eitaa logo
بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
41.8هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
180 ویدیو
9هزار فایل
🔆بانک #جزوه_تلخیص_شرح_دروس حوزوی خواهران و برادران 🔆 اهداف: ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی #رایگان به طلاب پایه های ۱ الی ۱۰ و دروس خارج و دانشجویان مقاطع سه گانه #جهت_تبادل_تبلیغات👇 @boudoe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لیست بیماری های خاص.docx
13.5K
✅فراخوان ثبت اطلاعات بیماران خاص ویژه خانواده های طلاب و روحانیون استان آذربایجان شرقی 🌺 در صورت ابتلا هریک از اعضای خانواده خود به یکی از بیماری خاص (سرطان، دیابت، هموفیلی، تالاسمی، اعصاب و روان و... سایر بیماری حاد و مزمنی که هم برای درمان خانواده متحمل هزینه و زمان زیادی می شوند) 🔹برای دریافت حمایت های بیمه ای و درمانی ثبت نام و ارائه اطلاعات مربوط به بیماری الزامی است . 🔹نحوه ثبت نام: 1️⃣ارسال نام و نام خانوادگی بیمار و کد مرکز خدمات سرپرست به همراه عنوان بیماری به ادمین شبکه https://eitaa.com/adminshabake ارسال فرمایید. 2️⃣تماس با شماره 35237222 داخلی 3 3️⃣مراجعه حضوری به مرکز خدمات استان 💠لیست بیماری های خاص در پیوست فوق می باشد👆👆 📌آندسته از خانواده هایی که فقط مشکل نازایی دارند به منظور غربالگری اطلاعات خود را با ذکر نازایی اقدام فرمایند. 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قاعده تسلط 1.m4a
10.63M
🎙 فایل صوتی درس خارج فقه ( قواعد فقهیه) قاعده 👤صوت: استاد سید احمد امیری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
قاعده تسلط 2.m4a
14.41M
🎙 فایل صوتی درس خارج فقه ( قواعد فقهیه) قاعده 👤صوت: استاد سید احمد امیری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
قاعده تسلط 3.mp3
14.74M
🎙 فایل صوتی درس خارج فقه ( قواعد فقهیه) قاعده 👤صوت: استاد سید احمد امیری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
قاعده بینه 1.mp3
24.73M
🎙 فایل صوتی درس خارج فقه ( قواعد فقهیه) قاعده 👤صوت: استاد سید احمد امیری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
قاعده بینه 2.mp3
20.99M
🎙 فایل صوتی درس خارج فقه ( قواعد فقهیه) قاعده 👤صوت: استاد سید احمد امیری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 برنامه امتحانات نوبت دوم سطوح عالی و دروس فوق برنامه سطح آزاد طرح جدید مصوبه ۱۶۴۹ (کد ۴۲۹) اسفندماه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 @kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج۱۰ج۲شخص اعتباری۲۶بهمن۱۴۰۱.mp3
40.34M
📢 صوت درس خارج فقه معاصر 👤 استاد: سیدمحمدحسن مومنی ( ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ) 📝 موضوع: الشخص الاعتباری جلد 📆 تاریخ : نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ( سال سیزدهم تدریس خارج فقه ) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
ج۱۱ج۲شخص اعتباری۳۰بهمن۱۴۰۱.mp3
26.05M
📢 صوت درس خارج فقه معاصر 👤 استاد: سیدمحمدحسن مومنی ( ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ) 📝 موضوع: الشخص الاعتباری جلد 📆 تاریخ : نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ( سال سیزدهم تدریس خارج فقه ) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
زن در آیینه جمال و جلال.pdf
1.11M
🔰 فایل کتاب زن در آئینه جمال و جلال ✍ نویسنده: آیت‌الله جوادی آملی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
1_1196804730.pdf
168.3K
🔰 جزوه نموداری مباحث اجماع 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
منزلت عقل در هندسه.pdf
692.2K
🔰 فایل کتاب منزلت عقل در هندسه معرفت دینی ✍ نویسنده: آیت‌الله جوادی آملی 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
1_1285548687.pdf
9.7M
🔰 جزوه و شرح دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی /فقه ۴ / کتاب انفال، حدود و دیات 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعلام نظر ۴۱ مرجع تقلید درباره حجاب اجباری | چند مرجع تقلید حجاب اجباری را قبول ندارند؟ 💠 نتیجه اطلاعات آماری دیدگاه‌های ۴۱ نفر از مراجع تقلید معاصر درباره حجاب اجباری و تعزیر فاقد حجاب شرعی را در زیر بخوانید 💠 به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه جوان نوشت: ریشه‌های لباس قانون پوشاندن بر تن واجب شرعی حجاب به آغاز انقلاب اسلامی باز می‌گردد؛ انقلابی که اساس و بنیان آن برای احیای ارزش‌های اسلامی بود و پس از پیروزی انقلاب هم قانونی و اجباری‌شدن حجاب به یک مطالبه مردمی تبدیل شد، اما اسلام احکام متعددی را در خصوص حجاب و پوشش دارد و این مسئله در قرآن هم مورد توجه قرار گرفته‌است. بدین معنا حجاب از پشتوانه شرعی برخوردار است و رعایت نکردن این واجب شرعی به مثابه عمل به منکر محسوب می‌شود. بر این اساس در پژوهشی دیدگاه ۴۱ نفر از مراجع تقلید معاصر درباره حجاب شرعی و قانونی مورد بررسی قرار گرفته‌است. طبق این پژوهش فقط دو نفر از ۴۱ مرجع تقلید ظاهراً حجاب شرعی و قانونی را قبول ندارند. در برابراین ۱۹ نفر از ۴۱ مرجع تقلید، حجاب اجباری را قطعاً در مقام نظر استدلالی یا در مقام فتوا قبول دارند. ۲۳ نفر از ۴۱ مرجع تقلید هم ظاهراً حجاب اجباری را دست‌کم با احتمال ۵۰ درصد در مقام نظر استدلالی یا فتوا قبول دارند. از آغاز دهه ۶۰ هم الزام از مراکز دولتی به تمام جامعه گسترش یافت و نهادهای انقلابی به ویژه کمیته‌ها اجرای حجاب را در دستور کار خود قرار دادند، اما قانونی‌شدن حجاب و تبدیل آن به امر حقوقی همزمان با تدوین کتاب پنجم از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ اتفاق افتاد. تبصره ماده ۶۳۸ این قانون، ظاهر شدن زنان در انظار و اماکن عمومی بدون حجاب شرعی را جرم تلقی کرده و مجازات حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی را برای آن پیش‌بینی کرده‌است. از اواخر دهه ۷۰ نیروی انتظامی با حمایت قوه قضائیه به این امر اهتمام پیدا کرد و شاهد تأسیس گشت ارشاد و ارجاع شهروندان به دادسرای ارشاد و تشکیل پرونده‌های قضایی بودیم. موضوعی که گاهی با تنش‌هایی هم همراه بود، اما ببینیم احکام شرعی درباره حجاب چگونه است و فقها در خصوص عدول از حجاب به عنوان وقوع یک منکر چه نگاهی دارند. 💠نگاه فقها به الزام بر انجام واجبات و دوری از محرمات وقتی احکام و توصیه‌های مرتبط باحجاب، پوشش، زینت و حضور زنان در جامعه بخش قابل‌توجهی از میراث حدیثی اسلامی را تشکیل می‌دهند، این سؤال پیش می‌آید که آیا عدول از این حکم شرعی به مثابه حرام شرعی می‌تواند مورد مجازات و تنبیه قرار گیرد یا خیر؟! در پاسخ به این سؤال برخی مراجع تقلید به استناد اختیار حاکم در تحقق مرتبه سوم از امر به معروف و نهی از منکر و همچنین قواعدی، چون «التعزیر لکل عمل محرّم» فتوا به جواز یا وجوب تعزیر زنان فاقد حجاب شرعی داده‌اند و برخی دیگر این استدلال‌ها را نقد کرده و الزام شرعی یا قانونی بر رعایت حجاب را ناموجه دانسته‌اند. فقیهان امامیه در مسئله ملزم کردن مردم بر انجام واجبات و دوری از محرمات به سه دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ای که می‌گویند در صورتی که تذکر زبانی مؤثر واقع نشد و همچنان شرایط امر به معروف و نهی از منکر (احتمال تأثیر امر و نهی در فاعل منکر یا تارک معروف) وجود داشت، می‌توان با استفاده از زور، او را وادار کرد واجب را انجام دهد یا از حرام دست بردارد. البته این دسته درباره فرضی که ضرب، منجر به جرح یا قتل شود، اذن حاکم را لازم می‌دانند. دسته‌ای دیگر از فقیهان، استفاده از زور را تنها در صورت اذن مجتهد جامع‌الشرایط و صلاحدید وی جایز می‌دانند و در صورت ورود جراحت یا کشتن، اذن وی را لازم می‌دانند. این دسته در فرضی که نهی از منکر عملی منجر به ورود جرح یا قتل شود منوط به اذن حاکم شرع دانسته‌اند. دسته‌ای دیگر از فقیهان، الزام مردم را مطلقاً چه در صورت اذن و چه عدم اذن حاکم شرع و چه در صورتی که منجر به جرح یا قتل شود و چه نشود، حرام می‌دانند. بر این اساس نتیجه اطلاعات آماری دیدگاه‌های ۴۱ نفر از مراجع تقلید معاصر درباره حجاب اجباری و تعزیر فاقد حجاب شرعی نشان می‌دهد که دو نفر از ۴۱ مرجع تقلید ظاهراً حجاب اجباری را قبول ندارند. ۱۹ نفر از ۴۱ مرجع تقلید حجاب اجباری را قطعاً در مقام نظر استدلالی یا در مقام فتوا قبول دارند. ۲۳ نفر از ۴۱ مرجع تقلید ظاهراً حجاب اجباری را دست‌کم با احتمال ۵۰ درصد در مقام نظر استدلالی یا فتوا قبول دارند. 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قاعده حجیت خبر واحد در موضوعات 2.m4a
23.35M
🎙 فایل صوتی درس خارج فقه ( قواعد فقهیه) قاعده 👤صوت: استاد سید احمد امیری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy‌