4_6016900855553331457.mp3
24.93M
🔻 نقد تقریر استقرائی شلنبرگ از برهان اختفای الهی؛ از منظر تجربه دینی
🎤 دکتر یاسر هاشمی
🎤دکتر احمد ولیعی ابرقویی
🔰 گروه علمی فلسفه دین مجمع عالی حکمت
#نشست
#فلسفه_دین
https://t.me/nabardb
MSSH_Volume 5_Issue 18_Pages 55-64.pdf
177.8K
فلسفه ذهن
محمد کاویانی
#مقاله
#فلسفه_ذهن
4_6016900855553331460.mp3
23.18M
🔰 کرسی ترویجی «ایده مبناگرایان سنتی در گفتگوی بینادینی»
🎙 ارائه: دکتر مجید جعفریان،
🎙ناقد: دکتر احمدرضا مفتا
👤 دبیر علمی: فریبرز راهدان،
https://t.me/nabardb
هدایت شده از 🌿 ••[ وجیزه ]••
پروفسور محمد لگنهاوزن -اندیشکده مقصد.mp3
35.05M
تحولات فکری و فلسفی جهان، رو به کدامین سو دارد؟
پروفسور محمد #لگنهاوزن
@legenhausen_ir
✍بسیار قابل استفاده
〰〰〰〰〰〰〰〰〰📮@vajeazeh
#معرفی_کتاب تاریخچه فلسفه زبان
اثر آدریان باردون
ترجمه حسن امیری آرا
مسئلۀ عمده در فلسفۀ زمانِ معاصر چگونگی آشتی دادن زمان آنگونه که در تجربه متجلی میشود (در قالب گذرِ رویدادها و تغییر دینامیک در تجربه) با زمان آنگونه که در علم به ما معرفی میشود (فیزیک مدرن زمان را بهعنوان ترتیب استاتیک رویدادها، بدون گذشته، حال، یا آیندهای ذاتی، توصیف میکند) است. دیگر مسائل مربوط عبارتاند از سازگاری اختیار با تلقی علمی از زمان، دلیلِ جهتمندی ظاهری زمان و ارتباط میان علیت و زمان.
#فلسفه
هدایت شده از کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
🌸🌺🌼📚📚📚🌸🌺🌼
#المپیاد_فلسفه
#بدایة_الحکمة
🔖 کانون منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) فارس برگزار می نمایید:
1⃣ اولین المپیاد استانی فلسفه اسلامی
با محوریت کتاب (بدایة الحکمة)
🔸شرکت برای عموم طلاب و دانشجویان خواهر و برادر آزاد است.
🗓مهلت ثبت نام: ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
📝زمان المپیاد: ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
⏰ساعت آزمون: ۹ صبح
🎁همراه با جوایز نقدی
🥇رتبه اول: ۵ میلیون تومان
🥈رتبه دوم: ۴ میلیون تومان
🥉رتبه سوم: ۳ میلیون تومان
و
🏅پنج جایزه یک میلیون تومانی
◀️ لینک مستقیم جهت ثبت نام
https://ieks.ir/philosophy-olympiad/
🖌موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
🌸🌺🌼📚📚📚🌸🌺🌼
مفاهیم فلسفی - شماره (۱۱)
📌اصل تحقیقپذیری [Verifiability Principle]
اصل تحقیقپذیری، نظریهای در تجربهگرایی است که میگوید یک گزاره فقط زمانی معنادار است که بتوانیم با استفاده از روشهای تجربی، صدق یا کذب آن را بررسی کنیم. اگر یک گزاره علی الاصول با روش تجربی قابلیت راستیآزمایی نداشته باشد، آن گزاره بیمعنا و مهمل است.
مثال
مطابق با اصل فوق، گزاره «روح امری متعالی است» بیمعنا ولی گزاره «برف سفید است» معنادار است، زیرا صدق و کذب گزاره اول، برخلاف گزاره دوم، قابلیت آزمون تجربی را ندارد.
#اصطلاح
📕Epistemology A-Z [2005]
➖➖➖
🌐@EpistemeHub | کانال معرفتشناسی