هدایت شده از سعداء/حجتالاسلام راجی
نیویورک تایمز: ترامپ این جنگ را باخت و ایران برنده استراتژیک این جنگِ چهارماهه شد...
🔰 در این گزارش آمده است:
«توافق مقدماتی که به جنگ چهارماهه رئیسجمهور ترامپ با ایران پایان میدهد، خوشایند است اما حقایق سختی را به همراه دارد. آقای ترامپ اشتباه فاجعهباری مرتکب شد که این جنگ را شروع کرد.
ایالات متحده ضعیفتر از قبل بیرون میآید — از نظر نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی — و سالها هزینه استراتژیک خواهد پرداخت».
◀️ «جزئیات توافق نامشخص است، اما چارچوب اعلامشده نشان میدهد که ترامپ تقریباً هیچکدام از شروطی را که اصرار داشت به دست نیاورده. این یک عقبنشینی تحقیرآمیز برای او و کشوری است که رهبری میکند».
🔻 ترامپ ادعا کرده بود پیروزی «کامل و مطلق» به دست خواهد آورد، ایران باید «تسلیم بیقیدوشرط» کند، تغییر رژیم رخ خواهد داد، غنیسازی اورانیوم صفر خواهد بود و مواد هستهای عمیقاً دفنشده خارج خواهد شد. اما هیچکدام از اینها ظاهراً محقق نشده. دولت سختگیر ایران سر جایش مانده و توافق هستهای آینده احتمالاً شبیه به توافق ۲۰۱۵ اوباما خواهد بود که ترامپ آن را «بدترین توافق تاریخ» مینامید.
↩️ بزرگترین دستاورد: بازگشایی تنگه هرمز به روی کشتیرانی (که فقط بازگشت به وضعیت قبل از جنگ است). ایران با بستن آن، اقتصاد جهانی را تحت فشار گذاشت و حالا میداند که سلاح اقتصادی قدرتمندی دارد.
✅ در مجموع، ایران برنده استراتژیک این جنگ چهارماهه است... ایالات متحده ضعیفتر بیرون آمده و ایران با وجود خسارات، حالا میتواند بازسازی کند.
📚 منبع
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
256K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مادرش از پله افتاده بود و پاهاش ورم کرده بود.دخترش تا صدای داد مادر رو شنیدخودشو رسوند بهش. فهمید چی شده. رفت توی پارکینگ و مادر رو بزحمت سوار ماشین کرد و در پارکینگ رو باز کرد که....
داخل کوچه روضه بود.یه ماشین دقیقا جلوی در پارکینگ پارک کرده بود. هرچقدر تلاش کرد صاحب خودرو پیدا نشد.
مجبور شدند تاکسی بگیرن. رفتند بیمارستان و پا رو گچ گرفتند و برگشتند . هنوز ماشین جلوی در بود.
ایستاد تا راننده بیاد. یه آدم مشکی پوش و به اصطلاح ظاهر هیئتی.
دختر مدارک پزشکی رو نشونش داد و گفت به اربابت حسین گفتم:
من از این عزادارت راضی نیستم! اگه برات مهمه خود دانی و آقات!
در و بست و رفت...
مرد خشکش زد!
در زد زنگ زد ... دوباره و دوباره
همه رفتند و کوچه خالی شد و در باز نشد.
مرد پشیمون هنوز ایستاده بود.
گفت تو رو به همون مادرت بیا منو ببخش من امشب هرکاری کردم اشکم جاری نشد. گیر تو بودم. بیا منو آزاد کن.
یهو صدای عصا زدن اومد...مادر با پای شکسته در روباز کرد و گفت :
حلالین اولسون. گل بیر آز سو ایچ
تا لیوان آبو دید زد زیر گریه و به اندازه روضه عصر عاشورا گریه کرد.
میگفت اگه میخوای فقط گیر حسین باشی باید گیر هیچکس نباشی
گیر چشم ناپاک
گیر زبون بد
گیر بی ادبی و بی احترامی
گیر حسین باش...
و اگه گیر حسین شدی گیرهای دیگهت خودش رفع میشه...
@Labelaye_Satrha
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترامپ : تو جنگ اتفاقهای وحشتناک میافته
- همونطور که گفتی، مدرسه هم ممکنه هدف قرار بگیره(اشاره به مدرسه میناب)، چیزای دیگه هم همینطور. تو جنگ اتفاقهای بد میافته
- جنگ جای کثیفیه. من اینو میبینم. شاید بهتر از هر کسی که تاحالا دیده
لابهلایسطرها
ترامپ : تو جنگ اتفاقهای وحشتناک میافته - همونطور که گفتی، مدرسه هم ممکنه هدف قرار بگیره(اشاره به
اینم مال کسایی که میگن مدرسه مینابو خودشون زدن
البته اگه گوشی برای شنیدن براشون مونده باشه🙂
نوشتن و روضهگفتن و گریه برای تو کار ما نیست دختر کوچک حسین.
کاش عرضه میکردیم امشبی را چند دینار شامی به جیب دربان حرامی حرمت که با دشداشهای چرک و ریشهایی بلند و شپشزده روی صندلی مقابل ورودی لمیده میگذاشتیم که فقط دوساعتی چراغهای حرم کوچکت را روشن کند.
کاش سکهای پر شالش میگذاشتیم و از شیعیان دمشق چند عروسک برای حرمت رد میکردیم. امشب را نباید تنها و در تاریکی میگذراندی عزیزکم. بمیرم برای آن تاریکخانه میان بازار دمشق…😭😭
مهدی مولایی
@Labelaye_Satrha
16.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه ورود رهبر شهید به مراسم محرم سال گذشته 💔
#آه_غمِشیرینم
نمی دانم خورشید که طلوع کند از این جماعت پرتلاشِ دلسوزِ انقلابی ولی کلان نَنِگر، روایت فتح می شنویم یا روایت شکست وسرخوردگی....
@Labelaye_Satrha
اما می دانم حسی چنین دارم:
در
بهار
آزادی
جای
شهدا
خالی🥀🥀🥀🥀🥀🥀
@Labelaye_Satrha
امشب خدا را هزار مرتبه با هر قدمم در خیابان وبا هر عکس العمل دخترکم و ذوقش شکر کردم...
من اگر علامه دهر هم بودم واگر تربیتی درست هم از بدو تولد روی فرزندانم داشتم، به اندازه این صدو هشت شب قد کشیدنشان را نمی دیدم...
امام شهید! خون تو همانند جدت زنده می کند. قلب مرده را،
مغز سِر شده را...
این معجزه را این شبها به عینه دیدیم.
حالا اما خون پاکت به خون پاک جدت متصل شده و مطمئنم عشق ما به تو که جوشیده از عشق حسین علیه السلام است، عاقبت به خیرمان می کند...
@Labelaye_Satrha