eitaa logo
LightHouse | نقد فیلم
821 دنبال‌کننده
253 عکس
49 ویدیو
1 فایل
🎬 نقد تخصصی محتوا و فرم فیلم و انیمیشن و سریال. دغدغه ما بیشتر تمرکز روی محتواست تا تربیت موفق و خوبی واسه بچه ها و دانش آموز هاتون رقم بخوره! ارتباط با ادمین: @Ya_Ali_mula110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌕 نقدی بر نقد 🔦 سایت ویجیاتو یه نقدی واسه یکی از فیلم های مورددار گذاشته، این یه فیلمی هست که توش شیطان به ظاهر انسان در میاد و یه فردی رو وسوسه میکنه که گناه کنه. 🔦 یکی از ابزارهاش واسه این وسوسه استدلال های شبه عقلی و شبه منطقی هستش که خدا خودش این طبیعت مایل به شهوت رو در وجودت گذاشته خودش چرا منع میکنه؟ 🔦 جوابش اینه که خدا خودش هم میگه این نیروهای مایل به بدی در سرشتت هست اما بحث اینه که من تو رو خلق کردم و تو باید از راه درست به نیازهات بدی و به سعادت برسی و اگه حرف گوش کنی و عبد باشی به جایی میرسی که از ملایکه بالاتر میشی و خلیفه و جانشین من خواهی شد و اگه گناه کنی نتیجه عملت رو خواهی چشید. 🔦 اما این نقدی که توی این سایت نوشته شده اومده توی چندین بند سخنان شیطان و شبهاتی که مطرح میکنه رو نوشته اما نیومده بهشون پاسخ بده و با یه تک جمله گفته از معنویت و خودشناسی دور میشه آدم با این استدلال شیطان! 💡خب اینو خود مخاطب هم میدونه شما میای همه حرفای شیطان رو منعکس میکنی و جواب قانع کننده ای هم به شبهاتش نمیدی، اینطوری مخاطب بیشتر با شیطان همذات‌پنداری میکنه تا با شمایی که منتقدی! لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 معرفی فیلم 🔦 یکی دیگه از آثار خیلی خوب آقای حاتمی‌کیا که موفق هم شد، آژانس شیشه ای هستش. هر انقلابی در مسیر رشد و بالندگی خودش ممکنه دچار آفاتی بشه؛ این فیلم خوب تونسته این قضیه رو تصویر کنه! 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
به بهانه پایان سریال بازنده رسانه فکرت با همکاری معاونت هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند: 💎 آینه جادو سلسله نشست‌های تخصصی سینمای ایران و جهان ♨️ قسمت پنجم: نقد سریال بازنده 🖇 جهت گیری سریال های ایرانی در سالهای اخیر با حضور: 👤 محمدرضا نصیری منتقد سینما و کارشناس ارشد علوم سیاسی 📅 چهارشنبه ۱۴ آذر ⏰ ساعت ۱۴ 🏛 قم، خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجف‌زاده، جنب قنادی کاکائو، پلاک ۲۴۵، ساختمان فکرت، طبقه پنجم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر 📮به ما ملحق شوید: آی دی کانال: @rezanasiirii70 لینک کانال: https://eitaa.com/rezanasiirii70 رضا نصیری 🎙 | REZANASIRI
🌕 تحلیل علل رشد قارچ‌گونه بسترهای پخش فیلم و ‌سریال 🔦 اخیرا در فضای سایبری کشورمون تعداد vod ها یا سکوهای پخش فیلم و سریال ‌و ... رشد عجیبی داشتند. یک تعداد بستر ها قدیمی تر هستند اما جدیدا شاهدیم که اپلیکیشن ها مختلفی دست به نشر فیلم و سریال میزنند. 🔦 بار ها درباره اثرات این پخش گسترده حرف زدیم اما درباره علل افزایش اون زیاد تحلیل ارائه نشده. 🔦 علت اصلی این امر بحث سود سرشاری هستش که این بستر ها از فروش حجم و ترافیک بدست میارند حتی کار به جایی رسید که صداوسیما از آپارات شکایت کرد، وقتی هدف کسب سود باشه اینطوری برخی از این بسترها برای پخش بیشتر و سود حاصله از تبلیغات و ... گاها ممکنه محتواهایی پخش کنند که مناسب نباشه. 🔦 بحث دیگه ای که مطرحه اینه که درآمد برخی از این سکو ها شفاف نیست و بهمین خاطر مالیات درست و حسابی براشون وضع نمیشه و پول خوبی بدستشون میرسه بخاطر همین بقیه هم طمع میکنند. 🔦 یه علت دیگه هم عدم رعایت قانون کپی رایت در کشورماست. حتی خود آمریکایی و اروپایی ها با اینکه میدونند تو ایران این محصولات بدون پرداخت حق نشر، این آثار رو پخش می‌کنند بازهم از ایران شکایت نمیکنند و جلوی پلتفرم ها رو نمیگیرند! 💡درحالیکه که توی کشورهای خودشون این قوانین رو بصورت سفت و سخت اجرا میکنند. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
بنظرتون چقدر فرم با محتوا هماهنگه 😂 🔦 کل زحماتی که واسه انیمیشن کشیده بودن رو به باد فنا میتونه بده این مجسمه به تنهایی 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
رسانه فکرت با همکاری معاونت هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند: 💎 آینه جادو سلسله نشست‌های تخصصی سینمای ایران و جهان ♨️ قسمت پنجم: نقد سریال بازنده 🖇 جهت گیری سریال های ایرانی در سالهای اخیر با حضور: 👤 محمدرضا نصیری منتقد سینما و کارشناس ارشد علوم سیاسی 📅 چهارشنبه ۱۴ آذر ⏰ ساعت ۱۴ 🏛 قم، خیابان هنرستان، بعد از خیابان تراب نجف‌زاده، جنب قنادی کاکائو، پلاک ۲۴۵، ساختمان فکرت، طبقه پنجم 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر 📮به ما ملحق شوید: آی دی کانال: @rezanasiirii70 لینک کانال: https://eitaa.com/rezanasiirii70 رضا نصیری 🎙 | REZANASIRI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕بازتعریف و تحریف ارزش ها با زبان طنز(سریال لیسانسه‌ ها) 🔦 خوشبختی و بدبختی دوگانه ای از ارزش های داستانی هستند، که در مدیوم سینما و آثار سریالی مختلف؛ تعریف، باز تعریف و یا از معنای اصیل خویش تحریف می شوند. 🔦 در این سکانس از سریال لیسانسه ها با شخصیت مسعود با ترفند تجاهل (با وجود علمی در امری اظهار جهل کردن)؛ خوشبختی یک زن را: همسری یک فرد پولدار، خارج رفتن، و تحصیل در کشورهای خارجی معرفی می‌کند. 🔦 در مقابل شخصیت حبیب که در سریال از لحاظ عقلی کمی می‌لنگد؛ با حماقت ساده انگارانه خویش زنی که امتیازات فوق را کسب کرده آواره حساب میکند و مخاطب را به این باور می‌رساند که آری احمق‌ها درباره مهاجرین موفق چنین تصور می‌کنند. 🔦 مدتهاست برای بسیاری از فعالین عرصه های فرهنگی و تربیتی سوال پیش می آید که چگونه قشر کثیری از مردم در طی این چندین سال پس از انقلاب، ارزشهای فوق را برای زندگانی خویش برگزیده اند؟ هرچند تماما علت این امر سریالها و آثار اینچنینی نیست اما هرگز نمی توان تاثیر زیاد این آثار در مهاجرت مردم و تمایل به تحصیل در کشورهای خارجی را انکار کرد. 💡باید از امثال آقای صحت که کارگردان این اثر است پرسید که وقتی تعریفشان از موفقیت این گزاره هاست، پس چرا سالها استعداد خود را در ایران راکد نگه داشته بهتر نبود فرنگ را از این سرچشمه سیراب کنند؟ 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🪙 شهادت مادرمان بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت و تعزیت باد. 🖤 ما را از دعای خیرتان محروم نفرمایید. لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال @lighthouse2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪙 توسل زیبای شاعر ترک زبان به حضرت زهرا 💡شعرخوانی در مدح حضرت زهرا(س) در محضر رهبر انقلاب؛ این شعر زیبا تقدیم نگاهتون. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪙 نماهنگ زیبای به رنگ یاس 💜 ما عشق را پشتِ درِ این خانه دیدیم زهرا در آتش بود حیدر داشت می‌سوخت 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕 شرح حوادث جنگ تحمیلی به شکل بازیهای رایانه‌ای 🔦 رهبری اخیرا در سخنانی راهبردی به لزوم انتقال پیام های دفاع مقدس و شرح حوادث آن از طریق بازی های رایانه‌ای اشاره کردند، شاید برخی از مومنین تعجب کردند که رهبری چرا به این موضوع اشاره کردند. 🔦 اما رهبری خیلی وقت پیش در سال ۹۲ سخنان کلیدی در باره اسباب بازیهای جذاب و معنی دار گفته بودند؛ ایشان فرموده بودند:"من چه‌قدر سر قضیّه‌ى تولید اسباب‌بازى داخلىِ معنى‌دار و جذّاب حرص خوردم" 💡واقعیت این هستش که اگه فقط گوش به فرمان رهبری بودیم تا حالا نه دچار مشکلات فرهنگی میشدیم نه اقتصادی! اگر هم فقط ما گوش میکردیم کار به اینجا نمیکشید، نه اونهایی که اعتقاد ندارند! 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 سینمای پوچگرای ایران؛ حاصل صادق هدایت های سینما 🔦 در زمانه‌ای که سینمای هالیوود به وحدت معنا در نمایش سرانجام خوش بشریت می‌رسد سینمای ایران و کره‌جنوبی وارد ماشین زمان شده و به بیش از نیم قرن قبل برمی‌گردد و دوران پوچ‌گرایی و خدازدایی از ادبیات دراماتیک را استفراغ می‌کند. 🔦 زبانِ بخش پرکار سینمای هم‌اکنونِ ایران و کره‌جنوبی زبان  از نوع صادق‌هدایت‌ است که مترادف نیست با سیستم عدالت‌محور خالق_مخلوقی. 🌷مخاطبین و دوستان گرامی، تولید محتوای تخصصی و بازتولیدش در قالب های گرافیکی، کاری بس دشوار و حاصل زحمات یک تیم هستش، پس با نشرش ما رو یاری کنید؛ ممنون. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕 کار جهادی باید بخورد به جایی که صدایش دربیاید! از ملزومات کار فرهنگی و جهادی بی پرده و صریح سخن گفتن و مطالبه کردنه! این که ما بیاییم تعریف و تمجید از مسئولینی بکنیم که هیچ کاری نکردند کار درستی نیست. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
🌕 معرفی فیلم 🔦 بنظر بنده فیلم خداحافظ رفیق جزو زیباترین فیلم هایی هستش که درباره شهدا ساخته شده! 🔦 روایت های زیبا و عاشقانه؛ بازی های جذاب و واقعی، نمایش معصومیت های تکرار نشدنی و همراهی تکنیک های فیلم با موسیقی زیبا باعث میشه شما اصلا این فیلم رو شعاری تلقی نکنی و تا آخر با قهرمان هاش همراه بشی 💡البته با حال مناسب ببینید قلبتون تکون میخوره شاید هم ان شاءالله عمری بود نقدی براش بنویسیم. 📌 لایت‌هَاوس || نقد فیلم و سریال 🔆 @lighthouse2
📌جوجه تیغی؛ فیلمی با رویکرد فمینیستی و عادی‌سازی روابط نامشروع 🖋امیر‌محمد جاهد 🔸فیلم جوجه تیغی اثری در ژانر کمدی سیاسی است که سال ۱۴۰۰ ساخته شده و در مقطعی جزو پربازدیدترین فیلم‌های روبیکا بود. 🔹سوژۀ اصلی فیلم زنی است که می‌خواهد رئیس جمهور شود، زنی چادری که نمایندۀ مجلس است و می‌خواهد بر خلاف جامعۀ جنسیت زده‌ای که از ایران در فیلم معرفی می‌شود، خودش را اثبات کند. جامعه‌ای که در آن حتی مسؤولانش به زنان دید نادرستی دارند. 🔸ماهی(نامزد ریاست جمهوری) دو فرزند دارد؛ پسری به‌نام یوسف و دختری به‌نام مائده. یوسف شخصیتی سختگیر، خشن، مذهبی و تندخو است. در خلال روایت اصلی فیلم، خرده روایتِ یوسف در رابطه با برخورد درست و ارتباط صحیح با بانوان وجود دارد. 🔹فیلم با نگاه فمینیستی رادیکال به ترسیم ارتباط مطلوب زن و مرد می‌پردازد؛ در سکانسی، یوسف(شخصیت اصلی مرد) با رفیقِ پسر(دوست‌پسر) یکی از کارکنان زن در شرکت مدلینگ دعوا می‌کند. نمایش رفیق پسر نوعی عادی‌سازی روابط نامشروع در سینمای ایران است. 🔸وقتی که یوسف به دلیل این دعوا از طرف خانم‌ها محاکمه می‌شود و نمی‌تواند با آن‌ها ارتباط سازنده‌ای بگیرد و از آن‌ها سرکوفت می‌شنود، صدایی در سر خود می‌شنود که امر به چشم گفتن می‌کند و درست از این لحظه به بعد وقتی به هر سخنی چشم می‌گوید؛ ارتباطش با خانم‌ها حسنه می‌شود و خانم‌ها دلشان با او صاف می‌شود. [ادامه🔻]
🔸در یکی دیگر از سکانس‌ها، آداب معاشرت صحیح با بانوان چنین عنوان می‌شود: «یه آقای محترم هیچ وقت از یه خانم سوال نمیپرسه، فقط میگه چشم!» 🔹یا در سکانسی دیگر وقتی دوستِ ماهی(کاندید ریاست جمهوری) از او می‌پرسد چرا اصلا باید مردها بخواهند شما رئیس جمهور شوید، در پاسخ می‌گوید: «باید بِخوان!»، همینقدر رادیکال و بدون استدلال صحیح! 🔸صرف نظر از اینکه این فیلم در عمل به‌علت عدم استدلال صحیح به ضد شعار خود تبدیل می‌شود، این رویکرد که زنان را برتر از مردان به حساب می‌آورد و مرد را غلام حلقه به گوش زن می‌خواهد؛ کاملا نگاهی رادیکال و نتیجه تفکر عاری از عقلانیت است. 🔹زن و مرد باید بنابر وظیفه الهی و اجتماعی و عقلانی خود با مشارکت سازنده و با رعایت احکام شرعی به تعامل سازنده بپردازند و نه مرد با چشم گفتن تسلیم خواسته‌های نامعقول زن شود، چنانچه فیلم انتظار دارد و نه بالعکس. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا