eitaa logo
کانون علمی منطق و فلسفه (شیراز)
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
123 ویدیو
974 فایل
کانون علمی منطق و فلسفه موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس پیشنهادات و انتقادات @Avicenna
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5911222124378328222.mp3
85M
🔺درسگفتار تاریخ فلسفه غرب 👤دکتر محمدمهدی اردبیلی 🔹 ترم چهارم: دکارت، آغاز فلسفه مدرن 🎙صوت جلسه‌ سوم @nutqiyyat
إبراهيم_بن_سيار_النظام_و_آراؤه_الكلامية_الفلسفية.pdf
8.11M
◾️دیدگاه‌های کلامی و فلسفی ابراهیم النَظّام به زبان عربی نظّام از جمله‌ی معتزلی‌هایی است که آراء خاصی مانند قول به طفره دارد. @safsat
4_5908949193325549557.mp3
16.74M
فلسفه عصری ظرفیت های فلسفه اسلامی در پاسخ به نیازهای معاصر محمد فنایی اشکوری ۲۴ آبان ۱۴۰۳ @dr_fanaei
4_5780546223979103875.mp3
22.72M
📌 نسبت فلسفه اسلامی و فلسفه تحلیلی 👤 دکتر حمید وحید دستجردی ◾️دانشگاه مفید قم، آذر سال ۱۳۹۷ شمسی @safsat
4_5926770975436705982.mp3
9.94M
اشکالی به عرفان: سیر و سلوک و تصوف بدعتی بوده است که نه تنها مورد امضای اهل بیت علیهم السلام نبوده بلکه مورد انکار بوده است (دلیل این مطلب روایات مذمت تصوف است) 🔹شش نکته در پاسخ به این اشکال/ استاد رضایی تهرانی https://t.me/nabardb
Bilaaal_11_.pdf
1.9M
في شروط التواصل الانساني: الکندي و الفاربي و ابن سینا @ktbmfid
📕"ذهن آگاه" نوشته دیوید چالمرز (1996) به چالش‌های اساسی پیرامون می‌پردازد. تفکیک مسائل آسان و مسئله‌ی دشوار آگاهی اولین بار توسط وی در مقاله‌ای با عنوان "The Conscious Mind: In Search of a Fundamental Theory" در سال 1995 مطرح شد و سپس در این کتاب بچاپ رسید. 📗مسائل آسان، مسائلی هستند که براحتی می‌تواند با روش و تبیین شوند؛ مسائلی مانند گزارش‌پذیری، تمایزگذاری، هدایت و کنترل رفتار، ... . مسئله‌ی سخت اما به این چالش اشاره دارد که چرا و چگونه این فرآیندها به تجربه آگاهانه منجر می‌شوند. 📘این تفکیک بعنوان یک نقطه عطف در و مباحث مربوط به آگاهی شناخته می‌شود و تأثیر زیادی بر تحقیقات و نظریه‌های بعدی در فلسفه ذهن و علوم شناختی گذاشته است. چالمرز ضمن بررسی رویکردهای مختلف فلسفی و علمی درباره ماهیت آگاهی، تلاش می‌کند یک چارچوب جامع برای فهم آن ارائه دهد. 📒تاکنون دو ترجمه از این کتاب به فارسی انجام شده است: اولی توسط سیدمصطفی حسینی که انتشارات خزان در سال 1401 منتشر کرده. دومی توسط یاسر پوراسماعیل که نشر نو در سال 1402 بچاپ رسانده است. 🖋 هادی قهار @PhilMind