با احتیاط! 🎥رهبر انقلاب اسلامی @Kolbe_Andishe_Farhang
18.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سه پیشنهاد عملی به آیت‌الله خامنه‌ای برای حل مساله آمریکا 🎥گفتگو علی علیزاده با هوشنگ امیراحمدی در برنامه جدال @Kolbe_Andishe_Farhang
💠به عمل کار برآید! همین اسفند سال گذشته، عبدالناصر همتی از قیمت بالای دلار و سکه، کاهش ارزش پول ملی و تداوم تورم برای ما داد سخن سر می داد... امروز دلار در دوران ریاستش از مرز ٨۴ هزاز تومان گذشته است. @Kolbe_Andishe_Farhang
💠وفاق فرا استیضاحی! خبر: هیات رییسه مجلس تصمیم گرفته با ناصرهمتی به تفاهم «فرااستیضاحی» برسند و فعلا او را استیضاح نکنند. پسِ خبر: احسان عسکری، مشاورِ سخنگوی نمایندگان مجلس (قالیباف) توسط ناصر همتی به عنوان مدیر عامل سازمان اموال تملیکی منصوب شد. پ.ن: ‏در آستانه استیضاح وزیر اقتصاد امروز احسان عسکری از طرف آقای همتی بعنوان رئیس سازمان اموال تملیکی منصوب شد. سرچ کردم ببینم رزومه‌اش چیست و مهمترین دغدغه‌هایش در توییتر چه بوده است؟! متوجه شدم مشاور رئیس مجلس است و اینجا هر روز توئیت‌های آقای قالیباف را ریتوئیت می‌کند. ٧٠ توئیت آخرش را شمردم. ۶٧ تا ریت زده و ٣ توئیت. بدون هیچ کامنت و ریپلای و نقد و نظر! قشنگ خود الگوی دلخواه مسئولین از جوان مومن انقلابی است. جوانی که نه تحلیل دارد نه سوال نه ...! ۶ ماه سال صبحها برای رئیس این قوه ریت می‌زند ۶ ماه دیگر سال شبها برای رئیس آن یکی قوه! ✍وحید اشتری @Kolbe_Andishe_Farhang