کارگزار علی (ع).pdf
2.12M
💠جزوه کارگزار علی (ع)
🔹 گفتاری پیرامون دولت و دولتمردی در مقیاس امیرالمؤمنین
✍حسن رحیمپور ازغدی
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠مصلحت باید «بیّن» باشد
دکتر پزشکیان از رهبرمعظم انقلاب درخواست حکم حکومتی برای بررسی سهباره لوایح خواسته شده از سوی FATF در مجمع را کردند و ایشان نیز با آن موافقت کردند. روحانی نیز در سال ۹۹ بعد از پیروزی بایدن در آمریکا درخواست بررسی دوباره را مطرح کرده بود که با آن نیز موافقت شده بود.
مجمع بار اول در سالهای ۹۷ و ۹۸ این لوایح را بررسی کرد. بررسی صورت گرفته به اذعان اعضای مجمع از نظر زمان و کار کارشناسی بیسابقه بود. در آن مقطع فشار دولت روحانی برای تصویب دو لایحه بسیار زیاد بود.
نامهنگاریهای متعددی میان دولت و مجمع و یا دولت و رهبر انقلاب صورت گرفت. یکی از موارد تاریخی آنها نامهای بود که به امضای معاون اول دولت و به نمایندگی از هیات دولت برای رهبر معظم انقلاب در اواخر سال ۹۷ ارسال شد. در آن نامه اعلام شده بود که اگر این لوایح تصویب نشود در پرداخت حقوق کارمندان نیز مشکل ایجاد خواهد شد. رهبر انقلاب نیز نامه را به اعضای مجمع ارجاع دادند و از اعضای مجمع خواستند که با «امعان نظر» بررسی کنند. در کمیسیونهای تخصصی مجمع دو رایگیری صورت گرفت. در کمیسیون تخصصی حقوقی و قضایی که اکثریت قاطع رای مخالف داده شد و در کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی با اکثریت نسبی رای مخالف داده شد. برای همین دولت به صورت غیررسمی از مجمع خواست که در صحن مجمع رایگیری انجام نشود. چرا این وضعیت رخ داد؟ مهمترین دلیل این بود که مصلحت تصویب لوایح «بیّن» نبود.
اعضای مجمع تشخیص طبق ماده ۲۴ آییننامه داخلی برای تشخیص مصلحت باید بیّن بودن، حایز اهمیت بودن و ملزم بودن را مدنظر قرار دهند. بیّن بودن یعنی روشن و شفاف بودن مصلحت است. در موضوع لوایح دیکته شده از سوی FATF این وضعیت روشن نیست.
بیّن بودن مصلحت در این موضوع از بررسی دو بخش مشخص خواهد شد. یکی فواید پیوستن به دو معاهده و دیگری هزینههای آن. اگر فواید نسبت به هزینهها به صورت روشن و بیّنی بیشتر باشد، آنگاه مصلحت در پیوستن به معاهدات خواهد بود و الا خیر.
در این سالها مباحث زیادی پیرامون فواید و هزینههای پیوستن به دو معاهده مذکور شده است. عموم نامهنگاریهایی که در دو مرتبه بررسی این موضوع در مجمع صورت گرفته، پیرامون شفاف شدن فواید و هزینهها است. دولت روحانی و طرفداران پیوستن معمولا با طرح گزارههای کلی و بدون سند فواید و هزینههای نپیوستن را بیان میکنند. گزارههایی مانند بسته شدن حسابها، عدم همکاری بانکها و یا هزینههای زیاد تراکنشهای مالی و ... اما تاکنون سندی که بتواند این هزینهها را به موضوع قرارداشتن ایران در فهرست سیاه FATF نسبت بدهد، ارایه نشده است.
موافقان FATF اسناد و شواهدی که نشان بدهد با عضویت ایران در معاهدات مذکور ایران از فهرست سیاه خارج خواهد شد، ارایه ندادهاند. بلکه بر خلاف آن اسناد منتشر شده حکایت از آن دارد که غیر از دو معاهده مذکور ۲۴ اقدام دیگر هست که هنوز FATF آنها را تایید نکرده است. همچنین بعد از تایید شدن آنها «گامهای بعدی» از سوی FATF تعیین خواهد شد که معلوم نیست ماهیت آنها چیست.
یا مطرح میشود که با عضویت در معاهدات مذکور موضوع روابط بانکی و عدم گشایش حساب بانکی در کشورهای دیگر حل میشود. این ادعا بدون هیچ سندی صورت میگیرد. در مقابل اسناد و شواهد فراوان وجود دارد که نشان میدهد موانع مذکور ناشی از وجود تحریمهای ثانویه آمریکا بوده و از نظر تجربی نیز این موضوع اثبات میشود. ایران از سال ۱۳۸۸ در فهرست سیاه قرار داشته اما از سال ۱۳۹۱ با تشدید تحریمهای بانکی دچار مشکل در روابط بانکی خود شده است. یا در سال ۱۳۹۵ که بخشی از اقدامات مقابلهای تعلیق شد، اثری ملموس بر روابط بانکی ایران مشاهده نشد.
از طرف دیگر اسناد و شواهد مهمی وجود دارد که عضویت در معاهدات مذکور ایران را ملزم به همکاری اطلاعاتی با کشورهای عضو میکند که با توجه به گستره معاهده پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم، به صورت مستقیم موضوع دور زدن تحریمها و سیاستهای منطقهای ایران را تحت تاثیر قرار میدهد. این یک هزینه مشخص است.
تجربه سه سال گذشته دولت شهید رئیسی در واقعیت نشان داد که ادعاهای موافقان FATF با واقعیت همخوانی ندارد. در سال ۹۹ مطرح شد که عضویت ایران در سازمان شانگهای مشروط به حل مشکل FATF است و یا واردات واکسن به دلیل همین مشکل صورت نمیگیرد. اما تجربه دولت شهید رئیسی این ادعاها را ابطال کرد.
✍مسعود براتی
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠حماس هست...
مهمترین خبر این روزها، «توافق و آتشبس رژیم صهیونیستی با حماس» است. قبل از اینکه بپرسید کدام طرف پیروز است، یکبار دیگر تیتر خبر را مرور کنید:
توافق رژیم صهیونیستی با حماس! حماس، یک طرف توافق است.
کل این جنگ برای نابودی حماس بود. سران رژیم هر از گاهی میگفتند هدف این جنگ به پایان رساندن حاکمیت حماس در غزه است. و حتی ادعا میکردند: «حماس تمام شد». اما حالا دستوپا میزنند که حماس شروط را بپذیرد. پس حماس هست و صرف بودنش شکست این همه جنایت رژیم را آشکار میکند.
دیروز بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود:
حماس را نمیتوان تنها با راهحل نظامی شکست داد. برآورد ما این است که حماس به همان اندازه که نیرو از دست داده، نیروی جدید نیز جذب کرده است. تداوم وضعیت جنگ به اقتصاد اسرائیل آسیب میزند. غزه اسرائیل را در عرصه بینالمللی منزوی کرده و باعث بیثباتی شده است.
✍وحید یامینپور
@Kolbe_Andishe_Farhang
در_باب_مناقشه_سوریه_و_امید_و_وظیفه_ایران.pdf
141.3K
💠در باب مناقشه سوریه و امید و وظیفه ایران
مسأله دقیقا اینجا است که بتوانیم میان براندازی و انقلاب با فروپاشی تمایز قائل شویم. آنچه در سوریه رخ داد فروپاشی بود، نه انقلاب یا براندازی. هرچه بکوشند جامعهای را که احساس خرد شدن دارد به عنوان جامعهای امیدوار به حکومت جدید جا بیندازند این نتیجهگیری تغییر نمیکند. اما چه تأثیری دارد که این اتفاق را فروپاشی بدانیم نه انقلاب؟ اولاً در ملاحظه این فروپاشی تازه میتوانیم مردمی را ببینیم که در این میان آسیب دیدهاند. در این دیدن امکان و فرصت بازسازی برای آنها تازه فراهم میشود، و اصلاً تازه مشخص میشود که این بازسازی چیست، و اگر روزی این مردم بخواهند دوباره مردمی متحد باشند معنایش چیست و انتظار سر زدن نیروهای وحدتبخش نوین را باید از کدام ناحیه داشته باشیم، و با چه کسانی از همکنون میتوانیم وارد ائتلاف بشویم. ثانیاً میتوانیم ارزیابی کنیم که گروه جدیدی که بر سر کار آمده از کدام ناحیه نیرو گرفته، و در نتیجه نهایتاً بدنبال چیست؟
✍محمدمهدی میرزائی پور
@Kolbe_Andishe_Farhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠چرا هرچه یاد مرگ است باید برای مردم باشد؟!
به این دوستان خلاق پیشنهاد می کنم، مسئولین نظام را دعوت کنند، کفن و اعلامیه مرگ را جلویشان بگذارند و بپرسند، آیا آماده اند وقتی مرگ گریبانشان را گرفت، از کارنامه خود در برابر خدای جبار، دفاع کنند؟
یاد مرگ نیکو است، لیک برای زمامداران واجب!
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠 بدسلیقگی در موعظه
یک وقتی یک داستانی از داستانهای خارجی خواندم. نوشته بود یک دختری خیلی مذهبی بود. یکی از این شاهزادگان، خیلی عاشق و علاقهمند به این دختر بود ولی او یک مرد شهوتران عیاشی بود. میخواست او را در دام خودش بیندازد و این دختر روی آن عفت و روی نجابتی که داشت و روی اینکه پایبند اصول دیانت بود، هیچ تسلیم این آقا نمیشد. هر وسیلهای برانگیخت که او را گول بزند، نشد که نشد.
گذشت. یک روزی دید یک کسی آمد از طرف این دختر پیغام آورد و خلاصه آمادگی خودش را برای اینکه با هم یک مدتی خوش باشند، اعلام کرد.
تعجب کرد! این شاهزاده بعد خواست تحقیق بکند که چه چیز سبب شد که این دختر که این مقدار به نجابت و عفت خودش پایبند بود، یکدفعه رو آورد به عیاشی و فسق و فجور؟
معلوم شد قضیه از این قرار بوده: یک آقای کشیش بعد از اینکه احساس میکند که این یک روح مذهبی دارد، به خیال خودش برای اینکه این را مذهبیترش بکند، میآید سراغ این دختر.
میگوید من برای تو یک هدیهای آوردهام. مثلاً یک ظرفی روی آن یک حولهای میاندازد و
به یک شکلی که من هدیهای برای تو آوردهام آقای کشیش هدیه را جلوی این میگذارد.
حوله را برمیدارد یک وقت میبیند یک کلّه مرده از قبرستان آورده! تکان میخورد؛ میگوید: این چیست؟ میگوید: این را آوردم که شما در این فکر کنید، ببینید دنیا چقدر بیوفاست!
آنچنان نفرتی در دل این دختر به وجود آورد که نه تنها اثر موعظهای نبخشید، از آن وقت فکر کرد، گفت: من به عکسش عمل میکنم؛ دنیایی که عاقبتش این است، پس این چهار روز عمر را ما چرا اساساً به این اوضاع بگذرانیم؟ به سوی عیاشی کشیده شد.
این هم یک جور موعظه کردن است و یک جور نصیحت کردن است و باور کنید که در میان مواعظ و نصایحی که بسیاری از افراد میکنند، امر به معروف و نهی از منکرهایی که صورت میگیرد، بسیاری از خود همینها منکر است.
✍استاد شهید مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۲۳۶-۲۳۵
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠از رشدهای بادکنکی بترسیم!
بالا رفتنهای آسان، معمولاً سرپایینیهای دشواری دارد. از علی (ع) جملهای زیبا منقول است:
"از سربالاییهای آسان بترس! اگر سرپایینیهایش دشوار باشد"*
آنان که خودشان، با زحمتِ خود بالا نرفتهاند بیشتر مواظب باشند! بویژه هنگام پایین آمدن!
✍زینالعابدین صفوی
*قال ابوالحسن(ع):اتَّقِ الْمُرْتَقَى السَّهْلَ إِذَا كَانَ مُنْحَدَرُهُ وَعْراً(اصول کافی)
@Kolbe_Andishe_Farhang
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠همه جا زینب...
🎥علی صفایی حائری
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠او یک زن بود!
فصیحه، بلیغه عالمه، عاقله، فهیمه صفات بانویی در جزیره العرب است.
بیشترین خاطره تاریخ از خانم زینب کبری سلام الله علیها ظلم ستیزی و شجاعت و کنشگری به موقع و اثرگذار او در مقطعی از تاریخ است که شاید انسان دیگری در جایگاه و شرایط او، نمیتوانست با این دقت و درایت و عقلانیت نقش آفرینی کند و در مقام الگویی برای همه آزادگان باشد.
تحجر باقی مانده از جاهلیت، زن را از حقوق انسانیش به دلیل جنسیت محروم کرده بود و او را در کنار سایر اموال مرد مایملک تلقی می کرد.
برای شکست این گفتمان ناشایست و برتری گفتمان حقِ _ آن هم در جامعه تماما عوام و بی سواد_می بایست الگویی عملی و تابلویی که گوشها و چشمها آن را لمس کنند، خلق و ترسیم می کرد.
زینب در مکتب پدر و مادر و هم دوش برادرانی که قوام عالم را و دوام انسانیت را با وجود واقعی جنسیت به مشارکت انسانی زن و مرد می دانستند، پرورش یافت.
در گاهِ عطفی از تاریخ نیزهمزمان بر بلندی ایستاده، گفتمان حق وباطل را نظاره کرد که حسین علیه السلام در مصاف با باطل و برای استقرار کلمه حق و باقی ماندن طریق درست، سر مبارک خویش را وثیقه گذاشت.
بدون تعلل و توجه به انگاره های غلط جاهلی و نشستن در پستو، ایستاده قامت در میان خیل مردمان ،بلیغ وفصیح در انتقال جانِ قیام حسین علیه السلام ، در مقابل بزرگِ جبهه باطل راوی درست جبهه حق و باطل شد تا حسین وقیامش بازنده جنگ روایت ها نشوند .
شاید برای همین رسالت زینب امشب متولد شد.
آثار پر رنگ حضور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حضرت زینب سلام الله علیها خطی بر بطلان تفسیرهای غلط طالبانیسمی از اسلام و قرائت غلطی است که زنِ مطلوب را دور از جمع و در پستوها تعریف می کند.
در این قرائت ناصواب ،زن تمدن ساز نیست چون در دل حوادث حضور ندارد و حتی در نقش ذاتی مادری نیز ناموفق است چون تربیتش با مقتضیات زمان فاصله دارد و این فاصله حاصل دور بودن او از متن است.
زن هم تراز زینب در جنگ حضور دارد ، حقوق زنان و کودکان را می شناسد و حق مطلب را هم در کنار مبارزان اداء می کند.
همزمان رهبری و مرجعیت و کانون تبیین هدف جهاد می شود؛ نه مادری زینب او را از همراهی قیام و مشارکت منع کرد و نه زن بودنش در نطق آتشین مقابل مردان وحشی مانعی ایجاد کرد.
چنانکه تاریخ گواهی می دهد زینب سلام الله علیها در تبیین مبانی قیام چنان مستدل و مستند و بلیغ سخنرانی کرد که کسی جنسیت اورا ندید ولوله به پا شد که علی به منبر رفته است...
✍ساراسادات پاد
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠او یک زن بود!
فصیحه، بلیغه عالمه، عاقله، فهیمه صفات بانویی در جزیره العرب است.
بیشترین خاطره تاریخ از خانم زینب کبری سلام الله علیها ظلم ستیزی و شجاعت و کنشگری به موقع و اثرگذار او در مقطعی از تاریخ است که شاید انسان دیگری در جایگاه و شرایط او، نمیتوانست با این دقت و درایت و عقلانیت نقش آفرینی کند و در مقام الگویی برای همه آزادگان باشد.
تحجر باقی مانده از جاهلیت، زن را از حقوق انسانیش به دلیل جنسیت محروم کرده بود و او را در کنار سایر اموال مرد مایملک تلقی می کرد.
برای شکست این گفتمان ناشایست و برتری گفتمان حقِ _ آن هم در جامعه تماما عوام و بی سواد_می بایست الگویی عملی و تابلویی که گوشها و چشمها آن را لمس کنند، خلق و ترسیم می کرد.
زینب در مکتب پدر و مادر و هم دوش برادرانی که قوام عالم را و دوام انسانیت را با وجود واقعی جنسیت به مشارکت انسانی زن و مرد می دانستند، پرورش یافت.
در گاهِ عطفی از تاریخ نیزهمزمان بر بلندی ایستاده، گفتمان حق وباطل را نظاره کرد که حسین علیه السلام در مصاف با باطل و برای استقرار کلمه حق و باقی ماندن طریق درست، سر مبارک خویش را وثیقه گذاشت.
بدون تعلل و توجه به انگاره های غلط جاهلی و نشستن در پستو، ایستاده قامت در میان خیل مردمان ،بلیغ وفصیح در انتقال جانِ قیام حسین علیه السلام ، در مقابل بزرگِ جبهه باطل راوی درست جبهه حق و باطل شد تا حسین وقیامش بازنده جنگ روایت ها نشوند .
شاید برای همین رسالت زینب امشب متولد شد.
آثار پر رنگ حضور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حضرت زینب سلام الله علیها خطی بر بطلان تفسیرهای غلط طالبانیسمی از اسلام و قرائت غلطی است که زنِ مطلوب را دور از جمع و در پستوها تعریف می کند.
در این قرائت ناصواب ،زن تمدن ساز نیست چون در دل حوادث حضور ندارد و حتی در نقش ذاتی مادری نیز ناموفق است چون تربیتش با مقتضیات زمان فاصله دارد و این فاصله حاصل دور بودن او از متن است.
زن هم تراز زینب در جنگ حضور دارد ، حقوق زنان و کودکان را می شناسد و حق مطلب را هم در کنار مبارزان اداء می کند.
همزمان رهبری و مرجعیت و کانون تبیین هدف جهاد می شود؛ نه مادری زینب او را از همراهی قیام و مشارکت منع کرد و نه زن بودنش در نطق آتشین مقابل مردان وحشی مانعی ایجاد کرد.
چنانکه تاریخ گواهی می دهد زینب سلام الله علیها در تبیین مبانی قیام چنان مستدل و مستند و بلیغ سخنرانی کرد که کسی جنسیت اورا ندید ولوله به پا شد که علی به منبر رفته است...
✍ساراسادات پاد
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠آتشبس جنگ غزه؛ کدام پیروزی؟ کدام شکست؟
در اینکه اسرائیل به طور معجزهآسایی با شکست در تحقق تمامی اهدافش برای آغاز جنگ علیه غزه روبهرو شد شکی نیست.
به جز چند اسیر معدود، اسرائیل زنده و مرده اسرایش را فقط از طریق مبادله اسرا توانست آزاد کند. اسرائیل مقاومت را نابود نکرد و بیش از همه تلفاتی که از مقاومت گرفت باعث شد جوانان غزاوی به مقاومت بپیوندند. حلقه رهبری حماس با حضور محمد سنوار و محمد ضیف و محمود الزهار و ابوعبیده هنوز زندهاند. هیچ کجای غزه تخلیه نشد و قرار هم نیست تخلیه شود. حاکمیت غزه هم از دست حماس خارج نشد!
اسرائیل تلاش میکند پیروزیش را در جایی بیرون غزه نمایان سازد که آن هم درست نیست. حزبالله جلوی پیشروی نظامی اسرائیل را گرفت و حتی ورای رود لیطانی میتواند به اسرائیل ضربه بزند. عقبه سوریه هم هرچند از دست رفت اما دست ایران از حزبالله کوتاه نیست. در عوض یمن به مثابه قدرتی نوظهور در محور مقاومت خود را نمایاند و ایران هم ضعف و ضربهپذیری اسرائیل به همه دنیا نشان داد.
اما همه آنچه گفتیم دلیلی بر پیروزی طرف فلسطینی نیست. به عبارت دیگر، تلازمی بین شکست اسرائیل و پیروزی فلسطین لزوماً برقرار نیست و اثبات پیروزی فلسطین نیازمند تحلیلی دیگر گونه است:
اولاً فلسطین در موقعیت جهانی بالاتری از قبل هفت اکتبر قرار گرفت. رأیگیریهای صورت پذیرفته در سازمان ملل که با اکثریت قاطع به نفع کشوری به نام فلسطین انجام شد دستاوردی جدید برای فلسطین بود.
ثانیاً مشروعیتزدایی انجام شده از اسرائیل در این جنگ بیبدیل بود. در عرصه عمومی موج گسترده تنفر از اسرائیل و در عرصه حقوقی قرار جلب صادر شده توسط دیوان کیفری بینالمللی برای مقامات اسرائیل رخدادهای بیبدیلی بودند که موقعیت فلسطین را متفاوت ساخته. از یاد نبریم که پایان جنگ اثری بر پیگرد حقوقی علیه مقامات اسراییل ندارد. به علاوه اقدامات حقوقی علیه سربازان اسرائیلی که در کشورهای متعددی اجرا شد هم بیبدیل بود.
ثالثاً و از همه این موارد مهمتر اینکه رژیم اسراییل در شرایط پیش از ۷ اکتبر اساساً در پی فراموشسازی مسئله فلسطین از اذهان جامعه مردم منطقه و جهان بود. سرمای بیتفاوتی جهانی به مساله فلسطین ما را در خوابی فرو برده بود که رو به مرگ بودیم. هفتم اکتبر این جنازهی رو به موت جامعه جهانی - که من و شما هم جزیی از آن بودیم و هستیم - را دچار شوک و حالا احیا کرد. استمرار این مجاهدت با تداوم مشروعیتزدایی از اسرائیل و مشروعیتزایی برای فلسطین ممکن مقدور است.
✍سید سرباز روحالله رضوی
@Kolbe_Andishe_Farhang
💠فصل سی و یکم خار و میخک
روزی که سنوار فصل سیم و آخر رمان خار و میخک را در زندان تمام کرد، هیچ نشانی از پیروزی نبود.
۱۶ سال در زندان مانده بود و تازه بعدش هم شش سال دیگر در زندان ماند.
اگر او مثل ما بود در امکان صفر، به زندانبانش وعده طوفان الاقصی نمیداد: روزی ما شما را اسیر خواهیم کرد!
دوستی میگفت خدا اصلا داستاننویس خوبی نیست! داستان را به بنبست میکشاند و زمانی که هیچ امکانی نمانده، با یک حرکت شگفتانگیز گره را میگشاید! اصلا هیچ منطقی در داستانهایش حاکم نیست! به حدی فاش، در آخر داستانها با دست خدا، همه چیز حل میشود که اصلا در منطق انسان نمیگنجد!
به داستان گشودن نیل برای موسی، سرد کردن آتش برای ابراهیم، به معراج بردن عیسی نگاه کنید! راست میگوید!
فصل سی و یکم خار و میخک را باید امشب نوشت.
آقای سنوار تو راست میگفتی! در زمانی که بزرگترین رهبران مقاومت به شهادت رسیدند، در زمانی که غزه تقریبا با خاک یکسان شده، در زمانی که صهیونیستها خیلی مقاومتر از آن چه فکر میکردیم عمل کردند و دوستان کندتر از آنچه انتظار داشتیم حرکت کردند، هر آنچه تو میخواستی محقق شد. در زمانی که حتی نیستی که ثمره طراحی طولانیات را بچشی، خدا کار را تمام کرد و همان طرحی که تو و اسماعیل هنیه برای آتشبس نوشتید، اجرا شد!
🔗پ ن:
غزه پیروز شد به رغم تمام کیدی که دشمن نشان داد.
الان فقط گریه میکنم
حس آن نوجوانی را دارم که ۱۲ بهمن ۵۷ در گروه سرود جلوی امام میخواندند
برخیزید
برخیزید
برخیزید ای شهیدان راه خدا!
روایت است که لایزال الله یوید هذا الدین بالرجل الفاسق
سنت خداست که دینش را به وسیله مرد فاسق یاری میکند!
این هم برای آنها که میگویند اگر ترامپ نبود این جنگ تمام نمیشد.
خدا آتشبس را به نهایت رساند!
آتشبس مبارک مردم غزه! مبارک قاسم سلیمانی، مبارک سید حسن نصرالله و یاران شهیدش، مبارک یحیی سنوار و اسماعیل هنیه و صالح عاروری، مبارک تمام مردان انصارالله
آتش بس مبارک سید مقتدر مظلوم ما! آتش بس مبارک سید علی خامنهای!
فراموش نمیکنیم: آتش بس شده است اما آتش، بس نیست! چون هنوز قدس آزاد نشده است.
✍حمید آقانوری
@Kolbe_Andishe_Farhang