دلم می خواهد آرام صدایت کنم:
«اللّٰهُمَّ یَا شَاهِدَ کُلّ نَجْوَی»
و بگویـم:
طُ خودِ خودِ آرامشی
و من بیقــرارِ بیقــرار ..
#خدای_من💕
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرور برخی نکات «جزء پنجم، ششم، و هفتم» قرآن کریم.
کوتاه و جذاب 👌☺️
#ماه_رمضان
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄ 💠 شرح لیلة القدر،(قسمت 1) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِنَّا أ
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
💠 شرح لیلة القدر ،( قسمت دوم )
♦️حدثنا محمد بن القاسم بن عبید معنعنا عن ابی عبد الله علیه السلام إنه قال: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ اَلْقَدْرِ. اَللَیْلَهُ: فاطمة و القدر: اَللَّهُ. فمن عرف فاطمه حق معرفتها، فقد ادرک لیله القدر، و انّما سُمّیت فاطمه لانّ الخلق فطموا عن معرفتها... و قوله: وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، یعنى: خیر من الف مؤمن و هى ام المؤمنین.» ؛ حضرت زهرا سلامالله علیها ام المؤمنین است. لذا چون امّ ، علت و اصل است، علت برتر از معلول خود است. آیا هزار مرتبه برتر است؟! هزار عدد کثرت است. نمیتوان برای آن حد تعیین کرد. برتری علت و آن هم علتی که میتوان گفت نسبت به مخلوقات، علت تامّه است و امام و مبدأ خلقت است، او دیگر خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ أَلْفِ أَلْفِ أَلْفِ... شَهر است. (ادامه روایت تفسیر فرات کوفی) تَنَزَّلُ اَلْمَلائِکَهُ وَ اَلرُّوحُ فِیها و الملائکه المؤمنون الذین یملکون علم آل محمد (ص) و الروح القدس هى فاطمة. بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ اَلْفَجْرِ. یعنى حتى یخرج القائم.
🌸 این روایت به صراحت بیان میدارد که #حقیقتِلیلةالقدرحضرتفاطمهزهرا -سلامالله علیها- و حضرات اهلالبیت سلامالله علیهم است. حال ببینیم این لیلةالقدر چیست که تأویل آن انسان کامل است؟! البته نه تنها تأویل لیلةالقدر بلکه تأویل همهی مخلوقات عالَم، ولایت اهلبیت سلامالله علیهم و حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها است. تأویل نیمهی شعبان نیز اهلبیت سلامالله علیهم است. تأویل ۱۳ رجب، اول رجب و آخر رجب هم اهلبیت سلامالله علیهم است. کما اینکه خودشان فرمودهاند: نحنُ اللَّیالي و الأیّام.
🌀 ادامه دارد...
✍ صادقزاده
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
هدایت شده از ♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
🔹 #تغذیه در ماه مبارک رمضان/ وعده غذایی در سحر
JOiN👇
💖 @Kolbezendegi 💖
هدایت شده از ♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
4_5931374768061156396.mp3
13.88M
🤲 دعای افتتاح
🎤 حاج مهدی سماواتی
JOiN👇
💖 @Kolbezendegi 💖
SmartMafatih.apk
11.49M
📚 #قلم_هوشمند_مفاتیح_الجنان
👌 دسترسی به 135 دعای صوتی به صورت قلم هوشمند
✅ نصب کنید و برای دیگران هم ارسال کنید تا در این ماه پربرکت رمضان و شب های قدر از آن بهره مند گردید.
#ماه_رمضان
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄ 💠 شرح لیلة القدر ،( قسمت دوم ) ♦️حدثنا محمد بن القاسم بن عبید معنعنا عن ا
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
💠 شرح #لیلةالقدر ،(قسمت سوم)
♦️ حکماء و عرفاء، مراتبِ حقایقِ ممکنات را به حسب نشئات و اطوار وجودی به سه دسته کلی تقسیم میکنند: ۱. صورت طبیعی آنها ۲. صورت مثالی و برزخی آنها ۳. صورت عقلی آنها
چرخ با این اختران نغز و خوش و زیباستی
صــورتی در زیــر دارد آنـــچه در بــــالاستی
و این سه مرتبه دارای یک هویت واحد است. سه مرتبهی متباین و جدای از هم نیست. یعنی مرتبهی مثال همین صورت طبیعی است و مرتبهی عقل و عقلانیت، همین صورت مثالی است. لذا در حدیثی پیغمبر صلی الله علیه و آله به قیس -آن شخص بیاباننشین که به محضر حضرت ختمی مرتبت رسید و عرض کرد که در بیابانم و دستوری به من بفرمایید- فرمود: إنَّ معَ الدنیا الآخره. دنیا و آخرت از هم منفک نیستند که ما قائل به این بشویم که عالمی به نام عالم طبیعت داریم و در ماوراء عالم طبیعت و در جای دیگری جدای از این عالم، عالمی به نام عالم برزخ است و جدای از آن نیز عالمی به نام عالم جبروت و عالم عقل یا عالم قیامت است. حال اسامی این عوالم مختلف است. این سه مرتبهی کلی دارای یک هویت واحدِ شخصی و یک حقیقت است. هر حقیقتی در نظام وجود اینگونه است. جنابعالیِ انسان، یک مرتبهی ظاهر، یک مرتبهی مثال و یک مرتبهی عقل دارید. شما یک نفر این سه مرتبه را دارید. و همینطور تمام مخلوقات عالم اینگونهاند. و هر مرتبهی عالی، علت مرتبهی دانی است. هر مرتبهی عالی اصل است و مرتبهی دانی فرعِ اوست. هر مرتبهی عالی حقیقت است و مرتبهی دانی رقیقت اوست. یعنی عالمِ عقل، اصل و علت و حقیقت مرتبهی مثال و مرتبهی مثال، ظلّ و عکس و رقیقت آن است و به همین وزان، عالم مثال و عالم برزخ اصل، حقیقت و علت عالم طبیعت و عالم طبیعت ظل است. عالم طبیعت خودش سایه ندارد. تاریک ترین مرتبهی عالم وجود عالم طبیعت است. لذا عالم طبیعت شب مطلق است. هرچقدر از این عالم طبیعت بالاتر برویم وارد روز میشویم. عالم برزخ نورانی تر از عالم طبیعت است. لذا عدهای از مرگ می ترسند. نمیدانند که با مرگ می خواهند وارد عوالم نورانی بشوند. عالم مثال نیز نسبت به عالم عقل و عالم قیامت و عالم جبروت تاریک است. وقتی وارد عالم قیامت میشوید، آنجا روز است.
🔺وجود و هستی دو مرتبه دارد. یک مرتبهاش مرتبهی نزولی و یک مرتبه اش مرتبه صعودی است. این مرتبهی نزولی، از اصل و علت شروع میشود و به معلول میرسد و مرتبهی صعودی از معلول و پایین ترین مرتبه شروع میشود تا به اصل خودش برسد. آن مرتبهی اول را إِنَّا للّه یا قوس نزول و این مرتبهی ثانی را و إِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ یا قوس صعود میگویند. التماس دعا
🌀 ادامه دارد...
✍ صادقزاده
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرور برخی نکات «جزء هشتم، نهم، و دهم» قرآن کریم.
کوتاه و جذاب 👌☺️
#ماه_رمضان
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی:
« #حضرت_خديجه سلام الله علیها فرهنگ عقلانیت را در فضای جاهلی پیاده کرد»
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
┄┅|°⊰•.᯽⃟💐⃟᯽.•⊱°|┅┄
بشنو از #قرآن چه نیکو دم زند
زخمـه بـر داغ دل آدم زنـد
تا کند بیدارش از خواب گران
از قیـامت گوید و از هـول آن
با سکوتت نغمه ی قرآن شنـو
آنچه میگوید بِگوشِجان شنو
از "مزمل" از "نبـا " از "انفطـار "
گوش کن غوغای محشر آشکار
سورهی "زلزال و طور و قارعه"
یا که "تکویر و قیامت، واقعـه"
چونکه هر یک وصف محشر را کند
خود قیامت زان سخن بر پا کند
این زمین در آن زمـان پر بـلا
ناگهـان چون "زُلـزِلَت زِلزالَهـا"
از درونش "أخـرجَت اثقـالَهـا"
با تعجب "قال الانسانُ مالَهـا"
مـردگان خیزند بر پا "کُـلُـهُـم"
تا همه مردم " یُـرَوا اعمـالَهم"
هـر کـہ دارد "ذرةِ خیـراً یَـره"
یــا کــہ آرد "ذرةِ شــراً یَـــرہ"
آن زمان خورشید تابـان "کُـوِّرت "
کوههای سخت و سنگین "سُیِّرت"
آبــ💦ــها در کـام دریـا "سُـجِّـرَت"
آتـ🔥ـش دوزخ به شدت"سُعِّـرَت"
پس در آن هنـگام جنـت "اُزلِـفَـت"
خـود بداند هرکسی"مـا اَحضَـرَت"
نامه کردار و گفتار بَر خود بود
روشنـگـر هـر خیـر و شــر
نامه ای با جـان او آمیختـه
می شود بر گردنش آویخته
نامه یا نقـش دقیق نفس او
یا که از هر لحظه عمرش عکس او
نامـه رد یـا قبـول بنـدگی
یا سـرافرازی و یا شـرمندگی
حکم عزت یا عذاب هر کس است
خود نمـودار حساب هر کس است
نامـه ی اعمـال اصحاب یمیـن
اهل تقوی ،اهل ايمان و يقيـن
روز محشر باشد اندر دست راست
صاحب اين نامه از غم ها جداست
اين جـواز ره گشاي جَنـت است
اين بـَرات جاودانه رحمت است
نامه ي اعمـال اصحـاب شمـال
آن تبـه كاران بس افسرده حال
باشد اندر دست چپ روزِشمـار
رمـز محكومـيت اصـحـاب نــار
نامـهی شرمندگیوحسرت است
حكمِبدكاران دور از رحمتاست
با چنين #قرآن كه باشد رهنمون
ديگـر اي مـردم "فـَأَيـنَ تَذهَـبـون"؟!
شعر از حبيب چايچيان(حِسان)
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄ 💠 شرح #لیلةالقدر ،(قسمت سوم) ♦️ حکماء و عرفاء، مراتبِ حقایقِ ممکنات را ب
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
💠 شرح #لیلةالقدر، (قسمت چهارم)
عرض کردیم که در این تقسیمبندی کلی، بالا اصل است و پایین فرع. پایین نسبت به بالا تاریک و بالا نسبت به پایین روشن است. حق متعال که روشنترین حقیقت وجود است و از این حقیقت، روشنتر در نظام وجود نیست و در نهایت بداهت و روشنایی است لذا نیازی به هیچ اثباتی ندارد. ما در عرفان، اصلا قائل به اثبات توحید نیستیم. جناب متکلم، توحید را اثبات میکند. توحید، روشنترینِ چیزهاست. چه چیزی را اثبات کند؟ آفتاب آمد دلیل آفتاب. هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ
آفتابی چنین درخشنــده
دیدهها در غبار یعنی چه؟
من چه چیز را باید اثبات کنم؟ در تجلی ذات حق متعال در قوس نزول و جلوهگری او تا پایینترین مرتبهی وجودی، هر مرتبه نسبت به مرحله بالا لیل است. یعنی آن اولین تجلی در قوس نزول که از آن تجلی تعبیر میشود به تجلی اعظم، صادر اول، حقیقت محمدیه، عقل کل، نورالانوار، هباء، عماء، رقّ منشور و هر یک از اسامی دیگری که در آیات و روایات ما به آن اشاره شده است، آن مرتبه که اولین مرتبهی تنزلی است، نسبت به حق متعال لیل است. و اول حقیقتی است که از ذات حق متعال مقدر و متعین شده است. لذا او لیلة القدر اعظم است. آن مرتبه نیز دوباره در مرتبه پایین تجلی میکند. مرتبهی پایین نسبت به آن مرتبهی بالا لیلةالقدر است. هرچه پایینتر میآید مقیدات بیشتر میشود لذا ما در نزول، قیود داریم اما در صعود، شهود و ظهور داریم.
🔺 صعود معراج و پاره کردن قیود است اما در نزول قید بیشتر و بیشتر میشود. لذا از مراتب قوس نزول تعبیر به لیل و لیالی کردهاند. تا کجا؟ تا جایی که به این عالم طبیعت برسد. این عالم طبیعت هم لیلةالقدر است. این نشئهی طبیعت هم لیلةالقدر است. شما هم که در نشئه طبیعت هستید لیلةالقدر هستید. اما گفته شد که یک لیلةالقدر اعظم داریم که تعین اول و تجلی اعظم ذات حق متعال است و همینطور تا مراتب پایین که همگی لیل و لیالی هستند. حال همین الان از عالم طبیعت در حال صعود هستیم. لذا این نظام طبیعت و همین لیل نظام طبیعت اولین مرتبهی لیلةالقدر صعودی است. به محض شروع این صعود، نام آن دیگر لیل نیست بلکه روز است زیرا همینطور به سمت این نور و روشنایی که گفتیم میروید. همینطور به مرتبهی عالم اصل، حقیقت و علت خود میروید که نور آن بیشتر از اینجاست. از این مراتب صعود به یوم و ایام تعبیر میشود. التماس دعا
🌀 ادامه دارد...
✍ صادقزاده
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
💢 چگونه انسان های بزرگ، متوسط و کوچک را بشناسیم؟!💢
🔺(ابزاری ساده جهت سنجش سطح توسعه یافتگی ما)
🌲*درس ١*
_انسانهای بزرگ زودتر از دیگران سلام می دهند.
_انسانهای متوسط در سلام کردن عجلهای ندارند.
_انسانهای کوچک اما منتظرند دیگران به آنها سلام کنند.
🌲*درس ٢*
_انسانهای بزرگ اول فکر می کنند، بعد حرف میزنند.
_انسانهای متوسط اول حرف میزنند، بعد فکر می کنند.
_انسانهای کوچک اصلا فکر نمیکنند.!
🌲*درس ٣*
_انسانهای بزرگ بدیهای دیگران را فراموش می کنند.
_انسانهای متوسط خوبیهای دیگران را فراموش می کنند.
_انسانهای کوچک قبول ندارند که چیزی را فراموش میکنند.
🌲*درس ۴*
_انسانهای بزرگ انتقادپذیرند.
_انسانهای متوسط انتقاد گریزند.
_انسانهای کوچک انتقاد ستیزند.
🌲*درس ۵*
_انسانهای بزرگ اشتباهات خود را جبران میکنند.
_انسانهای متوسط اشتباهات خود را تکرار میکنند.
_انسانهای کوچک اصلا قبول ندارند که در زندگی اشتباه میکنند.
🌲*درس ۶*
_انسانهای بزرگ به فکر حفظ جایگاه دیگران هستند.
_انسانهای متوسط فقط به فکر حفظ جایگاه خود هستند.
_انسانهای کوچک به فکر نابودی جایگاه دیگران هستند.
🌲*درس ۷*
_انسانهای بزرگ دیگران رو تمجید میکنند.
_انسانهای متوسط دیگران رو نظاره می کنند.
_انسانهای کوچک دیگران رو مسخره می کنند.
🌲*درس ۸*
_انسانهای بزرگ دایره رفاقت رو بزرگ می کنند.
_انسانهای متوسط دایره رفاقت رو حفظ میکنند.
_انسانهای کوچک دایره رفاقت رو نابود میکنند.
🌲*درس ۹*
_انسانهای بزرگ پول را خرج دیگران میکند.
_انسانهای متوسط پول را خرج خود میکنند.
_انسانهای کوچک اما خود را خرج پول میکنند.
🌲*درس ۱۰*
_انسانهای بزرگ وحدت ایجاد می کنند.
_انسانهای متوسط وحدت رو حفاظت می کنند.
–انسانهای کوچک نفاق ایجاد می کنند.
💦 *تلنگر* 💦
همه این انسانها در اطراف ما با ما زندگی می کنند و ما هم جز یک دسته از این انسانها هستیم پس سعی کنیم جزء گروه انسانهای بزرگ جامعه باشیم در این موارد باید حریص باشیم و برترین ویژگیهای اطراف محیط زندگی را برای خود برگزینیم.!
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
4_5830155114882534925.mp3
12.06M
💙 الــهـــــــی !
🎤 راغب
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به هر بهونهای شده با #امام_زمان عجل الله ارتباط بگیر...
اللهم عجل لولیک الفرج
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرور برخی نکات «جزء یازدهم، دوازدهم، و سیزدهم» قرآن کریم.
کوتاه و جذاب 👌☺️
#ماه_رمضان
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
💢 چگونه انسان های بزرگ، متوسط و کوچک را بشناسیم؟!💢 🔺(ابزاری ساده جهت سنجش سطح توسعه یافتگی ما) 🌲*د
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🌺 پـنــــج نـکـتـــه مـثـبــت :
🌸 هرچه روح تو عظیم تر باشد،
🌿 اشتباهات دیگران را کوچک تر میبینی
🌸 هرچه بزرگوارتر باشی،
🌿 کمتر به دیگران نیازمندی
🌸 هرچه کمتر نیازمند باشی،
🌿 کمتر از آنان دلگیر میشوی
🌸 هرچه کمتر دلگیر شوی،
🌿 کمتر آسیب میبینی
🌸 هرچه کمتر آسیب ببینی،
🌿 راحت تر میبخشی.
🌺 ظرفیت روحتان افزون باد...
#پندانه #انگیزشی
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄ 💠 شرح #لیلةالقدر، (قسمت چهارم) عرض کردیم که در این تقسیمبندی کلی، بالا ا
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
💠 شرح #لیلةالقدر،(قسمت پنجم)
🔺از این مراتب صعود به یوم و ایام تعبیر میشود، یوم القیامه سیرصعودی است. قیامت چه روزی است؟ روزی است که سرائر و حقایق آشکار میشود. إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیهِ رَاجِعونَ. پیرامون حقیقت اهلبیت علیهم السلام است، اهلبیت علیهم السلام در روایات فرمودهاند که نحنُ اللّیالی و الأیّام. چرا؟ یعنی دایره قوس نزول و قوس صعود ما هستیم. بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ. هستی از ما شروع شده و به ما ختم میشود. و همهی این دایره یعنی دایره نزول و صعود مراتب وجودی ما است.
ما اهلبیت هم لیالی هستیم و هم ایام، یعنی چه⁉️ یعنی نزول و صعود ما در مراتب انسان کامل است. به همین خاطر در روایات و ادعیه میفرماید: خدا با ما آغاز کرد و خلقت شما را با ما شروع کرد و شما به واسطه ما خلق شدید و به واسطه ما هم عروج میکنید و به واسطه ما قیامت شما برپا میشود. اگر مرتبهای از مراتب صعودی از قبیل نماز، روزه و معارف- که همهی اینها یومالقیامة هستند، نماز خواندن شما یومالقیامة است، روزه گرفتن شما که در زبان ترکی به آن عروج میگویند- را در خودتان تلبس میکنید و تحقق میدهید، اهلبیت میفرمایند که ما شما را رو به قبله میکنیم. روزه و نماز و کعبه ما هستیم. اگر میخواهید به سمت ما روی آورید، کعبه ما هستیم. ما هم مرتبه عقل هستیم، هم مرتبهی مثال جلوات ما است و هم عالم طبیعت. #پسلیلةالقدراهلبیتعلیهمالسلام است.
🔺این که در عالم طبیعت شب نوزدهم، شب بیست و یکم و شب بیست و سوم میبینید، این عالم، #عالم_کثرت است. کمااینکه تمام مخلوقات عالم سه مرتبهی کلی طبیعت، مثال و عقل دارند، یکی از مخلوقات این عالم زمان است. زمان صورتی طبیعی دارد؛ همین زمانی که من و شما آن را میشناسیم، تقدم و تاخری که در عالم میبینیم و از حرکت جوهری منتج میشود. این زمان باطن و مثالی دارد که مثال زمان دهر است و این زمان صورت عقلیهای دارد که ربالنوع زمان است و از آن تعبیر به سرمد میشود. چطور در عالم طبیعت، حقایق عقلی کثیر میشود؟ زمان هم در عالم طبیعت تکثیر پیدا می کند. لذا صورت طبیعی لیلةالقدر در نشئه طبیعت کثیر است. شب نوزدهم، شب بیست و یکم و شب بیست و سوم برای ما ایرانیها! برای شرق ایران و کشورهای پاکستان،افغانستان و هندوستان چند روز دیگر شب قدر است. برای اروپا، چند روز قبل از ما یعنی یک یا دو روز پیش شب قدر بوده است. پس این شب قدری که میبینید، صورت طبیعی شب قدر است. حال شما ارتقاء پیدا کرده و در این عالم ظاهر وقوف نکنید! ظاهر شما با این ظاهر عالم تطبیق دارد. تو لیلةالقدر را در افق نفس ناطقهات به شهود بنشین. صم للرویه و افطر للرویه. ولایت را در نفس ناطقهی خودت ببین. اگر میخواهی عالمِ طبیعتت لیلةالقدر را درک کند همین شب نوزدهم، شب بیست و یکم و شب بیست و سوم برایت کافی است که البته این هم برکاتی دارد که حرفی در آن نیست اما آنی که میخواهد لیلةالقدر را درک کند عقل و جان شما است. جان شما بایستی در دهر و سرمد عالم غوطهور بشود و حقیقت سرمدی عالم وجود را ادراک کند و اقرار کند که ای سرمد عالمِ وجود و ای دهرِ نظامِ هستی که لا تَسُبّوا الدَّهر... در روایت است که دهر را فحش ندهید که از اسماءالله است و همچنین در روایت داریم که لا تَسُّبُ عَلیاً فَاِنه مَمسوسٌ فی ذاتِ الله. که او اسم اعظم حق متعال است. او ممسوس در ذات حق متعال است. شما دهر را ادراک کنید و نه دهر، بلکه به سرمد که باطن دهر است و به آن حقیقت سرمدی عالم وجود که اصلُه قائمً و نسلُه دائم توجه داشته باشید.
🔺لذا فرمودهاند که در شب قدر به حضرت بقیةاللهالاعظم (عجل الله) توجه داشته باشید که او قدر و سرمدِ عالم است. او دهرِ عالم است. او حقیقتِ عالم است. حقیقت لیلةالقدر انسان کامل است و این روایتی که از تفسیر فرات کوفی اشاره میکند به این که اَللَیْلَهُ: فاطمه والقدر: اَللَّهُ. لیل فاطمه است و قدر الله فمن عرف فاطمه حق معرفتها یعنی هرکس حق معرفت او را ادراک کند و جایگاه او را بشناسد، فقد ادرک لیله القدر. لیلةالقدر را درک کرده است. پس میشود. میشود که ما به صورت اجمالی و نه به کنه آن، به این درک برسیم. التماس دعا
🌀 ادامه دارد...
✍ صادقزاده
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆