eitaa logo
بانک جزوه،تلخیص،شرح کتب حوزوی
46.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
179 ویدیو
9.4هزار فایل
🔆بانک #جزوه_تلخیص_شرح_دروس حوزوی خواهران و برادران 🔆 اهداف: ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی #رایگان به طلاب پایه های ۱ الی ۱۰ و دروس خارج و دانشجویان مقاطع سه گانه #جهت_تبادل_تبلیغات👇 @boudoe_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
 ✅ تلخیص درس منطق مظفر ( ۴ ) 4) علم عقلی یا علم اکمل: این علم حاصل فعالیت قوه عاقله است و شامل موارد این چنینی است: انتزاع صورت های کلی از جزئیات، استدلال و استنتاج و حرکت از قضیه ای به قضیه دیگر و حکم دادن، بررسی مدرکات حسی، خیالی، وهمی و اصلاح آن ها، و ...  در واقع نهایت اندیشه بشری در این مرحله است. پدید آمدن علومی مانند فیزیک، شیمی، ریاضی و... تصرف در تمام علوم قیاسی حاصل قوه عاقله انسان است.  این مرحله از علم را حیوانات دارا نیستند. وظیفه علم منطق، مصون داشتن همین مرحله از علم از خطا (و دخالت قوۀ خیال یا وهم در آن) است. انسان در آغاز تولد از هر گونه علمی خالی است و ادراکات او بیشتر از طریق قوای حسی است. به تدریج که رشد می کند، به ترتیب قوای خیالی و وهمی و عقلی نیز در وی تکامل می یابد.   نکته: این چهار دسته از علم در واقع "سطوح" مختلف علم هستند که بین آنها مرزبندی دقیقی وجود ندارد. جنس همه علوم ذکر شده یکی است و فقط اختلاف در شدت و ضعف آنهاست.     علم حصولی و حضوری  علم حصولی: حضور صورت معلوم نزد عالم (مانند مواردی که تا اینجا گفته شد) در این علم، «وجودِ علمی» معلوم، غیر از «وجود عینی» آن است. (یعنی علمی که در ذهن خود نسبت به معلوم داریم، و خود معلوم که در عالم خارج وجود دارد، دو چیز مستقل و جداگانه هستند، مانند تصویر شهر قم در ذهن ما و خود شهر قم در عالم خارج.) علم حضوری: حضور خودِ معلوم نزد عالم (مانند علم هر یک از ما به حالات نفسانی خودمان مانند غم و شادی) در این علم، «وجودِ علمی» معلوم، عینِ «وجود عینی» آن است. (دو چیز مستقل، یکی در ذهن و یکی در خارج نداریم، مانند علم ما به گرسنگی یا خشم خودمان. ادراک به وسیلۀ نقش بستن صورت شیء در نفس نیست، بلکه خود شیء پیوسته نزد نفس وجود دارد.) علم خداوند به آفریدگان خود نیز از نوع علم حضوری است که آفریدگان با نفس هستی خویش همواره نزد آفریدگار حاضرند. منابع: منطق. علامه مظفر. ترجمه و اضافات، دکتر علی شیروانی. پاورقی، غلامرضا فیاضی و محسن غرویان فایل های صوتی المنطق. استاد علی محمدی خراسانی. قسمت اول و دوم    تلخیص: سمیه افتخاری 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
c52c9df2a7af5d692b9d2a81c7a0a75f.pdf
370K
✅ نمونه سوال فقه استدلالی ۱ پایه ✅ نیمسال دوم سال ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ از کتاب دروس تمهیدیه کتاب‌های طهارت، زکات و خمس (چاپ جدید) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
33e82a8c379151f8fbd4349dcc2cd387.pdf
370.3K
✅ نمونه سوال فقه استدلالی ۲ پایه ✅ نیمسال دوم سال ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ از کتاب دروس تمهیدیه کتاب‌های صلات و صوم (چاپ جدید) 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه2.pdf
93.4K
🔰 بانک سوالات مدارس > مدارس سال تحصیلی ۹۲-۹۳> مدارس سوالات خردادماه > اصلی خرداد ۹۳ پایه گروه #ب 🔰 درس فقه ۲ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه 1 ب 1.pdf
209.6K
✅ سوالات امتحانی پایه ✅ درس فقه ۱ بخش اول ✅ ارتقایی مرداد ۹۵ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه 1 ب2.pdf
211.8K
✅ سوالات امتحانی پایه ✅ درس فقه ۱ بخش دوم ✅ ارتقایی مرداد ۹۵ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه2 ب 1.pdf
172.4K
✅ سوالات امتحانی پایه ✅ درس فقه ۲ بخش اول ✅ ارتقایی مرداد ۹۵ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه1.pdf
148.9K
🔰 بانک سوالات مدارس > مدارس سال تحصیلی ۹۲-۹۳> مدارس سوالات خردادماه > اصلی خرداد ۹۳ پایه گروه #ب 🔰 درس فقه ۱ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه2 ب2.pdf
272.5K
✅ سوالات امتحانی پایه ✅ درس فقه ۲ بخش دوم ✅ ارتقایی مرداد ۹۵ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه2.pdf
210.3K
🔰 بانک سوالات مدارس > مدارس سال تحصیلی ۹۲-۹۳> مدارس سوالات خردادماه > اصلی خرداد ۹۳ پایه گروه 🔰 درس فقه ۲ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy
فقه1.pdf
150.4K
🔰 بانک سوالات مدارس > مدارس سال تحصیلی ۹۲-۹۳> مدارس سوالات خردادماه > اصلی خرداد ۹۳ پایه گروه 🔰 درس فقه ۱ 🌺~🌺~🌺~🌺 ✅ 🔰🔰 🆔 @Kotob_howzavy