لحظاتی با احکام
🔴 اگر مردى زنى گرفته و تا چند سال از آن زن #بچه_دار نمى شود و زن را پيش دکتر برده و ممکن است دکتر نطفه مرد ديگرى با سوزن به آن تزريق کند و بچه از مرد ديگرى خواهد شد. بفرماييد اين کار درست است يا نه⁉️🔰
✅👈 جايز نيست.
➖➖➖➖➖
📔👈 امام: استفتائات، ج ۲، ص ۴۴، س۱۲۲؛ تبريزى: توضيح المسائل، م ۲۴۴۳.
◦•●◉✿🍃#لحظاتی_با_احکام 🍃✿◉●•◦
╭═━⊰🍃🌺🌻🌺🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97
╰═━⊰🍃🌺🌻🌺🍃⊱━═╯
لحظاتی با احکام
🔵 آیا شهادت به #ولایت امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) جزء اذان و اقامه است⁉️🔰
✅ آیت الله خامنهای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» بهعنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود.
✅👈 آیت الله سیستانی: عبارتهای «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً وَلیُّ اللّهِ» یا «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً أمیٖرُالْمُؤْمِنیٖنَ» یا «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً أمیٖرُ الْمُؤْمِنیٖنَ وَ وَلیُّ اللّهِ» یا «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیّاً أمیٖرَالْمُؤْمِنیٖنَ وَلیُّ اللّهِ» جزء اذان و اقامه نیست، هرچند شهادت و گواهی به ولایت و امارت (امیرالمؤمنین بودن) حضرت علیّ بن ابیطالب (علیهالسلام) به خودی خود مستحب است و کاملکنندهٔ شهادت به رسالت رسول اکرم (صلیالله علیه و آله و سلم) میباشد. بنابراین، خوب است بدون قصد جزئیّت، بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُوْلُ اللّهِ» به نیّت قربت گفته شود.
✅👈آیت الله مکارم: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِيَّاً وَلِىُّ اللّهِ» (یعنی گواهی میدهم که علی ولىّ خدا بر همه خلق است) جزء اذان و اقامه نيست، ولی خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتی که معلوم شود جزء آن نيست.
➖➖➖➖➖
📚👈 العروة الوثقی کتاب الصلاة، ص۱۳۱، قبل از م ۱، منهاج الصالحین، ج۱، ص۴۵۶، رساله نماز و روزه ص۲۹،م۱۳۰، توضیحالمسائل جامع ج۱، ص۴۴۵۶، توضیحالمسائل آیتالله مکارم م ۸۴۳.
◦•●◉✿🍃#لحظاتی_با_احکام 🍃✿◉●•◦
╭═━⊰🍃🌺🌼🌺🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97
╰═━⊰🍃🌺🌼🌺🍃⊱━═╯
#هر_روز همراه با یک صفحه از #قرآن_مجید ( امروز صفحه۵۵۲)
لحظاتی با احکام
🌹🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97
🤲🤲🤲🤲🤲
هر روز #تفسیر یک صفحه از #قرآن_مجید ( امروز صفحه۵۵۲)
لحظاتی با احکام
🥀🆔https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97
🤲🤲🤲🤲🤲
لحظاتی با احکام←حدیث
💎 امام جعفر صادق (عليه السلام) می فرمایند:↘️
💥 إنّ شَفاعَتَنا لاتَنال مُستَخفاً بِالصَّلاة.
💥 همانا #شفاعت ما شامل كسی كه نماز را سبک بشمارد، نخواهد شد.
➖➖➖➖➖
📓👈بحار الانوار، ج۸۰، ص۱۹.
#حدیث
◦•●◉✿🍃#لحظاتی_با_احکام 🍃✿◉●•◦
╭═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97
╰═━⊰🍃🌺🌹🌺🍃⊱━═╯
╔═➖→💐←➖ ═╗
🆔 https://eitaa.com/e_va_m
╚═ ➖→💐←➖ ═╝
💞اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَجَوَالْعافِیَةوَالنَّصْرَ💞
لحظاتی با احکام ←احکام عمومی _ عددی
✍ در مواردی با این که شخص ، #مسافر است باید نمازهای چهار رکعتی خودرا به صورت کامل یعنی چهار رکعتی بخواند که آن موارد عبارتند از:🔰
1⃣➖ کسی که قصد کرده ده روز در یک مکان بماند. (۱)
2⃣➖ مسافری که تصمیم گرفت ده روز در یک مکان بماند ولی پس از خواندن یک نماز چهار رکعتی از این تصمیم خود منصرف شد. از این پس هر چه بماند باید نماز های چهار رکعتی خود را کامل بخواند گرچه قصد ده روز ندارد. (۲)
3⃣➖ کسی که سی روز به طور مردد در مکانی مانده از روز سی و یکم به بعد باید نماز خود را کامل بخواند. (۳)
4⃣➖ کثیر السفر .
5⃣➖ در سفر معصیت .مثل این که مسافرت می کند برای خرید و فروش مواد مخدر. (۴)
6⃣➖ مسافری که قصد کمتر از هشت فرسخ را دارد . البته اگر چهار فرسخ می رود و چهار فرسخ بر می گردد این هم هشت فرسخ به شمار می رود. (۵)
7⃣➖ مسافری که می خواهد در سفر ، قضای نماز های چهار رکعتی خود را که در وطن قضا شده بخواند. زیرا نماز را هرطوری که قضا شده باید همان جور بخواند.
8⃣➖ مسافری که بخواهد در سفر ، نماز استیجاری بخواند به شرط این که نمازی که برمیت واجب بوده کامل باشد.
9⃣➖ کسی که تصمیم سفر کمتر از هشت فرسخ را دارد.
✔️ توجه: به فتوای بیشتر فقها در مسجد الحرام و مسجد النبی و حرم امام حسین (علیه السلام) و مسجد کوفه ، مسافر مخیر است نمازهای چهار رکعتی خود را کامل بخواند یا دو رکعتی. (۶)
➖➖➖➖➖
۱- توضیح المسائل محشی ، ج۱ ، ص ۷۱۷.
۲- همان ، ص ۷۲۱.
۳- همان ، ص ۷۲۶.
۴- همان ، ص ۶۹۵.
۵- همان ، ص ۶۸۳.
۶- همان ، ص ۷۲۸.
#احکام_عمومی_عددی
◦•●◉✿🍃#لحظاتی_با_احکام 🍃✿◉●•◦
╭═━⊰🍃🌺🥀🌺🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/joinchat/729743599Cdc863cab97
╰═━⊰🍃🌺🥀🌺🍃⊱━═╯